Mikä palstan tikko olet?

A) empaatikko
B) fanaatikko
C) joku muu, mikä?

Empatia ja oikeudenmukaisuus on siitä paha ominaisuus, että se lasketaan joskus miellyttämishaluksi.

Ajattelen niin, että kun tulen palstalle, niin haluan olla ystävällinen jokaiselle, koska en voi tietää kuinka pahassa paikassa toinen on henkisesti.

Joskus pieni ele voi merkitä paljon - Ja sama toisinpäin myös negatiivisessa mielessä. Näitä asioita oppii arvostamaan ehkä vasta sitten, kun on itse uinut syvässä päädyssä.

126

731

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen postilaatikko. 😁📬✉️

🦄

• Ymmärsit heti yskän. 🤓

• Anonyymi

Empaatikko varmaan siten, että pyrin tekemään palstalle tulon kaikille mukavaksi. Sitten kun minua ei enää tarvita katoan kartoilta.

• Hieno asenne!

• Anonyymi
      • Tykkäät selvästi Bondeista. 👌

• Anonyymi

.opdtaaösw,p apöa kaioasöa nå,fräåöovb s toå öo, .aaaaaaaaaaaaaaaaaaassoö,s ero roooy'

07 - Kun maailma ei riitä
      Nelonen
      IMDb 6,4
      Ti 19.8.2025 klo 21.00, Nelonen

• Anonyymi

Joskus Älykkö, Sisukko, Lojaalikko
      Harvoin Kyynikko
      Usein Empaatikko

• Hyvin jatkoit ajatusleikkiä.

• Anonyymi

älyn laatikko

• Anonyymi

sukunimeni on ISMI ja TIKKO on milleniaani

• Anonyymi

vegemakaroonilaatikko

koska saarioisen kasvis pissa on ollut kateissa

• Okei, en ole maistanut vegeä, niin en osaa ottaa kantaa onko hyvää.

• Anonyymi

netti akrobaatikko

• Toimiihan se niinkin.

• Anonyymi

Skeptikko.
      Aitous? Vilpittömyys? Hyvätarkoittavuus? Jne.
      Koiria on kaikkialle haudattu.
      Vilma
      Oli muuten pazka päivä. Suunnitelma ns. pizzi kintuille. Oon kiukkunen.
      Ai kun tekis mieli parkua ääneen.
      Mut eihän skeptikon kannata. Epäilyttää jo moinen.
      Silmät turpoavat pallukoiksi ja kestää vrk niiden normalisoitua. Se ois niin iso se itku.
      Suorastaan kyrpii.

• Joskus on hyvä parkua ääneen.

• Olen varmaankin jonkinlainen pöljäätikkö.. uskon palstaan ja siihen että täällä on hyviä tyyppejä jotka eivät halua satuttaa muita.

Eli pöljä.. pöljäätikkö.

Mut tota arvostan ihmisessä, mitä sanoit tuosta posesta. Joskus ihan pikkiriikkinen pose voi olla elämää suurempi juttu.

En ole kovin empaattinen ihminen, ja joudun aika ajoin muistuttamaan itseäni siitä, että empaattisuus ei ole heikkoutta.

Tarkoitan, että olen huono myötäeläjä, mutta uskon positiiviseen voimaan ja sen tuomaan hyvään. Hyvän kierre voi alkaa yhdestä pienesta ystävällisestä sanasta. Ei ole niin pientä posea, etteikö se olisi mainitsemisen arvoinen tässä niin negaatioiden täyttämässä maailmassa.

En ole juurikaan koskaan kärsinyt masennuksesta mutta olen nähnyt miten se syövyttää ihmisen sisältäpäin ja ainoa lääke mitä voi antaa itse, on rehellinen pose. Aito ja rehti positiivinen palaute.

Saan harvoin itse positiivista palautetta kun olen niin pärjäävä ja toimeentuleva ihminen. Huutoa, haukkua ja dissaamista olen saanut enemmän kuin tarpeeksi lapsuudessani, jolloin minua lytättiin joka taholta. Eli itse olen päättänyt olla toisin. Annan posea aina kun mahdollista tehdä se rehellisesti. Se on valintakysymys.

Joku täällä anonyymisti kitisi minun mielistelevän vakkarit hiljaisiksi. Mikä on aivan absurdi väite. Uskoisin ettei ole toista palstalaista joka ottaisi kritiikin rakentavammin kuin minä. Uskallan aika röyhkeästi väittää niin.

