Jos on varallisuutta pitää näyttää se

Anonyymi-ap

Monilla pikkuporoporvareilla on 2 aùtoa ja ehkä sijoituskämppä.
Tuo on niiiin eilistä ja lisäksi huonoa bisnestä. Siksi se pikkuporoporvari äänestääkin oikeistoa. Ihan vain elääkseen menneisyydessä.

Lamaa oikeiston johdolla jo 30 vuotta suhdanteista huolimatta. Marinin hallitus sentään sai talouden ja ihmiset hyvinvointiin kriisien keskellä.

Nyt jos joku vammanaama tulee kiljumaan kommunismia tai jotain muuta äärioikeistolaista
Paskaansa niin totu siihen. Lestaseuroilla on tarjolla enää paskaa sun junttiburittoosi.

88

577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi varallisuus pitää näyttää???

• Anonyymi

Se "näyttäminen" on vain AP kateuden ilmentymä. Vain joku kommunisti kyttää mitä toisilla on ja vertaa sitä siihen, kun itsellä ei ole mitään.

Sekin on harhaa, että kaikki perustuu velkaan. Suomessa on paljon velattomia, puolet kansasta, talletukset kasvaa 4 miljardia vuodessa, talletuksia pankeissa yli 100 miljardia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se "näyttäminen" on vain AP kateuden ilmentymä. Vain joku kommunisti kyttää mitä toisilla on ja vertaa sitä siihen, kun itsellä ei ole mitään.

Sekin on harhaa, että kaikki perustuu velkaan. Suomessa on paljon velattomia, puolet kansasta, talletukset kasvaa 4 miljardia vuodessa, talletuksia pankeissa yli 100 miljardia.

Näissä sinun ketjuissa ei ole aloittaja ja palstasetä ei päätä eikä häntää, mutta jollekin olit vissiin vihainen tai jotain

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näissä sinun ketjuissa ei ole aloittaja ja palstasetä ei päätä eikä häntää, mutta jollekin olit vissiin vihainen tai jotain

Nyt palstatyttönen on taas päästään sekaisin, sitä se hallitsematon viha ja katkeruus teettää.

• Anonyymi

Olettaisin että sijoituskämppä on tätä päivää. Mutta tämä on vain oletus, ei faktatietoa.

• Anonyymi

Tässä ei nyt vastata kysymykseen

• Anonyymi

Vasemmistolaisuuden kovinta ydintä on taas kateus. Oli työkaverina tuollainen maailman kateellisin ja rasittavin tyyppi. Myönsi itsekin olevansa kateellinen, mutta se ei tehnyt paremmaksi ihmiseksi, kun oikein kehui miten kateellinen on. Piti kateutta jonkinlaisena hyveenä. Tyyppi oli aina tekemässä kiusaa ja vahinkoa muille, eikä todellakaan mikään yhteisen hyvän tavoittelia. Tämä on juuri vasemmistolaisuuden ongelma, että kateelliset eivät kykene tuottamaan mitään yhteistä hyvää, kun kateus on puhdasta itsekkyyttä, millä pyritään rikkomaan ja varastamaan kaikki muilla oleva hyvä.

• Anonyymi

Kateuskortti on vanhanaikaista. Kukaan ei pyri varastamaan ja rikkomaan sitä mitä muilla on hyvää, Tuo on ihan vainoharhaista. Tavoite on saada yhteistå hyvää ja poistaa köyhyyttä. Tarvitsemme koulutetun ja sivistyneen kansan, joka tekee kaupallisia keksintöjä ja tarjoaa töitä ja tuotantoa joka turvaa koko kansan hyvinvointia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kateuskortti on vanhanaikaista. Kukaan ei pyri varastamaan ja rikkomaan sitä mitä muilla on hyvää, Tuo on ihan vainoharhaista. Tavoite on saada yhteistå hyvää ja poistaa köyhyyttä. Tarvitsemme koulutetun ja sivistyneen kansan, joka tekee kaupallisia keksintöjä ja tarjoaa töitä ja tuotantoa joka turvaa koko kansan hyvinvointia.

Kateellisia ihmisiä on, jotka vieläpä itse myöntävät sen. Samoin kuin on narsistejakin jotka myöntävät sen itse, mikä yleensä on myös kaikista varmin merkki siitä. Tämän kieltäminen on vain naivia luuloa, että kaikki ovat hyviä.

• Anonyymi

Mitä muuta sinne kaatumis seurojen ytimeen kuuluu?

