Lisää nooeutaannja kääntyy auton eteen ,
Pitäisi vähentää nooeutaannja näyttää suunta merkkiä
Ei nyrkkiä
Miksi pyöräilijät lisää nopeuttaa kun lähestyy risteytys tä
34
507
Vastaukset
- Anonyymi
Kokeilepa nooeutaannjaan vaseliinia. Auttaako se tuohon? Kokeilepa myös vaihtaa automobiili lihasvoimalla kulkevaan menopeliin. Suattaapa olla raikas ilma hyvää pääkopalle. Suottaapa olla sähköpyöärä soiva peli, jos lihasheikko. Vuan suottaapi olla olemattakin.
- Anonyymi
Sujuvoittaaakseen liikennettä.
- Anonyymi
Jos tietää seuraavassa risteyksessä tai liikenneympyrässä vaihtavansa puolta, kannattaa pysyä sen rinnalla samaan suuntaan kulkevan autoilijan edellä. Silloin on jopa mahdollista, että autoilija huomaa aikeeni ja voi varautua noudattamaan hänelle säädettyä väistämisvelvollisuutta. Jos ei, näet ainakin edestä päin, kuka sieltä on tulossa päälle.
Mikä siinä on, ettei autoilija osaa ennakoida? Jos vieressä olevalla pyörätiellä joku ajaa tasaista nopeutta suoraan, kannattaako olettaa hänen jatkavan tasaisella nopeudella suoraan? Kummallisen monessa tapauksessa eteen kääntyvä autoilija "ei ollenkaan nähnyt" lähestyvää fillaristia. Huoh.
- Anonyymi
Säännöistä viis siksi autojaan ei anna tilaa jos ei suunta merkkiä anneta
Raivo mobilisti - Anonyymi
Myös pyörätien ja ajoradan risteys on lain tarkoittama risteys, joten sitä tulee lähestyä erityistä varovaisuutta noudattaen ja käännyttäessä on näytettävä suuntamerkki. Asiaa ei muuta, vaikka risteyksessä olisi asianmukaisesti merkitty pyörätien jatke.
- Anonyymi
Kuvitelmaa. Luulotauti on paha tauti.
- Anonyymi
Mitä tarkoittaa nooeutaannja??
- Anonyymi
Mitä nopeammin risteyksen ylittää, sitä pienempi todennäköisyys joutua auton yliajamaksi.
- Anonyymi
Mitä nopeammin ajaa autolla, niin sitä vähemmän ennättää kulua polttoainetta, vai mitä?
- Anonyymi
Jos pyöräilijä tietää olevansa risteyksessä etuajo-oikeutettu, hänelle saattaa syntyä kiusaus pitää kiinni omista oikeuksista autoilijoiden ”opettamiseksi” ja liikenneturvallisuuden kustannuksella.
Tieliikennelain mukaan sekä pyörätietä ajavan pyöräilijän että ajorataa ajavan ajoneuvon on risteystä lähestyessään noudatettava erityistä varovaisuutta. Lisäksi risteyksessä käännyttäessä on aina hyvissä ajoin näytettävä suuntamerkkiä. Nämä säännöt koskevat myös pyörätietä pitkin ajavaa pyöräilijää, joka kääntyy pyörätien jatkeelle.- Anonyymi
Mitenkäs siinä pyöräilijä liikenneturvallisuutta vaarantaa kun ajaa sääntöjä noudattaen?
- Anonyymi
Pyörätieltä pyörätien jatkeelle ajaminen ei ole väistämissääntöjen mukaista "kääntymistä", vaikka pyöräilijä käännöksen tekeekin.
Ei mitään kiusausta sellaisesta synny, että noudattaa liikennesääntöjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyörätieltä pyörätien jatkeelle ajaminen ei ole väistämissääntöjen mukaista "kääntymistä", vaikka pyöräilijä käännöksen tekeekin.
