Markka-aikana olin kaupassa ja edelläni oli pikkupoika. Hänen tikkariostoksestaan jäi puuttumaan 10penniä.
Tokikin mua harmitti ja läsäytin kourallisen tikkareita hihnalle toteamalla, että minä maksan, mutta tikkarit ovat pojan.
Eniten iloistuin kun poika antoi kaupan ulkopuolella tikkareita ystävilleen.
>simiti<
Oletteko saaneet auttamisesta hyvää mieltä?
59
417
Vastaukset
- Anonyymi
Ihana 💕
- Anonyymi
Olen tehnyt tuota samaa kassoilla, jos edellä olevilta puuttuu rahaa. Eikö jokainen tee niin?
Muiden palveleminen on ihmisen dharma.
🦄- Anonyymi
Lapset tuntee katsokaa tossa on namutäti joka houkuttelee luokseen pikkupoikii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapset tuntee katsokaa tossa on namutäti joka houkuttelee luokseen pikkupoikii
Voisitko nyt ystävällisesti ja rauhallisesti mennä itseesi?
🦄 - Anonyymi
Viimeksi kun meinasin tehdä noin Lidlin kassalla, niin joku pisti epäröimään. Muistaakseni äiti ja pikkupoika olivat ne edellä olevat asiakkaat. Äiti joutui koettamaan ainakin kahta eri korttia ja lopulta jättämään kassalle osan tuotteista, kun rahat eivät riittäneetkään.
Poika päästi melkoisen parun, kun hänenkin haluamiaan tuotteita jäi kassalle.
Parkkiksella sitten näin, kun tämä seurue lähti n. kolme kertaa omaa autoani kalliimmalla hybridimersulla liikenteeseen, eikä oma autonikaan ihan halpa rottelo ole.
Jäin miettimään, että mikä kuvio? Onko ihmiset todella noin pihalla taloudestaan? Vai mennäänkö vaan velat tapissa, jotta naapuri olisi kateellinen, eikä lidlin kassalta sitten irtoa kuin pelkkä makaroonilaatikko? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimeksi kun meinasin tehdä noin Lidlin kassalla, niin joku pisti epäröimään. Muistaakseni äiti ja pikkupoika olivat ne edellä olevat asiakkaat. Äiti joutui koettamaan ainakin kahta eri korttia ja lopulta jättämään kassalle osan tuotteista, kun rahat eivät riittäneetkään.
Parkkiksella sitten näin, kun tämä seurue lähti n. kolme kertaa omaa autoani kalliimmalla hybridimersulla liikenteeseen, eikä oma autonikaan ihan halpa rottelo ole.
Jäin miettimään, että mikä kuvio? Onko ihmiset todella noin pihalla taloudestaan? Vai mennäänkö vaan velat tapissa, jotta naapuri olisi kateellinen, eikä lidlin kassalta sitten irtoa kuin pelkkä makaroonilaatikko?Tuossa on aina se vaara, että mies on elättäjän asemassa. Kaikki eivät valitettavasti hoida sitä asemaansa sen vaativalla vastuullisuudella.
En usko että kukaan tulee huvin vuoksi kaupan kassalle piipittämään maksua, joka ei mene läpi.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa on aina se vaara, että mies on elättäjän asemassa. Kaikki eivät valitettavasti hoida sitä asemaansa sen vaativalla vastuullisuudella.
En usko että kukaan tulee huvin vuoksi kaupan kassalle piipittämään maksua, joka ei mene läpi.
🦄Eli että taloustilille ei ole siirretty rahaa, mutta muija on pistetty silti kauppaan?
Tuossakin tapauksessa on muistettava, että nainen on osansa valinnut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli että taloustilille ei ole siirretty rahaa, mutta muija on pistetty silti kauppaan?
Tuossakin tapauksessa on muistettava, että nainen on osansa valinnut."Eli että taloustilille ei ole siirretty rahaa, mutta muija on pistetty silti kauppaan?"
Niin. On sellainen täysin mahdollista. Taloudellinen hyväksikäyttö on fakta.
Muista globaali näkökulma. Suomessakin on paljon maahanmuuttajaperheitä, joiden naiset eivät todellakaan ole valinneet kotona olemista.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eli että taloustilille ei ole siirretty rahaa, mutta muija on pistetty silti kauppaan?"
Muista globaali näkökulma. Suomessakin on paljon maahanmuuttajaperheitä, joiden naiset eivät todellakaan ole valinneet kotona olemista.
🦄Kyllä oli ihan kantasuomalainen nainen ja lapsi.
Ja oli miten oli, niin olen tyytyväinen etten sekaantunut kassatapahtumaan.
Ylikalliin Mersun voi myydä vaikka isommallakin tappiolla, jotta lyhennyksiltä jää rahaa perustarpeisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä oli ihan kantasuomalainen nainen ja lapsi.
Ja oli miten oli, niin olen tyytyväinen etten sekaantunut kassatapahtumaan.
Ylikalliin Mersun voi myydä vaikka isommallakin tappiolla, jotta lyhennyksiltä jää rahaa perustarpeisiin.Ok, en ota kantaa yksittäistapauksiin. 😁
Luotan sinun arvioosi tuon tilanteen erikoisuudesta.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eli että taloustilille ei ole siirretty rahaa, mutta muija on pistetty silti kauppaan?"
🦄Noh, noh. Kerran vaimoni teki pitkää päivää palovahtina. Toki ĥänen tilipäivänä menin ostaan molemmille uudet kännykät
Ensin vaino oli hirmu vihainen, mutta lepyi lopuksi päästyään kiinni älykännykän saloihin. Ja kyllä, meillä oli yhteinen tili johon molempien palkka tuli.
Töissäään kertoi ukkonsa tuhlanneen ylityörahat heti kännyköihin. Työporukka oli revennyt nauruun.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko nyt ystävällisesti ja rauhallisesti mennä itseesi?
🦄Sillä on joku trauma aikuisista ihmisistä lapsiraukka 😭
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäin miettimään, että mikä kuvio? Onko ihmiset todella noin pihalla taloudestaan? Vai mennäänkö vaan velat tapissa, jotta naapuri olisi kateellinen, eikä lidlin kassalta sitten irtoa kuin pelkkä makaroonilaatikko?Ällös nyt. Kerran yritin vahingossa maksaa työturvallisuus kortilla. Kassa vain hymyili ja sanoi, ettei tuo käy heillä, vaikka turvallisuus onkin tärkeää.
Menin ihan noloksi ja kaivoin maksukortin esiin. 🤪
>simiti<
Minä autan aina. Oli sitten kyse mistä vain. Olen hyvin auttavainen noin yleensä ottaen. En aristele tuntemattomia elleivät osoita suoraa agressiivisuutta minua kohtaan.
- Anonyymi
Hyvä.
Niin. Mikään muu kuin muiden auttaminen ei voi tehdä ihmistä onnelliseksi!
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Hyvä.
Niin. Mikään muu kuin muiden auttaminen ei voi tehdä ihmistä onnelliseksi!
🦄No, olen hieman eri mieltä asiasta kanssasi.. onnellisuuden tunne on subjektiivinen kokemus. Riippuu paljolti yksilöstä itsestään mikä tekee onnelliseksi.
Auttaminen ei tee minua onnelliseksi. Koen että on velvollisuus auttaa apua tarvitsevaa.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No, olen hieman eri mieltä asiasta kanssasi.. onnellisuuden tunne on subjektiivinen kokemus. Riippuu paljolti yksilöstä itsestään mikä tekee onnelliseksi.
Auttaminen ei tee minua onnelliseksi. Koen että on velvollisuus auttaa apua tarvitsevaa.Mikä tekee sinut onnelliseksi?
🦄 - Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No, olen hieman eri mieltä asiasta kanssasi.. onnellisuuden tunne on subjektiivinen kokemus. Riippuu paljolti yksilöstä itsestään mikä tekee onnelliseksi.
Auttaminen ei tee minua onnelliseksi. Koen että on velvollisuus auttaa apua tarvitsevaa.Siinä pirpana on oikeassa, että onnellisuus on yksilöllistä. Itse olen onnellinen eläkeläinen ja pirpana ei vain halua antaa väistämättömälle periksi ollen töissä loppuun saakka.
Mutta Maine kisuliinini oli loppuun asti omapäinen ei suostunut myöntämään, ettei enää 8 kiloisena tulla naaman päälle nukkumaan. 🤣
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Mikä tekee sinut onnelliseksi?
🦄Elämä. Eläminen ja sen käsittämätön hienous tekee minut onnelliseksi. Puhdas juomavesi, lehtivihreä, symbioosi ja hexacon.. molekyylit ja atomit, linnun laulu tai lapsen nauru.. minä olen onnellinen pikkuasioista.. mutta se ny on vain hetken tuulahdus ja sit se menee ohi.
Olen hetkittäin hyvin onnellinen ihminen.
En tule onnelliseksi siitä mitä saan. En koe olevani yhtään sen arvoisempi onneen kuin kukaan muukaan kanssaeläjä, mutta onnellisuuteni lähde on pikkiriikkisissa asioissa ja siksipä voin ammentaa siitä yhä uudelleen.
On jalo taito nähdä hyvää ympärillään.. monella kun tuppaa olemaan ajattelu hieman negatiivisyyteen heilahtavaa. Ja syykin on mielestäni aika selvä. Ego.
Minä haluan ja minä tarvitsen ja minä olen sen arvoinen.. egoajattelua. Minä,minä, ja minä.
Jos ei kykene näkemään egonsa yli, ei osaa arvostaa kaikkeuden ihanuutta ja esmes niitä pikkuasioita. Tämä planeetta on käsittämätön miljoonine triljoonineen pikku yksityiskohtineen. Ja meille on suotu kunnia elää .. siis Elää täällä. Se on hyvin vaikuttavaa.
Yksi ego ei merkkaa kokonaiskuvassa paskaakaan ja siksi minuus on turhake jos sitä ei osaa arvostaa. Elämä on ihmeellisyyksiä täynnä ja se tekee minut onnelliseksi.
On vaikeaa selittää mikä tekee minut onnelliseksi kun vastaus on kaikki ja ei mikään.
Se joka hiffaa mua, niin hiffaa, muut älköön vaivautuko.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Elämä. Eläminen ja sen käsittämätön hienous tekee minut onnelliseksi. Puhdas juomavesi, lehtivihreä, symbioosi ja hexacon.. molekyylit ja atomit, linnun laulu tai lapsen nauru.. minä olen onnellinen pikkuasioista.. mutta se ny on vain hetken tuulahdus ja sit se menee ohi.
Olen hetkittäin hyvin onnellinen ihminen.
En tule onnelliseksi siitä mitä saan. En koe olevani yhtään sen arvoisempi onneen kuin kukaan muukaan kanssaeläjä, mutta onnellisuuteni lähde on pikkiriikkisissa asioissa ja siksipä voin ammentaa siitä yhä uudelleen.
On jalo taito nähdä hyvää ympärillään.. monella kun tuppaa olemaan ajattelu hieman negatiivisyyteen heilahtavaa. Ja syykin on mielestäni aika selvä. Ego.
Minä haluan ja minä tarvitsen ja minä olen sen arvoinen.. egoajattelua. Minä,minä, ja minä.
Jos ei kykene näkemään egonsa yli, ei osaa arvostaa kaikkeuden ihanuutta ja esmes niitä pikkuasioita. Tämä planeetta on käsittämätön miljoonine triljoonineen pikku yksityiskohtineen. Ja meille on suotu kunnia elää .. siis Elää täällä. Se on hyvin vaikuttavaa.
Yksi ego ei merkkaa kokonaiskuvassa paskaakaan ja siksi minuus on turhake jos sitä ei osaa arvostaa. Elämä on ihmeellisyyksiä täynnä ja se tekee minut onnelliseksi.
On vaikeaa selittää mikä tekee minut onnelliseksi kun vastaus on kaikki ja ei mikään.
Se joka hiffaa mua, niin hiffaa, muut älköön vaivautuko.Enemmän siis luonto kuin ihmisten toiminta.
Noista luettelemistasi asioista vain puhdas juomavesi vaatii kehittyneitä teknisiä ja taloudellisia taitoja ja lapsen nauru hoivaviettiä, hoivataitoa ja kotitalousmittakaavan taloustaitoja, mutta muut seikat ovat enemmän ihmisen toiminnasta riippumattomia asioita. 🤔
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Enemmän siis luonto kuin ihmisten toiminta.
Noista luettelemistasi asioista vain puhdas juomavesi vaatii kehittyneitä teknisiä ja taloudellisia taitoja ja lapsen nauru hoivaviettiä, hoivataitoa ja kotitalousmittakaavan taloustaitoja, mutta muut seikat ovat enemmän ihmisen toiminnasta riippumattomia asioita. 🤔
🦄Oikeastaan nuo olivat vain pieniä esimerkkejä.. olen sellainen yleistyytyväinen kaikkeen. Sanottakoon sit sitä vaikka onnellisuudeksi.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Oikeastaan nuo olivat vain pieniä esimerkkejä.. olen sellainen yleistyytyväinen kaikkeen. Sanottakoon sit sitä vaikka onnellisuudeksi.
Ok, hyvä että olet yleistyytyväinen. 😁 Minulle luonto ei anna ihan niin paljon mielihyvää kuin muiden ihmisten tekemiset meidän kaikkien hyväksi. Vaikka nyt sitten juomaveden ja putkistojen muodossa, tai missä tahansa vastaavassa.
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Ok, hyvä että olet yleistyytyväinen. 😁 Minulle luonto ei anna ihan niin paljon mielihyvää kuin muiden ihmisten tekemiset meidän kaikkien hyväksi. Vaikka nyt sitten juomaveden ja putkistojen muodossa, tai missä tahansa vastaavassa.
🦄Niin.. jokaisella on omat mielihyvän lähteensä.
- Anonyymi
Toki auttamisesta tulee hyvä mieli. On kiva tunne nähdä, kun joku tulee iloiseksi tai tyytyväiseksi saamastaan avusta. Jostain syystä minulta kysellään apuja tasaiseen tahtiin, niin pääsen myös auttamaan ihmisiä melko usein. Viimeksi apuani kysyi hirman iäkkäämpi nainen Helsingin rautatieasemalla, joka oli ihmeissään, miltä raiteelta juna lähtee.
Auttamisen pitäisi olla meille kaikille perusolettamus. Kun joku on avun tarpeessa, niin ei vain käännetä päätä, olipa kyse sitten ihan pienestä tai vähän isommasta avuntarpeesta.
Aletheias- Anonyymi
Kuulostaa hyvältä. ☺️
Liikennejärjestelmät voivat olla monimutkaisia varsinkin suurissa kaupungeissa ulkomailla, ja aina joku on siellä ensimmäistä kertaa ja neuvoja vailla. Minussa on jokin liikenneneuvojan viba, koska minulta kysytään aina ulkomailla neuvoa jonkin metron tms. käytössä. 😄 Tietysti täytyy varoa taskuvarkaita, mutta kyllä moni on siellä ihan oikeastikin sormi suussa.
Minä ostin kerran Helsingin rautatieasemalla Subi-leivän ja katselin olisiko ulkona ketään, jolle se maistuisi. Olihan siellä sitten yksi sen näköinen, ettei ruokaa ole saatu hetkeen. Hän oli hyvin kiitollinen leivästä, mutta hänellä oli myös kova kiire alkaa syödä sitä... 😄👍🏼
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. ☺️
Liikennejärjestelmät voivat olla monimutkaisia varsinkin suurissa kaupungeissa ulkomailla, ja aina joku on siellä ensimmäistä kertaa ja neuvoja vailla. Minussa on jokin liikenneneuvojan viba, koska minulta kysytään aina ulkomailla neuvoa jonkin metron tms. käytössä. 😄 Tietysti täytyy varoa taskuvarkaita, mutta kyllä moni on siellä ihan oikeastikin sormi suussa.
Minä ostin kerran Helsingin rautatieasemalla Subi-leivän ja katselin olisiko ulkona ketään, jolle se maistuisi. Olihan siellä sitten yksi sen näköinen, ettei ruokaa ole saatu hetkeen. Hän oli hyvin kiitollinen leivästä, mutta hänellä oli myös kova kiire alkaa syödä sitä... 😄👍🏼
🦄Liikennejärjestelyt saattavat joskus hämmentää itse kutakin vieraassa paikassa. Nykyään toki on niin hyvät sovellukset kaikkeen, että niiden avulla pärjää jo pitkälle, mutta esim vanhempi henkilö, joka ei käytä lainkaan älylaitetta, voi olla hyvinkin pulassa, että mistä löytää oikean pysäkin ja reitin. Minäkin olen jo Helsingissä välillä ihmeissäni, että miten pääsen mihinkin. Ja sitten tilaan Boltin tai vain tallustan perille kun en jaksa odotella pysäkeillä ja rampata jossain rullaportaissa eestaas ahdistavassa ruuhkassa. Kauhean työlästä kulkemista. Ei tällaisen maalaisen hermot kestä 😂
Sinussakin on sitten opastajan vikaa 😁 Sen täytyy johtua jostain sellaisesta, että on helposti lähestyttävä, sellainen perusystävällinen olemus. Ja ehkä vaikutat myös tietåvän mitä teet, niin moni mieltää, että sinulta on hyvä kysyä. Varmaan joukossa voi olla taskuvarkaitakin, mutta harvemmin onneksi silti.
Tuo Subi-leivän ostaminen oli kaunis teko. Miten vähän aikaa ja rahaa tuollaiset teot meiltä vaatiikaan, mutta silti liian harva niitä tekee. Tuollainen parhaimmillaan luo ihmiseen uskoa paremmasta, kun saa kokea, että hyvyyttä on vielä olemassa. Hienosti toimittu 🤗
Aletheias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikennejärjestelyt saattavat joskus hämmentää itse kutakin vieraassa paikassa. Nykyään toki on niin hyvät sovellukset kaikkeen, että niiden avulla pärjää jo pitkälle, mutta esim vanhempi henkilö, joka ei käytä lainkaan älylaitetta, voi olla hyvinkin pulassa, että mistä löytää oikean pysäkin ja reitin. Minäkin olen jo Helsingissä välillä ihmeissäni, että miten pääsen mihinkin. Ja sitten tilaan Boltin tai vain tallustan perille kun en jaksa odotella pysäkeillä ja rampata jossain rullaportaissa eestaas ahdistavassa ruuhkassa. Kauhean työlästä kulkemista. Ei tällaisen maalaisen hermot kestä 😂
Sinussakin on sitten opastajan vikaa 😁 Sen täytyy johtua jostain sellaisesta, että on helposti lähestyttävä, sellainen perusystävällinen olemus. Ja ehkä vaikutat myös tietåvän mitä teet, niin moni mieltää, että sinulta on hyvä kysyä. Varmaan joukossa voi olla taskuvarkaitakin, mutta harvemmin onneksi silti.
Tuo Subi-leivän ostaminen oli kaunis teko. Miten vähän aikaa ja rahaa tuollaiset teot meiltä vaatiikaan, mutta silti liian harva niitä tekee. Tuollainen parhaimmillaan luo ihmiseen uskoa paremmasta, kun saa kokea, että hyvyyttä on vielä olemassa. Hienosti toimittu 🤗
AletheiasJuu, olen huomannut että rahan antaminen johtaa usein tupakan ostamiseen. 😕 Ruuan ostaminen on parempi siinä mielessä.
Ja tarkennan että kyseessä oli siis puolikas Subi, ei kokonainen. Puolikkaaseen on varaa lähes kaikilla, jotka matkustavat junalla. Niitä pitäisi ostella nälkäisille useammin.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, olen huomannut että rahan antaminen johtaa usein tupakan ostamiseen. 😕 Ruuan ostaminen on parempi siinä mielessä.
Ja tarkennan että kyseessä oli siis puolikas Subi, ei kokonainen. Puolikkaaseen on varaa lähes kaikilla, jotka matkustavat junalla. Niitä pitäisi ostella nälkäisille useammin.
🦄Ledtjuntti. Miksi sarvikuono olet ledtajunttipedo?
- Anonyymi
Capo ropital.
En auta ketään rahallisesti. Naapurin pennulle maksoin kyllä namit, kun ei rahat riittäneet kassalla, mutta sitäkään en tehnyt hyvää hyvyyttäni. Ihan vain ajatus siitä että pitäähän sen pennunkin joskus karkkia saada. Niin ja pummasin kyllä taksin sille kaverille, joka oli eksyneenä ovelleni, kun vaikutti kunnolliselta veikolta. Mutta ei auttaminen sinäänsä mieltäni lämmitä.
Muutenkaan en ole innokas auttamaan ketään. Olen oppinut tässä maailmassa, että auttajalla on paskainen loppu. Vanhukset ja lapset ovat poikkeus ja vähän niinkuin minimi ihmisyyden mitta.- Anonyymi
Mä taas oon aatellu asian niin, että ihan sama jos musta tulee loppu auttaessani, kunhan olen lojaali ja uskollinen sydämelleni ja sen halulle auttaa. Siihen perustuu mun koko elämä aikalailla, olla lojaali ja uskollinen sydämelleni ja sille mihin se uskoo. Rahat on kiinni nytkin eläinten auttamisessa, mutta jollen auta eläimiä mä kuolen suruun. Mun sydämeni murtuu ja en nauti elämästä kuten nautin kun saan auttaa eläimiä ja tuntea niitten rakkauden.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä taas oon aatellu asian niin, että ihan sama jos musta tulee loppu auttaessani, kunhan olen lojaali ja uskollinen sydämelleni ja sen halulle auttaa. Siihen perustuu mun koko elämä aikalailla, olla lojaali ja uskollinen sydämelleni ja sille mihin se uskoo. Rahat on kiinni nytkin eläinten auttamisessa, mutta jollen auta eläimiä mä kuolen suruun. Mun sydämeni murtuu ja en nauti elämästä kuten nautin kun saan auttaa eläimiä ja tuntea niitten rakkauden.
JasuOlis vaan rahaa enemmän käyttää, niin voisi auttaa vielä laajemmin ja useampaa ihmistäkin. Raha mahdollistaisi resursseja.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olis vaan rahaa enemmän käyttää, niin voisi auttaa vielä laajemmin ja useampaa ihmistäkin. Raha mahdollistaisi resursseja.
JasuOon kyllä saanut kerjuulla apua mm. vuodevaatteita, petejä, peittoja, koppia, häkkejä jne. Jotain vien eläinsuojeluunkin ja osan käytän rescue eläimillä kotonakin, mihin rahani ei riitä. Ruokaan menee iso osa rahasta ja jos sairastavat hoitoon.
Itelleni en hommaa enää mitään muuta kuin lääkkeet sairauksien kurissa pysymiseen ja ruokaa. Muu menee eläimiin ja lapsiini kaikki muu raha. Joka sentti.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oon kyllä saanut kerjuulla apua mm. vuodevaatteita, petejä, peittoja, koppia, häkkejä jne. Jotain vien eläinsuojeluunkin ja osan käytän rescue eläimillä kotonakin, mihin rahani ei riitä. Ruokaan menee iso osa rahasta ja jos sairastavat hoitoon.
Itelleni en hommaa enää mitään muuta kuin lääkkeet sairauksien kurissa pysymiseen ja ruokaa. Muu menee eläimiin ja lapsiini kaikki muu raha. Joka sentti.
JasuOon silleen törmänny onnekkaasti hyväsydämisiin ihmisiin, että ovat halunneet laittaa hyvää kiertoon ja auttaa. Kiitos kaikille heille ihanille eläimiä rakastaville ihmisille, ootte enkeleitä ja aarteita avullanne. 🥰❤️
Ja halulla auttaa.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Oon kyllä saanut kerjuulla apua mm. vuodevaatteita, petejä, peittoja, koppia, häkkejä jne. Jotain vien eläinsuojeluunkin ja osan käytän rescue eläimillä kotonakin, mihin rahani ei riitä. Ruokaan menee iso osa rahasta ja jos sairastavat hoitoon.
JasuAutan nimenomaan läheisiäni, mutta en vieraita. Mitä väliä niillä vierailla tai eläimillä tai millään muulla on? Maailma saa ihan rauhassa hukkua paskaan, eikä liikuta minua millään tasolla.
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Autan nimenomaan läheisiäni, mutta en vieraita. Mitä väliä niillä vierailla tai eläimillä tai millään muulla on? Maailma saa ihan rauhassa hukkua paskaan, eikä liikuta minua millään tasolla.
No ei mullakaan niin vieraat ihmiset paljon kiinnosta autella, poikkeus vahvistaa säännön. Joitakin ihmisiä on joiden kohtalo koskettaa ja haluaa vähän helpottaa elämäänsä miten voi.
Eläimet taas on mulle ollu aina osa mun sydäntä. Aina. Ilman niitä tää maailma saisi hävitä vaikka helvettiin. Evvk.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei mullakaan niin vieraat ihmiset paljon kiinnosta autella, poikkeus vahvistaa säännön. Joitakin ihmisiä on joiden kohtalo koskettaa ja haluaa vähän helpottaa elämäänsä miten voi.
Eläimet taas on mulle ollu aina osa mun sydäntä. Aina. Ilman niitä tää maailma saisi hävitä vaikka helvettiin. Evvk.
JasuAsun mielummin rottalaumassa, kun ihmislaumassa. Turvallisempia ne rotat on ja sielukkaampia. Ihminen on katala otus.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asun mielummin rottalaumassa, kun ihmislaumassa. Turvallisempia ne rotat on ja sielukkaampia. Ihminen on katala otus.
JasuTämä sopii minuun, kuin nenä päähän.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT9NskNa0bUXuKCJ9zMGC7esG6ZFXoMCAKKpkeYqeVkw-jYRgPQnFVuKNuy&s=10
Jasu
Kyllä. Auttamisesta saa parhaat kiksit. Esimerkiksi kassajonossa ohi päästäminen tai kauppakassin kantaminen ovat pieniä tekoja ja vieläpä ilmaisia, että lähes jokainen pystyy nuo tekemään.
- Anonyymi
Se on varmaa etten saa hyvää mieltä sellaisen ihmisen auttamisesta josta en pidä!
- Anonyymi
Buu!Olet ihmisiä vihaava perusjuntti. Täysi looseri.
- Anonyymi
Auttamisesta se paras mieli juuri tuleekin, jos mistä. Kun helpottaa jonkun toisen taakkaa tai tilannetta. Puhun alkkiksista usein ikävän sävyisesti, en inhia heitä. Inhoan vain seurauksia mitä alkoholismin myötä lähipiiri kärsii, kokemus on siinä mulla syynä. Olen ollu se alkoholisti addiktin läheinen.
Mutta on heille annettu rahaa ruokaankin. Ollut kaverinakin.
Ylipäänsä jos voi ja huomaa, auttaminen on hyvä asia ja teko. Se on paljon rakentavampaa, kun kiusaaminen.
Jasu- Anonyymi
Tuli mieleen ukrainalaisnaiset joille lahjoitin monitoimikoneen ja sauvasekoittimen. Oisinkohan kerran tai kaks käyttänyt. Nyt he käyttää niitä tehdessään leivoksia myyntiin, mistä saavat rahaa perheelleen.
Ei menny hukkaan. Samoin huonekaluja ja vaatteita, leluja olen heille vienyt. Ne on kodin menettäneille tärkeitä uuden elämän ja selviimisen partikkeleita. Muksut on ollu silmät kirkkaina kun uuden karheat lelut saa käsiinsä. ❤️🥰
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuli mieleen ukrainalaisnaiset joille lahjoitin monitoimikoneen ja sauvasekoittimen. Oisinkohan kerran tai kaks käyttänyt. Nyt he käyttää niitä tehdessään leivoksia myyntiin, mistä saavat rahaa perheelleen.
Ei menny hukkaan. Samoin huonekaluja ja vaatteita, leluja olen heille vienyt. Ne on kodin menettäneille tärkeitä uuden elämän ja selviimisen partikkeleita. Muksut on ollu silmät kirkkaina kun uuden karheat lelut saa käsiinsä. ❤️🥰
JasuPuhut valheita. Myivät ne heti ja junttina valehtelet itsellesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhut valheita. Myivät ne heti ja junttina valehtelet itsellesi.
En valehtele, ei kuulu mun tapoihini ja itse oot juntti. 😃
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuValehtelet! Ne pummit ensimmäisenä myi sen ja pummaavat sossusta uutta.
- Anonyymi
Samoin. Oli pari pikku poikaa kassalla edessäni ja heiltä jäi 15 snt puuttumaan, siinä neuvottomina katsoivat toisiaan, sanoin kassalle, et tuossa se 15 snt, joku muukin jo pussiaan kaiveli. Voi niiden poikien ilmeitä, katsoivat kuin aavetta ja kyllä, kiittivät. Sain hyvän mielen pienestä ja varmasti pikkupojat ison.
- Anonyymi
Kyllä. Kassoilla kannattaa pitää silmät auki. Kerran tuollainen tilanne tuli eräälle ulkomaalaiselle aikuiselle. Kaksi euroa jäi puuttumaan senkin jälkeen, kun yksi tuote oli jo käyty vaihtamassa edullisempaan. Edessäni oleva henkilö ei halunnut sitä 2 euroa maksaa. 🙄 Minä sitten hiivin hänen takaansa kassalle ja annoin puuttuvat 2 euroa.
Ei saa tahallaan tehdä ihmisten kauppareissuista vaikeita! Rahahuijarit eivät yleensä kerjää kassoilla, eivätkä kassoilla rahaa kaipaavat koskaan kerjää sitä. Täytyy ymmärtää itse mennä auttamaan.
🦄
- Anonyymi
Jätin kerran tuon hyvän työn tekemättä. Rähjääntynyt mies osti jotain vaatimatonta ruokaa ja jätskin, rahat loppuivat 25 senttiin. Myyjä jätti tavaroista jonkun pois. En sitten saanut sanotuksi mitään kun ajatuksissa leiskahti yksi ainut pelko: kun joka ikinen päivä tulen tästä samasta päästäkseni töistä kotiin. alkaako joku sakki kerjätä minulta päivittäin. Niinpä pidin suuni pelosta kiinni. Harmitti pitkään, jäi tuo aloittajan iloinen tunne kokematta.
- Anonyymi
Tiskin kukaan, edes ne huijarit, viitsi huijata.jonkun sentin takia😁
- Anonyymi
Kolmen auttajan kommentitko siivottu?
- Anonyymi
Ihmisten auttaminen vaatii aina tilannetajua.
Esmes menin kerran baariin missä tapasin yhden jotain 27 vuotiaan hemaisevan venäläistaustaisen naisen. Juteltiin niitä näitä, pelattiin biljardia ja mentiin sitten pöytään. Hän kai halusi esittää jotain kovempaa mitä olikaan, ja alkoi juomaan tuplia.
Niiden vaikutuksen ansiosta halusi myöhemmin että menen hänen luokseen , hänen kotiinsa. Nuori nainen oli jo siinä tilassa ettei ehkä kyennyt arvioimaan mitä halusi. Kelasin sen mitä illan aikana voisi tapahtua, ja mitä hyvää hänelle siitä seuraisi.
Tilasin paikalle taksin, ohjasin naisen taksin sisään kysyen missä asut. Nainen kertoi osoitteen, ja kysyin taksikuskilta paljonko matka sinne maksaa. Taksikuski kertoi hinnan, maksoin sen ennakkoon hänelle, menin takapenkille antamaan halin sanoen "hyvää yötä". Ilta jatkui omalta osalta ihan hyvin mielin.
Luulempa että ammulla tuo nainen on ollut ihan hyvillään ko. ratkaisusta:)
AV- Anonyymi
Näin toimii jokainen vastuullinen mies.
🦄
- Anonyymi
Päinvastoin. Olin kesällä lähdössä vihdoin ja viimein hyvin toksisesta työpaikasta. No, suostuttelivat minut jäämään vielä ja nyt meno muuttunut sellaiseksi että tulee lunta tupaan melkein joka päivä ja moitteita moitteen perään. Aivot ihan kriisissä että mitä vttua. Ajatuskin töihin menemisestä oksettaa tällä hetkellä. N
- Anonyymi
Empä erityisemmin yleensä kun en auta rahallisesti se ei mielestäni ole auttamista yhden kerran oli toki hämeessä pari tyttöä edelläni lähikaupassa joilla oli sen verran vähän rahaa kun suklaata ostivat etteivät olisi saaneet kuin yhden suklaapatukan vaikka ny ei ollu itselläkään tuolloin juurikaan rahaa ni maksoin silti niin että saivat tytöt kumpainenkin oman suklaapatukan
- Anonyymi
En enää saa minkäänlaista iloa auttamisesta. Johtuu siitä, että olen kohdannut liian monta kusipäätä ja myös työt, joissa työ on ollut varsinaista auttamistyötä ovat tuoneet tullessaan pelkkää paskaa.
Ja nyt niillä kaikilla on reikäiset hampaat tai jopa tekarit.
- Anonyymi
"Oletteko saaneet auttamisesta hyvää mieltä?"
Ei minua kukaan ole niin suuresti auttanut. - AnonyymiUUSI
joo kun maksoin eläkeläis rouvan ostokset kun ei saanut 10€ ostoksia ostettua kun ei ollutkaan riittävästi rahaa tilillä
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst15611042Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i474315Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58664054Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1973664PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1013486Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1013340Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.731980Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?
Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis161305Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt155998Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun269964