Millainen on mielestäsi hyvä keskustelu sinkuissa?
Minusta sellainen, joka saa ajattelemaan asioita myös toisen näkökulmasta.
Keskustelu, joka ylipäätään saa ajattelemaan ja laajentaa mahdollisesti omaa katsontakantaa.
Millainen on hyvä keskustelu?
117
690
Vastaukset
- Anonyymi00001
Yleensäkin keskustelu on vuorovaikutusta. Perustelua ja perusteluiden sisäistämistä.
Kipuilut käy kyllä, mutta niiden ohi pitäisi nähdä, jos haluaa nähdä myös toisen mielipiteen taakse.- Anonyymi00035
Mu5tasydän kirjoitti:
Totta, tunteille ei pitäisi antaa liikaa valtaa.
Pelolle ei saa antaa valtaa.
T: Mohammad
P.S. Kohta räjähtää - Anonyymi00038
Sellainen jossa on hyvä alku ja loppu.
- Anonyymi00002
Emt. Nuoresta iästäni huolimatta olen ollut jo 2 kertaa naimisissa, molemmat kesti noin 5 vuotta.
Sen jälkeen en ole oikein luottanut itseeni. Mahtaakohan tuo parantua ja miten. Sellainen keskustelu olisi kiinnostava, varmaan moni muukin eronnut painii vastaavien ongelmien kanssa. Kun itsetunto on sillä tasolla että en edes jaksa vaivautua baariin saati sitten juttelemaan naisille.Itsetuntoa voi kehittää, tärkeintä on oma työskentely itsensä kanssa.
https://www.eeva.fi/jutut/parempi-itsetunto- Anonyymi00024
Mu5tasydän kirjoitti:
Itsetuntoa voi kehittää, tärkeintä on oma työskentely itsensä kanssa.
https://www.eeva.fi/jutut/parempi-itsetuntoKiitos. Tän langan juttuja lukiessa tuli heti parempi olo. Ei mul täs mitää hätää oo. Pitää vaan uskaltaa uskaltaa.
- Anonyymi00036
45-vuotias ei ole nuori
Anonyymi00024 kirjoitti:
Kiitos. Tän langan juttuja lukiessa tuli heti parempi olo. Ei mul täs mitää hätää oo. Pitää vaan uskaltaa uskaltaa.
Kiva, että artikkelista oli hyötyä. :)
Hyvä keskustelu sinkuissa on mielestäni sellainen jossa on vuorovaikutusta. Ei sen aina tarvii olla niin vakavaakaan, joskus voi heittää myös kieli poskella menemään.
Mu5tasydän kirjoitti:
Kieli poskella on välillä ihan aiheellista. :)
Niin..
😜 tai 🤪
Ikävä on kieli poskella keskusteluja. Niitä on pikkuisen liian vähän.
Enkä itsekään ole ihan parasta kieliposkella-materiaalia. Pikkusen turhan asiallinen ja tosikkouteen taipuvainen. Minä, siis olen. :)Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin..
😜 tai 🤪
Ikävä on kieli poskella keskusteluja. Niitä on pikkuisen liian vähän.
Enkä itsekään ole ihan parasta kieliposkella-materiaalia. Pikkusen turhan asiallinen ja tosikkouteen taipuvainen. Minä, siis olen. :)No sama. Yritetään tsemapata poskettomampaan suuntaan? 🙃
Mu5tasydän kirjoitti:
No sama. Yritetään tsemapata poskettomampaan suuntaan? 🙃
Juu. Laitetaan poskettomasti palamaan.. siitäpä tulikin mieleeni, onnistutko lopettamaan?
Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu. Laitetaan poskettomasti palamaan.. siitäpä tulikin mieleeni, onnistutko lopettamaan?
No vielä menee viikonloppuisin yksi aski, mutta arkisin pysyn aika hyvin erossa, paitsi pusseista. :)
Mu5tasydän kirjoitti:
No vielä menee viikonloppuisin yksi aski, mutta arkisin pysyn aika hyvin erossa, paitsi pusseista. :)
Ei ole helppoa hommaa lopettaminen, ei.
Mulla toimi se, et kerta laakista jätin, enkä koskenut toiste. Aina himon yltyessä tein jotakin muuta, jotta sain pään pois siitä nikotiinin himosta ja ennenkaikkea tavasta.
Ei se onnist jos melkein lopettaa. Se pitää vaan lopettaa. Raakaa peliä. Mut se on sun elämä, ja sun oma päätös. Riippuvaisuussuhteen katkaiseminen ei ole helppoa.Pikku-pirpana kirjoitti:
Ei ole helppoa hommaa lopettaminen, ei.
Mulla toimi se, et kerta laakista jätin, enkä koskenut toiste. Aina himon yltyessä tein jotakin muuta, jotta sain pään pois siitä nikotiinin himosta ja ennenkaikkea tavasta.