Ei mitään kiusausta sellaisesta synny, että noudattaa liikennesääntöjä.Käsittääkseni pyörätien jatke on jokseenkin aina ajoradalla, ja ajoradan ja pyörätien risteys muodostaa laissa tarkoitetun risteyksen. Risteyksessä tulee noudattaa erityistä varovaisuutta ja näyttää kännyttäessä suuntamerkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsittääkseni pyörätien jatke on jokseenkin aina ajoradalla, ja ajoradan ja pyörätien risteys muodostaa laissa tarkoitetun risteyksen. Risteyksessä tulee noudattaa erityistä varovaisuutta ja näyttää kännyttäessä suuntamerkki.
Asiasta on keskusteltu aiemmin täällä:https://keskustelu.suomi24.fi/t/18844564/suojatien-paikka
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsittääkseni pyörätien jatke on jokseenkin aina ajoradalla, ja ajoradan ja pyörätien risteys muodostaa laissa tarkoitetun risteyksen. Risteyksessä tulee noudattaa erityistä varovaisuutta ja näyttää kännyttäessä suuntamerkki.
Pyörätie ei kulje ajoradan poikki/yli, vaan kohdassa on tilanteesta riippuen joko suojatie, pyörätien jatke, tai molemmat.
Pyörätie ei siis kulje ajoradalla, vaan päättyy ajoradan reunaan. Ajoradan yli kulkee sitten suojatie/pyörätien jatke ajoradan toiselle puolelle. Pyörätien jatkuu sitten taas ajoradan toisella puolella eteenpäin.
Muodostuuko risteys, niin se on sitten eri seikka. Kannattaa varmaankin lueskella tuo mainittu keskustelu. Sekin on sitten myös yksi huomioon otettava asia, että jos pyörätie on tien osa, niin se ei muodosta omia "pikkuristeyksiä", vaan on osa isoa risteyskokonaisuutta ajoradan kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyörätie ei kulje ajoradan poikki/yli, vaan kohdassa on tilanteesta riippuen joko suojatie, pyörätien jatke, tai molemmat.
Pyörätie ei siis kulje ajoradalla, vaan päättyy ajoradan reunaan. Ajoradan yli kulkee sitten suojatie/pyörätien jatke ajoradan toiselle puolelle. Pyörätien jatkuu sitten taas ajoradan toisella puolella eteenpäin.
Muodostuuko risteys, niin se on sitten eri seikka. Kannattaa varmaankin lueskella tuo mainittu keskustelu. Sekin on sitten myös yksi huomioon otettava asia, että jos pyörätie on tien osa, niin se ei muodosta omia "pikkuristeyksiä", vaan on osa isoa risteyskokonaisuutta ajoradan kanssa.Kaikki risteykset eivät ole ✚:n muotoisia. Puhutaan esim. T-ja Y-risteyksistä. Risteys voi johtaa kahteen, kolmeen, neljään tai joskus jopa viiteen suuntaan, kuten Helsingin Viiskulmassa: https://osm.org/go/0xPK9dS0~--?m=
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki risteykset eivät ole ✚:n muotoisia. Puhutaan esim. T-ja Y-risteyksistä. Risteys voi johtaa kahteen, kolmeen, neljään tai joskus jopa viiteen suuntaan, kuten Helsingin Viiskulmassa: https://osm.org/go/0xPK9dS0~--?m=
Tieliikennelain mukaan risteyksellä tarkoitetaan ”samassa tasossa olevaa teiden risteämää, liittymää tai haarautumaa mukaan luettuina tällaisten risteämien, liittymien tai haarautumien muodostamat alueet”.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki risteykset eivät ole ✚:n muotoisia. Puhutaan esim. T-ja Y-risteyksistä. Risteys voi johtaa kahteen, kolmeen, neljään tai joskus jopa viiteen suuntaan, kuten Helsingin Viiskulmassa: https://osm.org/go/0xPK9dS0~--?m=
Pitää paikkansa, mutta kysymys tässä asiassa on se, että muodostaako pyörätien jatkeen olemassaolo risteyksen, kuten toinen kirjoittaja aiemmin mietti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää paikkansa, mutta kysymys tässä asiassa on se, että muodostaako pyörätien jatkeen olemassaolo risteyksen, kuten toinen kirjoittaja aiemmin mietti?