Olen vain rehellinen. Jotakin harmittaa minun olemukseni ja sille en voi mitään. Enkä edes halua, sillä vika ei ole minun.

Harmitus on siitä jännä asia, että se on sisäsyntyistä. Ärsyyntyminen on tunne jolloin tulisi mennä peilin eteen ja kysyä itseltään miksi ärsyyntyy jostakin asiasta tai henkilöstä. Vika löytyy ärsyyntyjästä, ei suinkaan ärsyttävästä asiasta.

Ja juu, tiedän että osaan ärsyttää ihmisiä. Yksi syy on juurikin minulla tuo empaattisuuden puute. En juurikaan ajattele muita ihmisiä, silloin kun on kyse minun omista asioistani. Ja se ärsyttää monia.

• Anonyymi

Aivan niin kultaseni, aivan niin 😚

• Anonyymi kirjoitti:

Aivan niin kultaseni, aivan niin 😚

Öhöm.. kukas se siellä kullittelee..?

• Anonyymi

Ei aina peilit auta.
        Jos jokin vain menee pieleen itsestä riippumatta.
        Toisaalta olisikin ollut kiva, jos peilistä vilkaisten kaikki olisi mennyt suunnitellusti.
        Vilma
        Mutta ei oo sinunkaan syysi.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei aina peilit auta.
        Jos jokin vain menee pieleen itsestä riippumatta.
        Toisaalta olisikin ollut kiva, jos peilistä vilkaisten kaikki olisi mennyt suunnitellusti.
        Vilma
        Mutta ei oo sinunkaan syysi.

Juu. Turhaa sitä on itseänsä ruoskia, jos ei ole hommaan osaa tai arpaa.

Puhuin tuosta ärsyyntymisestä, se, ettäpä vaikka liikenteessä hidastelijat ärsyttää, ei ole sen hidastelijan vika, vaan ärsyyntyjän. Pitäisi osata miettiä, miksi ärsyyntyy moisesta. Siinä se peili.

• En ymmärrä miksi juttusi ärsyttävät joitakin, mutta et ole vielä saanut mua ärsyyntymään.

• Mu5tasydän kirjoitti:

En ymmärrä miksi juttusi ärsyttävät joitakin, mutta et ole vielä saanut mua ärsyyntymään.

Enhän minä tarkoituksellisesti halua ketään ärsyttää. Siis sillein että hakemalla hakisin.
        Täällä palstallakin on jo totuttu enimmiltään mun juttuihin ja tyyliin olla mä. Ei juurikaan ketään enää edes kiinnosta niin paljoa, että viittisi ärsyyntyä.

• Fanaatikko. Koska meidän on ihan pakko saada toi koulutusasia kuntoon ja työpaikat takas suomeen!

• Anonyymi

Suomessa on paljonkin työpaikkoja tarjolla. Mutta ne eivät joko kelpaa suomalaisille (ala- tai jopa keskitaso, joissa on "liian huono" palkka) tai Suomessa ei ole riittävästi ko. alan osaajia (ylätaso).

Koulutusasiat on kunnossa, mutta hyvän palkkauksen keskitason työpaikkoja ei ole tulossa, päinvastoin niitä tulee jatkossa aina vain vähemmän.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Suomessa on paljonkin työpaikkoja tarjolla. Mutta ne eivät joko kelpaa suomalaisille (ala- tai jopa keskitaso, joissa on "liian huono" palkka) tai Suomessa ei ole riittävästi ko. alan osaajia (ylätaso).

Koulutusasiat on kunnossa, mutta hyvän palkkauksen keskitason työpaikkoja ei ole tulossa, päinvastoin niitä tulee jatkossa aina vain vähemmän.

