Mihin kaikkeen sauvasekoitin voi käyttää?

Anonyymi-ap

Mihin käytätte sitä? Millaisiin aineksiin?

Oman 750W sauvasekoittimen ohjeesta saa kuvan, että sitä voi käyttää vain keitettyjen kasvisten/juuresten, ja muiden hyvin pehmeiden aineiden sekoittamiseen. Eli periaatteessa suurin piirtein samaan, kuin sähkövatkainta?

10

585

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Teen sauvasekoittimella smoothit ja hummukset, en ole koskaan tehnyt niitä sähkövatkaimella.

• Anonyymi

Minä teen sillä vorshcmakia, eräänlaista lihamuhennosta.

• "...ohjeesta saa kuvan, että sitä voi käyttää vain keitettyjen kasvisten/juuresten, ja muiden hyvin pehmeiden aineiden sekoittamiseen."

Tehon ja terien puolesta sauvasekoittimella voi murskata hyvinkin kovia aineita, mutta terien pienen koon vuoksi se on hidasta ja tehotonta kun sauvasekoitinta täytyy siirrellä käsin aina uuteen kohtaan astiassa.

Sauvasekoitin on parhaimmillaan ruoassa, joka on riittävän nestemäistä niin, että sekoitinta voi pitää paikallaan ja nesteen virtaus imee murskattavat aineet teriin. Nesteen joukossa voi siis olla kovia ruoka-aineita kun ne nesteen virtauksessa imeytyvät teriin ja murskautuvat siellä. Kuiville aineille taas parhaiten sopii silppuri, jossa terät ovat koko astian kokoiset.

• Anonyymi

Minulla on sauvasekottimena Dynamix junior Combi ja kutterina Cuisine R2 leikkuri, niillä tulee sosetta vaikka raaasta perunasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on sauvasekottimena Dynamix junior Combi ja kutterina Cuisine R2 leikkuri, niillä tulee sosetta vaikka raaasta perunasta.

Minulla on onneksi vielä omat hampaat, mutta tarvitseehan noita hienontajiakin silloin tällöin. Muovirunkoinen sauvasekoitin tipahti lattialle niin tietysti irtosi pala terän "suojasta" tai mikä liekin oikea nimitys, mutta vielähän tuo toimii. Seuraavaksi metallinen, parempi kuumissa ruoissakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on onneksi vielä omat hampaat, mutta tarvitseehan noita hienontajiakin silloin tällöin. Muovirunkoinen sauvasekoitin tipahti lattialle niin tietysti irtosi pala terän "suojasta" tai mikä liekin oikea nimitys, mutta vielähän tuo toimii. Seuraavaksi metallinen, parempi kuumissa ruoissakin.

Kyse ei ole hampaista, soseutettu maistuu erilaiselta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MInä teen sauvasekoittimella mustikkahilloa keittämättä.
        Mustikat soseeksi ja sekaan hillosokeria tai pektiiniä ja sokeria.
        Säilyy vain pakkasessa.
        Pakastimeen mahtuu paljon (kaks kertaa) enemmän hilloa kuin kokonaisia marjoja.

• Anonyymi

Riippuu täysin kuinka pehmeäksi on keitetty. 1000W sekoitin tekee mitä vain. Riippuu terästä. Entinen 350W Kenwood pärjäsi mihin tahansa. Nyt1000 Bosch.

• Anonyymi

Marjat ja pehmeät hedelmät soseutuvat sauvasekoittimella sellaisenaankin. Jos seos tönkkööntyy niin lorauta nestettä joukkoon ja taas sauva hommiin.
      Omenat, juurekset ja perunat keitettävä ensin. Nuo on isoina määrinä helpompi soseuttaa sosemyllyllä tai isolla tehokkaalla tehosekoittimella. Omenoista poistettava siemenet ennen tehosekoittimella käsittelyä ettei elimistöön kerry syanidia.

• Anonyymi

Sauvasekoittimella syntyy kätevästi esimerkiksi majoneesi. Aikaisemmin luulin, että majoneesin teko on hankalaa ja että se juoksettuu helposti, mutta sitten opin tekemään sen sauvasekoittimella. On vain tärkeää muistaa, että kaikki ainekset ovat saman lämpöisiä eli joko jääkaappikylmiä tai huoneenlämpöisiä. Tässä versiossa kananmuna myös käytetään kokonaan, eikä pelkkää keltuaista.

https://www.ruokajakoti.fi/Itse+tehty+majoneesi+sauvasekoittimella

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      138
      13172
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      82
      3629
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      95
      2904
    4. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      36
      1379
    5. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      1374
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      148
      1309
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1274
    8. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1184
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1071
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      193
      961
    Aihe