Sähköauton pelot todeksi

Anonyymi-ap

37

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten 80 000e vetyautot voivat olla parempi vaihtoehto jos ei vetytankkausasemia ole juurikaan Suomessa? Missä osa-alueessa vetytekniikka on todella hyvää ja voittaa muut käyttövoimat? Tähän et suostu vastaamaan vaikka olen ainakin 20 kertaa sitä sinulta kysynyt.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18057280/yksikaan-vetyajoneuvo-ei-tule-pitkassa-juoksussa-halvemmaksi

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17234958/minka-ongelman-vetyautot-ratkaisee-tulevaisuuden-autoilussa

      Nyt Jyväskylänkin vetytankkausaseman avautuminen on myöhässä ja vetybussit seisovat varikolla vetypulan takia. Vety on ilmeisesti niin kallista ettei sitä kehdata medialle kertoa, koska se torppaisi kiinnostuksen jo heti aluksi monilta.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17717322/koska-julkistetaan-vetytankkausaseman-kuluttajahinta-suomessa

      Älä siis anna vetyfanien johtaa sinua harhaan vaan opiskele vetyautojen myös huonot puolet mistä vetyfanit aina ovat hiljaa.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/19010097/vetyfanit-valehtelevat-ja-houkuttelevat-vetyansaan-

      • Anonyymi

        Sähköpojat ja vetypojat on samanlaisia tyhjäpäitä kaikki tyynni.


    • Anonyymi

      TRÖÖÖÖLLLL ! ! PIETARIN TROLLITEHTAAN TOJO HÖNÖ SPÄMMÄÄ NÄITÄ VETY HULLUUKSIA ! ! POLITRUKKI JA KREMLIN PÄÄTTÄJÄT MÄÄRÄÄ JA TOJO HÖNÖN TOTELTAVA ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! !

    • Anonyymi

      Hyvä ja todellinen kirjoitus sähköautoilun ihanuudesta. Kaksi sellaista omistaneena en koskaan enää koske tikullakaan. Hyvä että näistä nyt puhutaan suoraan sillä muuten voi jollekkin tulla yllärinä kaikki tuo ongelmien kanssa elo. Nyt on vasta sähköauton prototyypit kyseessä ja arvot laskee nopeasti kun kehitys kehittyy.

      • Anonyymi

        Liinpään muutkin bisnekset ei vain automyynti on mennyt nurin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liinpään muutkin bisnekset ei vain automyynti on mennyt nurin.

        Liinpään jutussa on muutama selvä jos ja jos, laturi ei toimi jos akku jne. Lisäksi kohdassa 4 selvä vale. Renkaiden kulumisesta ei ole näyttöä, eikä eikä sitä mikään laitos ole tutkimusta tehnyt. Edelleen vedotaan siihen Leedsin yliopistolta pyydettyyn tutkimukseen, jota ei ole tehty. Jonkinlaiset arviot puoltavat ajotavan caikutuksen olevan ratkaisevin tekijä. Jarrupölyn suurempi muodostuminen on täysin bullshit. Valkoisen talon tilaama hiukkaspäästötutkimus osoitti moottoritien varressa pienemmät päästöt kuin sähköautojen latausasemalla tai Oulun kaupungissa. Uskokoon ken tahtoo.


    • Anonyymi

      ”Faktaa”😂😂😂
      Löytyykö todellakin niin tyhmiä ihmisiä, jotka tuota pitävät faktana😂

      • Anonyymi

        Onhan tuossa montakin faktaa. Esim. Jos ei ole kotilatausasemaa ja kunnassa vähän julkisia latauspisteitä on tyhmää ostaa patteriauto. Varsinkin jos joutuu käyttämään autoa päivittäin työmatkoihin ym menoihin.

        Toimintamatka kylmässä syö sähköauton rangea. ja samoin peräkärry tai asuntovaunun veto Vai väitätkö että sähköauto kuluttaa saman verran +20 asteen lämmössä ja -20 asteen pakkasessa ?

        Tyhmä täytyy todellakin olla jos tuota juttua pitää fiktiona. 🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuossa montakin faktaa. Esim. Jos ei ole kotilatausasemaa ja kunnassa vähän julkisia latauspisteitä on tyhmää ostaa patteriauto. Varsinkin jos joutuu käyttämään autoa päivittäin työmatkoihin ym menoihin.