Ei se onnist jos melkein lopettaa. Se pitää vaan lopettaa. Raakaa peliä. Mut se on sun elämä, ja sun oma päätös. Riippuvaisuussuhteen katkaiseminen ei ole helppoa.Oikeassahan tuota olet. Olen huomannut sen, että koko ajan se kaipuu viikonloppuna on vähenemään päin. Paha tapa se on ja mikään ei ole niin ällöä kuin keselle maistuva pusu. :)
Mu5tasydän kirjoitti:
Oikeassahan tuota olet. Olen huomannut sen, että koko ajan se kaipuu viikonloppuna on vähenemään päin. Paha tapa se on ja mikään ei ole niin ällöä kuin keselle maistuva pusu. :)
Ääh, mä olen erimieltä tuosta. Itse kaipaan vieläkin tupakan makua ja hajua, vaikka lopettamisestani on yli kymmenen vuotta.
Näen usein unta siitä, että poltan. Ja juuri tuo tupakan haju on vieläkin houkuttelevan ihana.
Monelle se haisee ja maistuu pahalle, mutta ei mulle. Mä oon ihan fiiliksissäni jos pääsen pussailemaan tupakoitsijan kanssa. En ole kyllä vuosiin päässyt..
Tästä syystä tiedän, että jos otan yhdenkin tupakan, nii se on menoa se. Ja paluuta ei ole.Pikku-pirpana kirjoitti:
Ääh, mä olen erimieltä tuosta. Itse kaipaan vieläkin tupakan makua ja hajua, vaikka lopettamisestani on yli kymmenen vuotta.
Näen usein unta siitä, että poltan. Ja juuri tuo tupakan haju on vieläkin houkuttelevan ihana.
Monelle se haisee ja maistuu pahalle, mutta ei mulle. Mä oon ihan fiiliksissäni jos pääsen pussailemaan tupakoitsijan kanssa. En ole kyllä vuosiin päässyt..
Tästä syystä tiedän, että jos otan yhdenkin tupakan, nii se on menoa se. Ja paluuta ei ole.Hyvä kumminkin, jos tiedostat, että lähtee lapasesta, kun otat yhdenkään kessun. Helpompi tosiaan pysyä sitten erossa.
Mu5tasydän kirjoitti:
Hyvä kumminkin, jos tiedostat, että lähtee lapasesta, kun otat yhdenkään kessun. Helpompi tosiaan pysyä sitten erossa.
Yksi on liikaa ja tuhat liian vähän.
Nyt voisinkin terveyteni puolesta aloittaa taas tupakanpolton, mutta kun ei minulla ole varaa siihen. Pirun kallista lystiä!Pikku-pirpana kirjoitti:
Yksi on liikaa ja tuhat liian vähän.
Nyt voisinkin terveyteni puolesta aloittaa taas tupakanpolton, mutta kun ei minulla ole varaa siihen. Pirun kallista lystiä!Pistä vaan tupakaksi ei kenelläkään ole iloa tukea henkilö joka ei halua kuin satuttaa ihmisiä muilla.
- Anonyymi00037
Mu5tasydän kirjoitti:
Haluaisitko imuttaa mun pusseja?
- Anonyymi00003
Sellainen keskustelu on parasta jossa keskustellaan palstalaisista.
- Anonyymi00014
Mu5tasydän kirjoitti:
Eikö ole helppoa anonyymiteetin suojista sanoa tällaista?
Ja tulla sitä oman nikin päältä ihmettelemään 😂
Juuri näin. On surullista jos kiusataan täällä muita häiritsemällä voisi luulla että heillä olisi paremmin aikaa kuin käyttää aikaa vääränlaiseen käytökseen.
Mu5tasydän kirjoitti:
En halua tässä keskittyä nyt kiusaamiseen, vaan yleisesti jutella hyvässä hengessä.
Noh mutta niitä on oikeassakin elämässä ihan samallaisia esim me sossun tädit.
valtakunta kirjoitti:
Joo, ymmärrän. Jospa kaikki kääntyisi parhain päin.
Mu5tasydän kirjoitti:
En halua tässä keskittyä nyt kiusaamiseen, vaan yleisesti jutella hyvässä hengessä.
Tiedätkö tuo vaihtunut alkoi syyttelee jostain sinivaloilla näkyvistä jäljistä . Aivan käsittämätöntä edes koko poliisi ei sitä tutki. Ja silti väännettiin se että mormaalia jälkiä tullut koheltamisesta ja se väänsi sossu ettei voi sulkea pois pahoinpitelyä tai esim yms.. raakoja väitteitä mistä meitä ei mitään näyttöä syytelty.
valtakunta kirjoitti:
Tiedätkö tuo vaihtunut alkoi syyttelee jostain sinivaloilla näkyvistä jäljistä . Aivan käsittämätöntä edes koko poliisi ei sitä tutki. Ja silti väännettiin se että mormaalia jälkiä tullut koheltamisesta ja se väänsi sossu ettei voi sulkea pois pahoinpitelyä tai esim yms.. raakoja väitteitä mistä meitä ei mitään näyttöä syytelty.
