Aikoinaan onnettomuuden jälkeen jouduin lopettamaan tehdastyöni.
Eläkeyhtiö ei kuitenkaan myöntänyt, kuin osa-aika työkyvyttömyys eläkkeen. Nooh, menin sitten työhaastatteluun ja haastattelija oli aivan täpinöissään osaamisestani ja kokemuksestani.
Sitten kummasteli, että miksi olen työtön? Noh, kerroin onnettomuudesta ja osatyökyvyttömyydestäni.
Hirmuna pahoitteli ja sanoi etsivänsä kokoaikaista työntekijää. Mutta tarjosi kuitenkin pullakahvit.
Hassuin työhaastattelunne?
17
226
Vastaukset
- Anonyymi
Unohtui.
>simiti< Pienen insinööritoimiston vetäjä halusi nähdä käsialani ja pyysi siitä näytteen.
Hän sanoi että käsialasta voi päätellä ihmisen luonteen.
Sitten hän totesi, että muistutan Aarne Honkajokea.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Honkajoki_(Tuntematon_sotilas)
En saanut töitä, pullaa, enkä kahvia.- Anonyymi
Menin täysin valmistautumattomana kutsun saatuani tilaisuuteen minkä luulin olevan jo vain allekirjoitusta vaille oleva läpihuutojuttu että okei nimi paperiin ja pesti käyntiin.
No ei käynyt ihan niin 😁, tilaisuus olikin raadin edessä haastattelu ja paikalla olikin myös toinen osaottaja joka oli selkeästi perillä tilaisuuden luonteesta etukäteen toisin kuin minä joka menin vähän ymmälle että mitä hlvettiä tämä nyt oikein on 🙄.
Lisäksi tyypin oli helppo vetää pisteet kotiin sen jälkeen kun en oikein itsestäni mitään irti saanut, arvatkaa kumpi palkattiin 😏.
Eihän minua toisaalta muu hommassa kiinnostanutkaan kuin se että olisin saanut harrastuksiani vahvasti tukevan laitteiston käyttööni ja vieläpä palkkaa siitä että ihan oikein hommeli meni loppujen lopuksi.
Hassu ja kipeä muisto samaan aikaan.- Anonyymi
Minulla oli lapseni isän koulukuva n. 7 v hakupaperien välissä.
Haastattelija ihmetteli sen 'merkitystä' siinä tilanteessa.
Sain työn.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla oli lapseni isän koulukuva n. 7 v hakupaperien välissä.
Haastattelija ihmetteli sen 'merkitystä' siinä tilanteessa.
Sain työn.
VilmaAi niin hetken aikaa kerkesin jo ihmettelemään vaan sitten muistin 35 -vuotiaan miehen jonka isä on Viinamies ja äiti on Tyyne ja sinä olet vain sijaissynnyttäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin hetken aikaa kerkesin jo ihmettelemään vaan sitten muistin 35 -vuotiaan miehen jonka isä on Viinamies ja äiti on Tyyne ja sinä olet vain sijaissynnyttäjä.
23:44
Mitä järkeä kommentissasi on?
Vilma
Mä oon sen verran tökerö hakemusten kirjoittelija, että suurimmasta osasta, joissa oikeen haastatteluun päässy, niin on sitten työpaikkakin saatu.
No kuivaushuoneelle en päässy. Kun se kysy, että kun tehtävä annetaan, niin rupeetko sooloilemaan. Ja vielä toisti, että teetkö niin ku pitää vai rupeetko säveltään. Niin mä tietenkin itsepäisenä sooloilen ja sävellän. Niin ei tullu paikkaa. Mutta työhaastatteluhan on molempi puolinen, ei siinä tarvi nöyristellä.- Anonyymi
- Koska voit aloittaa?
- Öh?.. No, huomenna.
xLiner- Anonyymi
Noin se pitää mennäkkin! 👍
>simiti<
Olen/ olisin saanut kaikki työpaikat, joihin olen päässyt haastatteluun. Kaikkia en ole ottanut vastaan käytännön syistä.
Olen ollut töissä 21 eri paikassa ja työkokemusta 34 vuoden ajalta. Jopa lomautusajallekin ( 3 kk ) sain töitä. Tai jouduin.. miten sen ottaa.
Mutta nyt olen jo saastaa työmarkkinoillakin. Olenhan täyttänyt maagisen 50 vuotta.
Yksi haastattelu jäi mieleen kun haastattelija ei ollut uskoa tutkintotodistustani ja halusi kopion siitä pojalleen näytettäväksi kotona. Suostuin pyyntöön. Se jäi mieleeni.- Anonyymi
Eikös aloituksessa ollut kyse hassuimmasta työhaastattelussa.
Tulit kehaisemaan taas itseäsi.
Kyllähän muutkin työtä ovat löytäneet. Oikein hyviäkin.
Luetun ymmärtäminen?
- Anonyymi
Kävin yhdessä metallialan firmassa työharjoittleupaikkaa kysymässä ja edellisen hakijan kanssa, joka ei sillä hetkellä töitä hakenut, kun oli toisessa työpaikassa, mutta työhön ottaja haastattelija totesi, että kyllä meillä töitä on ja töihin pääsee.
Sitä ennen yksi firman työntekijä kierrätti minua työpaikallaan ja esitteli työpaikan ja toimi ystävällisesti.
No takki kääntyi heti, kun meikäläinen meni kysymään työharjoittelupaikkaa työhön ottaja haastattelijalta, niin totesi, ennekuin edes huoneen ovesta sisään pääsin, ettei tällähetkellä ole mitään töitä tarjolla, eikä töyharjoittelupaikkaakaan, eikä ole lähitulevaisuudessakaan.
