Täällä oli jokunen aika sitten hyviä tarinoitsijoita kuten Harmis ja Disse. Molemmat olivat lahjakkaita tarinoitsijoita jotka ilostuttivat meitä kaikkia erinomaisilla tarinoillaan.
Vieläkö linjoilla on joku tarinan omaava lahjakas yksilö joka haluaa päästää tarinan ilostuttamaan tätä pientä yhteisöämme?
Vielä parempi jos löytyy useampi erityiseen ja kunnioitettuun rooliin. Tai sit huutelen tyhjyyteen. Mut juu, tarinointi on vanha ja ihailtava tapa, joka jäänyt pois nykyajan kiireessä ja informaatiotulvaan.
Olisin kiitollinen jos joku jaksaisi tarinoida meille sinkkulalaisille. Omat lahjani sillä saralla ovat hyvin rajalliset, siksipä kyselen tarinankertojan perään. Sillä kaikki rakastavat tarinoita.
Tarinaniskijä hakusessaan
36
336
Vastaukset
- Anonyymi00002
Kerran menin metsään ja löin pääni puuhun.
- Anonyymi00003
Kaikki eivät rakasta tarinoita.
🦄Tarinointi on yksi vanhimpia ihmisen viihdemuotoja. Toki jos sinä et pidä tarinoista, niin ei sinun ole pakko. Saat olla tykkäämättä.
- Anonyymi00007
Pikku-pirpana kirjoitti:
Tarinointi on yksi vanhimpia ihmisen viihdemuotoja. Toki jos sinä et pidä tarinoista, niin ei sinun ole pakko. Saat olla tykkäämättä.
Tiedän sen, ja tiedän syynkin tarinoiden suosioon: tarinan kuunteleminen on saattanut antaa vinkkejä, joiden avulla kuuntelija pysyy paremmin hengissä.
Minäkin pidän eloonjäämisvinkeistä, mutta haluan ne analyysin muodossa. Useimmat tarinat ovat liian epäanalyyttisiä. Monesti ne sisältävät pelkän tapahtumakuvauksen. Sellaisella, ilman analyysiosiota, ei tee mitään, eikä sellaista jaksa kuunnella tai lukea.
🦄 Anonyymi00007 kirjoitti:
Tiedän sen, ja tiedän syynkin tarinoiden suosioon: tarinan kuunteleminen on saattanut antaa vinkkejä, joiden avulla kuuntelija pysyy paremmin hengissä.
Minäkin pidän eloonjäämisvinkeistä, mutta haluan ne analyysin muodossa. Useimmat tarinat ovat liian epäanalyyttisiä. Monesti ne sisältävät pelkän tapahtumakuvauksen. Sellaisella, ilman analyysiosiota, ei tee mitään, eikä sellaista jaksa kuunnella tai lukea.
🦄No.. sinä olet sellainen. Saat toki ollakin. Mutta minä itse en välitä analyyseistä tuon taivaallista. Ei vaan jaksa kiinnostaa. Turhaa koko analysointi. Ajan haaskuuta.
Kunnon tarina on viihdyttävä. Ei kaipaa mielestäni kuivaa analyysiä kyytipojaksi. Mutta sehän on nyt vain mielipiteeni, ei mikään julistus.- Anonyymi00008
Pikku-pirpana kirjoitti:
No.. sinä olet sellainen. Saat toki ollakin. Mutta minä itse en välitä analyyseistä tuon taivaallista. Ei vaan jaksa kiinnostaa. Turhaa koko analysointi. Ajan haaskuuta.
Kunnon tarina on viihdyttävä. Ei kaipaa mielestäni kuivaa analyysiä kyytipojaksi. Mutta sehän on nyt vain mielipiteeni, ei mikään julistus.Juu, en ole edes elossa ilman analyysiä. 😵 Kaikki muu on minulle tylsää.
En siis hyväksy väitettä siitä, että kaikki pitäisivät tarinoista.
🦄 Anonyymi00008 kirjoitti:
Juu, en ole edes elossa ilman analyysiä. 😵 Kaikki muu on minulle tylsää.
En siis hyväksy väitettä siitä, että kaikki pitäisivät tarinoista.
