Oletteko olleet putkavankilassa?

Anonyymi-ap

Minä olin nuorena pidätettynä, mutta syytteitä ei nostettu todistajien vaikenemisen takia. Se siitä. Unohtakaa.

Kuitenkin kerran heräsin putkasta ja päivystävä poliisisetä tuli päästämään pois. Hieman kummastelin ja varovasti kyselin, ettenhän ole tehnyt mitään pahuutta?

-Et ole. Partio vain löysi sinut nukkumasta erään pusikon ääreltä.

Ei hemmetti. Kaikkea sitä nuorena tuli hölmöiltyä. Viimeisin hölmöily toki herätti todellisuuteen, kun olin 11 kuukautta sairaalassa.

Jopa tuomari sääli minua ja otti vakavat vammani huomioon tuomiossa. Sakotkin sain minimimäärän ja otettiin huomioon sen hetkiset todelliset kelan sairauspäiväraha tulot. Yhtiö ja vakuutus ei ollut velvollinen maksamaan rikolliselle mitään.

Tokikin ehdonalaista tuli jokunen vuosi 5 vuoden koeajalla. Jos olisin jatkanut sekoiluani, niin häkki olisi heilahtanut viimeisen päälle.

Kun toivuin pääsin takaisin työhöni työkokeiluun. Eläkeyhtiö maksoi siltä ajalta täyden työkyvyttömyys eläkkeen korotettuna 33%. Se oli mukavaa aikaa, kun päivät oli 4 tuntisia.

Niin ja vielä loppukysymys. Oletteko nuoruudessanne tehneet jotain, mitä ette hyväksy nykyään?

>simiti<

39

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En ole tunnin tuntia tummunut tai istunut

• Anonyymi

Mikä sun pulma on?
      Oman toiminnan ohjauksessa?

Jos valittavana on kaksi asiaa, valitset perseilyn?

• Anonyymi

Mutta eivät he sitä nähneet? Sivusta

• Kyllä.
      Santahaminassa.
      Yhden vuorokauden putkavahtina.
      Kaksi vahdittavaa, joista toinen oli löydetty punttikselta jostain keskustasta
      ja toinen oli jättänyt tulematta palvelukseen (kotoaan olivat hakeneet).
      Tylsää, mutta rauhallista hommaa.

• Anonyymi

No nyt ymmärrän vasemmistolaisen persuvihan.

• Anonyymi

0/5

• En ole . Mutta miettikääpä heitä jotka on parantanut tapansa ja lapset on saanut jalalle ja sitten tulee noi sossut varastaan lapset valhein.

• Miettikää jätin rikosilmoituksen ja tiettekö muuta pistin aviin haluan ne pois viralta ettei enää tee muille perheille näin.

• valtakunta kirjoitti:

Miettikää jätin rikosilmoituksen ja tiettekö muuta pistin aviin haluan ne pois viralta ettei enää tee muille perheille näin.

Ne sossut on tehnyt törkeän virkarikoksen ja myös muita viraomaisia aiheuttanut työturvallisuus vaaran eikä se mitään esimieskin lähtee todenäköisesti. Muutenkin asiakirjat monta kuukautta myöhässä eli 8kk ja saivat merkinnät ainakin niistä.

• valtakunta kirjoitti:

Ne sossut on tehnyt törkeän virkarikoksen ja myös muita viraomaisia aiheuttanut työturvallisuus vaaran eikä se mitään esimieskin lähtee todenäköisesti. Muutenkin asiakirjat monta kuukautta myöhässä eli 8kk ja saivat merkinnät ainakin niistä.

Sanon suoraan ne ovat idiootteja. 🙄 tällä alueella jos oikeusaputoimistosta saanut lakimiehen se olisi vasta tullut kun hallinta-oikeus on eli 1v1kk on jono eli meillä vasta tulossa. Päätös menee vasta ensi vuoteen asianajajan mukaan.

