Oletko korkealla värähtelevä ihminen?

Anonyymi-ap

40

301

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paitsi että se kuulemma näkyy ulospäinkin. Niin väittää muutama minut ikuisuuden tuntenut, mites teillä? Tuttua?

Jasu

• Anonyymi

Itse olen valmis allekirjoittamaan kuullun täysin. Olen kokenut tuon ja oloni on siksi ei aina mukava, mutta vakaa. Mikään ei horjuta uskoani itseeni enää eikä kykyyni selviytyä.

Jasu

• Anonyymi

Yksi kommentti parin kuukauden takaa jäi mieleen kun uppo-outo ihminen kommentoi tavatessa että "sun kanssasi saapui rauha", oli toki juteltu kotvanen ennen sitä, ettei kommentti heti ihan kylmiltään tullut.
        Jäi mieleen juuri sen takia että sen sanoi täysin minua tuntematon ihminen.

Juu ja en ole pappi ammatiltani enkä mielenterveyshoitaja, enkä myöskään anestesiahoitaja...
        kuitenkin ilmeisesti riittävän puuduttavaa seuraa 😛

• Anonyymi

Mutta.. niin josta aiemmin tuo peltikattojen ropinan ehkäisy... jos niin bitumia alapinnalle niin ei värähtelisi, tietystihän voi olla kuin jotain musiikkiakin kun esipisaraat tipahtelevat plteihin , ja oikein Chorus-efekti.

• Anonyymi

Huopakaton päälle moni peltikaton vetääkin, kun muuttaa huopakaton peltikatoksi. Vanha jää alle.

Jasu

• Anonyymi

Minä en usko näihin korkea-/matalavärähtelyteorioihin vaan siihen, että ihminen joka voi hyvin niin kehon kuin mielenkin osalta sekä kokee elämänsä merkitykselliseksi, säteilee ympärilleen hyvää oloa ja onnellisuutta.

• Anonyymi

Kuuntelitko linkin? Se kertoo henkisestä kasvusta, matkasta tuohon mitä alleviivaat.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuuntelitko linkin? Se kertoo henkisestä kasvusta, matkasta tuohon mitä alleviivaat.

Jasu

Minäkin kuulin sen ekan kerran tänään ja se kuulosti niin oikealta, koetulta että halusin kysyä muiltakin, miten he kokevat.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Nyt keskityn ennemmin onnen ja merkityksellisyyden kasvuun kuin yhteenkään henkisyys teemaan. Voihan olla, että puhumme samasta kehityksestä eri sanoilla, mutta kaikki mikä viittaa yhtään henkisyys teemoihin on minulle tällä hetkellä pannassa.

Kokemukseni henkisyyden kautta kerrotuista opeista on pitkälti se, että ensin kerrotaan jokaisen kaikki mahdolliset ajatusvääristymät, ennakkokäsitykset traumat, sukupolvien kautta kulkeutuneet traumat (joihin en usko siinä mittakaavassa kuin henkisyyden gurut antavat ymmärtää), jonka jälkeen mukaan sotketaan karma ja entiset elämät (jos entisiä elämiä on olemassa, niin en usko niiden vaikuttavan tässä elämässä). Ainakin jokainen elämän teema on, johon henkisyys hihhulit ovat viitanneet ei ole pitänyt paikkaansa kohdallani vaan sen sijaan olen kohdannut ties keiden kokemuksi ja traumoja, jotka eivät ole alun alkaenkaan olleet kohdallani omaan elämään pohjautuvia. Eli perseelleen meni, mutta elämäni sotkettiin perusteellisesti. Ja mitä hyötyä tästä on ollut kenellekään? Ei yhtään mitään.

Tällä erää siis ei kiitos kaikelle mitä käsitellään henkisyyden kautta ja henkisyyden termeillä. Samalla opastajat voivat tunkea elämäntehtävän löytämisen ja sielunpolun sekä sielunkumppanit ja kaksoisliekit (suhde, jossa on henkistä väkivaltaa) ynnä äitisuhteen perseeseensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt keskityn ennemmin onnen ja merkityksellisyyden kasvuun kuin yhteenkään henkisyys teemaan. Voihan olla, että puhumme samasta kehityksestä eri sanoilla, mutta kaikki mikä viittaa yhtään henkisyys teemoihin on minulle tällä hetkellä pannassa.