🦄Eihän sinun tarvitse hyväksyä väitettäni. Siinähän olet hyväksymättä. Ei tämä maailma siitä muutu sen hurskaammaksi. Saat puolestani olla asiasta ihan just sitä mieltä kuin olet. Yksi lysti minulle.
Minä en ala nillittämään pikkuasioista. Sinun on hyvä olla kun et hyväksy mielipidettäni joten so be it. Ihan kuten sinun on hyvä olla. Ole sillain. Peace!
- Anonyymi00004
Jos olisin yksisarvinen niin myisin paskaani.
- Anonyymi00005
Tarinointi ei sovi tähän päivään...
Vilma Nissinen avautui väkevästi kohusta: ”Kiitos ihan perkeleesti”
https://www.is.fi/hiihtolajit/art-2000011737613.html
Siinä loukkaa jotakuta ja ei voi sanoa sanoja, mitkä ei ole tarkoin mietittty.
Loukkautuminen ei ole mitään... mutta nykyään loukkaannutaan vaikka varuilta ja muiden puolesta. Maailmasta viedään ylimääräinen happi. Jokainen hengittää vain sen minkä tarvitsee. Ei sitä mihinkään hörötykseen tuhlata.
Jotkut kihomadot Norjan vuonoilla kuolee, jos täällä hörötetään tarpeettomasti. Kuka tunnustaa haluavansa olla vuonokihomatojen murhaaja?
Sinäkö?Tosiaan. Tuo loukkaantumisen jalo taito on otettu uskonnon kaltaiseksi agendaksi. Ja hitot siitä. Nyt joukolla opettelemaan loukkaantumisen jaloa taitoa sillä että opetellaankin olamaan loukkaantuneita. Hitto mitä puuteripyllyjä osa ihmisistä on. Jos ei itse osaa käsitellä loukkaantumisen tunnetta jo on turhan herkkähipiäinen, ni ei se ole muiden vika.
Ja en tietty puhu kiusaamisesta, se on ihan eri asia. Leikki leikkinä, seksi seksinä ja sormet pois pyllystä sanoi polliisi. Vanha kansanviisaus.
Tarkoituksellinen haukkuminen on turhaa ja nimitteleminen alhaista, sen nyt ymmärtää jopa tälläinen pikkuisen tyhmempikin kansalainen, kuten minä. Mikä siinä sitten on niin vaikeaa fiksumpien kanssa? No just toi puolesta loukkaantuminen.. ihan tyhmää. Osoittaa vain mielen köyhyyttä ja luonteen heikkoutta tuommoinen toisen puolesta loukkaantuminen.
Ja mitä vuononkihomatoihin tulee, kuolkoon. Minä haluan höröttää. Valitsen hörötyksen. Tapan vaikka jokaisen vuononkihomadon jos on pakko. Ei elämä saa olla liian vakavaa.- Anonyymi00006
Pikku-pirpana kirjoitti:
Tosiaan. Tuo loukkaantumisen jalo taito on otettu uskonnon kaltaiseksi agendaksi. Ja hitot siitä. Nyt joukolla opettelemaan loukkaantumisen jaloa taitoa sillä että opetellaankin olamaan loukkaantuneita. Hitto mitä puuteripyllyjä osa ihmisistä on. Jos ei itse osaa käsitellä loukkaantumisen tunnetta jo on turhan herkkähipiäinen, ni ei se ole muiden vika.
Ja en tietty puhu kiusaamisesta, se on ihan eri asia. Leikki leikkinä, seksi seksinä ja sormet pois pyllystä sanoi polliisi. Vanha kansanviisaus.
Tarkoituksellinen haukkuminen on turhaa ja nimitteleminen alhaista, sen nyt ymmärtää jopa tälläinen pikkuisen tyhmempikin kansalainen, kuten minä. Mikä siinä sitten on niin vaikeaa fiksumpien kanssa? No just toi puolesta loukkaantuminen.. ihan tyhmää. Osoittaa vain mielen köyhyyttä ja luonteen heikkoutta tuommoinen toisen puolesta loukkaantuminen.
Ja mitä vuononkihomatoihin tulee, kuolkoon. Minä haluan höröttää. Valitsen hörötyksen. Tapan vaikka jokaisen vuononkihomadon jos on pakko. Ei elämä saa olla liian vakavaa.Tiedän, että haluat pitää hurtin huumorin.. jpa itsellenauramisen kunniassa, ihonväristä ja etnisyydestä huolimatta...