• Anonyymi

Eli kaikki vasemmalta oikealle on aivan hanurista, aloittajasetä? T

• Anonyymi

Muistuttaisin ettei velka ostokset ole varallisuutta, kunnes ne velat on pois maksettu. Ne on vain velallista rahan käyttöä, joka joskus on ehkä omaa. Kuten autotkin sitten vasta kun ovat jo arvottomia ja korkojen kanssa hintaa tulee ihan liikaa monelle velka ostokselle.

Jasu

• Anonyymi

Se on pikemminkin näyttöä, että tässä on saatu ja uskallettu ottaa lainaa, jotta meillä on kaikki tää krääsä ja jutut.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on pikemminkin näyttöä, että tässä on saatu ja uskallettu ottaa lainaa, jotta meillä on kaikki tää krääsä ja jutut.

Jasu

Siinä on riskinsä menettää tuo allakin anonyymin mainitsema maksukyky loppu elämäksi. Sitten on kusessa kaikessa sen jälkeen.

Jasu

• Anonyymi

Velka ei ole varallisuutta, mutta velalla voi luoda lisätuloja ja varallisuutta. Itseasiassa valtaosa suurimmista omaisuuksista on luotu velalla. Rahalla on aina helpompi tehdä rahaa, vaikka se raha olisikin velkaa (toki se ei kaikilta onnistu ja siinä on riskinsä).

Meille tavallisille ihmisille ihan oito ilmiö on myös se, että maailman rikkaimmat ihmisethän valtaosa elävät koko ajan velalla ja maksavat ihan kaiken velalla. Heidän varallisuutensa kun ei ole rahaa eikä mitään muutakaan käytännön elämässä käyttökelpoista, vaan omistuksia ja yrityksiä, joiden arvo on spekulatiivinen. Jotta heillä olisi konkreettista rahaa, jolla elää ja maksaa elämisensä heillä on koko ajan sitä spekulatiivista valtavan kokoista "omaisuuttaan" vastaan otettua velkaa. Jos mietitään ihan konkreettisia omistuksia, niin oikeastaan kaikilla muilla paitsi öljysheikeillä, on hyvin vähän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Velka ei ole varallisuutta, mutta velalla voi luoda lisätuloja ja varallisuutta. Itseasiassa valtaosa suurimmista omaisuuksista on luotu velalla. Rahalla on aina helpompi tehdä rahaa, vaikka se raha olisikin velkaa (toki se ei kaikilta onnistu ja siinä on riskinsä).

Meille tavallisille ihmisille ihan oito ilmiö on myös se, että maailman rikkaimmat ihmisethän valtaosa elävät koko ajan velalla ja maksavat ihan kaiken velalla. Heidän varallisuutensa kun ei ole rahaa eikä mitään muutakaan käytännön elämässä käyttökelpoista, vaan omistuksia ja yrityksiä, joiden arvo on spekulatiivinen. Jotta heillä olisi konkreettista rahaa, jolla elää ja maksaa elämisensä heillä on koko ajan sitä spekulatiivista valtavan kokoista "omaisuuttaan" vastaan otettua velkaa. Jos mietitään ihan konkreettisia omistuksia, niin oikeastaan kaikilla muilla paitsi öljysheikeillä, on hyvin vähän.

Kyllä, täytyy vaan toivoa että ei tapahdu mitään mikä kääntäisi kuviot päälaelleen. Sillä muutoin on vain paljon velkaa, muttei mitään omaa, ulosotto.

Hyvin harvalla on mahkuja hankkia mitään omaa ilman velkaa. Mutta minua huvittaa tässä varallisuus tuuletuksessa se, miten usein velalliset ajatellaan vauraiksi. Onhan se nyt höpöä velkaa pitää varallisuutena.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän on sanonut myös Toivo Sukari omasta varallisuudestaan. Ei ole rahaa näpeissä, mutta tilillä siirtyy dataa paikasta toiseen.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän on sanonut myös Toivo Sukari omasta varallisuudestaan. Ei ole rahaa näpeissä, mutta tilillä siirtyy dataa paikasta toiseen.

Jasu

Juuri noin. Loppujen loppuksi tilanne on tasan sama vaikkapa tavallisen asuntovelallisen kohdalla. Asunnon arvo on spekulatiivinen ja laskennallinen siihen saakka, kunnes joku oikeasti on valmis maksamaan asunnosta sen spekuloidun hinnan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri noin. Loppujen loppuksi tilanne on tasan sama vaikkapa tavallisen asuntovelallisen kohdalla. Asunnon arvo on spekulatiivinen ja laskennallinen siihen saakka, kunnes joku oikeasti on valmis maksamaan asunnosta sen spekuloidun hinnan.