Siis normaali jälkiä. Siis tämmöistä sillkkaa potaskaa ja ovat saaneet sijoituspaikassa pahempiq jälkiä. Esim kivellä on murskannut lapsi muka sormensa.
Mu5tasydän kirjoitti:
Sitten nykyinen alkoi syyttelee ettei missään oltais käyty ja sen vuoksi ei ole lapsilla paljon jälkiä tule meillä. Aivan käsittämätöntä se lapsi joka murskasi sormen siellä ei ollut aikuista läsnä.
valtakunta kirjoitti:
Kyseisen sormensa murskaamisen sijaan ei olisi tapahtunut kun siihen olisin puuttunut paikalla ollessa.
Mu5tasydän kirjoitti:
Tuosta kiusaamista on tehty. Muutenkin on e nyt ihan eri asia kun aikuinen on läsnä estämässä esim trampoliinilla kahdella alle 12vuotiaalla tuli turma että ei pystynyt kävelee ja esim 2vuotiaan liukuportaissa kaatuunut kunyksin mennyt. Aivan käsittämätöntä potaskaa. 2vutias kuuluu olla visusti kädessä tai sylissä ei syytellä lasta.
Mu5tasydän kirjoitti:
Vuoden aikana saanut pelätä että lapsien puolesta kovin.
valtakunta kirjoitti:
Vuoden aikana saanut pelätä että lapsien puolesta kovin.
En osaa muuta sanoa kuin voimia. 🙏
Mu5tasydän kirjoitti:
Koen asiassa koettelemusta mutta myös ongelma siinä miksi meille piti tulla ne kiduttajat.
https://www.instagram.com/reel/DSO37IJjFkn/?igsh=MWR3ZHdkZDNranAwaQ==valtakunta kirjoitti:
Toivottavasti ne palaavat.
Lapset on osa kotona lomalla niin juu henkilöt osa laitoksissa kunnioitumattomia, kerron ei tarvitse kysellä kuulumisia meillä käy sossukin siltikin lähettivät kuulumisen viestin että piti joulu pilata silltäkin kyselemisellä eikä mitään kunnioiteta. Mietin vien sen firman ihan aviin sen vuoksi koska sossukin sanoi ei tarvitse soitella kuulumisia sekin on nauhalla.
https://www.instagram.com/reel/DPc9NofjnvS/?igsh=M29zZGRya2w2MjZ2Mu5tasydän kirjoitti:
Perhehoitaja sanoo hakee klo 14.00 mutta sanon ei mennä aikuisten ehdoilla eli voitte lähtee seuraava päivänä mökille. Eli pelkkiä kunnioittamattomia ja sekä idiotismeja eivät edes tajua että kun vien sen asiana eteenpäin ne saa merkinnät .
- Anonyymi00004
Keskustelua on ajatusten vaihto.
Ihan tyhjänpäiväisyyksistä en hirveästi välitä tai itsensä tyrkyttämisestä.
En tällaista hirveästi noteeraa.
Höpinät tuttujen kanssa puhumalla, koska väärinkäsittäminen on vähäisempää.
Vilma- Anonyymi00011
Mu5tasydän kirjoitti:
Tunnetko siis palstalla kirjoittavia oikeassakin elämässä?
En tunne ainuttakaan. Muutaman vuoden kirjoitteluhistoria itselläni ja jotenkin hahmotan ja erotan muut kirjoittajat ja he ovat tavallaan oikeita, tavallaan fiktiivisiä.
Vilma
Voi olla, että ihmiset eivät oikein uskalla kirjoittaa omista arvoistaan, mitä yhteiskunnallisiin asioihin tulee. Anonyymi00011 kirjoitti:
En tunne ainuttakaan. Muutaman vuoden kirjoitteluhistoria itselläni ja jotenkin hahmotan ja erotan muut kirjoittajat ja he ovat tavallaan oikeita, tavallaan fiktiivisiä.
Vilma
Voi olla, että ihmiset eivät oikein uskalla kirjoittaa omista arvoistaan, mitä yhteiskunnallisiin asioihin tulee.Juu, ymmärrän.
- Anonyymi00019
Anonyymi00011 kirjoitti:
Vilma
Voi olla, että ihmiset eivät oikein uskalla kirjoittaa omista arvoistaan, mitä yhteiskunnallisiin asioihin tulee."Voi olla, että ihmiset eivät oikein uskalla kirjoittaa omista arvoistaan, mitä yhteiskunnallisiin asioihin tulee."
Uskalluksesta tuskin on kyse, kun anonyymeja ollaan kaikki.