Mutta sille pitää olla yleinen tilaus...
Huora tekee sen mitä asiakas haluaa ja mistä maksaa, teatteri pyöriin vain asiakkaista... tai helkatinmoisilla ökytyypeillä jotka ostaa koko salin itselleen... Anonyymi00006 kirjoitti:
Tiedän, että haluat pitää hurtin huumorin.. jpa itsellenauramisen kunniassa, ihonväristä ja etnisyydestä huolimatta...
Mutta sille pitää olla yleinen tilaus...
Huora tekee sen mitä asiakas haluaa ja mistä maksaa, teatteri pyöriin vain asiakkaista... tai helkatinmoisilla ökytyypeillä jotka ostaa koko salin itselleen...Juurikin noin.. minun tosin pitää itse nyt lähteä "huoraamaan" palkkani eteen. En tosin tee sitä teatterissa, vaan tehtaassa mut aika sama asia.
En ole tarinoitsija, mutta minut yllätti se kuinka epäsuosittu adjektiivitarina-aloitus oli, koska siihen olisi saanut jokainen osallistua. 😏
Joskus on vain hiljaisempaa palstalla. Heitä siihen adjektiivitarinaan nosto, josko siihen tartuttaisiin sit innokkaammin.
Iskin tarinaa miehen logiikassa aikoinaan. Muitten vuoro. 🙂
- Anonyymi00009
Olis kiva kuulla tarinaa kun sinkkunaiset kertoo miksi ei ole omaa miestä ei suhdetta eli utopistista tarinaa
- Anonyymi00010
Kaipaat siis sittenkin parisuhdetta, vaikka sitkeästi sen kiistätkin, että joku hipsisi lauantai aamuisin hipsakassa kotia ja kertoisi satuja ja tarinoita.
Höh.. mä huolehdin vain omista hipsimisistäni.. sunnuntaiaamun jorinat ei ihan iske.
Ja sikseen mä mitään baarikärpästä ottaisikaan.
Joku raja.
Palstatarinointia, sitä kaipasin. Turinointia ja huumorin kukkasia. Itse olen aika lahjaton sillä saralla, ja siksi ihailenkin tarinan kertojia.
- Anonyymi00011
Grrr!
Vai että tarinaa sitä ollaan vailla, saamanne pitää!
Suomalaisen asiakaspalvelun uudet tuulet, laskutus
Nykyaikainen suomalainen asiakaspalvelu on ottanut suuria harppauksia siitä ajasta, kun hikiset ja pahanhajuiset kulit jonottelivat karvalakit päässään pankissa maksaakseen laskunsa.
Tänään voit saada laskun kirjeellä kotiisi ja maksaa sen vaikka kauppakeskuksen aulan maksuautomaatissa ohimennessäsi! Kätevää, eikö olekin?
Asiakasprosessit on myös optimoitu nykyajan vaatimuksia vastaaviksi ja ne tuottavat aina parhaan mahdollisen tuloksen, vaikka valistumattomat voivat väittää muuta.
PalstaTrolli saa puhelinyhtiöltä laskun ja yrittää maksaa sen automaatissa. Laskua, jonka loppusumma on 0,00 ei voi kuitenkaan maksaa ja PalstaTrolli antaa asian olla kohauttaen olkapäitään.
Onneksi puhelinyhtiö on tarkkana laskuistaan ja ei hyväksy moista vilunkipeliä. Kyllä laskut pitää maksaa! Tämän seurauksena PalstaTrolli saa karhun ja päättää soittaa asiakaspalveluun.
PalstaTrolli: Hej på dig! Sain teiltä tällaisen karhun, mikä on mielestäni harvinaisen perusteeton.
Aspa: Onko sinulla laskun numeroa?
PalstaTrolli: No voe tokkiinsa, se on 69696969
Aspa: Kiitos, joo sulla on jäänyt lasku maksamatta. Se pitäisi maksaa ja perintäkulut myös.
PalstaTrolli: Voinko kiinnittää huomionne siihen, että alkuperäisen laskun summa oli 0,00 ja sitä ei voi siksi maksaa.
Aspa: Ai, niinpä on. Mutta karhu pitää silti maksaa.
