Voiko kaksi gsm puhelimen akkua , jotka ovat samanlaisia tinata rinnakkain yhteen? että saisi lisää "puheaikaa" onnistuuko lataus?
Tarkoitus olisi ihan teipata lisäakku puhelimen kylkeen.Pitäisi saada valmiusaikaa viikkokaupalla.
Puheajan lisäys kotikonstein?
9
1492
Vastaukset
- onnistua mutta
mielummin mä tekisin niin, oon nimittäin pohtinut samanlaista asiaa, että mä laittaisin jonkun vaihtokytkimen noille akuille enkä tinaisi akkuja yhteen, se yhteentinaaminen voi nimittäin tuoda....köh köh....erinäisiä ongelmia. Mm. latauksen suhteen.
Mutta, olet sitten itse vastuussa jos jotain meneekin pieleen. Eli virallisesti en suosittele mitään. Kerroin vain mitä minä tekisin. - Jussi
Akun kytkentäliuskat ja johdot kiinnitetään
ultraäänellä hitsaamalla. Tinajuotoksessa
akkuun siirtyvä lämpö tuhoaa akun pieneltä
alueelta ja siihen tulee eristävä kohta.
Tinajuotos onnistuu, jos akussa on valmiina
pitkät kytkentäliuskat. Juotos on tehtävä
mahdollisimman nopeasti vaurion välttämiseksi.
Ensin tina liuskaan, sitten johtoon, sitten nämä
yhteen.
Olen kytkenyt akkuja rinnakkain diodien avulla.
Käsivalaisimessa toimii hyvin. Akut eivät ole
suoraan rinnakkain, vaan ulosanto on diodien
kautta. Samoin lataus kytkeytyy diodien kautta
eri akkuihin. Tämä kytkentä vaatii kaksi
liitintä, lataus ja purku. Onnistuu yhdellä
liittimellä, jos purku on laitteen itsensä
sisällä (valo). Diodit aiheuttavat pienen
jännitehäviön. Jännitehäviö saattaa tulla
ongelmaksi pienillä akkujännitteillä (3,6V).- Sähkömies 2
On housuissas!
Sähkömies 2 kirjoitti:
On housuissas!
pii-diodeilla noin 0.6-0.7V (joillain ISO tehon kestoisilla puhutaan jopa 1V jännitehäviöstä!)...
germaniun-diodeilla siinä 0.3V huitteilla (MUISTAAKSENI!)
- korvenraivaaja.
Itsellä on mukana sarjaan koteloituna 4 x 1,5 V
LR 20 tyypin alkaliparistoa = min. 7000 mAh / kpl.
Välissä PTC vastus tyyppiä C1165 0005 ja koko
hoito johdolla laturiplugiin ja plugi kapulaan.
Toimii ainakin mulla, LiIon -akku, 3,6 V.
Akussa on sisällä omat säätö- ja suojapiirinsä.
Verkkolaturista tulee muuten pihalle tyhjäkäynnillä noin 9 Volttia.
Paristopaketti on tietysti vähän kookas mutta menee kassissa tms. hyvin ja sitä voi käyttää
myös lataustarkoitukseen. - kertaalleen keksitty
http://www.marinea.fi/shop/product_details.php?p=5
Siinä esimerkki erään puhelinvalmistajan mallista. Siitä modifioi itselleen sopivan - 12V akkuja löytyy sitten joka lähtöön nyrkin kokoisesta lähtien .. - 'tupakansytytin' -liityntä
poistetaan autosta ja korvataan jollain toimivammalla virtaliitinstandardilla?
:)- Telstar
Jaa'a kuule. Sen "tupakansytytin"-liittimen poisto autoista tarkoittaa, että itse tupakansytyttimen kuumenevan tulpan rakennetta pitäisi muuttaa radikaalisti johonkin suuntaan, mutta mihin? kenties sytytetään tästälähin tupakka esim. valokaarella? :)
- Glorious Reunion
"Voiko kaksi gsm puhelimen akkua , jotka ovat samanlaisia tinata rinnakkain yhteen?"
Ei
Kannattaisi mielemmin syöttää laturin liittimeen sitä virtaa puheajan loppuessa. Tähän on myös 9V pattereita syöviä 'hätä'-latureita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90825
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519