Kokemukseni henkisyyden kautta kerrotuista opeista on pitkälti se, että ensin kerrotaan jokaisen kaikki mahdolliset ajatusvääristymät, ennakkokäsitykset traumat, sukupolvien kautta kulkeutuneet traumat (joihin en usko siinä mittakaavassa kuin henkisyyden gurut antavat ymmärtää), jonka jälkeen mukaan sotketaan karma ja entiset elämät (jos entisiä elämiä on olemassa, niin en usko niiden vaikuttavan tässä elämässä). Ainakin jokainen elämän teema on, johon henkisyys hihhulit ovat viitanneet ei ole pitänyt paikkaansa kohdallani vaan sen sijaan olen kohdannut ties keiden kokemuksi ja traumoja, jotka eivät ole alun alkaenkaan olleet kohdallani omaan elämään pohjautuvia. Eli perseelleen meni, mutta elämäni sotkettiin perusteellisesti. Ja mitä hyötyä tästä on ollut kenellekään? Ei yhtään mitään.

Tällä erää siis ei kiitos kaikelle mitä käsitellään henkisyyden kautta ja henkisyyden termeillä. Samalla opastajat voivat tunkea elämäntehtävän löytämisen ja sielunpolun sekä sielunkumppanit ja kaksoisliekit (suhde, jossa on henkistä väkivaltaa) ynnä äitisuhteen perseeseensä.

Okei, no Jungin ajatusta tuossa esiintuotiin. Ei niinkään oppeja. Oivalluksia.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Yleensä tämä, mitä ihmiset kutsuvat henkiseksi kasvuksi tai henkistymiseksi, on parhaimmillaan vaaratonta hörhöilyä jonkin henkisen kriisin seurauksena ja pahimmillaan selviä mielenterveysongelmia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensä tämä, mitä ihmiset kutsuvat henkiseksi kasvuksi tai henkistymiseksi, on parhaimmillaan vaaratonta hörhöilyä jonkin henkisen kriisin seurauksena ja pahimmillaan selviä mielenterveysongelmia.

Kun olisikin ihmisestä itsestään lähtöisin, mutta osa esimerkiksi tarot tulkitsijoista kannustaa tekemään valintoja, jotka ovat mielenterveydelle haitallisia (vetäydy yksinäisyyteen, käänny sisäänpäin jne.). Osa jopa kehittää rikkomaaniuhmissuhteita ja taloudellisesti vastuuttomaan toimintaan sillä perusteella, että kyllä elämä kantaa ja sinusta huolehditaan. Osan puheet kuulostavat siltä, että he kannustavat henkiseen psykoosiin niin kuin olisi kyse jotenkin tavoiteltavasta tilasta.

Harmittomimmillaan vaaratonta hörhöilyä - pahimmillaam ihmisen mielenterveyden järjestelmällistä tuhoamista.

• Anonyymi

Minä tarkkailen heijastuksen kautta, miten saavutan ihmisiä, jopa tuntemattomia.
      Eilisestäkin kokemuksia.
      Se, miksi ja mitä ja miten, en osaa selittää, koska en pyri mihinkään.
      Vilma

• Anonyymi

Entäs se sun oma sielusi ja sisimpäsi?

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entäs se sun oma sielusi ja sisimpäsi?

Jasu

13:35
        Miten minä itse voisin sanoa mitään?
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

13:35
        Miten minä itse voisin sanoa mitään?
        Vilma

Itsehän se täytyy tuntea.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsehän se täytyy tuntea.

Jasu

No. En tunne kuin ihmetystä. Taidan olla kesyn ja vaarattoman oloinen pikemminkin.
        Vilma

• Jaksoin kuunnella neljä minuuttia. Tuntui, että siinä samat asiat toistuivat uudelleen ja uudelleen, mutta vain eri tavalla selitettynä.

Sitten ajatus lähti harhailemaan.
      Ihmiset haluavat henkisyyttä...
      voisin olla seksilahkon johtaja...

Tuon pidemmälle en värähdellyt.

