Fysiikan Nobel-voittaja allekirjoitti

Anonyymi-ap

Fysiikan Nobel-voittaja allekirjoitti maailman ilmastojulistuksen: ”Ilmastohätätilaa ei ole olemassa”
Fysiikan Nobel-voittaja, fyysikko John F. Clauser on allekirjoittanut maailman ilmastojulistuksen. Hänen mukaansa ilmastotiede on metastasoitunut massiiviseksi shokkijournalistiseksi pseudotieteeksi.

35

429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Moneskohan avaus jo samasta asiasta?

• Anonyymi00002

Ei tuo ole vielä mitään sen rinnalla mitä ilmastonmuutosta on suollettu.

:)

• Anonyymi00006

Avaus muistuttaa kretupalstasta, jossa tasaisin väliajoin kysellään miksi on edelleen apinoita jos ihminen on kehittynyt apinasta.

• Anonyymi00003

Petteri Taalashan on tuon todennut jo kauan sitten.

• Anonyymi00004

Wiki:

Climate change denial

In May 2023, Clauser joined the board of the CO2 Coalition, a climate change denial organization.[11] Later that year, Clauser called himself a "climate denier" and claimed "there is no climate crisis".[12] Clauser's views on climate change have been described as "pseudoscience".[12] His belief that cloud cover has more of an impact on Earth's temperature than carbon dioxide emissions is contradicted by the overwhelming scientific consensus on climate change.[12][13][14][15] Observational evidence shows the overall current cloud feedback amplifies global warming and does not have a cooling effect.[16]

• Anonyymi00005

' Clauser's views on climate change have been described as "pseudoscience". '

-Satellite data and earthshine measurements (observing light reflected from Earth to the moon) show a significant decline in Earth's albedo from 1998 to 2017. In 2023, planetary albedo may have reached its lowest level since at least 1940, with a notable reduction in the Northern Hemisphere.The reduction in albedo has contributed to an estimated, significant increase in radiative forcing.

• No, kaikki ihmiset eivät vanhene kauniisti...

• Anonyymi00010

Toisena esimerkkinä ketjuun liittynyt agentti...anteeksi anonyymi007.

• Anonyymi00007

Onpa kiva, kun nimenomaan fysiikan Nobelisti tuli minun puolelleni. Juuri nykyaikaista fysiikkaahan minäkin käytin ilmastotieteen vanhaa oppia vastaan jo runsas 8 vuotta sitten, koska sitä on minulle opetettu useassakin koulutuksessa.

Kaivoin esille täsmälliset lämpöopilliset faktat ilmakehän kaasuista, ja ällistyin. Virheet ilmastotieteen opissa kasvihuonekaasuista olivatkin paljon isompia, kuin oletin. Joka ikinen väite siinä oli täysin väärin.

Myöhemmin aloin käyttämään siitä nimitystä pseudotiede, niin kuin tuo Nobelistikin käytti. Väittämät kun olivat kyllä näennäisesti tieteellisen tuntuisia, mutta eivät mitään todellista tiedettä.

Olen löytänyt sitten myöhemmin muitakin näennäisesti tieteellisiä väittämiä. Kaikkien niiden puolesta täällä on kiivaasti intetty, kun niitä opetetaan tieteenä edelleen kouluissa. Miksikähän jotkut kokevat kouluopit niin jumalallisina.

Minä kun olen joutunut hylkäämään paljonkin oppimaani, niin minä en tuollaista oppien jumalointia ymmärrä ollenkaan. Lähes kaikki, mitä keskikoulussa opetettiin fysiikasta, on kyllä pitänyt paikkansa. Vain yhtä asiaa epäilen vahvasti.

Mietin joku päivä sitten, että saattoi olla minun onneni, että se Englannin kieli aluksi tökki. Muut aineet kyllä meni aina läpi, mutta Englannin takia tuli sitten kertausta muissakin aineissa, ja osa numeroista nousi.

Minä olisin voinut allekirjoittaa tuollaisen ilmastojulistuksen jo 8 vuotta sitten. Tuo on saattanut aiheuttaa Trumpin kannanotot. Minä olen siis ollut jo 8 vuotta sillä kannalla, että ilmaston muutos ei ole uhka vaan mahdollisuus.

Minä nimittäin tiedän, mitä tuolla ilmakehässä todellisuudessa tapahtuu, ja miksi tapahtuu. On ollut hullua luottaa lähes 200 vuotta vanhoihin oppeihin.