- Sheena

Yleisesti varmaan kyllä. Eikä samanlaisia ongelmia oo kuin ruotsissa. Mutta meillä päin ainakin ammattiopetuksessa on liikaa etäopetusta. Sitten on lopetettu mm puulinjoja useammassa oppilaitoksessa ja siitä tullut työvoimapulaa. Puu kun ois hyvä vaihtoehto muovikulttuurille. Sitten taas paikallisia sähköurakoitsijoita huolettaa valmistuneiden taidot. Ennen olivat kuulemma paremmat. Voi olla paikallinenkin ongelma, mutta perinteisesti meidän kaupunkia on pidetty ammattikasvatuskaupunkina.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Yleisesti varmaan kyllä. Eikä samanlaisia ongelmia oo kuin ruotsissa. Mutta meillä päin ainakin ammattiopetuksessa on liikaa etäopetusta. Sitten on lopetettu mm puulinjoja useammassa oppilaitoksessa ja siitä tullut työvoimapulaa. Puu kun ois hyvä vaihtoehto muovikulttuurille. Sitten taas paikallisia sähköurakoitsijoita huolettaa valmistuneiden taidot. Ennen olivat kuulemma paremmat. Voi olla paikallinenkin ongelma, mutta perinteisesti meidän kaupunkia on pidetty ammattikasvatuskaupunkina.

Ammattiopetuksesta säästetään korkeakouluihin... Ja korkeakoulutkin säästävät lähiopetuksesta, koska säästetään opetustiloista; niitä ei ole tarjolla kaikille samaan aikaan. Tämä sama näkyy myös työpaikoilla (julkisilla).

Se, ettei valmistuneiden sähköasentajien taidot ole kovin kummoiset, ei ole poikkeus. Ongelmia on jokaisella alalla, niin keskiasteen kuin korkeakoulututkinnon suorittaneilla.Vaikka ihminen oppii asioita etänä ja lukemalla, niin lähestulkoon jokaisessa ammatissa tarvitaan vuorovaikutustaitoja toisten ihmisten kanssa, eikä niitä opi enimmäkseen etänä.

Et ehkä ole lukenut sisustuslehtiä.. Suomalainen puutyötaito on niin korkealla, paljon uusia pieniä design huonekalufirmoja. Niistä kun saataisiin suurempia..

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Ammattiopetuksesta säästetään korkeakouluihin... Ja korkeakoulutkin säästävät lähiopetuksesta, koska säästetään opetustiloista; niitä ei ole tarjolla kaikille samaan aikaan. Tämä sama näkyy myös työpaikoilla (julkisilla).

Se, ettei valmistuneiden sähköasentajien taidot ole kovin kummoiset, ei ole poikkeus. Ongelmia on jokaisella alalla, niin keskiasteen kuin korkeakoulututkinnon suorittaneilla.Vaikka ihminen oppii asioita etänä ja lukemalla, niin lähestulkoon jokaisessa ammatissa tarvitaan vuorovaikutustaitoja toisten ihmisten kanssa, eikä niitä opi enimmäkseen etänä.

Et ehkä ole lukenut sisustuslehtiä.. Suomalainen puutyötaito on niin korkealla, paljon uusia pieniä design huonekalufirmoja. Niistä kun saataisiin suurempia..

- Sheena

Joo, eipä sisustuslehtiä tuu luettua. Mutta tais olla Hesarissa jokin aika sitten. Pieni huonekalutehdas ja näyttäviä kalusteita kyllä teki ja hyvää laatua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Vuorovaikutustaitoja tarvitaan myynti ja asiakaspalvelutyössä. Mahdatko ajatella, että se olisi oleellista jonkun työn ammattilaiselle?

Sen verran väitän tietäväni yli pari vuosikymmentä sitten valmistuneista ammattikoululaisista , ettei oppimiselle ollut oleellista vuorovaikutustaidot. Jos näin väitetään, niin metsässä ollaan, eikä ammattilaisia valmistu!

Jotenkin ajatuksesi on todella kaukana ammattikoulun ideaa, jossa tarvitaan opettamisentaitoja ja työharjoittelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuorovaikutustaitoja tarvitaan myynti ja asiakaspalvelutyössä. Mahdatko ajatella, että se olisi oleellista jonkun työn ammattilaiselle?

Sen verran väitän tietäväni yli pari vuosikymmentä sitten valmistuneista ammattikoululaisista , ettei oppimiselle ollut oleellista vuorovaikutustaidot. Jos näin väitetään, niin metsässä ollaan, eikä ammattilaisia valmistu!

Jotenkin ajatuksesi on todella kaukana ammattikoulun ideaa, jossa tarvitaan opettamisentaitoja ja työharjoittelua.

