Jenkkiviha

on ihmeellinen asia

Minua ihmeteyttää miksi jenkkiviha on niin suuri näillä palstoilla!? itselläni on vuoden 93 mallinen Chevrolet ja ajan sillä läpi vuoden kun muuta autoa ei ole ja ainakin minun käytössä Chevrolet on toiminut erittäin hienosti.
En näe mitään syytä ajatella asiaa niin että jenkit olis jotenkin huonoja.Päinvastoin todellakin!!!
Ilmeisesti valittajilla itsellään ei ole kokemusta kyseisistä merkeistä ja ovat huhujen tai muitten juttujen perusteella valinneet itselleen pakkomielteisen syrjimyslinjan asiaan.

Jos minulla olisi rahaa rajattomasti niin ostaisin jokaiselle kitisijälle oman Chevroletin niin asennevamma varmaan korjautuisi heiltä.

Minä valitsen luotettavan ja varmatoimisen auton koska ns köyhän ei kannata ostaa huonoa.
Olen ammatiltani Autosähköasentaja ja tiedän monta muuta merkkiä joissa on varmasti enemmän vikaa kun autoissa jotka on tehty oikeasta raudasta.

Haluan että kaikki joilla on epäilyksiä jenkeistä niin menkööt ajamaan sellaisella 90luvun pelillä tai uudemmemmalla niin olen aika varma että samalle koeajopätkälle jää ajatukset huonosta autosta ja merkistä.


Mikäs sen hauskempaa kun istua pehmeässä penkissä kuunnellen musiikkia ja nauttien ajamisen helppoudesta unohtamatta sitä tosiasiaa että myös kolariturvallisuus on raudan äärellä tehdyissä autoissa väkisinkin parempi.

Mukavia kesänjatkoja kaikille asennevammaan katsomatta.

30

5250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AudiA8

      En minä vihaa jenkkejä.
      Vihaan niitä 70-luvulla syntyneitä, 66-vuoden Valiantilla ajavia, 50-lukua leikkiviä rasvalettejä.

      • olen kanssasi

        samaa mieltä.
        nm:vittuuntunut niihin mukuloihin!


      • iippo
        olen kanssasi kirjoitti:

        samaa mieltä.
        nm:vittuuntunut niihin mukuloihin!

        Omalla työpaikalla jossa suuri osa kolleegoista on vanhoja komukoita, olen havainnut sitä että jenkkiautoa voisi siellä verrata hyvän näköiseen virolaiseen huoraan.
        Monet sitä haukkuu ja harva sen uskaltaisi itselleen hommata,mutta kaikki haluaisi sitä kuitenkin kokeilla.


      • Fury-75
        olen kanssasi kirjoitti:

        samaa mieltä.
        nm:vittuuntunut niihin mukuloihin!

        Mikäs niissä nyt niin vituttaa? Jos ne on urpoja niin antaa olla. Kaikilla vaan on oma juttunsa. Toiset on hurahtanut 50-lukuun, eikä niillä oo varaa ostaa sen ajankuvan autoa. Pakko ostaa siis joku hikinen valtteri...

        Musta se on oikeastaan aika hienon näköistä kun jotkut on jaksanut paketoida koko perheen 50-luvun Kaukoon ja tullut cruisingiin kellohameissa ym:ssa 50-luvun vermeissä. Hauskaahan se on.

        Tota rasvatukkien "vihaamista" vois verrata esim.neekereitten, venäläisten tai mustalaisten "vihaan". Kaikki niistä on vaan vitun urpoja, ei se niiden vika ole.


      • '72Darra4D
        Fury-75 kirjoitti:

        Mikäs niissä nyt niin vituttaa? Jos ne on urpoja niin antaa olla. Kaikilla vaan on oma juttunsa. Toiset on hurahtanut 50-lukuun, eikä niillä oo varaa ostaa sen ajankuvan autoa. Pakko ostaa siis joku hikinen valtteri...

        Musta se on oikeastaan aika hienon näköistä kun jotkut on jaksanut paketoida koko perheen 50-luvun Kaukoon ja tullut cruisingiin kellohameissa ym:ssa 50-luvun vermeissä. Hauskaahan se on.

        Tota rasvatukkien "vihaamista" vois verrata esim.neekereitten, venäläisten tai mustalaisten "vihaan". Kaikki niistä on vaan vitun urpoja, ei se niiden vika ole.

