En toki tätä meidän Palstakamua.
Kettu oli hyvinvoivan näköinen puuhkahäntä ja kaunis ilmestys.
Minkä luonnonvaraisen petoeläimen olet viimeksi nähnyt?
Näin aamulla ketun.
37
313
Vastaukset
- Anonyymi
Just äsken juoksi peltomyyrä kylätien yli, kun koiraa kusetin. Se on peto koppiksille ja lieroille :)
-keinovaginamies- - Anonyymi
Näin eilen oravan.
Laajasti ottaen se on peto. Böödien jahtaaja, eikä luovuta vasta kun linnut tökkivät nokallaan.
Vilma - Anonyymi
Öm
Se ahma oli hiktiivinen, josta kerroin, niin sen täytyy olla jotsen.
Joutsen on petoeläin.
(naurua)- Anonyymi
Ihmissyöjäjoutsenet
Urbaani legenda kertoo, että tällainen petolintu olisi käynyt avuttoman palstakirjoittelijan kimppuun Tokoinrannassa Helsingissä Hupipaviljonkin vieressä.
Lieneekö edes totta.
(hihitystä) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmissyöjäjoutsenet
Urbaani legenda kertoo, että tällainen petolintu olisi käynyt avuttoman palstakirjoittelijan kimppuun Tokoinrannassa Helsingissä Hupipaviljonkin vieressä.
Lieneekö edes totta.
(hihitystä)Paljon mahdollista, että käy kimppuun, jos on poikaset.
Joutsen voi nokallaan käsivarteen hujauttaa niin, että käsivarren luu voi murtua.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon mahdollista, että käy kimppuun, jos on poikaset.
Joutsen voi nokallaan käsivarteen hujauttaa niin, että käsivarren luu voi murtua.
VilmaJuurikin näin
Siis tältä fiktiiviselta palstakirjoittelijalta oli lähteä etusormi irti.
Hirveä peto.
(hihitystä) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin
Siis tältä fiktiiviselta palstakirjoittelijalta oli lähteä etusormi irti.
Hirveä peto.
(hihitystä)Toisaalta ihmiset ruokkivat niitä pullalla, joten jos sinulla ei ole pullavaa mukana, voivat purkaa fustraatiota noin.
Ei kivaa.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta ihmiset ruokkivat niitä pullalla, joten jos sinulla ei ole pullavaa mukana, voivat purkaa fustraatiota noin.
Ei kivaa.
VilmaNiin
Opin kerrasta.
Kun olen menossa vetten, tarkastanbtienoon huolella (vaikka olisin uimahallissa).
Pidän aina pakopullaa mukana, sillä ne voivat hyökätä mistä suunnasta tahansa kimppuun.
Kolmas varokeino on luultavasti paras: En enää koskaan osoita sormellani joutsenta ja katso samalla muualle.
(hihitystä) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon mahdollista, että käy kimppuun, jos on poikaset.
VilmaSiksi niitä pitää potkia kauemmas, etenkin kyhmyjoutsen et on ilkeitä. Laulujoutsenet on arkoja eikä yleensä käy päälle.
- Anonyymi
Siis molemmat erehtyivät?
Vilma- Anonyymi
Mjoo
Se oli tahaton väärinkäsitys, jonka luonto itse oli meille kirjoittanut.
Emme ole tavannut tätä tahoa, mutta sen jälkiä on kaikkialla.
(naurua)
- Anonyymi
Ei ole viimeisin eläinhavaintoni, mutta tuli ketuista mieleen oma kokemukseni. Taisi olla muutama vuosi sitten, kun näin kaksi city-kettua, joilla oli kiima-aika. Kiersivät toisiaan ja toinen äänteli vähän kimakan haukahduksen kuuloisilla äänillä. Olivat tosi veikeitä ja ketun askellus kaunista katsottavaa.
- Anonyymi
Mjoo
Sun kuvaralli saa mun pään sekaisin.
Siis lnko tässä maailmassa mitään yhtä ennustettavaa ja pysyvää kuin minä?
(hirn)
Fasaaneja, niitä pyörii ja pesii pihapiirissä. Komean värinen kukko oli. Syövät itsensä niin riskeiksi, ettei hankien aikaan jaksa edes lentää.