        Toimintamatka kylmässä syö sähköauton rangea. ja samoin peräkärry tai asuntovaunun veto Vai väitätkö että sähköauto kuluttaa saman verran 20 asteen lämmössä ja -20 asteen pakkasessa ?

        Tyhmä täytyy todellakin olla jos tuota juttua pitää fiktiona. 🤣🤣

        Faktaa on ainakin se, ettei patteripetet ymmärrä noista -20 tai +20 astetta termeistä yhtään mitään. Sähkölelussa olevan pakkasenkin ne luulee lämpöasteiksi, kun eivät raasut osaa edes lämpömittaria katsoa oikein.


    • Anonyymi

      Sähköauto oli aikansa lelu. Nyt on usko loppunut kansalla niihin.

    • Anonyymi

      latausluukut ja sen moottorin muoviset hammasrattaat....
      mitä hyvää löytyy käytetystä sähköautosta ,,? ei mitään

    • Anonyymi

      Ihan hirveitä nuo sähköautot 😱

    • Anonyymi

      Akuston hinta on 15000-40000€ !
      Toivottavasti kaikki ymmärtävät nuo numerot ?

    • Anonyymi

      TRÖÖÖÖÖÖLLL ! ! Avaus ja liki kaikki n 95 % kommenteista ellei kaikki Pietarin trollitahtaan Tojo hönön postauksia ! ! Massapostausta trollausta dissausta tai Tojon fundamentaalista hehkutusta on tämä Tojo hönön elämä ! ! TRÖÖÖÖLLL ! ! Ihan sairast paskaa ! !

    • Anonyymi

      Eipä hyvältä näytä 😱

    • Anonyymi

      Sähköauton voi hankkia Leasing sopimuksella, mutta ei ole järkevää ostaa tuon kehittymättömän akuston vuoksi !!

      • Anonyymi

        Jep, on paljon viisaampaa maksaa neljässä vuodessa leasingyhtiölle sähköauton hinta, jolloin neljän vuoden päästä omistaa vain kasan kuitteja.
        Eipä ihme ettet omista sähköautoa, kun laskutaitosi on tuolla tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, on paljon viisaampaa maksaa neljässä vuodessa leasingyhtiölle sähköauton hinta, jolloin neljän vuoden päästä omistaa vain kasan kuitteja.
        Eipä ihme ettet omista sähköautoa, kun laskutaitosi on tuolla tasolla.

        Mutta ei tarvi pohtia akuston vaihtoa omalla rahalla !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei tarvi pohtia akuston vaihtoa omalla rahalla !

        Ei minunkaan, koska akuston vaihtoon ei ole mitään syytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minunkaan, koska akuston vaihtoon ei ole mitään syytä.

        Mutta, sinä et sitä päätä !
        Pohjassa kun rapsahtaa niin se on MORO !!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, sinä et sitä päätä !
        Pohjassa kun rapsahtaa niin se on MORO !!!!

        Minkä ihmeen takia ajaisin autoni pohjan johonkin kiinni?
        Olen autoilla ajanut yli 40 vuoden ajan, yli 2 miljoonaa kilometriä, enkä kertaakaan ole ajanut autoni pohjaa kiinni mihinkään sellaiseen, josta voisi aiheutua vaurioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ihmeen takia ajaisin autoni pohjan johonkin kiinni?
        Olen autoilla ajanut yli 40 vuoden ajan, yli 2 miljoonaa kilometriä, enkä kertaakaan ole ajanut autoni pohjaa kiinni mihinkään sellaiseen, josta voisi aiheutua vaurioita.

        Oletko käynnyt joka auton alla katsomassa miltä näyttää???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko käynnyt joka auton alla katsomassa miltä näyttää???

        Niin, monelle sähköauton omistajalle asia selviää musertavasti katsastuksessa !?

        Ajatelkaapa ? Jos kaskoa ei ole niin pohjakosketus voi maksaa 40000€ !?
        Keskituloiselle Suomalaiselle mahdoton tilanne !!!!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko käynnyt joka auton alla katsomassa miltä näyttää???

        Olen, koska esim. renkaidenvaihdon yhteydessä katson aina alustan kunnon. Pohjan katson silmämääräisesti, renkaasta vääntäen tunnustelen onko laakerissa ja nivelissä väljyyttä. Katson jarrupalojen kuluneisuuden ja jarrulevyn kunnon.
        Aiemmin, kun vielä ajoin polttomoottoriautolla, katsoin pakoputken kunnon.

