Miksi pyöräilijät lisää nopeuttaa kun lähestyy risteytys tä

Anonyymi-ap

Lisää nooeutaannja kääntyy auton eteen ,

Pitäisi vähentää nooeutaannja näyttää suunta merkkiä

Ei nyrkkiä

23

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kokeilepa nooeutaannjaan vaseliinia. Auttaako se tuohon? Kokeilepa myös vaihtaa automobiili lihasvoimalla kulkevaan menopeliin. Suattaapa olla raikas ilma hyvää pääkopalle. Suottaapa olla sähköpyöärä soiva peli, jos lihasheikko. Vuan suottaapi olla olemattakin.

    • Anonyymi

      Sujuvoittaaakseen liikennettä.

    • Anonyymi

      Säännöistä viis siksi autojaan ei anna tilaa jos ei suunta merkkiä anneta

      Raivo mobilisti

    • Anonyymi

      Myös pyörätien ja ajoradan risteys on lain tarkoittama risteys, joten sitä tulee lähestyä erityistä varovaisuutta noudattaen ja käännyttäessä on näytettävä suuntamerkki. Asiaa ei muuta, vaikka risteyksessä olisi asianmukaisesti merkitty pyörätien jatke.

    • Anonyymi

      Kuvitelmaa. Luulotauti on paha tauti.

    • Anonyymi

      Mitä tarkoittaa nooeutaannja??

    • Anonyymi

      Mitä nopeammin risteyksen ylittää, sitä pienempi todennäköisyys joutua auton yliajamaksi.

      • Anonyymi

        Mitä nopeammin ajaa autolla, niin sitä vähemmän ennättää kulua polttoainetta, vai mitä?


    • Anonyymi

      Jos pyöräilijä tietää olevansa risteyksessä etuajo-oikeutettu, hänelle saattaa syntyä kiusaus pitää kiinni omista oikeuksista autoilijoiden ”opettamiseksi” ja liikenneturvallisuuden kustannuksella.

      Tieliikennelain mukaan sekä pyörätietä ajavan pyöräilijän että ajorataa ajavan ajoneuvon on risteystä lähestyessään noudatettava erityistä varovaisuutta. Lisäksi risteyksessä käännyttäessä on aina hyvissä ajoin näytettävä suuntamerkkiä. Nämä säännöt koskevat myös pyörätietä pitkin ajavaa pyöräilijää, joka kääntyy pyörätien jatkeelle.

      • Anonyymi

        Mitenkäs siinä pyöräilijä liikenneturvallisuutta vaarantaa kun ajaa sääntöjä noudattaen?


      • Anonyymi

        Pyörätieltä pyörätien jatkeelle ajaminen ei ole väistämissääntöjen mukaista "kääntymistä", vaikka pyöräilijä käännöksen tekeekin.

        Ei mitään kiusausta sellaisesta synny, että noudattaa liikennesääntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyörätieltä pyörätien jatkeelle ajaminen ei ole väistämissääntöjen mukaista "kääntymistä", vaikka pyöräilijä käännöksen tekeekin.

        Ei mitään kiusausta sellaisesta synny, että noudattaa liikennesääntöjä.

        Käsittääkseni pyörätien jatke on jokseenkin aina ajoradalla, ja ajoradan ja pyörätien risteys muodostaa laissa tarkoitetun risteyksen. Risteyksessä tulee noudattaa erityistä varovaisuutta ja näyttää kännyttäessä suuntamerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni pyörätien jatke on jokseenkin aina ajoradalla, ja ajoradan ja pyörätien risteys muodostaa laissa tarkoitetun risteyksen. Risteyksessä tulee noudattaa erityistä varovaisuutta ja näyttää kännyttäessä suuntamerkki.

        Asiasta on keskusteltu aiemmin täällä:https://keskustelu.suomi24.fi/t/18844564/suojatien-paikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni pyörätien jatke on jokseenkin aina ajoradalla, ja ajoradan ja pyörätien risteys muodostaa laissa tarkoitetun risteyksen. Risteyksessä tulee noudattaa erityistä varovaisuutta ja näyttää kännyttäessä suuntamerkki.

        Pyörätie ei kulje ajoradan poikki/yli, vaan kohdassa on tilanteesta riippuen joko suojatie, pyörätien jatke, tai molemmat.

        Pyörätie ei siis kulje ajoradalla, vaan päättyy ajoradan reunaan. Ajoradan yli kulkee sitten suojatie/pyörätien jatke ajoradan toiselle puolelle. Pyörätien jatkuu sitten taas ajoradan toisella puolella eteenpäin.

        Muodostuuko risteys, niin se on sitten eri seikka. Kannattaa varmaankin lueskella tuo mainittu keskustelu. Sekin on sitten myös yksi huomioon otettava asia, että jos pyörätie on tien osa, niin se ei muodosta omia "pikkuristeyksiä", vaan on osa isoa risteyskokonaisuutta ajoradan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyörätie ei kulje ajoradan poikki/yli, vaan kohdassa on tilanteesta riippuen joko suojatie, pyörätien jatke, tai molemmat.