- Anonyymi
jasu on nyt kyllä löytänyt arkistojen aarteensa ja selailee niitä semmoisella vauhdilla ettei tässä perässä pysy, vaihtaa kuvaa nopeammin kuin fasaani pyrähtää liikkeeseen :)
Anonyymi kirjoitti:
jasu on nyt kyllä löytänyt arkistojen aarteensa ja selailee niitä semmoisella vauhdilla ettei tässä perässä pysy, vaihtaa kuvaa nopeammin kuin fasaani pyrähtää liikkeeseen :)
Heh, koittanu ettiä mahdollisimman realistista ja pöljää kuvaa itsestäni. Nykyään en kameralle esiinny. Taitaa olla muutama kuva facea varten otettu. Ja ehken niitä viitti tohon laittas, muuten on kohta joku ettimässä sitä facebookkiakin kuvan perusteella. 😂
Pääasia on, että kuva on muokkaamaton eli originaali minä. Värisävy voisi olla mustavalkoinenkin.Jasu2025 kirjoitti:
Heh, koittanu ettiä mahdollisimman realistista ja pöljää kuvaa itsestäni. Nykyään en kameralle esiinny. Taitaa olla muutama kuva facea varten otettu. Ja ehken niitä viitti tohon laittas, muuten on kohta joku ettimässä sitä facebookkiakin kuvan perusteella. 😂
Pääasia on, että kuva on muokkaamaton eli originaali minä. Värisävy voisi olla mustavalkoinenkin.Tokihan olen jo kulahtaneempi, kun tuossa kuvassa. Vissi ero onko 34 vai 49. 🤣
- Anonyymi
Jasu2025 kirjoitti:
Tokihan olen jo kulahtaneempi, kun tuossa kuvassa. Vissi ero onko 34 vai 49. 🤣
Mieli jalostuu ja pinta haalistuu, näin se menee :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...fasaaneista puheenollen vielä totean henkilökohtaisten kokemusten perusteella että harva otus pystyy olemaan yhtä häiritsevä kuin fasaani keväisin auringonnousun aikoihin...erityisesti makkarin ikkunan tuntumassa 😅
Anonyymi kirjoitti:
Mieli jalostuu ja pinta haalistuu, näin se menee :)
Juu, niin se menee. Parempi niin päin. 🙂👍
Anonyymi kirjoitti:
...fasaaneista puheenollen vielä totean henkilökohtaisten kokemusten perusteella että harva otus pystyy olemaan yhtä häiritsevä kuin fasaani keväisin auringonnousun aikoihin...erityisesti makkarin ikkunan tuntumassa 😅
Totta! Tässä pyöri pitkään fasaani mikä aloitti aamulla jo mekastamisen. Huusin ikkunasta kurillani hiljaa sille, täällä nukutaan. Niin alkoi huutelemaan kääkkää mulle. Kääk kä. Kääk kä. 😅
Vai kääkkäkin vielä. 😏- Anonyymi
Jasu2025 kirjoitti:
Totta! Tässä pyöri pitkään fasaani mikä aloitti aamulla jo mekastamisen. Huusin ikkunasta kurillani hiljaa sille, täällä nukutaan. Niin alkoi huutelemaan kääkkää mulle. Kääk kä. Kääk kä. 😅
Vai kääkkäkin vielä. 😏:) ei röyhkeydellä mitään rajaa
Anonyymi kirjoitti:
:) ei röyhkeydellä mitään rajaa
Se oli kyllä olevinaan niin kukkoa tunkiolla ETTÄ. Vaan oikeessahan oli, kääkkää olis nukuttanu vielä aamuyöstä kolotuksiin herättyään ja neppailtuaan, aamulla sitten nukuttaa uudestaan. Taisi äänestä ja sävystä kuulla ettei ihan nuori muori enää komenna olemaan hiljaa. 😛
- Anonyymi
Jasu2025 kirjoitti:
Se oli kyllä olevinaan niin kukkoa tunkiolla ETTÄ. Vaan oikeessahan oli, kääkkää olis nukuttanu vielä aamuyöstä kolotuksiin herättyään ja neppailtuaan, aamulla sitten nukuttaa uudestaan. Taisi äänestä ja sävystä kuulla ettei ihan nuori muori enää komenna olemaan hiljaa. 😛
en tiedä miksi mun ikkunani alla huutelivat, ihan piruuttaan kai. En silloin vielä niin kääkkä ollut, paljon kääkempi olen nykyään...15v sitten. Olen tainnut joskus aiemminkin mainita että sukuni on pitkävihaista lajia 😄
Anonyymi kirjoitti:
en tiedä miksi mun ikkunani alla huutelivat, ihan piruuttaan kai. En silloin vielä niin kääkkä ollut, paljon kääkempi olen nykyään...15v sitten. Olen tainnut joskus aiemminkin mainita että sukuni on pitkävihaista lajia 😄
Testasi ehkä onneaan ja luotti nopeaan poistumiseen, koska omaa siivet. 😂
- Anonyymi
Joutsen, orava ja itikka
Varikset liitelevät ylläni kuin korppikotkat. Oksilla kykkivät ja kyttäävät.
The Birds
https://www.youtube.com/watch?v=Du_AC3iKTM0- Anonyymi
(hihitystä)
Tuli aika spuuki olo.
Joo siis toi on varmaan universaali tunne huolimatta siitä, onko nähnyt leffan vai ei.
(hihitystä)
- Anonyymi
Kyllä uskoisin että palstakamunkin turkki on suhteellisen hyvin hoidettu ja huollettu. Kai sinkutkin kuuluu laskea luonnonvaraisiksi kun ei heistä kukaan muu huolta pidä kuin he itse
Oravia vilisee pihapuissa. Niillä on vauhti päällä.
- Anonyymi
kettuja ja jäniksiäkin näkee silloin tällöin, noilla elukoilla on sellainen reittinsä joku, sreitti mnee kylläkin tien yli on vaarallinen paikka elukioille mennä.
- Anonyymi
hmm niin joku kettukan ei ehkä ehdi mennä pois alta jos joku auto tulee. ellei ole nopea kuin jaguaari, gepardikin jaguaari voisi olla nopea kuin jaguaari auto.
Pari vuotta sitten kun meillä oli se sinkkupalstamiitti Hämeenlinnassa..
Oltiin jo kotiopäin suuntaamassa ja rautatieasemalla odoteltiin junaa aseman edessä, kun nk. kakkoslaiturille ilmestyi kettu. Katseltiin sitä sitten raiteiden yli kun se kävi järjestelmällisesti kaikki roskikset läpi.
Muina kettuina siitä sitten portaisiin ja asematunnelin kautta meidän raiteelle. Ja ei muuten välittänyt meistä asemalla olevista immeisistä paskaakaan.
Kävi kaikki roskikset läpi ja katosi teille tietymättömille.
Se oli unohtumaton näky.- Anonyymi
Näin juuri pupujussin 🐰. Sillä oli kiire loikkia tiehensä. Viikonloppuna näin ketun juoksevan tien yli.
- Sheena
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai999510Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki764937Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.504629Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j82398Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1051622- 441434
Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota551364Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441296Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.471289Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641272