Tekoälyn käyttäminen voi johtaa psykoosiin,

100

617

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Käytin sitä 3 - 5 kertaa tänään 🙄. Sillä oli melko kuivakkaita, mutta asiallisia vastauksia. Loppuihin googgeli tarjosi graduja.

Eipä se arvannut, miten pähkinäpään kanssa keskusteli, koska ei kysellyt mitä pidän siitä. Olisihan se vähän yllättänyt 😁

• "Pähkinäpää"😁

Mää taas olen sen verran vanhan kansan foliohattu, etten ihan heti tekoälyyn luottais, toki esim. jos googlesta hakee jotain nii ensin tulee se joku "ai-yhteenveto" mut kyl mää siltikin katon ne hakutulokset ihan niinku ennenki,

• Anonyymi00002

En ole ihan varma mutta puhelimessani on ai tai al ilmeisesti tekoäly ja ylhäällä on tekoäly kuvat ym ja vissiin on mahdollisuus kysyä tekoälyltä jotakin

• Jaa🤔 mun puhelin on pari vuotta sit ostettu et en tiiä onko täsä..
        Nettiselain kyl meinas ehottaa jotain "tekoälytilan" käyttöönottoa mut kohteliaasti kieltäydyin,

Enkä tykkäis mistään tekoälyn parantelemista kuvista, kyllä pittää kuvien olla yhtä huonoja kui ne on kuvanottohetkellä ollu, itte voin niitä parannella sitte ehkä jos jaksan😃

• Nykyään tuohon tekoälyyn törmää vähän kaikkialla. Vaikea välttää sen käyttämistä, jos kaipaa vastauksia ja hakee tietoa netistä. Sieltä tupsahtaa tekoälyn vastaukset aina esiin ensimmäisenä.
      Niihin(kin) kannattaa suhtautua skeptisesti, eikä uskoa kaikkea heti ensi silmäyksellä.

• Joo, sama homma itellä etten luota siihen "ai-yhteenvetoon" taimikäseoli, mikä tulee ensimmäisenä ku vaikkapa googlesta hakee..

• "Vaikea välttää sen käyttämistä, jos kaipaa vastauksia ja hakee tietoa netistä"

Riippuu myös mitä hakua käytät. Oletko käyttänyt esim. duckduckgo.com ?

• scrg kirjoitti:

"Vaikea välttää sen käyttämistä, jos kaipaa vastauksia ja hakee tietoa netistä"

Kokeilin miten Google arvioi "kilpailijaa"?

"DuckDuckGo (lyhyemmin usein DDG) on erityisesti yksityisyyteen panostava hakukone ja nykyään myös kokonainen verkkoselain. Sen tärkein lupaus on, ettei se seuraa käyttäjiään tai tallenna heidän hakuhistoriaansa.

Tässä ovat DuckDuckGon keskeisimmät piirteet:

1. Yksityisyys hakukoneena
        Ei seurantaa: Toisin kuin esimerkiksi Google, DuckDuckGo ei tallenna IP-osoitettasi, hakusanojasi tai luo sinusta käyttäjäprofiilia.

Ei "kuplautumista": Koska DDG ei tunne historiaasi, se ei personoi hakutuloksia aiemman käytöksesi perusteella. Kaikki käyttäjät näkevät samat tulokset samoilla hakusanoilla.

Yksityiset mainokset: Hakukone näyttää mainoksia, mutta ne perustuvat vain juuri sillä hetkellä kirjoittamaasi hakusanaan, eivät selailuhistoriaasi tai henkilötietoihisi."

• Anonyymi00013
        scrg kirjoitti:

Kokeilin miten Google arvioi "kilpailijaa"?

"DuckDuckGo (lyhyemmin usein DDG) on erityisesti yksityisyyteen panostava hakukone ja nykyään myös kokonainen verkkoselain. Sen tärkein lupaus on, ettei se seuraa käyttäjiään tai tallenna heidän hakuhistoriaansa.

Tässä ovat DuckDuckGon keskeisimmät piirteet:

1. Yksityisyys hakukoneena
        Ei seurantaa: Toisin kuin esimerkiksi Google, DuckDuckGo ei tallenna IP-osoitettasi, hakusanojasi tai luo sinusta käyttäjäprofiilia.

Ei "kuplautumista": Koska DDG ei tunne historiaasi, se ei personoi hakutuloksia aiemman käytöksesi perusteella. Kaikki käyttäjät näkevät samat tulokset samoilla hakusanoilla.

Yksityiset mainokset: Hakukone näyttää mainoksia, mutta ne perustuvat vain juuri sillä hetkellä kirjoittamaasi hakusanaan, eivät selailuhistoriaasi tai henkilötietoihisi."

Minä olen käyttänyt DuckDuckGo:ta jo todella kauan. En voi sietää Googlen ”Meidän pitää tietää sinusta kaikki, mutta sinulle ei kuulu meidän asiat”-politiikkaa. Vastenmielinen paikka olla mm. töissä.

• scrg kirjoitti:

"Vaikea välttää sen käyttämistä, jos kaipaa vastauksia ja hakee tietoa netistä"

Tuota en ole käyttänyt. Yleensä käytän googlea. Ei siihen ole mitään erityistä syytä, se vaan on tottumiskysymys.

• tosi.typy kirjoitti:

Tuota en ole käyttänyt. Yleensä käytän googlea. Ei siihen ole mitään erityistä syytä, se vaan on tottumiskysymys.

"Ei siihen ole mitään erityistä syytä, se vaan on tottumiskysymys. "

Eli olet siis luottanut omaan älyysi etkä esim. käynyt tekoälyltä kysymässä millaisia hakukoneita käytetään meillä ja maailmalla ja mistä syystä. :D

• scrg kirjoitti:

"Ei siihen ole mitään erityistä syytä, se vaan on tottumiskysymys. "

Eli olet siis luottanut omaan älyysi etkä esim. käynyt tekoälyltä kysymässä millaisia hakukoneita käytetään meillä ja maailmalla ja mistä syystä. :D

Minun älyyni ei missään tapauksessa pidä luottaa. Fakta tieto!

Minulla on paljon kysymyksiä, mutta vain rajoitettu määrä vastauksia. Eivätkä nekään ole millään tavin varmoja.

Kävin tuolla DDG:n sivuilla kurkkimassa. Kiitos neuvosta! Otan myös sen hakukoneen käyttöön. 😊

• tosi.typy kirjoitti:

Minulla on paljon kysymyksiä, mutta vain rajoitettu määrä vastauksia. Eivätkä nekään ole millään tavin varmoja.

Kävin tuolla DDG:n sivuilla kurkkimassa. Kiitos neuvosta! Otan myös sen hakukoneen käyttöön. 😊

Ota ihmeessä. Mutta mikään ei estä käyttämästä molempia tai toista tilanteen mukaan.

Siellä on myös tiettyjä pikatoimintoja, esim. hae
        !maps Punkalaidun
        Tuo toimii kyllä Googlessakin

• Anonyymi00034
        tosi.typy kirjoitti:

DuckDuckGo:n selaimella on hauska aina ”polttaa” jälkensä. Siinä on ihan oikeasti liekki”painike” työkalurivillä, josta painamalla koko ruutu liekehtii ja selain menee etusivulle.

