Arasinhan mä että salitreenaaminen tekee aggressiiviseksi

Anonyymi-ap

Katsokaa nyt tätäkin ytmiä, joka on kertonut vetäneensä penkiltä 170 kiloa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19239784/palstalla-loytyy-myos-toinen-raivostuttava-tyyppi#comment-139724668

Täysin sivuuttaa mun aloituksesta kaiken olennaisen: on olemassa "hulluja", jotka osaavat tapella myös tytöt ja naiset, jotka myös tekevät uhkaavista tilanteista virhearvioita.

Tuo YTM ei kykene näkemään muuta kuin oman tyttärensä. Ainahan ihmiset niin tekee, minun tytär "on aina oikeassa". Tottakai kun on YTM, onnistuu myös hankkimaan lapsia ja samalla vahvistaa myös sitä omaa itsepetosta kun on saanut "kaiken mitä haluaa". Sen jälkeen ei enää osaa olla nöyrä, kuten tuokin YTM.

Todellavaikeeta

74

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kysyn vaan palstalaisilta, onko oikein käyttää NAURETTAVAN jutun perusteella väkivaltaa, mitä jotkut "hullut" tekevät myös naiset ja tytöt?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00002

Tekikö jännäpojat myös oikein kun nauroivat vieressä kun tämä "hullu" tyttö mua hakkas?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00003

Kirjoitin tuossa aikaisemmassa aloituksessa näin:

"ietysti tämä "hullu" yritti puolustella, että yritti vaan puolustaa, jos ei itseä niin jotakin koulun muuta tyttöä, vaikka mä en todellakaan ollut peruskoulussa tyttöjä kohtaan pääsääntöisesti väkivaltainen. "

MITÄÄN väkivallan uhkaa ei ollut ja tuo "hullu" tyttö itse tarttuu väkivaltaan.

Tätä tuo v**un id**otti YTM ei ollenkaan huomioinut, vaikka väittää tekevänsä kasvatustyötä. Kuinka v**ussa voi olla noin sokee näkemään todellisuutta.

Sitä se tosiaan teettää, kun aina saa kaiken mitä haluaa ja keskittyy vain siihen, että mahdollisimman paljon nousee penkiltä.

Joko uskotte, miksi mä vastustan tuota "salihulluutta".

Todellavaikeeta

• Anonyymi00004

Mitä tapahtuisi, jos et provosoituisikaan toisten penkkisuorituksista? Menettäisitkö jotain?

- Sheena

• Sheenalla on nyt pointti. Voisi tehdä hyvää jos hetkeksi jättäisit kaiken salitouhun ja salitouhun seuraamisen. Esitän kuukauden haasteen. Kohta on olympialaiset talvikisat. Niihin osallistuu melkein 1500 naista joita ei mitata salituloksilla. Kun julkkiksista tykkäät tutustu joihinkin heistä, katsele, kuuntele, lue heidän haastattelujaan. Näkökulman muutos ei ole edes iso, mutta kokeile löydätkö jotain uutta.

• Anonyymi00006
        scrg kirjoitti:

Sheenalla on nyt pointti. Voisi tehdä hyvää jos hetkeksi jättäisit kaiken salitouhun ja salitouhun seuraamisen. Esitän kuukauden haasteen. Kohta on olympialaiset talvikisat. Niihin osallistuu melkein 1500 naista joita ei mitata salituloksilla. Kun julkkiksista tykkäät tutustu joihinkin heistä, katsele, kuuntele, lue heidän haastattelujaan. Näkökulman muutos ei ole edes iso, mutta kokeile löydätkö jotain uutta.

entäs jos olympialaiset olisi tasa-arvoiset? kaikki lähtisi samalta viivalta ilman sukupuolierottelua, ja kaikki olisvat onnellisa kun naisia ei enää sukupuolieroteltaisi...

• Anonyymi00007

"Mitä tapahtuisi, jos et provosoituisikaan toisten penkkisuorituksista? Menettäisitkö jotain?"

Tuo on mulle hyvin arka aihe. Mä tein väärin siinä, koska mä itse kysyin tuolta ytmiltä paljonko nousee. En siitä huolimatta kestänyt. Se on tietysti väärin rakentaa valtavasti ennakkoluuloja sen perusteella, että toinen on YTM.

Luitko tosiaan tämän duodecim aikakausikirjan kirjoituksen miesten tyytymättömyydestä lihaksiinsa.
        https://www.duodecimlehti.fi/duo96584

Tuossa hyvin kirjoitettu:

"Lihaksikkuuden arvostamisessa on poikien ja miesten ryhmässä kyse paitsi ulkonäköön liittyvistä tekijöistä myös fyysisestä voimasta ja tätä kautta asemasta ryhmän hierarkiassa."

Todellavaikeeta

• Anonyymi00008
        scrg kirjoitti:

Sheenalla on nyt pointti. Voisi tehdä hyvää jos hetkeksi jättäisit kaiken salitouhun ja salitouhun seuraamisen. Esitän kuukauden haasteen. Kohta on olympialaiset talvikisat. Niihin osallistuu melkein 1500 naista joita ei mitata salituloksilla. Kun julkkiksista tykkäät tutustu joihinkin heistä, katsele, kuuntele, lue heidän haastattelujaan. Näkökulman muutos ei ole edes iso, mutta kokeile löydätkö jotain uutta.

Sulle myös tämä kysymys. Onko tuttu ilmiö tämä lihasdysmorfia?

"Lihaksikkuuden arvostamisessa on poikien ja miesten ryhmässä kyse paitsi ulkonäköön liittyvistä tekijöistä myös fyysisestä voimasta ja tätä kautta asemasta ryhmän hierarkiassa."

Sinähän treenaat salilla. Etkö sä ole siis koskaan ollut tyytymätön lihaksiin tai muihin salituloksiin.

Kuinka isolla painolla sä muuten teit maastavetoa? Muistanko että jalkakyykyssä joskus vitsailit, että 2 kertaa omalla painolla, oma paino ja lisäksi niskan takana oma paino.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Sinähän treenaat salilla. Etkö sä ole siis koskaan ollut tyytymätön lihaksiin tai muihin salituloksiin.

Kuinka isolla painolla sä muuten teit maastavetoa? Muistanko että jalkakyykyssä joskus vitsailit, että 2 kertaa omalla painolla, oma paino ja lisäksi niskan takana oma paino.

Todellavaikeeta

Niin sinä seuraat urheilijajulkkiksia. Oletko koskaan näitä naisinfluenssereita?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

"Mitä tapahtuisi, jos et provosoituisikaan toisten penkkisuorituksista? Menettäisitkö jotain?"

Tuo on mulle hyvin arka aihe. Mä tein väärin siinä, koska mä itse kysyin tuolta ytmiltä paljonko nousee. En siitä huolimatta kestänyt. Se on tietysti väärin rakentaa valtavasti ennakkoluuloja sen perusteella, että toinen on YTM.

Luitko tosiaan tämän duodecim aikakausikirjan kirjoituksen miesten tyytymättömyydestä lihaksiinsa.

Tuossa hyvin kirjoitettu:

Todellavaikeeta

No miksi te miehet asetatte toisillenne tuollaisia paineita lihasmassan ja -voiman suhteen? Ja miksi olet tästä kaikesta naisille niin vihainen? Tutkimukset osoittavat, että naisia miellyttää keskimäärin terveen ja liikunnallisen näköinen, normaalivartaloinen, ja nimenomaan ei liian lihaksikas mies.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

No miksi te miehet asetatte toisillenne tuollaisia paineita lihasmassan ja -voiman suhteen? Ja miksi olet tästä kaikesta naisille niin vihainen? Tutkimukset osoittavat, että naisia miellyttää keskimäärin terveen ja liikunnallisen näköinen, normaalivartaloinen, ja nimenomaan ei liian lihaksikas mies.