Jokaisessa työssä, josta ammattikoulusta valmistutaan tarvitaan vuorovaikutustaitoja. Ne mm kehittävät itsetuntemusta, auttavat ymmärtämään erilaisten ihmisten toimintaa ja ratkaisemaan ongelmia.

Kaikenkaikkiaan ihmiset käyttäisivät esimerkiksi puusepän, putkimiehen, sähköasentajan, maalarin, tai yleisremppahenkilön firman palveluksia huomattavasti enemmän, jos ko. henkilöt ovat helposti lähestyttäviä ja ymmärtäisivät sanasta mitä asiakas tarvitsee.

- Sheena

• Tuosta olen samaa mieltä.

• Anonyymi

Kesä meni ohi.
      Olen vitutus...tikko.

• Tää on tosi. Mihin se kesä meni?

• Liian nopeasti se lämpö aina karkaa.

• Anonyymi

niin ei tuolllaisia jotain kummituksiqan yön pimwswsasä-jurruja jotain niin tyrröjä alkaa pelottamaan paljon

• Ei saa kummitella...

• Anonyymi

Pyknikko - ruoka maistuu

• No sama vika ja sen kyllä huomaa.

• Anonyymi

Jaa-a, olen varmaan sontalaatikko. En minä tiedä, olen millon mitäkin. Empaattisuuteni on kärsinyt vuosien mittaan kovia ja sitä myöden inflaation. Joten en ole empaatikko enää, tosin jos olenkin peitän sen kuoreen. Empaatikot ei ole kovin pidettyjä. Tai saavat kiehuvat vedet niskaansa. Tosikko varmaan. 😄

Jasu

• Olet hamsterikko.. rotikko ja hiirikkö. Rakkautesi pieniin otuksiin on tullut hyvin selväksi.😄

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Olet hamsterikko.. rotikko ja hiirikkö. Rakkautesi pieniin otuksiin on tullut hyvin selväksi.😄

Eli jyrsikkö? 😅👍

No ne on niin empaattisia ja sielukkaita eläimiä, kun oppii tuntemaan kunkin yksilön, ihan persoonua jokainen. Joku arempi, rajumpi, kiukkuinen, omapäinen, flegmaattinen, tarkkailija jne jne. Kuten meissä ihmisissäkin samoja piirteitä vaikkei ihmismäistetä liikaa, niin on niissä luonteenlaaduissa eroa.

Jasu

• Tuo vesivertaus on aika bueno. 👌

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Tuo vesivertaus on aika bueno. 👌

Juu, sille se tuntuu kun tulisi 100 asteista vettä niskaan, jos näyttäytyy empaattisena. On kai oiva kohde joillekin sitten. 😒

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, sille se tuntuu kun tulisi 100 asteista vettä niskaan, jos näyttäytyy empaattisena. On kai oiva kohde joillekin sitten. 😒

Jasu

Kyllä sinä Jasu ainakin vuosia sitten olit empaatikko minun mielestäni. Myös Mu5tasydän on empaatikko niin kuin toivottavasti myös tämän kirjoittanut FHL eli UTR.

Mitä jyrsijöille kuuluu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sinä Jasu ainakin vuosia sitten olit empaatikko minun mielestäni. Myös Mu5tasydän on empaatikko niin kuin toivottavasti myös tämän kirjoittanut FHL eli UTR.

Mitä jyrsijöille kuuluu?

Kuten sanoinkin, ei sitä pidä näyttää. Ihmiset kun ei kaikki kykene sellaista sietämään. Kuten ei sitäkään, että jotkut meistä ei ole hallittavissa vaikka kuinka polkee jalkaansa.
        Osalle hyvää, muutama taitaa vedellä viimeisiään. Seurailen tilannetta, on jo vanhojakin ja hiipuu hiljalleen.

Jasu

• Anonyymi

siis niin noh jotain niin kummituksejqa eli kummewja yön pimeydessä vAANIMAQSSQA

• Anonyymi

oldrgtko gyhmä kuin geddrmu

• Anonyymi

Jrtopp niin ajatytyelin etä jos joftrain kummitruskuiakin tehdä kun pimwnwe

• Anonyymi

Yleensä empaattinen joskus fanaattinenkin realistikko.

- Sheena

• Anonyymi

,oy' oj,rhhy' hyaasdm'ohy' kiyhikalim ,eeöleom kplaomem å'o v' m'ohy' oyhsr,itjakiyyikakitygika--- nyg eduskunnassakin joku

• Tätä en valitettavasti osaa tulkita.