Se aika oli muutenkin pseudotieteen kulta-aikaa. Lääkkeinäkin kaupattiin vaikka mitä myrkkyjä. Taisi olla arsenikkiakin joissakin lääkkeissä, ja hienot naiset kaunistivat naamansa lyijyvalkoisella, ja sitten tuli ennen pitkää noutaja.

Lääkitys ja hoitomenetelmät olivat yleensäkin senlaatuista, että oli ihme jos selvisi hengissä. Sitten 1900 luvulla todellinen tiede alkoi korjata niitä virheitä, mutta vieläkin on niitä, jotka luottavat mm. homeopatiaan, joka ei todellakaan ole lääkettä.

Pöljien inttäjien ei tarvitsisi muuta, kuin tunnustaa todeksi typen lämpöopilliset ominaisuudet, jotka aivan taatusti tietää tuo nobelisti, niin he ehkä tajuaisivat, että ilmastonmuutosoppi on pötyä, ja perustuu 1800 luvun pseudotieteelle.

Vain tuo yksi tukijalka pois, niin "baabelintorni" kaatuu. Typpeähän on ilmassa 78%. Kun se todistettavasti absorboi lämpöä, niin ns. kasvihuonekaasut menettävät merkityksen, joka niillä on uskottu olevan. niitähän on vain alle 0,05 %.

Juuri ennen kaikkea tästä minä tajusin runsas 2 vuotta sitten, että se kasvihuoneoppi on todella pahasti viallinen. Kasvihuoneilmiö on kyllä olemassa, mutta se toimii aivan toisin, kuin on uskottu.

Sanotaan nyt vaikka näin, että ilma säilyttää lämpöä ILMASSA mutta ei ilmakehässä. Ilmakehä vuotaa koko ajan lämpöä avaruuteen, ja niin sen pitääkin vuotaa, koska energiaa tulee lisää joka ikinen päivä suunnattoman paljon.

1800 luvulla asia siis ymmärrettiin täysin väärinpäin. Sen se nobelistikin on ilmeisesti tajunnut. Vuotoa ehdottomasti tarvitaan suurin piirtein yhtä paljon kuin tulee lisää energiaa, joka täällä maassa muuttuu lämmöksi.

Se sähkömagneettinen säteily ei siis ole lämpöä, mutta muuttuu maapallolla lämmöksi. Sähkömagneettisena energiana se sitten poistuu avaruuteen.

• Anonyymi00008

Jos pitäisi luoda ilmastotiedettä parodioiva teksti, moniko pystyisi parempaan?

• Anonyymi00009

Huoh. Väitätkö siis, että kaikki ilmakehän kaasut absorboivat ja emittoivat sähkömagneettista säteilyä aivan samalla tavalla? Mistä ne dr. Spencerin satelliitit sitten tietävät mittaavansa juuri hapen lähettämää säteilyä?

• Anonyymi00011

Siinä toinen dementikko.
        Kyseinen nobelisti on jo reikusti yli 80 vuotias ja hänen spesialiteettinsa oli kaukana ilmakehäfysiikasta. Taisi seota vanhoilla päivillään, kun nobelistin maine ei enää ketään kiinnostanut.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Siinä toinen dementikko.
        Kyseinen nobelisti on jo reikusti yli 80 vuotias ja hänen spesialiteettinsa oli kaukana ilmakehäfysiikasta. Taisi seota vanhoilla päivillään, kun nobelistin maine ei enää ketään kiinnostanut.

Älä naura. Dementia iskee, jos on iskeäkseen. Ei se kysy edes koulutustasoa, vaikka aivojaan aktiivisesti käyttävillä todennäköisyys on jonkin verran pienempi. Ei tuo ensimmäinen nobelisti ole, joka alkaa kasikymppisenä sekoilemaan omiaan.

APH on asia sinänsä. Hän tuksin perusduunarina on paljoa älliä omannutkaan. Ainakin käsitykset fysiikasta ovat niin metsässä, että harvoin tuollaista näkee.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Siinä toinen dementikko.

Mutta tuosta ilmastojulistuksesta(kaan) ei taatusti löydy riviäkään joka tukisi Alipainehitsailijan Pölhöfysiikkaa. Yhtään älykkäämpi ihminen osaisi vetää siitä jotain johtopäätöksiä.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Huoh. Väitätkö siis, että kaikki ilmakehän kaasut absorboivat ja emittoivat sähkömagneettista säteilyä aivan samalla tavalla? Mistä ne dr. Spencerin satelliitit sitten tietävät mittaavansa juuri hapen lähettämää säteilyä?

