Ootko testannut pizza-kitiä?

Sitä litukan valmista pohjaa? Ite ostin just sitä spelttiä, kun jälkikasvu tilasi pizzaa.

Pizzan päälle laitan kebua, kinkkua, ananasta, tomaattia ja fetaa, sekä tietysti majoneesia, kun toiveissa oli.

Jos tekisin itselleni jättäisin majon pois ja laittaisin kinkun tilalta sipulia. Noh, joka tapauksessa säästän, kun teen itse.

Mitäs itse meinaat kokkailla tänään?

😊

30

351

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokkailin eilen sellaisen kana-possu hollandaiskastikkeen riisillä.. ihan hyvää tuli. Annoin vain sen ruoan naapuriin, niin itse syön illalla pakastimesta löytämäni maksanlaatikon. Jälkiruoaksi hieman elähtäneen banaanin ja juomaksi kai gin and tonic.. :)

• Voi, maksalaatikko on herkkua. Kuuluko rusinat sun mielestä maksalaatikkoon? 😊

• Mu5tasydän kirjoitti:

Voi, maksalaatikko on herkkua. Kuuluko rusinat sun mielestä maksalaatikkoon? 😊

Mulle se on aika se ja sama. Siis rusinoilla vai ilman. Syön molempia.
        Eilen tosin innostuin tekemään vielä lättysiäkin. Kermavaahdolla ja mansikkahillolla. Räjäyttävän hyvää.

Ja nyt innostuin sen verran, että voisin joskus tehdä pitsaa ite. Siitä on toistakymmentä vuotta kun olen tehnyt pitsaa ite kotona.

Töissäkin valitsen mieluummin ruoaksi maksakastikkeen kuin pitsan. En vaan ole kummoinen pitsaihminen.

• Anonyymi

Itse tein keitettyjä perunia ja toki ostin sipulisilliä ja einespunajuurisalaattia.

Pizzaa on toki huomattavasti pakastimessa ja kyllä sellaisesta valmisjutskasta hyvää tulee. Joissakin on juusto mukana, mutta niihinkin lisään cheddaria.

Täytteistä on lienee turha väitellä. Eiköhän se ole jokaisella oman maun mukaan.

>simiti<

• Kyllä ja se pizzassa on ihan parasta, että täytteitä voi vaihdella fiiliksen mukaan. Joskus laittaa enemmän rehuja, joskus lihaa / kalaa. 👍

• Anonyymi

Tänään meillä on ruokana naudanpihvit ja perunamuusi pojalle ja kasvispihvit ja perunamuusi minulle. Porkkanaraastetta, parsakaalia ja raejuustoa lisänä. Jälkkärinä suomalaisia omppuja, lemppareitani 😍 Olisipa oma ompputarha..

Iltaruoaksi poika suunnitteli tekevänsä itselleen myös pizzaa, mutta sellaisen raejuustopohjaisen. On muuten yllättävän hyvää ja helppo tehdä. Päälle hän laittaa jotain kalkkkunajuttua. Minä laitan pizzaan usein niitä kasviksia, mitä kaapista löytyy. Pizzaan on hyvä upottaa kaikenlaiset jämät. Tomaattia, sipulia, kesäkurpitsaa, sieniä, myös fetaa joskus. Tuota pizzakitiä en olekaan kokeillut, teen pohjan aina itse, mutta ehkä voisi kokeilla. Kiitti vinkistä!

Aletheias

• Saisko ohjeen tuohon raejuustopohjaan? 😊 Täytteet kuulostaa herkulta.

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Saisko ohjeen tuohon raejuustopohjaan? 😊 Täytteet kuulostaa herkulta.

En ole ihan varma, millä ohjeella poika tekee. Hän nappailee ideoita usein esim tiktokista, mutta tässä suunnilleen, minkä mukaan hän tekee. Hän ei aina käytä blenderiä ja mielestäni ilman blenderiä kyllä pärjää. Moni laittaa taikinaan myös juustoraastetta ja se antaa mukavaa lisämakua ja silloin vehnäjauhojen määrää voi pienentää.

Ainekset:

250 g raejuustoa
        2 kananmunaa
        Noin vajaa desi vehnäjauhoja
        Suolaa + muita mausteita oman maun mukaan

Valmistus:

Sekoita ainekset joko kulhossa tai blenderissä tasaiseksi taikinaksi.

Kaada taikina leivinpaperilla vuoratulle pellille ja levitä tasaisesti.

Paista 180 °C 20–25 minuuttia, kunnes pinta on kullanruskea. Pohjan täytyy olla "kypsä" ennen täytteiden levittämistä.

Ota pohja uunista, lisää täytteet ja paista vielä noin 10 minuuttia.

Toivottavasti tällä onnistuu 🤗

Aletheias

• Anonyymi kirjoitti:

En ole ihan varma, millä ohjeella poika tekee. Hän nappailee ideoita usein esim tiktokista, mutta tässä suunnilleen, minkä mukaan hän tekee. Hän ei aina käytä blenderiä ja mielestäni ilman blenderiä kyllä pärjää. Moni laittaa taikinaan myös juustoraastetta ja se antaa mukavaa lisämakua ja silloin vehnäjauhojen määrää voi pienentää.

Ainekset:

250 g raejuustoa
        2 kananmunaa
        Noin vajaa desi vehnäjauhoja
        Suolaa muita mausteita oman maun mukaan

Valmistus:

Sekoita ainekset joko kulhossa tai blenderissä tasaiseksi taikinaksi.

Kaada taikina leivinpaperilla vuoratulle pellille ja levitä tasaisesti.