• Anonyymi

Tjaa, jonkin sortin höpöttelijä lähinnä, pitkälliset keskustelu kun eivät kauheasti inspiroi

• Anonyymi

Joudun myöntämään, että olen romantikko. Siksi vähän nihkeä sävy, kun joskus tuntuu, että elämä olisi helpompaa, jollei olisi romantikko 😄

Aletheias

• Niin olisi, huomattavasti, mutta toisaalta onhan se kiva saada vaikka kukkia. ☺️

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Niin olisi, huomattavasti, mutta toisaalta onhan se kiva saada vaikka kukkia. ☺️

Onhan se. Viimeisimmästä mieheltä saasuata kukkapuskasta onkin jo aikaa 😅 Että se siitä romantiikasta 😊

Aletheias

• Olen palstan sekopäätikko. Vedin juuri kahden päivän psykoosit, mutta nyt olen taas menossa mukana.

• Ei hyvä jos oireilee, mutta hyvä jos meni ohi. Tsemiä sulle.

• Anonyymi

Auts. Taisit joskus kirjoittaa että jätit jotkut lääkkeet pois. Mulla on tuttu joka ymmärtää ottaa psykoosilääkkeitään siinä kohtaa kun todellisuus alkaa kadota ja selviää tilanteesta pitkillä unilla. Ei se niitä lääkkeitä muuten syö. Onneksi jo huomaa itse kun alkaa mennä harhojen puolelle.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Auts. Taisit joskus kirjoittaa että jätit jotkut lääkkeet pois. Mulla on tuttu joka ymmärtää ottaa psykoosilääkkeitään siinä kohtaa kun todellisuus alkaa kadota ja selviää tilanteesta pitkillä unilla. Ei se niitä lääkkeitä muuten syö. Onneksi jo huomaa itse kun alkaa mennä harhojen puolelle.

xLiner

Syön nykyään lääkkeeni kiltisti.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Ei hyvä jos oireilee, mutta hyvä jos meni ohi. Tsemiä sulle.

Syksy ja kevät on minulle aina haastavaa aikaa. Eiköhän tämä tästä taas mene ohi. Ei vaan ole kiva.

• Palstakamu kirjoitti:

Syksy ja kevät on minulle aina haastavaa aikaa. Eiköhän tämä tästä taas mene ohi. Ei vaan ole kiva.

Täytyy vaan jaksaa kärsiä ne huonot päivät ja muistaa nauttia jokaisesta hyvästä päivästä. Kukaan ei voi valita onko päivä hyvä tai huono. Ne vaan ovat sellaisia kuin ovat ja siihen on sopeutuminen.

Toivottavasti pääset helpommalla loppu syksyn.

• Hauskasti väännetty, voin ottaa osan siitä viitasta. Tykkään käyttää mahdollisimman outoja vertauksia, joita keksin lennosta.

Täytyy vaan jaksaa kärsiä ne huonot päivät ja muistaa nauttia jokaisesta hyvästä päivästä. Kukaan ei voi valita onko päivä hyvä tai huono. Ne vaan ovat sellaisia kuin ovat ja siihen on sopeutuminen.

Toivottavasti pääset helpommalla loppu syksyn.

Minulla on aina pitkiä hyviä jaksoja ja sitten lyhyitä huonoja jaksoja. Nyt juuri tuntuu että maailma murtuu alta, mutta sitten taas koittaakin hyvä päivä ja saan taas olla puoli vuotta rauhassa. Kiitos muistutuksesta. Kun mieli on maassa, sitä tuntuu ettei tämä tästä koskaan helpota. Ja ennen kuin huomaankaan, yksi aamu se on vaan mennyt ohi.

• Anonyymi

Agnostikko

• Gigi D'Agostino tuli ekana mieleen. Musiikki on elämä.

• Anonyymi

Tempperamentikko. Tunnen herkästi kaikenlaisia asioita. Voin olla todella empaattinen, mutta samalla melko ehdoton. Moni ihminen on liian vähän kaikkea minulle ja minä vastaavasti todennäköisesti ihan liikaa kaikkea heille. Se on meille (piilossakin oleville) erityispiirteisille tuttu kokemus. Oma persoona täytyy yleensä mukauttaa toisiin ihmisiin.