PalstaTrolli: Ei pidä. Mietihän nyt hieman voitteko peria olematonta laskua.
Aspa: Kyllä se pitää maksaa ja jos ei maksa, niin sitten se menee perintätoimistolle ja jos ei sittenkään maksa niin pidemmän päälle oikeuteen.
PalstaTrolli: Niin. Oikeastaan voisin päästää tämän asianmukaisten reklamaatioiden jälkeen oikeuteen. Silloin oikeudenkäyntikulut tulisivat teidän maksettavaksenne.
PalstaTrolli: Ihan vakavasti puhuen, vaadin sinua poistamaan tämän laskun järjestelmästänne.
Aspa: Ei se sillai mene, ei laskuja voi poistaa noin vain.
PalstaTrolli: Ei sinulla satu olemaan siinä lähellä esimiestä tai muuta neuvojaa, kysy hänen mielipidettään.
Aspa: Oota vähän.
Aspan pomo: Joo, siis lasku pitää maksaa tai se menee perintään.
PalstaTrolli: Siis se jonka loppusumma oli 0,00 ja mitä ei voi siksi maksaa?
Aspan pomo: Ai, no niinpäs on. Joo. Tosiaan.
Aspan pomo: Höö, tuota.
Aspan pomo: Jos maksat vaikka yhden sentin ja karhun maksun, niin hyvitämme sen sentin ensi laskustasi?
PalstaTrolli: Ai sen sentin vai? Ja pidätte loput rahat? Ei käy.
Aspan pomo: Se olisi helpoin tapa meille.
PalstaTrolli: Ymmärrän kyllä että olen palvelemassa teitä, mutta nyt alkaa jo hivenen harmittaa. En maksa ja kiitos. Hei vaan.
Aspan pomo: Hei.
Luonnollisestikin yhtiö jatkaa perimistä aasiakkaan turhista marinoista riippumatta, sillä eihän sellainen nyt käy että noin vain yritetään luistella taloudellisista vastuista.
Mitä sellaisesta yhteiskunnasta nyt tulisi, jossa noin vaan jätetään laskut maksamatta?
PalstaTrolli myös hukkaa yhtiön kallista aikaa kirjoittelemalla sekavan sepustuksensa siitä, miksi hänen ei pidä maksaa, sulkemalla sen kirjattuun kirjeeseen ja lähettämällä sen yhtiön konttoriin.
Luonnollisestikaan mitään vastausta ei tule, sillä mitä ihmettä jonkun aasiakkaan laskunmaksuvaikeudet kuuluvat yhtiölle? Ja kuka käyttää edes kirjeitä nykyaikana?
PalstaTrollia lähestyy asiakasprosessin mukaisesti perintäyhtiö, jolle PalstaTrolli jälleen kirjailee taas hölmöjä kuvitelmiaan siitä, että perittävää laskua ei muka tarvitse maksaa ja perintä pitää keskeyttää välittömästi.
Koska PalstaTrolli vain jänkkää joutavia ja kieltäytyy maksamasta velkojaan eikä ole yhteistyöhaluinen edes oikeuden kanssa, niin velan käsittely siirtyy täysimittaiseen oikeudenkäyntiin.
Eikö se nyt riittäisi, että näin selkeässä ja riidattomassa tapauksessa ulosottomies, perintäyhtiön edustaja ja tuomari löisivät aasiakasta turpaan kulman takana, kunnes rahat löytyisivät? Aina niitä rikollisia pitää hyysätä!
Valitettavasti virtaviivaisen asiakaspalveluprosessin kulku häiriintyy tässä vaiheessa pahasti ja peräti tyssää jonnin joutavaan muotoseikkaan (kuten perittävän summan puuttumiseen).
Ja niin PalstaTrolli ei pääsekään vastaamaan tekosistaan, vaikka syytä olisi selvästi ollut. Olisi oppinut olemaan parempi asiakas ja noudattamaan yhtiön käytäntöjä sekä muutenkin ymmärtämään paikkansa.
Mistä saataisiin parempia asiakkaita, tällaisten, no sanotaan nyt ihan suoraan, maksukyvyttömien aasiakkaiden tilalle?