Tuo onkin se hyvä juttu jos tosiaan näin olisikin, että naisia miellyttäisi mahdollisimman "normaalivartaloinen" mies. Koita nyt ymmärtää, jos naiset kuitenkin ovat yhä kunnianhimoisempia, tätä kysymystä ei voida ohittaa, että vaatimukset miehillekin myös jossain vaiheessa kasvaa. Se on tietysti hyvä asia, että naisten ei enää nykyaikana odoteta olevan langan laihoja. Sitten toisaalta se toinen ääripää. Toisaalta sitten myös tämä on mielenkiintoinen kysymys, missä määrin kulttuuriset tekijät vaikuttavat, kuinka "lihaksikas" nainen saa olla tai kuinka vahva.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00008 kirjoitti:

Todellavaikeeta

Kyllä käyn salilla. Mutta en käy siellä kasvattamassa lihaksia vaan silloin tällöin tekemässä jonkin voimatreenin ja joskus vain vähän venyttelemässä tai tekemässä jonkin sanoisinko tasapaino- tai koordinaatiotreenin. Saatan vaikka tehdä jalkakyykkyjä pelkän tangon kanssa laudan päällä: perse maahan ja ylös tasapaino säilyttäen. Ja tuo on ihan hyödyllinen liike sekä suksien että suppilaudan kanssa. Ja voi sitä ehkä soveltaa vaikka makuuhuoneessa:D

Ja kyllä kyykyssä en laita koskaan niskan taakse tankoineen enemmän kuin oman painoni. Voi olla että enemmänkin menisi, mutta kun minä en ole treenaamsssa mitään voimanostoa. Enkä myöskään aio särkeä itseäni.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Tuo onkin se hyvä juttu jos tosiaan näin olisikin, että naisia miellyttäisi mahdollisimman "normaalivartaloinen" mies. Koita nyt ymmärtää, jos naiset kuitenkin ovat yhä kunnianhimoisempia, tätä kysymystä ei voida ohittaa, että vaatimukset miehillekin myös jossain vaiheessa kasvaa. Se on tietysti hyvä asia, että naisten ei enää nykyaikana odoteta olevan langan laihoja. Sitten toisaalta se toinen ääripää. Toisaalta sitten myös tämä on mielenkiintoinen kysymys, missä määrin kulttuuriset tekijät vaikuttavat, kuinka "lihaksikas" nainen saa olla tai kuinka vahva.

Todellavaikeeta

Naisten anatomia ja fysiologia eivät yksinkertaisesti anna periksi suuren lihasmassan kasvattamiseen ilman anabolisia steroideja, ja todella todella todella harva nainen niitä suostuisi ottamaan haittavaikutusten, kuten sydän- ja verisuonitautien, kohdun surkastumisen, hiusten lähdön, parran kasvun, jne. vuoksi.

• scrg kirjoitti:

Kyllä käyn salilla. Mutta en käy siellä kasvattamassa lihaksia vaan silloin tällöin tekemässä jonkin voimatreenin ja joskus vain vähän venyttelemässä tai tekemässä jonkin sanoisinko tasapaino- tai koordinaatiotreenin. Saatan vaikka tehdä jalkakyykkyjä pelkän tangon kanssa laudan päällä: perse maahan ja ylös tasapaino säilyttäen. Ja tuo on ihan hyödyllinen liike sekä suksien että suppilaudan kanssa. Ja voi sitä ehkä soveltaa vaikka makuuhuoneessa:D

Ja kyllä kyykyssä en laita koskaan niskan taakse tankoineen enemmän kuin oman painoni. Voi olla että enemmänkin menisi, mutta kun minä en ole treenaamsssa mitään voimanostoa. Enkä myöskään aio särkeä itseäni.

Ja vielä: olenko tyytymätön lihaksiini. En ole kovin lihaksikas. Enkä myöskään notkea. Ja keuhkojen tilavuuskaan ei ole kummoinen, joten mihinkään maksimaaliseen hapenkäyttöönkään en ole kovin hyvä. Toisaalta olen sekä kohtuullisen nopea että kestävä. Toisessa keskustelussa varmaan kävi ilmi että olen myös melko raskas. Naiset kyllä väittivät että en vaan osaa kellua, vaikka en usko että kukaan kelluu hyvin, jos perse on terästä.

Ja tuo kaikki tuo voinut vaikuttaa siihen millaista liikuntaa harrastan. Ehkä minäkin mittailisin penkkituloksia, jos geneettiset lahjat olisi lihasten kasvatukseen. Mutta kun ei ole, niin voin olla hyvä jossakin muussa. Ja olen ihan tyytyväinen siihen mitä olen.

Ja olen hyvin tietoinen, että olen täysin vääränlainen monien tai jopa useimpien naisten makuun. Mutta mitä sitten? En minäkään viehäty kaikista naisista.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Naisten anatomia ja fysiologia eivät yksinkertaisesti anna periksi suuren lihasmassan kasvattamiseen ilman anabolisia steroideja, ja todella todella todella harva nainen niitä suostuisi ottamaan haittavaikutusten, kuten sydän- ja verisuonitautien, kohdun surkastumisen, hiusten lähdön, parran kasvun, jne. vuoksi.

Joo tässä on tosiaan hyvä pitää se realismi mielessä. Nykyaikana on vaan haastetta, kun informaatiota on niin loputtomasti ja voi seurata influenssereita ja muita julkkiksia monesta eri maasta, esimerkiksi heidän Youtube-kanaviaan, joissa myös salitreeniä. Sitä vaan miettii, mikä on sellainen "riittävä määrä". Minähän näitä influenssereita olen tuonut vaikka millä mitalla tänne palstalle. Toisilla on "kovemmat" tavoitteet ja toisilla realistisemmat. En tiedä, mitä itse olet mieltä näistä influenssereista.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00017
        scrg kirjoitti:

Mä kuitenkin ymmärsin, että sinulla on realismi hallussa tuon hypergamian suhteen, joten mitä kunnianhimoisemmin naiset treenaa, sitä kovemmat vaatimukset myös miehille. Sä et näytä koskaan kuitenkaan miettineen, voisiko olla vaikkapa eliittitason penkkipunnertaja. Mä voin kuitenkin tunnustaa, että tuo intermediate-tasokin on jo PALJON. Muistat varmaan tuon Strength Level sivun.
        https://strengthlevel.com/strength-standards/bench-press

Eli 90 kiloisen miehen pitäisi vetää päälle 110 kiloa penkiltä ollakseen edes intermediate-tasoa. Tuo nimimerkki AV on kertonut vetäneensä lähelle 170 kiloa. Mä en ole päässyt lähellekään. Tottakai se tietysti harmittaa. Toki oma vika kun menin kysymään.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00018
        scrg kirjoitti:

Ja vielä: olenko tyytymätön lihaksiini. En ole kovin lihaksikas. Enkä myöskään notkea. Ja keuhkojen tilavuuskaan ei ole kummoinen, joten mihinkään maksimaaliseen hapenkäyttöönkään en ole kovin hyvä. Toisaalta olen sekä kohtuullisen nopea että kestävä. Toisessa keskustelussa varmaan kävi ilmi että olen myös melko raskas. Naiset kyllä väittivät että en vaan osaa kellua, vaikka en usko että kukaan kelluu hyvin, jos perse on terästä.

Ja tuo kaikki tuo voinut vaikuttaa siihen millaista liikuntaa harrastan. Ehkä minäkin mittailisin penkkituloksia, jos geneettiset lahjat olisi lihasten kasvatukseen. Mutta kun ei ole, niin voin olla hyvä jossakin muussa. Ja olen ihan tyytyväinen siihen mitä olen.

Ja olen hyvin tietoinen, että olen täysin vääränlainen monien tai jopa useimpien naisten makuun. Mutta mitä sitten? En minäkään viehäty kaikista naisista.

Niin mä muistan, että sä sanoit, ettet ole kateellinen. Et ole myöskään naisille kateellinen? Ei tule parisuhteessa ongelmia, jos nainen kävisi "liikaa" salilla?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00017 kirjoitti:

Mä kuitenkin ymmärsin, että sinulla on realismi hallussa tuon hypergamian suhteen, joten mitä kunnianhimoisemmin naiset treenaa, sitä kovemmat vaatimukset myös miehille. Sä et näytä koskaan kuitenkaan miettineen, voisiko olla vaikkapa eliittitason penkkipunnertaja. Mä voin kuitenkin tunnustaa, että tuo intermediate-tasokin on jo PALJON. Muistat varmaan tuon Strength Level sivun.
        https://strengthlevel.com/strength-standards/bench-press

Eli 90 kiloisen miehen pitäisi vetää päälle 110 kiloa penkiltä ollakseen edes intermediate-tasoa. Tuo nimimerkki AV on kertonut vetäneensä lähelle 170 kiloa. Mä en ole päässyt lähellekään. Tottakai se tietysti harmittaa. Toki oma vika kun menin kysymään.

