Mun mielestäni, vaikka raiskaus ei olekaan naisen syy niin Stagala on siinä mielessä kuitenkin oikeassa, että nainen voi kuitenkin vaikuttaa käytöksellään ja pukeutumisellaan riskiinsä tulla raiskatuksi. Yleisemmin sama asia koskee kaikkia sukupuolia liittyen oikeastaan mihin tahansa väkivaltarikokseen. Omaa riskiään joutua väkivallan uhriksi voi pienentää esimerkiksi välttämällä liikkumista Brasilian faveloissa tai muissa slummeissa yöaikaan. Omaa käytöstään voi hillitä olematta umpihumalassa ja olla heiluttelematta rahatukkoa katujengiläisten edessä ja näyttämättä kansainvälisiä käsimerkkejä...mutta korostettakoon, että eihän se toki uhrin vika ole jos joutuu uhriksi provosoituaan tekijöitä! Pitää ymmärtää, että tekijän täytyy osata hillitä itseään siinä missä valtionpäämiesten olla hyökkäämättä naapuimaihin. Valtaosa ymmärtääkin, mutta aina joku sitten rikkoo kuitenkin kultaista sääntöä, jos näkee mahdollisuuden tai heikkouden!
Ei se uhrin vika ole vaikka provosoikin
94
644
Vastaukset
Ongelma on siinä, että pahikset ei välitä. Siksi ei kannata saattaa itseään asemaan, jossa joutuu rikoksen uhriksi. En suosittele ketään naista liikkumaan yksin yöelämässä. Samalla tavalla en heiluttele satalappusta kadulla kulkiessani.
Ainut millä pahikset saataisiin kuriin, olisi tuomioiden kiristäminen. Esim. jos raiskauksesta saisi elinkautisen, laittaisi se miettimään kahdesti, että kannattaako niitä rikoksia tehdä. Tällä hetkellä suurin osa raiskaajista kun selviää ehdollisella tuomiolla.Nuorempana liikuin paljonkin yksin yöelämässä. Stadissa ja risteilyillä yms. Ei mitään ongelmia. Pikkuisen kun pitää järkeä päässä.
Kun ei itse provosoi tai myöskään provosoidu.
Ja minä kun en ole edes mikään pelottava ilmestys ollut. Tai no ehkä olinkin. Mistäpä noista tietää.
Sain kerran huutia kaverilta kun olin käynyt yksin täydenkuun kävelyllä keskuspuistossa. Kuulemma olin manannut piruja. Minulle se nyt oli vain taianomainen yökävely. Ei sen enempää.
Tai sitten minulla on vahvat suojelusenkelit.
Olen pienestä lapsukaisesta lähtien vaellellut omia polkujani.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Nuorempana liikuin paljonkin yksin yöelämässä. Stadissa ja risteilyillä yms. Ei mitään ongelmia. Pikkuisen kun pitää järkeä päässä.
Ja minä kun en ole edes mikään pelottava ilmestys ollut. Tai no ehkä olinkin. Mistäpä noista tietää.
Sain kerran huutia kaverilta kun olin käynyt yksin täydenkuun kävelyllä keskuspuistossa. Kuulemma olin manannut piruja. Minulle se nyt oli vain taianomainen yökävely. Ei sen enempää.
Olen pienestä lapsukaisesta lähtien vaellellut omia polkujani.Tänään näin sellaisen tupakalta ja hieltä löyhkäävän nuoren naisen menevän K-kauppaan, jolla oli löysä, likaiset verkkarit ja kumisaappaat jalassa, tukka sekaisin ja vissiin tulossa jostain navettahommista, että ei kyllä yhtään tehnyt mieli eikä himot heränny. Sen lisäks sillä oli autona joku rämä 90-luvun ruoteinen Corolla. Se ainakin osasi olla mahdollisimmat luotaantyöntävä ja epäkiihottava, jolla tuskin oli riskiä tulla raiskatuksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänään näin sellaisen tupakalta ja hieltä löyhkäävän nuoren naisen menevän K-kauppaan, jolla oli löysä, likaiset verkkarit ja kumisaappaat jalassa, tukka sekaisin ja vissiin tulossa jostain navettahommista, että ei kyllä yhtään tehnyt mieli eikä himot heränny. Sen lisäks sillä oli autona joku rämä 90-luvun ruoteinen Corolla. Se ainakin osasi olla mahdollisimmat luotaantyöntävä ja epäkiihottava, jolla tuskin oli riskiä tulla raiskatuksi.
Epäilenpä, ettei naisen tai miehen "kiihottavuus" tai sen puute vaikuta siihen, tuleeko hän raiskatuksi vai ei.
Niin monissa sodissa nimittäin raiskataan myös vanhuksia ja pieniä lapsia.
🦄 Pikku-pirpana kirjoitti:
Nuorempana liikuin paljonkin yksin yöelämässä. Stadissa ja risteilyillä yms. Ei mitään ongelmia. Pikkuisen kun pitää järkeä päässä.
Olen pienestä lapsukaisesta lähtien vaellellut omia polkujani.Missaat pointin täysin. Sillä ei ole mitään väliä provosoiko itse, jos vastassa on raiskarireiska.
Palstakamu kirjoitti:
Missaat pointin täysin. Sillä ei ole mitään väliä provosoiko itse, jos vastassa on raiskarireiska.
Totta. Ei uhria saa syyllistää.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Tavallaan totta. Raiskaus ei ole koskaan uhrin vika, eikä häntä saa syyllistää, mutta samalla hän on se joka joutuu kärsimään ja kantamaan seuraamukset. Raiskarireiska saa taas sopivasti alle kahden vuoden tuomion, jonka voi sitten suorittaa ehdollisena. Ja sehän ei tarkoita mitään laitapuolen kulkijoille.
- Anonyymi
Kannattaa tosiaan katsoa millaisiin tilanteisiin itsensä saattaa. Vaikka kiihkofemakot miten kiljuisivat että MINULLA ON OIKEUS, MINULLA ON OIKEUS... Ei noista kiihkofemakoista yksikään ole auttamassa kun joku on taas joutumassa uhriksi. Ehkä he vain kokevat salaista sadistista mielihyvää, kun on taas tullut yksi todiste miesten raakuudesta, uhrin kohtalo ei heitä enemmälti kiinnosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänään näin sellaisen tupakalta ja hieltä löyhkäävän nuoren naisen menevän K-kauppaan, jolla oli löysä, likaiset verkkarit ja kumisaappaat jalassa, tukka sekaisin ja vissiin tulossa jostain navettahommista, että ei kyllä yhtään tehnyt mieli eikä himot heränny. Sen lisäks sillä oli autona joku rämä 90-luvun ruoteinen Corolla. Se ainakin osasi olla mahdollisimmat luotaantyöntävä ja epäkiihottava, jolla tuskin oli riskiä tulla raiskatuksi.
Harvat naisista ovat noin viisaita. Heidän lähipiirissään epäilemättä tiedetään, mitä he ovat itse asiassa naisiaan. Se riittää.
- Anonyymi
Tutkimusten mukaan tehokkain keino vähentää seksuaalirikoksia vaikuttaa olevan tällaisten rikosten tekijöiden kastraatio. Tekijäthän ovat lähes 100 prosenttisesti miehiä, joten mieshormonien tuotannon lamaaminen loogisesti ratkaisee ongelman.
Kastraatiolla rangaistuksena on siis tehokas seksuaalirikoksen uusimisen riskiä vähentävä vaikutus, mutta myös ylipäätään rikosten tekemistä ennaltaehkäisevä pelotevaikutus. Boltsit pois lienee monelle miehelle kamalin kuviteltavissa oleva kohtalo. Vai mitä luulet?
Seksuaalirikollisten kastraatio on jo käytössä muun muassa Yhdysvalloissa, Tšekeissä. Pakistanissa, Ukrainassa ja Nigeriassa, jossa esimerkiksi jälkimmäisessä lasten raiskaajat lisäksi otetaan hengiltä ja muut saavat elinkautisen. Voi olla vain ajan kysymys, että samankaltaiseen ratkaisuun päädytään myös Suomessa. Anonyymi kirjoitti:
Tutkimusten mukaan tehokkain keino vähentää seksuaalirikoksia vaikuttaa olevan tällaisten rikosten tekijöiden kastraatio. Tekijäthän ovat lähes 100 prosenttisesti miehiä, joten mieshormonien tuotannon lamaaminen loogisesti ratkaisee ongelman.
Kastraatiolla rangaistuksena on siis tehokas seksuaalirikoksen uusimisen riskiä vähentävä vaikutus, mutta myös ylipäätään rikosten tekemistä ennaltaehkäisevä pelotevaikutus. Boltsit pois lienee monelle miehelle kamalin kuviteltavissa oleva kohtalo. Vai mitä luulet?
Seksuaalirikollisten kastraatio on jo käytössä muun muassa Yhdysvalloissa, Tšekeissä. Pakistanissa, Ukrainassa ja Nigeriassa, jossa esimerkiksi jälkimmäisessä lasten raiskaajat lisäksi otetaan hengiltä ja muut saavat elinkautisen. Voi olla vain ajan kysymys, että samankaltaiseen ratkaisuun päädytään myös Suomessa.Ainut ongelma on nämä valheelliset ilmiannot. Miten kitkeä ne joukosta? Poistetaanko naiselta lisääntymisvälineet ja rinnat?
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Ainut ongelma on nämä valheelliset ilmiannot. Miten kitkeä ne joukosta? Poistetaanko naiselta lisääntymisvälineet ja rinnat?
Miksi "lisääntymisvälineet ja rinnat"? Poistetaanko seksuaalirikoksen tehneeltä mieheltä sinun mukaasi siis myös pippeli? Eikö esimerkiksi kieli olisi tässä loogisempi?
Anonyymi kirjoitti:
Miksi "lisääntymisvälineet ja rinnat"? Poistetaanko seksuaalirikoksen tehneeltä mieheltä sinun mukaasi siis myös pippeli? Eikö esimerkiksi kieli olisi tässä loogisempi?
No jos oikein tarkkoja ollaan, niin pitäisi poistaa munasarjat, lisämunuaiset ja rasvakudos. Tosin noiden jälkimmäisten poisto olisi sen verran vaikeaa ja riskaabelia, että helpompi olisi vain poistaa edellisessä viestissä mainitsemani.