Kyllä se on niin että asiakaspalveluprosessista ei voi joustaa parhaimman mahdollisen tuloksen takaamiseksi ja laskut on maksettava!- Anonyymi00012
Pikku-pirpana kirjoitti:
Kiitos. Hörähdin oikein maukkaasti tarinallesi. Aivan parhautta.
Olkaa niin hyvä.
Ihmisten nilkkojen kalvamisen, matka-arkun kulman nakertamisen sekä yleisin ilkeyden lisäksi pidän tarinoiden kirjoittamisesta. Anonyymi00012 kirjoitti:
Olkaa niin hyvä.
Ihmisten nilkkojen kalvamisen, matka-arkun kulman nakertamisen sekä yleisin ilkeyden lisäksi pidän tarinoiden kirjoittamisesta.Oih! Löysinkös siis sittenkin tarinankertojan täältä? Minä kannustan sinua tarinoimaan jatkossakin. Ja voit ilmentää itseäsi ja teroitella kulmahampaitasi niiden myötä.
Täällä oli se Punkalaitumelainen jolla oli hyviä tarinoita, Simitikin on joskus kunnostautunut sillä saralla. Myös Funis täytyy mainita.. aivan parhaita.- Anonyymi00014UUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Oih! Löysinkös siis sittenkin tarinankertojan täältä? Minä kannustan sinua tarinoimaan jatkossakin. Ja voit ilmentää itseäsi ja teroitella kulmahampaitasi niiden myötä.
Täällä oli se Punkalaitumelainen jolla oli hyviä tarinoita, Simitikin on joskus kunnostautunut sillä saralla. Myös Funis täytyy mainita.. aivan parhaita.Ehkä löysit, ehkä et.
Mutta on mahdollisuuksia rajoissa, että kirjoitan jotain omaksi ja sinun iloksesi, sillä kulmahampaani todellakin vaativat hieman teroitusta.
En kuitenkaan sinuna pidättäisi hengitystäni sitä odotellessa. - Anonyymi00015UUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Oih! Löysinkös siis sittenkin tarinankertojan täältä? Minä kannustan sinua tarinoimaan jatkossakin. Ja voit ilmentää itseäsi ja teroitella kulmahampaitasi niiden myötä.
Täällä oli se Punkalaitumelainen jolla oli hyviä tarinoita, Simitikin on joskus kunnostautunut sillä saralla. Myös Funis täytyy mainita.. aivan parhaita.Grrr!
Pikku-pirpana alkaa olla varmasti jo ihan sininen pidätettyään hengitystään tarinaa odotellen koko vuorokauden (ja se on mokomalle ihan oikein!).
Tässä oli päivällä sellainen 20 minuutin tyhjä väli ja päätin teroittaa kulmahampaitani wanhoihin kansantarinoihin.
Seurauksena lystikäs, perin löyhästi todellisuuteen pohjautuva kokkapuhe.
Siinä riittää haitallisia stereotypioita, poliittista vihapuhetta sekä erotiikkaa ilman liukuvoidetta.
S’il vous plaît! - Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ehkä löysit, ehkä et.
Mutta on mahdollisuuksia rajoissa, että kirjoitan jotain omaksi ja sinun iloksesi, sillä kulmahampaani todellakin vaativat hieman teroitusta.
En kuitenkaan sinuna pidättäisi hengitystäni sitä odotellessa.Olipa kerran kolme kansantaloutta, Ruotsi, Norja ja Suomi.
Kansantaloudet asustelivat kaukana kylmässä pohjolassa. Ne olivat joutuneet satunnaiseen sekä tavattoman yllättävään (suorastaan mahdottomaan ennustaa) taantumaan ja kotimarkkinoilla ei ollut enää mitään syömistä ja siksi ne olivat kovin nälkäisiä.
Meren toisella puolella sisämarkkinat siintelivät houkuttelevasti täynnä isompia kauppoja. Mutta noille markkinoille päästäkseen kansantalouksien oli kuljettava pelottavan vapaa-kauppa-sillan yli. Valitettavasti sillan alla huhuttiin asustavan ilkeän EU-peikon.
Minulla on puute markkinoista, sanoi Ruotsi. Aion päästä sisämarkkinoille enkä pelkää EU-peikkoa!
Ja ennenkuin muut ehtivät estellä pohjoismaisen yhteistyön ja Pohjola-Nordenin nimissä, urhea Ruotsi astui sillalle.
