Autokauppa sähköistyy, ja monelle ostajalle sähköauto on ensisijainen vaihtoehto. Nettiauton alkuvuoden 2025 tilastojen mukaan käytettyjen sähköautojen myytyjen kappaleiden määrä on kasvanut lähes 60 prosenttia samalla kun tarjolla on yhä useamman merkkisiä ja hintaluokan sähköautoja.
Nettiauton pulssikyselyn mukaan lähes joka viides harkitsee sähköauton hankintaa. Jos viime vuosi oli hybridiautojen vuosi, tänä vuonna sähköauto on mennyt suosiossaan niiden ohi, ja suunta näyttää vain jatkuvan.
Ulkomailta tuodaan jonkin verran Suomeen käytettyjä autoja, ja myös niiden käyttövoima heijastelee kysyntää: ensimmäistä kertaa viime vuoden lopussa sähköautoja tuotiin maahan määrällisesti enemmän kuin lataushybridejä, ja suunta jatkuu samanlaisena.
Sähköautot ovat nousseet suosituimmaksi vaihtoehdoksi myös uusien työsuhdeautojen joukossa. Lisäksi, kun tarkastelemme yritysten omistuksessa olevia autoja, peräti viisi kymmenestä suosituimmasta automallista on täyssähköisiä.
https://www.almamedia.fi/blog/2025/05/21/ajankohtaista-autokaupasta-autokauppa-sahkoistyy-vauhdilla/
Autokauppa sähköistyy nyt vauhdilla
13
107
Vastaukset
- Anonyymi
Olet ymmärtänyt väärin. Vain kauppakirjat tehdään sähköisessä muodossa. Itse etsin uutta DIESEL autoa.
- Anonyymi
Aah, musiikkia korvilleni.
- Anonyymi
Onneksi sinä et osaa lukea alkuperäistä uutisartikkelia ja vannot dieselin nimeen vaikka jo vuodesta 2019 lähtien on ollut dieselin alamäen uutisia. Tämä vuodelta 2022 ja synkältä näyttää jälleenmyyntiarvon osalta. On siis hieman tyhmää ostaa NYT aivan UUTTA diesel autoa. Ehkä muutaman vuoden vanhana siinä voisi olla vielä järkeä kun arvonalennus on voimakasta mutta käyttöarvo (kunto) vielä erittäin hyvä... jos ei pelkää urea ongelmia.
"Kaikki mukaan valikoituneet autot olivat ilmoitusten perusteella vähintäänkin kohtuullisen hyväkuntoisia ja siistejä sekä myös asianmukaisesti huolletuiksi kerrottuja tapauksia.
Autot oli lisäksi hinnoiteltu muihin samanlaisiin automalleihin verrattuna niin sanotun hintahaitarin alapäähän, minkä lisäksi neljästä viidessä ilmoituksessa oli myös jonkinlaiseen rohkeaankin tarjoamiseen kehottava ilmaisu.
Soittokierroksen perusteella yhä hyvässä käyttöiskussa olevien tavallisten dieselfarmareiden myyntinäkymää voi tällä hetkellä kuvailla synkäksi.
– Olet ensimmäinen joka soittaa, yhtään tarjousta ei ole tullut, kertoi Volkswagen Golf TDI Variantia myyvä yksityishenkilö, joka kertoi tiputtaneensa kuuden viikon myyntiaikana autonsa pyyntihintaa jo kolme kertaa."
https://www.is.fi/autot/art-2000008898642.html
https://keskustelu.suomi24.fi/t/13402339/adblue-tekniikka-ja-maamme-talvi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18214166/ala-osa-dieselia-jossa-ureajarjestelmascr-adblue--kaikissa-korkeat-kulut-edessa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18206081/ala-osta-ureaadblue-jarjestelmaa-sisaltaa-autoa- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi sinä et osaa lukea alkuperäistä uutisartikkelia ja vannot dieselin nimeen vaikka jo vuodesta 2019 lähtien on ollut dieselin alamäen uutisia. Tämä vuodelta 2022 ja synkältä näyttää jälleenmyyntiarvon osalta. On siis hieman tyhmää ostaa NYT aivan UUTTA diesel autoa. Ehkä muutaman vuoden vanhana siinä voisi olla vielä järkeä kun arvonalennus on voimakasta mutta käyttöarvo (kunto) vielä erittäin hyvä... jos ei pelkää urea ongelmia.
"Kaikki mukaan valikoituneet autot olivat ilmoitusten perusteella vähintäänkin kohtuullisen hyväkuntoisia ja siistejä sekä myös asianmukaisesti huolletuiksi kerrottuja tapauksia.
Autot oli lisäksi hinnoiteltu muihin samanlaisiin automalleihin verrattuna niin sanotun hintahaitarin alapäähän, minkä lisäksi neljästä viidessä ilmoituksessa oli myös jonkinlaiseen rohkeaankin tarjoamiseen kehottava ilmaisu.