Kyllä. Juuri näin.
        Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Ei asunnon arvo ole spekulatiivinen, koska ihan reaalitaloudessa asunto mahdollistaa asumisen jollekin tai useille ja asuminen (ainakin tietyissä paikoissa) on ihan konkreettisimpia tarpeita mitä ihmisillä on. Ei kenelläkään tietenkään ole tarvetta asua juuri tietyssä asunnossa, mutta kun kaikilla on tarve asua jossakin niin jokaiselle yksittäiselle on kysyntää ja arvoa. Siinä on sitten vähän hajontaa minkä arvoiseksi muihin hyödykkeisiin verrattuna kulloinkin asunto arvotetaan. Mutta esim. hyperinflaatio-olosuhteissa rahan arvo on paljon häilyvämpi kuin asunnon.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Ei asunnon arvo ole spekulatiivinen, koska ihan reaalitaloudessa asunto mahdollistaa asumisen jollekin tai useille ja asuminen (ainakin tietyissä paikoissa) on ihan konkreettisimpia tarpeita mitä ihmisillä on. Ei kenelläkään tietenkään ole tarvetta asua juuri tietyssä asunnossa, mutta kun kaikilla on tarve asua jossakin niin jokaiselle yksittäiselle on kysyntää ja arvoa. Siinä on sitten vähän hajontaa minkä arvoiseksi muihin hyödykkeisiin verrattuna kulloinkin asunto arvotetaan. Mutta esim. hyperinflaatio-olosuhteissa rahan arvo on paljon häilyvämpi kuin asunnon.

Kyllä, asunnon arvo on hyvin pitkälti spekulatiivinen. Asunnon arvoon vaikuttaa valtava määrä täysin siitä asunnosta itsestään, sen sijainnista jne. riippuvaisia tekijöitä. Jo pelkästään yksi väärin muotoiltu lause voi aiheuttaa sen, että kukaan ei maksa asunnosta "markkinahintaa". Pienikin haisu siitä, että omistaja saattaisi vaikkapa olla pakkoraossa myymään, romauttaa asunnon arvon. Asuntojen arvot ovat äärimmäisen häilyviä.

• Anonyymi

Varallisuus. Kannattaako sitä näytellä.
      Tervetuloa rosvot.
      Tai maksa sitten huikeasti vartoinnista ja turvallisuudestasi.
      Ryhdy vainoharhaiseksi. Joku jossakin saattaa himoita sinulta jotakin.
      Vilma
      Ei kateus puoluekirjaa katso, saati heimoa tai maakuntaa.

• Anonyymi

Varallisuutta on katsottu aina vanhuuden turvana. Oikeaa varallisuutta tulevaisuudessa ei olekaan kiinteä omaisuus vaan maksukyky, tai jokin muu vaihtoehto. Terveys on varallisuutta.

"Nykyisten 50–60-vuotiaiden elämään on tulevina vuosina tulossa valtavia mullistuksia. Se tarkoittaa, että monien tulevaisuuden suunnitelmat menevät uusiksi. Asiantuntijat kertovat, miten jokainen voi varautua tähän. Monilla on yleinen harhaluulo, miten toimia, mutta ajatusmalli on asiantuntijan mukaan täysin väärä.

Suomalaisessa yhteiskunnassa muhii valtava muutos.

Keskustelu sai taas tuulta alleen, kun työeläkevakuutusyhtiö Varman toimitusjohtaja Risto Murto totesi Helsingin Sanomien haastattelussa, että aikuiset lapset saattavat joutua jatkossa ottamaan entistä enemmän vastuuta omien vanhempiensa hoidosta".

• Anonyymi

Onko se jokin arvo, että "monien tulevaisuuden suunnitelmat menevät uusiksi".
        Onko tämä jokin 'tavoite'?
        Arvotonta ja epäeettistä.
        Minusta pikemminkin jonkun mielipuolen päähänpinttymä.
        Vilma
        Elämähän pitää luoda edustuslaitoksessa sellaiseksi, että on t u l e v a i s u u t t a kaikilla.
        Kaikenlaista keskinkertaista tuhertajaa maa on väärällään.

• Anonyymi

Nimenomaan niin maksukyky. Toi on ollut kauan nähtävissä mun mielestä, suuntays jossa jälkikasvu ja nuorempi sukupolvi alkaa ottaa vastuun vanhuksistaan. Siihen suuntaan edetäön kovempaa kuin koskaan.
        Meillä oli mummu omaishoidossa papan kuoltua vajaa 5 vuotta, äiti hoisi häntä ja asui vanhemmillani. Minä otin vastuun kun äiti oli töissä muualla ja omin mummoni kanssa.