• Anonyymi

Tai täytyy löytää sellainen ihminen, joka myös on jollaiin tavalla erityispiirteinen, koska he ehkä ymmärtävät paremmin toisiaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai täytyy löytää sellainen ihminen, joka myös on jollaiin tavalla erityispiirteinen, koska he ehkä ymmärtävät paremmin toisiaan!

Heureka!

• Jossain määrin voin samaistua.

• Anonyymi

Minä olen ihan rehellisesti natsi.

Ihailen saksalaisten natsien Hugo Bossin suunnittelemaa vaatetusta, suoraselkäisyyttä, ryhtiä ja toimivia järjestelmiä.

Itse joukkotuhontaa en ihannoi, mutta leireille sinänsä olisi vuonna 2025 erittäin paljon käyttöä.

• Arvostan aina rehellisyyttä, vaikka ideologia ei menisi läpi.

• Anonyymi

Mä toivon että jokainen palstan ja somen liian vakavasti ottava ymmärtää itse pysyä pois netistä sellaisilta sivuilta, jotka saavat aikaan kestämättömän pahaa mieltä. Oli ne sitten uutisia tai mitä tahansa. Jokainen vastaa itsestään.

Eiköhän kaikissa ole monia erilaisia puolia.

Ehkä mä haluaisin olla agnostikko. Mukavasti jättää vaihtoehdot auki muuttuvia tilanteita ja tietoja silmällä pitäen.

xLiner

• Anonyymi

Mun mielestä pahaa mieltä tai toisten reaktioita ei pitäisi aina vältellä tai säikähtää. Kaikenlaisiin tunteisiin ja ilmiöihin voi suhtautua mielenkiinnolla ja tutkien sen mahdollisia syitä., Se on hyvä paikka opetella sietämään pettymyksiä.

Vahvasti olen itse sitä mieltä, ettei oikea tie ole se, että on heti viemässä asioita oikeusasteisiin ja tulkitsemassa tilanteita kiusaamiseksi tai häirinnäksi, koska siinä voi jäädä tämä prosessi käymättä oman itsensä kanssa. Uhriutuminen ei yleensä ole hyväksi kenellekään. Pahimmillaan ihminen voi tulkita asioita omien pettymystensä kautta mielivaltaisesti ja, kun ei saa toiselta, mitä haluaa, alkaakin itse lokaamaan toisen mainetta.

Nuo tilanteet voivat olla kohtalokkaita esim. julkisuuden henkilöille. Työt voi loppua yhdessä yössä, vaikka lopulta oikeus toteaisikin tämän ihmisen syyttömäksi.

• Ymmärrän mitä tarkoitat.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mun mielestä pahaa mieltä tai toisten reaktioita ei pitäisi aina vältellä tai säikähtää. Kaikenlaisiin tunteisiin ja ilmiöihin voi suhtautua mielenkiinnolla ja tutkien sen mahdollisia syitä., Se on hyvä paikka opetella sietämään pettymyksiä.

Vahvasti olen itse sitä mieltä, ettei oikea tie ole se, että on heti viemässä asioita oikeusasteisiin ja tulkitsemassa tilanteita kiusaamiseksi tai häirinnäksi, koska siinä voi jäädä tämä prosessi käymättä oman itsensä kanssa. Uhriutuminen ei yleensä ole hyväksi kenellekään. Pahimmillaan ihminen voi tulkita asioita omien pettymystensä kautta mielivaltaisesti ja, kun ei saa toiselta, mitä haluaa, alkaakin itse lokaamaan toisen mainetta.

Nuo tilanteet voivat olla kohtalokkaita esim. julkisuuden henkilöille. Työt voi loppua yhdessä yössä, vaikka lopulta oikeus toteaisikin tämän ihmisen syyttömäksi.

Luin tämän aikaisemmin mutten muistanutkaan vastata..

Palstahan on aivan loistava paikka paksuntaa nahkaa!

Kaikkien kapasitetti ei vaan riitä itsensä kehittämiseen sillä tavalla. Silloin olis parempi olla hakeutumatta tilanteisiin joista tulee aina vaan paha mieli ja koko elämä menee pilalle.. Palstakin on ihan vapaaehtoinen huvitus.

