Autokauppa sähköistyy, ja monelle ostajalle sähköauto on ensisijainen vaihtoehto. Nettiauton alkuvuoden 2025 tilastojen mukaan käytettyjen sähköautojen myytyjen kappaleiden määrä on kasvanut lähes 60 prosenttia samalla kun tarjolla on yhä useamman merkkisiä ja hintaluokan sähköautoja.
Nettiauton pulssikyselyn mukaan lähes joka viides harkitsee sähköauton hankintaa. Jos viime vuosi oli hybridiautojen vuosi, tänä vuonna sähköauto on mennyt suosiossaan niiden ohi, ja suunta näyttää vain jatkuvan.
Ulkomailta tuodaan jonkin verran Suomeen käytettyjä autoja, ja myös niiden käyttövoima heijastelee kysyntää: ensimmäistä kertaa viime vuoden lopussa sähköautoja tuotiin maahan määrällisesti enemmän kuin lataushybridejä, ja suunta jatkuu samanlaisena.
Sähköautot ovat nousseet suosituimmaksi vaihtoehdoksi myös uusien työsuhdeautojen joukossa. Lisäksi, kun tarkastelemme yritysten omistuksessa olevia autoja, peräti viisi kymmenestä suosituimmasta automallista on täyssähköisiä.
https://www.almamedia.fi/blog/2025/05/21/ajankohtaista-autokaupasta-autokauppa-sahkoistyy-vauhdilla/
Autokauppa sähköistyy nyt vauhdilla
21
225
Vastaukset
- Anonyymi
Olet ymmärtänyt väärin. Vain kauppakirjat tehdään sähköisessä muodossa. Itse etsin uutta DIESEL autoa.
- Anonyymi
Aah, musiikkia korvilleni.
- Anonyymi
Onneksi sinä et osaa lukea alkuperäistä uutisartikkelia ja vannot dieselin nimeen vaikka jo vuodesta 2019 lähtien on ollut dieselin alamäen uutisia. Tämä vuodelta 2022 ja synkältä näyttää jälleenmyyntiarvon osalta. On siis hieman tyhmää ostaa NYT aivan UUTTA diesel autoa. Ehkä muutaman vuoden vanhana siinä voisi olla vielä järkeä kun arvonalennus on voimakasta mutta käyttöarvo (kunto) vielä erittäin hyvä... jos ei pelkää urea ongelmia.
"Kaikki mukaan valikoituneet autot olivat ilmoitusten perusteella vähintäänkin kohtuullisen hyväkuntoisia ja siistejä sekä myös asianmukaisesti huolletuiksi kerrottuja tapauksia.
Autot oli lisäksi hinnoiteltu muihin samanlaisiin automalleihin verrattuna niin sanotun hintahaitarin alapäähän, minkä lisäksi neljästä viidessä ilmoituksessa oli myös jonkinlaiseen rohkeaankin tarjoamiseen kehottava ilmaisu.
Soittokierroksen perusteella yhä hyvässä käyttöiskussa olevien tavallisten dieselfarmareiden myyntinäkymää voi tällä hetkellä kuvailla synkäksi.
– Olet ensimmäinen joka soittaa, yhtään tarjousta ei ole tullut, kertoi Volkswagen Golf TDI Variantia myyvä yksityishenkilö, joka kertoi tiputtaneensa kuuden viikon myyntiaikana autonsa pyyntihintaa jo kolme kertaa."
https://www.is.fi/autot/art-2000008898642.html
https://keskustelu.suomi24.fi/t/13402339/adblue-tekniikka-ja-maamme-talvi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18214166/ala-osa-dieselia-jossa-ureajarjestelmascr-adblue--kaikissa-korkeat-kulut-edessa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18206081/ala-osta-ureaadblue-jarjestelmaa-sisaltaa-autoa- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi sinä et osaa lukea alkuperäistä uutisartikkelia ja vannot dieselin nimeen vaikka jo vuodesta 2019 lähtien on ollut dieselin alamäen uutisia. Tämä vuodelta 2022 ja synkältä näyttää jälleenmyyntiarvon osalta. On siis hieman tyhmää ostaa NYT aivan UUTTA diesel autoa. Ehkä muutaman vuoden vanhana siinä voisi olla vielä järkeä kun arvonalennus on voimakasta mutta käyttöarvo (kunto) vielä erittäin hyvä... jos ei pelkää urea ongelmia.