Siihen täytyy varautua omien vanhempienkin kanssa. Voi olla että muutan sitten vanhemmilleni tai toisen vanhemman muutan johkun lähelleni asumaan, jotta pääsen päivittäin hänen luokseen.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan niin maksukyky. Toi on ollut kauan nähtävissä mun mielestä, suuntays jossa jälkikasvu ja nuorempi sukupolvi alkaa ottaa vastuun vanhuksistaan. Siihen suuntaan edetäön kovempaa kuin koskaan.
        Meillä oli mummu omaishoidossa papan kuoltua vajaa 5 vuotta, äiti hoisi häntä ja asui vanhemmillani. Minä otin vastuun kun äiti oli töissä muualla ja omin mummoni kanssa.

Siihen täytyy varautua omien vanhempienkin kanssa. Voi olla että muutan sitten vanhemmilleni tai toisen vanhemman muutan johkun lähelleni asumaan, jotta pääsen päivittäin hänen luokseen.

Jasu

Etelässä kuten Espanja tuo on ihan normaalia. Täällä totuttu ulkoistamaan muille omaisten hoito. Mikä on ymmärrettävää työelämämme suorituskeskeisessä tahdissa. Ei jää aikaa enää tai jos jää aikaa, ei jää voimavaroja. Ja Suomessa ihmiset elää paljon itselleen.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etelässä kuten Espanja tuo on ihan normaalia. Täällä totuttu ulkoistamaan muille omaisten hoito. Mikä on ymmärrettävää työelämämme suorituskeskeisessä tahdissa. Ei jää aikaa enää tai jos jää aikaa, ei jää voimavaroja. Ja Suomessa ihmiset elää paljon itselleen.

Jasu

Hallitus taisi jo tehdä päätöksen missä se voi "leikkiä eläkerahastoilla".
        Taisi jo "lainata" miljardin että saa luvut näyttämään kauniimmilta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Niin. Itsestäni tosin täytyy todeta, että minulle tuo on se normi. Se on se miten minut on kasvatettu, että perhe pitää yhtä. Tietyllä tavalla olen koko aikuisikäni pitänyt itseäni jossain määrin hieman outona ja eri tavalla kasvatettuna kuin mitä oma tuttavapiirini on. Mä itse koen vieraaksi heidän ajattelunsa, jossa ei lasketa juurikaan mukaan sitä laajennettua perhettä, eli siis omia vanhempia, sisaruksia, sisarusten muksuja jne. Heille se on minä ja mun ydinperhe, jos heillä sellainen on, ja omat vanhemmatkin lykätään sinne jonnekin ulkokehälle. Toisaalta olen huomannut, että monien heistä vanhemmat ihan itsekin hakeutuvat sinne ulkokehälle. Heillä on oma elämänsä, omat touhunsa ja he "ovat työnsä jo tehneet, pärjää omillasi". Itseni on kasvatettu selvästi perhekeskeisempään malliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hallitus taisi jo tehdä päätöksen missä se voi "leikkiä eläkerahastoilla".
        Taisi jo "lainata" miljardin että saa luvut näyttämään kauniimmilta?

Se on alkusoittoa. Ei tässä maassa äänestämällä saa hyvää hallitusta aikaan. Aina on jotain pöljää touhua joka ikisellä kaudella.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Itsestäni tosin täytyy todeta, että minulle tuo on se normi. Se on se miten minut on kasvatettu, että perhe pitää yhtä. Tietyllä tavalla olen koko aikuisikäni pitänyt itseäni jossain määrin hieman outona ja eri tavalla kasvatettuna kuin mitä oma tuttavapiirini on. Mä itse koen vieraaksi heidän ajattelunsa, jossa ei lasketa juurikaan mukaan sitä laajennettua perhettä, eli siis omia vanhempia, sisaruksia, sisarusten muksuja jne. Heille se on minä ja mun ydinperhe, jos heillä sellainen on, ja omat vanhemmatkin lykätään sinne jonnekin ulkokehälle. Toisaalta olen huomannut, että monien heistä vanhemmat ihan itsekin hakeutuvat sinne ulkokehälle. Heillä on oma elämänsä, omat touhunsa ja he "ovat työnsä jo tehneet, pärjää omillasi". Itseni on kasvatettu selvästi perhekeskeisempään malliin.

Niin mullekin, perhe ensin ja sitten vasta muut. 🥰
        Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mullekin, perhe ensin ja sitten vasta muut. 🥰
        Jasu

Ja muakin pidettiin omituisena etenkin nuorena, kun pidin huolta mielummin vanhempien koirista ja mummostani, kun muut jorasi. Enkä lähtenyt messiin. Mutta arvot... Niistä oon rakentunut.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja muakin pidettiin omituisena etenkin nuorena, kun pidin huolta mielummin vanhempien koirista ja mummostani, kun muut jorasi. Enkä lähtenyt messiin. Mutta arvot... Niistä oon rakentunut.