        Nää Tuupitukat ei oo sen kummempaa väkee kun muutkaa! jotkut ovat kadonneet '50-luvulle pelkästään musiikin takia, ja eivät sen takia turhaan panosta autoon. ja parempi vaan että ajavat edes sillä hikisellä vallulla, aina jostakin sikiää skidi joka mieltyy jenkkiautoihin, niin pysyypähän sekin harrastus pystyssä, kun nyt ei tässä nuorisossa oikein löydy jenkeistä kiinnostuneita!

        itse en pidä laululintta kruisailijoista, jotka tuhoavat 4tolppa autoja! jumalauti pitäsivät kunnossa ja myisivät, aina joku löytyy joka kyseisestä mallista tykkää.

        ja noista valttereista sen verran että ne on hienoja, okei ehkä se '66 ei oo niin hieno mutta 63-65 ja 67-> on jees! niinkuin dartitkin ja muut useimmat jenkit, rumatkin jotenkin polttaa hyvän mielikuvan loppuelämäks... no kumma jätkä mä oonkin 16vuotta ikää vasta ja jenkkiromua rassaan, vaikka thyynungi on in...


      • Fury-75
        '72Darra4D kirjoitti:

        Nää Tuupitukat ei oo sen kummempaa väkee kun muutkaa! jotkut ovat kadonneet '50-luvulle pelkästään musiikin takia, ja eivät sen takia turhaan panosta autoon. ja parempi vaan että ajavat edes sillä hikisellä vallulla, aina jostakin sikiää skidi joka mieltyy jenkkiautoihin, niin pysyypähän sekin harrastus pystyssä, kun nyt ei tässä nuorisossa oikein löydy jenkeistä kiinnostuneita!

        itse en pidä laululintta kruisailijoista, jotka tuhoavat 4tolppa autoja! jumalauti pitäsivät kunnossa ja myisivät, aina joku löytyy joka kyseisestä mallista tykkää.

        ja noista valttereista sen verran että ne on hienoja, okei ehkä se '66 ei oo niin hieno mutta 63-65 ja 67-> on jees! niinkuin dartitkin ja muut useimmat jenkit, rumatkin jotenkin polttaa hyvän mielikuvan loppuelämäks... no kumma jätkä mä oonkin 16vuotta ikää vasta ja jenkkiromua rassaan, vaikka thyynungi on in...

        "itse en pidä laululintta kruisailijoista, jotka tuhoavat 4tolppa autoja! jumalauti pitäsivät kunnossa ja myisivät, aina joku löytyy joka kyseisestä mallista tykkää.

        ja noista valttereista sen verran että ne on hienoja, okei ehkä se '66 ei oo niin hieno mutta 63-65 ja 67-> on jees! niinkuin dartitkin ja muut useimmat jenkit, rumatkin jotenkin polttaa hyvän mielikuvan loppuelämäks..."


        Allekirjoitan edellisen 100%!!


      • Fury-75 kirjoitti:

        "itse en pidä laululintta kruisailijoista, jotka tuhoavat 4tolppa autoja! jumalauti pitäsivät kunnossa ja myisivät, aina joku löytyy joka kyseisestä mallista tykkää.

        ja noista valttereista sen verran että ne on hienoja, okei ehkä se '66 ei oo niin hieno mutta 63-65 ja 67-> on jees! niinkuin dartitkin ja muut useimmat jenkit, rumatkin jotenkin polttaa hyvän mielikuvan loppuelämäks..."


        Allekirjoitan edellisen 100%!!

        paitsi minusta juuri -66valiant on parhaimman näköinen.


      • rane
        olen kanssasi kirjoitti:

        samaa mieltä.
        nm:vittuuntunut niihin mukuloihin!

        ne on noita tuuninki puolen kloppeja jotka kitisee näillä palstoilla.


      • OHO
        iippo kirjoitti:

        Omalla työpaikalla jossa suuri osa kolleegoista on vanhoja komukoita, olen havainnut sitä että jenkkiautoa voisi siellä verrata hyvän näköiseen virolaiseen huoraan.
        Monet sitä haukkuu ja harva sen uskaltaisi itselleen hommata,mutta kaikki haluaisi sitä kuitenkin kokeilla.

        johtuu että se on aina kateutta jos ei pidä jenkistä? Tuolla munkin saksanraudalla olisin voinut ostaa parikin vanhaa corvettea, mutta en vaan ostanu. Kait ne jenkkiharrastajat on sitte jotenkin parmpia ihmisiä kuin me muut.Kyllä se ajettavuus rajummassa kyydissä on noissa euroissa vaan monesti parempi. Toki sellanen rauhallinen lipuminenkin on varmaan ihan hauskaa jos siitä tykkää. Joten ajetaan me köyhät vaan audeilla ja mersuilla.