Todellavaikeeta

Hypergamia on naisissa sisäänrakennettuna. Ne ei voi sietää että mies on ainakaan kovin paljon huonompi missään. Mutta ne penkkipunnerrustulokset on vain pieni siivu tuota. AV voi olla ihan pätevä penkkipunnerruksessa, mutta jollekin naiselle voi olla täydellinen ns. turnoff ettei hän osaa kirjoittaa suomen vertailumuotoa oikein. Ja tällaisia asioita voi olla lukemattomia. Ja se tekee naisille vaikeaksi löytää puolison jota ei joudu katsomaan "alaspäin" ja joka silti olisi sitoutunut heihin. Seksiähän heille ainakin aiemmin kyllä on tarjolla.

• Anonyymi00018 kirjoitti:

Niin mä muistan, että sä sanoit, ettet ole kateellinen. Et ole myöskään naisille kateellinen? Ei tule parisuhteessa ongelmia, jos nainen kävisi "liikaa" salilla?

Todellavaikeeta

En ole kateellinen. Suorastaan rakastan, jos nainen osaa jotakin minua paremmin ja vielä pystyy opettamaan minulle jotakin.

• Anonyymi00021
        scrg kirjoitti:

Hypergamia on naisissa sisäänrakennettuna. Ne ei voi sietää että mies on ainakaan kovin paljon huonompi missään. Mutta ne penkkipunnerrustulokset on vain pieni siivu tuota. AV voi olla ihan pätevä penkkipunnerruksessa, mutta jollekin naiselle voi olla täydellinen ns. turnoff ettei hän osaa kirjoittaa suomen vertailumuotoa oikein. Ja tällaisia asioita voi olla lukemattomia. Ja se tekee naisille vaikeaksi löytää puolison jota ei joudu katsomaan "alaspäin" ja joka silti olisi sitoutunut heihin. Seksiähän heille ainakin aiemmin kyllä on tarjolla.

"Hypergamia on naisissa sisäänrakennettuna. Ne ei voi sietää että mies on ainakaan kovin paljon huonompi missään."

Fiksu mies! Älä nyt sinäkin ala puhua puppua.

🦄

• Anonyymi00024
        Anonyymi00021 kirjoitti:

"Hypergamia on naisissa sisäänrakennettuna. Ne ei voi sietää että mies on ainakaan kovin paljon huonompi missään."

🦄

Hyvä! Nyt tuli oikeaan aikaan, maltoit vähän aikaa odottaa ennen kuin otit kantaa. Katsotaan mitä "sergei" vastaa.

Todellavaiketa

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Hyvä! Nyt tuli oikeaan aikaan, maltoit vähän aikaa odottaa ennen kuin otit kantaa. Katsotaan mitä "sergei" vastaa.

Todellavaiketa

En "odottanut".

Olin kuntosalilla, joten en ehtinyt aikaisemmin. 😄

🦄

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Niin sinä seuraat urheilijajulkkiksia. Oletko koskaan näitä naisinfluenssereita?

Todellavaikeeta

Vielä ne influensserit. En oikeastaan ymmärrä koko ilmiötä enkä keksi mitään syytä miksi minun pitöisi seurata joitain turhuuksia.

Joistain huippu-urheijoista julkaustu materiaali on kiinnostanut, etenkin sellaisista jotka liittyvät paikkaan joka on minulle jotenkin läheinen tai merkittävä. Ja siis monestihan on niin, että kun se urheilussa menestyminen on tietyssä vaiheessa kaikkea elämää rytmittävä juttu, niin urheilun ulkopuolella on oikeastaan hyvin tavallinen ihminen.

• Anonyymi00021 kirjoitti:

🦄

En käy kiistämään sinun henkilökohtaisia kokemuksiasi, mutta eivät ne myöskään määritä niitä lainalaisuuksia, joilla maailma pyörii. Voitaisiin tietysti tehdä naisille palstagallup siitä millaisissa asioissa heidän puolisonsa yleensä ovat olleet alaspäinkatsottavia.

• Anonyymi00026
        scrg kirjoitti:

En käy kiistämään sinun henkilökohtaisia kokemuksiasi, mutta eivät ne myöskään määritä niitä lainalaisuuksia, joilla maailma pyörii. Voitaisiin tietysti tehdä naisille palstagallup siitä millaisissa asioissa heidän puolisonsa yleensä ovat olleet alaspäinkatsottavia.

Jotta voisimme tietää, kenen henkilökohtaiset kokemukset hypergamiasta ovat lainalaisuuksia, tarvitsisimme numerodataa kahdesta seikasta:

1. Monipuolisten kriteerien perusteella mitattu "paremmuusjärjestys" suhteen osapuolten välillä

2. Luotettavien, numeeristen kriteerien perusteella mitattu tulos siitä, että kohdassa 1 mainittu "paremmuusjärjestys" johtuu joko enemmän naisten kuin miesten valinnoista tai kokonaan naisten valinnoista.

Ennen kuin tällaista dataa on saatavilla, väitökset hypergamiasta ovat puppua.

Huomautan erikseen, että pelkkä kohtaa 1 vahvistava data yksin ei vahvista hypergamian olemassaoloa. Se vahvistaa vain Todellavaikeetan kaltaisten ihmisten olemassaolon eli niiden miesten, jotka eivät halua lähestyä ihmisiä, jotka kokevat itseään "paremmiksi".

🦄

• Anonyymi00026 kirjoitti:

Jotta voisimme tietää, kenen henkilökohtaiset kokemukset hypergamiasta ovat lainalaisuuksia, tarvitsisimme numerodataa kahdesta seikasta:

1. Monipuolisten kriteerien perusteella mitattu "paremmuusjärjestys" suhteen osapuolten välillä

2. Luotettavien, numeeristen kriteerien perusteella mitattu tulos siitä, että kohdassa 1 mainittu "paremmuusjärjestys" johtuu joko enemmän naisten kuin miesten valinnoista tai kokonaan naisten valinnoista.

Ennen kuin tällaista dataa on saatavilla, väitökset hypergamiasta ovat puppua.

Huomautan erikseen, että pelkkä kohtaa 1 vahvistava data yksin ei vahvista hypergamian olemassaoloa. Se vahvistaa vain Todellavaikeetan kaltaisten ihmisten olemassaolon eli niiden miesten, jotka eivät halua lähestyä ihmisiä, jotka kokevat itseään "paremmiksi".

🦄

Numeerista dataa on varsin helposti ihmiset tuloista ja melko helposti muunnettavissa esim. koulutustasosta tai asemasta työelämässä. Nyt ei vaan riitä intoa tutkimusten perkaamiseen. Ja kuten sanot, data ei kuitenkaan kelpaa todisteeksi, jos hypoteesisi on että hypergamia johtuu vain siitä, että miehet tietoisesti etsivät naisia jotka ovat riittävän tyhmiä tai avuttomia tai helposti hallittavia tms.

• Anonyymi00027
        scrg kirjoitti:

Numeerista dataa on varsin helposti ihmiset tuloista ja melko helposti muunnettavissa esim. koulutustasosta tai asemasta työelämässä. Nyt ei vaan riitä intoa tutkimusten perkaamiseen. Ja kuten sanot, data ei kuitenkaan kelpaa todisteeksi, jos hypoteesisi on että hypergamia johtuu vain siitä, että miehet tietoisesti etsivät naisia jotka ovat riittävän tyhmiä tai avuttomia tai helposti hallittavia tms.

Olemme lähestulkoon yhteisessä ymmärryksessä. 👍

Ulkonäköä on henkilökohtaisten preferenssien vuoksi vaikea pisteyttää numeerisesti. Minä en esimerkiksi pidä lihaksikkaista miehistä, joten pisteyttäisin solakan aina korkeammalle. Olen ymmärtänyt, että myös miehet pitävät hyvin erinäköisiä naisia viehättävinä. Joitain universaaleja varmasti on, kuten terveys, kasvojen symmetrisyys ja kauniit hampaat. (Mutta hampaiden valkoisuusasteessa mennään taas makuasioihin. Minä en esimerkiksi pidä Hollywood-tyylisiä vitivalkoisia hampaita kauniina.)

