Onko Mikael sama kuin Jeesus?

Anonyymi-ap

Heippa todistajat. Olen miettinyt että jos ylienkeli Mikael on Jeesus, niin miten hänen "lihaksi tuleminen" tapahtui. Siis mitä tapahtui Mikaelin ruumiille, kun hän siirtyi(?) Jeesukseksi Marian kohtuun. Eihän ne voineet yhtäaikaa olla olemassa? Ja kun Jeesus ylösnousi niin muuttuiko hän taas ylienkeli Mikaelin hahmoon?

158

993

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On oikeastaan ihan hölmö ajatus, että voimakas henkiolento - olipa sitten Mikael tai Poika tai mikä vain -voisi "siirtyä" pieneksi palaksi biomassaa naisen kohtuun. Eihän tuossa mistään siirtymästä ole kyse, vaan henkiolennon elämä tällöin lakkaisi, eikä muutama solu sitä korvaa. Yhtä hyvin voitaisiin väittää, että ihmisen elämä voidaan siirtää ruukkukukkaan, ja se on silti pohjimmiltaan sama ihminen.

• Anonyymi

Jumalalle on kaikki mahdollista

• Anonyymi

Sittenhän se ei ole mikään inkarnaatio ollenkaan, jos Mikael kuoli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sittenhän se ei ole mikään inkarnaatio ollenkaan, jos Mikael kuoli.

Ajatus elämän siirtämisestä kai sisältää ajatuksen, että on olemassa jonkinlainen olemuksesta riippumaton elämä, ydin tai sielu, joka voidaan siirtää vaikkapa henkiolennolta solumöykylle ilman, että henkiolento varsinaisesti kuolisi, vaikkakin käytännössä häviää olemasta.

Vartiotornin opissa kyllä Jeesus sitten kuoli aikuisena täydellisenä ihmisenä, eikä tällöin ollut elossa ihmisenä eikä henkiolentona ennen kuin Jumala loi hänet uudestaan henkiolennoksi.

• Anonyymi

JT:ien tulisi selvittää mistä on peräisin Jeesuksen sanominen Mikaeliksi, kertooko vanhat vartiotornit.

Kuitenkin Daniel on lasten suojelusenkeli

Daniel 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana

• Anonyymi

Jeesus oli taivaassa enkeli mikael, se kerrotaan jo VT!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli taivaassa enkeli mikael, se kerrotaan jo VT!

"VT!" ?

Tässä tapauksessa = vartio torni.

Mikä numero ja sivu ?

Me kristityt annamme Raamatusta jaenumeroita kun niihin viittaamme

• Anonyymi

"Sinun kansasi" on Israelin kansa. Ei pakana kansat,joita JT:tkin ovat 99,999 %.

• Anonyymi

On sama.
      Taivaassa Jeesus oli nimeltään Mikael

• Anonyymi

Sinulla on oikea käsitys.
      Jeesus palasi takaisin henkiruumiiseen mikä oli lähtiessään taivaasta, kaiken sen teki mahdolliseksi Jumala, Jeesuksen isä!

• Anonyymi

Tapahtuiko inkarnaatio siis niin, että Mikaelin ruumis jäi taivaaseen? Vaivuttiko Jumala kenties Mikaelin uneen ja siirsi hänen henkensä Marian kohdussa olevaan alkioon eli Jeesukseen, ihan niin kuin luomisessa Jumala vaivutti Aadamin uneen ja teki Eevan hänen kylkiluusta. Sitä tässä vain mietiskelin, että mitä sille Mikaelin ruumille tapahtui.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tapahtuiko inkarnaatio siis niin, että Mikaelin ruumis jäi taivaaseen? Vaivuttiko Jumala kenties Mikaelin uneen ja siirsi hänen henkensä Marian kohdussa olevaan alkioon eli Jeesukseen, ihan niin kuin luomisessa Jumala vaivutti Aadamin uneen ja teki Eevan hänen kylkiluusta. Sitä tässä vain mietiskelin, että mitä sille Mikaelin ruumille tapahtui.

Hei mut jos tässä on sellainen Matrix-efekti kyseessä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa sanotaan:
        Jumala siirsi poikansa siemenen Marian kohtuu!
        Silloin hän ei voinut olla enää Jumalan seurassa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa sanotaan:
        Jumala siirsi poikansa siemenen Marian kohtuu!
        Silloin hän ei voinut olla enää Jumalan seurassa!

Eli hävisikö Mikael olemasta, kun muuttui Jeesukseksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti. Vt-seuran julkaisema kirja "Puhu perustellen käyttämällä Raamattua" sanoo

"Luojalle, joka suunnitteli ihmisen lisääntymiselimet, ei varmasti ollut mahdotonta saada yliluonnollisin keinoin aikaan Marian kohdussa olevan munasolun hedelmöityminen. Ihmeen avulla Jehova siirsi taivaallisen Esikoispoikansa elämänvoiman ja persoonallisuusmallin Marian kohtuun. Jumalan oma vaikuttava voima, hänen pyhä henkensä, suojeli tuon lapsen kehitystä Marian kohdussa, niin että hän syntyi täydelliseksi ihmiseksi."

Elämänvoiman siirtyminen ei liene kaukana sielun vaeltamisesta. Mitä siinä oikeastaan siirtyy?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti. Vt-seuran julkaisema kirja "Puhu perustellen käyttämällä Raamattua" sanoo

"Luojalle, joka suunnitteli ihmisen lisääntymiselimet, ei varmasti ollut mahdotonta saada yliluonnollisin keinoin aikaan Marian kohdussa olevan munasolun hedelmöityminen. Ihmeen avulla Jehova siirsi taivaallisen Esikoispoikansa elämänvoiman ja persoonallisuusmallin Marian kohtuun. Jumalan oma vaikuttava voima, hänen pyhä henkensä, suojeli tuon lapsen kehitystä Marian kohdussa, niin että hän syntyi täydelliseksi ihmiseksi."

Elämänvoiman siirtyminen ei liene kaukana sielun vaeltamisesta. Mitä siinä oikeastaan siirtyy?

Varmaan persoona ja muuta, mutta ei ruumista. Mihin se ruumis katosi siis?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus Mikael?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus Mikael?

Niin Jeesus on kaiketi ylienkeli Mikael. En ole itse todistaja, enkä ole uskonut näin. Mutta olen uskonut että Jeesus on erillinen Jumalasta, ensimmäinen luomus. Ylienkeli Mikael ei liene opillisesti kaukana omasta ajatuksestani. Siksi näitä kyselen, kun olen miettinyt miten Jeesuksen inkarnaatio tapahtui. Mutta joko todistajillakaan ei ole tästä virallista oppia tai sitten vastaajat eivät ole todistajia. Oli miten oli. Jeesus ei ole Jumala, vaan hänen Poika, se ainakin on varmaa.

• Onko Peräilma samaa kuin Suolikaasu? Melkein, mutta Peräilma on siunatumpaa. Monasti satuolento jeesuksen siunaamaa.

• Anonyymi

Sanot itseäsi kristityksi, mutta teot/puheet eivät ole kristityn tekoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanot itseäsi kristityksi, mutta teot/puheet eivät ole kristityn tekoja.

Missä se niin sanoo?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä se niin sanoo?

Papukaija

• Anonyymi

Peräilmaksi kutsuttakoon lähimmäisten iloksi vapautunutta Suolikaasua.

• Anonyymi

Hep 1:2-13
      Poika, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva
      tullen enkeleitä niin paljon korkeammaksi
      Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin ja taas - Minä olen oleva hänen Isänsä ja hän on oleva minun Poikani

Raamattu kieltää Jeesuksen olevan enkeli. Hän on Jumalan AINOA Poika.

• Anonyymi

Oletko miettinyt minkä takia tuossa kohdassa ylipäätään puhutaan enkeleistä? Miksi Jumalan Poikaa pitäisi verrata enkeleihin. Ehkäpä juuri siksi, että Jumala tahtoo sanoa että Poika on enkeli! Kenelle enkeleistä Jumala ei ole koskaan sanonut, mutta nyt sanoo! Näinkin sen voi tulkita. Jos Jeesus olisi Jumala, ei häntä tarvitsisi verrata enkeleihin eikä sanoa että hän on nyt tullut enkeleitä suuremmaksi. Milloin on tullut? Silloin kun palasi taivaaseen Isän vierelle, sillon hänestä tuli enkeleitä suurempi, eikö ole selvää että Jumala olisi automaattisesti enkeleitä suurempi ja varsinkin jos on Jumala vielä ihmisenä ollessaankin?

jae 9 Sinä rakastit oikeutta ja vihasit vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on voidellut sinut riemun öljyllä, sinut, ei kumppaneitasi.

Jeesus siis voideltiin siksi, että hän jo alussa rakasti oikeutta ja vihasi vääryyttä. Esim.paholainen, langennut enkeli valitsi toisin.
        Ja keitähän mahtavat olla nämä Jeesuksen kumppanit? Toinen käännös sanoo "osaveljesi".

• Anonyymi

Taivaassa ei ole yhtään ihmistä
        Taivassalo on vain enkeleitä ja Jumala!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taivaassa ei ole yhtään ihmistä
        Taivassalo on vain enkeleitä ja Jumala!