    • Pussi

      kateellisia!

    • ponotiakki

      hankin jos tota voi jenkiksi sanoo nii pontiac trans sporterin vast ikää ja mitä olen sillä ajellu nii ihan mukava ajella kyllä..
      muutamankaa kenenkäkaa olen jutellu nii tykkäis hankkia kyllä jenkin mutta tuntuu että niihin ei saa niin hurjan helposti varaosia..tai no tilaamalla kyllä saa mutta jos menee tavallisee varaosa liikkeeseen nii ei meinaa saaha niihin osia ja sit jos jostaa saa niin ne maksaa jonkin verran yleensä enemmän kuin niin sanotuihin "normaaleihin" autoihin..jos varaosia sais varaosa liikkeestä samalla tavalla kuin esim toyotaan ja hinnat olis hiukan halvempii nii kyllä uskoisin että jenkkejä alkaisi näkymään liikenteessä ja paljon..

      • utelias

        eihän tuo tilaaminen niin vaikeaa ole. puhelinsoitollahan se hoituu ja matkahuolto hoitaa paketin perille seuraavaksi päiväksi. Ja kun tilaa oikeasta paikasta niin tulee rahtienkin kanssa huomattavasti halvemmaksi kuin varaosaliikkeestä ostettuna. Jotkut osat jopa halvemmalla kuin euro/japsimerkeihin?


      • nopea toimitus
        utelias kirjoitti:

        eihän tuo tilaaminen niin vaikeaa ole. puhelinsoitollahan se hoituu ja matkahuolto hoitaa paketin perille seuraavaksi päiväksi. Ja kun tilaa oikeasta paikasta niin tulee rahtienkin kanssa huomattavasti halvemmaksi kuin varaosaliikkeestä ostettuna. Jotkut osat jopa halvemmalla kuin euro/japsimerkeihin?

        Ei ne jenkkien osat kalliita ole vaikka niin luullaan. Ite oon hankkinu jarrukengät n. 20€ pari, vesipumppu n.60€ ja alapallonivel 22€, elektroninen latausrele n.65€. Oon ajellu myös nissanilla ja daihatsulla ja varsinkin nissanissa oli minusta kalliimat osat. Ja nopeasti ne osat on postissa tullu, jopa seuraavaks päiväks.


    • S.S

      ne jenkkiautoiliat osaa tuon päänaukomisen vähintään yhtä hyvin! Haukutaan ylimielisenä euroja ja nipponeita! Ite tykkään molemmista. Olen vollkarifriikki, mutta oishan se mahtavaa jos joskus pihassa seisois pitkäaikainen haave -69 Charger. En kyllä tajuu miks pitää puuttua siihen millä toiset ajaa. Aivottomien hommaa!

      • asiaa

        Olet oikeassa. Jenkkiautoilijoiden on turha puhua mistään jenkkivihasta, kun itsekin tälläkin foorumilla huutelevat jotain "vitun eurojapsi" -juttuja. Kannattaisi arvoisat rasvaletit vähän avartaa sitä maailmankuvaa. Japanissa on valmistettu muitakin autoja kuin Corollaa. Itselläni on kokemuksia sekä eurooppalaisista, että japanilaisista ja myös jenkeistä.


      • Fury-75
        asiaa kirjoitti:

        Olet oikeassa. Jenkkiautoilijoiden on turha puhua mistään jenkkivihasta, kun itsekin tälläkin foorumilla huutelevat jotain "vitun eurojapsi" -juttuja. Kannattaisi arvoisat rasvaletit vähän avartaa sitä maailmankuvaa. Japanissa on valmistettu muitakin autoja kuin Corollaa. Itselläni on kokemuksia sekä eurooppalaisista, että japanilaisista ja myös jenkeistä.

        Pienenä puolustuksena jenkkimiehien/naisien puolesta täytyy mainita, että foorumin tuningpuolella käy mahrottoman vähän jenkkiharrastajia aukomassa päätään verrattuna tuningharrastajien irvailumääriin.

        Tosin kummassakin harrastajaryhmässä riittää urpoja...


      • Buff
        Fury-75 kirjoitti:

        Pienenä puolustuksena jenkkimiehien/naisien puolesta täytyy mainita, että foorumin tuningpuolella käy mahrottoman vähän jenkkiharrastajia aukomassa päätään verrattuna tuningharrastajien irvailumääriin.