• scrg kirjoitti:

Ota ihmeessä. Mutta mikään ei estä käyttämästä molempia tai toista tilanteen mukaan.

Siellä on myös tiettyjä pikatoimintoja, esim. hae
        !maps Punkalaidun
        Tuo toimii kyllä Googlessakin

Kokeilen näitä hakukoneita rinnakkain. Tvytyy ihan rauhassa tutustua tuohon DDG:n paremmalla ajalla.

Kiitti! 😁

• Anonyymi00034 kirjoitti:

DuckDuckGo:n selaimella on hauska aina ”polttaa” jälkensä. Siinä on ihan oikeasti liekki”painike” työkalurivillä, josta painamalla koko ruutu liekehtii ja selain menee etusivulle.

Täytyy kokeilla. Kiitos neuvosta. 😊

• Anonyymi00003

En käytä. Ihan normi hakukonetta käytän perinteiseen tapaan ilman kysymyksiä.

• juu ja se normi hakukonekaan ei sitten välttämättä tarjoa täysin puolueetonta tietoa, ei enää

• Anonyymi00007
        Ex-Lukka kirjoitti:

juu ja se normi hakukonekaan ei sitten välttämättä tarjoa täysin puolueetonta tietoa, ei enää

En varsinaisesti haekkaan mitään tähdellistä tietoa. Lähinnä tarkoitin ihan surffailua ja jotain yksinkertaista tiedonhakua sivuilta, kuten: Wikipedia, IMDB, Iltapulu, tietyt forumit jne.

• Minulla on teko äly joten en käytä tekoälyä. Turhaa koko homma, eikä kovin tarkkaakaan.
      Jatkuvasti känny tarjoo tekoälytilaa ja kuukkelikin, ei vaan kiinnosta. Mulla on koko tekoälystä huonö pössis. Enkä ihmettele, että siitä voi aiheutua harmeja.

• Anonyymi00004

Oman pään käyttäminen on itsessään arvokasta, sillä oma ajattelu tekee hyvää aivoille ja ihmisen terveydelle. Aivonystyröiden käyttö kannattaa ongelmanratkaisukykyä vaativissa tilanteissa. Yleensä ihmisillä on moraali, tekoälyllä ei. Tämän vuoksi oman harkinnan merkitys korostuu. Työelämässä vain luvut eli taloudellinen kannattavuus ratkaisee. Näkisin että edellä mainitusta syystä työnantajat kannattavat tekoälyn käyttöä.

Jos osaa tehdä itse taidetta niin kannattaa pitäytyä siinä. Tekoäly sopii paremmin sellaisille keille taiteen luonti tuottaa hankaluuksia. Pelkkä kuvien muokkaus copy pastella toimii pitkälle, jolloin tekoälyä ei välttämättä tarvita. Tekoäly on tietysti se helppo ja nopea tapa saada aikaiseksi yhtä sun toista. En usko väitteeseen että tekoälyn käyttäminen parantaisi työllisyyttä, siis edes niillä aloilla joihin sitä on mielekästä soveltaa.

Saa nähdä mikä tulee olemaan yleinen työllisyyden kehitystrendi. Se tulee olemaan suora osoitus asioiden tilasta. Tietysti ihmiskunnan itsetuhoisuus eli hallitsematon sikiäminen lisää työttömyyttä. Väkimäärähän kasvaa edelleen maailmalla. Tältä tilanne näyttää kaltaiseni kyynikon silmin. - 🍄.

• Työpäivinä minulla on usein ikkuna auki alusta loppuun. Olen jonkin verran oppinut jopa kyselemään parannuksia silloinkin kun noin periaatteessa minulla on selvät sävelet mitä olen tekemässä. Lisäksi Copilot löytää suojatusta aineistosta: maileista, teamsseistä ja kaiken maailman dokumenttijemmoista sellaista mitä en muuten löytäisi.

Mutta en mitään omia henkilökohtaisia juttuja siltä kysele. Jotain tuotevertailuja tms. voin tehdä.

Ja tällä tavalla pysyy kehuttuna. Tekoälyltä saa viikossa enemmän positiivista palautetta kuin ihmisiltä vuodessa.

• Niinpä.🥰 copilot on tuttu meille molemmille

• Anonyymi00005

Noh, minkä materiaalin valitsit?

• valtakunta kirjoitti:

Niinpä.🥰 copilot on tuttu meille molemmille

Tässä tapauksessa Copilot on lukenut kaikki meidän yrityksen ja näyttää minulle tietoja niistä joihin minulla on oikeudet ja kaikki sähköpostini, joita on kymmeniä tuhansia ja joita kaikkia en ole koskaan avannut.

• Anonyymi00005 kirjoitti:

Noh, minkä materiaalin valitsit?

En ymmärtänyt kysymystä.

Hyvänä aloitustapana pidän johdantoa, jossa pienellä tarkistuskysymyksellä varmistaa että tekoäly on käyttämässä relevantteja lähteitä ja tulkitsee niitä mielekkäästi. Ja tuossa vaiheessa sitten heti oikoo väärinkäsitykset. Joten siinä mielessä ihmisellä pitää yhä olla myös tietoa ja varsinkin älyä, koska kielimalli ei aina osaa suhteuttaa asioita ja on valmis myös valehtelemaan jos sen antaa niin tehdä.

• Anonyymi00015
        scrg kirjoitti:

En ymmärtänyt kysymystä.

Hyvänä aloitustapana pidän johdantoa, jossa pienellä tarkistuskysymyksellä varmistaa että tekoäly on käyttämässä relevantteja lähteitä ja tulkitsee niitä mielekkäästi. Ja tuossa vaiheessa sitten heti oikoo väärinkäsitykset. Joten siinä mielessä ihmisellä pitää yhä olla myös tietoa ja varsinkin älyä, koska kielimalli ei aina osaa suhteuttaa asioita ja on valmis myös valehtelemaan jos sen antaa niin tehdä.

Ei se mitään, kartoitin vain sinua. Pyydän anteeksi röyhkeyteni :)

Etsin itse useinmiten jotain yksinkertaista ja selkeää, jolla johdattaa syvempään.

• Anonyymi00017

Eikö tule kylmä jos ulkona on -15C?

• Anonyymi00025
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Eikö tule kylmä jos ulkona on -15C?

Siis jos on ikkuna auki kokoajan

• Täähän muuten myös tää suomikakkosnelonen on ryhtyny kehumaan ku kommentoi jotain johonkin, nii tullee semmone laatikko tuohon näytön alareunaan että "Loistavaa! jajotainkehuakuikommenttisionnytosatätähienoakeskustelua..."

Siis ainakin jos mobiiliversiolla palstailee🤔

Mikä on ainaki omasta mielestä vähän hupaisaa ku peruskyynisenä mörrimöykkynä aattelee et eipä tuo mun hörähdys johonkin ketjuun ny nii loistavaafantsuaupeeta ole et siitä ny kehua täytyis..😃

Onkohan seki muuten tekoäly🤔

• m.wurst kirjoitti:

Täähän muuten myös tää suomikakkosnelonen on ryhtyny kehumaan ku kommentoi jotain johonkin, nii tullee semmone laatikko tuohon näytön alareunaan että "Loistavaa! jajotainkehuakuikommenttisionnytosatätähienoakeskustelua..."