"Kaikki mukaan valikoituneet autot olivat ilmoitusten perusteella vähintäänkin kohtuullisen hyväkuntoisia ja siistejä sekä myös asianmukaisesti huolletuiksi kerrottuja tapauksia.
Autot oli lisäksi hinnoiteltu muihin samanlaisiin automalleihin verrattuna niin sanotun hintahaitarin alapäähän, minkä lisäksi neljästä viidessä ilmoituksessa oli myös jonkinlaiseen rohkeaankin tarjoamiseen kehottava ilmaisu.
Soittokierroksen perusteella yhä hyvässä käyttöiskussa olevien tavallisten dieselfarmareiden myyntinäkymää voi tällä hetkellä kuvailla synkäksi.
– Olet ensimmäinen joka soittaa, yhtään tarjousta ei ole tullut, kertoi Volkswagen Golf TDI Variantia myyvä yksityishenkilö, joka kertoi tiputtaneensa kuuden viikon myyntiaikana autonsa pyyntihintaa jo kolme kertaa."
https://www.is.fi/autot/art-2000008898642.html
https://keskustelu.suomi24.fi/t/13402339/adblue-tekniikka-ja-maamme-talvi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18214166/ala-osa-dieselia-jossa-ureajarjestelmascr-adblue--kaikissa-korkeat-kulut-edessa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18206081/ala-osta-ureaadblue-jarjestelmaa-sisaltaa-autoa-Eli kannattaa ostaa uusi bensa-auto. Ja kaikki ne linkit jotka johtavat suomi24:ään johtaa sinun itse tekemiisi arvottomiin paskateksteihin. En ikinä klikkaa tuollaisia linkkejä, koska niiden tietoarvo on nolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kannattaa ostaa uusi bensa-auto. Ja kaikki ne linkit jotka johtavat suomi24:ään johtaa sinun itse tekemiisi arvottomiin paskateksteihin. En ikinä klikkaa tuollaisia linkkejä, koska niiden tietoarvo on nolla.
Ja jos dieselauto ei mene käytettynä myyntiin niin sitten vain jatketaan sillä ajamista vaikka seuraavat 10 vuotta. Silloinhan arvonalenema on nolla joten taloudellisesti järkevintä on jatkaa vanhalla autolla ajamista mahdollisimman pitkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos dieselauto ei mene käytettynä myyntiin niin sitten vain jatketaan sillä ajamista vaikka seuraavat 10 vuotta. Silloinhan arvonalenema on nolla joten taloudellisesti järkevintä on jatkaa vanhalla autolla ajamista mahdollisimman pitkään.
Onhan se tuokin vaihtoehto, tosin jos sitä autoa on yrittänyt myydä niin varmaan joku syykin sille myyntitarpeelle on ollut. Mutta tuohon kai se sitten on tyydyttävä jos sattuu omistamaan auton jota kukaan muu ei enää halua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos dieselauto ei mene käytettynä myyntiin niin sitten vain jatketaan sillä ajamista vaikka seuraavat 10 vuotta. Silloinhan arvonalenema on nolla joten taloudellisesti järkevintä on jatkaa vanhalla autolla ajamista mahdollisimman pitkään.