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
No jos oikein tarkkoja ollaan, niin pitäisi poistaa munasarjat, lisämunuaiset ja rasvakudos. Tosin noiden jälkimmäisten poisto olisi sen verran vaikeaa ja riskaabelia, että helpompi olisi vain poistaa edellisessä viestissä mainitsemani.
Tämän perusteella voisi melkein ajatella, että sinulta saattaapi olla jostain tuntemattomasta syystä poistettu jo aivot mahdollisesti lukuun ottamatta aggressiiviseen käyttäytymiseen liittyviä mantelitumaketta ja hypotalamusta, päätellen silpomishalukuudestasi ja oletetusta taipumuksesta misogyniaan. Vai onko mielialalääkitys jäänyt ottamatta? Mielenkiintoista olisi kuulla perustelut valinnoillesi. Rasvakudoksen poistostahan moni nainen maksaisi maltaita, joten rangaistuksen tehokkuuskin lienee kyseenalainen.
Aiheeseen palaten, mitä et nyt ehkä ymmärrä, seksuaalirikollisten kastraatioon yleisimmin käytetty menetelmä on kemiallinen kastraatio, jossa LÄÄKEAINEILLA hillitään yksilön voimakasta lisääntymisviettiä, jotta hänet voidaan laskea vapaaksi muiden ihmisten keskuuteen. Menetelmä on kajoamaton ja reversiibeli. Tosin ainakin Tšekeissä lienee käytössä myös kirurginen kastraatio, joka peruuttamattomasta luonteestaan huolimatta ei ole varsin mittava tai näkyviä jälkiä jättävä operaatio. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epäilenpä, ettei naisen tai miehen "kiihottavuus" tai sen puute vaikuta siihen, tuleeko hän raiskatuksi vai ei.
🦄Nuoret naiset joutuu kokemaan eniten seksuaalista häirintää. Kuten olen jo moneen kertaan sanonut, kuinka olisin ollut "maailman onnellisin mies", jos olisin saanut 30 iän jälkeen 20-24 vuotiaan naisen. Olenko ainoa yli 30 v mies, joka tykkää nuoremmista naisista.
Toistuvat pettymykset kiinnostaviin naisiin kehittää ajan kanssa tätä vihaa, joka mahdollisesti saattaa joillakin miehillä ilmetä raiskauksina. Eikös tämä Laasanen ole tuonut esille juuri tämän käsitteen seksuaalinen palkitsemisvalta ja seksuaalinen rankaisuvalta. Raiskaus on siis juuri tätä rankaisuvaltaa. Silloin täytyy miettiä tämän ongelman taustoja.
Todellavaikeeta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuoret naiset joutuu kokemaan eniten seksuaalista häirintää. Kuten olen jo moneen kertaan sanonut, kuinka olisin ollut "maailman onnellisin mies", jos olisin saanut 30 iän jälkeen 20-24 vuotiaan naisen. Olenko ainoa yli 30 v mies, joka tykkää nuoremmista naisista.
Toistuvat pettymykset kiinnostaviin naisiin kehittää ajan kanssa tätä vihaa, joka mahdollisesti saattaa joillakin miehillä ilmetä raiskauksina. Eikös tämä Laasanen ole tuonut esille juuri tämän käsitteen seksuaalinen palkitsemisvalta ja seksuaalinen rankaisuvalta. Raiskaus on siis juuri tätä rankaisuvaltaa. Silloin täytyy miettiä tämän ongelman taustoja.
TodellavaikeetaEpämiellyttävien ja itseriittoisten miesten tärkeilyä tämä tällainen laasaslainen ulina. Miksi pitää järkeistää kemiaa ja sen sellaisia asioita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Sinäkin yhtä naista vihaava vihaa häntä kohtaan kylvävä ulkoistaja leikit siinä taas asiantuntijaa ja esität sovinnaista. Olet kaikessa herjaamispuuhassasi surkea naisvihamielisten ja patriarkaalisten rakenteiden uusintaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seksuaalirikollisten kastraatio on jo käytössä muun muassa Yhdysvalloissa, Tšekeissä. Pakistanissa, Ukrainassa ja Nigeriassa, jossa esimerkiksi jälkimmäisessä lasten raiskaajat lisäksi otetaan hengiltä ja muut saavat elinkautisen. Voi olla vain ajan kysymys, että samankaltaiseen ratkaisuun päädytään myös Suomessa."Seksuaalirikollisten kastraatio on jo käytössä muun muassa Yhdysvalloissa, Tšekeissä. Pakistanissa, Ukrainassa ja Nigeriassa, jossa esimerkiksi jälkimmäisessä lasten raiskaajat lisäksi otetaan hengiltä ja muut saavat elinkautisen. Voi olla vain ajan kysymys, että samankaltaiseen ratkaisuun päädytään myös Suomessa."
Seksuaalirikolliset ovat vankiloissakin huonossa asemassa myös Suomen ulkopuolella. Ei löydy "turvapaikkaa" esimerkiksi Yhdysvaltojen vankilasta, ei löydy "turvapaikkaa" Venäjän vankilasta, ei löydy "turvapaikkaa" Brasiliankaan vankiloista.
Ongelma on vaan tämä, millä määritellä tarkkaan seksuaalirikollinen. Suomessa kaiken aikaa seksuaalirikoslakeja kiristetään.
https://yle.fi/a/3-9932150
"Etenkin nuoret ajattelevat, että seksuaalinen häirintä voi tapahtua vahingossa, kertoo Ylen kysely. Naisten määritelmä seksuaaliselle häirinnälle on miehiä laajempi. Naiset myös vaativat sanallisen häirinnän kriminalisointia miehiä enemmän."
Juuri hiljattain tämä sanallinenkin häirintä tuli rikokseksi.
Mainitsit, että Ukrainassakin voi saada seksuaalirikoksista noinkin kovan tuomion. No minä olen Suomessa tehnyt tuttavuutta ukrainalaisiin naisiin ja hengissä olen vielä ollut, mutta kyllähän sitä miettii, mihin raja tosiaan vedetään eri kulttuureissa. Mitkä sanat ovat tosiaan näitä "peruuttamattomia" sanoja, kun tosiaan Suomessakin tuli tuo sanallinen häirintäkin rikokseksi. Minä, kun olen opetellut ukrainankin kieltä, hyvin kiinnostavaa on, mitä sanoja en MISSÄÄN TAPAUKSESSA saa käyttää, kun teen tuttavuutta ukrainalaiseen naiseen.
Osaan myös vähän venäjän kieltä ja silläkin kielellä olen tehnyt tuttavuutta naisiin, ovat olleet Venäjältä tai jostakin muusta entisen Itä-Euroopan maasta. Hengissä olen toki säilynyt tähän mennessä, mutta tosiaan, kun kaiken aikaa näitä seksuaalirikoslakeja ainakin täällä Suomessa halutaan kiristää, kyllä yhä enemmän olen miettinyt tätä kysymystä, missä tosiaan menee "ehdottoman kielletyn" raja muissa maissa, myös maissa Länsi-Euroopan ulkopuolella.
Jos mietitään sukupuolijakaumaa, siltä näyttäis, että sekä Venäjällä että Ukrainassa on suhteellisen hyvin naisia. Muistan jo ennen vuotta 2022, kun katsoin jonkun tilaston sukupuolijakaumasta eri maissa, niin yksinäisen miehen kannalta suhteellisen hyvä tilanne on juuri Venäjällä ja Ukrainassa. Kyllä mua tosiaan tämän takia kiinnostaa tämä "ehdottoman kielletyn" raja Venäjällä kuin myös Ukrainassa. Jos Suomessa haluttiin jo sanallinenkin häirintä kriminalisoida, mitkä ovat tosiaan tämä "ehdottoman kielletyt" sanat, mitä ei saa sanoa naiselle Venäjällä tai Ukrainassa. Ulkomaalaisena tietysti entistä hankalampaa, kun kumpikaan kieli ei ole mun äidinkieli.
Näissä seksuaalirikoslakien kiristämisissä tosiaan on se oma problematiikkansa viimeistään siinä vaiheessa, kun on tekemisissä muiden kulttuurien naisten kanssa: onko muissa kulttuureissa vielä "huomattavankin paljon ankarammat" lait, jolloin ei saa naisen edessä tehdä "ainuttakaan mokaa".
Siinä mielessä Venäjänkin tilanne on kiinnostava, kun nyt vuodesta 2022 ollaan tätä vastakkainasettelua luotu. Eihän Suomen media juurikaan hyviä sanoja Venäjästä ole sanonut, mutta sen on kuitenkin tuonut esille, että myös Venäjän vankiloissa seksuaalirikollisilla on huono asema. Kuten myös Suomessa ja Yhdysvalloissa. Eli tässä asiassa mikään maa ei periaatteessa ole toista parempi: seksuaalirikolliset ovat siis jokapuolella vihattu ihmisryhmä. Tämän takia mua nimenomaan kiinnostaa, missä se "ehdottoman kielletyn" raja menee eri maissa. Minun tapauksessa ehkä eniten kiinnostaa juuri maat, joissa puhutaan slaavilaisia kieliä tai romaanisia kieliä, kun on tuota espanjaa ja portugaliakin tullut vähän opeteltua. Niin Brasiliassa puhutaan portugalia, eikä sielläkään vankiloissa seksuaalirikollisilla ole hyvä asema. Missä menee Brasiliassakin "ehdottoman kielletyn" raja. Jos Suomessakin haluttiin sanallinen seksuaalinen häirintä rikokseksi, kiinnostavaa on tämä, mitkä sanat portugalin kielellä on "ehdottoman kiellettyjä", jos tutustuu brasilialaiseen naiseen?
Jatkuu seuraavassa kommentissa.
Anonyymi kirjoitti:
"Seksuaalirikollisten kastraatio on jo käytössä muun muassa Yhdysvalloissa, Tšekeissä. Pakistanissa, Ukrainassa ja Nigeriassa, jossa esimerkiksi jälkimmäisessä lasten raiskaajat lisäksi otetaan hengiltä ja muut saavat elinkautisen. Voi olla vain ajan kysymys, että samankaltaiseen ratkaisuun päädytään myös Suomessa."
Seksuaalirikolliset ovat vankiloissakin huonossa asemassa myös Suomen ulkopuolella. Ei löydy "turvapaikkaa" esimerkiksi Yhdysvaltojen vankilasta, ei löydy "turvapaikkaa" Venäjän vankilasta, ei löydy "turvapaikkaa" Brasiliankaan vankiloista.