Mikä on ainaki omasta mielestä vähän hupaisaa ku peruskyynisenä mörrimöykkynä aattelee et eipä tuo mun hörähdys johonkin ketjuun ny nii loistavaafantsuaupeeta ole et siitä ny kehua täytyis..😃

Suomi24:n kriteereillä se tekee neroksi, jos ylipäänsä osaa kirjoittaa. Kyllä sitä kannattaa tuuletella.

Tekoälyn logiikalla se menee suunnilleen niin kuin, noh kuvitellaan vanhempi ja lapsi: "Onpa hieno räkäpallo! Osasit ihan itse itseohjautuvasti työntää sormen ja vieläpä etusormen sieraimeen. Ja sitten löysit sieltä noin upeaa räkää. Räkä on vanhin voitehista ja sen kaivamisella on pitkät perinteet. Mutta saattaisit ehkä kuitenkin olla kiinnostunut myös tutustumisesta maailmalla kohtuullista suosiota saaneeseen innovaatioon. Haluatko että etsin sinulle tietoa nenäliinasta?"

• scrg kirjoitti:

Suomi24:n kriteereillä se tekee neroksi, jos ylipäänsä osaa kirjoittaa. Kyllä sitä kannattaa tuuletella.

Tekoälyn logiikalla se menee suunnilleen niin kuin, noh kuvitellaan vanhempi ja lapsi: "Onpa hieno räkäpallo! Osasit ihan itse itseohjautuvasti työntää sormen ja vieläpä etusormen sieraimeen. Ja sitten löysit sieltä noin upeaa räkää. Räkä on vanhin voitehista ja sen kaivamisella on pitkät perinteet. Mutta saattaisit ehkä kuitenkin olla kiinnostunut myös tutustumisesta maailmalla kohtuullista suosiota saaneeseen innovaatioon. Haluatko että etsin sinulle tietoa nenäliinasta?"

kellotesti 4

• m.wurst kirjoitti:

Täähän muuten myös tää suomikakkosnelonen on ryhtyny kehumaan ku kommentoi jotain johonkin, nii tullee semmone laatikko tuohon näytön alareunaan että "Loistavaa! jajotainkehuakuikommenttisionnytosatätähienoakeskustelua..."

kellotesti 5

• scrg kirjoitti:

kellotesti 4

kellotesti 6

• m.wurst kirjoitti:

Kellotesti 7

• scrg kirjoitti:

Kellotesti 8

• scrg kirjoitti:

kellotesti 4

Kellotesti 9

• Ja nää kellot liittyy siis tuon ilmoitusominaisuuden testaamiseen. Sorry siitä.

• scrg kirjoitti:

Ja nää kellot liittyy siis tuon ilmoitusominaisuuden testaamiseen. Sorry siitä.

Kerta kiellon päälle.

• scrg kirjoitti:

Ja nää kellot liittyy siis tuon ilmoitusominaisuuden testaamiseen. Sorry siitä.

Jaa, mulle ei oo näistä tullu ilmotusta🤔

Ja näköjään mun aiempi vastaus oli hävinny ku rupsu aavikolle, vaimitesemeni, eipä siinä tosin mitään tärkeetä ollutkaan🤷

• Olen liian vanha ja tyhmä osatakseni käyttää mitään tekoälyjuttuja. En edes tiedä mihin moista tarvitsisin.

• Olet varmasti nuorempi kuin minä etkä tyhmä. Osaaminen tässäkin asiassa voi tulla sitä kautta että käytännön esimerkkinä joku opettaa ja näyttää miten sitä voi hyödyntää. Se on väsymätön orja, joka voi tehdä asioita puolestasi.

• Anonyymi00018
        scrg kirjoitti:

Olet varmasti nuorempi kuin minä etkä tyhmä. Osaaminen tässäkin asiassa voi tulla sitä kautta että käytännön esimerkkinä joku opettaa ja näyttää miten sitä voi hyödyntää. Se on väsymätön orja, joka voi tehdä asioita puolestasi.

jos tekoäly voi tehdä sinun työsi niin olet aika turha ihminen.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Ehkä ihmiskunta on nyt menossa siihen vaiheeseen, että tietynlainen duunarityö tulee olemaan arvossaan. Työ, jota robotit eivät heti voi syrjäyttää, mutta missä tarvitaan myös sitä kuuluisaa maalaisjärkeä ja kädentaitoja. Suuri ongelma on tietysti, että näistäkin töistä suurin osa on menossa Kiinaan. Infra tosin tarvitsee ihmistekijöitä vielä pitkään.
        Itse pyrin omavaraisuuteen ja siihen olisi Suomenkin aika panostaa taas enemmän.

• Anonyymi00018 kirjoitti:

"jos tekoäly voi tehdä sinun työsi niin olet aika turha ihminen. "

Niin olen. Se on traagista mutta myös vapauttavaa. Oikeastaan työpaikka on ainoa paikka, missä minua koskaan on kaivattu, koska aina tuntuu olevan asioita jotka eivät tapahdu ilman että minun pitää "koskea" johonkin. Ja se mitä teen on käytännössä vain sitä että näpyttelen qwerty-näppäimistöön kirjaimia ja numeroita ja kliksuttelen hiirellä kaavioihin ympyröitä, neliöitä, vinoneliöitä ja nuolia. Apinakin osaa sen fyysisen toiminnon ja kaiken tekemäni omaksunut tekoäly tietenkin tekisi saman. Ja se on tietenkin jollain aikavälillä tavoite. Ainoa ratkaistava asia oikeastaan on se, että kuka vastaa silloin jos tekoäly on "kliksutellut" prosessit niin, että jokin ei toimi eikä se osaa korjata tilannetta.

• Anonyymi00026
        scrg kirjoitti:

"jos tekoäly voi tehdä sinun työsi niin olet aika turha ihminen. "

Niin olen. Se on traagista mutta myös vapauttavaa. Oikeastaan työpaikka on ainoa paikka, missä minua koskaan on kaivattu, koska aina tuntuu olevan asioita jotka eivät tapahdu ilman että minun pitää "koskea" johonkin. Ja se mitä teen on käytännössä vain sitä että näpyttelen qwerty-näppäimistöön kirjaimia ja numeroita ja kliksuttelen hiirellä kaavioihin ympyröitä, neliöitä, vinoneliöitä ja nuolia. Apinakin osaa sen fyysisen toiminnon ja kaiken tekemäni omaksunut tekoäly tietenkin tekisi saman. Ja se on tietenkin jollain aikavälillä tavoite. Ainoa ratkaistava asia oikeastaan on se, että kuka vastaa silloin jos tekoäly on "kliksutellut" prosessit niin, että jokin ei toimi eikä se osaa korjata tilannetta.