        Tosin kummassakin harrastajaryhmässä riittää urpoja...

        Päänaukojat on yleensä nuoria klotteja, jotka eivät ole vähäisestä kokemuksesta sekä rahanpuutteesta johtuen vielä saavuttaneet määränpäätänsä. Ts. eivät olosuhteiden pakosta ole omistaneet sellaista autoa, jota todella haluaisivat, joten pitää pönkittää muulla tapaa.

        Wannabe-tuunarit ovat pääsääntöisesti hyvin nuorta väkeä. Juttele jonkun pitkänlinjan keski-ikäisen tyypin kanssa, joka omistaa klassisen amerikanauton, niin huomaat eron. Ei ole tarvetta pullistella.


    • kasi

      se johtuu siitä kun jenkillä onkin taloudellisempaa ajaa kuin riisikipposella tai foliorasialla.

      pikaisella laskullahan tämä tulee todistetuksi
      euro/riisi-kinneri-tuunig-härpätin
      aböyt 9-10litraa/100km
      kierroksia joutuu huudattamaan ajaessa 7000-8000 kierrosta ennenkuin mitään tapahtuu
      sylintereitä 4 ja tilavuus max 2litraa (=limupullo eikä mikään moottoritilavuus)
      (9*7000)/(4*2)=7875 (tämä on semmoinen vertailuluku jossa ei ole yksikköä)
      kun taas kunnon jenkkiauto
      kulutus ehkä tasaisella ajolla 13-15litraa/100km
      kierroksia ei tartte huudattaa kun vääntää hyvin jo alakierroksilla eli max 3000 jos sitäkään
      sylintereitä 8 ja tilavuus min 6 litraa
      (13*3000)/(8*6)=812,5

      ELI suhdeluvuilla pääsemme siihen tulokseen että jenkillä ajaminen on melkein 10 kertaa taloudellisempaa kuin jaappanilaisella foliorasialla. varmaan ottaa päähän?
      ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

      • v6.3.0

        havaitsin kyllä ,että sukulaisen saratoga menee vähällä,noin 7 litraa tasaisessa ajossa.euro-eskoortti ei päässy samaan...


      • eeeeeee

        "tapahtuu
        sylintereitä 4 ja tilavuus max 2litraa (=limupullo eikä mikään moottoritilavuus)
        (9*7000)/(4*2)=7875 (tämä on semmoinen vertailuluku jossa ei ole yksikköä)
        kun taas kunnon jenkkiauto
        kulutus ehkä tasaisella ajolla 13-15litraa/100km
        kierroksia ei tartte huudattaa kun vääntää hyvin jo alakierroksilla eli max 3000 jos sitäkään
        sylintereitä 8 ja tilavuus min 6 litraa
        (13*3000)/(8*6)=812,5"

        Silti vain promille vanhoista jenkkiautoista saavuttaa 200 kmh nopeuden. Jenkki tarvitsee tajuttoman ison myllyn siihen nopeuteen. Toisin kun taas esim. BMW 2002tii yltää 190kmh/nopeuteen 2-litraisella koneella. Jenkki taas tarvitsee vähintään 7 litraa siihen. Oli muuten aikoinaan hupaisaa kun 2002:sen omistin, katsella kun Coronet (luultavasti '70) jäi kuin tikku paskaan. Taisi sitäkin miestä vituttaa.. Ensin ajaa rinnalle ja on olevinaan niin äijää. Mutta lyön 2002:sen kaasun pohjaan ja sinne jää. 170:ssä oli vielä takana, mutta sitten jäi.


      • dumb
        eeeeeee kirjoitti:

        "tapahtuu
        sylintereitä 4 ja tilavuus max 2litraa (=limupullo eikä mikään moottoritilavuus)
        (9*7000)/(4*2)=7875 (tämä on semmoinen vertailuluku jossa ei ole yksikköä)
        kun taas kunnon jenkkiauto
        kulutus ehkä tasaisella ajolla 13-15litraa/100km
        kierroksia ei tartte huudattaa kun vääntää hyvin jo alakierroksilla eli max 3000 jos sitäkään
        sylintereitä 8 ja tilavuus min 6 litraa
        (13*3000)/(8*6)=812,5"

        Silti vain promille vanhoista jenkkiautoista saavuttaa 200 kmh nopeuden. Jenkki tarvitsee tajuttoman ison myllyn siihen nopeuteen. Toisin kun taas esim. BMW 2002tii yltää 190kmh/nopeuteen 2-litraisella koneella. Jenkki taas tarvitsee vähintään 7 litraa siihen. Oli muuten aikoinaan hupaisaa kun 2002:sen omistin, katsella kun Coronet (luultavasti '70) jäi kuin tikku paskaan. Taisi sitäkin miestä vituttaa.. Ensin ajaa rinnalle ja on olevinaan niin äijää. Mutta lyön 2002:sen kaasun pohjaan ja sinne jää. 170:ssä oli vielä takana, mutta sitten jäi.