Lisäksi on vaikeaa todistaa, ettei miesten ulkonäkö vaikuttaisi naisten parinvalintoihin, jos miesten tulotason vaikutus neutraloitaisiin. On päivänselvää, että naiset antavat paljon anteeksi miehen ulkonäössä, jos mies on rikas. Mutta miten osoitamme, ettei sama päde sukupuolesta riippumatta? Meillä on esimerkkejä köyhimpien maanosien miehistä, jotka haluaisivat länsimaisen vaimon siksi, että heidän elintasonsa nousisi. Näissä tilanteissa miestä ei yleensä haittaa, vaikka nainen olisi vanha ja jopa epämiellyttävän näköinen, kunhan rahaa on.

"Ja kuten sanot, data ei kuitenkaan kelpaa todisteeksi, jos hypoteesisi on että hypergamia johtuu vain siitä, että miehet tietoisesti etsivät naisia jotka ovat riittävän tyhmiä tai avuttomia tai helposti hallittavia tms."

Kyllä. Todellavaikeeta on tästä malliesimerkki.

🦄

• Anonyymi00028
        scrg kirjoitti:

Miksi kukaan katsoisi alaspäin henkilöä, jota hän rakastaa? Ei kuulosta rakkaudelta. Jos taas kyse ei ole rakkaussuhteesta, niin silloin luonnollisesti on laskelmoitu. Mikäli mietitään konkreettisesti huonommuutta ja paremmuutta, niin olisi melkein mahdotonta löytää kumppani, joka olisi joko ihan kaikessa huonompi tai ihan kaikessa parempi. Mistä löytyy ihminen, joka on huono ihan kaikessa tai hyvä ihan kaikessa?

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Miksi kukaan katsoisi alaspäin henkilöä, jota hän rakastaa? Ei kuulosta rakkaudelta. Jos taas kyse ei ole rakkaussuhteesta, niin silloin luonnollisesti on laskelmoitu. Mikäli mietitään konkreettisesti huonommuutta ja paremmuutta, niin olisi melkein mahdotonta löytää kumppani, joka olisi joko ihan kaikessa huonompi tai ihan kaikessa parempi. Mistä löytyy ihminen, joka on huono ihan kaikessa tai hyvä ihan kaikessa?

Sinun kanssasi olen täysin samaa mieltä.

🦄

• Anonyymi00028 kirjoitti:

"Miksi kukaan katsoisi alaspäin henkilöä, jota hän rakastaa? "

No juuri tässä naiset ja miehet eroavat toisistaan. Tuo yllä mainittu kääntyy niin päin, että naiset yksinkertaisesti eivät voi rakastaa henkilöä, jos tätä jossakin asiassa pitäisi katsoa alaspäin.

Meille miehille sen sijaan ei usein tuota mitään vaikeuksia rakastaa naista, jos se on nätti ja kiva, vaikka se ei ymmärtäisikään mikä on tasauspyörästö tai osaisi käyttää ruohonleikkuria (yhtä viime aikojen esimerkkiä lainaten).

• Anonyymi00031
        scrg kirjoitti:

No juuri tässä naiset ja miehet eroavat toisistaan. Tuo yllä mainittu kääntyy niin päin, että naiset yksinkertaisesti eivät voi rakastaa henkilöä, jos tätä jossakin asiassa pitäisi katsoa alaspäin.

Meille miehille sen sijaan ei usein tuota mitään vaikeuksia rakastaa naista, jos se on nätti ja kiva, vaikka se ei ymmärtäisikään mikä on tasauspyörästö tai osaisi käyttää ruohonleikkuria (yhtä viime aikojen esimerkkiä lainaten).

Ihan täyttä puppua taas.

Älä jaksa. 😄

🦄

• Anonyymi00032
        scrg kirjoitti:

Tuossa tein uuden aloituksen, jossa myös otin tuota hypergamiaa.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/19240991/analyysia-palstan-quotfeministinquot-ja-hanen-quotfanienquot-harhaanjohdattamisesta

Todellavaikeeta

• Anonyymi00034
        scrg kirjoitti:

Näinhän se käytännössä meneekin, vaikka osa naisista muuta väittääkin.

Se on kyllä totta: pelkkä penkkipunnerrus ei missään tapauksessa riitä, eri asia toki, jos olet Suomen paras voimanostaja.

Mä tosiaan kyllä tiedän tuon salitreenaamisen vaikutuksen parisuhdemarkkinoilla ja sanoisin, että sitä on hyvin vaikea huomata, onko hyötyä vai ei. Tosiaan silloin joskus nuorempana tuli säännöllisemmin treenattua ja joskus tuli vedettyä penkiltä oma ennätys, siitä huolimatta naisten saanti on aina ollut mulla erittäin surkeaa.

Nämä on ehkä tärkeimpiä kun menee ulos ja etsii naista, joka ei tunne minua, itsevarmuus, hyvä supliikki, kyky ymmärtää naisen sekä sanallisia että ei-sanallisia viestejä. Varsinkin tämä, jos ei ymmärrä riittävän hyvin naisen sanallisia ja ei-sanallisia viestejä, saa helposti hyypiön maineen. Tämäkin on kuitenkin asia, jota voi harjoitella: menee yksinkertaisesti ulos ja mielellään esimerkiksi pe-la iltana, jolloin naisia on paljon liikkeellä varsinkin suurissa kaupungeissa.

Ne vaikeudet tosiaan tulee ensitäkin suuremmiksi siinä vaiheessa, kun "alkuun on päästy", jatkuuko mikään. Se on tietenkin päivän selvä, että siinä tarvitaan monia taitoja. Se nyt vaan käytännössä menee niin, että asia on äärimmäisen hankalaa, jos toinen on esimerkiksi yliopiston huippua ja toinen on hyvä jos edes on koskaan opiskellut yliopistossa. Poikkeuksia voi toki olla, mutta näin se menee käytännössä pääsääntöisesti.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00035
        scrg kirjoitti:

No tuon aiemman totesi nainen, enkä ole vielä koskaan törmännyt yhteenkään kuvaamasi kaltaiseen naiseen. Minulla kuitenkin on varsin laaja ystävä- ja tuttavapiiro, sekä suku täynnä naiseläjiaää. Vaikka yhden ihmisen elämänpiiri tokikin kattaa vain jonkun promilen kymmenyksen koko ihmiskunnasta, niin luulisi joukkoon edes jokunen tuollainen osuvan, jos "naiset" olisivat tuollaisia.

En tietenkään epäile tuota kokemustasi, mutta esitän kysymyksen, että oletko koskaan kysynyt itseltäsi kiinnittääkö juuri tuo naistyyppi jostain syystä huomiosi. Entä miksi oletat, ettei tuollaisia henkilöitä mahtuosimiessukupuolen joukkoon, jos kerta kaikki naisetkin ovat tuollaisia?

• Anonyymi00036
        scrg kirjoitti:

Ja sinua ei ole koskaan häirinnyt salilla ne sinua isommat ja vahvemmat miehet tai pahimmassa tapauksessa naiset.

Tuli mieleen tällainen näistä voimatasoista. Jos sinä painat 90 kiloa, novice tason nostajan pitäisi vetää jalkakyykyssä päälle 110 kiloa.
        https://strengthlevel.com/strength-standards/squat

Se kuitenkin riippuu siitä, kuinka kevyesti sulla nousee se 90 kiloa ja kuinka monta toistoa teet. Kyllä tuokin paino harjoitusta vaatii, jos sillä tekee useamman toiston.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00036 kirjoitti:

Ja sinua ei ole koskaan häirinnyt salilla ne sinua isommat ja vahvemmat miehet tai pahimmassa tapauksessa naiset.

Tuli mieleen tällainen näistä voimatasoista. Jos sinä painat 90 kiloa, novice tason nostajan pitäisi vetää jalkakyykyssä päälle 110 kiloa.

Se kuitenkin riippuu siitä, kuinka kevyesti sulla nousee se 90 kiloa ja kuinka monta toistoa teet. Kyllä tuokin paino harjoitusta vaatii, jos sillä tekee useamman toiston.

Todellavaikeeta

No kuule, olen ollut joskus tossulenkillä sellaisessa maastossa että Alisa Vainio on paahtanut ohi. Enkä kovin pitkään pysyisi mukana. Pitäisikö sen häiritä? Miksi sen salilla pitäisi häiritä yhtään sen enemmän?

Minä en aio testata mitään maksimejani painojen kanssa. Leuanvedossa voin kokeilla. Minulle se salipäivä on tavallaan lepopäivä. Jos olisin lihakset kipeinä, niin en seuraavana päivänä voisi tehdä jotain mikä on minusta hauskempaa.