Ei sinänsä, mutta hyvin usein pyörätien jatke on laajemmalla risteysalueella. Lisäksi jokseenkin aina (ei määritelmällisesti mutta käytännössä) pyörätien jatkeen jommallakummalla tai molemmilla puolilla on pyörätie. Tämä pyörätien jatkeen kohdalla päättyvä pyörätie muodostaa pyörätien jatketta ylittävän ajoradan kanssa oman risteyksensä ellei se kuuluu jo osana isompaan risteysalueeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiasta on keskusteltu aiemmin täällä:https://keskustelu.suomi24.fi/t/18844564/suojatien-paikka
Mutta kun ei menne raitojen jakeluun
- Anonyymi
auto, jalankulku ja pyörä kaikki nopeuttavat ja tahtovat ehtiä yhdessä risteykseen
lentokoneella ei ole risteyksiä ja se lentää tasaisesti - Anonyymi
Itse olen lähes spandex ja omistan diesel-auton. En myöskään ymmärrä pyöräilijöitä jotka ehdoin tahdoin ottavat kisaa painavien metallikasojen kanssa. Siinä ei ole kiin häviäjiä joten kanssapyöräilijät ja autoilijat, se liikenne on yhteispeliä, egot voi jättää himaan
- Anonyymi
Kyse ei ole egosta, vaan liikennesääntöjen noudattamisesta. Ne pitää osata ja niitä pitää noudattaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei ole egosta, vaan liikennesääntöjen noudattamisesta. Ne pitää osata ja niitä pitää noudattaa.
Myös heikommalla osapuolella on velvollisuuksia.
Myyrmäen skuuttitragediassa lasten päälle ajanutta ei syytetty mistään, vaikka hallituksen esityksen tekstin mukaan kuljettajan olisi pitänyt ajaa kolmen kilometrin tuntinopeudella, koska oli tiennyt, että Myyrmäessä on runsaasti lapsia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös heikommalla osapuolella on velvollisuuksia.
Myyrmäen skuuttitragediassa lasten päälle ajanutta ei syytetty mistään, vaikka hallituksen esityksen tekstin mukaan kuljettajan olisi pitänyt ajaa kolmen kilometrin tuntinopeudella, koska oli tiennyt, että Myyrmäessä on runsaasti lapsia.On toki heilläkin velvollisuuksia, mutta niitä on vähemmän, kuin ajoneuvon kuljettajilla. Lain pykälät ovat sellaisia, että tienkäyttäjäryhmille on asetettu tieliikennelaissa erilaisia velvollisuuksia sen mukaan, miten suuren riskin ne muodostavat toisille tienkäyttäjille.
Se on sitten oikeuden asia pähkäillä, että onko kaikki asiat otettu huomioon riittävän hyvin, mikäli onnettomuus sattuu. Paikallistuntemus toki vaikuttaa. Koulun lähettyvillä voi olettaa olevan lapsia. Jos koulua tai vastaavaa ei ollut ihan lähellä, niin se ei sitten vaikuta tilanteeseen.
- Anonyymi
Äsken Juri yksi spandex kääntyi eteen , luulin että menee suoraan mutta täysiis ajo eteen ja näytti nyrkki olis näyttänyt vähään enne suunta merkki mutta kun ei olis päässyt niin kovaa
Jos pyöräilijä tietää olevansa risteyksessä etuajo-oikeutettu, hänelle saattaa syntyä kiusaus pitää kiinni omista oikeuksista autoilijoiden ”opettamiseksi” ja liikenneturvallisuuden kustannuksella.
Tieliikennelain mukaan sekä pyörätietä ajavan pyöräilijän että ajorataa ajavan ajoneuvon on risteystä lähestyessään noudatettava erityistä varovaisuutta. Lisäksi risteyksessä käännyttäessä on aina hyvissä ajoin näytettävä suuntamerkkiä. Nämä säännöt koskevat myös pyörätietä pitkin ajavaa pyöräilijää, joka kääntyy pyörätien jatkeelle.- Anonyymi
Suuntamerkin näyttämisen vaatiminen on pyöräilijöiden kyykkyttämistä. Pyöräilijä uhriutuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuntamerkin näyttämisen vaatiminen on pyöräilijöiden kyykkyttämistä. Pyöräilijä uhriutuu.