"Hejssan-hopsan-falle-ralle-raa" se lauleskeli kipittäessään sillalle.
Silloin sillan alta löyhähti inhottava ranskalaisen byrokratian ja savustettujen ostereiden lemu ja sieltä kuului uhkaavaa direktiivien lausuntaa, joka on tulkittavassa ihmisten kielellä jotenkin näin: "Kuka uskaltaa tulla sisämarkkinoilleni?".
Minä vain, Ruotsi sanoi ääni vapisten.
Ha-haa sanoi EU-peikko. Minä tulen ylös, vien sinut sillan alle ja otan sinulta oman valuutan, päätösvallan, rahat ja laitan sinua ikuisesti kuivana kakkoseen!
Vaikka kuivana kakkoseen hieman houkuttelikin Ruotsia, niin siltikin homma siitä vähän haiskahti. Ja niin Ruotsi sanoi, että hänen jälkeensä tulee paljon mukavampia kansantalouksia kerittäväksi, nyljettäväksi ja teurastettavaksi.
EU-peikko mietti hetken. Koska EU-peikkoa eivät paljon oikeat työt napanneet, se päätti ottaa uhrikseen helpomman kohteen.
Ja niin Ruotsi pääsi sillan ylitse säilyttäen oman valuuttansa ja rahansa, ainakin.
Tästä rohkaistuneena Norja astui sillalle möristen jotain, joka kuullosti kivivyöryltä norjalaiseen vuonoon sähkökitaralla säestettynä.
Silloin sillan alta kuului Maastrichtin sopimuksen ensimmäinen pykälä ja Norjaa alkoi homma vähän epäilyttää. Sitten tuli valkosipulietanoiden kylmän paistinliemen ja saksalaisen huumoriohjelman televisioimisen epäpyhä allianssin esanssi, joka on tulkittavassa ihmisten kielellä jotenkin näin: "Kuka uskaltaa tulla sisämarkkinoilleni?".
Minä vain, Norja sanoi ääni väristen.
Ha-haa sanoi EU-peikko mina tulen ylös, vien sinut sillan alle ja vien sinulta oman valuutan, päätösvallan, rahat ja laitan sinua kuivana kakkoseen, ikuisesti!
Norjasta tämä vaikutta todella ikävältä ja niin Norja sanoi, että hänen jälkeensä tulee paljon mukavampia kansantalouksia kerittäväksi, nyljettäväksi ja teurastettavaksi.
EU-peikko mietti hetken. Koska EU-peikkoa eivät vieläkään oikeat työt napanneet, se päätti ottaa uhrikseen helpomman kohteen.
Ja niin Norja pääsi sillan ylitse säilyttäen oman valuuttansa, itsenäisyytensä ja rahansa.
Kohta myös Suomi tömisteli sillalle hyräillen kannustavaa laulua (On aivan sama milloin kuolet ratsumies...).
Silloin sillan alta nousi EU-peikko ja sanoi, että nyt tämä tälläinen saa riittää. Sinä luovut heti omasta valuutasta, kirjaat perustuslakiin että olet EU:n oma, maksat heti rahaa tänne Bryssiin sillan alle (kun hanhen maksapallerot ja shamppaja ovat nykyisin niin vietävän kalliita) ja rankaiset ihmisiä "vihapuheesta".
Peikon yllätykseksi Suomi ei pelkästään tehnyt tätä, vaan lupasi toteuttaa kaikki direktiivit typerimmän kautta, valvoa käyrät kurkut tosi tarkkaan ja antaa EU-peikolle jotain 20 mrd nyt näin alkajaisiksi ostereihin ja ilmastointiiin. Tämän jälkeen Suomi pyllisti nöyrästi odottaen melaa hanuriin.
Niin pääsi sitten Suomikin takapuoli kipeänä sillan ylitse.
Ja näin kaikki kolme kansantaloutta pääsivät turvallisesti sisämarkkinoille. Välillä EU-peikon suureksi huviksi ka hämmästykseksi Suomi lyö itseään kiveksille kunnianhimoinen-ilmastopoliiikka-vasaralla sekä yhteisvelka-lekalla ja kiittää EU-peikkoa tämän armollisuudesta.
Sen pituinen se. - Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Olipa kerran kolme kansantaloutta, Ruotsi, Norja ja Suomi.