"taloudellisesti järkevintä on jatkaa vanhalla autolla ajamista mahdollisimman pitkään"
No ei pidä paikkaansa. Jossain vaiheessa sen käyttökustannukset nousevat niin korkeiksi, että se ei ole järkevintä. Lisäksi kannattaa osata faktoroida mukaan ruosteisella kuolemanloukulla ajamisen vaarallisuus, jos nyt järkevyydestä puhutaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"taloudellisesti järkevintä on jatkaa vanhalla autolla ajamista mahdollisimman pitkään"
No ei pidä paikkaansa. Jossain vaiheessa sen käyttökustannukset nousevat niin korkeiksi, että se ei ole järkevintä. Lisäksi kannattaa osata faktoroida mukaan ruosteisella kuolemanloukulla ajamisen vaarallisuus, jos nyt järkevyydestä puhutaan."No ei pidä paikkaansa. Jossain vaiheessa sen käyttökustannukset nousevat niin korkeiksi, että se ei ole järkevintä. Lisäksi kannattaa osata faktoroida mukaan ruosteisella kuolemanloukulla ajamisen vaarallisuus, jos nyt järkevyydestä puhutaan."
Edes 20 vuotta vanhan polttomoottoriauton kohdalla käyttökustannukset eivät ole niin korkeita, että sen vaihtaminen uudempaan kannattaisi. Ja 20 vuotta vanhat autotkin ovat ihan riittävän turvallisia. Tuo höpötys uusien autojen turvallisuudesta on lähinnä autovalmistajien propagandaa ja pääosin pelkkää valetta. Tietenkin autovalmistajat haluavat ihmisten ostavan uusia autoja, joten he valehtelevat vanhojen autojen olevan turvattomia vaikka ne eivät sitä ole.
- Anonyymi
Aloituksen linkistä aukeaa erinomainen teksti tämän hetkisestä tilanteesta.
- Anonyymi
Sähköautossa on liian suuri taloudellinen riski akuston tiimoilta !
Tietysti tämä riski koskee vain auton haltijaa eli tulevaa omistajaa !
Työsuhdeautossa ja leasing autossa ei tätä riskiä ole !
Akustossa on kiinni pääomaa 15000-40000€ joka on melkoinen summa !?
Surullisinta on kun asiakas ostaa sähköauton rahoituksella ja akusto vaurioituu eikä takuu tai vakuutus korvaa ??
Asiakkaan täytyy löytää käytännössä toinen vastaavan suuruinen rahoitus uuteen akustoon kuin oli hankittuna koko autoon !? - Anonyymi
Alotus sen kertoo, monelle muttei useimmille
- Anonyymi
Sähköläiset levittävät toisilleen väärää tietoa.
"ensimmäistä kertaa viime vuoden lopussa sähköautoja tuotiin maahan määrällisesti enemmän kuin lataushybridejä, ja suunta jatkuu samanlaisena."
Höpsistä. 1900-luvullakin tuotiin enemmän täysin sähköisiä kuin hybridejä.
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000002886980.html
Ja virkahevonen toi kaivattua liikkumisen vapautta isoisoisälleni.
- Anonyymi
Käytetyt tungetaan Suomeen ja me saamme maksaa niidenkin kierrätyksen.
- Anonyymi
Kierrätyksellä tehdään rahaa.
- Anonyymi
Ei kierrätystä tarvitse maksaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kierrätystä tarvitse maksaa.
Veronmaksajat maksavat tukien avulla ylläpidetyn kierrätyksen. Se kun on kallista verrattuna neitseellisen raaka-aineen tuotantoon.
- Anonyymi
Aloittajalle:Niin entäs sitte. Mitä tuossa nyt on niin ihmeellistä.
- Anonyymi
Aina löytyyy typeryksiä, jotka ostavat leipäkoneita, nenänkarvanpoistajia ja sähköautoja.
- Anonyymi
Sähködildojen myynti on kasvanut 1000 %
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähködildojen myynti on kasvanut 1000 %
Paljonko maksaa akuston vaihto ??
- Anonyymi
Latauspisteitä piti rakentaa joka taloyhtiön kulmille mutta ei ole näkynyt. Mikä mättää?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun302846Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5081837Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171810- 171424
Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si731340- 241255
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431248Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?771169- 311028
UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa971007