        EI niillä litroilla sitä nopeutta mitata. Viritysasteesta siinä on kyse; bemarin kaksilitraisen viritysaste on paljon korkeampi kuin mainitsemasi coronetin voimanlähteen. Jos vaakakupit tasotettaisiin niin eipä taitaisi enää naurattaa?

        Ja mitä jenkkivihaan tulee, jenkkejä "vihaavat" ne jotka haluaisivat joskus kokeilla mutta ei ole varaa siihen.
        Ja vielä niistä 50-luvulle jääneistä rasvaleteistä, ei ne oo sen kummempia kuin työ 2000 luvun hinttihyppyri-geelitukatkaan. Toteutatte yhtälailla itseänne ja se sopinee yhtälailla autotyyliin jota arvostatte.


      • 2002
        dumb kirjoitti:

        EI niillä litroilla sitä nopeutta mitata. Viritysasteesta siinä on kyse; bemarin kaksilitraisen viritysaste on paljon korkeampi kuin mainitsemasi coronetin voimanlähteen. Jos vaakakupit tasotettaisiin niin eipä taitaisi enää naurattaa?

        Ja mitä jenkkivihaan tulee, jenkkejä "vihaavat" ne jotka haluaisivat joskus kokeilla mutta ei ole varaa siihen.
        Ja vielä niistä 50-luvulle jääneistä rasvaleteistä, ei ne oo sen kummempia kuin työ 2000 luvun hinttihyppyri-geelitukatkaan. Toteutatte yhtälailla itseänne ja se sopinee yhtälailla autotyyliin jota arvostatte.

        "EI niillä litroilla sitä nopeutta mitata. Viritysasteesta siinä on kyse; bemarin kaksilitraisen viritysaste on paljon korkeampi kuin mainitsemasi coronetin voimanlähteen. Jos vaakakupit tasotettaisiin niin eipä taitaisi enää naurattaa?"
        Mua naurattaisi edelleen. Yleensä jenkeistä hajoaa aina laatikot ja perät, kun niitä virittää. V8-magazinekin on täynnä projekteja joissa uhotaan, että sitä ja tätä tulee autoon, mut nyt perä pamahti.


      • set
        2002 kirjoitti:

        "EI niillä litroilla sitä nopeutta mitata. Viritysasteesta siinä on kyse; bemarin kaksilitraisen viritysaste on paljon korkeampi kuin mainitsemasi coronetin voimanlähteen. Jos vaakakupit tasotettaisiin niin eipä taitaisi enää naurattaa?"
        Mua naurattaisi edelleen. Yleensä jenkeistä hajoaa aina laatikot ja perät, kun niitä virittää. V8-magazinekin on täynnä projekteja joissa uhotaan, että sitä ja tätä tulee autoon, mut nyt perä pamahti.

        kun tuolla alkupäässä haukuttiin fiftareita lapsellisiks, niin onko tuo kalsarit kainaloon ja lökäpöksyt polviin -tyyli niin aikuismaista. koneen tehoista vielä sen verran et v8 viritysaste on todellakin matala, arvaa mitä siit olis seurannu jos 60-luvulla olis jokaiselle tavikselle kaupiteltu 600 heppasii jenkkejä. kun viittisit seurata autourheilussa voima-autojen sarjaa niin viperit ja vettet siellä pärjää ei porshet, mazda rx-8 ym.
        voihan olla että perät ja laatikot hajoaa, mut muista se ikäero. sun bemarist ei oo 30v. jälkeen jäljellä muuta kuin ehkä valokuva. ja taas kerran voidaan muistuttaa et niitä sun bemareita, audeja, gti golffeja ja typeR EI VIELÄKÄÄN NÄY kiihdytyspäivillä. siellä voisit verrata autoas saman viritysasteen jenkkeihin. sitte ei varmaan enää naurata. sulla on paskat housuissa kun sä kuulet sellasen käynnistyvän. Se on raaka voima joka silloin puhuu, eikä remuksen pönttö. olen nähnyt pariin otteeseen vm.2004, 350hv subarun vartilla ja aika jäi päälle 14 sek. sillä saa jenkkimiehiltä komeat naurut päälle kun kaikki tietää et se urpo on maksanut autostaan ainakin 50 000e.