Ongelma on vaan tämä, millä määritellä tarkkaan seksuaalirikollinen. Suomessa kaiken aikaa seksuaalirikoslakeja kiristetään.
"Etenkin nuoret ajattelevat, että seksuaalinen häirintä voi tapahtua vahingossa, kertoo Ylen kysely. Naisten määritelmä seksuaaliselle häirinnälle on miehiä laajempi. Naiset myös vaativat sanallisen häirinnän kriminalisointia miehiä enemmän."
Juuri hiljattain tämä sanallinenkin häirintä tuli rikokseksi.
Mainitsit, että Ukrainassakin voi saada seksuaalirikoksista noinkin kovan tuomion. No minä olen Suomessa tehnyt tuttavuutta ukrainalaisiin naisiin ja hengissä olen vielä ollut, mutta kyllähän sitä miettii, mihin raja tosiaan vedetään eri kulttuureissa. Mitkä sanat ovat tosiaan näitä "peruuttamattomia" sanoja, kun tosiaan Suomessakin tuli tuo sanallinen häirintäkin rikokseksi. Minä, kun olen opetellut ukrainankin kieltä, hyvin kiinnostavaa on, mitä sanoja en MISSÄÄN TAPAUKSESSA saa käyttää, kun teen tuttavuutta ukrainalaiseen naiseen.
Osaan myös vähän venäjän kieltä ja silläkin kielellä olen tehnyt tuttavuutta naisiin, ovat olleet Venäjältä tai jostakin muusta entisen Itä-Euroopan maasta. Hengissä olen toki säilynyt tähän mennessä, mutta tosiaan, kun kaiken aikaa näitä seksuaalirikoslakeja ainakin täällä Suomessa halutaan kiristää, kyllä yhä enemmän olen miettinyt tätä kysymystä, missä tosiaan menee "ehdottoman kielletyn" raja muissa maissa, myös maissa Länsi-Euroopan ulkopuolella.
Jos mietitään sukupuolijakaumaa, siltä näyttäis, että sekä Venäjällä että Ukrainassa on suhteellisen hyvin naisia. Muistan jo ennen vuotta 2022, kun katsoin jonkun tilaston sukupuolijakaumasta eri maissa, niin yksinäisen miehen kannalta suhteellisen hyvä tilanne on juuri Venäjällä ja Ukrainassa. Kyllä mua tosiaan tämän takia kiinnostaa tämä "ehdottoman kielletyn" raja Venäjällä kuin myös Ukrainassa. Jos Suomessa haluttiin jo sanallinenkin häirintä kriminalisoida, mitkä ovat tosiaan tämä "ehdottoman kielletyt" sanat, mitä ei saa sanoa naiselle Venäjällä tai Ukrainassa. Ulkomaalaisena tietysti entistä hankalampaa, kun kumpikaan kieli ei ole mun äidinkieli.
Näissä seksuaalirikoslakien kiristämisissä tosiaan on se oma problematiikkansa viimeistään siinä vaiheessa, kun on tekemisissä muiden kulttuurien naisten kanssa: onko muissa kulttuureissa vielä "huomattavankin paljon ankarammat" lait, jolloin ei saa naisen edessä tehdä "ainuttakaan mokaa".
Siinä mielessä Venäjänkin tilanne on kiinnostava, kun nyt vuodesta 2022 ollaan tätä vastakkainasettelua luotu. Eihän Suomen media juurikaan hyviä sanoja Venäjästä ole sanonut, mutta sen on kuitenkin tuonut esille, että myös Venäjän vankiloissa seksuaalirikollisilla on huono asema. Kuten myös Suomessa ja Yhdysvalloissa. Eli tässä asiassa mikään maa ei periaatteessa ole toista parempi: seksuaalirikolliset ovat siis jokapuolella vihattu ihmisryhmä. Tämän takia mua nimenomaan kiinnostaa, missä se "ehdottoman kielletyn" raja menee eri maissa. Minun tapauksessa ehkä eniten kiinnostaa juuri maat, joissa puhutaan slaavilaisia kieliä tai romaanisia kieliä, kun on tuota espanjaa ja portugaliakin tullut vähän opeteltua. Niin Brasiliassa puhutaan portugalia, eikä sielläkään vankiloissa seksuaalirikollisilla ole hyvä asema. Missä menee Brasiliassakin "ehdottoman kielletyn" raja. Jos Suomessakin haluttiin sanallinen seksuaalinen häirintä rikokseksi, kiinnostavaa on tämä, mitkä sanat portugalin kielellä on "ehdottoman kiellettyjä", jos tutustuu brasilialaiseen naiseen?
Jatkuu seuraavassa kommentissa.
TodellavaikeetaJatkuu.
Tuossa mielenkiintoinen artikkeli eri maiden avioliitoista.
https://maailmankuvalehti.fi/2015/11/pitkat/ooh-mita-miehia/
Tuossa mainitaan Brasiliasta:
"Brasilialaisen naisen sanotaan rakastavan kauniilta ja feminiiniseltä näyttämistä. Brasilialainen mies puolestaan rakastaa tämän ihanuuden katselemista."
"Kadulla miesten päät kääntyvät upeiden naisyksilöiden perään ja kehut ilmaistaan peittelemättömän avoimesti. Kun brasilialainen mies haluaa valloittaa, hän tekee sen isoeleisesti ja viivyttelemättä. Ei olekaan tavatonta, että mahdollisuus lähempään tuttavuuteen tarjotaan jo lyhyenkin tutustumisen jälkeen."
En voi myöskään välttyä tältä ajatukselta, että ollaanko Suomessa "yliherkkiä" tämän suhteen, mikä on häirintää ja mikä ei. Toisaalta, kuten mainitsit esimerkiksi Ukrainan kovat tuomiot seksuaalirikoksista en voi välttyä tältäkään ajatukselta, mitä ukrainalaiselle naiselle saa sanoa ja mitä ei ja vieläpä ukrainan kielellä. Kielestä puheenollen venäjällä olen yrittänyt tähän mennessä ukrainalaisten naisten kanssa pärjätä, koska sitä kieltä osaan paremmin. Hengissä olen tähän mennessä säilynyt.
Mielenkiintoista tämä, jos Brasiliassa saa naisten kauneutta kehua, saako Ukrainassa. Saanko esimerkiksi sanoa tätä ukrainalaista laulajaa 100% varmuudella kauniiksi ilman että tarvitsee pelätä äärimmäisen vakavia seurauksia kuten nyt pahimmassa tapauksessa nuo hurjat tuomiot, joista mainitsit Ukrainassa. Nyt siis kehun tätä ukrainalaista laulajaa kauniiksi. Onko sallittua vai kiellettyä?
https://www.youtube.com/watch?v=L6M300uBc7U
Mainitaanpas vielä jotakin Virosta. Virossa esimerkiksi vankeja on enemmän kuin Suomessa, olisiko ollut jopa huomattavasti enemmän. Myös virolaisiin naisiin olen elämän aikana tehnyt tuttavuutta sekä Virossa että myös Suomessa. Hengissä siis olen säilynyt eikä mitään sen pahempaa ole tapahtunut kuin se että jouduin kokemaan pettymyksen kun parisuhteet eivät onnistuneet.
Niin, koska näitä seksuaalirikoslakeja ollaan ainakin Suomessa varsin lyhyessä ajassa vaan kiristetty ja kiristetty, missä tosiaan menee sallitun ja "ehdottoman kielletyn" raja Virossa. Aikaisemmin ei tullut näin paljoa mietittyä kunnes aloin huomata, kuinka Suomessa varsin lyhyessä ajassa halutaan kaiken aikaa vaan kiristää ja kiristää. En voi välttyä ajatukselta, tulenko tulevaisuudessa esimerkiksi Virossa joutumaan äärimmäisiin vaikeuksiin tehdessäni jonkun sanotaanko nyt "varsin harmittoman mokan" käydessäni baarissa ja tehdessäni tuttavuutta johonkin kiinnostavaan naiseen. Huomaa, siis maassa, jossa vankeja on olisiko jopa huomattavan paljon enemmän kuin Suomessa. Millä perusteella siis vankilaan voi joutua ja millä perusteella ylipäätään voi koitua jopa äärimmäisen vakavat seuraukset.
Anonyymi kirjoitti:
Jatkuu.
Tuossa mielenkiintoinen artikkeli eri maiden avioliitoista.
https://maailmankuvalehti.fi/2015/11/pitkat/ooh-mita-miehia/
Tuossa mainitaan Brasiliasta:
"Brasilialaisen naisen sanotaan rakastavan kauniilta ja feminiiniseltä näyttämistä. Brasilialainen mies puolestaan rakastaa tämän ihanuuden katselemista."
"Kadulla miesten päät kääntyvät upeiden naisyksilöiden perään ja kehut ilmaistaan peittelemättömän avoimesti. Kun brasilialainen mies haluaa valloittaa, hän tekee sen isoeleisesti ja viivyttelemättä. Ei olekaan tavatonta, että mahdollisuus lähempään tuttavuuteen tarjotaan jo lyhyenkin tutustumisen jälkeen."
En voi myöskään välttyä tältä ajatukselta, että ollaanko Suomessa "yliherkkiä" tämän suhteen, mikä on häirintää ja mikä ei. Toisaalta, kuten mainitsit esimerkiksi Ukrainan kovat tuomiot seksuaalirikoksista en voi välttyä tältäkään ajatukselta, mitä ukrainalaiselle naiselle saa sanoa ja mitä ei ja vieläpä ukrainan kielellä. Kielestä puheenollen venäjällä olen yrittänyt tähän mennessä ukrainalaisten naisten kanssa pärjätä, koska sitä kieltä osaan paremmin. Hengissä olen tähän mennessä säilynyt.
Mielenkiintoista tämä, jos Brasiliassa saa naisten kauneutta kehua, saako Ukrainassa. Saanko esimerkiksi sanoa tätä ukrainalaista laulajaa 100% varmuudella kauniiksi ilman että tarvitsee pelätä äärimmäisen vakavia seurauksia kuten nyt pahimmassa tapauksessa nuo hurjat tuomiot, joista mainitsit Ukrainassa. Nyt siis kehun tätä ukrainalaista laulajaa kauniiksi. Onko sallittua vai kiellettyä?