Soittokierroksen perusteella yhä hyvässä käyttöiskussa olevien tavallisten dieselfarmareiden myyntinäkymää voi tällä hetkellä kuvailla synkäksi.
– Olet ensimmäinen joka soittaa, yhtään tarjousta ei ole tullut, kertoi Volkswagen Golf TDI Variantia myyvä yksityishenkilö, joka kertoi tiputtaneensa kuuden viikon myyntiaikana autonsa pyyntihintaa jo kolme kertaa."
https://www.is.fi/autot/art-2000008898642.html
https://keskustelu.suomi24.fi/t/13402339/adblue-tekniikka-ja-maamme-talvi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18214166/ala-osa-dieselia-jossa-ureajarjestelmascr-adblue--kaikissa-korkeat-kulut-edessa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18206081/ala-osta-ureaadblue-jarjestelmaa-sisaltaa-autoa-Eli kannattaa ostaa uusi bensa-auto. Ja kaikki ne linkit jotka johtavat suomi24:ään johtaa sinun itse tekemiisi arvottomiin paskateksteihin. En ikinä klikkaa tuollaisia linkkejä, koska niiden tietoarvo on nolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kannattaa ostaa uusi bensa-auto. Ja kaikki ne linkit jotka johtavat suomi24:ään johtaa sinun itse tekemiisi arvottomiin paskateksteihin. En ikinä klikkaa tuollaisia linkkejä, koska niiden tietoarvo on nolla.
Ja jos dieselauto ei mene käytettynä myyntiin niin sitten vain jatketaan sillä ajamista vaikka seuraavat 10 vuotta. Silloinhan arvonalenema on nolla joten taloudellisesti järkevintä on jatkaa vanhalla autolla ajamista mahdollisimman pitkään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos dieselauto ei mene käytettynä myyntiin niin sitten vain jatketaan sillä ajamista vaikka seuraavat 10 vuotta. Silloinhan arvonalenema on nolla joten taloudellisesti järkevintä on jatkaa vanhalla autolla ajamista mahdollisimman pitkään.
Onhan se tuokin vaihtoehto, tosin jos sitä autoa on yrittänyt myydä niin varmaan joku syykin sille myyntitarpeelle on ollut. Mutta tuohon kai se sitten on tyydyttävä jos sattuu omistamaan auton jota kukaan muu ei enää halua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos dieselauto ei mene käytettynä myyntiin niin sitten vain jatketaan sillä ajamista vaikka seuraavat 10 vuotta. Silloinhan arvonalenema on nolla joten taloudellisesti järkevintä on jatkaa vanhalla autolla ajamista mahdollisimman pitkään.
"taloudellisesti järkevintä on jatkaa vanhalla autolla ajamista mahdollisimman pitkään"
No ei pidä paikkaansa. Jossain vaiheessa sen käyttökustannukset nousevat niin korkeiksi, että se ei ole järkevintä. Lisäksi kannattaa osata faktoroida mukaan ruosteisella kuolemanloukulla ajamisen vaarallisuus, jos nyt järkevyydestä puhutaan.
- Anonyymi
Aloituksen linkistä aukeaa erinomainen teksti tämän hetkisestä tilanteesta.
- Anonyymi
Sähköautossa on liian suuri taloudellinen riski akuston tiimoilta !
Tietysti tämä riski koskee vain auton haltijaa eli tulevaa omistajaa !
Työsuhdeautossa ja leasing autossa ei tätä riskiä ole !
Akustossa on kiinni pääomaa 15000-40000€ joka on melkoinen summa !?
Surullisinta on kun asiakas ostaa sähköauton rahoituksella ja akusto vaurioituu eikä takuu tai vakuutus korvaa ??
Asiakkaan täytyy löytää käytännössä toinen vastaavan suuruinen rahoitus uuteen akustoon kuin oli hankittuna koko autoon !? - Anonyymi
Alotus sen kertoo, monelle muttei useimmille
- AnonyymiUUSI
Sähköläiset levittävät toisilleen väärää tietoa.
"ensimmäistä kertaa viime vuoden lopussa sähköautoja tuotiin maahan määrällisesti enemmän kuin lataushybridejä, ja suunta jatkuu samanlaisena."
Höpsistä. 1900-luvullakin tuotiin enemmän täysin sähköisiä kuin hybridejä.
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000002886980.html
Ja virkahevonen toi kaivattua liikkumisen vapautta isoisoisälleni.
- Anonyymi
Käytetyt tungetaan Suomeen ja me saamme maksaa niidenkin kierrätyksen.
- AnonyymiUUSI
Kierrätyksellä tehdään rahaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117275Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista635328- 954914
- 524065
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494006- 2223893
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283608- 413253
- 522829
- 412407