      • Okei
        set kirjoitti:

        kun tuolla alkupäässä haukuttiin fiftareita lapsellisiks, niin onko tuo kalsarit kainaloon ja lökäpöksyt polviin -tyyli niin aikuismaista. koneen tehoista vielä sen verran et v8 viritysaste on todellakin matala, arvaa mitä siit olis seurannu jos 60-luvulla olis jokaiselle tavikselle kaupiteltu 600 heppasii jenkkejä. kun viittisit seurata autourheilussa voima-autojen sarjaa niin viperit ja vettet siellä pärjää ei porshet, mazda rx-8 ym.
        voihan olla että perät ja laatikot hajoaa, mut muista se ikäero. sun bemarist ei oo 30v. jälkeen jäljellä muuta kuin ehkä valokuva. ja taas kerran voidaan muistuttaa et niitä sun bemareita, audeja, gti golffeja ja typeR EI VIELÄKÄÄN NÄY kiihdytyspäivillä. siellä voisit verrata autoas saman viritysasteen jenkkeihin. sitte ei varmaan enää naurata. sulla on paskat housuissa kun sä kuulet sellasen käynnistyvän. Se on raaka voima joka silloin puhuu, eikä remuksen pönttö. olen nähnyt pariin otteeseen vm.2004, 350hv subarun vartilla ja aika jäi päälle 14 sek. sillä saa jenkkimiehiltä komeat naurut päälle kun kaikki tietää et se urpo on maksanut autostaan ainakin 50 000e.

        Tässä nähtiin, että jenkkiharrastajan päässä ei liiku yhtään mitään. BMW 2002 ei tarkoita vuosimallia 2002, vaan 2002:sta valmistettiin vuosina 1968-74. Eli se minkä omistin, on nyt jo yli 30 vuotta vanha. Kannattaisi ottaa asioista selvää ennen pään aukomista.
        Joku jo aikaisemmin mainitsikin että jenkkiharrastajat hallitsevat hyvin tuon pään aukomisen.
        Spede!!!
        Rasvaletti!!!
        Onko Etelävaltionlippu- hihamerkki jo ommeltu isoisän nahkatakkiin?


      • Buff
        Okei kirjoitti:

        Tässä nähtiin, että jenkkiharrastajan päässä ei liiku yhtään mitään. BMW 2002 ei tarkoita vuosimallia 2002, vaan 2002:sta valmistettiin vuosina 1968-74. Eli se minkä omistin, on nyt jo yli 30 vuotta vanha. Kannattaisi ottaa asioista selvää ennen pään aukomista.
        Joku jo aikaisemmin mainitsikin että jenkkiharrastajat hallitsevat hyvin tuon pään aukomisen.
        Spede!!!
        Rasvaletti!!!
        Onko Etelävaltionlippu- hihamerkki jo ommeltu isoisän nahkatakkiin?

        Minä kyllä tiedän 70-luvun 2002:n.. Jos sitä on pakko verrata vaikka 60-70-luvun vaihteen muskelijenkkiin (mulla ei ole sellaista), niin se Bemu ei sano silloin juuri yhtään mitään vaikka välitän kaikenlaisista vanhoista autoista. Ulkonäkö kuivempi, sisusta kuivempi, yleisasu saksalaisen haukotuttava zzz-ZZ-Z, arvo pienempi, vääntö olemattomampi, ei liimaudu selkänojaan kiihdytyksissä samalla tavalla, ei V8 murahda, kone huutaa liikaa. Mutkaisella maaseututiellä nopeampi, mutta onko pakko paahtaa joka paikassa, hirviä siellä on.. style ratkaisee..


      • tekee
        Buff kirjoitti:

        Minä kyllä tiedän 70-luvun 2002:n.. Jos sitä on pakko verrata vaikka 60-70-luvun vaihteen muskelijenkkiin (mulla ei ole sellaista), niin se Bemu ei sano silloin juuri yhtään mitään vaikka välitän kaikenlaisista vanhoista autoista. Ulkonäkö kuivempi, sisusta kuivempi, yleisasu saksalaisen haukotuttava zzz-ZZ-Z, arvo pienempi, vääntö olemattomampi, ei liimaudu selkänojaan kiihdytyksissä samalla tavalla, ei V8 murahda, kone huutaa liikaa. Mutkaisella maaseututiellä nopeampi, mutta onko pakko paahtaa joka paikassa, hirviä siellä on.. style ratkaisee..