Viimesessä kappaleessa taisit viitata Leppilampeen. En ota sen enempää kantaa, koska kaikki moraalisesti väärin tuntuva ei ole laissa kiellettyä toimintaa.

xLiner

• Mukava huomata, että pilke silmäkulmassa tehty aloitus on herättänyt keskustelua näinkin paljon. Vastailen kaikille, kunhan irtaannun työn ikeestä. 🤗

• Anonyymi

Kiva aloitus, kiitos sinulle 🤗

• Anonyymi kirjoitti:

Kiva aloitus, kiitos sinulle 🤗

Kiitos mielipiteestä. 🙂

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Kiitos mielipiteestä. 🙂

Ei kestä kiittää 🤓

• Taktikko....olen taktikko

• Sinä oletkin todella taitava taktikoitumaan mun pöksyihin.. :D

Onx meillä taktiset treffit viikonloppuna? Antaako vehnä myöten?

Sinä oletkin todella taitava taktikoitumaan mun pöksyihin.. :D

Onx meillä taktiset treffit viikonloppuna? Antaako vehnä myöten?

Oletko tyytyväinen taktiikkaani?

Minulle ainakin sopii treffit

• pujotteIija kirjoitti:

Oletko tyytyväinen taktiikkaani?

Minulle ainakin sopii treffit

Taktiikkasi on varsin hurmaavaa. Tyytyväinen olen.

Viikonloppuna siis näemme.

Taktiikkasi on varsin hurmaavaa. Tyytyväinen olen.

Viikonloppuna siis näemme.

Sovitaan tarkemmin yksityisesti

• pujotteIija kirjoitti:

Sovitaan tarkemmin yksityisesti

Juur näin rakkahimpani.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Juur näin rakkahimpani.

Voi kun te olette söpöjä 💖

• Taktikoit Pirppiksen luokse. 👌

• Anonyymi

Mystikko 😂

• And these are mysterious times. Mulla lähtee biisiä aika moneen tilanteeseen.

• Anonyymi

minusta tuntuu että vähän empaatikko, kun niin paljon nuorten masunnuski huolestuttaa

• Kyllä se on hyvä nuorista huolta kantaa.

• Anonyymi

illalla tulee uusintnakin 007 kun maailma ei riiytä
      - hyvä venekohtausjuttu alussakin

• Joo, jos tykkää Bondeista.

• Anonyymi

tyhmä kuin Timo?

• Älä pliis tuu haukkumaan ketään, kiitos.

• Olen toisinaan hyvinkin empaattinen, mutta viime vuoden kokemukset ovat tehneet minusta välillä hyvinkin kylmän. Yritän toki parhaani mukaan käyttäytyä.. mutta jossakin asioissa ei empatiaa heru.

”Ajattelen niin, että kun tulen palstalle, niin haluan olla ystävällinen jokaiselle, koska en voi tietää kuinka pahassa paikassa toinen on henkisesti.”

Tämä👆🏻 Paljon mukavempaa luettavaa jos jokainen käyttäytyisi ystävällisesti. Riidan haastaminen on boring. Jokainen saisi olla täällä semmoinen kuin on. Myös se jos jonkun mukamas minä minä minä kommentit ärsyttää, niin parempi olla hiljaa, kuin vaan aukoa päätänsä.

Susta löytyy siis palsta fiksuutta🤗 Mukavaa tulevan Syksyn alkua💡💡💡

• Kiitos kehusta, talletan sen syvälle sydämeeni. Ymmärrän hyvin, että kun saa siipeensä, niin on vaikeaa olla empaattinen. 🙏

• Anonyymi

Mun mielestä pään aukominen ei näy verkossa🤓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei näy ei.
        Voi vain
        arvata
        onko se auki
        vai kiinni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitti! Oot ehkä palstan TAI jopa UNIVERSUMIN viisain ihminen
        Sulta löytyy se jokin kummallinen aitous ja palstafiksuus

Oot jotenkin muutenkin AIVAN ihana! ❤️💕💖💞💓

Ihanat rillit 🤓 pus
        Ihana!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitti! Oot ehkä palstan TAI jopa UNIVERSUMIN viisain ihminen
        Sulta löytyy se jokin kummallinen aitous ja palstafiksuus

Oot jotenkin muutenkin AIVAN ihana! ❤️💕💖💞💓

Ihanat rillit 🤓 pus
        Ihana!!!