Mainitaanpas vielä jotakin Virosta. Virossa esimerkiksi vankeja on enemmän kuin Suomessa, olisiko ollut jopa huomattavasti enemmän. Myös virolaisiin naisiin olen elämän aikana tehnyt tuttavuutta sekä Virossa että myös Suomessa. Hengissä siis olen säilynyt eikä mitään sen pahempaa ole tapahtunut kuin se että jouduin kokemaan pettymyksen kun parisuhteet eivät onnistuneet.
Niin, koska näitä seksuaalirikoslakeja ollaan ainakin Suomessa varsin lyhyessä ajassa vaan kiristetty ja kiristetty, missä tosiaan menee sallitun ja "ehdottoman kielletyn" raja Virossa. Aikaisemmin ei tullut näin paljoa mietittyä kunnes aloin huomata, kuinka Suomessa varsin lyhyessä ajassa halutaan kaiken aikaa vaan kiristää ja kiristää. En voi välttyä ajatukselta, tulenko tulevaisuudessa esimerkiksi Virossa joutumaan äärimmäisiin vaikeuksiin tehdessäni jonkun sanotaanko nyt "varsin harmittoman mokan" käydessäni baarissa ja tehdessäni tuttavuutta johonkin kiinnostavaan naiseen. Huomaa, siis maassa, jossa vankeja on olisiko jopa huomattavan paljon enemmän kuin Suomessa. Millä perusteella siis vankilaan voi joutua ja millä perusteella ylipäätään voi koitua jopa äärimmäisen vakavat seuraukset.
TodellavaikeetaVielä tuli mieleen.
Tuossa tuo seksuaalirikoslaki Suomessa.
https://oikeusministerio.fi/seksuaalirikoslaki
Onko siis ulkonäön kehuminen seksuaalista ahdistelua:
"Sanallista seksuaalista ahdistelua on selvä häirintä, joka rinnastuu vakavuudeltaan seksuaaliseen kosketteluun. Merkitystä on myös sillä, mitä sanotaan, missä tilanteessa ja millainen on osapuolten välinen suhde."
Mennään vielä Ukrainaan, maahan jossa seksuaalirikollisilla on Suomea huomattavan paljon kovemmat tuomiot. Saanko minä siis 100% varmuudella kehua tätä ukrainalaista laulajaa kauniiksi ilman pelkoa vakavista seurauksista?
Entä, jos minä törmään joko Suomessa tai Ukrainassa vähintään yhtä hyvännäköiseen naiseen, saanko minä kehua ulkonäköä ilman pelkoa vakavista seurauksista? Suomessa tietysti Suomen lakien mukaan, mutta kiinnostavaa on kuinka helposti ukrainalainen nainen loukkaantuu esimerkiksi ulkonäön kehumisesta, jonka seurauksena saattaa hakea Suomen poliisin apuun. Entä kuinka helposti ukrainalainen nainen loukkaantuu ulkonäön kehumisesta Ukrainassa, jonka seurauksena hakee poliisin apuun ja mielenkiintoista tosiaan, millaista kohtelua tulisin ukrainan poliisilta saamaan.
Kuten nähdään, ei nämä ole leikin asioita tuomita miestä kaiken maailman "naurettavuuksista". Tosin tämä "naurettavuus", mitä sillä todellakin eri maissa tarkoitetaan. Jos minä pidän jotakin tekoa "naurettavuutena", onko se tosiaan sitä esimerkiksi Ukrainassa. Onko se sitä Venäjällä? Onko se sitä Virossa? Onko se sitä Puolassa? Onko se sitä Brasiliassa? Onko se sitä Meksikossa?
Anonyymi kirjoitti:
Epämiellyttävien ja itseriittoisten miesten tärkeilyä tämä tällainen laasaslainen ulina. Miksi pitää järkeistää kemiaa ja sen sellaisia asioita?
Tuossa jälleen nähdään tuo asenne: sinua kuten monia muitakaan ei pätkän vertaa kiinnosta, mitä "huono-osaiselle" miehelle tapahtuu, jos tekee "mokan". Kuten jo ehdin todeta: seksuaalirikolliset eivät ole muissakaan maissa vankiloissa kingejä. Tämän takia tämä on hyvinkin olennainen asia, missä menee sallitun ja kielletyn raja. Edes EU-maissa ei päästy yksimielisyyteen raiskauksen määritelmästä.
https://www.dw.com/en/eu-fails-to-agree-on-legal-definition-of-rape/a-68195256
Anonyymi kirjoitti:
Tämän perusteella voisi melkein ajatella, että sinulta saattaapi olla jostain tuntemattomasta syystä poistettu jo aivot mahdollisesti lukuun ottamatta aggressiiviseen käyttäytymiseen liittyviä mantelitumaketta ja hypotalamusta, päätellen silpomishalukuudestasi ja oletetusta taipumuksesta misogyniaan. Vai onko mielialalääkitys jäänyt ottamatta? Mielenkiintoista olisi kuulla perustelut valinnoillesi. Rasvakudoksen poistostahan moni nainen maksaisi maltaita, joten rangaistuksen tehokkuuskin lienee kyseenalainen.
Aiheeseen palaten, mitä et nyt ehkä ymmärrä, seksuaalirikollisten kastraatioon yleisimmin käytetty menetelmä on kemiallinen kastraatio, jossa LÄÄKEAINEILLA hillitään yksilön voimakasta lisääntymisviettiä, jotta hänet voidaan laskea vapaaksi muiden ihmisten keskuuteen. Menetelmä on kajoamaton ja reversiibeli. Tosin ainakin Tšekeissä lienee käytössä myös kirurginen kastraatio, joka peruuttamattomasta luonteestaan huolimatta ei ole varsin mittava tai näkyviä jälkiä jättävä operaatio."Tšekeissä lienee käytössä myös kirurginen kastraatio, joka peruuttamattomasta luonteestaan huolimatta ei ole varsin mittava tai näkyviä jälkiä jättävä operaatio."
Kun sinä tunnut noinkin paljon tietävän entisen Itä-Euroopan maiden seksuaalirikoslaista, mua erittäin paljon kiinnostaa juuri tämä: MILLÄ PERUSTEELLA mies voidaan tuomita seksuaalirikolliseksi?
Tuossa vähän lisää Suomen seksuaalirikoslaista, miten muutosta tulee esimerkiksi vankiloihin.
https://yle.fi/a/3-12599832
"Vankilat varautuvat noin sataan uuteen vankiin, kun seksuaalirikosten rangaistukset kovenevat. Suomessa on silti vankeja vähemmän kuin monessa muussa maassa."
"Mutta onko Suomessa kovat vai lievät rangaistukset?"
"Rangaistusten ankaruudesta kertoo kuitenkin jotain se, kuinka paljon vankiloissa on ihmisiä."
"Suomen vankiluvut ovat lähellä muita Pohjoismaita. Mutta esimerkiksi monessa Itä-Euroopan maassa ja Yhdysvalloissa vankeja on paljon enemmän kuin Suomessa."
Juuri tämä: MILLÄ PERUSTEELLA esimerkiksi entisen Itä-Euroopan maissa voi saada syytteen seksuaalirikoksesta ja tosiaan kärsiä huomattavastikin kovemman tuomion?
Tuossa Ylen jutussa mainitaan vankien määrä esimerkiksi Virossa. Katsoppas vaan, kuinka suuri ero Suomeen. Niin, kuten ehdin jo mainita, virolaisiin naisiin olen elämän aikana yrittänyt tehdä tuttavuutta sekä Suomessa että myös Virossa, mutta hengissä olen säilynyt eikä poliisi ole tullut ottamaan kiinni kummassakaan maassa. Kyllä mua siitä huolimatta yhä enemmän kiinnostaa juuri tämä kysymys: MILLÄ PERUSTEELLA voidaan esimerkiksi Virossa tai muissa entisissä Itä-Euroopan maissa syyttää seksuaalirikoksista, jonka seurauksena esimerkiksi suomalainen mies voi kärsiä huomattavan paljon kovemman tuomion kuin esimerkiksi Suomessa.
Palstakamu kirjoitti:
Ainut ongelma on nämä valheelliset ilmiannot. Miten kitkeä ne joukosta? Poistetaanko naiselta lisääntymisvälineet ja rinnat?
Hyvä! Sinulla on realismi hallussa. Muistanko jostain aikaisemmasta keskustelusta, että teet asiakaspalvelutyötä. Suomessahan asuu nykyään paljon ukrainalaisia, joten olet varmaan kohdannut. Kuten tuo edellinen kirjoittaja totesi, että Ukrainassa näyttäis olevan huomattavasti kovemmat tuomiot seksuaalirikollisille ja tämän takia minua kiinnostaakin, miten toimia ukrainalaisten naisten kanssa, jos tulee kiinnostava nainen vastaan.
Näitä seksuaalirikoslakejahan Suomessa hiljattain kiristettiin.
Tuo on hyvin mielenkiintoinen kysymys juuri tuo ulkonäön kehuminen tai treffeille pyytäminen, missä menee sallitun ja kielletyn raja:
"Sanallista seksuaalista ahdistelua on selvä häirintä, joka rinnastuu vakavuudeltaan seksuaaliseen kosketteluun. Merkitystä on myös sillä, mitä sanotaan, missä tilanteessa ja millainen on osapuolten välinen suhde."
Niin, miten esimerkiksi ukrainalaiset naiset yleensä ymmärtävät eri tilanteet, mitä sanotaan, missä tilanteessa ja mikä on esimerkiksi minun ja jonkun ukrainalaisen naisen välinen suhde. Ja tosiaan, mitä sanotaan ja minun tapauksessa jopa ukrainan kielellä. Tuo ukrainan kielen opettelu on ollut jonkin aikaa minulla työn alla.
Ei todellakaan ole helppoja kysymyksiä varsinkaan siinä vaiheessa, jos esimerkiksi suomalainen mies haluaa tutustua naisiin muista kulttuureista.
Todellavaikeeta Anonyymi kirjoitti:
Aiheeseen palaten, mitä et nyt ehkä ymmärrä, seksuaalirikollisten kastraatioon yleisimmin käytetty menetelmä on kemiallinen kastraatio, jossa LÄÄKEAINEILLA hillitään yksilön voimakasta lisääntymisviettiä, jotta hänet voidaan laskea vapaaksi muiden ihmisten keskuuteen. Menetelmä on kajoamaton ja reversiibeli. Tosin ainakin Tšekeissä lienee käytössä myös kirurginen kastraatio, joka peruuttamattomasta luonteestaan huolimatta ei ole varsin mittava tai näkyviä jälkiä jättävä operaatio.Kyse oli siitä, että millaisen rangaistuksen tulisi naisen saada, jos valehtelee joutuneensa seksuaalirikoksen uhriksi. Millainen kemiallinen aine olisi sitten riittävä peloke ehkäisemään moisia rikoksia?