Olen allerginen noille muoti-ilmauksille kuten ”uhriutua”, ”olkiukko”, ”On surullista, että...” ja ”Säälin sinua...” Surusta ja säälistä puhuva ei koskaan ole sellaisia tunteita elämässään tuntenut, kunhan haluaa vain kepittää ”vastapuolta” alentuvalla ilmauksella. Kaikki nuo ilmaukset on kehitetty trollata-sana tilalle tai oheen. Alkoi näet käydä yksitoikkoiseksi kun joka toisessa viestissä syytettiin trollaamisesta.
Mutta pääasiaan: Jotkut pyöräilijät ovat virheellisesti sanoneet, ettei pyörätien jatkeelle kääntyminen olisi laissa mainittua risteyksessä kääntymistä, joten suuntamerkin näyttövelvollisuus ei koskisi tuollaisia tilanteita. Kukaan pyöräilijä ei tietääkseni ole sanonut, että sellaisen vaatiminen olisi pyöräilijöiden kyykyttämistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuntamerkin näyttämisen vaatiminen on pyöräilijöiden kyykkyttämistä. Pyöräilijä uhriutuu.
Hahaa kukaan ei ole puhunut kyykyttämisestä, eli uhriutuminen on ihan sinun omaa mielikuvistustasi. Nykyään jokaisessa ketjussa tulee uhriutumissyytöksiä.
Alun perin uhriutuminen tarkoitti, että väärinkohdellun ei tule tyytyä uhrina olemiseen vaan voimaantua – nyt siitä on tullut toisen valittelun vähättelyn väline, jota käytetään jopa silloin kun kukaan ei olisi uikuttanut tai valitellut kohtaloaan.
Se miten paljon itse kukin käyttää kritiikittömästi muotisanoja, riippuu luultavasti omasta älykkyysosamäärästä tai ainakin koulutuksesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahaa kukaan ei ole puhunut kyykyttämisestä, eli uhriutuminen on ihan sinun omaa mielikuvistustasi. Nykyään jokaisessa ketjussa tulee uhriutumissyytöksiä.
Alun perin uhriutuminen tarkoitti, että väärinkohdellun ei tule tyytyä uhrina olemiseen vaan voimaantua – nyt siitä on tullut toisen valittelun vähättelyn väline, jota käytetään jopa silloin kun kukaan ei olisi uikuttanut tai valitellut kohtaloaan.
Se miten paljon itse kukin käyttää kritiikittömästi muotisanoja, riippuu luultavasti omasta älykkyysosamäärästä tai ainakin koulutuksesta.Jatkan vielä. ”Uhriutua” on keskusteluryhmissä turhan valittelun synonyymi, vaikka alun perin sillä tarkoitettiin muuta. Tuo että ensin keksitään kuviteltu tilanne ”hän valittelee ja vaikertelee”, sitten ”hyökätään” sitä vastaan sanomalla hän ”uhriutuu”, on tunnettu argumentaatiovirheen tyyppi. En sano sen argumentaatiovirheen nimeä, jotta tyhmemmät eivät ota sitä sanaa vakioarsenaaliinsa. Nämä yleisimmät argumentaatiovirheiden nimet ovat etupäässä käytössä vain kun hyökätään toista keskusteluosapuolta vastaan – oikeasti niitä ei tarvitse osata nimetä, sillä riittää kun tarkastelee kriitttisesti omia ja muiden argumentaatioita ilman teoriakukkasia. Keskustelun tavoitehan on aina päähän potkiminen eikä jalo mielipiteiden vaihto – näin on ollut aina.
- Anonyymi
Pyöräilijä lisää nopeutta kun lähestyy risteystä, siksi, että on lukenut liikaa kalakukkoresepteistä.
- Anonyymi
Tässä se taas ilmenee kun ovia ei avata ja sähkövoima ei riitä kaikille. Vai mitä
- Anonyymi
OMAA VAUHTIAAN VAARALLISELLA TAVALLA RISTEYKSESSÄ LISÄÄVÄN VIHAISEN PYÖRÄILIJÄN KALAKUKKO
AUTOILIJAVIHAN MAUSTAMA ERIKOISPAINOS
“Jos näet valon vilkkuvan risteyksessä – se ei ole suuntavalo, se on sormi.”