        Etkö sinä tarkista autosi kuntoa?


    • Anonyymi

      Vetyauto alkaa vaikuttamaan aina vaan paremmalta vaihtoehdolta 👍

      • Anonyymi

        Kyllä vetyautoissakin tulee olemaan paljon lastentauteja ja vikoja.

        Vaihtamalla tekniikka täysin toiseen ja uuteen ei ikinä millään alalla ole päästy vioista eroon. Vikoja on aina ja aina kun jotain uutta tehdään on lasten tauteja monta vuotta. Näin tulee olemaan myös vetyautoissa.


      • Anonyymi

        Vetyauton palo on merkittävä palontorjuntahaaste, koska vety on räjähdysherkkää ja kaasu on varastoituna korkeassa 700 barin paineessa, mikä vaatii erikoissammutustekniikoita ja pitkää jäädytystä tulipalossa. Vetyauton kaasusäiliö on kuitenkin suunniteltu kestämään kovia olosuhteita, kuten tulipaloa, ja sitä testataan rankoilla testeillä, jotka sisältävät tulipalotestejä ja luotitestejä, joissa sylinteri asetetaan kuumuuteen ja ammutaan.


    • Anonyymi

      Tottahan tuo. Kulutus kasvaa pakkasella, eikä sähkiksestä ole edes peräkärryn veturiksi. Kuomukärry ja kulutus 30 kWh / 100 km +20 kelissä, se tuli pari viikkoa sitten testattua. Tärkein pointti on kuitenkin kotilatausmahdollisuus. Älkää hyvät ihmiset hankkiko sähkistä, jos kotilatausmahdollisuutta ei ole.

      • Anonyymi

        On sinulla aika surkea sähköauto.
        Oma Teslani on kuomukärryn (Aku 340) kanssa kuluttanut 19 kWh/100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sinulla aika surkea sähköauto.
        Oma Teslani on kuomukärryn (Aku 340) kanssa kuluttanut 19 kWh/100 km.

        Kuomun koko = ilmanvastus vaikuttaa ememmän kuin paino. Tarkennan vielä: Siis tuo ~30 kWh/100km kulutus tuli todella isokuomuisella, n. 800 kg kokonaispainoisella kärryllä. Matkaa n. 100 km suuntaansa, nopeudet 80-100 km/h + 5 km/h.
        Olen vetänyt paljon myös (omaa) matalakuomuista ja ilmeisen vähän ilmanvastusta omaavaa pienintä Juncar-kärryä. Kärryn kokonaispaino suunnilleen sama, kuten myös nopeudet. Kulutus plussakeleillä luokkaa 21 kW sataselle, onhan julmettu ero...


    • Anonyymi

      Jep.

    • Anonyymi

      Hyvin huomaa mistä pakoputkipojat ammentavat ”tietonsa”😂

    • Anonyymi

      Vetyauto alkaa tuntua aina vaan paremmalta vaihtoehdolta 👍

    • Anonyymi

      Vetyautot ovat parhaita 😊

      • Anonyymi

        Pieni mutta kuitenkin.
        Niitä ei ole tarjolla eikä Suomessa ole vetytankkausasemia. Eikä ole edes tulossakaan lähitulevaisuudessa.

        Niinpä voikin kysyä miksi vetyauto olisi parempi vaihtoehto. Kerrotko?


    • Anonyymi

      Vetyauto on ihana 💗

    • Anonyymi

      Juttu on ihan totta. En kuitenkaan ole pettynyt ID4 hankintaani. Kotilatausmahdollisuus on pakko olla, jos meinaa sähköautoilun olevan kivaa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

      Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      117
      3643
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

      Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      38
      3202
    3. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

      Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      139
      2764
    4. Ikävä sua j-mies!

      Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      18
      2335
    5. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

      Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      15
      2303
    6. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

      "Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      212
      2111
    7. Tykkäys ei tarkoita

      yhtään mitään!
      Ikävä
      36
      2075
    8. Tarvitseeko

      kaivattusi suojelua?
      Tunteet
      35
      1894
    9. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

      Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      121
      1886
    10. Mulle riittäisi halaukset

      Ja juttelut mut sulle ei taida riittää
      Ikävä
      29
      1881
    Aihe