Nyt se ratkesi: Enkelit ovat Taivassalon asukkaita. Jumala lienee kunnanjohtaja.

• Anonyymi

Sana tuli lihaksi ja sana oli Jumala, eli Jeesus Kristus. Raamatussa ei sanota että enkeli tuli lihaksi. Jeesukselle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä, eikö hän silloin ole kaikkivaltias. Raamatussa ei missään sanota enkeleillä sellaista valtaa olevan.

Enkelit kieltävät kumartamasta heitä. Jeesus ei koskaan kieltänyt. Kun Tuomas sanoi Jeesukselle "Minun Herrani, minun Jumalani" Jeesus ei kieltänyt.

Ristillä Jumala oli Jeesuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa. Koko sovitustyöltä putoaa pohja pois. Vain täysi Jumala ja täysi ihminen voi sovittaa ihmiskunnan synnit. Enkeleiden kanssa se ei olisi ollut mahdollista.

• Anonyymi

Jumalaa kukaan ei ole koskaan kukaan nähnyt eli Jeesus ei voi olla Jumala.
        Jeesusta voidaan sanoa siinä mielessä jumalaksi, koska työskenteli Jumalan kanssa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesusta voidaan sanoa siinä mielessä jumalaksi, koska työskenteli Jumalan kanssa!

Kyllä enkelitkin työskentelevät Jumalan kanssa, mutta ei heistä ketään voi Jumalaksi nimittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä enkelitkin työskentelevät Jumalan kanssa, mutta ei heistä ketään voi Jumalaksi nimittää.

Herran enkeliä kutsuttaneen raamatussa itse jumalaksi ja tämä myös puhuu kuin olisi jumala itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herran enkeliä kutsuttaneen raamatussa itse jumalaksi ja tämä myös puhuu kuin olisi jumala itse.

Näinhän on esimerkiksi kertomuksessa Mooseksesta ja palavasta pensaasta. Taustalla voi olla myös jumalakuvan muutos: puhuja on alunperin ollut Jumala itse, mutta myöhemmin muokattu ja selitetty enkeliksi. Jumala käveli myös paratiisissa jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan näin. Ja kaikkia jotka olivat Jumalan sanansaattajia, kutsuttiin myös jumaliksi. Jeesus, joka on Jumalan Sana, siis esikoinen ja kirjaimellisesti Jumalan sanansaattaja, toki häntä sanotaan jumalaksi, mutta se ei tarkoita Kaikkivaltiasta Isä Jumalaa.

Joh.10:34 Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'?
        35 Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.
        36 Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan näin. Ja kaikkia jotka olivat Jumalan sanansaattajia, kutsuttiin myös jumaliksi. Jeesus, joka on Jumalan Sana, siis esikoinen ja kirjaimellisesti Jumalan sanansaattaja, toki häntä sanotaan jumalaksi, mutta se ei tarkoita Kaikkivaltiasta Isä Jumalaa.

Joh.10:34 Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'?
        35 Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.
        36 Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika?

Amen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Jumalaa kukaan ei ole koskaan kukaan nähnyt

Raamatussa nyt sanotaan milloin mitäkin. Mielikuvitusolennoistahan kun on kyse.

11 Ja Herra puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, niin kuin ihminen puhuu toiselle ihmiselle. Sitten Mooses palasi leiriin, mutta hänen palvelijansa, nuori Joosua, Nunin poika, ei milloinkaan poistunut teltan läheisyydestä.

• Anonyymi

Anonyymi 2025-02-24 20:43:05

"Jumalaa kukaan ei ole koskaan kukaan nähnyt eli Jeesus ei voi olla Jumala. "

Kääntykäämme Raamatun puoleen.

Fil. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen
      2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

Herra = Jumala

Kuten Hebr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti

Jeesuksen orjan muodon näkemistä ei pidä sekoittaa Jumalan näkemiseen.

• Anonyymi

"Jeesuksen orjan muodon näkemistä ei pidä sekoittaa Jumalan näkemiseen."

Miksi ei? Eikö Jeesus nyt sitten ollutkaan Jumala ihmisenä?

• Anonyymi

Soopaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soopaa

Miksi olet edes kristitty, jos väität sitä soopaksi??

• Anonyymi

Jäi nyt auki vielä, miten Jeesus ylösnoustuaan otti sen saman Mikaelin henkiruumiin mikä hänellä oli, jos sitä ruumista ei ole enää taivaassa? Vai loiko Jumala kenties samanlaisen vastaavan ylienkelin ruumiin Jeesukselle?

• Anonyymi

Jeesus on Jumalan Poika!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on Jumalan Poika!

Jooseffi tunnusti jo aikoja sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on Jumalan Poika!

Niin ja enkeli Mikael myös? Enkeleitähän kutsutaan myös Jumalan pojiksi. Jeesus heistä ensimmäinen. Miksi muuten Jeesusta sanottaisiin esikoiseksi(mikä oli tärkeä asema raamatussa!), jos hän olisi ainoa Poika? Eihän hän silloin mikään esikoinen olisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja enkeli Mikael myös? Enkeleitähän kutsutaan myös Jumalan pojiksi. Jeesus heistä ensimmäinen. Miksi muuten Jeesusta sanottaisiin esikoiseksi(mikä oli tärkeä asema raamatussa!), jos hän olisi ainoa Poika? Eihän hän silloin mikään esikoinen olisi.

Mikä mättää???

• jehovantodistajat ovat perineet Mikaeljeesusoppinsa adventismistä. ☠️

• Anonyymi

JT ovat Raamatunmukaisia!
        Ei oo muita enää maailmassa!

• Anonyymi kirjoitti:

JT ovat Raamatunmukaisia!
        Ei oo muita enää maailmassa!

No ei näköjään.😵‍💫

• Anonyymi
        Moaukko kirjoitti:

No ei näköjään.😵‍💫

Todellakin, sen todistaa jokainen Raamatun jae, joita on noin 45000

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellakin, sen todistaa jokainen Raamatun jae, joita on noin 45000

Sanoo; hypnoosissa oleva JT.

• Anonyymi

Jouluevankeliumi on todistajille tabu, kielletty.

Luukas 1:34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
      1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

Pyhä Henki, Jumala, siitti Jeesuksen. Ja kun Jeesus selitetään vartiotornissa enkeliksi, ei JT:n ole hyvä lukea jouluevankeliumia.

• Anonyymi

Jeesus syntyi Syy, - lokakuun vaihteessa.
        Joulu on ihmispippalointia!

• Anonyymi

Aivan, Jeesuksessa asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti Kol 2:9

• Anonyymi

Ei se tee Jeesuksesta isä Jumalaa!
        Sen Todistaa koko UT kokonaan!

• Anonyymi

Jumaluus ei tarkoita samaa kuin Jumala.

• Anonyymi

1 Mooseksenkirja 3

15Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille

ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille;

se on polkeva rikki sinun pääsi,

ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

Eli saatana murskaa Jeesuksen maalisen vaelluksen ja Jeesus murskaa saatanan taivaallisen vaelluksen.

Ilmestys kirja 12

7Taivaassa syttyi sota. Mikael ja hänen enkelinsä kävivät taisteluun lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme enkeleineen teki vastarintaa 8mutta kärsi tappion, eikä sille ja sen joukolle ollut enää sijaa taivaassa. 9Tuo suuri lohikäärme, tuo muinaisaikojen käärme, jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi, tuo koko ihmiskunnan eksyttäjä, syöstiin maan päälle, ja samoin syöstiin alas sen enkelit.

Minä en nyt ihan aikuisten oikeasti ymmärrä mitä kiistelyn aihetta tässä enkeli asiassa on, kun elämässä on paljon tärkeämpiäkin asioita.

• Anonyymi

Lääkkeet!

• Anonyymi

Lukekaa se Raamattunne läpi niin ei tarvitse olla kaikenlaisten omien oppien keksijöiden pompolteltavana.

• Anonyymi

Eihän sitä nykyäänkään ketkään muut lue kuin JT.
        Loput ovat pelkkiä kuunteluoppilaita ja sekin pelkkää eksytystä!

• Anonyymi

Anonyymi 2025-02-26 18:18:07

"Joulu on ihmispippalointia!"

Luukas 15:23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,

jouluevankeliumi Luukas 2:10 Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle
      ----------------

Luukas 1:34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
      1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

Pyhä Henki, Jumala, siitti Jeesuksen. Ja kun Jeesus selitetään vartiotornissa enkeliksi, ei JT:n ole hyvä lukea jouluevankeliumia.

• Anonyymi

Ei missään mainita joulusta sanakaan!

• Anonyymi

"Jumala, siitti Jeesuksen"

Oli siis sukupuoliyhdynnässä Marian (toiselle sitovasti kihlatun), 12-13-vuotiaan tytön kanssa tehdäkseen tämän raskaaksi, jotta tämä synnyttäisi lapsen, joka on puolijumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jumala, siitti Jeesuksen"

Oli siis sukupuoliyhdynnässä Marian (toiselle sitovasti kihlatun), 12-13-vuotiaan tytön kanssa tehdäkseen tämän raskaaksi, jotta tämä synnyttäisi lapsen, joka on puolijumala.