Tämä kukko on kuin hänen ajotapansa: suora, maustettu vihan poltteella ja täysin piittaamaton liikennesäännöistä, joita hän kokee noudattavansa paremmin kuin kukaan muu.
Autoilijoita kohtaan tunnettu halveksunta maustaa jokaisen suupalan. Tämä ei ole ravinto – tämä on passiivis-aggressiivinen manifesti hiivataikinan sisällä.
AINEKSET (vain yhdelle – hän ei jaa kaistaa eikä ruokaa):
Kuori – sitkeä kuin hänen asenteensa, kova kuin hiilikuitukypärän sisin:
– 1,3 kg ruisjauhoa (rehellistä, raskasta – kuin hänen maailmankuvansa)
– 200 g spelttiä (koska hän ei osta sellaista, mitä kaikki muut ostavat)
– 2,5 tl merisuolaa (kerrostunut aggressio)
– 5 dl kylmää vettä (sama jota hän suihkuttaa tahallaan ohi ajaviin autoihin)
– 2 rkl rypsiöljyä (liukkaaksi kuin hänen viuhahdus punaisia päin)
Täyte – tulinen, kostonhimoinen, proteiinipitoinen:
– 700 g muikkua (valittu, koska muistuttavat hänen mielestään autoilijoita: liukasta sakkia)
– 300 g tulisesti maustettua kylkeä tai savutofua (riippuen siitä, millä asteella hänen moraalinen ylemmyytensä käy)
– 1 chili, kokonaisena (ei siemenet poistettu – pettymys olisi muuten liian mieto)
– 1 iso punasipuli (viipaloitu vihassa)
– 1 rkl valkopippuria (polttaa viiveellä – kuten hänen verbaaliset iskut foorumeilla)
– ripaus viinietikkaa (kitkeryyden syventämiseksi)
VALMISTUS – kuten hänen ajonsa: täynnä vaaran tunnetta ja oman totuuden varmuutta:
1. Taikina:
– Sekoita aineet jäätävällä otteella.
– Vaivaa niin, että käsivarsi tärisee – kuin liikennevalojen vieressä kiihdyttävä auto.
– Anna levätä hetki, mutta älä peitä – hän ei koskaan peitä mielipiteitäänkään.
2. Täyte:
– Paista nopeasti ja kovalla lämmöllä, heittäen chili sekaan ilman suojalaseja.
– Älä sekoita – anna asioiden kärventyä, aivan kuten hänen kärsivällisyytensä risteyksessä.
3. Kokoaminen:
– Kauli kuin keskisormi tuulilasin takana: suoraan, vihaisesti.
– Täytä ja sulje, mutta jätä kulma auki – hän ei koskaan sulje suutaankaan.
4. Paisto:
– 250 °C / 15 min – polttaa heti.
– 125 °C / 5 h – hitaasti kypsyvä painekattila, aivan kuten hän itse istuessaan foorumille kirjoittamaan ”Miten VOI olla näin surkeaa ajokulttuuria Suomessa!?”
TARJOILU – missä tahansa, kunhan autoilijoita ei ole läsnä:
– Syö nopeasti, mutisten jotain "B-luokan ajokorttiratsastajista".
– Kylkeen: haaleaa kahvia retkitermarista, joka on *todella ekologinen*.
– Jälkiruoaksi: risteysdraamaa ja yksi anonyymi ilmianto liikenneviranomaisille.
YHTEENVETO:
Tämä kalakukko on piikikäs, kova ja täynnä liikenteen jakamatonta raivoa. Se ei pyydä anteeksi – se vaatii oman tilansa ja lähtee sieltä, missä tie ei jatku.
Se on suolainen, hapan ja täynnä tunnetta – kuten hänen liikennepäivänsä joka ikinen aamu.
Syö, kiroa ja kirjaa muistiin kaikki autonrekisterit, jotka eivät väistäneet.
🐟🚴♂️🖕💨- Anonyymi
Kalakukkosetä iski tähänkin keskusteluun, vai onko sittenkin täti?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1225585
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai954821Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1404774Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3682235- 1222126
- 1081827
- 2561577
- 3731328
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.591161- 2241150