Kansantaloudet asustelivat kaukana kylmässä pohjolassa. Ne olivat joutuneet satunnaiseen sekä tavattoman yllättävään (suorastaan mahdottomaan ennustaa) taantumaan ja kotimarkkinoilla ei ollut enää mitään syömistä ja siksi ne olivat kovin nälkäisiä.
Meren toisella puolella sisämarkkinat siintelivät houkuttelevasti täynnä isompia kauppoja. Mutta noille markkinoille päästäkseen kansantalouksien oli kuljettava pelottavan vapaa-kauppa-sillan yli. Valitettavasti sillan alla huhuttiin asustavan ilkeän EU-peikon.
Minulla on puute markkinoista, sanoi Ruotsi. Aion päästä sisämarkkinoille enkä pelkää EU-peikkoa!
Ja ennenkuin muut ehtivät estellä pohjoismaisen yhteistyön ja Pohjola-Nordenin nimissä, urhea Ruotsi astui sillalle.
Silloin sillan alta löyhähti inhottava ranskalaisen byrokratian ja savustettujen ostereiden lemu ja sieltä kuului uhkaavaa direktiivien lausuntaa, joka on tulkittavassa ihmisten kielellä jotenkin näin: "Kuka uskaltaa tulla sisämarkkinoilleni?".
Ha-haa sanoi EU-peikko. Minä tulen ylös, vien sinut sillan alle ja otan sinulta oman valuutan, päätösvallan, rahat ja laitan sinua ikuisesti kuivana kakkoseen!
Vaikka kuivana kakkoseen hieman houkuttelikin Ruotsia, niin siltikin homma siitä vähän haiskahti. Ja niin Ruotsi sanoi, että hänen jälkeensä tulee paljon mukavampia kansantalouksia kerittäväksi, nyljettäväksi ja teurastettavaksi.
EU-peikko mietti hetken. Koska EU-peikkoa eivät paljon oikeat työt napanneet, se päätti ottaa uhrikseen helpomman kohteen.
Ja niin Ruotsi pääsi sillan ylitse säilyttäen oman valuuttansa ja rahansa, ainakin.
Tästä rohkaistuneena Norja astui sillalle möristen jotain, joka kuullosti kivivyöryltä norjalaiseen vuonoon sähkökitaralla säestettynä.
Silloin sillan alta kuului Maastrichtin sopimuksen ensimmäinen pykälä ja Norjaa alkoi homma vähän epäilyttää. Sitten tuli valkosipulietanoiden kylmän paistinliemen ja saksalaisen huumoriohjelman televisioimisen epäpyhä allianssin esanssi, joka on tulkittavassa ihmisten kielellä jotenkin näin: "Kuka uskaltaa tulla sisämarkkinoilleni?".
Ha-haa sanoi EU-peikko mina tulen ylös, vien sinut sillan alle ja vien sinulta oman valuutan, päätösvallan, rahat ja laitan sinua kuivana kakkoseen, ikuisesti!
Norjasta tämä vaikutta todella ikävältä ja niin Norja sanoi, että hänen jälkeensä tulee paljon mukavampia kansantalouksia kerittäväksi, nyljettäväksi ja teurastettavaksi.
EU-peikko mietti hetken. Koska EU-peikkoa eivät vieläkään oikeat työt napanneet, se päätti ottaa uhrikseen helpomman kohteen.
Ja niin Norja pääsi sillan ylitse säilyttäen oman valuuttansa, itsenäisyytensä ja rahansa.
Kohta myös Suomi tömisteli sillalle hyräillen kannustavaa laulua (On aivan sama milloin kuolet ratsumies...).
Silloin sillan alta nousi EU-peikko ja sanoi, että nyt tämä tälläinen saa riittää. Sinä luovut heti omasta valuutasta, kirjaat perustuslakiin että olet EU:n oma, maksat heti rahaa tänne Bryssiin sillan alle (kun hanhen maksapallerot ja shamppaja ovat nykyisin niin vietävän kalliita) ja rankaiset ihmisiä "vihapuheesta".