Lääkkeet taas jäänyt väliin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitenkäs lääkitys tähän asiaan liittyy?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mene hyvä ihminen ottamaan nyt ne lääkkeesi, että jaksat taas hokea soopaa!

• Anonyymi

Näin siis Raamattu ilmoittaa Jeesuksen:

Ja Jeesuksen tehtävän:

2 Kor. 5:19 - Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

Ilmoittaa Raamattu enkeli Mikaelinkin:

Daniel 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana
      ------------

Miksi vartiotorni sekoittaa Mikaelin ja Jeesuksen ?

Tietääkö kukaan ? Itse olen vain kuullut että vartiotornin suuri kynäniekka Rutherford oli viskiin menevä

• Anonyymi

Raamatussa nyt voi lukea mitä vaan, ei se ole mikään biologian tai muunkaan tieteen teos.
        Jos Marian munasolu sai siittiöitä ilman yhdyntää, kyseessäoli keinosiemennys tai keinohedelmöitys.

Jotta Jeesus olisi ollut täysi ihminen, molempien hedelmöitykseen liittyvien osien olisi tullut olla ihmisen, mikä taas tarkoittaa Marian kohdalla aviorikosta, riippumatta siitä tapahtuiko yhdyntä vai ei.
        Yleensä uskovaiset pitävät keinohedelmöitystä muun kuin puolisoiden tarvikkeilla myös aviorikoksena.

Koko ajatus siitä, että Jeesus olisi ollut sekä täysi ihminen, että täysi jumala on kaistapäinen ja perustuu tietämättömyyteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa nyt voi lukea mitä vaan, ei se ole mikään biologian tai muunkaan tieteen teos.
        Jos Marian munasolu sai siittiöitä ilman yhdyntää, kyseessäoli keinosiemennys tai keinohedelmöitys.

Jotta Jeesus olisi ollut täysi ihminen, molempien hedelmöitykseen liittyvien osien olisi tullut olla ihmisen, mikä taas tarkoittaa Marian kohdalla aviorikosta, riippumatta siitä tapahtuiko yhdyntä vai ei.
        Yleensä uskovaiset pitävät keinohedelmöitystä muun kuin puolisoiden tarvikkeilla myös aviorikoksena.

Koko ajatus siitä, että Jeesus olisi ollut sekä täysi ihminen, että täysi jumala on kaistapäinen ja perustuu tietämättömyyteen.

Eikä sillä ole merkitystä olisiko siittäjä ollut joku jumala, kyse olisi joka tapauksessa aviorikokseen verrattavissa olevasta asiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä sillä ole merkitystä olisiko siittäjä ollut joku jumala, kyse olisi joka tapauksessa aviorikokseen verrattavissa olevasta asiasta.

Tyhmyyttä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyhmyyttä!

No kieltämättä. Aika tyhmää kaikkeuden luojalta, jonka pitäisi olla tietäväinen ja viisas, laittaa nuori naisen alku tuollaiseen tilanteeseen, vaikka asian olisi voinut ratkaista toisinkin.
        Puhumattakaan siitä miten tyhmä koko juttu yleensäkin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Koko ajatus siitä, että Jeesus olisi ollut sekä täysi ihminen, että täysi jumala on kaistapäinen ja perustuu tietämättömyyteen."

Kyseessä on epätoivoinen yritys samanaikaisesti syödä kakku ja säästää se. Ihmisyys ja jumaluus ovat toisensa poissulkevia, esim. jumala ei ole kuolevainen mutta ihminen on. Ei voi olla 100% molempia.

On tietysti helppo sanoa, että Jeesus on täysi jumala ja täysi ihminen, mutta se ei tarkoita mitään ja lause on järkeä vailla. Ei lasikaan voi olla 100% täynnä vettä ja 100% täynnä tyhjää (ilmaa).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Koko ajatus siitä, että Jeesus olisi ollut sekä täysi ihminen, että täysi jumala on kaistapäinen ja perustuu tietämättömyyteen."

Kyseessä on epätoivoinen yritys samanaikaisesti syödä kakku ja säästää se. Ihmisyys ja jumaluus ovat toisensa poissulkevia, esim. jumala ei ole kuolevainen mutta ihminen on. Ei voi olla 100% molempia.

On tietysti helppo sanoa, että Jeesus on täysi jumala ja täysi ihminen, mutta se ei tarkoita mitään ja lause on järkeä vailla. Ei lasikaan voi olla 100% täynnä vettä ja 100% täynnä tyhjää (ilmaa).

Jeesuksen uskominen Mikaeliksi(nimi tarkoittaa Kuka on kuin Jumala) on sentään järkevämpää kuin uskoa Jeesus itse Jumalaksi. En ole ikinä käsittänyt miten Jeesus voisi olla Jumala ja Jumalan Poika samaan aikaan. Ja sitten siihen vielä ihminenkin päälle. Aivan järjetöntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen uskominen Mikaeliksi(nimi tarkoittaa Kuka on kuin Jumala) on sentään järkevämpää kuin uskoa Jeesus itse Jumalaksi. En ole ikinä käsittänyt miten Jeesus voisi olla Jumala ja Jumalan Poika samaan aikaan. Ja sitten siihen vielä ihminenkin päälle. Aivan järjetöntä.

Tavallaan ehkä järkevämpää, mutta kyseessä ei silti ole raamatullinen opetus. Ei siellä missään sanota että Jeesuksen taivaallinen nimi olisi Mikael, eikä tämä mistään myöskään käy ilmi ilman kaukaa haettua selittelyä. Samaa tosin voi sanoa kolminaisuudesta: ei sitäkään raamatusta löydy ilman selittelyä ja tulkintaa. Jos löytyisi, eihän esim. Athanasioksen uskontunnustusta tarvittaisi. Ja sanotaan vielä sekin, ettei myöskään Jehovan todistajien järjestöä tai hallintoelintä löydy raamatusta sitäkään. Eli kaikki suuntaukset lopulta nojautuvat ulkoraamatulliseen aineistoon, raamattu ei yksin riitä kenelläkään.

• Anonyymi

Pistorasiassa on miinus ja plus.

• Anonyymi

Onko Mikael sama kuin Jeesus###

Pistorasiassa on miinus ja plus.###

Miten liittyy aloitukseen??

• Anonyymi

Onko varmana, vaihtovirrassakin?

• Anonyymi

Aloituksessa on mielenkiintoisia kysymyksiä, jotka oikeastaan eivät ole sen kummempia kuin, että miten jumala itse tuli ihmiseksi. Vastaukset ovat luokkaa hokkuspokkus, joita myös elokuvissa nähdään ja kirjoista luetaan, kun ihmiset muuttuvat eläimiksi tai toisiksi ihmisiksi. Totena niitä ei kannata pitää.

Raamatussa on kohtia, joiden perusteella voidaan tulkita Jeesuksen olleen enkeli ennen ihmiseksi tuloaan. Erilaisia käsityksiä Jeesuksesta oli olemassa, kunnes sitten kolminaisuusoppi sai vallan ja muut käsitykset muutettiin heresioiksi.

• Anonyymi

Gal.4:14 Vaikka ruumiillinen tilani pani teidät koetukselle, ette halveksineet ettekä inhonneet minua vaan otitte minut vastaan kuin Jumalan enkelin, kuin Kristuksen Jeesuksen.

• Anonyymi

Jumalan enkeli lienee sama kuin herran enkeli, jota selvästi Paavali vertaa Jeesukseen.
        Herran enkeli raamatussa puhuu jumalan suulla, kuin jumala itse. Esim.

1. Moos. 16:
        11 Vielä Herran enkeli puhui hänelle: "Katso, sinä olet raskaana ja synnytät pojan ja kutsut hänet Ismaeliksi, sillä Herra on kuullut sinun hätäsi.
        13 Ja Haagar nimitti Herraa, joka oli häntä puhutellut, nimellä: "Sinä olet ilmestyksen Jumala". Sillä hän sanoi: "Olenko minä tässä vilaukselta saanut nähdä hänet, joka minut näkee?"

2. Moos. 3:
        2 Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta;
        5 Hän sanoi: "Älä tule tänne! Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jossa seisot, on pyhä maa."
        6 Ja hän sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala". Ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.

Tuom. 2:
        1 Ja Herran enkeli tuli Gilgalista ylös Bookimiin. Ja hän sanoi: "Minä johdatin teidät Egyptistä ja toin teidät maahan, jonka minä valalla vannoen olin luvannut teidän isillenne, ja sanoin: 'Minä en riko liittoani teidän kanssanne ikinä.

Raamatun perusteella malak elohim ei ole jumala itse, mutta kylläkin käyttäytyy kuin olisi.

2.Moos 23:20-21 kertoo miten jumala sanoo, että hänen nimensä on tässä enkelissä, mutta puhuu selvästi toisesta persoonasta.

20 Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.
        21 Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä.