• Anonyymi

Tuossa olisi varmasti ollut hyviä ajatuksia, mutta noissa Jung-videoissa on kolme ongelmaa:

- toistolla saavutettu keinotekoinen pidentäminen
        - huonot käännökset (suomen kielelle epätyypillisiä lauserakenteita)
        - tekoälyn ääni

Noista ongelmista yhtä voisi vielä sietää, mutta kolme yhteen lyötynä on sellainen paketti että stop. 😄

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa olisi varmasti ollut hyviä ajatuksia, mutta noissa Jung-videoissa on kolme ongelmaa:

- toistolla saavutettu keinotekoinen pidentäminen
        - huonot käännökset (suomen kielelle epätyypillisiä lauserakenteita)
        - tekoälyn ääni

Noista ongelmista yhtä voisi vielä sietää, mutta kolme yhteen lyötynä on sellainen paketti että stop. 😄

🦄

Juu, se jankuttaminen oli kieltämättä ärsyttävää. Mutta mies ääni asuu Fuengirolassa. 😅

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, se jankuttaminen oli kieltämättä ärsyttävää. Mutta mies ääni asuu Fuengirolassa. 😅

Jasu

Minusta hän on siis Jari Härkönen.

Tuo ääni.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Sekin vielä. Espanja saa puolestani olla siellä missä on. Olen kuullut tarpeeksi monta vuotta Espanjan ehdotteluja. Jopa siinä määrin, että espanja on yksi viimeisistä maista johon suostuisin matkustamaan.

• Anonyymi

Tai Jari Karjalainen. Jompi kumpi. Ehkä kuitenkin Karjalaisen ääni.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai Jari Karjalainen. Jompi kumpi. Ehkä kuitenkin Karjalaisen ääni.

Jasu

Jarit ja karjalaisetkin saavat puolestani olla rauhassa.

• Anonyymi

No juu , 5 minsan kohdalla alkoi tökkiä mutta kyllä siinä ehti sanoma tulla esiin ainakin niille jotka sen ymmärsivät 😛. Väitän ymmärtäneeni.

Olen muutaman jungin jutskan ja testin läpikäynyt tässä viikon sisään ihan aikani kuluksi, nähkääs tuo unettomuus tekee öistä joskus niin puuduttavan pitkiä että on pakko syventyä jopa filosofiaan tai mitä ne nyt ovatkaan 😄, tube baitteja

Faktoja: 1 Olen safiiri 2.jousi 3:violetti susi liekkirenkaalla , mitä vielä?

Aika monessa muussakin aiheeseen liittyvässä jutussa esiintyy tuska kasvun ja kehityksen eteenpäin viejänä ja se tosiaan taitaa pitää paikkansa.
      Eli jos päähän sattuu niin se on vain henkistä kehitystä , tajunnan laajeneminen vaatii nähkääs lisätilaa 🤪

• Anonyymi

Heh, mä olen sitten kasvanut jo nahastani ulos. Niin paljon ja usein on elämäni päähän sattunut. 😂

Vaan niinhän se on, ettei kasvua tapahdu jos ei ikinä uskalla olla itselleen raato rehellinen itsestään ja kohdata epämukavatkin asiansa, ihan oikeesti kohdata ja hikoilla niitten kanssa.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh, mä olen sitten kasvanut jo nahastani ulos. Niin paljon ja usein on elämäni päähän sattunut. 😂

Vaan niinhän se on, ettei kasvua tapahdu jos ei ikinä uskalla olla itselleen raato rehellinen itsestään ja kohdata epämukavatkin asiansa, ihan oikeesti kohdata ja hikoilla niitten kanssa.

Jasu

Olotila on kuitenkin seesteinen ja vankkumaton, kun on ouinut ja perannut tuskallisetkin asiansa itsessään. Ja itsestään.
        Rehellinen itsensä tekee elämästä oikeesti kevyempää. Jää turhat pelleilyt pois ja matelut ja mielistelyt. Eikä ole hätä minkään suhteen. Ei pelota ei järkytä.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Siinä on tosiaankin työmaata ollut kun on lyönyt kättä niiden huonojenkin puoliensa kanssa, oppinut olemaan oma itsensä. Täydellinen en ole eikä minusta sellaista tule mutta ehkä joskus se ihminen...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olotila on kuitenkin seesteinen ja vankkumaton, kun on ouinut ja perannut tuskallisetkin asiansa itsessään. Ja itsestään.
        Rehellinen itsensä tekee elämästä oikeesti kevyempää. Jää turhat pelleilyt pois ja matelut ja mielistelyt. Eikä ole hätä minkään suhteen. Ei pelota ei järkytä.

Jasu

Näin on, olo on keventynyt kummasti. Tokihan tässä aina välillä sählätään mutta suunta on eteenpäin.