Tähtitieteessä tiedetään, millä aaltopituudella mikäkin kaasu säteilee avaruuteen energiaa, vaikka sinä et sitä tiedäkään. Miksi muuten nimität niitä Spencerin satelliiteiksi. Se jo todistaa ennakkoluuloasi ja tyhmyyttäsi.

Sen satelliittimittauksen on suunnitellut NASA ja NOAA. Spencer on vaan johtanut sitä tiedemiesryhmää, joka sen on suunnitellut, Siellä on tiedetty erittäin paljon enemmän kaasuista, kuin sinä pöljä tiedät, mutta nykyään minäkin tiedän ne samat perusasiat.

Miksihän se on niin mahdottoman vaikea uskoa, että kaikki kaasut absorboivat ja emittoivat aivan samalla tavalla. Minulle sen uskominen oli hirveän helppoa. Ei minulle tarvinnut kertoa se kuin kerran, mutta minä nyt en olekaan tyhmä.

Hoitoalan koulutuksessa se selvisi. Nykyajan peruskoulussa taas syötetään mitä sattuu pötyä fysiikasta. Ei ole millään mennyt täällä jakeluun se, että sellaisilla aloilla, joilla käytetään kaasuja, on pakko tietää niistä totuus, opetettiin peruskoulussa mitä tahansa.

Viime vuosina on meteorologit Suomessa alkaneet säätiedotuksissa käyttämään tällaista ilmaisua: Aamulla aurinko lämmittää ilman. He ovat siis siirtyneet nykyaikaan sieltä sinun palvomalta 1800 luvulta. Minä ymmärsin tuon jo 1960 luvulla.

Vaikka sitä nyt ilmeisesti ei opetetakaan peruskouluissa, niin on jo kauan ollut tieteessä tieto, että auringosta tulevasta sähkömagneettisesta säteilystä noin 30 % heijastuu takaisin avaruuteen jo yläilmakehässä.

Lopusta vain noin puolet pääsee maanpinnalle asti. Puolet jää jo tullessaan ilmakehään ja lämmittää sitä. Eihän tätä tiedetty 1800 luvulla. Se on selvinnyt vasta avaruuslentojen ajalla 1900 luvulla. 1800 luvulla sitä oli mahdotonta tietää.

On siis idioottimaista uskoa vanhaan tieteeseen. Hyvin paljon on muuttunut avaruuslentojen ajalla, ja minä olen omaksunut sitä uutta tietoa. Kaikki kaasut voivat esiintyä sekä nesteenä että kaasuna ja plasmana lämpötilasta riippuen.

Kaikki muut paitsi helium voivat esiintyä myös jäänä. Miksihän nämä hirveän yksinkertaiset fysiikan totuudet eivät mene joidenkin tajuntaan millään. Aineen olomuoto riippuu siitä, kuinka paljon se on absorboinut lämppöä.

Toisinpäin ajateltuna aineen olomuoto riippuu siitä, kuinka paljon se on emittoinut lämpöä, kun sitä on jäähdytetty. Tämä pätee yhtälailla aivan kaikkiin aineisiin.

Ei ole olemassa sellaista ainetta, joka poikkeaisi tästä kaavasta. Sitä ei vaan tiedetty vielä 1800 luvulla. Minun ammateissani se on ollut pakko tietää, eikä sen tietämiseen todellakaan tarvita yliopisto-opintoja.

Ei silloin 1800 luvulla tiedetty sitäkään, että energia auringosta tulee nimenomaan sähkömagneettisena säteilynä, ja vain noin 35 % siitä pääsee maanpinnalle asti. Ei tiedetty sitäkään, että se energia myös poistuu avaruuteen sähkömagneettisena säteilynä.

Koska kaikki kaasut säteilevät avaruuteen eri aaltopituuksilla, Spencerin porukan piti valita niistä jokin, ja kehittää sen mittaamiseen mittalaite. Olisi ollut mahdollista käyttää myös typen säteilemää aaltoaluetta, mutta jostakin syystä he valistivat hapen.

Minä ymmärrän tämän niin, että piti valita sellainen kaasu, jota ilmakehässä on suuri pitoisuus ja pitoisuus pysyy vakiona. Se parantaa ilman muuta mittaustarkkuutta.