1-2 vuoden päästä olet vain rasite sille firmalle ja se miettii vaan keinoja päästä sinusta eroon.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Tekoäly voi tehdä "tylsimmät", robottimaisimmat työt, mutta ei lähellekään kaikkea (ainakaan meillä). Ja ihmisen täytyy suunnitella se mitä tekoälyn pitää tehdä.

- Sheena

• Anonyymi00006

Joudun käyttämään tekoälyä töissä säännöllisesti ja vapaa-ajalla käytän satunnaisesti. Käytän tekoälyä vain tiedon hankkimiseen, jäsentelyyn, ideointiin, yhteenvetoihin tms mutta en koskaan uppoudu tekoälyn pauloihin. Suhtaudum tekoälyyn hyvin "kuivasti". Se tehostaa ja nopeuttaa asioiden tekemistä, mutta sinäpä melkein se.

Aletheias

• Anonyymi00008

Tekoälystä ole edes keskustelemaan mu jos mielistelijää etsii ni paras mahdollinen keskustelu kumppani esittää kysymyksen tekoälylle liian vaikeasti ni ei osaa vastata tai monta kysymystä samanaikaisesti ni ei osaa vastata kuin ensimmäiseen jonka ymmärtää edes todella hieno keksintö ja kohta ihmetellään miksi asiakkaat siirtyy palveluihin jossa ei tarvi idiootin kanssa olla tekemisissä

• Kasvatin parran tekoälyllä. On se vaan helvetin kätevä konsti!

• Anonyymi00019

no nyt vasta olet todella itsesi näköinen!.... (näytät muuten joltain perussuomalaiselta)

• Anonyymi00019 kirjoitti:

no nyt vasta olet todella itsesi näköinen!.... (näytät muuten joltain perussuomalaiselta)

Totta. Jos Jasu pukisi ylleen puunhakkaajapaidan, niin ei erottaisi Sebastian Tynkkysestä.

• scrg kirjoitti:

Totta. Jos Jasu pukisi ylleen puunhakkaajapaidan, niin ei erottaisi Sebastian Tynkkysestä.

Mitä väliä kun olen kuitenkin komeampi kun te kaksi siinä, kateellista panettelijaa. 😌

Ymmärtäähän sen kun joutuu äiti teille pojille piponkin ompelemaan kokonaisesta parivuoteen päiväpeitosta ja naama on kuin pommin jäljiltä.

• Jasu2025 kirjoitti:

Mitä väliä kun olen kuitenkin komeampi kun te kaksi siinä, kateellista panettelijaa. 😌

Ymmärtäähän sen kun joutuu äiti teille pojille piponkin ompelemaan kokonaisesta parivuoteen päiväpeitosta ja naama on kuin pommin jäljiltä.

Tästä on niitä laulujakin, "kylän suurin kypärä..."

• Anonyymi00009

En käytä ollenkaan!

• Periaatteesta en käytä. Puhelimestakin se on pois päältä. Varmaan nuo spotify ym. sovellukset ovat tekoälypohjaisia, kun yrittää väkisin tunkea jotain yleisesti suosittuja kappaleita kuunneltavaksi.

• Ps. En tykkää siitä ajatuksesta, että tekoäly vie taiteilijoiden töitä.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Ps. En tykkää siitä ajatuksesta, että tekoäly vie taiteilijoiden töitä.

Juuh. Siinä käy vähän samoin kuin ojankaivajille. Jokainen saa nykyään kaivella lapiolla ojia huvikseen, jos on lapio ja maata, mutta ihan sillä ei itseään elätä. Sinänsä harmi, koska mikäpä on hauskempaa kuin ojan kaivaminen.

Taiteilijalla kuitenkin pitäisi olla sellainen etu kuin luovuus puolellaan. Mutta jos tekoäly tekee saman, niin voidaan tietysti kysyä onko taiteilija taiteilija vai hidas kopio tekoälystä.

• Anonyymi00014
        scrg kirjoitti:

Juuh. Siinä käy vähän samoin kuin ojankaivajille. Jokainen saa nykyään kaivella lapiolla ojia huvikseen, jos on lapio ja maata, mutta ihan sillä ei itseään elätä. Sinänsä harmi, koska mikäpä on hauskempaa kuin ojan kaivaminen.

Taiteilijalla kuitenkin pitäisi olla sellainen etu kuin luovuus puolellaan. Mutta jos tekoäly tekee saman, niin voidaan tietysti kysyä onko taiteilija taiteilija vai hidas kopio tekoälystä.

Mutta mitä loppujen lopuksi jää jäljelle, kun ihminen syrjäyttää itsensä kaikesta tekemisestä. Palataan eläinten tasolle? Pelkkiä energiaa kuluttavia tarkkailijoita, joista tulevaisuuden tekoäly varmaankin haluaa eroon, tai kenties ollaan sille(parviäly) eläintarhan asukkeja.

• Anonyymi00014 kirjoitti:

Mutta mitä loppujen lopuksi jää jäljelle, kun ihminen syrjäyttää itsensä kaikesta tekemisestä. Palataan eläinten tasolle? Pelkkiä energiaa kuluttavia tarkkailijoita, joista tulevaisuuden tekoäly varmaankin haluaa eroon, tai kenties ollaan sille(parviäly) eläintarhan asukkeja.

Ihan hyviä kysymyksiä.

Mitä tai millaista olisi olla eläin? Raamatullisessa kontekstissa taidetaan puhua suunnilleen niin että ihminen ajetaan Eedenin puutarhasta ja hänen pitää jatkossa elättää itsensä verta, hikeä ja kyyneleitä säästelemättä. Mitä ihminen tekee, kun hänen ei tarvitse tehdä mitään vaan voi tehdä mitä vaan? Yksi surullinen vastaus on että täyttää päänsä päihteillä, koska ei kestä tilannetta.

Ja mitä minä teen, kun voisin periaatteessa tehdä mitä vaan? Jauhan paskaa tyhmällä keskustelupalstalla :D

• Anonyymi00020
        scrg kirjoitti:

no voi vttupää! se vtun tekoäly on ladannut netistä kaiken mitä taiteilijat on ikinä tehneet ja nyt se ylpeänä kopioi sitä ja esittää osaavansa jotain. vaikka KAIKKI mitä se ikinä tekee on pelkkää plagiointia. se ei osaa itse tehdä yhtään mitään. tekoälyn luovuus on NOLLA, se ei kykene itsenäisesti yhtään mihinkään.

• Anonyymi00020 kirjoitti:

no voi vttupää! se vtun tekoäly on ladannut netistä kaiken mitä taiteilijat on ikinä tehneet ja nyt se ylpeänä kopioi sitä ja esittää osaavansa jotain. vaikka KAIKKI mitä se ikinä tekee on pelkkää plagiointia. se ei osaa itse tehdä yhtään mitään. tekoälyn luovuus on NOLLA, se ei kykene itsenäisesti yhtään mihinkään.

Eli miten se silloin voi viedä taiteilijan työn, koska kuten totesimme, se pystyy vain plagioimaan?