        Sinäpä sen sanoit. Jenkit eivät mahda mutka-ajossa mitään. Kauhein ajettava mitä olen ajanut on 6-koneinen Mustang. Koko autoa vaivasi "yleislöysä" tunnelma.
        Siksi pidän enemmän vähävitsisen insinöörikansan (saksalaisten) tuotteista.


      • StubuK
        Buff kirjoitti:

        Minä kyllä tiedän 70-luvun 2002:n.. Jos sitä on pakko verrata vaikka 60-70-luvun vaihteen muskelijenkkiin (mulla ei ole sellaista), niin se Bemu ei sano silloin juuri yhtään mitään vaikka välitän kaikenlaisista vanhoista autoista. Ulkonäkö kuivempi, sisusta kuivempi, yleisasu saksalaisen haukotuttava zzz-ZZ-Z, arvo pienempi, vääntö olemattomampi, ei liimaudu selkänojaan kiihdytyksissä samalla tavalla, ei V8 murahda, kone huutaa liikaa. Mutkaisella maaseututiellä nopeampi, mutta onko pakko paahtaa joka paikassa, hirviä siellä on.. style ratkaisee..

        Suomi oli pitkään Neuvostoliiton provinssi,niin pitkään että siinä aikana yhteiskuntaamme juurtui tiukasti vasemmistolainen näkemys,josta hintaa maksetaan vielä 2000 -luvullakin. Todisteina tästä muunmuassa länsimaista suurin suhteellinen vasemmiston edustus eduskunnassa, maailman jyrkin progressio verotuksessa, byrokratiakoneisto joka riittäisi pyörittämään 50-miljoonaista kansaa ja toisaalta myös katkera asenne länsimaisia kapitalismin ruumiillistumia,eli amerikkalaisia autoja kohtaan. Paljon juontaa perujaan 50,60,70 ja 80-luvuilta,jolloin V8-henkilöjenkki oli 95% todennäköisyydellä yritysjohtajan/pankinjohtajan edustusauto. Nämä asenteet ovat vielä tiukassa kansan syvissä riveissä,vaikka pikkuhiljaa ovatkin haalentumassa kun yksityiset "tavallisetkin" ihmiset ovat teknohuumassa vaurastuneet siihen malliin että jotkut uudemmatkaan Cadillacit tai Corvetet eivät enää ole joka kerta lehden etusivun jutun arvoisia juttuja.


      • elitisti
        StubuK kirjoitti:

        Suomi oli pitkään Neuvostoliiton provinssi,niin pitkään että siinä aikana yhteiskuntaamme juurtui tiukasti vasemmistolainen näkemys,josta hintaa maksetaan vielä 2000 -luvullakin. Todisteina tästä muunmuassa länsimaista suurin suhteellinen vasemmiston edustus eduskunnassa, maailman jyrkin progressio verotuksessa, byrokratiakoneisto joka riittäisi pyörittämään 50-miljoonaista kansaa ja toisaalta myös katkera asenne länsimaisia kapitalismin ruumiillistumia,eli amerikkalaisia autoja kohtaan. Paljon juontaa perujaan 50,60,70 ja 80-luvuilta,jolloin V8-henkilöjenkki oli 95% todennäköisyydellä yritysjohtajan/pankinjohtajan edustusauto. Nämä asenteet ovat vielä tiukassa kansan syvissä riveissä,vaikka pikkuhiljaa ovatkin haalentumassa kun yksityiset "tavallisetkin" ihmiset ovat teknohuumassa vaurastuneet siihen malliin että jotkut uudemmatkaan Cadillacit tai Corvetet eivät enää ole joka kerta lehden etusivun jutun arvoisia juttuja.

        Siitä on tosiaan kymmeniä vuosia aikaa kuin jenkeillä ajelivat vain korkeakoulutetut herrasmiehet. Nykyään kaikennäköiset amisjuntitkin voivat jenkin hankkia.


      • KentSS
        elitisti kirjoitti:

        Siitä on tosiaan kymmeniä vuosia aikaa kuin jenkeillä ajelivat vain korkeakoulutetut herrasmiehet. Nykyään kaikennäköiset amisjuntitkin voivat jenkin hankkia.

