Puheajan lisäys kotikonstein?

Mettäpöyröö

Voiko kaksi gsm puhelimen akkua , jotka ovat samanlaisia tinata rinnakkain yhteen? että saisi lisää "puheaikaa" onnistuuko lataus?
Tarkoitus olisi ihan teipata lisäakku puhelimen kylkeen.Pitäisi saada valmiusaikaa viikkokaupalla.

9

1492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnistua mutta

      mielummin mä tekisin niin, oon nimittäin pohtinut samanlaista asiaa, että mä laittaisin jonkun vaihtokytkimen noille akuille enkä tinaisi akkuja yhteen, se yhteentinaaminen voi nimittäin tuoda....köh köh....erinäisiä ongelmia. Mm. latauksen suhteen.

      Mutta, olet sitten itse vastuussa jos jotain meneekin pieleen. Eli virallisesti en suosittele mitään. Kerroin vain mitä minä tekisin.

    • Jussi

      Akun kytkentäliuskat ja johdot kiinnitetään
      ultraäänellä hitsaamalla. Tinajuotoksessa
      akkuun siirtyvä lämpö tuhoaa akun pieneltä
      alueelta ja siihen tulee eristävä kohta.

      Tinajuotos onnistuu, jos akussa on valmiina
      pitkät kytkentäliuskat. Juotos on tehtävä
      mahdollisimman nopeasti vaurion välttämiseksi.
      Ensin tina liuskaan, sitten johtoon, sitten nämä
      yhteen.
      Olen kytkenyt akkuja rinnakkain diodien avulla.
      Käsivalaisimessa toimii hyvin. Akut eivät ole
      suoraan rinnakkain, vaan ulosanto on diodien
      kautta. Samoin lataus kytkeytyy diodien kautta
      eri akkuihin. Tämä kytkentä vaatii kaksi
      liitintä, lataus ja purku. Onnistuu yhdellä
      liittimellä, jos purku on laitteen itsensä
      sisällä (valo). Diodit aiheuttavat pienen
      jännitehäviön. Jännitehäviö saattaa tulla
      ongelmaksi pienillä akkujännitteillä (3,6V).

      • Sähkömies 2

        On housuissas!


      • Sähkömies 2 kirjoitti:

        On housuissas!

        pii-diodeilla noin 0.6-0.7V (joillain ISO tehon kestoisilla puhutaan jopa 1V jännitehäviöstä!)...
        germaniun-diodeilla siinä 0.3V huitteilla (MUISTAAKSENI!)


    • korvenraivaaja.

      Itsellä on mukana sarjaan koteloituna 4 x 1,5 V
      LR 20 tyypin alkaliparistoa = min. 7000 mAh / kpl.

      Välissä PTC vastus tyyppiä C1165 0005 ja koko
      hoito johdolla laturiplugiin ja plugi kapulaan.
      Toimii ainakin mulla, LiIon -akku, 3,6 V.
      Akussa on sisällä omat säätö- ja suojapiirinsä.

      Verkkolaturista tulee muuten pihalle tyhjäkäynnillä noin 9 Volttia.

      Paristopaketti on tietysti vähän kookas mutta menee kassissa tms. hyvin ja sitä voi käyttää
      myös lataustarkoitukseen.

    • kertaalleen keksitty
    • 'tupakansytytin' -liityntä

      poistetaan autosta ja korvataan jollain toimivammalla virtaliitinstandardilla?

      :)

      • Telstar

        Jaa'a kuule. Sen "tupakansytytin"-liittimen poisto autoista tarkoittaa, että itse tupakansytyttimen kuumenevan tulpan rakennetta pitäisi muuttaa radikaalisti johonkin suuntaan, mutta mihin? kenties sytytetään tästälähin tupakka esim. valokaarella? :)


    • Glorious Reunion

      "Voiko kaksi gsm puhelimen akkua , jotka ovat samanlaisia tinata rinnakkain yhteen?"
      Ei

      Kannattaisi mielemmin syöttää laturin liittimeen sitä virtaa puheajan loppuessa. Tähän on myös 9V pattereita syöviä 'hätä'-latureita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe