🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
https://yle.fi/a/74-20174856
"Viime torstaina Kolarin ja Pellon välillä palaneella yöjunalla on tulenkatkuinen historia.
Veturi 2806 on palanut useita kertoja aiemmin. Resiina-lehden perusteella veturissa on syttynyt tulipalo aiemmin kolme kertaa: vuosina 2012, 2017 ja 2020."
Kummasti tuo diesel-veturi on vähän väliä tulessa.
Sama VR:n veturi on palanut jo neljä kertaa!!!!!!! Joko arvasit käyttövoiman??
7
111
Vastaukset
- Anonyymi
Tuota rataväliä ei ole sähköistetty, joten siellä voi kulkea vain dieselvetureilla ja ne ovat valtaosa todella vanhoja, koska viime vuosina on ostettu lähinnä vain sähkövetureita. Suomessa on itse asiassa edelleen paljon junaratoja, joita ei ole sähköistetty eikä tulla sähköistämäänkään pitkään aikaan. Toki valtaosassa näistä kulkee vain rahtijunia.
- Anonyymi
Kyllä niitä ollaan sähköistämässä, koska ei haluta poltella kallista dieseliä ja pilata ilmastoa. Mm. Hankoratakin sai sähköt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä niitä ollaan sähköistämässä, koska ei haluta poltella kallista dieseliä ja pilata ilmastoa. Mm. Hankoratakin sai sähköt.
Tuohon menee vielä kymmeniä vuosia. Ja sitä todistaa sekin, että VR on ostamassa uusia dieselvetureita. Ei uusia dieselvetureita ostettaisi, jos sähköistäminen olisi pian valmis, koska yhtä veturia käytetään kymmeniä vuosia.
- Anonyymi
Kummallista kyllä tuossa ei silti epäillä palon alkaneen dieselmoottorista vaan nimenomaan sähkömoottorista. Luepa tämä kohta artikkelista
"– Tulipalo on mahdollisesti syttynyt veturin telissä olevassa sähköisessä ajomoottorissa, mutta tämä tarkentuu tarkemmissa selvityksissä, VR kertoo sähköpostitse."- Anonyymi
Dieseliä valunut moottorin päälle ja sitten on roihahtanut liekkeihin.
Kummasti vain nuo oikeat sähköveturit eivät ole palaneen neljästi.
- Anonyymi
Lähes poikkeuksetta noissakin syynä sähkövika. Itse diesel ei ole laisinkaan herkkä syttymään. Voit itse kokeilla, tulitikulla et saa dieseliä syttymään….
- Anonyymi
Mitä näin fiksua saamme lukea seuraavaksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k864108- 1243614
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah853406Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392819- 1251683
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361546Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141191Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191174Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221144Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421130