Peikon yllätykseksi Suomi ei pelkästään tehnyt tätä, vaan lupasi toteuttaa kaikki direktiivit typerimmän kautta, valvoa käyrät kurkut tosi tarkkaan ja antaa EU-peikolle jotain 20 mrd nyt näin alkajaisiksi ostereihin ja ilmastointiiin. Tämän jälkeen Suomi pyllisti nöyrästi odottaen melaa hanuriin.
Ja näin kaikki kolme kansantaloutta pääsivät turvallisesti sisämarkkinoille. Välillä EU-peikon suureksi huviksi ka hämmästykseksi Suomi lyö itseään kiveksille kunnianhimoinen-ilmastopoliiikka-vasaralla sekä yhteisvelka-lekalla ja kiittää EU-peikkoa tämän armollisuudesta.
Sen pituinen se.Hmm, tätä pitää hieman vielä hioskella.
Siinä on kirjoitusvirheitä ja esimerkiksi EU-peikko ei voisi tehdä mitään Ruotsin kohdalla, koska päivärahojen maksaminen saattaisi keskeytyä.
Osterit mainitaan tarpeettomasti kahteen kertaan.
Ja lopun Suomalaista masokismia pitää kuvata kenties hieman toisin, se on nykyisellään aika tönkkö.
Toisaalta, mitä sitä voi odottaa muutamalta kymmeneltä minuutilta. - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Sen pituinen se.Ei taivas sentään 🤣
Ei ihan helppoa ole olla suomalainen 😂
🙏 - Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Sen pituinen se.No pikkusenkos repesin!
Laitetaan tämän kunniaksi soimaan
Tapio Rautavaara: On aivan sama
- Anonyymi00013
Tämän minä laitoin joskus syksyllä tänne, mutta ihan siltä varalta, että kana Kanasen kohtalo olisi jäänyt pimentoon.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19125310/pohdintaa-nykypolitiikasta-ja-historiasta
Ja ei, tämä tarina ei ole hauska! Kiinnitin itsekin huomiota että Harmis on kadonnut palstalta (samoin kai MikkoJuhan ja se "Suvelan sulttaanikunnan" asukas jonka nimimerkkiä en valitettavasti enää muista). Sitä en huomannut että Dissekin nykyisin puuttuu.
No mun mielestä mä keskustelin harmiksen kanssa ikävissä jokin aika sitten. Mutta voin olla väärissä, kun sekoilen nykyään niin paljon. No mikko juhani taas saavutti tavoitteensa tai jotain sinne päin. Sulttaani taas katos ja tuli takas ja taas lähti. Disse lähti taas ovet paukkuen. Ja sitten mä luulin, että säkin oot lähteny, mutta et kai sittenkään.
En tiedä puhuinko liikoja, mutta julkisiahan nää kaikki on mitä tänne kirjotetaan.JeroP kirjoitti:
No mun mielestä mä keskustelin harmiksen kanssa ikävissä jokin aika sitten. Mutta voin olla väärissä, kun sekoilen nykyään niin paljon. No mikko juhani taas saavutti tavoitteensa tai jotain sinne päin. Sulttaani taas katos ja tuli takas ja taas lähti. Disse lähti taas ovet paukkuen. Ja sitten mä luulin, että säkin oot lähteny, mutta et kai sittenkään.
En tiedä puhuinko liikoja, mutta julkisiahan nää kaikki on mitä tänne kirjotetaan."En tiedä puhuinko liikoja, mutta julkisiahan nää kaikki on mitä tänne kirjotetaan."
Ei tuossa mun mielestä liikaa ole "paljastettu" kun kuitenkin puhutaan vain nimimerkeistä eikä henkilöiden oikeista nimistä. Onhan sellaisiakin foorumeita, joissa "kaipaillaan" poistuneita nimimerkkejä ja pohditaan mitä heille kuuluu.Moni on siirtynyt joko puskiin, tauolla tai poistuneet keskuudestamme. Disukka käy väliin anona, Suvelan Sulttaani, eli Rande boikotoi palstaa kun tämä paska ei oikein toimi nykyään. Mikkis on lopettanut, Ellu on hyvin harvakseltaan piipahtanut jne..
Mutta uusia on tullut ja joitakin paluumuuttajiakin ehkä.
Ja onhan se parempi pitää taukoa, jos palsta ei anna mitään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit585534KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1953557Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182368Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei222365Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro91158- 1021038
Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT621017Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu181002- 81961
Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79955