        Pyörätie ei siis kulje ajoradalla, vaan päättyy ajoradan reunaan. Ajoradan yli kulkee sitten suojatie/pyörätien jatke ajoradan toiselle puolelle. Pyörätien jatkuu sitten taas ajoradan toisella puolella eteenpäin.

        Muodostuuko risteys, niin se on sitten eri seikka. Kannattaa varmaankin lueskella tuo mainittu keskustelu. Sekin on sitten myös yksi huomioon otettava asia, että jos pyörätie on tien osa, niin se ei muodosta omia "pikkuristeyksiä", vaan on osa isoa risteyskokonaisuutta ajoradan kanssa.

        Kaikki risteykset eivät ole ✚:n muotoisia. Puhutaan esim. T-ja Y-risteyksistä. Risteys voi johtaa kahteen, kolmeen, neljään tai joskus jopa viiteen suuntaan, kuten Helsingin Viiskulmassa: https://osm.org/go/0xPK9dS0~--?m=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki risteykset eivät ole ✚:n muotoisia. Puhutaan esim. T-ja Y-risteyksistä. Risteys voi johtaa kahteen, kolmeen, neljään tai joskus jopa viiteen suuntaan, kuten Helsingin Viiskulmassa: https://osm.org/go/0xPK9dS0~--?m=

        Tieliikennelain mukaan risteyksellä tarkoitetaan ”samassa tasossa olevaa teiden risteämää, liittymää tai haarautumaa mukaan luettuina tällaisten risteämien, liittymien tai haarautumien muodostamat alueet”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki risteykset eivät ole ✚:n muotoisia. Puhutaan esim. T-ja Y-risteyksistä. Risteys voi johtaa kahteen, kolmeen, neljään tai joskus jopa viiteen suuntaan, kuten Helsingin Viiskulmassa: https://osm.org/go/0xPK9dS0~--?m=

        Pitää paikkansa, mutta kysymys tässä asiassa on se, että muodostaako pyörätien jatkeen olemassaolo risteyksen, kuten toinen kirjoittaja aiemmin mietti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää paikkansa, mutta kysymys tässä asiassa on se, että muodostaako pyörätien jatkeen olemassaolo risteyksen, kuten toinen kirjoittaja aiemmin mietti?

        Ei sinänsä, mutta hyvin usein pyörätien jatke on laajemmalla risteysalueella. Lisäksi jokseenkin aina (ei määritelmällisesti mutta käytännössä) pyörätien jatkeen jommallakummalla tai molemmilla puolilla on pyörätie. Tämä pyörätien jatkeen kohdalla päättyvä pyörätie muodostaa pyörätien jatketta ylittävän ajoradan kanssa oman risteyksensä ellei se kuuluu jo osana isompaan risteysalueeseen.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      auto, jalankulku ja pyörä kaikki nopeuttavat ja tahtovat ehtiä yhdessä risteykseen

      lentokoneella ei ole risteyksiä ja se lentää tasaisesti

    • Anonyymi

      Itse olen lähes spandex ja omistan diesel-auton. En myöskään ymmärrä pyöräilijöitä jotka ehdoin tahdoin ottavat kisaa painavien metallikasojen kanssa. Siinä ei ole kiin häviäjiä joten kanssapyöräilijät ja autoilijat, se liikenne on yhteispeliä, egot voi jättää himaan

      • Anonyymi

        Kyse ei ole egosta, vaan liikennesääntöjen noudattamisesta. Ne pitää osata ja niitä pitää noudattaa.


    • Anonyymi

      Äsken Juri yksi spandex kääntyi eteen , luulin että menee suoraan mutta täysiis ajo eteen ja näytti nyrkki olis näyttänyt vähään enne suunta merkki mutta kun ei olis päässyt niin kovaa

      Jos pyöräilijä tietää olevansa risteyksessä etuajo-oikeutettu, hänelle saattaa syntyä kiusaus pitää kiinni omista oikeuksista autoilijoiden ”opettamiseksi” ja liikenneturvallisuuden kustannuksella.

      Tieliikennelain mukaan sekä pyörätietä ajavan pyöräilijän että ajorataa ajavan ajoneuvon on risteystä lähestyessään noudatettava erityistä varovaisuutta. Lisäksi risteyksessä käännyttäessä on aina hyvissä ajoin näytettävä suuntamerkkiä. Nämä säännöt koskevat myös pyörätietä pitkin ajavaa pyöräilijää, joka kääntyy pyörätien jatkeelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

      Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1686
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

      Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      271
      1584
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      285
      1343
    4. Martina lähdössä Ibizalle

      Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1282
    5. Avustikset peruttu.

      Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      57
      905
    6. Toivon että jätät tämän päivän jälkeen minut lopullisesti rauhaan mies

      Ihan kokonaan, kiitos.
      Ikävä
      66
      874
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      66
      863
    8. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      46
      861
    9. Miksi mies tuntee näin?

      Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      841
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

      parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      48
      818
    Aihe