Paavali ei kuitenkaan pidä Jeesusta itsensä jumalan veroisena, sillä hän sanoo, että jumala on kristuksen pää. Ja tässä vaiheessa kristus oli jo mennyt menojaan, koskapa raamatun mukaan kuoli ennen kuin Paavali kääntyi Jeesuksen seuraajaksi, (tämä tiedoksi sille, joka kohta tulee kertomaan miten Jeesus otti orjan aseman).

Lisäksi raamatussa on muitakin kohtia joiden perusteella voidaan tulkita Jeesuksen enkeliys.

Adventistit tosin katsovat, että kyseessä on lähinnä rooli ja heidän oppiinsa oletettavasti kuuluu kolmiyhteinen jumalkäsitys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan enkeli lienee sama kuin herran enkeli, jota selvästi Paavali vertaa Jeesukseen.

1. Moos. 16:
        11 Vielä Herran enkeli puhui hänelle: "Katso, sinä olet raskaana ja synnytät pojan ja kutsut hänet Ismaeliksi, sillä Herra on kuullut sinun hätäsi.
        13 Ja Haagar nimitti Herraa, joka oli häntä puhutellut, nimellä: "Sinä olet ilmestyksen Jumala". Sillä hän sanoi: "Olenko minä tässä vilaukselta saanut nähdä hänet, joka minut näkee?"

2. Moos. 3:
        2 Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta;
        5 Hän sanoi: "Älä tule tänne! Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jossa seisot, on pyhä maa."
        6 Ja hän sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala". Ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.

Tuom. 2:
        1 Ja Herran enkeli tuli Gilgalista ylös Bookimiin. Ja hän sanoi: "Minä johdatin teidät Egyptistä ja toin teidät maahan, jonka minä valalla vannoen olin luvannut teidän isillenne, ja sanoin: 'Minä en riko liittoani teidän kanssanne ikinä.

Raamatun perusteella malak elohim ei ole jumala itse, mutta kylläkin käyttäytyy kuin olisi.

2.Moos 23:20-21 kertoo miten jumala sanoo, että hänen nimensä on tässä enkelissä, mutta puhuu selvästi toisesta persoonasta.

20 Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.
        21 Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä.

Paavali ei kuitenkaan pidä Jeesusta itsensä jumalan veroisena, sillä hän sanoo, että jumala on kristuksen pää. Ja tässä vaiheessa kristus oli jo mennyt menojaan, koskapa raamatun mukaan kuoli ennen kuin Paavali kääntyi Jeesuksen seuraajaksi, (tämä tiedoksi sille, joka kohta tulee kertomaan miten Jeesus otti orjan aseman).

Lisäksi raamatussa on muitakin kohtia joiden perusteella voidaan tulkita Jeesuksen enkeliys.

Adventistit tosin katsovat, että kyseessä on lähinnä rooli ja heidän oppiinsa oletettavasti kuuluu kolmiyhteinen jumalkäsitys.

2. Moos 23:20 Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.
        23:21 Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä.

" minun nimeni on hänessä " - niin, Herran enkeli, Herran luomus (vartiotorni käyttää sanaa luomus)

"Paavali ei kuitenkaan pidä Jeesusta itsensä jumalan veroisena, sillä hän sanoo, että jumala on kristuksen pää."

-Vartiotornisi on väärässä. Tuo tarkoittaa, että Kristus tosiaan puhuu Jumalan Sanaa.
        Samoinhan on Joh. 1:1 "Sana oli Jumala" elikkä Jeesus oli Jumala.

"muitakin kohtia joiden perusteella voidaan tulkita Jeesuksen enkeliys."
        -Sitähän vartiotorni yrittää - ja vaikenee siitä, mitä Raamattu ilmoittaa.
        ------------

Luuk. 1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

-Enkelit taas ovat luotuja

Ja Jeesuksen tehtävä:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2. Moos 23:20 Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.
        23:21 Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä.

" minun nimeni on hänessä " - niin, Herran enkeli, Herran luomus (vartiotorni käyttää sanaa luomus)

"Paavali ei kuitenkaan pidä Jeesusta itsensä jumalan veroisena, sillä hän sanoo, että jumala on kristuksen pää."

-Vartiotornisi on väärässä. Tuo tarkoittaa, että Kristus tosiaan puhuu Jumalan Sanaa.
        Samoinhan on Joh. 1:1 "Sana oli Jumala" elikkä Jeesus oli Jumala.

"muitakin kohtia joiden perusteella voidaan tulkita Jeesuksen enkeliys."
        -Sitähän vartiotorni yrittää - ja vaikenee siitä, mitä Raamattu ilmoittaa.
        ------------

Luuk. 1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

-Enkelit taas ovat luotuja

Ja Jeesuksen tehtävä:

No sinä nyt et tiedä yhtään mitään mistään, kunhan kopioit noita samoja ymmärtämättä.
        Kaikki mitä laitoin on raamatusta, ei siihen vartiotornia tarvita. Sinua toki harmittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Moos. 16:

2. Moos. 3:

Tuom. 2:

Kiitos näistä. Hyvä kohta on mielestäni myös Jeesuksen syntymä, jossa enkeli Gabriel ilmoittaa sen, eikä suinkaan Mikael. Jos Mikael on ylin enkeli, luulisi Vapahtajan syntymän ilmoittamisen kuuluvan hänen tehtäviin, olihan se suurin uutinen! Se tukee sitä että Mikael on itse Jeesus, eikä hän tietenkään alkiona Marian kohdussa voinut sitä enkelinä ilmoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos näistä. Hyvä kohta on mielestäni myös Jeesuksen syntymä, jossa enkeli Gabriel ilmoittaa sen, eikä suinkaan Mikael. Jos Mikael on ylin enkeli, luulisi Vapahtajan syntymän ilmoittamisen kuuluvan hänen tehtäviin, olihan se suurin uutinen! Se tukee sitä että Mikael on itse Jeesus, eikä hän tietenkään alkiona Marian kohdussa voinut sitä enkelinä ilmoittaa.

Voisi olla noin, mutta tuon voi selittää muutenkin. Ehkä Mikaelille ei haluttu liian suurta roolia, siksi toinen enkeli hoiti tuon tehtävän, ei haluttu että Mikaelia alettaisiin palvoa. Mikaelilla on lisäksi jo tehtävä sotajoukkojen johtajana, ehkä syntymän ilmoittamiseen haluttiin joku muu. Danielin kirja ei edes nimitä Mikaelia ylienkeliksi, vaan yhdeksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, siis on muitakin vastaavia. Ylienkeli nimityksenä ei välttämättä ole vain yhdelle varattu, vaan voi olla esim. muutamilla ylimmäisillä enkeleillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nähdäkseni nuo raamatunkohdat eivät mainitse Mikaelia, joten se johtopäätös tulee jostain muualta.

• Anonyymi

Anonyymi
      2025-02-28 09:31:39

Näin siis Raamattu ilmoittaa Jeesuksen:

Ja Jeesuksen tehtävän:

------------

Miksi vartiotorni sekoittaa Mikaelin ja Jeesuksen ?

Tietääkö kukaan ? Itse olen vain kuullut että vartiotornin suuri kynäniekka Rutherford oli viskiin menevä

--------------
      --------------

Kiitos tuosta.
      Enpä osttakaan vartiotornia

• Anonyymi

Vuorisaarnan "idea" on yksinkertainen. Kyse ei ole laista eikä henkilöpalvonnasta vaan siitä että on hyvä suhtautua kaikkeen kuin uutena ilman mitään ennakkoasenteita ja pyrkimyksiä, suoraan ja välittömästä. Lapset tekevät sen luonnostaan, aikuiselle se pitää opettaa uudestaan. Te toimitte juuri päinvastoin, kehitäte teorioita ja väittelette miten pitäiis ajatella. Lopettaa ajatteleminen kokonaan ja avatkaa silmät ja mieli. Jeesus vain opetti. Sen ymmärtäminen on vapautta. Vapaa mieli on sallittu kaikille, eikä sille tarvitse antaa nimeä eikä ehtoja tai keksiä menetelmiä. Eikä tarvitse lukea Raamattua kannesta kanteen. Se ei tee yhtään paremmaksi, päinvastoin. Enkeli on henkinen hyvää tarkoittava ja hyvä ihminen.

• Anonyymi

Mikael on nimi, jota käytettiin Jeesuksesta ennen kuin hän tuli maan päälle ja jota hänestä käytetään myös hänen palattuaan taivaaseen.

• Anonyymi

Juuri näin, amen

• Anonyymi

Missä kohtaa Raamatussa näin sanotaan?

Esimerkiksi Ilmestyskirjassa Jeesus istuu valtaistuimella karitsana, kun Mikael taistelee lohikäärmettä vastaan. Jos nämä olisivat sama, Jeesuksen pitäisi olla kahdessa paikassa.

• Anonyymi

Vai oliko Jeesus skitsofreenikko?

• Anonyymi

Raamatussa ei sanota, että Jeesus ja Mikael olisivat sama persoona. Toistat Vartiotornin väitettä, joka on perua varhaisilta adventisteilta. Vartiotorni on ristiriidassa itsensäkin kanssa, jos Jeesus on Jehovan jälkeen toiseksi ylin, mutta Mikael on vain yksi huomattavimmista ruhtinaista. Danielin kirjassa tuo Mikael oli ollut apulaisena Danielia puhuttelleelle ihmisen näköiselle olennolle, jonka edessä Daniel meni voimattomaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä kohtaa Raamatussa näin sanotaan?