Jasu

Joskus harmitti kun jäin sitten kaveripiiristä ulos kokonaan sen takia. Muttei enää. En tarvi kavereita jotka ei ymmärrä arvojani.

Jasu

• Anonyymi

Mä en halua mitään Välimeren normaalia.
      Olen sivusta nähnyt, mitä se on.
      Vilma

• Anonyymi

Sitä tuskin hallitus kyselee, eivät kysele leikkauksista kansalta koskaan. Ideana on päätyä siihen, ettei valtio ota enää vastuuta kansalaistensa toimeentulosra, se jää täysin kansalaisten omaksi ongelmaksi. Kuten vanhuksetkin.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä tuskin hallitus kyselee, eivät kysele leikkauksista kansalta koskaan. Ideana on päätyä siihen, ettei valtio ota enää vastuuta kansalaistensa toimeentulosra, se jää täysin kansalaisten omaksi ongelmaksi. Kuten vanhuksetkin.

Jasu

Ja meillä tulee käymään niin, koska suomalainen ei uskalla nousta barrikaadeille kuten kiihkeämmissä kansallisuuksissa tehdään. Me otetaan se mikä annetaan ja kirotaan sisään päin.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Miksei hallitus peruuta yksityislääkärikäyntien tukia/2 käyntiä syksy ja jatkossa 3 käyntiä per vuosi 1.9. lukien.
        Eivät sairaustalo oy:t mitään alennusta anna. Kyllä se kompensoidaan Kelasta tai stealta.
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

Ja meillä tulee käymään niin, koska suomalainen ei uskalla nousta barrikaadeille kuten kiihkeämmissä kansallisuuksissa tehdään. Me otetaan se mikä annetaan ja kirotaan sisään päin.

Jasu

Mitä niillä barrikadeilla on saavutettu? Tai mitä toivoisit siten saavutettavan? Mannaa taivaalta?

Esim. se vanhustenhoito on ollut aika paljon pienempi ongelma silloin kun jokaista mihinkään kykenemätöntä vanhusta kohden on ollut vähintään 10 täysissä voimissa olevaa.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Mitä niillä barrikadeilla on saavutettu? Tai mitä toivoisit siten saavutettavan? Mannaa taivaalta?

Esim. se vanhustenhoito on ollut aika paljon pienempi ongelma silloin kun jokaista mihinkään kykenemätöntä vanhusta kohden on ollut vähintään 10 täysissä voimissa olevaa.

Joo. Pienempi ongelma, mikä poistuu ihan luonnollisinta tietä.
        Vaikka elinikä on joidenkin kohdalla korkea, ei se kaikkien osalta noin ole.
        Kupsahduksia tapahtuu kaiken aikaa.
        Ikävää kun nuoria kuolee huonon valinnan takia parhaassa iässä huumeisiin.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksei hallitus peruuta yksityislääkärikäyntien tukia/2 käyntiä syksy ja jatkossa 3 käyntiä per vuosi 1.9. lukien.
        Eivät sairaustalo oy:t mitään alennusta anna. Kyllä se kompensoidaan Kelasta tai stealta.
        Vilma

Hallitus ei halua käyttää aikaa mihinkään miettimiseen, mikä saattaisi toimia. Suuret linjat kiinnostaa ja se on kaikki pois mistä pois voi ottaa.

Jasu

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

En minä mitään toivo, vaan totesin ettei asioilla ole kovin suurta merkitystä tässä maassa, kun ei barrikaadeille nousta. Kaikki käy.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

En minä mitään toivo, vaan totesin ettei asioilla ole kovin suurta merkitystä tässä maassa, kun ei barrikaadeille nousta. Kaikki käy.

Jasu

Olen edelleen sitä mieltä että barrikaadeille lähtijällä pitäisi olla mielessään jokin konkreettinen asia, mitä tavoittelee. Ei voi vaan mennä hulinoimaan ja vaatimaan parempaa elämää kaikille ja fiksumpia päätöksiä päättäjiltä. Oikeastaan helpoiten ihmiset saa liikkeelle, jos ne pääsevät vastustamaan leikkauksia. Esim. asumistuki oli paikalla vuotta sitten yliopisto-opiskelijoille se sydämen asia joka sai aktivoitumaan.

• scrg kirjoitti:

Olen edelleen sitä mieltä että barrikaadeille lähtijällä pitäisi olla mielessään jokin konkreettinen asia, mitä tavoittelee. Ei voi vaan mennä hulinoimaan ja vaatimaan parempaa elämää kaikille ja fiksumpia päätöksiä päättäjiltä. Oikeastaan helpoiten ihmiset saa liikkeelle, jos ne pääsevät vastustamaan leikkauksia. Esim. asumistuki oli paikalla vuotta sitten yliopisto-opiskelijoille se sydämen asia joka sai aktivoitumaan.