• Anonyymi

...jatkoa 😁 4.kilpi 5. aarnikotka

Yli-ihmis mielikuvaa luovasta linkkinimestään huolimatta sisältö auttoi avaamaan erään mieltä hiertäneen asian viimeisen parin vuoden ajalta.
        Nimittäin tämä koko ajan lisääntynyt välinpitämättömyys vähän kaikkea kohtaan, siis henkilökohtainen sellainen. On jopa herättänyt vähän ajattelemaan että mihin suuntaan tämä oma kehitys on menossa, miksi en välitä?
        Sydän on samalla paikalla kuin tähän astikin ja empaattisuuttakin löytyy, miksi siis kehitys on ollut tämänsuuntaista jo pidemmän aikaa...nii-in 🤔, kylmä kimpaleko minusta on tulossa.

Kalkkiintumisen piikkiin olen oireet tähän asti laittanut mutta ehkei kyse olekaan pelkästään siitä vaan muuntumisesta, noh toivotaan näin 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yli-ihmis mielikuvaa luovasta linkkinimestään huolimatta sisältö auttoi avaamaan erään mieltä hiertäneen asian viimeisen parin vuoden ajalta.
        Nimittäin tämä koko ajan lisääntynyt välinpitämättömyys vähän kaikkea kohtaan, siis henkilökohtainen sellainen. On jopa herättänyt vähän ajattelemaan että mihin suuntaan tämä oma kehitys on menossa, miksi en välitä?
        Sydän on samalla paikalla kuin tähän astikin ja empaattisuuttakin löytyy, miksi siis kehitys on ollut tämänsuuntaista jo pidemmän aikaa...nii-in 🤔, kylmä kimpaleko minusta on tulossa.

Kalkkiintumisen piikkiin olen oireet tähän asti laittanut mutta ehkei kyse olekaan pelkästään siitä vaan muuntumisesta, noh toivotaan näin 😄

Niin, minullakin iski tajuntaan toi itsessäni, etten välitä. Joitain asioita kohtaan on tullut välinpitämättömyys, mutta olen räknäillyt että se on tarpeellinen muutos. Jotkut asiat menettää merkityksensä ja jotkut uudet muuttuu merkityksellisiksi. 😃

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, minullakin iski tajuntaan toi itsessäni, etten välitä. Joitain asioita kohtaan on tullut välinpitämättömyys, mutta olen räknäillyt että se on tarpeellinen muutos. Jotkut asiat menettää merkityksensä ja jotkut uudet muuttuu merkityksellisiksi. 😃

Jasu

Värähdellään👍 , luultavasti myös väristään🥶 , kylmät kelit tulossa 😄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkan ihan kiusallani ketjun suuren suosion innoittamana 😂. 6. vihreä puu 7. avain
        joopa joo 😛

• Anonyymi

Aivan varmasti. Mikroaaltouuniin ei kannata tunkea mukaan silmämuniaan.

• Anonyymi

Musiikkikin on värähtelyä, mutta jos pläräät jotain cd-lepinoa vanhoja, löydät; Accept - Breaker -levyn nappaakostoskoriin.

• Anonyymi

"man you're playing with your life if messing with these people... run if you can.. ukkeli..."

• Anonyymi
      UUSI

Kyllä se korkealla on kun isoksi muuttuu eli jylhä jämäkkä ja korkea se on tosi iso

• Anonyymi
      UUSI

Mä oon äänilajiltani altto. Hieman vibraattoa.

• UUSI

Ystävä rakas. Sinulla ei ole nyt kaikki ihan hyvin. Minulla kun on mielialahäiriö, niin aina masennuksen aallonpohjassa alan miettimään tämänkaltaisia outoja asioita. Nyt kun taas on kirkas hetki, niin näen maailman taas valossa. Mutta sitten taas kohta alan miettiä tuon kaltaisia outoja juttuja. Kannattaisi hakea sitä apua. Elämä masentuneena on paskaa. Hukkaat elämäsi. Siinä tilanteessa ei nauti elämästä. Ei rakkaista läheisistä ihmisistä. Näkee vain oman pimeyden.

• UUSI

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      85
      8050
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      90
      6074
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      87
      5557
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      67
      5486
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      113
      4730
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      123
      2488
    7. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      33
      2196
    8. Ei välimatka meitä erottanut

Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      5
      1339
    9. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1334
    10. Kohta taas mesikämmeneen

Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      44
      1180
    Aihe