• Anonyymi00037
        scrg kirjoitti:

No kuule, olen ollut joskus tossulenkillä sellaisessa maastossa että Alisa Vainio on paahtanut ohi. Enkä kovin pitkään pysyisi mukana. Pitäisikö sen häiritä? Miksi sen salilla pitäisi häiritä yhtään sen enemmän?

Minä en aio testata mitään maksimejani painojen kanssa. Leuanvedossa voin kokeilla. Minulle se salipäivä on tavallaan lepopäivä. Jos olisin lihakset kipeinä, niin en seuraavana päivänä voisi tehdä jotain mikä on minusta hauskempaa.

Tuo on hyvin mielenkiintoista. Sinä uskot kyllä tuohon hypergamiaan, mutta sulle ei näytä kuitenkaan koskaan olleen ongelma, oletko riittävän vahva mieheksi. Kuten mä otin tuossa aiemmin sen tutkimuksen miesten tyytymättömyydestä lihaksiin, kun siihen liittyy se kysymys hierarkioista.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00035 kirjoitti:

No tuon aiemman totesi nainen, enkä ole vielä koskaan törmännyt yhteenkään kuvaamasi kaltaiseen naiseen. Minulla kuitenkin on varsin laaja ystävä- ja tuttavapiiro, sekä suku täynnä naiseläjiaää. Vaikka yhden ihmisen elämänpiiri tokikin kattaa vain jonkun promilen kymmenyksen koko ihmiskunnasta, niin luulisi joukkoon edes jokunen tuollainen osuvan, jos "naiset" olisivat tuollaisia.

En tietenkään epäile tuota kokemustasi, mutta esitän kysymyksen, että oletko koskaan kysynyt itseltäsi kiinnittääkö juuri tuo naistyyppi jostain syystä huomiosi. Entä miksi oletat, ettei tuollaisia henkilöitä mahtuosimiessukupuolen joukkoon, jos kerta kaikki naisetkin ovat tuollaisia?

Olihan tämän kysymys mulle? Ei arvioni perustunut mihinkään naistyyppiin vaan ihan yleiseen kokemukseeni ja näkemykseeni siitä miten maailma toimii.

• Anonyymi00037 kirjoitti:

Tuo on hyvin mielenkiintoista. Sinä uskot kyllä tuohon hypergamiaan, mutta sulle ei näytä kuitenkaan koskaan olleen ongelma, oletko riittävän vahva mieheksi. Kuten mä otin tuossa aiemmin sen tutkimuksen miesten tyytymättömyydestä lihaksiin, kun siihen liittyy se kysymys hierarkioista.

Todellavaikeeta

No mun itsetunto ei ole koskaan rakentunut sille miltä näytän. Ja jos haluaisin itsestäni naisten silmissä jotenkin kiinnostavamman niin helpoiten asialle varmaan olisi jotain tehtävissä pukeutumiseen panostamalla. Mutta kun sekään ei ole asia mistä olisin juuri yhtään kiinnostunut. Jos en siellä salilla kuulu heikoimpaan desiiliin, niin varmasti epämuodikkaimppaan ja huonoimmin pukeutuneeseen. Käytän kaikki reikäiset t-paidat loppuun ja verkkarit ja college-housut joissa en viitsi istua edes kotisohvalla.

• Anonyymi00034 kirjoitti:

Näinhän se käytännössä meneekin, vaikka osa naisista muuta väittääkin.

Se on kyllä totta: pelkkä penkkipunnerrus ei missään tapauksessa riitä, eri asia toki, jos olet Suomen paras voimanostaja.

Mä tosiaan kyllä tiedän tuon salitreenaamisen vaikutuksen parisuhdemarkkinoilla ja sanoisin, että sitä on hyvin vaikea huomata, onko hyötyä vai ei. Tosiaan silloin joskus nuorempana tuli säännöllisemmin treenattua ja joskus tuli vedettyä penkiltä oma ennätys, siitä huolimatta naisten saanti on aina ollut mulla erittäin surkeaa.

Nämä on ehkä tärkeimpiä kun menee ulos ja etsii naista, joka ei tunne minua, itsevarmuus, hyvä supliikki, kyky ymmärtää naisen sekä sanallisia että ei-sanallisia viestejä. Varsinkin tämä, jos ei ymmärrä riittävän hyvin naisen sanallisia ja ei-sanallisia viestejä, saa helposti hyypiön maineen. Tämäkin on kuitenkin asia, jota voi harjoitella: menee yksinkertaisesti ulos ja mielellään esimerkiksi pe-la iltana, jolloin naisia on paljon liikkeellä varsinkin suurissa kaupungeissa.

Ne vaikeudet tosiaan tulee ensitäkin suuremmiksi siinä vaiheessa, kun "alkuun on päästy", jatkuuko mikään. Se on tietenkin päivän selvä, että siinä tarvitaan monia taitoja. Se nyt vaan käytännössä menee niin, että asia on äärimmäisen hankalaa, jos toinen on esimerkiksi yliopiston huippua ja toinen on hyvä jos edes on koskaan opiskellut yliopistossa. Poikkeuksia voi toki olla, mutta näin se menee käytännössä pääsääntöisesti.

Todellavaikeeta

En muuten taida koskaan olla ollut ulkona suuressa kaupungissa pe- tai la-iltana. Joskus arki-iltana kyllä ja pienemmissä paikoissa viikonloppuna.

Se naisten määrä voi muuttaa ja varmaan muuttaakin dynamiikkaa, mutta ei kuitenkaan poista sitä faktaa että kukaan niistä naisista ei lähtökohtaisesti ole liikkeellä etsimässä minua. Joten parhaimmillaan aloitetaan siitä että minun tehtäväni on täyttää yksi tylsä hetki heidän elämässään ennen kuin jotakin todella odotettua tai kiinnostavaa tulee tapahtumaan.

• Anonyymi00039
        scrg kirjoitti:

Vielä ne influensserit. En oikeastaan ymmärrä koko ilmiötä enkä keksi mitään syytä miksi minun pitöisi seurata joitain turhuuksia.

Joistain huippu-urheijoista julkaustu materiaali on kiinnostanut, etenkin sellaisista jotka liittyvät paikkaan joka on minulle jotenkin läheinen tai merkittävä. Ja siis monestihan on niin, että kun se urheilussa menestyminen on tietyssä vaiheessa kaikkea elämää rytmittävä juttu, niin urheilun ulkopuolella on oikeastaan hyvin tavallinen ihminen.

Voisiko näistä influenssereistakin kuitenkin jotakin oppia? Mä mietin lähinnä yksinäistä miestä, joka seuraa naisinfluenssereita.

Onko tämä ruotsalainen influensseri Hanna Friberg tuttu? Suomenkin media on kirjoittanut.
        https://www.is.fi/jalkapallo/art-2000009607565.html

Kyllähän nämäkin tuovat esille ajatuksia. Tuossa esimerkiksi Sveriges Radiossa haastattelu, jossa kertoo, että miehen on maksettava.
        https://www.sverigesradio.se/avsnitt/influencern-hanna-friberg-ger-dejtingtips-tycker-att-killen-ska-betala

Tuossakin Skavlan ohjelmassa antaa neuvoja parisuhteen löytämisessä. Tuo myös esille tuon, että mies maksaa.
        https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Gxa6L9/influencern-hanna-fribergs-icks-pa-killar-far-inte-ha-med-sig-matlada

Juuri tämä, kuinka naisilla on sitä "näkymätöntä valtaa", josta sosiologi Laasanenkin on puhunut.

Mä muistin, että sä osaat hyvin ruotsia?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00040
        scrg kirjoitti:

No mun itsetunto ei ole koskaan rakentunut sille miltä näytän. Ja jos haluaisin itsestäni naisten silmissä jotenkin kiinnostavamman niin helpoiten asialle varmaan olisi jotain tehtävissä pukeutumiseen panostamalla. Mutta kun sekään ei ole asia mistä olisin juuri yhtään kiinnostunut. Jos en siellä salilla kuulu heikoimpaan desiiliin, niin varmasti epämuodikkaimppaan ja huonoimmin pukeutuneeseen. Käytän kaikki reikäiset t-paidat loppuun ja verkkarit ja college-housut joissa en viitsi istua edes kotisohvalla.