"ylpeänä"
        tällainen adjektiivi liittyy ihmiseen, ei koneeseen

"esittää"
        tämäkin verbi liittyy vain ihmiseen, ei koneeseen. Mutta siltä osin kone tietenkin esittää kun se käyttää lähteenä aineistoa, joka myös esittää

• Anonyymi00023
        scrg kirjoitti:

Eli miten se silloin voi viedä taiteilijan työn, koska kuten totesimme, se pystyy vain plagioimaan?

"ylpeänä"
        tällainen adjektiivi liittyy ihmiseen, ei koneeseen

"esittää"
        tämäkin verbi liittyy vain ihmiseen, ei koneeseen. Mutta siltä osin kone tietenkin esittää kun se käyttää lähteenä aineistoa, joka myös esittää

kysy itse siltä teköälyltäsi tunteeko se ylpeyttä kun julkaisee sitä aineistoa (minkä on varastanut oikeilta taiteilijoilta ja muusikoilta).

jokainen alalla oleva tai alaa tunteva tietää että tekoäly varastaa artistien ja taiteilijioiden luomuksia. siitä on käyty oikeuttakin muistaakseni vähän aikaa sitten.

• Anonyymi00023 kirjoitti:

kysy itse siltä teköälyltäsi tunteeko se ylpeyttä kun julkaisee sitä aineistoa (minkä on varastanut oikeilta taiteilijoilta ja muusikoilta).

jokainen alalla oleva tai alaa tunteva tietää että tekoäly varastaa artistien ja taiteilijioiden luomuksia. siitä on käyty oikeuttakin muistaakseni vähän aikaa sitten.

"varastaa artistien "

Voi tuota kysymystä pohtia vähän laajemminkin. Ajatellaan kuvitteellista artistia. Kuvitellaan että hän luo musiikkia esim. kitaraa soittamalla. Onko hän keksinyt kitaran? Tuskin, vaan on ostanut sen. Onko kitaran myyjä tai valmistaja keksinyt kitaran tai tunteeko hän huonoa omaatuntoa kun käyttää nikkeli- tai teräslankaa, jota hän ei ole keksinyt tai kaikukopan muotoa jota myöskään itse ei ole keksinyt?

Entä miten kitaristi aikoo musiikkinsa maailmalle esittää. Päivystääkö kadun kulmassa odottamassa kuulijoita ja odottaa sitten että nämä seuraavana päivänä että nämä tulevat uudelleen kuuntelemaan luovaa artistia. Luultavasti ei, vaan muusikko "ylpeänä" tallentaa musiikkiaan väineillä, joita ei ole luonut ja saattaa sitä kuulijoiden käyttöön niin ikään välineillä, joita ei ole luonut.

Ja noin teoreettisena esimerkkinä voidaan ajatella muusikkoa, joka olisi kuullut kaiken tähän asti tehdyn musiikin. Pystyisikö hän oikeastaan laittamaan ylpeänä mitään nuotteja tai sointuja omiin nimiinsä, koska kaiken on jo joku muu tehnyt aiemmin?

• Anonyymi00027
        scrg kirjoitti:

"varastaa artistien "

Voi tuota kysymystä pohtia vähän laajemminkin. Ajatellaan kuvitteellista artistia. Kuvitellaan että hän luo musiikkia esim. kitaraa soittamalla. Onko hän keksinyt kitaran? Tuskin, vaan on ostanut sen. Onko kitaran myyjä tai valmistaja keksinyt kitaran tai tunteeko hän huonoa omaatuntoa kun käyttää nikkeli- tai teräslankaa, jota hän ei ole keksinyt tai kaikukopan muotoa jota myöskään itse ei ole keksinyt?

Entä miten kitaristi aikoo musiikkinsa maailmalle esittää. Päivystääkö kadun kulmassa odottamassa kuulijoita ja odottaa sitten että nämä seuraavana päivänä että nämä tulevat uudelleen kuuntelemaan luovaa artistia. Luultavasti ei, vaan muusikko "ylpeänä" tallentaa musiikkiaan väineillä, joita ei ole luonut ja saattaa sitä kuulijoiden käyttöön niin ikään välineillä, joita ei ole luonut.

Ja noin teoreettisena esimerkkinä voidaan ajatella muusikkoa, joka olisi kuullut kaiken tähän asti tehdyn musiikin. Pystyisikö hän oikeastaan laittamaan ylpeänä mitään nuotteja tai sointuja omiin nimiinsä, koska kaiken on jo joku muu tehnyt aiemmin?

ok,. no sittenhän muusikot voivatkin lopettaa ja sinä saat kuunnella tekoälyp*skaa tästä edespäin. varmaan viikon päästä alkaa jo piisaamaan sen saman toisto uudestaan ja uudestaan. nimittäin kun tekoäly ei saa enää uutta pureskeltavaa se oksentaa sitä samaa p*skaa uudestaan ja uudestaan päällesi.

tutustu ensin itse aiheeseen ennenkun alat jauhamaan täyttä p*skaa.
        selvästi et tiedä asiasta yhtään mitään.

• Anonyymi00027 kirjoitti:

ok,. no sittenhän muusikot voivatkin lopettaa ja sinä saat kuunnella tekoälyp*skaa tästä edespäin. varmaan viikon päästä alkaa jo piisaamaan sen saman toisto uudestaan ja uudestaan. nimittäin kun tekoäly ei saa enää uutta pureskeltavaa se oksentaa sitä samaa p*skaa uudestaan ja uudestaan päällesi.

tutustu ensin itse aiheeseen ennenkun alat jauhamaan täyttä p*skaa.
        selvästi et tiedä asiasta yhtään mitään.

"sittenhän muusikot voivatkin lopettaa "

Oma-aloitteisesti en ole kuunnellut paljon mitään uutta musiikkia pitkääään aikaan enkä kokisi oikein minkäänlaisena menetyksenä, vaikka musiikin tekeminen lopetettaisiin tällä sekunnilla. Hyvin vähän kuuntelemastani musiikista on tehty 2000-luvulla.

Tuo tekoälylle lähtödatana menevän aineiston laatu toki laskee muutenkin mainitsemastasi syystä.

• scrg kirjoitti:

Oma-aloitteisesti en ole kuunnellut paljon mitään uutta musiikkia pitkääään aikaan enkä kokisi oikein minkäänlaisena menetyksenä, vaikka musiikin tekeminen lopetettaisiin tällä sekunnilla. Hyvin vähän kuuntelemastani musiikista on tehty 2000-luvulla.

Tuo tekoälylle lähtödatana menevän aineiston laatu toki laskee muutenkin mainitsemastasi syystä.

Juu, ei mulla ole enää mitään sanottavaa, mitä tässä ei olis jo sivuttu. Tässä ihmettelen vaan, että miten sulla pokka pitää tuon möykkääjän kanssa, mutta ei siinä, jatkakaa.