Luulen että kirjoittaisivat, jos heillä olisi sellaisia arvoja ja kiinnostusta yhteiskunnallisiin asioihin. Tai aihe kiinnostaisi heitä.
Täällä on moni tuonut julki, ettei politiikka ja maailmanmeno vaan kiinnosta.
xLiner - Anonyymi00022
Anonyymi00019 kirjoitti:
"Voi olla, että ihmiset eivät oikein uskalla kirjoittaa omista arvoistaan, mitä yhteiskunnallisiin asioihin tulee."
Uskalluksesta tuskin on kyse, kun anonyymeja ollaan kaikki.
Luulen että kirjoittaisivat, jos heillä olisi sellaisia arvoja ja kiinnostusta yhteiskunnallisiin asioihin. Tai aihe kiinnostaisi heitä.
Täällä on moni tuonut julki, ettei politiikka ja maailmanmeno vaan kiinnosta.
xLinerHyvin kirjasit.
Vilmä
- Anonyymi00005
Minusta hyvä ja mielenkiintoinen keskustelu on kun laitetaan tänne naisten kuvia ja alastomien naisten kuvia pimppi ja tissi kuvia esim tisseistä kuva ja niistä keskustellaan onko esim sopivat tai isot tissit ja spekuloidaan maistuisko ne hyviltä yms tosi mkelenkiintoista jutustelua
- Anonyymi00006
Nyt tuli paha virhe anteeksi en huomannut kuka aloituksen oli aloittanut nyt tämän viestin voi poistaa
Anonyymi00006 kirjoitti:
Nyt tuli paha virhe anteeksi en huomannut kuka aloituksen oli aloittanut nyt tämän viestin voi poistaa
Voitaisko me haudata sotakirveet, vaikka ei määrätystä asiasta olla samaa mieltä? Pyydän omasta puolestani anteeksi.
Plläääh! Olen edelleenkin hetero eivätkä naisten pimpit tai tisulit kiinnosta pätkääkään!
Tiedoksesi voin kertoa että minun pikkuiset tisulini ovat kipeänä. Niihin sattuu samalla tavalla kuin olisi kuukautiset tulossa. Ja olen vahvasti vaihdevuodet ylittäneenä, joten sen ei pitäisi olla mahdollista. Ovatkohan ne saaneet kylmää ja vilustuneet?- Anonyymi00007
Mu5tasydän kirjoitti:
Voitaisko me haudata sotakirveet, vaikka ei määrätystä asiasta olla samaa mieltä? Pyydän omasta puolestani anteeksi.
Unohdetaan tyhmä riitamme ja saat anteeksi ja paha mieli ollut kun riitelimme ja saanko minä anteeksi
Anonyymi00007 kirjoitti:
Unohdetaan tyhmä riitamme ja saat anteeksi ja paha mieli ollut kun riitelimme ja saanko minä anteeksi
Saat anteeksi. 🤗
- Anonyymi00008
Pikku-pirpana kirjoitti:
Plläääh! Olen edelleenkin hetero eivätkä naisten pimpit tai tisulit kiinnosta pätkääkään!
Tiedoksesi voin kertoa että minun pikkuiset tisulini ovat kipeänä. Niihin sattuu samalla tavalla kuin olisi kuukautiset tulossa. Ja olen vahvasti vaihdevuodet ylittäneenä, joten sen ei pitäisi olla mahdollista. Ovatkohan ne saaneet kylmää ja vilustuneet?Minua kiinnostaa tosi paljon ehkä tissisi kaipaa hierontaa tai hyväilyä ja paijausta ja pussailua paljon pusuja niille
- Anonyymi00009
Pikku-pirpana kirjoitti:
Tiedoksesi voin kertoa että minun pikkuiset tisulini ovat kipeänä. Niihin sattuu samalla tavalla kuin olisi kuukautiset tulossa. Ja olen vahvasti vaihdevuodet ylittäneenä, joten sen ei pitäisi olla mahdollista. Ovatkohan ne saaneet kylmää ja vilustuneet?Ehkä ne ovat aloittaneet kasvun isommiksi? Hieman myöhästynyt murrosikä tissien osalta?
-keinovaginamies- - Anonyymi00010
Mu5tasydän kirjoitti:
Saat anteeksi. 🤗
Hyvä tuli parempi mieli nyt haluais halata ja pussata sinua nyt mitäs sanot keitetään kumpikin kahvit nyt ja juodaan sovinto kahvit
Anonyymi00010 kirjoitti:
Hyvä tuli parempi mieli nyt haluais halata ja pussata sinua nyt mitäs sanot keitetään kumpikin kahvit nyt ja juodaan sovinto kahvit
Keitetään vaan. 😌
- Anonyymi00012
Mu5tasydän kirjoitti:
Keitetään vaan. 😌
Sopii eli laitan nyt kahvin tippumaan ja käyn tupakilla
- Anonyymi00013
Mu5tasydän kirjoitti:
Keitetään vaan. 😌
Nyt juon juhlamokkaa sovinto kahvi maistuu hyvälle
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ehkä ne ovat aloittaneet kasvun isommiksi? Hieman myöhästynyt murrosikä tissien osalta?