• valtakunta kirjoitti:

Sanon suoraan ne ovat idiootteja. 🙄 tällä alueella jos oikeusaputoimistosta saanut lakimiehen se olisi vasta tullut kun hallinta-oikeus on eli 1v1kk on jono eli meillä vasta tulossa. Päätös menee vasta ensi vuoteen asianajajan mukaan.

Tällä alueella on selkeästi pelaavat yhteen näillä. 😢

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Tuskin ovat toimineet muuten, kuin näkemys virkansa puolesta edellyttää. Mikäli on kuitenkin tapahtunut ylilyönti, tai peräti virkavirhe asia kyllä tutkitaan.

Ymmärrän tuntemuksen vääryydestä, mutta näin se yhteiskunta toimii. Säännöt, rajoitukset ja oikeudet on kaikille samat.

Kuten joku tuossa mainitsikin, kannattaa joskus katsoa peiliin. Niin minäkin olen joutunut tekemään monesti, asioista joista en taatusti hiisku sanallakaan millään palstalla. Väkivaltani oli ja meni jo.

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Tuskin ovat toimineet muuten, kuin näkemys virkansa puolesta edellyttää. Mikäli on kuitenkin tapahtunut ylilyönti, tai peräti virkavirhe asia kyllä tutkitaan.

Ymmärrän tuntemuksen vääryydestä, mutta näin se yhteiskunta toimii. Säännöt, rajoitukset ja oikeudet on kaikille samat.

Kuten joku tuossa mainitsikin, kannattaa joskus katsoa peiliin. Niin minäkin olen joutunut tekemään monesti, asioista joista en taatusti hiisku sanallakaan millään palstalla. Väkivaltani oli ja meni jo.

>simiti<

Mietippä sitä ne tonki tietoni vaikka sekin oli tutkittu käytti sitäkin . 🙄

• Anonyymi kirjoitti:

>simiti<

Minun ei tarvitse katsoa peiliin koska olen rehellinen 🙄

• Anonyymi kirjoitti:

>simiti<

Muutenkin ei ne tutki jos et itse laita asiaa eteenpäin
        ” Mikäli on kuitenkin tapahtunut ylilyönti, tai peräti virkavirhe asia kyllä tutkitaan.”

• Anonyymi

Juoppoputkassa vai pidätyssellissä oot ollu?
      Ehdon alaista sait....siis jouduit käymään ehdonalaisvalvojalla?
      Ootko itse keksinyt moisen tarinan.

• Anonyymi

Molemmissa olen ollut, eikä Suomessa käydä missään ehdonalaisvalvojalla. Ei sivistystä ammenneta mistään televisiosarjoista.

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Molemmissa olen ollut, eikä Suomessa käydä missään ehdonalaisvalvojalla. Ei sivistystä ammenneta mistään televisiosarjoista.

>simiti<

Simiti sinä juot minä en eikä mieskään ne olisi ollut todella julmia sinua kohtaan.

• Anonyymi kirjoitti:

>simiti<

Tämä uutinen kertoo muutakiin laittomuuksia.🙄

Esim kuntaan tullessa emme saaneet mitään tukea sosiaalityöntekijältä mitä tarvittiin, sitten sossut vie valhein . Haen tukea jo muualta ja pyydän päätöksiä kielteisiä kun eivät anna tukea ja vei sen pyynnön jälkeen.
        https://yle.fi/a/74-20161532

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>simiti<

Kyllä minä jouduin aikoinaan käymään ehdollisen takia valvojan luona. Olisiko ollut kerran kuussa.

• Anonyymi

Tuomio oli ehdollista vankeutta. Ehdonalaiseen pääsee vankilasta. Siinä on pieni ero.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minä jouduin aikoinaan käymään ehdollisen takia valvojan luona. Olisiko ollut kerran kuussa.

Jaa. Missähän asut? Ei minun tarvinnut ikinä käydä. En tiedä onko se eri asia, mikäli vapautuu vankilasta ehdonalaiseen?

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuomio oli ehdollista vankeutta. Ehdonalaiseen pääsee vankilasta. Siinä on pieni ero.