• Anonyymi00038
        scrg kirjoitti:

Mulla on ihan sama; kuuntelen lähinnä vain vanhempaa musiikkia. Paljon löytyy koko ajan uusia tuttavuuksia tuolta 1950-2000 -lukujen välistä. Musiikkia, joissa oli vielä paljon vaihtelua, niin soitossa, tuotannossa, kuin soundissakin. Ei nykyajan quantisointia, yliampuvaa vireenkorjausta ja vocoder-soundia. Ei tietokoneilla samoja ”virheettömiä” plugareita(mm. emulaatiot miksereiden kanavalohkoista, kaiut, filtterit jne.) käyttäen miksattua kaksiulotteista, dynaamiikaltaan olematonta puristettua äänivallia, jonka taukoamaton, raastavan korostettu särölle ajettu diskattipää raiskaa korvat.

• Anonyymi00038 kirjoitti:

Mulla on ihan sama; kuuntelen lähinnä vain vanhempaa musiikkia. Paljon löytyy koko ajan uusia tuttavuuksia tuolta 1950-2000 -lukujen välistä. Musiikkia, joissa oli vielä paljon vaihtelua, niin soitossa, tuotannossa, kuin soundissakin. Ei nykyajan quantisointia, yliampuvaa vireenkorjausta ja vocoder-soundia. Ei tietokoneilla samoja ”virheettömiä” plugareita(mm. emulaatiot miksereiden kanavalohkoista, kaiut, filtterit jne.) käyttäen miksattua kaksiulotteista, dynaamiikaltaan olematonta puristettua äänivallia, jonka taukoamaton, raastavan korostettu särölle ajettu diskattipää raiskaa korvat.

Musiikki on niitä asioita, joita en erityisemmin osaa analysoida. Ihan perstuntumalta vaan ajautunut tuohon, että jos jotain minulle "uutta" mielenkiintoista löytyy, niin se luultavasti on oikeasti jotain vanhaa, mikä vaan ei ole tullut vastaan aiemmin.

Äänentoiston laatukin minun korvaani on saavuttanut huippunsa joskus 1970-luvun lopulla. Sitä vanhemmat tuotokset joskus kärsivät jostakin, mutta tarkkaan ottaen mistä, en osaa analysoida tai sanoittaa.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Tekoälyä on sitten oppivaakin laatua, tuumipas mitä siinä vaiheessa voi tapahtua jos äly muuttuu täysin itsenäiseksi

• Anonyymi00043
        Mu5tasydän kirjoitti:

Siitä on tehty joskus leffakin. 😁

https://youtu.be/6Cwi0pkhoSE?si=1Iw7edzR-Fo-gtPk

Eikä näytä enää ollenkaan utopialta, paitsi ehkä ihan hetkeen ei nähdä Terminatorin kaltaista ”cyborgia” ja tuskin ikinä ajassa liikkuvaa sellaista. Tekoälyn ohjaamia kulkuneuvoja, kodinkoneita, ja -apulaisia, sekä sotakalustoa tulee takuulla hyvinkin pian.

https://www.1x.tech/

• Anonyymi00045

• Anonyymi00039 kirjoitti:

Tekoälyä on sitten oppivaakin laatua, tuumipas mitä siinä vaiheessa voi tapahtua jos äly muuttuu täysin itsenäiseksi

Luulisun että minkä tahansa nykyisen tekoälyn perusominaisuus on oppiminen. Yhä enemmän opetusaineistoa ja yhä enemmän säädettäviä parametreja johtaa tarkemmin tavoitetta vastaavaan lopputulokseen.

Homnan mutta on siinä, että tekoäly itsenäisesti ei tiedä mikä on tavoite, eli mitä sen pitäisi oppia. Ainoa palaute saadaan ihmisiltä, jotka arvioivat miten hyvin AI kulloinkin on onnistunut.

• Anonyymi00016

Olen kysynyt tekoälyltä sairauden hoitoon liittyviä asioita ja on ihan hyviä vastauksia antanut.
      Olen myös kysynyt vedonlyöntikohteiden joukkueiden ottelutuloksia ja
      moni ottelu on päättynyt, kuten tekoäly on vastanut, kuten ottelun maalit under/over kohteet.

• Anonyymi00021

jos tekoäly kertoo voittokohteet sinulle, niin mikset nyt ole jo miljonääri?

• Anonyymi00021 kirjoitti:

Tässä tapauksessa ei vaadita kovin suurta järkeilyä toteamaan, että vedonlyöntitoimistossakin saattaa olla töissä joku, joka on kuullut tekoälystä. Uskaltaisin jopa väittää että he siellä ovat ehtineet miettiä tätä asiaa jopa vähän enemmän kuin satunnainen pelaaja.

• "Olen kysynyt tekoälyltä sairauden hoitoon liittyviä asioita ja on ihan hyviä vastauksia antanut. "

Se on hyvin mahdollista. Se seikka kannattaa huomioida, että tekoäly ei ota mitään vastuuta siinä tapauksessa, että on antanut huonoa tietoa tai ohjeita. Terveydenhuollon ammattihenkilö kenties ottaa, vaikka en tiedä onko silläkään lopulta mitään merkitystä.

• Anonyymi00024
        scrg kirjoitti:

Tässä tapauksessa ei vaadita kovin suurta järkeilyä toteamaan, että vedonlyöntitoimistossakin saattaa olla töissä joku, joka on kuullut tekoälystä. Uskaltaisin jopa väittää että he siellä ovat ehtineet miettiä tätä asiaa jopa vähän enemmän kuin satunnainen pelaaja.

entäs kuinka se järkeilysi selittää sen että ne vedonlyöntitoimistossa tekoälystä tietävät eivät nyt ole miljonäärejä?

• Anonyymi00024 kirjoitti:

entäs kuinka se järkeilysi selittää sen että ne vedonlyöntitoimistossa tekoälystä tietävät eivät nyt ole miljonäärejä?

En ehkä ymmärrä kysymystä. Vedonlyöntitoimiston ansaintalogiikka ymmärtääkseni perustuu siihen, että toimisto kaikista vedoista keskimäärin vie pienen siivun ja palauttaa suurimman osan pelaajille. Heitä ei sinänsä kiinnosta kuka voittaa ja kuka häviää, vaan että vetoja lyödään ja heille jää oma osuutensa. Tuosta osuudesta sitten maksetaan palkkoja ihmisille, jotka toimivat markkinoinnissa yms. ja myös niille jotka asettavat kertoimia.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Eihän se mikään yliluonnollinen ennustaja sentään ole. Korkeintaan samaa tasoa, kuin ammattivedonlyöjät.

• Anonyymi00029
        scrg kirjoitti:

En ehkä ymmärrä kysymystä. Vedonlyöntitoimiston ansaintalogiikka ymmärtääkseni perustuu siihen, että toimisto kaikista vedoista keskimäärin vie pienen siivun ja palauttaa suurimman osan pelaajille. Heitä ei sinänsä kiinnosta kuka voittaa ja kuka häviää, vaan että vetoja lyödään ja heille jää oma osuutensa. Tuosta osuudesta sitten maksetaan palkkoja ihmisille, jotka toimivat markkinoinnissa yms. ja myös niille jotka asettavat kertoimia.

no se vtun työntekijä joka tietää tekoälystä. miksei se itse vedä välistä ja tee voittajavetoja? onko se siellä töissä kun se on niin hauskaa vai... ei huvita olla miljonääri.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Eihän se mikään yliluonnollinen ennustaja sentään ole. Korkeintaan samaa tasoa, kuin ammattivedonlyöjät.

niinpä niin. se vtun tekoäly ei tiedä mistään mitään. se vaan lataa netistä tietoa esim. keskustelupalstoilta ja sanoo sen mitä mieltä suurin osa kirjoittajista on. ihan yhtä tyhjän kanssa. se on typerä kone mikä toistaa robottimaisia tehtäviä. esim. google hakukone on tekoäly.