- Anonyymi
Minusta nämä ei aina ole niin selkeitä tapauksia. Aina on näitä uhriutujia joukossa ja he saavat haluamansa koston helposti, koska aina halutaan ymmärtää heikompaa osapuolta ja naisissakin on heitä joukossa, jotka voivat olla petollisia esim. Hannu Pikkaraisen tapaus, josta sai ehdotonta. Minusta toi ao. oli lukemisen arvoinen juttu ja uskon vahvasti, että purki siinä tuntojaan hyvällä tavalla.
Seiska lehti antoi hänelle mahdollisuuden puolustautua, koska koki oikeudessa, että ei saanut ääntää kuuluville ja onhan näissä syytettynä aika tukala olo ja ehkä tunnelukotkin voivat olla esteenä hyvälle puolustautumiselle, jälkeenpäin vasta asioita kelatessa solmut aukeavat ja tajuaa, ettei osannut puolustautua oikealla tavalla (kokemattomuutta). Mies on aina heikoilla, jos nainen päättää kostaa, kun ei saanut haluamaansa? - Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Kyse oli siitä, että millaisen rangaistuksen tulisi naisen saada, jos valehtelee joutuneensa seksuaalirikoksen uhriksi. Millainen kemiallinen aine olisi sitten riittävä peloke ehkäisemään moisia rikoksia?
Sitten tosiaan vielä tämä, kun edes EU-maissa ei päästy yksimielisyyteen raiskauksen määritelmästä.
https://www.dw.com/en/eu-fails-to-agree-on-legal-definition-of-rape/a-68195256
Pikku-pirpana kirjoitti:
Julkisilla paikoilla paljasteleva nainen on syötti, viehe, ei mikään uhri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta nämä ei aina ole niin selkeitä tapauksia. Aina on näitä uhriutujia joukossa ja he saavat haluamansa koston helposti, koska aina halutaan ymmärtää heikompaa osapuolta ja naisissakin on heitä joukossa, jotka voivat olla petollisia esim. Hannu Pikkaraisen tapaus, josta sai ehdotonta. Minusta toi ao. oli lukemisen arvoinen juttu ja uskon vahvasti, että purki siinä tuntojaan hyvällä tavalla.
Seiska lehti antoi hänelle mahdollisuuden puolustautua, koska koki oikeudessa, että ei saanut ääntää kuuluville ja onhan näissä syytettynä aika tukala olo ja ehkä tunnelukotkin voivat olla esteenä hyvälle puolustautumiselle, jälkeenpäin vasta asioita kelatessa solmut aukeavat ja tajuaa, ettei osannut puolustautua oikealla tavalla (kokemattomuutta). Mies on aina heikoilla, jos nainen päättää kostaa, kun ei saanut haluamaansa?Mitä epämääräisempi rikoksen määritelmä, sitä enemmän naiset ovat "voitolla".
"Naisten määritelmä seksuaaliselle häirinnälle on miehiä laajempi. Naiset myös vaativat sanallisen häirinnän kriminalisointia miehiä enemmän."
Naiset saivat jälleen haluamansa: lakeja kiristettiin.
Ruotsissa näitä lakeja kiristettiin joitakin vuosia aiemmin, mutta tässä vähän toista todellisuutta.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mBAV8v/svensk-okning-av-dodsskjutningar-unik-i-europa
"Sverige är det enda land i Europa med en ökande trend av dödliga skjutningar, visar en ny studie från Brå."
"Sverige hörde fram tills för några år sedan till de länder i Europa som hade lägst nivåer av dödligt våld. I dag ser läget helt annorlunda ut, visar en ny studie som Brottsförebyggande rådet, Brå, presenterade under onsdagen. Nu ligger Sverige i stället högre än många andra europeiska länder."
Nuoret miehet kuolee.
Eihän tämä ketään kiinnosta, koska on olemassa ihmisryhmä, joka "on aina oikeassa".
Kysyn vaan, ovatko miehet kovinkin vahvoilla.
Mitä epämääräisempi rikoksen määritelmä, sitä enemmän naiset ovat "voitolla".
"Naisten määritelmä seksuaaliselle häirinnälle on miehiä laajempi. Naiset myös vaativat sanallisen häirinnän kriminalisointia miehiä enemmän."
Naiset saivat jälleen haluamansa: lakeja kiristettiin.
Ruotsissa näitä lakeja kiristettiin joitakin vuosia aiemmin, mutta tässä vähän toista todellisuutta.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mBAV8v/svensk-okning-av-dodsskjutningar-unik-i-europa
"Sverige är det enda land i Europa med en ökande trend av dödliga skjutningar, visar en ny studie från Brå."
"Sverige hörde fram tills för några år sedan till de länder i Europa som hade lägst nivåer av dödligt våld. I dag ser läget helt annorlunda ut, visar en ny studie som Brottsförebyggande rådet, Brå, presenterade under onsdagen. Nu ligger Sverige i stället högre än många andra europeiska länder."
Nuoret miehet kuolee.
Eihän tämä ketään kiinnosta, koska on olemassa ihmisryhmä, joka "on aina oikeassa".
Kysyn vaan, ovatko miehet kovinkin vahvoilla.
TodellavaikeetaMe ei olla todellakaan samoilla linjoilla asian suhteen. Minä kannatan tasa-arvoa sen kaikissa muodoissa. Minulla ei ole mitään halua keskustella asiasta ääriajattelijan kanssa. Kiitos.
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Me ei olla todellakaan samoilla linjoilla asian suhteen. Minä kannatan tasa-arvoa sen kaikissa muodoissa. Minulla ei ole mitään halua keskustella asiasta ääriajattelijan kanssa. Kiitos.
Mä suuntasin tuon kommentin tuolle "anonyymille". Mielenkiintoista kuulla, mitä hän vastaa. Ei meidän tietenkään tarvitse keskustella, mutta ajattelin vaan kun tuo kommentoija ilmaisi vähän eri mielipiteen sun kommenttiisi ja ajattelin vahvistaa.
Etkös sinäkin ole kuitenkin huomannut, kuinka hankalaksi menee, jos tuomioita voidaan jakaa mielivaltaisesti. En siis aivan osannut arvata, että sä olet noin eri linjoilla. Kerroithan, että olet ollut tappelussakin, jossa jouduit puolustautumaan. Luulin, että suhteuttaisit asioita, kuinka vakava joku asia oikeesti on, jos joutuu jopa hengissä selviämään. Ajattelin, että ymmärtäisit tuon Ruotsinkin vakavan tilanteen, kun nuoria miehiä kuolee ammuskeluissa ja jos poliisin resurssit menee kaiken maailman "epämääräisyyksiin".
Se on toki ok, että ei meidän tarvitse keskustella, mutta häiritseekö sinua, jos kommentoin jonkun toisen kirjoittajan kommenttiin, joka esittää sulle eri mielipiteen?
Mä suuntasin tuon kommentin tuolle "anonyymille". Mielenkiintoista kuulla, mitä hän vastaa. Ei meidän tietenkään tarvitse keskustella, mutta ajattelin vaan kun tuo kommentoija ilmaisi vähän eri mielipiteen sun kommenttiisi ja ajattelin vahvistaa.
Etkös sinäkin ole kuitenkin huomannut, kuinka hankalaksi menee, jos tuomioita voidaan jakaa mielivaltaisesti. En siis aivan osannut arvata, että sä olet noin eri linjoilla. Kerroithan, että olet ollut tappelussakin, jossa jouduit puolustautumaan. Luulin, että suhteuttaisit asioita, kuinka vakava joku asia oikeesti on, jos joutuu jopa hengissä selviämään. Ajattelin, että ymmärtäisit tuon Ruotsinkin vakavan tilanteen, kun nuoria miehiä kuolee ammuskeluissa ja jos poliisin resurssit menee kaiken maailman "epämääräisyyksiin".
Se on toki ok, että ei meidän tarvitse keskustella, mutta häiritseekö sinua, jos kommentoin jonkun toisen kirjoittajan kommenttiin, joka esittää sulle eri mielipiteen?
TodellavaikeetaEi minua häiritse. Ja toki saat minullekin kirjoittaa, mutta en vain ole ollenkaan samoilla linjoilla kanssasi asiasta, joten en todennäköisesti vastaa mitään.
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Ei minua häiritse. Ja toki saat minullekin kirjoittaa, mutta en vain ole ollenkaan samoilla linjoilla kanssasi asiasta, joten en todennäköisesti vastaa mitään.
Ok, en tietenkään odota vastausta, mutta olisi mielenkiintoista kuitenkin kuulla vähän perusteluja esimerkiksi tuosta Ruotsin tilanteesta, kun siellä esimerkiksi kuolemaanjohtavat ammuskelut näyttävät vain lisääntyneen, mihin poliisin resursseja kannattaisi suunnata.
Ei tietenkään tarvitse vastata. Kiinnostavaa vaan, jos tarkentaisit asiaa.
Anonyymi kirjoitti:
Ok, en tietenkään odota vastausta, mutta olisi mielenkiintoista kuitenkin kuulla vähän perusteluja esimerkiksi tuosta Ruotsin tilanteesta, kun siellä esimerkiksi kuolemaanjohtavat ammuskelut näyttävät vain lisääntyneen, mihin poliisin resursseja kannattaisi suunnata.
Ei tietenkään tarvitse vastata. Kiinnostavaa vaan, jos tarkentaisit asiaa.
TodellavaikeetaTuli muuten vielä tällainenkin mieleen, kun itse olet tosiaan ollut tappelussa ja taistelit hengissä selviytymisen eteen, onko väkivallasta keskusteleminen muutenkaan sinulle mieleisin aihe. Esimerkiksi vaikkapa tuo Ruotsin väkivalta.
Tuli muuten vielä tällainenkin mieleen, kun itse olet tosiaan ollut tappelussa ja taistelit hengissä selviytymisen eteen, onko väkivallasta keskusteleminen muutenkaan sinulle mieleisin aihe. Esimerkiksi vaikkapa tuo Ruotsin väkivalta.