No nyt. Sieltä tuli tietoa. Minäkään en moista eroa heti huomannut.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa. Missähän asut? Ei minun tarvinnut ikinä käydä. En tiedä onko se eri asia, mikäli vapautuu vankilasta ehdonalaiseen?

>simiti<

Kymenlaakso 90-luvun alku. Ehdollista vankeutta ja valvojalla piti käydä. Syy saattoi tosin olla se, että olin alaikäinen.

• Anonyymi

Olitko törmäillyt ylisuurella kuljetuksella kun putkaan jouduit...vai oliko tausta vaan muuten punainen?

• Anonyymi

Olin silloin kiihkomielinen nuori fasisti ja persuilin puukon kanssa...

>simiti<

• Anonyymi

Yhteiskunta siistii ihmisen muutenkin monin tavoin ennen lopullista puhdistusta.

• Tallinnassa, 90-luvulla, olin tillintallin jossain synkässä rakennuksessa, jossa poliisi kuulusteli minua.
      Lompakkoni oli viety ja tarkoitus oli tehdä siitä ilmoitus poliisille.

Istuin 3-5 tuntia Stalinin ajan tunnelmissa. Pari kertaa mutisin tyytymättömyyttäni poliisilaitosta kohtaan ja minulle huudettiin, että OLE HILJAA!

Tämä totalitaarinen vapauden riisto järkytti minua ja jäin laskemaan tunteja milloin pääsen takaisin Suomeen.

• En ole. Olen jäänyt näistä kokemuksista paitsi.

• Anonyymi

Nyt äkkiä lähdet riehumaan! Ei ole suotavaa jättää mahdolliset kokemukset kokematta!

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt äkkiä lähdet riehumaan! Ei ole suotavaa jättää mahdolliset kokemukset kokematta!

>simiti<

On tietysti harmittavaa, että elämässä on osa-alueita, joita en ole päässyt kokemaan. En ole aivan varma, haluaisinko edes välttämättä kokea tuota. 😊

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

On tietysti harmittavaa, että elämässä on osa-alueita, joita en ole päässyt kokemaan. En ole aivan varma, haluaisinko edes välttämättä kokea tuota. 😊

Kakolassa oot varmaan käyny kuitenkin?

• Anonyymi kirjoitti:

Kakolassa oot varmaan käyny kuitenkin?

En ole sielläkään.

Onko itselläsi kokemusta? Kerro ihmeessä! 😃

• Anonyymi

joku niin kiinalainen tyttö miyä tarkoittaisi tuollinwn joku nimimerkkikin...

• En ole ollut putkassa, mutta omaa moraaliani olen joskus kaltoin kohdellut. Se on oppia ikä kaikki.

• Anonyymi

Olen ja tutkiva rikospoliisi sai minut myöntämään rikoksen, mitä en ollut tehnyt.
      Lisäksi vastapuoli lahjoi asianajajani kesken Kirkkonummen käräjäoikeuden, eikä lahjonta hetkauttanut myöskään Turun hovioikeutta

• Anonyymi

Muistan, kun minua kuulusteltiin niin myönsin kaiken, koska siinä vaiheessa on turha enää vängätä vastaan.

Tosin minua ei edes syytetty kaikesta, mitä myönsin.

>simiti<

• Anonyymi

En ole ollut putkassa saati vankilassa koskaan, paitsi joskus teininä olin jonkinlaisella vankilavierailulla. Pääsimme keskustelemaan vankien kanssa ja jo silloin tajusin, ettei ole hääppöinen paikka olla ja että sieltä kannattaa pysyä poissa. Näin olen tehnyt ja samaa linjaa aion jatkaa.

Aletheias

• Anonyymi

Nauvossa oli lännenelokuvamallinen vanhanajan kalteriselli. Jopa jykevät jalkaraudat kaltereiden ulkopuolella. Taisi olla joskus vuonna -80.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      100
      9556
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      76
      4957
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      55
      4662
    4. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      9
      2411
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      105
      1642
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      45
      1448
    7. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      56
      1377
    8. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      49
      1341
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1296
    10. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      65
      1291
    Aihe