• Anonyymi00029 kirjoitti:

no se vtun työntekijä joka tietää tekoälystä. miksei se itse vedä välistä ja tee voittajavetoja? onko se siellä töissä kun se on niin hauskaa vai... ei huvita olla miljonääri.

"miksei se itse vedä välistä ja tee voittajavetoja? "

Koska se ei tiedä miten jokin ottelu päättyy tai edes todennäköisyysjakaumaa lopputulokselle. Oleellista on oikeastaan "arvata" sellaiset kertoimet, joilla pelaajien pelimerkit asettuvat niin, että lopputuloksesta riippumatta toimistolle jää osuus.

• scrg kirjoitti:

"miksei se itse vedä välistä ja tee voittajavetoja? "

Koska se ei tiedä miten jokin ottelu päättyy tai edes todennäköisyysjakaumaa lopputulokselle. Oleellista on oikeastaan "arvata" sellaiset kertoimet, joilla pelaajien pelimerkit asettuvat niin, että lopputuloksesta riippumatta toimistolle jää osuus.

Optimaalisessa tilanteessa kaikki voittavat: Vedonlyöntitoimisto saa osuutensa, oikean voittajan arvannut saa paitsi rahaa niin hyvän mielen, koska hän tiesi (tekoälyn avulla tai ilman) paremmin kuin tyhmä toimisto ja hävinnytkin tietää, että tällä kertaa tappio johtui vain huonosta tuurista ja viimeistän seuraavalla kerralla hänen ylivertainen tietämyksensä pääsee oikeuksiinsa ja tyhmä toimisto häviää.

• Anonyymi00031
        scrg kirjoitti:

Optimaalisessa tilanteessa kaikki voittavat: Vedonlyöntitoimisto saa osuutensa, oikean voittajan arvannut saa paitsi rahaa niin hyvän mielen, koska hän tiesi (tekoälyn avulla tai ilman) paremmin kuin tyhmä toimisto ja hävinnytkin tietää, että tällä kertaa tappio johtui vain huonosta tuurista ja viimeistän seuraavalla kerralla hänen ylivertainen tietämyksensä pääsee oikeuksiinsa ja tyhmä toimisto häviää.

ok, no sen hyvän mielen (mahdollisuuden) takia sinun kannattaakin käyttää kaikki rahasi pelaamiseen. jatka vain samalla linjalla kuin tähänkin asti....

• Anonyymi00032
        Anonyymi00030 kirjoitti:

niinpä niin. se vtun tekoäly ei tiedä mistään mitään. se vaan lataa netistä tietoa esim. keskustelupalstoilta ja sanoo sen mitä mieltä suurin osa kirjoittajista on. ihan yhtä tyhjän kanssa. se on typerä kone mikä toistaa robottimaisia tehtäviä. esim. google hakukone on tekoäly.

Totta vatussa tekoälystä voi kehittyä tulevaisuudessa ihan ajatteleva konekin, mutta aito ennustaminen on lähinnä fantasiaa.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Totta vatussa tekoälystä voi kehittyä tulevaisuudessa ihan ajatteleva konekin, mutta aito ennustaminen on lähinnä fantasiaa.

toki voi, joskus tulevaisuudessa, ehkä 10 vuoden kuluessa, tai ehkä vasta sadan vuoden päästä.

• Anonyymi00037
        scrg kirjoitti:

"Optimaalisessa tilanteessa kaikki voittavat: Vedonlyöntitoimisto saa osuutensa, oikean voittajan arvannut saa paitsi rahaa niin hyvän mielen, koska hän tiesi (tekoälyn avulla tai ilman) paremmin kuin tyhmä toimisto ja hävinnytkin tietää, että tällä kertaa tappio johtui vain huonosta tuurista ja viimeistän seuraavalla kerralla hänen ylivertainen tietämyksensä pääsee oikeuksiinsa ja tyhmä toimisto häviää."

Väärin, uhkapelaajat häviävät lähes aina, vedonlyöntitoimisto voittaa aina.
        Kertoimien määritelmät tulevat automaattisesta laskennasta joka huomioi miten paljon rahaa minkäkin kohteen vaihtoehtoon olisi panostettu. Tuleepa merkiksi 1, x tai 2, vedonlyöntitoimisto voittaa aina.

Itseasiassa poliisitutintoja tulee vain silloin jos joku taho olisi lyönnyt epätodennäköistä vaihtoehtoa tuhansilla euroilla. Tällaisessa tapauksessa vedonlyöntitoimistot olisivat se marginaalinen häviäjä osapuoli.

AV

• Anonyymi00037 kirjoitti:

"Optimaalisessa tilanteessa kaikki voittavat: Vedonlyöntitoimisto saa osuutensa, oikean voittajan arvannut saa paitsi rahaa niin hyvän mielen, koska hän tiesi (tekoälyn avulla tai ilman) paremmin kuin tyhmä toimisto ja hävinnytkin tietää, että tällä kertaa tappio johtui vain huonosta tuurista ja viimeistän seuraavalla kerralla hänen ylivertainen tietämyksensä pääsee oikeuksiinsa ja tyhmä toimisto häviää."

Väärin, uhkapelaajat häviävät lähes aina, vedonlyöntitoimisto voittaa aina.
        Kertoimien määritelmät tulevat automaattisesta laskennasta joka huomioi miten paljon rahaa minkäkin kohteen vaihtoehtoon olisi panostettu. Tuleepa merkiksi 1, x tai 2, vedonlyöntitoimisto voittaa aina.

Itseasiassa poliisitutintoja tulee vain silloin jos joku taho olisi lyönnyt epätodennäköistä vaihtoehtoa tuhansilla euroilla. Tällaisessa tapauksessa vedonlyöntitoimistot olisivat se marginaalinen häviäjä osapuoli.

AV

"Kertoimien määritelmät tulevat automaattisesta laskennasta joka huomioi miten paljon rahaa minkäkin kohteen vaihtoehtoon olisi panostettu. "

Tekoäly oli sitä mieltä, että esim. Veikkaus on siirtynyt muuttuviin kertoimiin Pitkävedossa 2004. Sitä ennen paperisilla kupongeilla heidän piti ottaa enemmän omaa näkemystä. Kohde pitää kuitenkin avata jollain kertoimilla, joten puhtaan automatiikan lisäksi, esim. Veikkaus joutuu arvioimaan jonkinlaiset todennäköisyydet. Mutta pääpiirteittäin siis pelaajat pelaavat vain toisiaan vastaan: huonotuuriset häviävät joskus ja hyvällä asiantuntemuksella ja älyllä voittaa yleensä. Katugallupilla kysellen porukka voittaa vaikka miten paljon. Sampo.