Esimerkiksi Ilmestyskirjassa Jeesus istuu valtaistuimella karitsana, kun Mikael taistelee lohikäärmettä vastaan. Jos nämä olisivat sama, Jeesuksen pitäisi olla kahdessa paikassa.

Jotkut miettivät sitäkin, kuinka joulupukki ehtii käymään yhden illan aikana kaikkien lasten luona!

• Anonyymi

Jotka ovat uudestisyntyneet tietävät että Jeesus Kristus on Jumalan AINOA Poika.

Joh 1.kirje 19-20
      Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
      Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

Joh. toisessa kirjeessä kerrotaan että monta villitsijää on lähtenyt maailmaan (kuten jt) jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi (vaan enkeliksi).

Lisäksi näistä villitsijöistä varoitetaan - Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa. Joka taas pysyy Kristuksen opissa, hänellä on sekä Isä että Poika.

• Anonyymi

Kristus tarkoittaa samaa kuin messias, siis voideltu, hallitsija. Vaatimus tunnustaa Jeesus kristukseksi tarkoittaa vain tuota, ei enempää eikä vähempää.

• Anonyymi

Luuk. 22:69 Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Jumalan voiman oikealla puolella.

ilm. 12:7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,

-Eli Jeesus ja Mikael ovat eri olentoja
      -------------------

Daniel: 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka,

Matt. 24:21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
      24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

-Tuolloin ahdistuksen aikana, jolloin Jeesus palaa maan päälle, toimii Mikael lasten suojelusenkelinä. Jeesus ja Mikael ovat eri olentoja.

Mutta Raamattu ilmoittaa toistuvasti, suorastaan jatkuvasti, että Jeesus on Jumala, tarkemmin ottaen Jumala on Henki joka esiintyy niin Jehovana kuin Jeesuksessa.

"Jokainen, joka huutaa avuksi Herran (Jahven) nimeä, pelastuu"(Jooel 2:32).
      "Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi...niin sinä pelastut...sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran (Jahven) nimeä, pelastuu"(Room 10:9-13).
      Tässä jälkimmäisessä kohdassa Paavali kertoo ensin, että ihminen pelastuu tunnustamalla Jeesuksen Herraksi ja uskomalla sydämessään hänen ylösnousemukseensa. Lopuksi hän vielä vahvistaa tämän viittaamalla Jooeliin jakeessa 13
      Alkuseurakunta huusi avukseen Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä (1 Kor 1:2; Ap 9:21).
      Jeesus on ainoa nimi taivaan alla, joka on annettu ihmisille pelastukseksi (Ap 4:12). Myös Room 10:12 viittaa Jeesukseen, joka on "rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat".

• Anonyymi

Jeesus on tosiaan se nimi jota kristinuskossa huudetaan avuksi ja rinnastuu näin Jahveen juutalaisuudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on tosiaan se nimi jota kristinuskossa huudetaan avuksi ja rinnastuu näin Jahveen juutalaisuudessa.

Jeesus on Jehovan lupaama pelastaja, siksi hänenkin nimeä kunnioitetaan. Jehovahan on antanut nimensä Jeesukselle,Jeesus toimii siis Jehovan valtuutettuna. Jos sanotaan että Jehova pelastaa, voidaan myös sanoa että hänen voideltunsa pelastaa, eli Jeesus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on Jehovan lupaama pelastaja, siksi hänenkin nimeä kunnioitetaan. Jehovahan on antanut nimensä Jeesukselle,Jeesus toimii siis Jehovan valtuutettuna. Jos sanotaan että Jehova pelastaa, voidaan myös sanoa että hänen voideltunsa pelastaa, eli Jeesus.

Tavallaan molemmat pelastavat, mutta kristinuskossa Jeesus on kuitenkin etusijalla ja juutalaisten Jahve pysyttelee taka-alalla. JT:t menevät tässä harhaan nostaessaan Jehovan etualalle. Tavallaan kyseessä on enemmän juutalaisuuden muunnelma kuin kristinuskon. Kovin lakihenkinenkin JT uskonto on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tavallaan molemmat pelastavat, mutta kristinuskossa Jeesus on kuitenkin etusijalla ja juutalaisten Jahve pysyttelee taka-alalla. JT:t menevät tässä harhaan nostaessaan Jehovan etualalle. Tavallaan kyseessä on enemmän juutalaisuuden muunnelma kuin kristinuskon. Kovin lakihenkinenkin JT uskonto on.

Ei ole mitään juutalaisten Jumalaa erikseen, vaan sama Jumala on yksi, meidän taivaallinen Isämme.

Room.3:29 Vai onko Jumala pelkästään juutalaisten Jumala? Eikö hän ole myös muiden kansojen Jumala? On toki,
        30 kun kerran Jumala on yksi ja ainoa. Hän tekee ympärileikatut vanhurskaiksi, jos he uskovat, ja ympärileikkaamattomat, kun he uskovat.
        31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

• Anonyymi

Moi. Hieno kysymys. Mikael ei missään tapauksessa ole sama kuin Jeesus. Jeesus on Jumalan Poika. Osa Kolminaisuutta. Mikael on tätä Kolminaisuutta palveleva ylienkeli. Jo Raamattua lukemalla heti huomaa, ettei ole kysymys samasta persoonasta. Roolit ovat aivan erilaisia. Ilmestyskirjasta löytyy samankaltaisuuksia. Siellä kuitenkin puhutaan Jumalan Pojasta eli Kristuksesta, "teurastetusta Karitsasta" sekä myös Mikaelista. Ei samassa kertomuksessa yleensäkään puhutella samasta persoonasta tyystin eri nimillä sitä avaamatta sen enempää.

Mikael on tunnettu ylienkeli, jota käsitellään Vanhassa Testamentissakin jonkin verran, puhumattakaan sitten monista muista juutalaisista kirjoituksista.

Jos joku Vanhassa Testamentissa nimeltä mainittu yliluonnollinen olento on Jeesus ennen maan päälle tuloaan, on Melkisedek sitten todennäköinen hahmo. Ei Mikael, Gabriel, Rafael tms.

Gabriel, joka ilmoitti Marialle Jeesuksen syntymän ja Elisabetille Johannes-kastajan syntymän oli samanlainen ylienkeli kuin Mikaelkin. He ovat usein mainittu ylienkeleinä rinnakkain monissa vahhoissa teksteissä.

Voimia!

• Anonyymi

Anonyymi 2025-03-02 21:58:57

"Jeesus on Jehovan lupaama pelastaja, siksi hänenkin nimeä kunnioitetaan. Jehovahan on antanut nimensä Jeesukselle,Jeesus toimii siis Jehovan valtuutettuna. Jos sanotaan että Jehova pelastaa, voidaan myös sanoa että hänen voideltunsa pelastaa, eli Jeesus."

-Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä
      Luukas 1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

APT 5:3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä 5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

-Enkeliä ei tuohon saa kuin vartiotorni, joka opettaa ja vaatii kaupittelijoiltaan valehtelemista, jolle se on omistanut lahkoslangi-ilmauksen teokraattinen sodankäynti.

Joh. 1:1 "Sana oli Jumala" eli Jeesus oli Jumala

• Anonyymi

Jeesus on Jumalan Poika ja Jumala hänen isänsä!
        Pulinat pois!

• Anonyymi

Mikaelin ilmaantuminen erilaisiin kirjoituksiin on myös melko myöhäistä, lieneekö jostain 300 eaa ajoilta? M erkittävät hahmo hänestä on kuitenkin kirjoitettu,koska vaikuttaa vahvasti ainakin kristinuskossa ja juutalaisuudessakin ja löytynee myös Qumranin kirjoituksista.
      Erilaisia spekulaatioita siitä kuka on kukin, riittää.

• Anonyymi

Kiitos kommentista. Kyllä on aikaisemmin mainittu jopa Raamatun kirjoissa, kuten Danielin kirjassa. Voi hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kommentista. Kyllä on aikaisemmin mainittu jopa Raamatun kirjoissa, kuten Danielin kirjassa. Voi hyvin.

Sori huomasinkin, että pistitkin tuon eaa. Eli ei mitään kommentoitavaa. Ihan oikein kirjoitit. Itse olen tottunut vain eKr-merkintöihin, niin en heti huomannut tuota.

• Anonyymi

Enkelihän tarkoittaa sanansaattajaa. Arkkienkeli(ylienkeli) puolestaan ensimmäistä sanansaattajaa. Kuka onkaan ensimmänen sanansaattaja, eikö itse Jumalan Sana eli Jeesus? Jos taas Mikael on vain enkeli ja ensimmäinen sanansaattaja ja eri kuin Jeesus, niin miten se pätee Jeesuksen asemaan esikoisena. Jeesuksen sanotaan olevan myös luomakunnan alku, mikä viittaisi siihen että hänet on ainakin luotu, eli hän on Jumalan ensimmäinen luomus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä oon lukenu Saarikoskea,Remestä jne. Löytyykö tuo Danielin kirja kirjastosta ja mikä sen nimi on?