-keinovaginamies-Oi ei! Helvattu mikä painajainen se olisi!
Tulisi myöhäisen iän lollottimet.
Nyt mä panikoin. :)
Pitänee mennä äkkiseltään lekuriin.Anonyymi00008 kirjoitti:
Minua kiinnostaa tosi paljon ehkä tissisi kaipaa hierontaa tai hyväilyä ja paijausta ja pussailua paljon pusuja niille
Ei kaipaa! Ei todellakaan. Ne ovat kipeät ja arat. Lepoa ja lämpöä ne kaipaa. Kuten sanoin, ne ovat varmaankin vilustuneet kun en käytä rintsikoitakaan.
- Anonyymi00015
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ei kaipaa! Ei todellakaan. Ne ovat kipeät ja arat. Lepoa ja lämpöä ne kaipaa. Kuten sanoin, ne ovat varmaankin vilustuneet kun en käytä rintsikoitakaan.
Mutta jos olisit parisuhteessa niin sinun täytyisi pitää niistä parempi huoli ei saa päästää niitä vilustumaan eli rintsikoita pakko käyttää niin niitä ei saa päästää tilaan että niitä ei saa pussailla ja hyväillä ja hierontaa usein tarvitsevat ehkä niihin auttais kunnon seksi eli kielihoito ja kunnon pano ainakin 4 kertaa päivässä puolen vuoden ajan ja jos kuuri ei auta niin 5-6kertaa päivässä niin tepsii
Anonyymi00015 kirjoitti:
Mutta jos olisit parisuhteessa niin sinun täytyisi pitää niistä parempi huoli ei saa päästää niitä vilustumaan eli rintsikoita pakko käyttää niin niitä ei saa päästää tilaan että niitä ei saa pussailla ja hyväillä ja hierontaa usein tarvitsevat ehkä niihin auttais kunnon seksi eli kielihoito ja kunnon pano ainakin 4 kertaa päivässä puolen vuoden ajan ja jos kuuri ei auta niin 5-6kertaa päivässä niin tepsii
Heh.. ehtaa välisagendaa.
En laittaisi rintsikoita mistään hinnasta. Ennemmin antaisin lepran iskeä tisuleihini ja näivettää ne pois. :)- Anonyymi00017
Pikku-pirpana kirjoitti:
En laittaisi rintsikoita mistään hinnasta. Ennemmin antaisin lepran iskeä tisuleihini ja näivettää ne pois. :)Väliksestä tulis kyllä hyvä lääkäri :))
Resepti kuulostaa mainiolta.
-keinovaginamies- - Anonyymi00018
Pikku-pirpana kirjoitti:
En laittaisi rintsikoita mistään hinnasta. Ennemmin antaisin lepran iskeä tisuleihini ja näivettää ne pois. :)No jos ei rintsikoita niin tosi paksu ja lämmin villapaita tai kaksi päällekkäin ja lämpötakki niin ei pääse paleltumaan ja koti oloissa voi olla vapaina ja paljaina mut sit niit täytyy hoitaa pussailemalla ja hieronnoilla siit ei pääse mihinkään
Anonyymi00017 kirjoitti:
Väliksestä tulis kyllä hyvä lääkäri :))
Resepti kuulostaa mainiolta.
-keinovaginamies-Kröhöm.. nyt puhuttiin minun tisuleistani.
Kyllähän tuolla reseptillä minut olisi jo moneen kertaan njussittu puhki. :)- Anonyymi00020
Pikku-pirpana kirjoitti:
Kröhöm.. nyt puhuttiin minun tisuleistani.
Kyllähän tuolla reseptillä minut olisi jo moneen kertaan njussittu puhki. :)Kyllä siinä hoitajakin joutuisi melko hommiin :)
Tällä ikää tuo eka puolivuotta ehkä vielä menis, mutta tahdin noston kohdassa pitäis ehkä lisätä hoitohenkilökunnan määrää :))
-keinovaginamies- Anonyymi00020 kirjoitti:
Kyllä siinä hoitajakin joutuisi melko hommiin :)
Tällä ikää tuo eka puolivuotta ehkä vielä menis, mutta tahdin noston kohdassa pitäis ehkä lisätä hoitohenkilökunnan määrää :))
-keinovaginamies-Reps.. :)
Jaa, vai että sullekkin tulisi raja vastaan. :)
Mutta mitään sääliä et tuntisi minua kohtaan vaikka olisisin puhki kulutettu sukka?
Lisäisit vaan hoitohenkilökuntaa..?