Paista 180 °C 20–25 minuuttia, kunnes pinta on kullanruskea. Pohjan täytyy olla "kypsä" ennen täytteiden levittämistä.

Ota pohja uunista, lisää täytteet ja paista vielä noin 10 minuuttia.

Toivottavasti tällä onnistuu 🤗

Aletheias

Kiitos paljon. 🤗

• Anonyymi

Eilen ja tänään spaghettia jauhelihakastikkeella, jota on vielä vähän ja illaksi tulee bolognese-pizza iltapalaksi, eilisen iltapala-pizza oli tonnikala.

Pellillinen pizzaa päivässä aina iltapalana on hyvä. Eikä tule nälkä aamuyöllä.

On huono jos maha alkaa murisemaan kuin karhu ja itse herää siihen kovaan murisevaan ääneen jonka maha tekee.

• Joo, vatsabileet eivät ole mukavaa kuunneltavaa. 👍

• Anonyymi

Olen kyllä katsellut tuota pizza kittiä useamnan kerran, mutta jättänyt kuitenkin ostamatta. Kyllä se joku päivä pitää kokeilla. Ajattelin alkaa kohta pykäämään kanakeittoa ja laitan tortelloneja sekaan, sekä tietysti erilisia kasviksia. Saa katsoa mitä siitä tulee, kun en tapani mukaan taaskaan mitään reseptiä käytä. 😃

• Joo, ei sitä kotona tarvita reseptejä. 👍

• Anonyymi

pizza on näppärä kun voi siihen lätkiä mitä vain päälle ja kokeiluja tehdä

• Juurikin näin ja siitä voi tehdä vaikka kuinka terveellistä tahi epäterveellistä fiiliksen mukaan. 👍

• Olen vähän laiska ja isken bataattiranskalaisia ja nakkeja airfryeriin. Siihen sivuun perunasalaattia ja turunsinappia. Epäterveellistä, mutta joskus näin.

Olen niin intomielinen pizzan syöjä, etten osta valmiita pohjia. Teen taikinan aina itse, niin tulee ihan paras. Olen kyllä kokeillut valmiita pohjia, mutta niistä tulee aina paha mieli.

• Mun pitäis hommata tuo arska, mutta laitan sen verran harvoin kotona ruokaa (työsuhde-etu) niin ei ole tullut hommattua. Itse tehty pohja tietysti pesee valmiit mennentullen. 👍

• Anonyymi

Viikonloppuisin on paljon hauskempia hommia kuin kokkailu. Jotain valkosipulivoipatonkisysteemiä olen vetänyt aamupuuron jälkeen. Syödään sitte taas kun ehtii.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Ei tuokaan huono ole.

>simiti<

• Juu, ymmärrän. 👍

• Anonyymi

En ole en käy lidlissä eilen söin mökillä lenkkimakkaraa ja pullaa ja kahvia ja illalla hannakeksejä ja nakkeja ja ranskanleipää

• Mun isä oli kova syömään lenkkiä ja sillä oli aina takkalenkkiä taskussa. Ite syön joskus hk:n sinistä, se on mun herkkua. Ja kyllähän joku uunimakkara pottumuusilla on aika legendaarinen eväs. 👍

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Mun isä oli kova syömään lenkkiä ja sillä oli aina takkalenkkiä taskussa. Ite syön joskus hk:n sinistä, se on mun herkkua. Ja kyllähän joku uunimakkara pottumuusilla on aika legendaarinen eväs. 👍

Tyttö ymmärtää hyvän päälle eli uskon että ruuasta kanssasi pääsisi sopuun oli se sitten kotona tai retkellä peukku sinulle

• Anonyymi

Eilen syötiin nepalilaisen ruoan jämät perjantailta ja illalla tein hot dogeja lenkin ja saunan jälkeen. Juomana oli Heineken alkoholiton olut.Tänään teen ehkä makaronilaatikkoa tai kananuudelia ja leivon omenapiirakkaa.

• Oi, omenapiirakkaa. Onko ihan omista omenoista? 🤤

• Ne Lidlin pizzakitit sattuivat olemaan loppuviikosta tarjouksessa. Näin sen tarjouksen , En ole vielä itse kokeillut.

Olitko tyytyväinen tulokseen, vai kannattaako pizzapohja sittenkin tehdä itse?

• Jos tykkää ohuesta ja rapeasta pohjasta, niin ne on ihan toimivia. 👍

• Anonyymi

Ostin S-marketista Coopin pakastepizza pohjia. niitä menee kaksi uunipellille, kun toisen leikkaa kahtia. Coop tomaattimurskaa, jämäjuustot raastettuna ja katiskasta löytyneet särkikalat päälle. Reilusti valkosipulia ja yrttejä omasta tarhasta. On muuten parempi kuin esikuvansa Kotipizzan Kalamestari.

• Anonyymi

Unohtui Lidlin kreikkalaiset kalamataoliivit ja tuore punasipuli.

• Uskon, kuulostaa hyvältä. 👍

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      45
      3553
    2. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      69
      3211
    3. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      30
      2995
    4. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      159
      2758
    5. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      12
      2293
    6. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2269
    7. Kirjotan ikävää ulos

Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run
      Ikävä
      14
      1698
    8. Sinä se vaan jaksat

Suosittelen lopettamaan hyvissä ajoin, tuo toimintas ei auta unohtamiseen. Jossain vaiheessa asia julkistuu enkä usko et
      Ikävä
      23
      1597
    9. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      3
      1557
    10. iltalehden uutinen poistettiin?

Jämsässä koulussa rikosepäily avustaja juu
      Jämsä
      15
      1356
    Aihe