• Anonyymi

Raamatussa ei missään sanota että Jumala loi Jeesuksen. Jumala tosin sanoo että.....tänä päivänä minä sinut synnytin. Enkelit ovat luotuja Jeesus ei.

• Anonyymi

Ei tuo syntyminen tarkoita että Jeesus olisi Jumalasta syntynyt iankaikkisuudessa, niin kuin kolminaisuusoppi opettaa. Vaan se tarkoittaa että Jumala on synnyttänyt Jeesuksen uuteen elämään hänen kuoleman ja ylösnousemuksen kautta.

ap.t.13:32 "Me julistamme teille ilosanoman: Minkä Jumala lupasi meidän isillemme,
        33 sen hän on täyttänyt meille, heidän lapsilleen. Hän on herättänyt Jeesuksen kuolleista, niin kuin toisessa psalmissa sanotaan: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        34 Ja kun Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista, Jeesus ei enää palaa katoavaisuuteen. Tästä Jumala on sanonut: -- Sen pyhän ja lujan lupauksen, jonka Daavidille annoin, minä täytän teille.

• Anonyymi

Soopaa!

• Anonyymi

Sananlaskut 8:23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista. 8:24 Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.

Näin siis Sana, Joh. 1:1, eli myös Jeesus.

Katso myös Hebrealaiskirje
      1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
      1:7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
      1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti

• Anonyymi

Raamattu, sen on kristitylle Jumalan Sana

JT:t kieltävät Jumalan Sanan, kun eivät hyväksy hebr. 1:6-8 -jakeita.

JT:ien emoryhmän raamatuntutkijain perustaja Russell kaveerasi adventistien kanssa, ja siellä on kolminaisuus uskoon kuuluva kuten se Raamatussa ilmoitetaan.

Näin Suomen Adventtikirkko: On olemassa yksi Jumala: Isä ja Poika ja Pyhä Henki, kolmen yhtä ikuisen persoonan ykseys. Jumala on kuolematon, kaikkivoipa, kaikkitietävä, kaikkea korkeampi ja aina läsnä oleva.

JT:t puhuvat mielellään helvetistä. Laitan siksi tähän adventistien kokoamia jakeita siitä

"Heidän rangaistuksenaan on ikuinen kadotus" - 2. Tess. 1:9

"Mutta luopiot ja syntiset saavat kaikki turmion, ja ne, jotka hylkäävät Herran, hukkuvat"
        - Jes. 1:28

"Niin kuin rikkavilja kootaan ja hävitetään polttamalla, niin tapahtuu maailman lopussa. Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka viettelevät pahaan ja harjoittavat vääryyttä. Enkelit heittävät heidät tuliseen pätsiin, ja siellä itketään ja kiristellään hampaita"
        - Matt. 13: 40-42

-voi JT-parkoja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

JT:ien emoryhmän raamatuntutkijain perustaja Russell kaveerasi adventistien kanssa, ja siellä on kolminaisuus uskoon kuuluva kuten se Raamatussa ilmoitetaan.

Näin Suomen Adventtikirkko: On olemassa yksi Jumala: Isä ja Poika ja Pyhä Henki, kolmen yhtä ikuisen persoonan ykseys. Jumala on kuolematon, kaikkivoipa, kaikkitietävä, kaikkea korkeampi ja aina läsnä oleva.

JT:t puhuvat mielellään helvetistä. Laitan siksi tähän adventistien kokoamia jakeita siitä

"Mutta luopiot ja syntiset saavat kaikki turmion, ja ne, jotka hylkäävät Herran, hukkuvat"

"Niin kuin rikkavilja kootaan ja hävitetään polttamalla, niin tapahtuu maailman lopussa. Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka viettelevät pahaan ja harjoittavat vääryyttä. Enkelit heittävät heidät tuliseen pätsiin, ja siellä itketään ja kiristellään hampaita"

-voi JT-parkoja

Kolminaisuusoppi tuli adventistikirkkoon vasta 1980-luvulla. Sitä ennen olivat kaiketi Raamatullisessa Jumalakäsityksessä. Kolminaisuusoppi on juuri se suurin antikristus, ja sen takana toimii itse paholainen. Se yrittää vähentää ihmisten uskoa Jumalaan ja tehdä Jeesuksesta, Jumalan pojasta, kolminaisuuden. Oikea Jeesus jää silloin tuntemattomaksi valitettavasti. Ja samoin oikea Isä Jumala jää mysteeriksi.

• Anonyymi

Ei ole älliä ymmärtää sanaa oikein!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-voi JT-parkoja

Päätit sitten ottaa Jeesukselta vallan ja aloittaa tuomitsemisen.

• Anonyymi

Anonyymi 2025-03-05 18:22:39

Anonyymi kirjoitti: Raamattu, sen on kristitylle Jumalan Sana
      ---------

"Kolminaisuusoppi tuli adventistikirkkoon vasta 1980-luvulla. "

-Vartiotornisi yrittää sekottaa asiat sinulle.
      Ei kolminaisuus tarkoita että Raamatussa olisi sana "kolminaisuus". Se tarkoittaa esim.

Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Ei nimiin, joka merkitsisi että he olisivat erillisiä, vaan nimeen, koska he ovat yhtä.

Vartiotornisi sanoo Jeesuksen enkeliksi, vastoin Raamattua kuten hebr. 1:6-8, kuten yllä mainittukin.
      Vartiotornisi sanoo Pyhän Hengen sähkönkaltaiseksi voimaksi, mikä on eloton fysiikan ilmiö. Pyhä Henki on se yksi ainoa Jumala, jonka Raamattu antaa, kuten APT 5:5:3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä 5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
      Vartiotornisi on aikoinaan asuttanut jehoovansa Alcyon -tähdelle, mutta mikä silloin Alcyonilla asui, jos Jehova ei ole Pyhä Henki (sittemmin vartiotorni antoi jehoovallensa häädön Alcyonilta).

• Anonyymi

Mikael on Jeesus,mutta miten kaikki tapahtui en valitettavasti voi paljastaa.

• Anonyymi

Ota lääkkeet

• Anonyymi

"Vartiotornisi on aikoinaan asuttanut jehoovansa Alcyon -tähdelle, mutta mikä silloin Alcyonilla asui, jos Jehova ei ole Pyhä Henki (sittemmin vartiotorni antoi jehoovallensa häädön Alcyonilta). "

-Häädön antavassa kirjoituksessa lisäyksenä oli että on epäviisasta sijoittaa Jehova jonnekin avaruudessa.

-Mutta koska vartiotorni itse oli sijoittanut jehoovansa avaruuteen, Alcyonille, on se siis epäviisas, niin, tyhmä.

Tarkoittiko noin sanoessaan olla nöyrä ?

Tuskin. Sehän päinvastoin kuin nöyrä, määrää potkut jos sen kirjoituksia epäillään.

Esimerkkinä ruotsalainen Johansson, joka kirjoitti vartiotorniseuralle että se oli laskenut vuosilukulaselmansa väärin, siinä oli virhe.

Seurauksena oli, että seura kirjoitti Johanssonin seurakuntaan ja määräsi Johanssonin erotettavaksi.

Niin tapahtui. Ja nyt ei kukaan JT saanut vastata Johanssonin tervehdykseenkään.

Luuk. 15:4 "Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää erämaahan ja mene etsimään kadonnutta, kunnes hän sen löytää?
      15:5 Ja löydettyään hän panee sen hartioillensa iloiten.
      15:6 Ja kun hän tulee kotiin, kutsuu hän kokoon ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin lampaani, joka oli kadonnut'.
      15:7 Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse

• Anonyymi

Raamatun pariin, silloin ei tarvitse sekoilla!

• Anonyymi

Kun sanot, tarkistin Raamatusta, ja oikein on Luukkaan jakeet edellä.

Toivotan itsellesi kuitenkin pikaista maailmanloppua, jos se sinua lohduttaa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun sanot, tarkistin Raamatusta, ja oikein on Luukkaan jakeet edellä.

Toivotan itsellesi kuitenkin pikaista maailmanloppua, jos se sinua lohduttaa ?

Maailmanloppua ei tule koskaan, se kerrotaan jo Raamatussa kin.
        Loppu tule lahkolaisuudesta ja jumalattomuudesta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maailmanloppua ei tule koskaan, se kerrotaan jo Raamatussa kin.
        Loppu tule lahkolaisuudesta ja jumalattomuudesta

Ja kuka on määrännyt tuhoamaan (loppu !) vanhat vartiotornit ? Lahkojohto itse !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kuka on määrännyt tuhoamaan (loppu !) vanhat vartiotornit ? Lahkojohto itse !

Oletko huomannut... Elämme jo netti aikaa!

• Hyvä kymyssymys. Esitän viälä paremman ja henkistytneen vastakymysyksen: onko suolikaasu sama kuin Peräilma?

