Tässä taas yksi ihmettelyn aihe. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/8cb7aeed-99ab-4642-8406-380ced50225d
Oliko se sähköauto sittenkään niin pakollinen vai oliko tarkoitus vain kurittaa autoilijoita?
Vihreä politiikka on ristiriitoja täynnä
13
94
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
On paljon muitakin sähköautoja kuin Tesla. Teslat ovat nykyisin pelkkiä heikkolaatuisia romuja. Eikä Tesla ole edes enää maailman suurin sähköautojen valmistaja vaan BYD on jo mennyt ohi Teslasta. Toki BYD:tä myydään pääosin Aasiassa, mutta silti BYD myy enemmän sähköautoja kuin Tesla.
- AnonyymiUUSI
Lisään... Edes Norjassa Tesla ei ole enää myydyin sähköauto. Ja muuallakin sähköautojen myynti kyllä kasvaa, vaikka Teslan myynnit laskevat. Ne jotka ostavat sähköauton valitsevat muun sähköauton kuin Teslan. Tesla alkaakin olla kuoleva yritys.
Ja Teslan romahdus on maailmanlaajuista, myös Aasiassa Teslan myynnit ovat romahtaneet. - AnonyymiUUSI
Joten mielestäsi on OK, boikotoida Teslaa?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yleistä EU:n myyntikieltoa en kannata, mutta kuka vain saa boikotoida mitä tahansa yritystä mistä tahansa syystä. Myös käytettyjä autoja myyvät autoliikkeet voivat kieltäytyä myymästä ja ostamasta Teslaa. Ja autohuoltamot kieltäytyä korjaamasta Teslaa. Nämä ovat täysin laillisia toimenpiteitä.
Vaikka ostaisin sähköauton niin en todellakaan ostaisi Teslaa. Tätä voi sanoa ehkä boikotoinniksi, mutta kenenkään ei tarvitse antaa euroakaan Teslalle. Aivan kuten kenenkään ei tarvitse käyttää X:ää (itse lopetin sen käytön jo ajat sitten, koska minusta se on aina ollut hyödytön) eikä yritystenkään tarvitse mainostaa siellä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yleistä EU:n myyntikieltoa en kannata, mutta kuka vain saa boikotoida mitä tahansa yritystä mistä tahansa syystä. Myös käytettyjä autoja myyvät autoliikkeet voivat kieltäytyä myymästä ja ostamasta Teslaa. Ja autohuoltamot kieltäytyä korjaamasta Teslaa. Nämä ovat täysin laillisia toimenpiteitä.
Vaikka ostaisin sähköauton niin en todellakaan ostaisi Teslaa. Tätä voi sanoa ehkä boikotoinniksi, mutta kenenkään ei tarvitse antaa euroakaan Teslalle. Aivan kuten kenenkään ei tarvitse käyttää X:ää (itse lopetin sen käytön jo ajat sitten, koska minusta se on aina ollut hyödytön) eikä yritystenkään tarvitse mainostaa siellä.Aivan kuten X:stä onkin ollut joukkopako sekä mainostajien että muidenkin käyttäjien osalta. Mitään velvoitetta ei ole olla X:ssä, ei yrityksillä eikä viranomaisilla eikä kenelläkään muullakaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minun mielestäni on aivan OK boikotoida Teslaa. Muskia tulee boikotoida aina, kun se vaan on mahdollista. Musk on maailmanrauhan kannalta vaarallinen megalomaani.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minun mielestäni on aivan OK boikotoida Teslaa. Muskia tulee boikotoida aina, kun se vaan on mahdollista. Musk on maailmanrauhan kannalta vaarallinen megalomaani.
Kotitaloudet ja myös yritykset voivat boikotoida mitä tahansa, mutta yleinen myyntikielto Teslalle ei ole järkevä toimi. Se ei kohdistu järkevästi ja pahentaa kauppasotaa entisestään. Lisäksi EU:nkin pitäisi olla vapaa markkinatalous eikä tiettyjen yritysten tuotteiden kiellot vain yhden henkilön politiikan ja mielipiteiden takia kuulu vapaaseen markkinatalouteen tai demokratiaan.
- AnonyymiUUSI
Musk muuttui sekopääksi, suhtautuminen Muskiin muuttui. Eipä siinä sen ihmeellisempää.
Tuossa ei tosin puhuta Vihreistä mitään.- AnonyymiUUSI
Mutta puhutaan Vasemmistoliiton vihreästä politiikasta. Nykyvasemmisto ei tältä osin Vihreistä eroa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta puhutaan Vasemmistoliiton vihreästä politiikasta. Nykyvasemmisto ei tältä osin Vihreistä eroa.
Teslan boikotointi ja vihreys eivät ole mitenkään toisaan pois sulkevia. Eri asia, jos vihreäksi itseään mainostava boikotoisi kaikkia sähköautoja. Boikottihan kohdistuu Muskiin ja hänen idioottimaisiin ulostuloihinsa.
- AnonyymiUUSI
Tosi ristiriitaista... "Amazonin sademetsää kaadetaan, jotta ilmastokokouksen vieraille saadaan moottoritie"
https://www.hs.fi/maailma/art-2000011094373.html
Maailman pelastaminen on toissijaista.
Politiikka ja ideologia enstex. Ja ilmaiset lounaat...- AnonyymiUUSI
En löytänyt edes itse jutusta perusteita tuollaiselle otsikolle. Ja muutahan tietoa meillä ei asiasta ole kuin tuo juttu. Johtopäätöksillekään ei siis perusteita.
- AnonyymiUUSI
Yhä selvempää, että vihreää politiikkaa on tehty pelkästään vallanhimon takia. Luontoarvot ovat heille sivuseikka. Ilmastoon luoduilla uhkakuvilla on haettu valtaa ja sama meno näkyy jatkuvan.
ja miksi he olisivatkaan muusta syystä kiinnostuneita toisen omaisuudesta. Metsänomistajat taas varmasti suojelevat omaa omaisuuttaan kuten muutkin, jotka jotain omistavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa903326Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3342933Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1911576Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2421364Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621292Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281051- 791017
- 741010
- 117980
- 72934