On katsos lääkkeitä ja lääkkeitä. Olisi siinä vanha pimpula aika kovilla.. :)Anonyymi00018 kirjoitti:
No jos ei rintsikoita niin tosi paksu ja lämmin villapaita tai kaksi päällekkäin ja lämpötakki niin ei pääse paleltumaan ja koti oloissa voi olla vapaina ja paljaina mut sit niit täytyy hoitaa pussailemalla ja hieronnoilla siit ei pääse mihinkään
Lääkäri välis, hoitoreseptin voi lähettää pujikselle. Olen myötämielinen sille. :)
- Anonyymi00016
Jaa hyvä keskustelu onko sellaisiakin olemassa
No on, täällä on paljonkin ja laidasta laitaan. Jokaiselle jotain. Toista kiinnostaa politiikka ja toista ihmisyys.
- Anonyymi00021
Minusta hyvä keskustelu on jotain, mitä ei täältä ”purkkapalstalta” löydä. Täyttä ajan- ja energian hukkaa. Ei paljon huonommin voisi lyhyttä elämäänsä tuhlata.
- Anonyymi00023
Niin. Mä en ymmärrä, että jollain on tarve uida esittämään jotain itsekeskeistä horinaa.
- Anonyymi00025
Kunhan nyt edes joltain osaltaan herättää ajatuksenkipinää positiivisessa mielessä henkiin, tämä riittää jo pitkälle.
Mieluusti myös vähemmän tosissaan :) Sinä, Mu5tasydän, olet tällä hetkellä paras hyvien keskustelujen aloittaja. Aloituksesi ovat sopivia palstalle ja monesti hyvin alustettuja.
Toivottavasti jaksat jatkaa samaan tapaan vielä ensivuonnakin! :)Kiitos, mutta en halua omia tällaista. Täällä on paljon hyviä aloituksia, jotka herättävät keskustelua. Itse teen kuitenkin keskimäärin vain yhden aloituksen per päivä. :)
- Anonyymi00026
Keskustelu mis keskustellaa Laasukka Laasasen seteist esim Ytm, atm.
- Anonyymi00027
Sydämelliset keskustelut on hyviä. Sellaiset myös, jossa kerrotaan itsestä eikä haukuta muita.
- Anonyymi00028
...no semmoinen on hyvä keskustelu mihin osallistuu vaan kirjautuneet käyttäjä(t) ja ne on kaikki samaa mieltä ja kehuvat kilvan toisiaan ja heidän samaa yhteistä mielipidettään.... sitä on kyl niin mielenkiintoista seurata sivusta ettei ole ihan tottakaan!...
Ei me rekut todellakaan olla samanmielisiä oikeastaan mistään. Mut rekun kanssa on helpompaa jutella, kun on joku käsitys kenen kanssa juttelee. Anot on harmaata mautonta massaa.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ei me rekut todellakaan olla samanmielisiä oikeastaan mistään. Mut rekun kanssa on helpompaa jutella, kun on joku käsitys kenen kanssa juttelee. Anot on harmaata mautonta massaa.
No tämä! Kummallinen asenne tuollainen. Ehkä me rekatut monesti vain kunnioitamme toisiamme, vaikka ei olla kaikesta samaa mieltä.
- Anonyymi00031
Tokihan sen ymmärrät että jos kauppareissulla törmäät puolituttuun tahi sitten täysin tuntemattomaan niin onhan niillä jutuilla eroa jo lähtökohtaisesti, ei tuon ymmärtäminen nyt niin vaikeaa pitäisi olla.
Täällä nyt ei toisinaan hyväkään juttu uppoa perille asti ja pinnalla kelluu jotain mitä siellä ei pitäisi kellua, mutta ei siitäkään kannata ärsyyntyä enempää kuin tarpeen on.
Täysin maksuton ja vastausvelvoitteeton mielipide, olkaa hyvä :)
Lukkarisen Eemeli moro Anonyymi00031 kirjoitti:
Tokihan sen ymmärrät että jos kauppareissulla törmäät puolituttuun tahi sitten täysin tuntemattomaan niin onhan niillä jutuilla eroa jo lähtökohtaisesti, ei tuon ymmärtäminen nyt niin vaikeaa pitäisi olla.
Täällä nyt ei toisinaan hyväkään juttu uppoa perille asti ja pinnalla kelluu jotain mitä siellä ei pitäisi kellua, mutta ei siitäkään kannata ärsyyntyä enempää kuin tarpeen on.
Täysin maksuton ja vastausvelvoitteeton mielipide, olkaa hyvä :)
Lukkarisen Eemeli moroHyvä pointti Eemeliltä. Täällä tuomitaan turhan ankarasti rekkuja vastaan ano. Mikä loppupeleissä on turhaa hullun hommaa.
Itse olen rekku koska haluan kunnioittaa vastakeskustelijaani sen verran että hän tietää kenen kanssa keskustelee.