Kiitos 🤓 Talletan joka sanan, mutta nyt täytyy mennä. Kerho odottaa 🤓

• Anonyymi

olen itae pareantukuy kun oli todi kiperänä alaselkäni, lepäiliin niin kun ainoa parannuskeino lepo

• Näin se on, kehoa pitää kuunnella.

• Anonyymi

Empaatikko, mutta ennen kaikkea Romantikko ja vielä jotain muuta jota en voi kertoa.

• Epätietoisuus on paha homma, koska se voi jopa sairastuttaa sellaisen ihmisen, joka kaipaa kipeästi vastauksia.

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Epätietoisuus on paha homma, koska se voi jopa sairastuttaa sellaisen ihmisen, joka kaipaa kipeästi vastauksia.

Ymmärrän sen, mutta vastaus on liian henkilökohtainen ja paljastava.

• Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän sen, mutta vastaus on liian henkilökohtainen ja paljastava.

Joo, ei täällä kannata kaikkia asioitaan kertoa.

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Joo, ei täällä kannata kaikkia asioitaan kertoa.

Niin en minäkään kaikkea kertoile.
        Luottamuksella vain kavereille 🤓

• Anonyymi kirjoitti:

Niin en minäkään kaikkea kertoile.
        Luottamuksella vain kavereille 🤓

Oletko harrastanut laittomuuksia?

• Anonyymi

En haluaisi olla mikään ..tikko. Mutta eniten huomaan kaikessa ideaa, että olet joko puolella tai vastaan. Jotkut tietynlaisesti ajattelevat aktivoituu vastailemaan kärkkäästi... muut on hiljaa...

On vsin vastskkainasettelua, ei keskustelua...

Kun perustelut loppuu, alkaa korkeintaan v.ttuilu. Tai hiljaisuus... ei juurikaan mitä sivun tarkoitus olisi,..keskustelua.

• Olen huomannut samaa.

• Anonyymi

Vastakkainasettelun aika EI OLE ohitse 🤓

• Anonyymi

Olen hysteerikko. Perustin kerhon, jonne jokainen voi kertoa omia hysteerisiä kokemuksiaan. Itken palstalla kiusaamista ja etsin ankarasti syyllisiä. Olen muuttanut asumaan tänne 🤓
      Olen silti mukavaa kaveri.

• Anonyymi

Tsemppiä kamu! Syylliset on saatava kiinni ja vastuuseen teoistaan!

• Anonyymi kirjoitti:

Tsemppiä kamu! Syylliset on saatava kiinni ja vastuuseen teoistaan!

Miten te kehtatte tulla tähän ja muihinkin ketjuihin matkimaan mua? Luuletteko olevanne jotenkin ovelia, kun muka kiertäen ja huumorilla lainaatte melkein suoraan mun omia kommentteja? Onko teillä minkäänlaista empatiakykyä?

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Miten te kehtatte tulla tähän ja muihinkin ketjuihin matkimaan mua? Luuletteko olevanne jotenkin ovelia, kun muka kiertäen ja huumorilla lainaatte melkein suoraan mun omia kommentteja? Onko teillä minkäänlaista empatiakykyä?

Nyt en ymmärrä, mistä kirjoitat 🤓

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Ehkä minulla on se p*ska huumorintaju 🤓, josta joku saattoi jo mainitakin?!

Jännittävä juttu muuten, miten tunnistin itseäni koskevat asiat, mistä. Täysi arvoitus.

Mun pitää nyt mennä, peiliin katsoessa sattuu tikulla silmään. Älä muistele pahalla 🤓

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä minulla on se p*ska huumorintaju 🤓, josta joku saattoi jo mainitakin?!

Jännittävä juttu muuten, miten tunnistin itseäni koskevat asiat, mistä. Täysi arvoitus.

Mun pitää nyt mennä, peiliin katsoessa sattuu tikulla silmään. Älä muistele pahalla 🤓

Näh, annetaan olla.

• Anonyymi

joku peli-idea niin melkoisen valmiskin kun ammarrilainen olwn.... kun yör pimwnww, no täällä ei pimene kun kkaupungnki laittaa valot päälle kun pimenee, siltgi

Kummitukset *Yön Pimeydessä.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      528
      2000
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      383
      1633
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1452
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1378
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1047
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1032
    7. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1006
    8. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      803
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      801
    10. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      11
      784
    Aihe