• Anonyymi

Minua surettaa nämä ihmiset jotka odottavat jotakin ihmettä ja pelastajaa. Toivoa tarvitaan aina, mutta täyttä elämää saa elää ilman uskomia ja toivomisiakin. Ei siihen lupaa tarvitse keneltäkään kysyä eikä kenenkään elää pidä ehdollistaa minkään kirjan tai opin mukaan.

• Anonyymi

Juu... Dokaamista!

• Anonyymi

Anonyymi 2025-03-07 17:53:13

" Minua surettaa nämä ihmiset jotka odottavat jotakin ihmettä ja pelastajaa "

Joo. Lahkohan sen lupaa. esim. Herätkää nro 23 v. 1968: Esittelemme todisteet, jotka ovat ylitsepursuavat, että Jumala tuhoaa tämän järjestelmän v. 1975.

(tuossa oli tosiaan "Jumala", eikä Jehova. Jehovaa ei haluttu rasittaa yhdistämisellä väärään ennustukseen).

Ja Valtakuntamme palvelus (vain todistajien kesken jaettu lehti) kesäkuu 1974:
      Nyt kun aikaa on vähän on erinomainen tapa myydä asuntonsa tai edes vähäisempää omaisuuttaan ja antaa rahat vartiotorniuskonnolle

-Ja tuota neuvoa noudatettiin. Noudattaja sai kunnianimen (?) "esimerkillinen"

Nyt sitten ?

Anonyymi-ap 2024-08-31 11:40:48

"VT seuralla - miljardien - sijoitusyhtiö Irlannissa?"

Former top UBS executive joins Jehovah’s Witnesses’ new Ireland-based asset venture
      https://www.independent.ie/business/world/former-top-ubs-executive-joins-jehovahs-witnesses-new-ireland-based-asset-venture/a1606485714.html

-vartiotorni uudistaa, että loppu on pian.
      Niin, lupaus. Se on piirroksellinen todistus hymyilevistä leijonista.

• Anonyymi

Raamatun pariin, selittäjä

• Anonyymi

Anonyymi 2025-03-07 14:01:15

"Maailmanloppua ei tule koskaan, se kerrotaan jo Raamatussa kin."

Herätkää nro 23 v. 1968 kuuluu sellaiseen oppien taitekohtaan, että siinä on sekä maailmanloppu (v:lle 1975) ja sitten järjestelmäasioiten päätös (v:lle 1975).

-Todistajat vielä viime vuosituhannen lopulla nostivat hiukan nenäänsä kun sanoivat ettei maailma lopu, vaan järjestelmäasiat päättyvät.

Sitten on kuulemma järjestelmäasioiten päätöskin sellainen, ettei se tule vaan joku uusi lahkoslangi-ilmaus on senkin tilalla.
      ------------

Jeesushan kutsui taivasten valtakuntaan, esim. Matt. 3:2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".

Taivasten valtakunnan vartiotorni poisti JT:lta 1930 -luvulla, palautti sitten myöhemmin omalla edellytyksellään, piti ilmoittautua vartiotorniseuran kortistoon taivaaseen menoa varten. Ilmoittautuneiden lukumäärä oli yhden tarkkuudella vuosikirjoissa, sitten kuulemma vuosikirjoja enää paineta, eikä JT-parka enää saa tietää montako heitä nykyään on.

Mutta Jeesus ei ole peruuttanut kutsuaan:

Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Jehova, Jehova!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

Mat. 10:7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.

Katso myös Fil. 3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; 3:19 heidän loppunsa on kadotus, 3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa

-JT:n tulee kirota risti, näin vartiotorniuskonto

Kadotus, katso 2 Tess. 1:7 Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa 1:8 tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille. 1:9 Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus

Jumalattomina kuolleiden sielut joutuvat
      kärsimään häpeää ja kauhistusta (Dan 12:2),
      tuskaa ja ahdistusta (Room 2:5-11),
      ahdistusta (2 Tess 1:6-9),
      iankaikkista vaivaa (Ilm 20:10),

Matt. 8:11 Ja minä sanon teille: monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten valtakunnassa;
      8:12 mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

Matt. 13:41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
      13:42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

• Anonyymi

Jumalattomina kuolleiden sielut joutuvat
      kärsimään häpeää ja kauhistusta (Dan 12:2),
      tuskaa ja ahdistusta (Room 2:5-11),
      ahdistusta (2 Tess 1:6-9),
      iankaikkista vaivaa (Ilm 20:10),
      ----------

Voi JT-parkoja.
      Jeesuksen ovat pakotettuja sanomaan enkeliksi.
      Joh. 1:1 ilmoittaa Jeesuksen kuitenkin juuri tuoksi Jumalaksi.

(Joh. 1:1 "Sana oli Jumala" - elikkä Jeesus oli Jumala)

• Anonyymi

Anonyymi-ap 2025-02-23 19:58:20 "Onko Mikael sama kuin Jeesus?"

Hebr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
      1:7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
      1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

Tähän JT:t ovat pakotettuja, uskonnollisen sitoumuksensa perusteella toistamaan heille ulkoa opetetun lauseen: Mutta taivaassa Jeesus oli Mikael. Sitten tulee kiire bussille. Ei tarvitse vastata kysymykseen Raamatun jakeista.

• Anonyymi

"Sitten on kuulemma järjestelmäasioiten päätöskin sellainen, ettei se tule vaan joku uusi lahkoslangi-ilmaus on senkin tilalla."

-Saako täällä oppia vartiotornikielestä ?

eli mikä on järjestelmäasioiten päätös nykymuodossaan ?

• Anonyymi

Mikähän tosiaan on maailmanloppu lahkoslangin nykymuodossa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikähän tosiaan on maailmanloppu lahkoslangin nykymuodossa ?

Ainakin uusin UM puhuu aikakaudesta. Esimerkiksi Matteuksen loppu kuuluu "Muistakaa, että minä olen teidän kanssanne joka päivä tämän aikakauden päättymiseen asti". Lieneekö sitten levinnyt todistajien puhekieleenkin. Tämähän on vähän hassu muutos, sillä aikakausi olisi ollut tarjolla ennenkin, mutta valittiin asiainjärjestelmä. Aiemmin ehkä haluttiin erottautua muista tällaisella omaperäisellä termillä, mutta nykyään ei kai sitten enää haluta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin uusin UM puhuu aikakaudesta. Esimerkiksi Matteuksen loppu kuuluu "Muistakaa, että minä olen teidän kanssanne joka päivä tämän aikakauden päättymiseen asti". Lieneekö sitten levinnyt todistajien puhekieleenkin. Tämähän on vähän hassu muutos, sillä aikakausi olisi ollut tarjolla ennenkin, mutta valittiin asiainjärjestelmä. Aiemmin ehkä haluttiin erottautua muista tällaisella omaperäisellä termillä, mutta nykyään ei kai sitten enää haluta.

Mainossuunnittelijahan se tuota terminologiaa suunnittelee.

Vissiin tuosssa järjestelmäasioiten päätöksessä ylitti jo itsensä ja tuli ottaa pakkivaihde.

Järjestelmä on yksi asia. Ja asioihin vastaavasti kuuluu myös järjestelmä.
        Ja asioita ovat tietysti kaikki jutut, mitä mieleen sitten tuleekin.

No, tuohan harmitonta verrattuna esim.

Herätkää nro 23 v. 1968: Esittelemme vartiotorniseuran ylitsepursuavat todisteet että maailmanloppu on v. 1975

Ja Valtakuntamme palvelus, kesäkuu 1974: Nyt kun aikaa on vähän, olisi hyvä myydä asuntonsa tai edes vähäisempää omaisuuttaan ja antaa rahat vartiotorniuskonnolle.

Lehti jatkoi tietävänsä, että jotkut olivat niin jo tehneetkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mainossuunnittelijahan se tuota terminologiaa suunnittelee.

Vissiin tuosssa järjestelmäasioiten päätöksessä ylitti jo itsensä ja tuli ottaa pakkivaihde.

Järjestelmä on yksi asia. Ja asioihin vastaavasti kuuluu myös järjestelmä.
        Ja asioita ovat tietysti kaikki jutut, mitä mieleen sitten tuleekin.

No, tuohan harmitonta verrattuna esim.

Herätkää nro 23 v. 1968: Esittelemme vartiotorniseuran ylitsepursuavat todisteet että maailmanloppu on v. 1975

Ja Valtakuntamme palvelus, kesäkuu 1974: Nyt kun aikaa on vähän, olisi hyvä myydä asuntonsa tai edes vähäisempää omaisuuttaan ja antaa rahat vartiotorniuskonnolle.

Lehti jatkoi tietävänsä, että jotkut olivat niin jo tehneetkin.

Hbr. 13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti

• Anonyymi

"Järjestelmä on yksi asia. Ja asioihin vastaavasti kuuluu myös järjestelmä.
      Ja asioita ovat tietysti kaikki jutut, mitä mieleen sitten tuleekin. "

Mitä näiten pohdiskelusta jt:lle seuraa ?

Yhdysvalloissa psykiatri M.J. Pescor tutki 177 aseista kieltäytynyttä Jehovan todistajaa vuonna 1949. Hän totesi psykoosien määrän olevan seitsemäntoista kertaa yleisempää Jehovan todistajien keskuudessa kuin keskimäärin väestössä. (M.J. Pescor "A Study of Selective Service Law Violators," The American Journal of Psychiatry, Vol. 105 1949, 691–652).