Paikalla=>pari

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Barrikadi on kuvainnollinen sana vastustamiselle, muttei tässä maassa sitäkään kukaan uskalla tehdä. Ylipäänsä mää mää määkintää ja uskotaan taas uuteen hallitukseen, se hoitaa.

Yhtä helvetin piiri pieni pyörii leikkiä vuodesta toisern.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Barrikadi on kuvainnollinen sana vastustamiselle, muttei tässä maassa sitäkään kukaan uskalla tehdä. Ylipäänsä mää mää määkintää ja uskotaan taas uuteen hallitukseen, se hoitaa.

Yhtä helvetin piiri pieni pyörii leikkiä vuodesta toisern.

Jasu

Jonkun pitää losauttaa avarilla pöljiä pannuun, että silmät aukeaa. Ihan konkreettisesti. Eipä täällä paljon näy järjestäytynyttä vastarintaa mihinkään mitä politiikassa tapahtuu. Muutama tyyppi narisee istunnossa ja sitten lähetään lounaalle ja paskanjauhaminen jatkuu.

Jasu

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Laitetaan nyt toinenkin kuivan lässytyksen sijaan.

https://youtu.be/GSXQ1ZgH7NQ?si=LwmtIgi42O1nGYGJ

Intohimoinen poliitikko uskaltaa asiansa puolesta kuumentua. 😅

Jasu

Se jäi yhä epäselväksi, mitä hyvää tuolla riehumisella on saavutettu. Eikö sitä voi mennä asiansa puolesta vaikka kannattamaan jalkapallojoukkuetta niin kuin kaikki muutkin maailman pölvästit. Toisilla on sininen huivi ja toisilla punainen huivi ja sitten tapellaan. Kun jos ei mitään muuta, niin ainakin vihataan niitä toisia.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Se jäi yhä epäselväksi, mitä hyvää tuolla riehumisella on saavutettu. Eikö sitä voi mennä asiansa puolesta vaikka kannattamaan jalkapallojoukkuetta niin kuin kaikki muutkin maailman pölvästit. Toisilla on sininen huivi ja toisilla punainen huivi ja sitten tapellaan. Kun jos ei mitään muuta, niin ainakin vihataan niitä toisia.

No sillä on saavutettu joskus jopa jatkopaikka päättäviin elimiin ja onhan tuo nyt helkkarin hauskaa. 😄

Hauskinta oli siinä lopussa kun kellistivät salkkumiehen roskikseen ja pitivät otsasta hetken, pysy siellä roskiksessa. Kannanotto sekin. 😅👍

Mitä saavutetaan hymistelyllä?

Jasu

• Anonyymi

Mitä sää oot ottanu, kun on noin sekava alotus?

Mullakin on tos kolme autoo pihas, yhdrllä kulen töissä, yhtä käytän isompaan kuljetukseen ja yks ei toimi tai yoimii, mut jäi katsastamatta. Ostakko sen? Bemu nääs, sopis sun ikäselle. Anna kaks tonnii, tee katsastustarkastus ja ehit viel ajaa mettäänkin sen kaverilasti kyydissä.

• Anonyymi

Kaks tonttua toimimattomasta jatkeesta, in your dreams 🤣 Kuka sitä myy ja kuka hullu ostaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaks tonttua toimimattomasta jatkeesta, in your dreams 🤣 Kuka sitä myy ja kuka hullu ostaa?

Jääköön pihakoristeeksi jos kukaan ei sitä halua

• Anonyymi

Maailma ja Suomi sen mukana muuttuu nopeasti.
      Tämä näkyy hyvin myös asuntovarallisuuden muutoksissa.

1950-1970 luvuilla omakotitalo oli jokaisen perheen unelma.
      Mitä siitä on seurannut?
      Suomessa arvioidaan olevan jopa 200 000 asumatonta kiinteistöä, joista osa on autiotaloja.

Voidaan siten todeta ettei se ole varmaa menevätkö ne omakotitalot kaupaksi tulevaisuudessakaan alueilla joilla on vielä tällä hetkellä kysyntää. Kiinteän omaisuuden kirous on muuttuvuus sen arvostuksissa. Palvelujen karatessa ja keskittyessä koko ajan pienemmille alueille ei runsaslumisessa maassa ole kivaa jäädä kylän viimeiseksi. Hirmu homma kolata se 5 kilometrin pätkä kun valtiokaan ei sitä kohta kustanna. Ja miksi kustantaisi yhden ihmisen vuoksi?