• scrg kirjoitti:

"Kertoimien määritelmät tulevat automaattisesta laskennasta joka huomioi miten paljon rahaa minkäkin kohteen vaihtoehtoon olisi panostettu. "

Tekoäly oli sitä mieltä, että esim. Veikkaus on siirtynyt muuttuviin kertoimiin Pitkävedossa 2004. Sitä ennen paperisilla kupongeilla heidän piti ottaa enemmän omaa näkemystä. Kohde pitää kuitenkin avata jollain kertoimilla, joten puhtaan automatiikan lisäksi, esim. Veikkaus joutuu arvioimaan jonkinlaiset todennäköisyydet. Mutta pääpiirteittäin siis pelaajat pelaavat vain toisiaan vastaan: huonotuuriset häviävät joskus ja hyvällä asiantuntemuksella ja älyllä voittaa yleensä. Katugallupilla kysellen porukka voittaa vaikka miten paljon. Sampo.

"muuttuviin "
        ja tämä siis tarkoittaa kuitenkin jo lyödyn vedon kannalta aina kiinteää, mutta muuttuvaa vain vielä lyömättömien kannalta.

• Anonyymi00036

Käytän lähinnä työssäni ja sellaista tekoälyä mitä ei ole netissä. Toki joskus etsin jotain, ja tekoäly on aina innokkaimmin vastaamassa.. joskus saan vastauksista hyvät naurut, joskus ai jopa tietää. Ts. kun etsin vastauksia, niitä saa mutta niihin ei voi luottaa. Kyllä se vaan niin menee yhä, että tiedän tekoälyä paremmin.

- Sheena

• Anonyymi00040

En luota teköälyyn.

xLiner

• Anonyymi00041

Täytyy olla hullu valmiiksi, jos tekoälyn kanssa sosiaalistaa. Työssä käytän jatkuvaan, kun tekoäly antaa tuntien googlaamiseen ja lokitietojen analysointiin vastaukset sekunneissa. En minä sitä silti ole treffeille pyytämässä.

• Anonyymi00042

Mistä tulikin mieleen, onkohan introverttien ja ekstroverttien suhtautumissa tekoälyyn eroa, eli kokevatko ekstrovertit tekoälyn enemmän kaverina, kun taas ainakin itselleni syväintroverttina tekoäly on vain ja ainoastaan työkalu kuten saha tai vasara? En koe sitä millääntavoin sielullisena olentoja, josta minun pitäisi kysellä kuulumisia.

• Enpä paljonkaan, se riippuu pitkälti siitä mitä pitää tehdä ja millä aineistolla. Monestikin pitkin viikkoa viihdytän toimiston porukkaa Googlettimen automaattisen tekoelintiivisteen antamilla (ja pyytämättömillä) näennäisvastauksilla, jotka meidän käyttöympäristöissämme on pääosin päin huttua, mitä nyt ehkä kaksi ekaa lausetta menee oikeaan suuntaan.

Tiedon haun ja suodatuksen kanssa ne on aivan toivotonta zaskaa, valmiin aineiston tiivistämiseen ja/tai stilisointiin varsin käyttökelpoisia. Mutta maksuttomia ei voi käyttää, kun aineistossa voi olla paljonkin asiakkaan tietoa, vaikkei ehkä kovin arkaluontoista, mutta kuitenkin sellaista, mitä vähääkään meidän roolissa ei haluta jakaa tekoelinbottien "opettamiseksi".

Face the facts, nykyisen kaltainen avoimesti koulutuksessa oleva tekohekohekoäly tulee olemaan jotakuinkin täysin hyödytön muutamassa vuodessa datan sisäsiittoisuuden ja suoranainen ilkivallan johdosta, elleivät yhtiöt opi rajaamaan ja suodattamaan lähteitään, mitä tuskin tapahtuu, koska se se vasta helvetin kallista onkin, kas kun siihen tarvitaan vielä useita vuosia ihka oikeita ihmisiä. Ehkä jossain 2035 ja siitä eteenpäin tukutukutekoälyä suitsivat älyteko softamodeagentit alkavat olla oikeasti käyttökelpoisia, mutta toistaiseksi ne eivät osaa moderoida edes omaa toimintaansa.

Ja mikä tekoäly se on, jota varten täytyy kehittää kokonaan oma pseudotieteenalansa, tekoälyä moderoivat tekoälyagentit? Sitä voisi jopa kysyä, että jos skeida moderoi skeidaa, niin voiko silti tuloksena olla kultaa? Henkilökohtaisesti epäilen suuresti, mutta olen ollut ennenkin väärässä.

Lopulta kuitenkin se, että luottaa noiden nykyisten näennäisbottien antamiin tiivisteisiin tai muuhun vähänkään muovikassia syvällisempää ymmärrystä vaativaan tietoon tulee tyhmentämään käyttäjäänsä hyvin nopeasti, aivan samoin kuin useimmat unohtavat päässä laskemisen taidon vuodessa-parissa jatkuvan laskimen käytön vuoksi.

Mutta on kehityksessä potentiaaliakin, tosin nyt toimijat koittavat mennä vauhti edellä, kun olisi syytä keskittyä rakenteisiin ja tiedon lähteiden suodatukseen. Aika moni iso toimija tulee saamaan tässä kisassa pannuunsa ja isosti, pois lukien ne mahdollisesti laadukkaat pienemmät toimijat joita matkan varrella ostelevat pois kuljeksimasta, kun rahhoo on nii palajo ettei paskalle taivu.

• Anonyymi00046

Tekoäly on hyvä luovan ajattelun tuki ns. ajatusaihioiden antaja. Tekee hyviä tiivistelmiä muistioista. Antaa hyvää tietoa jos haluaa selvittää kasveja, hyönteisiä tms. kuvasta. Kätevä väline, missä vain liikkuessa. Aina pitää tietysti tarkistaa ja hioa, mutta hyvä väline mielestäni.

• Anonyymi00047

tekoälli on mielenkiintoinen ohjelmoinnin kohde kyllä on, olen nyt tehnyt luovaa tekoälyä, eli tuollainen ohjelmakoodini nyt tekee jostain, mistä tahansa valokuvasta oman mieleisensä Picasso-tyyppisen maalauksen tai 3D-pyörivän kuvion..niiin.

Alamme olemaan lähellä sitä milloni tekoälyllä alkaa olemaan jo persoonallisuuskin, eli kun tietokonekin on vihainen, tekee virheitä tahallaan, tehot loppuvat, kiinolevy tuhoutuvat jos prosessoriteho ei riitä, tuhoutuu koko tietokone, koska on vihainen jos joku osa ei toimi.

• Anonyymi00048

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      67
      5927
    2. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      349
      5749
    3. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      93
      4731
    4. Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.

Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y
      Maailman menoa
      12
      2235
    5. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      18
      2048
    6. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      52
      1952
    7. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      43
      1870
    8. Martina vuokraa yksiötä

Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      1211
    9. Jokaisella tytöllä on supervoimansa

Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan
      Sinkut
      203
      1114
    10. Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!

Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka
      Maailman menoa
      64
      1061
    Aihe