Heh. 😁

"Käytän kaikki reikäiset t-paidat loppuun ja verkkarit ja college-housut joissa en viitsi istua edes kotisohvalla."

Tiedän tämän treenaajatyypin! 😂 Enkä lainkaan paheksu ko. menettelyä! Se on säästäväisyyttä ja liikakulutuksen välttämistä. 😄👍

🦄

• Anonyymi00039 kirjoitti:

Voisiko näistä influenssereistakin kuitenkin jotakin oppia? Mä mietin lähinnä yksinäistä miestä, joka seuraa naisinfluenssereita.

Onko tämä ruotsalainen influensseri Hanna Friberg tuttu? Suomenkin media on kirjoittanut.
        https://www.is.fi/jalkapallo/art-2000009607565.html

Kyllähän nämäkin tuovat esille ajatuksia. Tuossa esimerkiksi Sveriges Radiossa haastattelu, jossa kertoo, että miehen on maksettava.
        https://www.sverigesradio.se/avsnitt/influencern-hanna-friberg-ger-dejtingtips-tycker-att-killen-ska-betala

Tuossakin Skavlan ohjelmassa antaa neuvoja parisuhteen löytämisessä. Tuo myös esille tuon, että mies maksaa.
        https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Gxa6L9/influencern-hanna-fribergs-icks-pa-killar-far-inte-ha-med-sig-matlada

Juuri tämä, kuinka naisilla on sitä "näkymätöntä valtaa", josta sosiologi Laasanenkin on puhunut.

Mä muistin, että sä osaat hyvin ruotsia?

Todellavaikeeta

En osaa ruotsia hyvin ja luen paremmin kuin kuuntelen. En käytännössä puhu enkä kirjoita.

Mutta yritin kuunnella vähän tuota H Friberg juttua. Mutta omalta kannaltani herää kysymykset, että mitä minun pitäisi tästä saada ja myös se, että miksi Hanna F yleensäkään on kändis. Samanlaisia tietty on Suomessa pilvin pimein. Periaatteessa loputonta tarkoituksetonta paskan jauhamista.

Mutta esim. tuon olen joskus katsonut https://areena.yle.fi/1-50962533
        Siinä puhutaan treenaamisestakin. Tuossa saman tyypin "treenikooste" ruotsihumpan soidessa taustalla https://www.youtube.com/watch?v=LUH64LAmwE0
        Kiinnostaisi kommenttisi hänen saliharjoittelustaan?

• Anonyymi00041
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Ei kuulosta eikä ole rakkautta, jos katsoo toista alaspäin. Mutta ei myöskään, jos katsoo toista ylöspäin. Alaspäin katsomalla alentaa toisen - ylöspäin katsomalla alentaa itsensä. Ei siis mitään tasa-arvoista meininkiä, josta itse tykkään.

- Sheena

• Anonyymi00042
        scrg kirjoitti:

"millaisissa asioissa heidän puolisonsa yleensä ovat olleet alaspäinkatsottavia."

Ei missään. Eikä myöskään ylöspäin katsottavia. Ihmissuhteissa yleensäkin kannatan tasa-arvoa eikä vertailua ja alisteisuutta.

- Sheena

• Anonyymi00043
        scrg kirjoitti:

"Naiset kyllä väittivät että en vaan osaa kellua, vaikka en usko että kukaan kelluu hyvin, jos perse on terästä."

Haha 🤣

- Sheena

• Anonyymi00044
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Todellavaikeeta

Olisiko elämä liian helppoa, jos jättäisit naisen vartalon muodon ja olemuksen miettimättä? Tai yleensäkin ihmisen vartalon. Jokainen on sellainen kuin on, oli trendit ja kulttuuri mitä ikinä.

- Sheena

• Anonyymi00045
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Todellavaikeeta

Et kommentoinut minulle, vastaanpa silti.

"Jos sinä painat 90 kiloa, novice tason nostajan pitäisi vetää jalkakyykyssä päälle 110 kiloa"

Minä painan hieman liitoitellusti puolet 90 kg:sta. Jalkakyykkyjä teen kotona päivittäin ilman painoja. Salilla mahdollisimman pienten painojen kanssa. Ihan vaan sen vuoksi, etten hajota pientä ihanaa itseäni - vältän myös viimeiseen asti nostamasta lihasmassaani. Kokooni nähden olen lihaksikas (ja rintava), jonka takia voin aikoinani jättää heipat balettitanssijan uralle kuin myös harrastukselle. Yritän pysyä asiassa. Eli siis salilla käyn ryhmätreenissä levypainoilla. Ohjaaja sanoo "ottakaa tankoon 10-15 kilon painot". Joka tarkoittaa siis per puoli. Minä laitan 2,5 kg per puoli. Harjoituksessa, jossa tankoa nostetaan pään yläpuolelle, laitan yleensä 1,25 kg per puoli. Mistään liikunnasta ei ole mitään hyötyä ja iloa, jos siitä saa vaivoja aikaiseksi - kuten kamalan migreenin tai niska-hartiaseudun kiristyksiä.

Niin lihaskuntoharjoituksissa kuin missä tapansa muussa harjoituksessa, joogassa tai pilateksessa...: harjoitus on jokaisen oma harjoitus, ei kenenkään muun, OMA. Toivoisin, että ymmärrät tämän: ei vertailua toisiin. Meillä jokaisella on ihan eri kroppa.

- Sheena

• Anonyymi00046
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Ei kuulosta eikä ole rakkautta, jos katsoo toista alaspäin. Mutta ei myöskään, jos katsoo toista ylöspäin. Alaspäin katsomalla alentaa toisen - ylöspäin katsomalla alentaa itsensä. Ei siis mitään tasa-arvoista meininkiä, josta itse tykkään.

- Sheena

Minulle taas on ihan normaalia vähän yliarvostaakin omia rakkaitaan ja pitää heitä kaikin puolin vähän parempina kuin he aidosti ovatkaan. Varsinkin jos suht vastarakastuneiden juttuja siitä rakkastaan kuuntelee, niin hehän ovat aina suurinpiirtein jotain kreikkalaisia jumalpatsaita ja muutoinkin kovin jumalaisia. 😀

• Anonyymi00047
        scrg kirjoitti:

En osaa ruotsia hyvin ja luen paremmin kuin kuuntelen. En käytännössä puhu enkä kirjoita.

Mutta yritin kuunnella vähän tuota H Friberg juttua. Mutta omalta kannaltani herää kysymykset, että mitä minun pitäisi tästä saada ja myös se, että miksi Hanna F yleensäkään on kändis. Samanlaisia tietty on Suomessa pilvin pimein. Periaatteessa loputonta tarkoituksetonta paskan jauhamista.

Mutta esim. tuon olen joskus katsonut https://areena.yle.fi/1-50962533
        Siinä puhutaan treenaamisestakin. Tuossa saman tyypin "treenikooste" ruotsihumpan soidessa taustalla https://www.youtube.com/watch?v=LUH64LAmwE0
        Kiinnostaisi kommenttisi hänen saliharjoittelustaan?

Kun sinä nyt tykkäät näistä naisurheilijoista, siinä sulle kazakstanilainen naisurheilija.
        https://youtu.be/K08zAhAk9s0?t=384

Siinä ottelu.
        https://www.youtube.com/watch?v=kRM9R1PUZ9c

Siinä treeniä. Käyttääkö isoja painoja?
        https://www.instagram.com/p/CH3BYIBBv6T/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=NTc4MTIwNjQ2YQ==

Todellavaikeeta

• Anonyymi00048
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Kun sinä nyt tykkäät näistä naisurheilijoista, siinä sulle kazakstanilainen naisurheilija.

Siinä ottelu.

https://www.instagram.com/p/CH3BYIBBv6T/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=NTc4MTIwNjQ2YQ==

Todellavaikeeta

Mulle jostain syystä naisurheilijat ovat olleet aina hyvin haasteellisia. Lähinnä bikinifitness urheilijoiden salitreenejä olen saattanut seurata.

Mä mietin tällaista tuosta Hanna Fribergistä: on hyvännäköinen ja herätti mielenkiinnon, kun kerran selasin Aftonbladetia.

Voisiko siinä kuitenkin jotakin oppia naisista, jos seuraa näitä influenssereita? Kyllähän esimerkiksi Aftonbladetissa on juttuja tuosta Hanna Fribergistä.
        https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/8p6WJQ/hanna-friberg-i-skavlan-och-sverige-killar-ska-betala-pa-forsta-dejten

”Killar ska betala på första dejten”

"Det är dubbelmoral, säger Fredrik Skavlan."