Sitten vaan kehitettiin sellainen laite, joka mittaa juuri sitä aaltopituutta, että kuinka paljon sitä mistäkin tulee. Lopusta huolehtii tietokoneohjelma, joka muuttaa säteilymäärän lämpötilalukemaksi.

Tuo kommenttisi todistaa vain aivan täydellisestä tietämättömyydestä mm. tähtitieteen suhteen. Nykyään pystytään analysoimaan jopa eksoplaneettojen kaasupitoisuuksia niiden lähettämän säteilyn perusteella.

Oli siis leikintekoa analysoida maan ilmakehän lähettämää säteilyä. Tiedetään myös meidän aurinkokunnan planeettojen kaasukehän koostumus, ja tieto siitä löytyy Wikipediasta. Minä tiedän tällaista, koska en ole taantunut 1800 luvulle.

Jos planeetan lämpötila on riittävästi pakkasella, niin typpikin esiintyy siellä ainoastaan jäänä. Tämän NASA totesi yhdellä avaruuslennolla.

En muista enää, mikä planeetta se oli, mutta se oli meidän aurinkokunnan kaukaisimpia planeettoja. Maassa taas typpi on ilmakehässä kaasuna. Teollisuudessa ja sairaaloissa käytetään myös nestemäistä typpeä.

No taidatpa edelleenkin mieluummin uskoa vanhaan pötyyn, vaikka tiede on jo kauan sitten todistanut, että se on pötyä. Eihän ilmastohurahtaneille ole tähänkään asti kelvanneet fysiikan totuudet. Minulle ne taas on kelvanneet aina.

Niitä on nykyään kenen tahansa erittäin helppo löytää mm. Wikipediasta. Täytyy vaan osata kunnolla suomenkieltä. Sitähän täällä inttävät ilmastoseonneet eivät osaa.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Tähtitieteessä tiedetään, millä aaltopituudella mikäkin kaasu säteilee avaruuteen energiaa, vaikka sinä et sitä tiedäkään. Miksi muuten nimität niitä Spencerin satelliiteiksi. Se jo todistaa ennakkoluuloasi ja tyhmyyttäsi.

Sen satelliittimittauksen on suunnitellut NASA ja NOAA. Spencer on vaan johtanut sitä tiedemiesryhmää, joka sen on suunnitellut, Siellä on tiedetty erittäin paljon enemmän kaasuista, kuin sinä pöljä tiedät, mutta nykyään minäkin tiedän ne samat perusasiat.

Miksihän se on niin mahdottoman vaikea uskoa, että kaikki kaasut absorboivat ja emittoivat aivan samalla tavalla. Minulle sen uskominen oli hirveän helppoa. Ei minulle tarvinnut kertoa se kuin kerran, mutta minä nyt en olekaan tyhmä.

Hoitoalan koulutuksessa se selvisi. Nykyajan peruskoulussa taas syötetään mitä sattuu pötyä fysiikasta. Ei ole millään mennyt täällä jakeluun se, että sellaisilla aloilla, joilla käytetään kaasuja, on pakko tietää niistä totuus, opetettiin peruskoulussa mitä tahansa.

Viime vuosina on meteorologit Suomessa alkaneet säätiedotuksissa käyttämään tällaista ilmaisua: Aamulla aurinko lämmittää ilman. He ovat siis siirtyneet nykyaikaan sieltä sinun palvomalta 1800 luvulta. Minä ymmärsin tuon jo 1960 luvulla.

Vaikka sitä nyt ilmeisesti ei opetetakaan peruskouluissa, niin on jo kauan ollut tieteessä tieto, että auringosta tulevasta sähkömagneettisesta säteilystä noin 30 % heijastuu takaisin avaruuteen jo yläilmakehässä.

Lopusta vain noin puolet pääsee maanpinnalle asti. Puolet jää jo tullessaan ilmakehään ja lämmittää sitä. Eihän tätä tiedetty 1800 luvulla. Se on selvinnyt vasta avaruuslentojen ajalla 1900 luvulla. 1800 luvulla sitä oli mahdotonta tietää.

On siis idioottimaista uskoa vanhaan tieteeseen. Hyvin paljon on muuttunut avaruuslentojen ajalla, ja minä olen omaksunut sitä uutta tietoa. Kaikki kaasut voivat esiintyä sekä nesteenä että kaasuna ja plasmana lämpötilasta riippuen.