TodellavaikeetaEi minulla ole mitään väkivaltaa vastaan. Periaatteeni on olla hyvä hyvälle ja piru pahalle.
Mutta mielestäni naisia tulee kohdella kunnioituksella ja olla herrasmies. Kaikenlainen perään huutelu ja miettimenen, että miten pitkälle saa mennä ilman että on kyse seksuaalisesta ahdistelusta, on vierasta minulle. Kaikenlainen naisviha ja Laasasilla perustelut on yäk.
Vaikka mikä minä olen sanomaan. Suollan paskaa palstalla niin paljon. Mutta sissimmässäni kunnioitan naisia ja kohtelen heitä hyvin. Naispuoleiset ihmiset ovat tuoneet elämääni pelkästään kaikkea positiivista. Enemmän olen saanut paskaa niskaan muilta miehiltä.- AnonyymiUUSI
Palstakamu kirjoitti:
Me ei olla todellakaan samoilla linjoilla asian suhteen. Minä kannatan tasa-arvoa sen kaikissa muodoissa. Minulla ei ole mitään halua keskustella asiasta ääriajattelijan kanssa. Kiitos.
Jotta miehen ja naisen välillä voisi olla tasa-arvo, pitäisi ensin olla tasa-kyvyt sekä tasa-järki.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Seksuaalirikollisten kastraatio on jo käytössä muun muassa Yhdysvalloissa, Tšekeissä. Pakistanissa, Ukrainassa ja Nigeriassa, jossa esimerkiksi jälkimmäisessä lasten raiskaajat lisäksi otetaan hengiltä ja muut saavat elinkautisen. Voi olla vain ajan kysymys, että samankaltaiseen ratkaisuun päädytään myös Suomessa.Palstakamu, tämä kirjoitus on "anonyymille", joten ajattelin jo tässä vaiheessa sanoa, että ei tarvitse vaivautua lukemaan.
Sitten itse kommenttiin:
"Tutkimusten mukaan tehokkain keino vähentää seksuaalirikoksia vaikuttaa olevan tällaisten rikosten tekijöiden kastraatio. Tekijäthän ovat lähes 100 prosenttisesti miehiä, joten mieshormonien tuotannon lamaaminen loogisesti ratkaisee ongelman."
Aivan ja tässä myös nähdään, kuinka samalla myös miehet kärsii kaikki seurauksetkin, Mainitsit joitakin maita, joissa on kovat tuomiot seksuaalirikollisille, kuten jotkut entisen Irä-Euroopan maat, lisäksi Nigeria, Pakistan ja jopa Yhdysvallat.
On syytä muistaa, että myös ainakin joissakin Lähi-Idän maissakin näyttäis olevan kovat tuomiot raiskaajille.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-raukkamaisia-tekoja-paheksutaan-irakissa-asti-islamilaisissa-maissa-on-hyvin-tiukka-rikoslaki-raiskaaja-teloitetaan-heti-se-on-fakta/7239582
"Islamilaisissa maissa on hyvin tiukka rikoslaki: Raiskaaja teloitetaan heti, se on fakta!"
Kuten jo ehdin mainita seksuaalirikollisten asemaa vankiloissa, ei varmasti yllätä, että Suomen vankiloissa huonossa asemassa, mutta niin on myös Yhdysvaltojen vankiloissa, Venäjän vankiloissa sekä myös Brasilian vankiloissa.
Löytyykö ainuttakaan maata, jossa seksuaalirikolliset eivät olisi äärimmäisen vihattu ihmisryhmä. Ja kuten mainitsit, lähes 100% miehiä. Tässä jälleen tärkeetä faktaa kaikille niille naisille, jotka väittävät naisten olevan äärimmäisen huonossa asemassa. Siinä myös vähän faktaa henkirikosten uhreista.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sex_differences_in_crime
Lähes kaikissa maissa henkirikosten uhrit ovat miehiä ja kuten ehdin jo mainita Ruotsista, Ruotsikaan ei ole tässä poikkeus.
Mietitäänpä vielä tätä, kumpi sukupuoli joutuu todennäköisemmin vankilaan. Tällaista voi vankilassa tapahtua.
https://yle.fi/a/3-12132821
https://yle.fi/a/74-20097738
Noissa kummassakaan jutussa ei mainittu seksuaalirikollisia, mutta voidaan vaan pohtia tällaista kysymystä, jos vankiloissa tapahtuu kidutuksia, tarkoittaako tämä sitä, että seksuaalirikolliset pääsevät "parhaaseen mahdolliseen hotelliin", jos joutuvat vankilaan.
Ongelma on tosiaan tämä: ne, jotka kaiken aikaa vaan haluavat kiristää seksuaalirikoslakeja, eivät kykene näkemään asian toista puolta, eivätkä osaa myöskään suhteuttaa asioita. En väitä, että kaikki ajattelisi näin, mutta tällaista sokeeta ajattelua kuitenkin tapahtuu.
Tiedän, että kaikki eivät pohdi tätä kysymystä: missä menee sallitun ja kielletyn raja, mutta minä ainakaan en haluaisi joutua vankilaan varsinkaan Pohjoismaiden ulkopuolella. Eikös Pohjoismaissa kuitenkin väitetä olevan "maailman parhaat vankilat".
Koska seksuaalirikollisten tuomiot voivat olla muissa maissa huomattavasti Suomea korkeammat, on päivän selvää, että ulkomaalaisiin naisiin tutustuessa on aina tullut enemmän mietittyä tätä kysymystä, mikä on "sallittua" ja mikä "kiellettyä".
Nämä on tosiaan kaksipiippuisia juttuja, haluaako valita aina "turvallisimman" vaihtoehdon ja tutustuu vain suomalaisiin naisiin. No, jos suomalaisiin naisiin tutustuminen olisi "turvallisin" vaihtoehto, siitä huolimatta täällä syntyy vähän lapsia.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomessa-lapsettomuus-saattaa-olla-maailman-korkeinta-vaestoprofessori-perusteli-hatkahdyttavan-arvionsa-mtv-lle/8779588
"Suomessa lapsettomuus saattaa olla maailman korkeinta"
Muissa maissa seksuaalirikollisten tuomiot ovat kovemmat, mutta niin myös syntyvyyskin parempaa.
Todellavaikeeta - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jotta miehen ja naisen välillä voisi olla tasa-arvo, pitäisi ensin olla tasa-kyvyt sekä tasa-järki.
Juuri näin ja tämän mä huomasi viimeistään siinä vaiheessa, kun yritin opiskella psykologiaa. Enhän minä tajunnut niistä psykologian kirjoista hölkäsen pöläystäkään kun osa naisista vaan kevyesti sai psykologian kursseista parhaita arvosanoja.
Palstakamu kirjoitti:
Ei minulla ole mitään väkivaltaa vastaan. Periaatteeni on olla hyvä hyvälle ja piru pahalle.
Mutta mielestäni naisia tulee kohdella kunnioituksella ja olla herrasmies. Kaikenlainen perään huutelu ja miettimenen, että miten pitkälle saa mennä ilman että on kyse seksuaalisesta ahdistelusta, on vierasta minulle. Kaikenlainen naisviha ja Laasasilla perustelut on yäk.
Vaikka mikä minä olen sanomaan. Suollan paskaa palstalla niin paljon. Mutta sissimmässäni kunnioitan naisia ja kohtelen heitä hyvin. Naispuoleiset ihmiset ovat tuoneet elämääni pelkästään kaikkea positiivista. Enemmän olen saanut paskaa niskaan muilta miehiltä.Sinulla on varmaan jo peruskoulusta alkaen ollut helppoa tyttöjen kanssa, myöhemmin luonnollisesti myös naisten?
Osa pojista jo peruskoulussa ylä-asteella huomaa, kuinka nimenomaan tyttöjen kanssa on vaikeaa. Minä kuuluin juuri niihin poikiin. Hetero olen kuitenkin aina ollut.
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä! Sinulla on realismi hallussa. Muistanko jostain aikaisemmasta keskustelusta, että teet asiakaspalvelutyötä. Suomessahan asuu nykyään paljon ukrainalaisia, joten olet varmaan kohdannut. Kuten tuo edellinen kirjoittaja totesi, että Ukrainassa näyttäis olevan huomattavasti kovemmat tuomiot seksuaalirikollisille ja tämän takia minua kiinnostaakin, miten toimia ukrainalaisten naisten kanssa, jos tulee kiinnostava nainen vastaan.
Näitä seksuaalirikoslakejahan Suomessa hiljattain kiristettiin.
Tuo on hyvin mielenkiintoinen kysymys juuri tuo ulkonäön kehuminen tai treffeille pyytäminen, missä menee sallitun ja kielletyn raja:
Niin, miten esimerkiksi ukrainalaiset naiset yleensä ymmärtävät eri tilanteet, mitä sanotaan, missä tilanteessa ja mikä on esimerkiksi minun ja jonkun ukrainalaisen naisen välinen suhde. Ja tosiaan, mitä sanotaan ja minun tapauksessa jopa ukrainan kielellä. Tuo ukrainan kielen opettelu on ollut jonkin aikaa minulla työn alla.
Ei todellakaan ole helppoja kysymyksiä varsinkaan siinä vaiheessa, jos esimerkiksi suomalainen mies haluaa tutustua naisiin muista kulttuureista.
TodellavaikeetaOnks sulla ajatusmaailma ja elämä ja toiminta todella vaikeesti siinä määrin kieroutunutta että joudut miettimän ja pelkäämään joutumista vankilaan seksuaalirikolliseksi tuomittuna.
Uhri kärsii seuraukset. Tyhmä kärsii seuraukset. On tyhmää olla uhri. Mutta tyhmä ei mitään tyhmyydelleen voi. Joten asialle ei mitään voi. On parempi uhrata ajatuksia ja energiaa sellaiseen johon voi vaikuttaa.
On kokemusperäisesti aivan ilmiselvää, että kaikkia sääntöjä joku rikkoo. Siksi ei pidä toimia olettaen että sääntöjä noudatetaan, vaan varautua sekä siihen että sääntöjä noudatetaan sekä siihen että niitä ei noudateta. Jos haluat rauhaa, varustaudu sotaan. Puhu kauniisti ja varaudu siihen että kaunis puhe ei tehoa.Naisat aina sanovat että: "Minulla on oikeus jne jne." Mutta niillä oikeuksilla ei ole mitään väliä, kun joku on valmis rikkomaan sääntöjä.