• Anonyymi

Siten pitää lopettaa kolaaminen ja kulkea joka paikkaan moottorikelkalla.

• Anonyymi

Hallitus tekee kyllä täysin väärin, ahneilla on tuttu loppu.
      Miten se voi tuhlata meidän nuorempien vanhuudenturvaa nykyisten varakkaiden veronkevennyksiin?

"Hallitus on päättänyt ottaa miljardi euroa Valtion eläkerahastosta. Tämä päätös liittyy veronkevennyksiin, jotka hallitus on aiemmin päättänyt. Päätöksen myötä miljardin euron vaje pyritään paikkaamaan eläkerahastosta otettavalla summalla. Tämä on herättänyt keskustelua ja kritiikkiä, sillä eläkerahastot on tarkoitettu eläkkeiden maksamiseen. "

• Anonyymi

Voiko noin laillisesti edes tehdä?

• Anonyymi

10:55
        Toi on se tieto, mitä olen miettinyt ja mikä meni sivulauseessa ohi.
        Valtion eläkerahastokinko rapautetaan.
        Tuon hallitusporukan näpit irti niistä rahoista. Vai onko siirto jo tehty.
        Muuttuu casino-peliksi koko touhu.
        Opposition pitäisi nyt toimia.
        Vilma

• Anonyymi

Kel onni on, se onnen kätkeköön.
      Pistä sinäkin kynttiläsi vakan alle.

• Tässä porvari huomaa, että sama miten päin olisi niin aina väärin tehty. Yhtäältä paheksutaan pankkitilillä joutilaana makaavaa rahaa. Laiskana siellä vaan on eikä työllistä. Vaikka pankki ihan niitä samoja rahoja pystyy lainaamaan jollekulle joka vaikka haluaa asunnon ostaa. Asukoon siis vuokralla.

Toisaalta jos pankkitilin rahoilla osta sijoitusasunnon ja sitä kautta tarjoan jollekulle vuokra-asunnon, niin väärin tehty taas. Keinottelua ja välistävetoa ja ties mitä.

• Anonyymi

Eihän aina se m i t ä vaan m i t e n.
        Kohtuullisuus on hyvä käsite, mutta mitä se ihmisille on.
        Venytä haitaria?
        Vilma

• Anonyymi

Haukkuva koira ei pure.
        Ihan eri porukka se barrikaadeille lähtee.

Aloitus sinänsä pelkkää provoa. Aloittaja nauttii vain pitkistä nollahylkäystä -ketjuista.

Jos tästä nyt kerman kuorii, niin bemumiehen lakonisen ytimekäs kommentti ja myynti-ilmoitus. Muu on romumaitoa, ajetaan lämmitysturpeen sekaan imeytykseen.

Mies 65

• Anonyymi

Sellaista se on kun valtio maksaa vuokrat, eikä julkinen taho itse ole enää vuokran antaja.
        Eivät ne asunnot ketään työllistä, pölhö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellaista se on kun valtio maksaa vuokrat, eikä julkinen taho itse ole enää vuokran antaja.
        Eivät ne asunnot ketään työllistä, pölhö.

Asunnon ostaminen kai tarvitsee hyvän työllisyyden, sitä ei nyt ole joten sen kyllä huomaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asunnon ostaminen kai tarvitsee hyvän työllisyyden, sitä ei nyt ole joten sen kyllä huomaa.

Työpaikan, säännölliset tulot, säästöjä tietyn verran ja /tai takaajat lisäksi lainalle.

Moni ei omaa huushollia saa, vaikka haluisi kun jotain näistä puuttuu tai kaikki.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työpaikan, säännölliset tulot, säästöjä tietyn verran ja /tai takaajat lisäksi lainalle.

Moni ei omaa huushollia saa, vaikka haluisi kun jotain näistä puuttuu tai kaikki.

Jasu

Tai ei ole kunnossa olevia luottotietoja mikä on aika yleinen syy ettei lainaa heru.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Tai ei ole kunnossa olevia luottotietoja mikä on aika yleinen syy ettei lainaa heru.

Jasu

Tuollaista tutkimusta on tulossa:
        https://www.hypo.fi/maahanmuuttajat-muokkaavat-asumisen-tarpeita/

Ei varmaan yllätä ketään, että maahanmuuttajat asuvat muita useammin kerrostaloissa ja vähän lähtömaasta riippuen joko useammin, paljon useammin tai hyvin paljon useammin vuokralla kuin muut.