Kaikki muut paitsi helium voivat esiintyä myös jäänä. Miksihän nämä hirveän yksinkertaiset fysiikan totuudet eivät mene joidenkin tajuntaan millään. Aineen olomuoto riippuu siitä, kuinka paljon se on absorboinut lämppöä.

Toisinpäin ajateltuna aineen olomuoto riippuu siitä, kuinka paljon se on emittoinut lämpöä, kun sitä on jäähdytetty. Tämä pätee yhtälailla aivan kaikkiin aineisiin.

Ei ole olemassa sellaista ainetta, joka poikkeaisi tästä kaavasta. Sitä ei vaan tiedetty vielä 1800 luvulla. Minun ammateissani se on ollut pakko tietää, eikä sen tietämiseen todellakaan tarvita yliopisto-opintoja.

Ei silloin 1800 luvulla tiedetty sitäkään, että energia auringosta tulee nimenomaan sähkömagneettisena säteilynä, ja vain noin 35 % siitä pääsee maanpinnalle asti. Ei tiedetty sitäkään, että se energia myös poistuu avaruuteen sähkömagneettisena säteilynä.

Koska kaikki kaasut säteilevät avaruuteen eri aaltopituuksilla, Spencerin porukan piti valita niistä jokin, ja kehittää sen mittaamiseen mittalaite. Olisi ollut mahdollista käyttää myös typen säteilemää aaltoaluetta, mutta jostakin syystä he valistivat hapen.

Minä ymmärrän tämän niin, että piti valita sellainen kaasu, jota ilmakehässä on suuri pitoisuus ja pitoisuus pysyy vakiona. Se parantaa ilman muuta mittaustarkkuutta.

Sitten vaan kehitettiin sellainen laite, joka mittaa juuri sitä aaltopituutta, että kuinka paljon sitä mistäkin tulee. Lopusta huolehtii tietokoneohjelma, joka muuttaa säteilymäärän lämpötilalukemaksi.

Tuo kommenttisi todistaa vain aivan täydellisestä tietämättömyydestä mm. tähtitieteen suhteen. Nykyään pystytään analysoimaan jopa eksoplaneettojen kaasupitoisuuksia niiden lähettämän säteilyn perusteella.

Oli siis leikintekoa analysoida maan ilmakehän lähettämää säteilyä. Tiedetään myös meidän aurinkokunnan planeettojen kaasukehän koostumus, ja tieto siitä löytyy Wikipediasta. Minä tiedän tällaista, koska en ole taantunut 1800 luvulle.

Jos planeetan lämpötila on riittävästi pakkasella, niin typpikin esiintyy siellä ainoastaan jäänä. Tämän NASA totesi yhdellä avaruuslennolla.

En muista enää, mikä planeetta se oli, mutta se oli meidän aurinkokunnan kaukaisimpia planeettoja. Maassa taas typpi on ilmakehässä kaasuna. Teollisuudessa ja sairaaloissa käytetään myös nestemäistä typpeä.

No taidatpa edelleenkin mieluummin uskoa vanhaan pötyyn, vaikka tiede on jo kauan sitten todistanut, että se on pötyä. Eihän ilmastohurahtaneille ole tähänkään asti kelvanneet fysiikan totuudet. Minulle ne taas on kelvanneet aina.

Niitä on nykyään kenen tahansa erittäin helppo löytää mm. Wikipediasta. Täytyy vaan osata kunnolla suomenkieltä. Sitähän täällä inttävät ilmastoseonneet eivät osaa.

Yritin muotoilla niin helpon kysymyksen, että jopa sinäkin ymmärtäisit siitä emävirheen ajattelussasi. Tuossa tekstissäsi juuri vahingossa tunnustat, että ilmakehän kaasut säteilevät avaruuteen eri aallonpituuksilla - eli ne eivät silloin absorboi ja emittoi aivan samalla tavalla! Jokaisen kaasun absorptio- ja emissiokyky on yksilöllinen, joten ne voidaan tunnistaa sen perusteella (kuten esimerkkisi planeettojen kaasukehän kaukokartoitus).