Siinä joku konkurssijuttu.
        https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/xmxEQG/hanna-fribergs-bolag-freia-resort-i-konkurs

Tuossa vaahtoaa kroppien kommentoinneista.
        https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/VzV73r/hanna-friberg-ryter-ifran-mot-vikthets-dubbelmoral

Siinä vaasahiihdossa.
        https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/JQ7B6b/hanna-friberg-ska-aka-vasaloppet-jattenervos

Tuosta löytyi joku treenivideo jo ennen vuotta 2020.
        https://www.youtube.com/watch?v=bNSgXX_JMoA

Eikös varsin kohtuullinen paino tuossa jalkakyykyssä.

Tuossa sitten vähän uudempi.
        https://www.youtube.com/watch?v=pSBDBq9THHM

Siinä yhdessä Aftonbladetin jutussa Hanna Friberg totesi näin:

"Mitt ansvar är att inte reproducera smala ideal eller trigga osunda beteenden."

Tuossakin todella upeat jalat.
        https://www.tiktok.com/@hanna.friberg/video/7505473262516800790

Mä itse en todellakaan tykkää naisella "tikkujaloista".

Eikö tuo voisi olla hyvä esimerkki, elää terveellisesti, on muutenkin erittäin hyvännäköinen ja tuo ajatuksiaan esille podcasteissa.

Mun toki täytyisi vähän paremmin olla perehtynyt hänen podcasteihin, jotta osaisin paremmin arvioida hänen ajatuksia.

Juuri näin, koska yksinäisellä miehellä ei ole mahdollisuutta kuunnella naisia, tämä voi olla yksi keino saada mahdollisuus oppia jotakin naisista.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00047 kirjoitti:

Siinä ottelu.

Todellavaikeeta

En ole ennen naisten judoa katsonutkaan. En ymmärrä lajista mitään enkä osaa arvioida miten se muuttuu, kun kyseessä on näkövammaiset. Varmaan se on enemmän voimalaji kuin vaikkapa tuo murtomaahiihto, mutta kun on painoluokat, niin ei kai tuossa kukaan mihinkään kovin massiivisiin lihaksiin voi panostaa.

48 kg, tai käytännössä ehkä vähän yli 50kg ja painoja, paljonko niitä nyt oli? Aika vähän tuossa itse harjoittelusta oli. Sen hiihtäjän kohdalla ehkä huomasit, ettei myöskään mitään voimanoston kyykkyjä tehnyt, vaan treenasi melko pientä liikerataa kyykkypainojen kanssa ja sitten esim. leuanvetoja ilman lisäpainoja. Molemmat tukee sitä, että siinä kilpailulajissaan pystyy kampeamaan ylämäissä itsensä irti kilpailijoistaan tai lähtö- tai loppusuoralla olemaan vähän muita nopeampi.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Minulle taas on ihan normaalia vähän yliarvostaakin omia rakkaitaan ja pitää heitä kaikin puolin vähän parempina kuin he aidosti ovatkaan. Varsinkin jos suht vastarakastuneiden juttuja siitä rakkastaan kuuntelee, niin hehän ovat aina suurinpiirtein jotain kreikkalaisia jumalpatsaita ja muutoinkin kovin jumalaisia. 😀

Minusta toisen ihmisen "ylöspäin/alaspäin" katsominen tarkoittaa hänen ylentämistä tai alentamista -eikä sillä ole mitään tekemistä arvostamisen kanssa.

- Sheena

• Anonyymi00051
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Minusta toisen ihmisen "ylöspäin/alaspäin" katsominen tarkoittaa hänen ylentämistä tai alentamista -eikä sillä ole mitään tekemistä arvostamisen kanssa.

- Sheena

Sinä toki koet kuten koet. Minusta tuollainen on ihan höpöä ja todellakin pidän kumppaniani monessa kohtaa itseäni parempana, enkä rehellisesti useinkaan tajua mitä hän minussa näkee. No onnekseni hän ajattelee minusta pitkälti samoin. Koemme molemmat olevamne se onnekas osapuoli.

• Anonyymi00005

Eli sinun elämästäsi tuli ”Todella vaikeeta” jo lapsena, kun sait pikkutytöiltä turpiisi ja siitä lähtien olet ollut tällä ristiretkelläsi?

• Jospa keskittyisit itsesi rakentamiseen sen sijaan, että keskityt muitten kehojen rakenteluun. Kun selvästi et kestä, että joku on jossain parempi tai menestyy, niin älä vahtaa niitä. Keskity itseesi vaan.

• Anonyymi00023

Ainahan sitä kuitenkin joutuu enemmän tai vähemmän vertailemaan itseä muihin viimeistään parisuhdemarkkinoilla.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00023 kirjoitti:

Ainahan sitä kuitenkin joutuu enemmän tai vähemmän vertailemaan itseä muihin viimeistään parisuhdemarkkinoilla.

Todellavaikeeta

Ei joudu, se on ihan täysin vapaaehtoista. En minäkään ole vertaillut. Jos joku sinusta kiinnostuu, kiinnostuu vertailet tai et. Ja jos ei kiinnostu, ei auta vertailukaan.

Älä etsi syitä ympäriltä, etsi itsestäsi jos et kelpaa. Silloin olet rehellisillä teillä.

• Jasu2025 kirjoitti:

Ei joudu, se on ihan täysin vapaaehtoista. En minäkään ole vertaillut. Jos joku sinusta kiinnostuu, kiinnostuu vertailet tai et. Ja jos ei kiinnostu, ei auta vertailukaan.

Älä etsi syitä ympäriltä, etsi itsestäsi jos et kelpaa. Silloin olet rehellisillä teillä.

Kaikkien persoonat ja olemus ei vaan viehätä kaikkia. Mitä kummallisempi olet, sitä vähemmän. Kokemuksesta sanon. Vaatii enemmän itseltä mitä vähemmän on automaattisesti in. Tämä on neuvo ei ilkeilyä.

• Jasu2025 kirjoitti:

Kaikkien persoonat ja olemus ei vaan viehätä kaikkia. Mitä kummallisempi olet, sitä vähemmän. Kokemuksesta sanon. Vaatii enemmän itseltä mitä vähemmän on automaattisesti in. Tämä on neuvo ei ilkeilyä.

Mä en vaan jaksa vikinää. Minuakin kiusattu. On pienenä seksuaalisesti ahdisteltu, teininä raiskattu, hakattu, lyöty koulumatkalla, käyty päälle tuntemattomien toimesra ja myös niitten joihin piti voida luottaa. Että he rakastaa.

Mitä luulet, miksi minusta tuli vulgaari ja olenko kaikille?

• Jasu2025 kirjoitti:

Mä en vaan jaksa vikinää. Minuakin kiusattu. On pienenä seksuaalisesti ahdisteltu, teininä raiskattu, hakattu, lyöty koulumatkalla, käyty päälle tuntemattomien toimesra ja myös niitten joihin piti voida luottaa. Että he rakastaa.

Mitä luulet, miksi minusta tuli vulgaari ja olenko kaikille?

Miksi ylipäänsä luulet, että ihminen oppii ja käy puolustautumaan? Koska on ollut hemmetisti syitä ja satutettu pahasti, enemmän kuin kerran. En minä ketään huvikseni lyö tai hauku. Siihen on syy siinä vastapuolessakin jos näin käy. Oli se hänen kiva myöntää tai ei. Mulla ei oikeustaju petä milloinkaan. Se on vissi.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Todellavaikeeta

Sinun täytyy parantua tuosta "vertailutaudistasi". Olet itsellesi ilkeä vertaillessasi itseä joka kohdassa muihin. Vertailu on ilon varas ja myös rakkauden ja muun hyvän.

Jos et pysty olemaan salilla vertailematta/kadehtimatta, lopeta salilla käynti ja ala vaikka lenkkeillä. Paina kupoliisi: oma saliharjoitus on vain OMA saliharjoitus, ei mikään ainainen jatkuva megalomaaninen kilpailu pääsi sisällä.

- Sheena

• Anonyymi00013

YTM eli ylemmän tason mies, kuin myöskään YTN ei ylemmän tason nainen, eivät käy salilla eivätkä muutenkaan treenaamassa.