Mä uskon, että pärstäkertoimella oli suuri merkitys asiaan, kun työhön ottaja heti mielessään totesi, että ton näköistä ukonkäppyrää ei tähän firmaan kyllä oteta, ei tota kukaan jaksa katella, ei edes kysynyt koulutusta ja osaamista.
No onneksi taloudellinen tilanne on, ettei ole mitään töitä edes pakko tehdä, että pitäköön tunkkinsa kaikki työnatajat, minua ettei töihin saa vaikka polvillaan kumartaisitte, kun meikäläiseen noin suhtauduttiin.
En ole enää ollut yli kymmeneen vuoteen kortistossakaan kyykytettävänä, koska sitähän se siellä on!- Anonyymi
Itsekin kerran hämmästyin, kun yht'äkkiä soitti työkkäristä.
Kyseli, olenko löytänyt työtä ja hieman ihmettelin, että olenko minä joku työnhakija?
Ei mun ole pakko tehdä/hakea töitä. Huvikseni olen silloin tällöin kysynyt, kun olen innostunut jostain jutusta.
Tokikin on hassua, kun toiset väittävät olevan pelkkiä osatyöpaikkoja, joilla ei tule toimeen.
Noh, minä tulisin, enkä edes halua kokopäiväiseen työhön jostain vuorotyöstä puhumattakaan. 🤮
Jostain syystä minut aina haluttaisiin kokoaikaiseen työhön ja mielellään valtaisilla ylityötunneilla. Ei kiitos!
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsekin kerran hämmästyin, kun yht'äkkiä soitti työkkäristä.
Kyseli, olenko löytänyt työtä ja hieman ihmettelin, että olenko minä joku työnhakija?
Ei mun ole pakko tehdä/hakea töitä. Huvikseni olen silloin tällöin kysynyt, kun olen innostunut jostain jutusta.
Tokikin on hassua, kun toiset väittävät olevan pelkkiä osatyöpaikkoja, joilla ei tule toimeen.
Noh, minä tulisin, enkä edes halua kokopäiväiseen työhön jostain vuorotyöstä puhumattakaan. 🤮
Jostain syystä minut aina haluttaisiin kokoaikaiseen työhön ja mielellään valtaisilla ylityötunneilla. Ei kiitos!
>simiti<Työkkäri aina saadessaan työnhakijan työharjoittelupaikkaan tai vastaavaan on aina sitä mieltä, että tärkeintähän on, että työttömällä on jotain tekemista ja ajankulua, ei sillä palkalla ole mitään merkitystä.
Sitten jos on tällainen palaveri työharjoittelupaikalla ja siellä on työkkärin virkailija, niin työharjoittelijalle todetaan, että häntä koskevat kaikki työelämän säännöt, kuten työajat, joita tulee noudattaa.
No eipä kosketa kaikki työpaikan ja työelämän säännöt, jos koskisi, niin koskisi myös työelämän säännöt palkasta eli minimipalkkaa pitäisi maksaa, eikä se ole mikään 8€/päivä ylläpito raha ja työttömyyskorvaus vaan ihan minimipalkka.
Miten edes voidaan alkaa puhumaan työpaikan ja työelämän säännöistä, kun on työharjoittelija, eikä vakituinen palkkaa saava työntekijä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työkkäri aina saadessaan työnhakijan työharjoittelupaikkaan tai vastaavaan on aina sitä mieltä, että tärkeintähän on, että työttömällä on jotain tekemista ja ajankulua, ei sillä palkalla ole mitään merkitystä.
Sitten jos on tällainen palaveri työharjoittelupaikalla ja siellä on työkkärin virkailija, niin työharjoittelijalle todetaan, että häntä koskevat kaikki työelämän säännöt, kuten työajat, joita tulee noudattaa.
No eipä kosketa kaikki työpaikan ja työelämän säännöt, jos koskisi, niin koskisi myös työelämän säännöt palkasta eli minimipalkkaa pitäisi maksaa, eikä se ole mikään 8€/päivä ylläpito raha ja työttömyyskorvaus vaan ihan minimipalkka.
Miten edes voidaan alkaa puhumaan työpaikan ja työelämän säännöistä, kun on työharjoittelija, eikä vakituinen palkkaa saava työntekijä.11:52
Tällaisissa tilanteissa suuren osan työpanosta käytetään hyväksi.
Ja tämä ratkaisu siunataan viralliselta taholta.
Häpeällistä.
Pääsee tutustumaan työnantajiin, joiden palvelukseen ei ihmiset välttämättä halua, valmistuttuaan.
Vilma
- Anonyymi
Olisit kysynyt, että paljonko olen vlekaa pullakahveista, varmaan menee konkkaan firma, kun joutu tarjoon pullakahvit ja etsii koko ajan työntekijää, vaikka sopiva työntekijä olisi ollut juuri sinä siinä.
Yleensä nämä firmat sanoo työnhakijoille, että hakevat töyntekijää, mutteivät kuitenkaan paikalle tulutta hakijaa kelpuuta tai sitten totavat, että ottavat sitten yhteyttä, kun tarvitsevat työntekijää, eivät kuitenkaan koskaan tule ottamaan yhteyttä.
Ihan hyvin voisi kyllä sanoa siinä tilanteessa, kun eivät kuitenkaan ota yhteyttä, että Ihan hyvin tässä firmassa kyllä osataan valehdella suoraan päin näköä, että luottamus kyllä meni tähän firmaan, hyvästi!- Anonyymi
No tuossa aloituksessani firma oikeasti koulutti ja palkkasi useamman kokoaikaisen työntekijän.
Itse en halua kokoaikaista työtä.
Sillä kertaa ei toiveemme kohdanneet, mutta sainpas kuitenkin pullakahvit.
>simiti<
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662288Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381883Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241578Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711550Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.881296Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841204Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1111125Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120- 77949
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942