Ja sikseen olen valmis seisomaan sanojeni takana..
- Anonyymi00029
Käsitykseni on, että lähes kaikki tietävät millaista on hyvä keskustelu, millä tahansa foorumilla.
Se, miksi sitä ei käydä anonyymipalstoilla johtuu pääasiassa feministien myrkyllisistä häivevalheviesteistä, joilla myöskin torppaavat kaiken keskustelun joka on utopioidensa vastaista.- Anonyymi00032
Väärä käsitys. Olen entisaikojen Ylilauta sekä 4chan veteraani ja siellä kyllä nyymit vetää (tai siis veti) todella asiallista keskustelua, laudasta riippuen. Toki joka lankaan mahtui pari kakkapostaajaa mutta ne kyllä haukuttiin pystyyn ja jätettiin huomiotta. Nyymipalstojen ensimmäinen sääntö on muuten se, että internetissä ei ole naisia. Eli jokainen naiseksi esittäytyvä on todistava olevansa emakko postaamalla tissit aikaleiman kanssa. Nykyään varmaan pitää laittaa pimppi, koska transseksuaalit. Nykyisin touhu on tosiaan muuttunut monesta syystä. On valtiollisia vaikuttajia, mainostajia, vähemmistöagendan pakottajia, ym. Tekoäly on tehnyt hommasta vielä hullumpaa. Veikkailisin että muutaman vuoden kuluttua hyvät keskustelut käydään baarissa kasvotusten kuten ennenkin.
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Väärä käsitys. Olen entisaikojen Ylilauta sekä 4chan veteraani ja siellä kyllä nyymit vetää (tai siis veti) todella asiallista keskustelua, laudasta riippuen. Toki joka lankaan mahtui pari kakkapostaajaa mutta ne kyllä haukuttiin pystyyn ja jätettiin huomiotta. Nyymipalstojen ensimmäinen sääntö on muuten se, että internetissä ei ole naisia. Eli jokainen naiseksi esittäytyvä on todistava olevansa emakko postaamalla tissit aikaleiman kanssa. Nykyään varmaan pitää laittaa pimppi, koska transseksuaalit. Nykyisin touhu on tosiaan muuttunut monesta syystä. On valtiollisia vaikuttajia, mainostajia, vähemmistöagendan pakottajia, ym. Tekoäly on tehnyt hommasta vielä hullumpaa. Veikkailisin että muutaman vuoden kuluttua hyvät keskustelut käydään baarissa kasvotusten kuten ennenkin.
tuo kuullostaa tosi hyvältä, että internetissä ei ole naisia = ei naisten oikeuksia. kaikki on samalla viivalla, jos ei sovi niin häipyy pois sieltä palstalta.
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
tuo kuullostaa tosi hyvältä, että internetissä ei ole naisia = ei naisten oikeuksia. kaikki on samalla viivalla, jos ei sovi niin häipyy pois sieltä palstalta.
Joo toi on just se idea siinä.
Anonyymi00033 kirjoitti:
No painu semnoiseen paikkaan, että ei tarvitse meidän utopististen naisten kanssa keskustella. Kukaan jää räkyttäjää kaipaamaan!
- Anonyymi00040
Mu5tasydän kirjoitti:
No painu semnoiseen paikkaan, että ei tarvitse meidän utopististen naisten kanssa keskustella. Kukaan jää räkyttäjää kaipaamaan!
sinä se oletkin oikein pahimman laatuinen "naisten oikeuksien" kannattaja....
pitäisi siis häipyä täältä ja jättää feministit keskustelemaan keskenään ja vahvistamaan toinen toistensa feministisiä aatteita... ja taputtelemaan toisiaan selkään..
Ei minulla ole mitään kriteereitä. Välillä on hauska hullutella, välillä olla asiallinen ja sitten taas asiaton. Kaikki menee.
Mu5tasydän kirjoitti:
Koetko, että saat olla täällä oma itsesi? :)
Koen että saan olla täällä juuri oma itseni. Kiitos kaikille palstalaisille siitä 🙏🏻
Palstakamu kirjoitti:
Koen että saan olla täällä juuri oma itseni. Kiitos kaikille palstalaisille siitä 🙏🏻
Hyvä homma. :)
Palstakamu kirjoitti:
Tämä on kunnon hyvä! Samoin tunnen minäkin.
Palstakamu kirjoitti:
Kiva kuulla että sinusta tuntuu tuolta.
- Anonyymi00030
Ihmiset ei halua ajatella. Sillä älylaitteet vaatii niin paljon refleksejä.
