Tieteen mukaan avaruudessa vallitsee tyhjiö???
Jos avaruudessa on tyhjiöä, miksi ilmakehä ei imeydy avaruuteen, koska tyhjiö
imaisee ympäristöstään ilman tyhjään tilaan eli tyhjiöön?
Kukaan ei ole tehnyt koetta, jossa riisuisi avaruus kypärän avaruudessa.
Ainoastaan oletetaan, ettei avarudessa pysty hengittämään, eikä siellä ole ilmaa
ja avaruudessa vallitsee tyhjiö.
Mitä jos avaruudessa ei olisikaan tyhjiötä ja avaruudessa voisi hengittää.
Jos avaruudessa pystyykin hengittämään
4
194
Vastaukset
Onhan se valitettavasti ja vahingossa kokeiltu:
https://en.wikipedia.org/wiki/Soyuz_11- Anonyymi00001
Ei ainoastaan tyhjiö "ime" ilmakehää, vaan mikä tahansa paine-ero saa aikaan ilmakehän "imeytymistä". Tätä kutsutaan tuuleksi.
Gravitaatio pitää kuitenkin tuulet yleensä maan pinnan suuntaisina suurista lämpötilaeroista johtuvia syöksyvirtauksia lukuun ottamatta. Tuulet kiertävät siis maapallon pinnalla sitä ympäri ja aiheuttavat sääilmiöitä.
Avaruudessa on kaasuja, mutta yleisin kaasu on vety, jota ei ihminen voi hengittää.- Anonyymi00002
Toisekseen sitä vetyä on myös niin vähän että käytännössä avaruus on tyhjiö. Planeettojen välisessä avaruudessa on n. 1-2 vetyatomia kuutiosentissä, ja ilmakehässä on meren pinnan tasolla muutama sata miljardia kertaa enemmän happea, vetyä ynm. kaasuatomeita.
- Anonyymi00003
No voi herran jestas... Mene kouluun takasin. Oliskohan nyt mitenkään mahdollisesti niin, että gravitaatio ja siis maan painovoima pitää maan ilmakehän maan ympärillä? Maa siis vetää ilmakehän kaasuja puoleensa, tai siis maan aiheuttama gravitaatio tekee sen. Et ole sattunut muuten huomaamaan, että maan ilmakehä ohenee kun mennään ylöspäin? Eli mitä lähemmäksi mennään kohti avaruutta sitä ohuemmaksi maan ilmakehä käy. Et oo siis vissiin tullut tuota ajatelleeksi? Paksuimmillaan ilmakehä on siis maan pinnalla ja se johtuu nimenomaan gravitaatiosta sekin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3073015Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612343Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492033- 1191806
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261729Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 661359
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781233