Sveitsiläinen psykiatri J. Janner tutki vuonna 1953 satakunta Jehovan todistajaa aseistakieltäytymisen vuoksi. Hänen mukaansa merkittävällä määrällä Jehovan todistajia esiintyi voimakasta ahdistuneisuutta, neuroottisuutta, sisäänpäin kääntyneisyyttä ja sosiaalista eristäytymistä. Lopputuloksena Janner totesi mielenterveyden ongelmien olevan huomattavasti yleisempiä Jehovan todistajien keskuudessa. (J. Janner "Die Forensisch--Psychiatrishe Und anitatsdienstilche Beurteilung bon Diestrweigern," (The Forensic, Psychiatric and Military Medical Assessment of conscientious Objectors), Schweitz Med. Wschr., Vol.92, 1963, 89–826).
      https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9376

• Anonyymi

Vanhojatutkimuksia, eikä niistä voida yleisiä johto päätöksiä niin, että ne koskisivat kaikkia todistajia globaalisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhojatutkimuksia, eikä niistä voida yleisiä johto päätöksiä niin, että ne koskisivat kaikkia todistajia globaalisti.

Tarkoitat että pelkäät itse asiassa kaikkien jt:ien olevan vähän vinksallaan, ja tutkimusten, parantamistyön tarpeessa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitat että pelkäät itse asiassa kaikkien jt:ien olevan vähän vinksallaan, ja tutkimusten, parantamistyön tarpeessa ?

En toki, ja sinun kannattaa puhua vain omista kuvitelmistasi. Niissä näyttää olevan aika tavalla vinksallaan monikin asia.

• Anonyymi

Mikael on nimi, jota käytettiin Jeesuksesta ennen kuin hän tuli maan päälle ja jota hänestä käytetään myös hänen palattuaan taivaaseen.
      Mikael väitteli Saatanan kanssa Mooseksen kuoleman jälkeen ja auttoi erästä enkeliä välittämään Jumalan sanoman profeetta Danielille
      Nimi Mikael merkitsee ’Kuka on Jumalan kaltainen?’
      Mikael toimii nimensä merkityksen mukaisesti puolustamalla Jumalan hallitusvaltaa ja taistelemalla hänen vihollisiaan vastaan.

Pulinat pois tyhjäntoimittaja!

• Anonyymi

" kannattaa puhua vain omista kuvitelmistasi "

-Pysytään foorumin aiheessa. Psykiatreilla on tutkimukseen perustuva mielipide ...
      ------------

Anonyymi 2025-03-28 09:21:20

"Mikael on nimi, jota käytettiin Jeesuksesta ennen kuin hän tuli maan päälle ja jota hänestä käytetään myös hänen palattuaan taivaaseen "
      -Näin siis vartiotorni, kiitos tiedosta. Raamattu ilmoittaa näköjään toisin, kuten edelle on laitettu: Hbr. 13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti

"Mikael toimii nimensä merkityksen mukaisesti puolustamalla Jumalan hallitusvaltaa ja taistelemalla hänen vihollisiaan vastaan"
      -Näin siis edelleen vartiotorni.

Raamattu: Daniel: 12:1 Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana
      -lasten suojelusenkeli. Onko sinulla lapsia ?

• Anonyymi

Psykiatreilla on ollut tuon aikainen mielipide, eikä siitä voi vetää globaaleja johtopäätöksiä.
        Palstan aiheena ei muuten ole mielenterveys, sille on omat palstansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Psykiatreilla on ollut tuon aikainen mielipide, eikä siitä voi vetää globaaleja johtopäätöksiä.
        Palstan aiheena ei muuten ole mielenterveys, sille on omat palstansa.

Eihän se ole tällä palstalla kellään kunnossa, niin voisiko otsikoksi muuttaa Jehovan todistajat mielenterveys ollen ja jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän se ole tällä palstalla kellään kunnossa, niin voisiko otsikoksi muuttaa Jehovan todistajat mielenterveys ollen ja jälkeen.

Palstalla tosiaan tuntuu monelta mielenterveys järkkyneen, mutta asiasta ei ole varmuutta, joten palstan nimeä ei voine tuon perusteella muuttaa. Palstan aiheena on kuitenkin jehovantodistajuus, mikä monelle aika vaikea aihe. Surkeinta on, kun se tuntuu olevan sitä mitä katkerimmassa määrin joillekin, joiden pitäisi olla onnensa kukkuloilla,koska kokevat edustavansa aitoa ja oikeaa kolmiyhteistä jumalaa ja kenties jotain uudestisyntymistä.
        Silti jankkaavat samoja asioita täällä "onnensa kukkuloilla".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palstalla tosiaan tuntuu monelta mielenterveys järkkyneen, mutta asiasta ei ole varmuutta, joten palstan nimeä ei voine tuon perusteella muuttaa. Palstan aiheena on kuitenkin jehovantodistajuus, mikä monelle aika vaikea aihe. Surkeinta on, kun se tuntuu olevan sitä mitä katkerimmassa määrin joillekin, joiden pitäisi olla onnensa kukkuloilla,koska kokevat edustavansa aitoa ja oikeaa kolmiyhteistä jumalaa ja kenties jotain uudestisyntymistä.

Kiitos hyvästä kommentistasi.
        ps. en ole JT

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolminaisuus, huuhaata!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos hyvästä kommentistasi.
        ps. en ole JT

Hoopo

• Anonyymi

JT on parasta uskoa.... Sillä päästään Paratiisiin.
      Loput päätyy hautaa tyhmyytensä takaisin!

• Anonyymi

Jatka miettimistä liittymällä vapaa-ajattelijoittenliittoon. Vasta silloin olet monessa mukana, et juuri muuten.

• Anonyymi

Huuhaassa mukana.... Hehehe

• Anonyymi

Anonyymi 2025-03-28 12:13:27

"Psykiatreilla on ollut tuon aikainen mielipide, eikä siitä voi vetää globaaleja johtopäätöksiä."
      -Lääkäreillä on kutsumus auttaa sairaita, psykiatrit ovat mielenterveyden erikoislääkäreitä.

"Palstan aiheena ei muuten ole mielenterveys, sille on omat palstansa"
      -Mutta sinä menit psykiatreihin, ja mielenterveyden osalta on kysymys siitä että vartiotorniuskonto sen häiriöitä tuottaa.

Häiriöitä osoitttaa myös, että Uskontojen uhrien tuki r.y:n suurimman asiakasryhmän tuotta jehovantodistajat.

Mielellään sen kuulisi että vartiotorniuskonto olisi tehnyt sellaisia muutoksia toimintaansa, että sen ihmisen mieli kestää, mutta sellaista ei mainosvaltuutetut edes yritä esittää.

Ensiarvoisen tärkeää on varoittaa tästäkin erityisestä vaaramomentista vartiotorniuskonnossa.

• Anonyymi

Et ymmärrä asiasta mitään, mikä ei ole uusi asia. Psykiatrian kriteerit ovat muuttuneet kautta aikain. Eikä jonkin pienen paikallisen otannan perusteella voi yleistää koskemaan kaikkia todistajia, vaikka tutkimus itsessään olisikin validi, mitä se ei oikeasti enää ole.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Et ymmärrä asiasta mitään, mikä ei ole uusi asia. Psykiatrian kriteerit ovat muuttuneet kautta aikain. Eikä jonkin pienen paikallisen otannan perusteella voi yleistää koskemaan kaikkia todistajia, vaikka tutkimus itsessään olisikin validi, mitä se ei oikeasti enää ole.

Kriteeri "Ratkaiseva tunnusmerkki"
        https://www.suomisanakirja.fi/kriteeri

Edellä ketjussa, psykiatrisessa lausunnossa: "Hän totesi psykoosien määrän olevan seitsemäntoista kertaa yleisempää Jehovan todistajien keskuudessa kuin keskimäärin väestössä. "

Psykoosi " tila, jossa henkilön todellisuudentaju hämärtyy ja vääristyy, jonka vuoksi hänellä on huomattavia vaikeuksia erottaa tosi epätodesta"
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Psykoosi

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kriteeri "Ratkaiseva tunnusmerkki"
        https://www.suomisanakirja.fi/kriteeri

Edellä ketjussa, psykiatrisessa lausunnossa: "Hän totesi psykoosien määrän olevan seitsemäntoista kertaa yleisempää Jehovan todistajien keskuudessa kuin keskimäärin väestössä. "

Psykoosi " tila, jossa henkilön todellisuudentaju hämärtyy ja vääristyy, jonka vuoksi hänellä on huomattavia vaikeuksia erottaa tosi epätodesta"
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Psykoosi

Kuten jo sanoin, kyseisen vanhentuneen tutkimuksen perusteella ei voi vetää globaalia johtopäätöstä.
        Ja sehän ei muuksi muutu, vaikka et asiasta mitään ymmärräkään.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      142
      1840
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      277
      959
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      828
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      78
      787
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      729
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      10
      682
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      661
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      656
    9. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      630
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      55
      616
    Aihe