💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡
Energiatehoton, ikävän kelmeää kusenkeltaista valoa. Polttavan kuuma. Värilämpötilaa ei juuri pystynyt säätämään tai tuli ongelmia. Vaarallinenkin helposti särkyvän lasikuoren takia. Olihan sellainen halpa ostaa, mutta hemmetin kallis käyttää. Vaikea muotoilla korkean lämpötilan ja tyhjiövaatimuksen takia.
Hehkulamppu on oikeasti lämpövastus, joka tuotta hieman valoa. Hyötysuhde vain muutaman prosentin luokkaa!!! Täysin järjetöntä energiantuhlausta!!😱😱😱 Halgogeenilamppu on kuin polttomoottoriajan viimeiset miniturbot, pientä parannusta, mutta ei pelastusta. Ledin hyötysuhde halogeeniinkin verrattuna on moninkertainen! 💪🏻💪🏻💪🏻
Kun hehkulankojen tilalle tuli led-tekniikka, vanhat jäärät edelleen vannoivat hehkulampun nimeen ja haalivat paniikissa hehkulamppuja varastonsa täyteen. Sormi ojossa ääni väristen he saarnasivat miten paljon sähköä hehkulamppuun saa led-lampun hinnalla.
No eihän led-lamppujen ja koko led-valaistuksen pitänyt lyödä läpi. Hehkulampun piti olla ja pysyä. Ja ledithän olivat aivan liian kalliita.
VAAN KUINKAS KÄVI? 🤣🤣🤣🤣🤣!!!!!
Mayumi Itsuwan Koibito yo -laulua (1980) hieman mukaillen:
"Siitä päivästä lähtien, kuin tähdenlennot, hetken loistimme ja sitten haalistuimme."
/ ! \ / ! \ Polttomoottoriauto on kuin hehkulamppu. Aikansa sekin sai loistaa. / ! \ / ! \ / ! \
10
127
Vastaukset
- Anonyymi
"Värilämpötilaa ei juuri pystynyt säätämään tai tuli ongelmia. "
Miksi värilämpötilaa pitäisi säätää? Lähes kukaan ei säädä värilämpötilaa ja useimmat eivät edes tiedä mitä värilämpötila tarkoittaa ja ostavat vain satunnaisesti lamput. Lisäksi useimmat pitävät edelleen enemmän keltaisista valoista kuin nykyisistä kamalista valkoisista valoista.
"Hehkulamppu on oikeasti lämpövastus, joka tuotta hieman valoa. Hyötysuhde vain muutaman prosentin luokkaa!!! Täysin järjetöntä energiantuhlausta!!😱😱😱"
Entä sitten? Ja talvella tuo lämpö menee muutenkin asunnon lämmitykseen, joten ei se silloin hukkaan mene. Ja miten tuo sähkön kulutus on yhtäkkiä kamala asia kun on kyse lampusta, mutta se ei haittaa kuin ladataan sähköautoa. Tuo on pelkkää kaksinaismoralistista paskanjauhantaa.- Anonyymi
Jos haluaa, että valkoinen näyttää valkoiselta, pitää olla luonnonvalkoista valoa.
CRI-värintoistoindeksihän on kalibroitu ammoisina aikoina hehkulamppujen takia vituralleen minkä takia paremmilla tekniikoilla tulee eri CRI-lukema.
Paskainen kämppä tietysti näyttää vähemmän paskaiselta kelmeän himmeässä valossa.
Ja asunnon lämmittäminen sähkövastuksella on järjetöntä talvellakin. Lämpöpumppu näes antaa yhdellä kilowattitunnissa sähköä viisi kilowattituntia lämpöenergiaa.
- Anonyymi
Hyvä vertauskuva.
- Anonyymi
Kun Mayumi Itsuwa toivoi Koibito yo -laulussaan, että hänen rakas sanoisi eropuhen olleen pelkkä vitsi, bensalenkkari toivoisi EU:n sanovan, että puheet polttiskiellosta olivat pelkkä vitsi. 🤣🤣🤣🤣🤣
"Koibito yo, sayonara..."
Rakkaani, hyvästi...- Anonyymi
Ja polttiskieltoa ja muita rajoitteita vaativat vain sähköautofanaatikot eli mielisairaat kommunistit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja polttiskieltoa ja muita rajoitteita vaativat vain sähköautofanaatikot eli mielisairaat kommunistit.
Fanaatikot vaativat aina mitä milloinkin. Fossiilifanastikot vaativat sähköautojen kieltämistä ja sähköautofanastikot puolestaan fossiiliautojen kieltämistä.
Sen sijaan me tavalliset autonkäyttäjät auton käyttövoimasta riippumatta emme vaadi tuollaisia.
Minä ajan sähköllä ja en varmasti enää palaa fossiileihin, mutta en tietenkään vaadi niiden kieltämistä. Minua kun ei liikauta se millä kukin liikkumisensa hoitaa, saati millä käyttövoimalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fanaatikot vaativat aina mitä milloinkin. Fossiilifanastikot vaativat sähköautojen kieltämistä ja sähköautofanastikot puolestaan fossiiliautojen kieltämistä.
Sen sijaan me tavalliset autonkäyttäjät auton käyttövoimasta riippumatta emme vaadi tuollaisia.
Minä ajan sähköllä ja en varmasti enää palaa fossiileihin, mutta en tietenkään vaadi niiden kieltämistä. Minua kun ei liikauta se millä kukin liikkumisensa hoitaa, saati millä käyttövoimalla.Joo, jokainen saa todellakin ajaa, millä haluaa ja mikä itselle parhaiten käy vaikka oikealla hevosvetoisella. Mä en ymmärrä lainkaan tuota uhoamista muuten, kuin että kyllä on ihmisillä helvetin huono itsetunto, kun täytyy auton merkillä ja käyttövoimalla pullistella. Itse en ikinä ole uutta autoa ostanut ja hyvin olen pärjännyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin minun tuttavapiirissä nykyaikaisilla autoilla ajavat ovat koulutettua, hyvin toimeentulevaa väkeä joka kannattaa Kokoomusta.
- Anonyymi
Kerro ny, mitä tarkalleen ottaen yrität kertoa? Ihan sähkärien lediloistetta vai mitä? Katohan, kun noita ledipaketteja saa polttiksiinkin hankkia. Edelliseen autoon vaihdoin ihan itse, kun tuota osaamista on. Löytyi kyllä yksi huono puoli, ne ledivalot ei lämmitä talvipakkasilla, kuten halogeenit, jotka sulattaisi "valot", kuten halogeenit. Nykyisessä on halogeenit ja saapi ollakkin vaikka ne huonommin valaisee, mutta sekin asia on korjattu lisävaloilla, halogeenit nekin, mutta vähän "tuhdimmat".
- Anonyymi
Juuri näin. Hyvä kirjoitus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.633776Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin812381Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141630Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701398- 981270
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401172Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä551005- 49993