• Anonyymi00016

Millä ihmeen tavalla YTM voi olla sitten YTM?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00016 kirjoitti:

Todellavaikeeta

Käytä nyt aivojas, jos sulla sellaiset on. Ihmisten keksimä hierarkia on ihmisen keksimää, ei luonnon. Joten kaiken ihmisen keksimän voi keksiä uudestaankin, paremmaksi. Ei ole pakko mennä ratakisko perseessä askelkuvioita, mieti uudet kuviot. Elä.

• Anonyymi00022
        Jasu2025 kirjoitti:

Käytä nyt aivojas, jos sulla sellaiset on. Ihmisten keksimä hierarkia on ihmisen keksimää, ei luonnon. Joten kaiken ihmisen keksimän voi keksiä uudestaankin, paremmaksi. Ei ole pakko mennä ratakisko perseessä askelkuvioita, mieti uudet kuviot. Elä.

Sulla on vieläkin tuota vulgaaria kielen käyttöä, mutta ehkä mun on vaan kestettävä.

No joo asiaan, käytännössä asiat vaan tahtovat mennä tietyllä tavalla ja niitä voi olla hankala muuttaa. Näin se vaan tahtoo mennä. Jos sulla kuitenkin on mies, joka on sinua heikompi esimerkiksi ei jaksa nostaa yhtä isoa rautaa, en minä kiellä mitään, sitten sinulla on ja jos olette onnellisia, sitten olette ja toki hyvä näin, mutta ei siitä huolimatta voida tosiasioitakaan ohittaa, että asioilla on kuitenkin suurimmaksi osaksi tietyt lainalaisuudet.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00016 kirjoitti:

Todellavaikeeta

Vain voimanostajia mitataan penkkipunnerrustuloksilla. Ihmisyyttä ei mitata sillä eikä edes suurinta osaa huippu-urheilijoista saati kuntourheilijoista tai kuntoilijoista, tekoälyn vastaus kysymykseeni:

"Vaikka penkkipunnerrus, jalkakyykky ja maastaveto ovat kuntosalien peruskauraa, niiden tavoitteellinen harjoittelu on harvinaisempaa kuin niiden satunnainen tekeminen.

Harrastajien jakautuminen
        Valtaosa (n. 60–70 %): Käy kuntosalilla yleiskunnon, terveyden tai ulkonäön vuoksi. Tähän ryhmään kuuluvat tekevät usein laitepainotteista harjoittelua tai käyttävät vapaista painoista vain penkkipunnerrusta. Kyykky ja maastaveto saatetaan korvata jalkaprässillä tai selkäojennuksilla.

Aktiiviharrastajat (n. 20–30 %): Käyttävät vapaata tankoa säännöllisesti ja sisällyttävät "isot kolme" ohjelmaansa. He tavoittelevat usein progressiivista sarjapainojen kasvua, mutta eivät välttämättä noudata puhdasta voimanosto-ohjelmaa.

Tavoitteelliset voimailijat (n. 5–10 %): Tämä ryhmä harjoittelee spesifisti voimanoston ehdoilla. He seuraavat tarkkoja prosenttiohjelmia, kiinnittävät huomiota tekniseen puhtauteen (esim. kyykyn syvyys, pysäytys penkissä) ja tavoittelevat maksimaalista ykkösnostoa.

Huomioita liikkeiden suosiosta
        Penkkipunnerrus on ylivoimaisesti suosituin. Arvioiden mukaan jopa 1/3 elämänsä kuntosalilla käyneistä miehistä on jossain vaiheessa nostanut 100 kg penkistä, mikä kertoo liikkeen tavoitteellisuudesta.

Kyykky ja maastaveto ovat teknisesti vaativampia ja raskaampia hermostolle. Niiden tekeminen "viimeiseen asti" on selvästi harvinaisempaa. Esimerkiksi vain noin 6–8 % harrastajista saavuttaa koskaan todella kovia rautoja (kuten 180 kg kyykky tai 220 kg maastaveto).

Kynnys: Monet tekevät näitä liikkeitä, mutta tavoitteellisuus (kehityksen seuranta, ohjelmointi ja tekniikan hionta) erottaa pienen osan muusta massasta. "

Kun tuolla strengthlevel.com:issa puhutaan leuanvedoista (pull-up) niin millaista otetta tarkoitetaan: myötä/vasta? ja leveys? Koska niissä voisin panna itseni testiin ja kokeilla oman maksimini.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Sulla on vieläkin tuota vulgaaria kielen käyttöä, mutta ehkä mun on vaan kestettävä.

No joo asiaan, käytännössä asiat vaan tahtovat mennä tietyllä tavalla ja niitä voi olla hankala muuttaa. Näin se vaan tahtoo mennä. Jos sulla kuitenkin on mies, joka on sinua heikompi esimerkiksi ei jaksa nostaa yhtä isoa rautaa, en minä kiellä mitään, sitten sinulla on ja jos olette onnellisia, sitten olette ja toki hyvä näin, mutta ei siitä huolimatta voida tosiasioitakaan ohittaa, että asioilla on kuitenkin suurimmaksi osaksi tietyt lainalaisuudet.

Todellavaikeeta

Kielenkäyttö johtunee siitä ettei teikäläiseen uppoa se perimmäinen asia, katsot pintaa kun pitäisi syventyä oman sisimmän tutkimiseen.
        -sivusta

• Anonyymi00014

Tekee varmasti jos sitä hormoneilla tekee ei tartti kun pari kaljaa ni näkee mitä tekee hormoneilla treenaaminen

• Anonyymi00019

Niin eikös 170 kiloa penkiltä ole jo eliittitason nosto? Ei siihen noin vain ryhdytä vaikka kävisikin säännöllisesti salilla.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00020

Reaktiosi on naurettava. Kävin sinulle jo jättämässä kommentin toiseen ketjuun, sillä sinulla alkaa mennä turhan kovaa ja nyt kannattaisi hieman hidastaa. Ihan itsesi takia.

Aletheias

• Anonyymi00033

Aloittajan ehkä kannattaa miettiä mitä se "tavoitteellinen"voimakas keho ihmiseltä itseltään vaatii? Monella ei ole geeniperimää joka edesauttaisi, ja vaikka olisi, voimakkaan kehon rakentaminen vaatii kovaa työtä ja tuhansia työtunteja.

Kysymys on harrastuksesta, joka tuottaa päivärytmin, jossa arvioidaan riittävän laadukkaan ravinnon saamista, lepoa ja sitä treenaamista(hikeä, kipua ja palautumista).

Siitä yhtälöstä tulee lihasmassaa ja voimaa, ei paljon muusta. Jos pystyt toteuttamaan ja kontrolloimaan itseäsi 10 vuotta, käyden vaikka 4-5 kertaa viikossa salilla...olet jo itsekin edistynyt tavoitteessasi, jota nyt jostain syystä pidät maailman tärkeimpänä?!

Auttaako se mitään, jos olisit katkera niille jotka niin olisivat itse tehneet?
      Mikähän siihen sitten auttaisi?

Itselleni saliharrastus tuli armeijassa, ja siellä Kapteenin vetämistä kuntopiireistä.
      En ollut voimakas, mutta tykkäsin treenaamisesta, jo sen antaman hyvän olon vuoksi.

Kyllä se 25 vuotta treenaamista jo jossain näkyy, ja kunnon pysyvyyttäkin jo on.
      Tee sama, ei tarvi valittaa???

AV

• Anonyymi00038

Tuossahan se aloittajan suurin ongelma vaikuttaa juurikin olevan, olipa sitten kyse siitä salitreenistä, opiskelusta tai vaikka nyt sitten tuosta kielten oppimisesta. Mikään noista ei tapahdu niin, että teenpä tässä nyt viikon ja sitten olen valmis. Jos tuon saliharjoittelun alottaa, niin vaikka sitä tekisi miten optimoiden tahansa, niin ei ne tulokset tule viikossa tai kuukaudessa, jollei ole jotkut ihan supergeenit. Vuodessa alkaa jo saada kunnollisia näkyviä tuloksia, mutta edes siinä vuodessa ei tehdä ihmeitä. Nämä nyt vaan ovat asioita, jotka vaativat aikaa ja pitkäjänteistä sitoutumista.

• Niin. Sen takia kannattaa treenata kotona. Ei ole kukaan myöskään arvostelemassa. 😂

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6138
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5607
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2649
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2066
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1768
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      124
      1717
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1613
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1267
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1187
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      998
    Aihe