Semmoinen keskusteluyhteys jossa ei riidellä, piikitellä toisia. Ainakin itseäni on pistänyt silmään ne tekstit mikä ovat epäasiallisia. Se vie aika paljon fiilistä varmaan vähän jokaiselta... 🙈
Nämä tämänlaiset aloitukset on mukavia. Tuo omanlaista virkeyttä palstaan. Ei aina jaksa noita +40 vuotiaat naiset on jo niin kamalia.. nyyh😵💫 valituksia.Niinpä, vie fiilistä aika monelta. Jos tähän palstaan uskoisin, enkä live-juttuihin, niin olisin jo pelkästään ikäni puolesta alinta pohjasakkaa, mulla olis vääränlainen minuus ja olisin ylipäätään turha ihminen. Onneksi vaikeudet ovat opettaneet minuakin, vaikka herkkä olen edelleen.
Mu5tasydän kirjoitti:
Niinpä, vie fiilistä aika monelta. Jos tähän palstaan uskoisin, enkä live-juttuihin, niin olisin jo pelkästään ikäni puolesta alinta pohjasakkaa, mulla olis vääränlainen minuus ja olisin ylipäätään turha ihminen. Onneksi vaikeudet ovat opettaneet minuakin, vaikka herkkä olen edelleen.
Hyvä että olet saanut kasvatettua nahkaa.. Se olisikin parasta jos pystyisi olemaan välittämättä toisten sanomisista..
Just näin täällä myös mollataan aika ajoin monilapsista yh äitiä. Ei se oikeasti voi olla kiinni, siis parisuhteeseen ”pääseminen” siitä jos sulla on mahdollisimman vähän lapsia. Monilapsiset äidit on siis ihan nou nou listalla. Varmasti toki tuokin vaikuttaa.. mutta ei kaikille se ole kumminkaan se pahin kynnys lähteä suhteeseen. Pitää muut asiat kolahtaa ja sen jälkeen pohtia tuota lapsilukua. Tuli siis aiemmin välillä huonolla hetkellä mietittyä, ettei sitä kumppania niin helposti löydy joka hyväksyy koko pesueen.
Sellainen jossa minä olen hiljaa, kun muut keskustelee. 😂
Mu5tasydän kirjoitti:
Höpsistä sun mitään hiljaa tarvitse olla. Hyvä vaan, kun puhetta riittää. :)
No näin olen kuitenkin huomannut, että joitakin korpeaa kun osallistun. Olisivat iloisia jos en pitäisi mitään ääntä. 😃
Jasu2025 kirjoitti:
No näin olen kuitenkin huomannut, että joitakin korpeaa kun osallistun. Olisivat iloisia jos en pitäisi mitään ääntä. 😃
No sitä on välillä liikkeellä, mutta kuulepa soturi, sinähän et alistu!
Mu5tasydän kirjoitti:
No sitä on välillä liikkeellä, mutta kuulepa soturi, sinähän et alistu!
No en. Teidän mukavien takia täällä käy kun käy. Vinkujat on taustamölyä.
Hyvässä keskustelussa aiheet vaihtelevat vakavasta huumoriin ja kaikkea siltä väliltä. Keskustelijat antavat tilaa toistensa mielipiteille, käyttäytyvät kohteliaasti, hyväksyvät erimielisyydet ja pystyvät perustelemaan oman kantansa.
Vuorovaikutus on kaikkein tärkeintä.
Keskustelut usein rönsyilevät moneen suuntaan, ei aina pysytä aiheessa, mutta se on keskustelupaltoilla tapana. Ihan OK.
Kaikille tulee antaa tilaa ilmaista omia ajatuksiaan.
Aina ei tarvitse olla samaa mieltä, kunhan muistetaan pitää palsta asiallisena ja siistinä. Asiat/ aiheet/ mielipiteet riitelevät, ei ihmiset.- Anonyymi00039
Olen samaa mieltä. ☺️
Eniten inhoan henkilöhyökkäyksiä.
🦄
- Anonyymi00041
Hyvä keskustelu saa tosiaan ajattelemaan asioita toisen näkökulmasta.
Huono keskustelu on sellainen, jossa toinen pyrkii kuin "henkensä edestä" pitämään haitallisesta (itselleen + toiselle) näkökulmastaan kiinni. Näkyvin esimerkki klassikkovalitus "en saa naista". Syy on naisissa, yhteiskunnassa, siinä, tässä ja tuossa - mutta ei missään nimessä valittajassa.
- SheenaNiin tai jatkuvasti hyökkää pisteliäästi jonkun kimppuun ja sitten itkee, kun hänelle ei vastata enää mitään.
- Anonyymi00042
Anonyymipalstoilla valtaosa viesteistä on likaista häivevaikuttamista, niillä yritetään syöttää omia agendoja, pääasiassa tätä harjoittaa feministit sekä seksuaalivammaiset. Wanhusnaisten kaakatukset, vaikka he kaikki eivät genderöidy fémakoiksi, ovat kuitenkin niin samansuuntaisia että ne voidaan lukea saamaan läjään fémakoncacan kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1257307Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5135470Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513375Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162671Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512372Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681308Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431292En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771272Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111179- 1111153