Ei ehkä tietoisesti, mutta kuitenkin, ollaan menossa siihen, että maahanmuuttajat asuvat kanta-asukkaiden torppareina.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Tuollaista tutkimusta on tulossa:
        https://www.hypo.fi/maahanmuuttajat-muokkaavat-asumisen-tarpeita/

Ei varmaan yllätä ketään, että maahanmuuttajat asuvat muita useammin kerrostaloissa ja vähän lähtömaasta riippuen joko useammin, paljon useammin tai hyvin paljon useammin vuokralla kuin muut.

Ei ehkä tietoisesti, mutta kuitenkin, ollaan menossa siihen, että maahanmuuttajat asuvat kanta-asukkaiden torppareina.

Ulkomailta tulleista iso osa on ns. perseaukisia sosiaalituilla eläjiä. Joten emme tule näkemään aikaa jolloin nämä sukupolvet ostaa mitään omaa sossulappujen kerääjänä tai pizzalähettinä.

Ja ehkei heitä kiinnostakkaan. Ehkä heidän mahdollisesti jo koulutetummat jälkikasvunsa sitten omaksuvat omistusasumisen edut ja unihtavat haitat ja tulee aika kun tilanne muuttuu.

Lainaa tuskin silti saa jollei ole säännöllisiä tulija, puhtaat luottotiedot ja säästöjä vaadittu prosentti kauppahinnasta ja takaajia. Tuskin tuo asia muuttuu muuksi niin kayan, kun pankit haluaa varmistua lainojensa takausin maksut.

Jasu

• Anonyymi
    • Anonyymi

Mulla yks romu seisoi pihassa tyhjänpanttina vuosikymmenet, viimein purkaessani sitä ajattelin että sen purkaminen olisi pitänyt jo tehdä ajat sitten! Ruosteessa ja laho koko pa**a!

• Anonyymi

Jos on varallisuutta sitä pitää käyttää, että raha kiertää. Kun raha kiertää työttömillä on töitä. Tätä ei pikkuvasurikommari ymmärrä, että hyvinvointi perustuu työhön ja kaupankäyntiin, ei sosiaalisiin tulonsiirtoihin tai kehitysapuun. Siksi pikkuvasukommari äänestääkin vasemmistoa ihan vain elääkseen Neuvostoliitossa.

• Anonyymi

9:36
        Olet kuunnellut liikaa ekonomisteja ja he nyt antavat välillä niin lennokkaita ohjeita.
        Nyt kuorossa laulavat perinnöistä ja kuka neuvoi kauppaamaan = lue sosialisoimaan eläkerahoja.
        Haloo.
        Nuo hallituksessa ovat kommareita.
        Vilma
        Ai raha pyörimään.
        Mieluummin ihmisten pitäisi saada elää rauhassa ilman tuollaista hallitushötkyilyä.
        Heillä on jo ikää, mutta kuin olisivat tuska-festareilla. Sillä monelle aika on tuskaa.
        Sinullekin?

• Anonyymi

Pikkuporvari on hyvä nimitys nousukas myös.

• Anonyymi

Tosiaan pitää näyttää se että on pikkuporvari ei muuta. Normaalia on.

• Anonyymi

Nämä vähenevä joukko kää vain köyhiä lisää.

• Anonyymi

Siihen Suomessa mennään on vain köyhyyttä enemmän.

• Anonyymi

Kun pitää näyttää se maksaa ja lainalla eletään siitä jatkuva köyhyys.

• Anonyymi

Varallisuus on kuvitteellista. Ei sitä ole.

• Anonyymi

Kaikji raha on pankin lainaa eli varattomuutra.

• Anonyymi

Autot. Osamaksu- tai leasingrahoitteisia eli yritysten/työnantajan kautta rahoitettuja.
        No. verotusarvo ei ole ihan pieni.
        Vil a

• Anonyymi

Se on eikistä köyhyyttä sellainen tytlisuunta ei vaurautta.

• Anonyymi

Niin eilistä elämää.

• Anonyymi

Eilistä kaikki vain on.

• Anonyymi

Näyttäkää köyhyys

• Anonyymi

20 centtiä taskussa vaan mihin ei suostuta vilkaisemaan? Hyvää talouspoliittista keskustelua aloittajaäijä

• Anonyymi

Köyhyyden ihanteet

• Anonyymi

Köyhyysloukussa

• Anonyymi

Kaikki pelästyy kun ajan pankin eteen -79 mallisen Fiat Unon, tietävät että tuolla miehellä on rahaa. Kiirehtivät nostamaan käteisvarojaan kun RAHAMIES tulee nostamaan kelakorvauksiaan.

• Anonyymi

Kokeile vihanhallintakurssille osallistumista.

- Sheena

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1392
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      862
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      781
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      657
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      321
      616
    8. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      605
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      599
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe