Kerran sain 40 päiväsakkoa ja 2vuotta ehdonalaista. Vankilalinnaan en ole koskaan joutunut.
Eikä se mielestäni ole edes tavoiteltava päämääräkään. Kerran tuli tehtyä avioero. Se kyllä harmittaa nykyään, mutta mitä sitä menneitä muistelemaan.
>simiti<
Suurin sakkonne/tuomionne?
24
336
Vastaukset
- Anonyymi
60 kol pahoinpitelystä ja siinä on koko rötöshistoria, muuten paperit saa tilautettua niiltä ja se on ihan normaali proseduuri. Suosittelen jos on epäluottamusta ylimääräisistä merkinnöistä tai muuta epäselvyyttä
- Anonyymi
Sillä ei ihan vielä nk vantaan listoille pääse, siinä gummaa sitä merkintää sitten tai yrittää tällätä ees etäisesti näyttämään fan tsulta tai miltä lie. Näin päihtyneestä mokelluksesta, eli vaikka verkon kirjoituksista voisi päätellä
- Anonyymi
Paljonko tulee päiväsakkoja jos ajaa 120 km/h rajoituksen vallitessa (moottoritiellä) 160 km/h ?
Pahoin pelkään, että päiväsakkojen määrä on sama kuin jos ajaisi 40 km/h rajoituksen vallitessa 80 km/h.
Sillä erotuksella, että vaikka jostain kumman syystä sakkojen määrä onkin sama, niin vaikutuksessa liikenneturvallisuuteen on iso ero:
1) Jos ajat 40 km/h rajoituksen vallitessa 80 km/h, niin todennäköisesti aiheutat sen, että joku epäonninen suojatien ylittäjä joko vammautuu vakavasti tai kuolee, kun törmäät häneen suojatiellä.
2) jos ajat 120 km/h rajoituksen vallitessa (moottoritiellä) 160 km/h, niin erityisen vaarallisia ajo-olosuhteita (esim. liukas tie ja/tai huono näkyvyys) lukuunottamatta tuossa aiheutetaan lähinnä ns. abstraktia vaaraa, konkreettisen vaaran aiheuttaminen jää hyvin vähäiseksi, poikkeuksena tosiaan erityisen vaaralliset ajo-olosuhteet: sellaisissa isot nopeudet ovat ihan oikeasti vaarallisia: esim. liukkaalla kelillä liian suuri tilannenopeus saattaa johtaa ajoneuvon hallinnan menettämiseen ja sitä kautta onnettomuuteen, samoin huonon näkyvyyden vallitessa (esim.sankka sumu) vaarana on moottorielläkin peräänajo, jos ajat sankassa sumussa 160 km/h, niin syntyy "tulee perä edellä vastaan" -ilmiö, kun joku ajaa edessä 80 km/h, mutta sumun takia et näe edelläajavaa ajoneuvoa ajoissa, että voisit välttää törmäyksen edelläajavaan.
Moottoritiellä suuri ajonopeus ei yksinään ole vaarallista, mutta heti, jos siihen yhdistyy muita vaaratekijöitä, silloin syntyy oikeasti vaarallinen tilanne, ja siksi huonoissa ajo-olosuhteissa suuret nopeudet ovat aina liikenteen vaarantamista.
Kuinka moni muuten osaa käyttää autonsa sumuvaloja?
Autokoulussa niitä sumuvaloja ei käytetty kertaakaan!
Tosin: eipä ne sumuvalotkaan fysiikan lakeja pysty rikkomaan, siispä:
kertokaapa joku: jos on todellakin sankka sumu, niin montako metriä auton takasumuvalot näkyvät taaksepäin ?
Tuota metrimäärää voi verrata siihen, että jo 120 km/h = 33,3 m/s.
Jos ne sumuvalot näkyisivät taaksepäin edes 34m, niin jo 120 km/h nopeudella autosi etenee sekunnissa melkein tuon 34 m. Jos joku ajaa edellä 80 km/h, niin sinulla on max. 3 sekuntia aikaa jarruttaa välttääksesi peräänajon, tämä jos edelläajavan todellinen nopeus on 80 km/h --- jos sensijaan edelläajava ajaa mittarinopeutta 80 km/h, niin todellista nopeutta on vielä vähemmän, eli aikaa jarrutukseen on alle 3 sekuntia.
Eli kuljettajan kannalta: huonoissa ajo-olosuhteissa suuret nopeudet aiheuttavat huomattavan riskin liikenteessä esim. peräänajoon.
Mutta lainsäädäntö on tehty tavalla, jossa pääpaino ei ole liikenneturvallisuudessa, vaan sakkotulojen määrän maksimoinnissa.
Muuten ei ole selitettävissä se, että sakon perusteena on vain se, montako km/h ajonopeus ylittää nopeusrajoituksen, mutta sitä, millaisissa ajo-olosuhteissa joku ajaa ylinopeutta, ei ilmeisesti oteta huomioon sakon määrässä mitenkään.
Eli saman rangaistuksen saa ajamalla hyvissä ajo-olosuhteissa 160 km/h moottoritiellä, jossa on 120 km/h rajoitus - kuin kaahaamalla esim. 80 km/h Helsingin kadulla, jossa on 40 km/h rajoitus ja suojateitä vähän väliä - eikä siitä ilmeisesti tule yhtään lisää tuomioon, jos tuollaiseen ajokäyttäytymiseen syyllistyy sankassa sumussa tai liukkaalla kelillä, jossa jarrutusmatksta tuiee huomattavasti pitävää keliä pidempi, ja tästä seuraa se, että jos alle jää jalankulkija, niin varsin todennäköisesti tuo jalankulkija kuolee auton törmätessä.
Sitä, mistä ylläoleva johtuu, en tiedä - mutta oma epäilykseni on, että asialla on olleet vihervasemmisto, ja tästä syystä on ollut lähinnä halu sakottaa - sillä, miten paljon liikenneturvallisuutta tosiasiassa vaarannetaan, se ei tunnu kiinnostavan ketään.
Yhdet ylinopeussakot taitaa olla suurin rikkeeni.
- Anonyymi
Asuin melko pitkään ulkomailla. Kävin Suomessa muutaman kerran vuodessa.
Tuloni Suomessa oli nolla euroa. Yhdellä lomamatkalla Suomeen huomasin miten Suomen valtio oli perimässä ulosottoteitse 900 euron summaa. Kirjeen avattuani lähdin selvittelemään mistä on kysymys. Suomen valtio halusi minulta 900 euroa siitä että olen Suomen kansalainen. Pitihän se maksu maksaa.
AV - Anonyymi
Huano on jos kiinni jää🤣
- Anonyymi
Ei sakkoja, ei tuomioita vielä tässä vaiheessa. Olen 45.
- Anonyymi
Ylinopeussakon olen kerran saanut, mutta en kyllä kuollaksenikaan muista paljonko se oli. Ja siis enhän mä sitä lopulta joutunut edes maksamaan, kun meni käsittelyssä itsekseen nurin. Tuli vain kotiin päätös, josta kävi ilmi poliisien kirjoittaneen lappuun väärän päivämäärän ja siinä se.
- Anonyymi
Kuopion liikkuvan poliisin kantis olin kahdeksankymmentäluvulla. Korttikatkokuulustelussa kolmena vuotena peräkkäin. Siis kun vuodessa saa kolmet sakot. Ei rangaistusta.
Työ- ja ajoaikalain rikkomisesta kuulustelu kahteen kertaan eri tapauksista siis. Ei rangaistusta.
Ajopiirturitietojen manipuloinnista käräjät. Ei rangaistusta todellisen näytön puuttuessa.
Työtuomioistuimessa työntekijöiden kiusaamisesta. Todistajat huonomuistisia. Ei näyttöä.
Puhumalla oon selvinny.
Liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Joitakin kertoja. Aina maksaa.
Naamakuvia kyllä tienvarsikameroissa jo paljon ennen facea. Ja huomattavasti kalliimpia kotiintoimitettuna kuin perinteisen valokuvaamon vastaavat.
Sitomattomat lastit, ylikuormat ja ylikorkeet ilman tarvittavia lupia.
Kaiken näkösestä sitä joutuu maksaan saadakseen töitä tehdä!
Linnassa oon poikennu. Morjenstamassa kollegoja!
Mies 65 - Anonyymi
Miehet jotka sanoo tai on sanonut tahdon ja siitä hetkestä koko loppu elämä vankilaa ja tuskaa
- Anonyymi
Todellinen elinkautinen. Mutta jos maksaa takuulunnaat niin pääsee eroon. Mutta ei vapaaksi!
Mies 65
- Anonyymi
Demokratiahan on kuin vaatteet.
- Anonyymi
Kaupasta saa uusia ja takin voi kääntää.