        Nojoo,nykyaan saat parilla tonnilla jo jonkun 70luvun kutos Dartin, silti nykyaankin uudet v8jenkit maksaa hunajaa ja niihin on harvalla varoja. Vai moniko pystyy ostamaan uudenkarhean Seville STSn tai Corveten,aika harva...sen sijaan tiedan udeammankin teinin joka on kiikuttanut saksasta viikkorahoillaan sen viiden tonnin 12 vuotiaan BMW 320sen tahan maahan...Vanhat jenkitkin alkaa sitapaitsi olemaan jo hinnoissa, markkaaikaan sait 50 tonnilla aika hyvan avojenkinkin,tana paivana pyytavat 10 000 euroa projekti perus chevyistakin...


      • 318
        eeeeeee kirjoitti:

        "tapahtuu
        sylintereitä 4 ja tilavuus max 2litraa (=limupullo eikä mikään moottoritilavuus)
        (9*7000)/(4*2)=7875 (tämä on semmoinen vertailuluku jossa ei ole yksikköä)
        kun taas kunnon jenkkiauto
        kulutus ehkä tasaisella ajolla 13-15litraa/100km
        kierroksia ei tartte huudattaa kun vääntää hyvin jo alakierroksilla eli max 3000 jos sitäkään
        sylintereitä 8 ja tilavuus min 6 litraa
        (13*3000)/(8*6)=812,5"

        Silti vain promille vanhoista jenkkiautoista saavuttaa 200 kmh nopeuden. Jenkki tarvitsee tajuttoman ison myllyn siihen nopeuteen. Toisin kun taas esim. BMW 2002tii yltää 190kmh/nopeuteen 2-litraisella koneella. Jenkki taas tarvitsee vähintään 7 litraa siihen. Oli muuten aikoinaan hupaisaa kun 2002:sen omistin, katsella kun Coronet (luultavasti '70) jäi kuin tikku paskaan. Taisi sitäkin miestä vituttaa.. Ensin ajaa rinnalle ja on olevinaan niin äijää. Mutta lyön 2002:sen kaasun pohjaan ja sinne jää. 170:ssä oli vielä takana, mutta sitten jäi.

        Pitää eeeee;lle hieman hattua nostaa : ensimmäisen kerran joku oma-aloitteisesti vertaa saman ikäluokan autoja .

        Muuten vertailusi ontuu , miksi verrata pientä bemaria mid-size perhe-auto coronettiin jonka tavaratilakin on suurempi kuin bemarin sisätilat ja vakiomoottorikin on luultavasti suomessa mallisarjan pienemmästä päästä .

        Sama kun joku kehuisi kyykyttävänsä bemarisi tiukassa keilapujottelussa minillä tai rc-autoharrastaja kehusi litratehoillaan :)

        Etsitään vertailuun samalta vuodelta edes hieman lähempänä oleva mopari , vaikka sitäkään ei ole suunniteltu saksan 2 metriä leveille alppiteille : Duster340 , alle 5 metriä pitkä , noin puolitoista tonnia painava auto , hinta uutena alle 3000 taalaa ( paljonko BigMoneyWaste maksoi ? ) , aika vakiona vartilla alle 14 sek manuaalilla , automaatilla hieman yli ( paljonko BaderMeinhofWagenilla ? )

        Moparilta saa myös tehdas uusia moottoreita esim. 360 cu in , 380 hp , hinta suomessa reilu 4 tonnia , koneella esim. dusteri menee vartin alle 13 sek. , ( paljonko BaijerilaiseenMutteriWiritykseen maksaa vastaavan tehoinen kone ? )

        On suomessakin toki tosi nopeita 2002 bemareita , turbovehkeet menevät vartilla 8-10 sek , näille taas hatun nosto .

        Mikähän Jenkeissä oikein kiinnostaa , kun pitää tulla oikein palstoille haukkumaan , itse muistaakseni olen ainoastaan kerran lukenut bmw-palstaa , kun keskustelujen viikon suosituimmissa oli bemarikuskin hurja ylinopeus , tosin sekin kerta jäi yritykseksi , kun keskustelu oli poistettu .

        Eli ei vois vähempää kiinnostaa , mutta miksi joku esim. bmw- tai japsifanaatikko lukee ja kirjoittaa jenkkipalstoille ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei sua enään tunnista

      Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      92
      5278
    2. Huomenet naiselle

      Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4121
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

      Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2229
    4. Etsin vastaantulevista sua

      Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2068
    5. Kaikesta muusta

      Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1805
    6. Hyvää yötä.

      Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1464
    7. Ajatteletko koskaan

      Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1270
    8. Tekis mieli lähestyä sua

      Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1066
    9. Kyllä hävettää!

      Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    10. T, miten mun pitäis toimia

      Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      991
    Aihe