Näin miehenäkin yksin liikkuessa pimeällä pitää olla valmiina vetämään kaikkia turpaan, onpa vastassa mitä tahansa. Minut yritti pahoinpidellä kolmen miehen tuntematon kopla. Ei auttanut kuin vain taistella vastaan kaikin voimin. Se oli rumaa menoa se. En voi edes kirjoittaa palstalle mitä jouduin tekemään selvitäkseni hengissä. Naisilla ei ole tätä vaihtoehtoa, kun 99% naisista ei pärjää edes yhdelle miehelle fyysisesti. Ja minun ei sentään tarvinnut peltätä tulevani raiskatuksi.- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Naisat aina sanovat että: "Minulla on oikeus jne jne." Mutta niillä oikeuksilla ei ole mitään väliä, kun joku on valmis rikkomaan sääntöjä.
Näin miehenäkin yksin liikkuessa pimeällä pitää olla valmiina vetämään kaikkia turpaan, onpa vastassa mitä tahansa. Minut yritti pahoinpidellä kolmen miehen tuntematon kopla. Ei auttanut kuin vain taistella vastaan kaikin voimin. Se oli rumaa menoa se. En voi edes kirjoittaa palstalle mitä jouduin tekemään selvitäkseni hengissä. Naisilla ei ole tätä vaihtoehtoa, kun 99% naisista ei pärjää edes yhdelle miehelle fyysisesti. Ja minun ei sentään tarvinnut peltätä tulevani raiskatuksi.Aivan, kuten jo ehdinkin todeta tämän uuden varsin epämääräisen lakimuutoksen.
Mitä sanotaan siis ulkonäön kehumisesta ja treffeille pyytämisestä:
Kyllä minäkin olen peruskoulussa ollut niin monessa tappelussa, että en pysy laskuissa mukana. Minua on siis lyöty, potkittu, kaadettu jopa maahan ja päänikin lyönyt lattiaan ja niin vaan jotkut naiset voivat jopa kitistä siitäkin, jos heitä pyydetään treffeille ja heidän ulkonäköä kehutaan.
Kuten jo aiemminkin ehdin todeta, naiset saivat haluamansa: lakeja kiristettiin entisestään.
Palstakamu kirjoitti:
Naisat aina sanovat että: "Minulla on oikeus jne jne." Mutta niillä oikeuksilla ei ole mitään väliä, kun joku on valmis rikkomaan sääntöjä.
Näin miehenäkin yksin liikkuessa pimeällä pitää olla valmiina vetämään kaikkia turpaan, onpa vastassa mitä tahansa. Minut yritti pahoinpidellä kolmen miehen tuntematon kopla. Ei auttanut kuin vain taistella vastaan kaikin voimin. Se oli rumaa menoa se. En voi edes kirjoittaa palstalle mitä jouduin tekemään selvitäkseni hengissä. Naisilla ei ole tätä vaihtoehtoa, kun 99% naisista ei pärjää edes yhdelle miehelle fyysisesti. Ja minun ei sentään tarvinnut peltätä tulevani raiskatuksi.Jos sinä et halua lukea minun kommentteja, koska ne ovat liian eri linjoilla sinun ajatustesi kanssa, saanko vastata Sergein kommenttiin tässä ketjussa? Voin toki vastata tämän keskustelun lopussakin nimenomaan Sergein kommenttiin ja näin vältyt lukemasta mun kommenttia. Sergeillä oli hyvä kommentti ja ajattelin vastata siihen. Mulle sopii kumpikin vaihtoehto: voin vastata tähän tai loppuun.
Todellavaikeeta
- Anonyymi
Eli tämän logiikan mukaan paidattomia miehiä saa raiskata.
- Anonyymi
Kyllä. Mutta kuka sen tekee? Isompi paidallinen mies vai?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun mielestäni, vaikka raiskaus ei olekaan naisen syy niin Stagala on siinä mielessä kuitenkin oikeassa, että nainen voi kuitenkin vaikuttaa käytöksellään ja pukeutumisellaan riskiinsä tulla raiskatuksi. Yleisemmin sama asia koskee kaikkia sukupuolia liittyen oikeastaan mihin tahansa väkivaltarikokseen. Omaa riskiään joutua väkivallan uhriksi voi pienentää esimerkiksi välttämällä liikkumista Brasilian faveloissa tai muissa slummeissa yöaikaan. Omaa käytöstään voi hillitä olematta umpihumalassa ja olla heiluttelematta rahatukkoa katujengiläisten edessä ja näyttämättä kansainvälisiä käsimerkkejä...mutta korostettakoon, että eihän se toki uhrin vika ole jos joutuu uhriksi provosoituaan tekijöitä! Pitää ymmärtää, että tekijän täytyy osata hillitä itseään siinä missä valtionpäämiesten olla hyökkäämättä naapuimaihin. Valtaosa ymmärtääkin, mutta aina joku sitten rikkoo kuitenkin kultaista sääntöä, jos näkee mahdollisuuden tai heikkouden!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä tuli mieleen yks baari ilta, kun lähdin parille ihan tavallisissa arki vaatteissa. Farkut, pitkähihainen paita, paksu talvitakki harteilla ja tavalliset talvikengät jalassa. Hiukset laitoin ponnarille enkä edes merkannut. Niin eikö jo joku törppö ehdottanut "tehdäänkö kaupat ". Onneksi usko kun sihisin hampaiden välistä ettei todellakaan tule kauppoja.
Tuli vaan mieleen että burkha olisi pitänyt pukea...
Eli pukeutuminen ei vaikuta mitenkään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä tuli mieleen yks baari ilta, kun lähdin parille ihan tavallisissa arki vaatteissa. Farkut, pitkähihainen paita, paksu talvitakki harteilla ja tavalliset talvikengät jalassa. Hiukset laitoin ponnarille enkä edes merkannut. Niin eikö jo joku törppö ehdottanut "tehdäänkö kaupat ". Onneksi usko kun sihisin hampaiden välistä ettei todellakaan tule kauppoja.
Eli pukeutuminen ei vaikuta mitenkäänEn meikannut tarkoitin kirjoittaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli pukeutuminen ei vaikuta mitenkäänOlipa tämä varsin seikkaperäinen kuvaus, naisena esiintyvä seks väkuvallasta minun eri tavoin fantasioiva ihmisjäte. Kuulut molokkiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Valtaosa ymmärtääkin, mutta aina joku sitten rikkoo kuitenkin kultaista sääntöä, jos näkee mahdollisuuden tai heikkouden!” Ja tämä on kuitenkin sitten naisen syy oli miten oli. Kiitos mukavista ja tuoreista insighteista eunuckki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa tämä varsin seikkaperäinen kuvaus, naisena esiintyvä seks väkuvallasta minun eri tavoin fantasioiva ihmisjäte. Kuulut molokkiin
Minä kerroin kokemastani seksuaalisesta häirinnästä joka loukkasi minua ja sinä kyseenalaistat minun kokemukseni että sukupuoleni. Kertoo jotain kirjoittajasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isompi h-h-ho-hom-
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kenties, tai sitten useamman tuollaisen juipin joukko.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli pukeutuminen ei vaikuta mitenkäänEi pukeutuminen yksinään ehkä täysin vaikutakaan mutta on samaan aikaan muitakin vaikuttavia tekijöitä kuten vaikka paikka, aika, liikehtimistapa, eleet ja ilmeet, puhumistapa, ehkä jotain muutakin.....
- Anonyymi
Suurimmassa osassa raiskauksissa tekijä on ennestään tuttu mies. Naisen pitäisi välttää tuttujen miesten seuraa kahden, jos haluaa välttää raiskatuksi tulemisen.
- Anonyymi
Niin juuri. On syytä välttää riskitilanteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin juuri. On syytä välttää riskitilanteita.
Eli kerrotko sinä wanhurskas ja wankoilinen mies nyt, että kaikki miehet ovat riski? Sinun hymistelyn perusteella kyllä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kerrotko sinä wanhurskas ja wankoilinen mies nyt, että kaikki miehet ovat riski? Sinun hymistelyn perusteella kyllä
I hate this moron so much
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Näin on. Kannattaa valita seuransa tarkasti.
Raiskaaja on useimmiten tuttu mies, johon on syntynyt luottamussuhde. Välttämislogiikan mukaan, ei auta kuin ottaa esiliina mukaan kun tapaa tuttua miestä (ellei mies jo kiinnosta itseä selkeästi sekä parisuhde että seksi mielessä).
Ketjua lukiessa ei voi olla vetämättä yhteen, että syrjääntynyt mies on suurin uhka naiselle. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
????
- Anonyymi
Pukeutumisella ei ole vaikutusta, eikä käytökselläkään. Kaikenikäisiä, näköisiä ja eri tavoin pukeutuneita (mm. burkhaan) naisia raiskataan.
- Sheena- Anonyymi
Entäs jos pelkää soramontulla motocros moottoripyörän alle jäämistä? Eikö silloin ole luonnollista ja järkevää tehdä sellainen valinta, että ei hakeudu tilanteeseen, jossa tällaiselle onnettomuudelle on olemassa suuri riski? Toki, eihän se alle jääneen vika ole vaan yliajajan, jos näin sitten kuitenkin tapahtuu, mutta toisenlaisella valinnalla näin ei kuitenkaan olisi päässyt tapahtumaan. Tietoinen riski jostakin on aina oma valinta!
Pohjimmiltaan tämähän se Stagalan viesti koko raiskauspuheenvuorossaan oli, joskin kerrottu ja esitetty joko tarkoituksella tai vahingossa äärimmäisen provosoivasti, mitä kaikki eivät selkeästikään ymmärrä Anonyymi kirjoitti:
Entäs jos pelkää soramontulla motocros moottoripyörän alle jäämistä? Eikö silloin ole luonnollista ja järkevää tehdä sellainen valinta, että ei hakeudu tilanteeseen, jossa tällaiselle onnettomuudelle on olemassa suuri riski? Toki, eihän se alle jääneen vika ole vaan yliajajan, jos näin sitten kuitenkin tapahtuu, mutta toisenlaisella valinnalla näin ei kuitenkaan olisi päässyt tapahtumaan. Tietoinen riski jostakin on aina oma valinta!