Itsevaltiutta ei äänillä voi ostaa. Valta pitää silloin anastaa tai periä tai sujahtaa makuukamarin kautta.
Mies 65
- Anonyymi
En ole koskaan saanut sakkoja.
- Sheena - Anonyymi
Muutama liikenteen vaarantaminen ja ylinopeussakko, elämästä elinkautinen 😄
- Anonyymi
Suurin sakko ylinopeus, pahin tuomioni vitusti elämää haittaavia sairauksia.
Noin, siinäpä ne.
Jasu Ei ole sakkoja, palkittu on kylläkin. Sain heijastimen palkinnoksi, kun en ylittänyt suojatiellä punasia päin.
Autoja ei ollut näkyvissä, mutta mentaliteetillani ei mennä punasia päin, ei jalkasin, eikä autolla.
Joutuu ne autotkin odottamaan tyhjissä valoissa, miksi sit jalankulkijoilla olisi joku erityislupa kulkea punasia päin.- Anonyymi
Kerran olin liikennevaloissa jumissa polkupyöräni kanssa. Päästin tylsyyttäni mahtipierun. Sitten huomasin viereisen pyöräilijän, joka sanoi hämmästyneen ohon..
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Kerran olin liikennevaloissa jumissa polkupyöräni kanssa. Päästin tylsyyttäni mahtipierun. Sitten huomasin viereisen pyöräilijän, joka sanoi hämmästyneen ohon..
>simiti<Voin kuvitella tilanteen.. simiti ja mahtipieru.
😂- Anonyymi
Poliisiko sen heijastimen antoi?
Hieno ele.
On valoristeyksiä, missä kävellään kylmästi punaisia päin. Säännöllisesti.
Ja on suojateitä, joista ylitetään risteävä tie polkupyörällä ajamalla. Tavan takaa.
Tenavien kiireen ymmärtää. Mutta ei aikuisten.
Mies 65 Anonyymi kirjoitti:
Poliisiko sen heijastimen antoi?
Hieno ele.
On valoristeyksiä, missä kävellään kylmästi punaisia päin. Säännöllisesti.
Ja on suojateitä, joista ylitetään risteävä tie polkupyörällä ajamalla. Tavan takaa.
Tenavien kiireen ymmärtää. Mutta ei aikuisten.
Mies 65En muista. Joku täti se oli.
Mulla on itellä periaate etten kävele punasia päin. Ihan siksi kun ei autoilijatkaan saa niin tehdä. Vastuu se on jalankulkijallakin. Se, että liikennettä on vähän ei mielestäni oikeuta menemään punaisia päin. Ihan selkee homma.
No ei sakkoja oon tullu puhutteluja kyllä. Kerran meinasin törmätä poliisiautoon, niin käänty perään ja puhallutti. Sanoi vaan että seuraavalla kerralla vähemmän vauhtia. Pari kertaa on kamera välähtäny, mutta ei kotiin asti sakkoa tullu. Sitten oli se luvaton vierailu kouvolan lämpövoimalassa. Ja punasta päin kävely, mutta perustelin sen sillä, kun hämeenlinnan liikennevalo, kun painaa sitä nappia sekunninkin myöhässä, niin se valo rangaistuksena odotuttaa kaks kierrosta. niin ei se tietenkään sakkoa laittanu, jos valo noin tyhmä.
- Anonyymi
Parkkisakko 60€ ja sekin täysin typerästä syystä. No omaa syytä se tietty oli, kun en ollut huomannut parkkikiekkopakkoa, mutta harmitti silti.
Aletheias En ole koskaan ollut virkavallan kanssa tekemisissä. Paitsi...
...Kerran yksi kusipää ilmoitti minun pahoinpidelleen hänet. Naureskelin vain poliiseille, että tarkastakaahan valvontakameranauhat. Poliisit olivat ihan vittuuntuneita kun joutuivat tekemään työtään. Korruptoituneet paskalakit yrittivät painostaa minua tunnustamaan teon. Uhkasin haastaa kaikki mahdolliset henkilöt oikeuteen, jos nauhoja ei tarkasteta.
Sitten sain postissa virallisen asiakirjan, jossa todettiin poliisien tarkastaneen valvontakameranauhat, jotka todistivat minut syyttömäksi. Olin ihan, että no shit :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo822656- 262604
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv702352Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m252212- 851806
En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk71669Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä211464Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍311402Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta121336- 61208