Pohjimmiltaan tämähän se Stagalan viesti koko raiskauspuheenvuorossaan oli, joskin kerrottu ja esitetty joko tarkoituksella tai vahingossa äärimmäisen provosoivasti, mitä kaikki eivät selkeästikään ymmärräNaisen logiikka kännipäissään toimii jotenkin niin, että aamuyön tunteina on turvatonta mennä nukkumaan känninsä pois yksin pois, koska sängyn alla asuu mörkö. Siksi kannattaa ottaa turvaksi mies, joka sattuu olemaan aivan yhtä kännissä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pohjimmiltaan tämähän se Stagalan viesti koko raiskauspuheenvuorossaan oli, joskin kerrottu ja esitetty joko tarkoituksella tai vahingossa äärimmäisen provosoivasti, mitä kaikki eivät selkeästikään ymmärräHeh-heh, todella tehokkaasti Stagala sai asian esille ja keskustelun alaiseksi. Harvat kykynevät moiseen.
- Anonyymi
Yksi sana sulle aloittaja- voin sponssata köyden
- Anonyymi
Hyvä, jos homnaat niin hommaa sitten kunnollinen ja riittävän vahva ja pitkä. Millään kiinalaisella paalinarulla mä en tee yhtään mitään, mutta esimerkiksi tuollainen käy ihan hyvin: https://www.uittokalusto.fi/nordforest-puunvetokoysi-ftf-8-5.html
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, jos homnaat niin hommaa sitten kunnollinen ja riittävän vahva ja pitkä. Millään kiinalaisella paalinarulla mä en tee yhtään mitään, mutta esimerkiksi tuollainen käy ihan hyvin: https://www.uittokalusto.fi/nordforest-puunvetokoysi-ftf-8-5.html
Minullekin kelpaisi tuollainen. Mutta katsotaan ensin, onko ylläoleva pelkkä suunpieksijä vai sanansa mittainen mies. Ei kun siis Mies, iso ämmähän sillä varmaan on jo kotona ennalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä niin potra poika sitten vai?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä niin potra poika sitten vai?
En ymmärrä kysymystä. Jos se liittyy tuohon tarjoamaasi köyteen niin voin sanoa, että halvoilla kiinanköysillä ei puunkasdossa tai vinssauksessa tee mitään vaan ovat jopa vaarallisia ja voi mennä henki. Kunnon köydellä ja kaatosaksilla saa kyllä hyvän vedon, mutta ei silti pidä unohtaa kaatotunkin ja kiilojenkaan merkitystä. Konkelot ovat pahimpia, ja lahopuut...niitä pitää erityisesti varoa!
- Anonyymi
Voitaisiin joskus keskustella skodaamisesta, iskemisestä, viettelystä....
Mitä ihminen antaa ymmärtää.
Vilma
Käsimerkkejä olen elämässäni käyttänyt tasan kolme kertaa ihan erilaisessa yhteydessä nimittäin keskisormea autoilijoille mm. Audimiehelle 1, muille noi 2.- Anonyymi
Skodalla harva mies skoraa.
"että nainen voi kuitenkin vaikuttaa käytöksellään ja pukeutumisellaan riskiinsä tulla raiskatuksi. Yleisemmin sama asia koskee kaikkia sukupuolia liittyen oikeastaan mihin tahansa väkivaltarikokseen"
Tuo on aivan väärin johdateltu, kenties tahallisesti. Mies ei voi pukeutumisellaan asettaan naista samanlaiseen kiusaan, kuin on se kiusa johon nainen voi paljastelemisellaan asettaan miehen.- Anonyymi
"asettaan naista" > asettaa naista
- Anonyymi
Ja laki ei velvoita hillitsemään näitä tunteitaan vai? Nykäise pää pois sieltä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missäs se tasa-arvo nyt tässä asiassa on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä on vietti, perustarve, ei tunne. Perustarpeiden hillitseminen ei pitkän päälle onnistu, yritä vaikka olla vartti hengittämättä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä on vietti, perustarve, ei tunne. Perustarpeiden hillitseminen ei pitkän päälle onnistu, yritä vaikka olla vartti hengittämättä.
No eikö se kannata sitten mennä vaikka raiteille pötköttelemään, jos on niin vaikea olla?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Missäs se tasa-arvo nyt tässä asiassa on?
ei sitä tarvita
- Anonyymi
Toki ehkä noinkin mutta se on yhdentekevää miten joku pukeutuu ei se siltikään oikeuta ketään raiskaamaan ketään
- Anonyymi
Niin mies, kuin nainenkaan, eivät tietenkään saa todellisesti raiskata toistaan. Mutta, kun vaikkapa 10+ nainen paljastelee, Alkon tai pilvikaupan tietämillä, niin moni mies saattaa kokea palavaa halua auttaa naista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mies, kuin nainenkaan, eivät tietenkään saa todellisesti raiskata toistaan. Mutta, kun vaikkapa 10 nainen paljastelee, Alkon tai pilvikaupan tietämillä, niin moni mies saattaa kokea palavaa halua auttaa naista.
Itse en ole kyllä tällaisia em nyansseja havainnut kaupan kulmilla tai missään, palstasetä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en ole kyllä tällaisia em nyansseja havainnut kaupan kulmilla tai missään, palstasetä
Tällaista melkein rikosasiaa täällä. Bravo brunot🥱👍 viivettä pukkaa
- Anonyymi
No oliko Valkeakosken tapauksessa uhrin vika,että erehtyi yöllä kävelemään kotiin ja joutui raiskatuksi ja murhatuksi?
- Anonyymi
Varmaankin lähes yksittäistapaus kun en muita tuollaista. Oliko tuo nainen härnännyt miehiä paljastavalla pukeutumisellaan? Riittävän montaa miestä kun härnää, niin lopulta löytyy tekijä.
Anonyymi kirjoitti:
Varmaankin lähes yksittäistapaus kun en muita tuollaista. Oliko tuo nainen härnännyt miehiä paljastavalla pukeutumisellaan? Riittävän montaa miestä kun härnää, niin lopulta löytyy tekijä.
Oletettavasti tämä Valkeakosken tapaus viittaa viime vuoden lopulla alaikäiseen kohdistuneeseen henkirikokseen.
Ongelma van on siinä, että tapaus ei ole raiskaustapaukseksi mitenkään tyypillinen, vaan päinvastoin tuntemattomaan ja alaikäiseen kohdistuva puskaraiskaus on äärimmäisen harvinainen. Jostain syystä esimerkeiksi aina valitaan tällaisia tapauksia, jotta ei tarvitsisi oikeasti puhua niistä tyypillisistä.- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Oletettavasti tämä Valkeakosken tapaus viittaa viime vuoden lopulla alaikäiseen kohdistuneeseen henkirikokseen.
Ongelma van on siinä, että tapaus ei ole raiskaustapaukseksi mitenkään tyypillinen, vaan päinvastoin tuntemattomaan ja alaikäiseen kohdistuva puskaraiskaus on äärimmäisen harvinainen. Jostain syystä esimerkeiksi aina valitaan tällaisia tapauksia, jotta ei tarvitsisi oikeasti puhua niistä tyypillisistä.Tapaus jossa mustatukkainen tekijäkin oli teini?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapa aapee ittes jo. Vihapuhetta? Saa tulla kysemään kutren Valkeakosken räkänokkaa kuultiin kerran ennen tuota tekoa
- Anonyymi
Suurempi ongelma on kyseessä...Naisten välinen kilpailu.
- Anonyymi
Hoida nyt se homma mistä oli puhe palstasetä vaikka hyppynarulla
- Anonyymi
Koskaan ei ole uhrin syy, jos joutuu raiskatuksi. Raiskaus on pakottamista seksuaaliseen tekoon eli siinä ilman toisen suostumusta pakotetaan tämä seksuaaliseen kanssakäymiseen.
Toki on myös ilkeitä ihmisiä, jotka syyttävät toista raiskauksesta, vaikka se ei sitä olisi ollutkaan. Myöhemmin jos kaduttaa suostuminen seksuaaliseen kanssakäymiseen, ei voi sitä mielessään alkaa muuttamaan raiskaukseksi. Varmasti tätäkin tapahtuu.
Silloin on kysymys myös rikoksesta.
Kuitenkin raiskaus on aina niin traumaattinen tapahtuma, ettei uhria saa koskaan syyllistää. Muslimimaissakin on raiskauksia (lähinnä varmaan lähisuhteissa eniten), vaikka siellä naiset ovat peitettyinä. Se ei suojaa naisten kaltoin kohtelulta. Melkein päinvastoin, jos katsotaan ylipäätään naisten asemaa tällaisissa maissa.
Voimia!- Anonyymi
Tässä ketjussa ei ole kyse raiskaamisesta tai raiskauksista, vaan siitä ongelmasta että alle 16v ikäiset naiset viettelevät, itseään julkisesti paljastelemalla, miehiä ihaniin tekoihin, jotka ovat miehelle verrattain vaarallisia, koska laissa on säädetty alle 16v naiset #metoo vieheiksi.
- Anonyymi
"Koskaan ei ole uhrin syy, jos joutuu raiskatuksi. Raiskaus on pakottamista seksuaaliseen tekoon eli siinä ilman toisen suostumusta pakotetaan tämä seksuaaliseen kanssakäymiseen."
Mutta vaarallisiin tilanteisiin joutuminen voi olla, etenkin jos riski on ennalta tiedossa ja mahdollinen uhka joutua raiskatuksi on olellisen korkea.
- Anonyymi
En jaksa lukea kuin otsikon ja ehkä ekan lauseen...
Nainen provosoi seksikkäällä pukeutumisella.. milläs mies?
Kukaan nainrn ei raiskais miestä, vsikka se olis kuinka seksikäs...miksi?
Koska naisen ei tarvitse toisille naisille olla tilivrlvollinen "naiseudestaan". Mies taas kokee usein niin.
Jotkut vääntää tämän biologiaan, mutta "p.skapuhetta". Afrikassa osa naisista vetää ilman yläosia tissit paljaina, ilman että miehet läähättää muna pystyssä perässä.
Kyse on kulttuurista ja seksuaalisoinnista.
Ja siksi miehet ovat niin talutushihnassa... pitäisi pienestä pitäen olla seksuaalisesti likipitäfn hullu... tissit, p.rse, p.llu....uuh aah...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006394
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303833törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283200Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46969Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11890- 42869