Kaikki aine säteilee mikroaaltosäteilyä, joka on siis IR-säteilyä pitkäaaltoisempaa ja energialtaan heikompaa. Kun satelliitit mittaavat hapen mikroaaltosäteilyä, niin ne tekevät sitä useammalla tarkkaan valitulla aallonpituudella. Näiden perusteella pystytään sitten laskemaan ilmakehän lämpötiloja ja koostumuksia eri korkeuksilla. Happi ei kuitenkaan pysty säteilemään (eikä absorboimaan/ imemään itseensä) IR-säteilyä, mikä erottaa sen esim. hiilidioksidista ja vesihöyrystä. Ilmastotutkijat tietävät kaikkien ilmakehän kaasujen absorptio- ja emissio-ominaisuudet ja muut lämpöopilliset ominaisuudet hyvin tarkkaan, mikä on mahdollistanut sää- ja ilmastosatelliittien suunnittelun.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Älä naura. Dementia iskee, jos on iskeäkseen. Ei se kysy edes koulutustasoa, vaikka aivojaan aktiivisesti käyttävillä todennäköisyys on jonkin verran pienempi. Ei tuo ensimmäinen nobelisti ole, joka alkaa kasikymppisenä sekoilemaan omiaan.

APH on asia sinänsä. Hän tuksin perusduunarina on paljoa älliä omannutkaan. Ainakin käsitykset fysiikasta ovat niin metsässä, että harvoin tuollaista näkee.

Siinä taas idiootti julistaa idiotismiaan. Ilmeisesti olet niitä idiootteja, joiden mielestä kaikki jotka ovat eri mieltä kanssasi ja eri sukupolvea, ovat dementoituneita. Kysymys on sinulla siis pelkästä tyhmän ja tietämättömän harjoittamasta leuhkimisesta eikä todellisestä tiedosta.

Silloin kun minä hain hoitoalan koulutukseen, oli vielä pääsykoe, johon kuului myös älykkyystesti, joka täytyi läpäistä. Eihän sinne lääkärien alaisiksi voinut ottaa sinun kaltaisia täysin oppimiskyvyttömiä ääliöitä. Todennäköisesti sinun ÄO on reilusti alle 100.

Mistä sinä olet oppinut tuon idioottimaisen asenteen perusduunareita kohtaan. Se on nimittäin pelkkää vähänoppineen kakaran idiotismia. Mitä sinä muka tiedät siitä, mitä duunarin täytyy tietää. Et yhtään mitään.

Sinulla on vain pelkkiä typeriä ennakkoluuloja, etkä ole vuosissakaan mitään muuta suostunut oppimaan. Olet pelkkä luonnevikainen paskiainen. Mitään todellista tietoa sinulla ei ole duunareista.

Tiedän, että tuollaista perin tyhmää asennetta esiintyy ennen kaikkea kehä kolmosen sisäpuolella. Sieltähän leimataan idiootiksi vaikka tohtorit, jos ne sattuu asumaan kehä kolmosen ulkopuolella. Niin kävi tekniikan tohtorille, johon tutustuin.

Nuo kommentit viittaavat kyllä siihen, että et ole edes perusduunari. Tuolla tavalla yleensä käyttäytyy ne kaikista oppimattomimmat, ja kehnoimmat, jotka on karsiutuneet joka paikasta, koska eivät pärjäisi missään työssä.

Minä taas olin CNC koneistaja viimeiset 15 vuotta ja huippuosaaja siinä ammatissa. Minä olin huippuosaaja jo koulutuksessa, joka kesti kaksi lukuvuotta. Minä opettelin CNC koneistuksen jo koneistajan peruskurssilla, jota olin silloin käynyt vasta 8 vk.

Tiedätkö sinä edes mitä CNC koneistus on. Siinä voi monella insinöörilläkin mennä sormi suuhun. Nekin joutuvat sitä opiskelussa kuitenkin opettelemaan, niin kyllä ne osaavat arvostaa CNC koneistajat todella korkealle.

CNC koneistajat ovat metallifirmoissa "ykköstykkejä" joiden ammatti on ylivoimaisesti vaikein, ja he sen firman tuloksen tekevät, koska he saavat paljon enemmän valmista aikaan kuin manuaalikoneistajat.

CNC koneistaja tekee valmista 5-10 kertaa niin paljon kuin manuaalikoneistaja. Tuo sinun vuosia kestänyt idioottimainen vittuilusi todistaa vain, että olet erittäin alhainen luonne, ja että sinun tietämyksesi nykyaikaisen duunarin töistä on aivan täysin nolla.

Tuossa siis taas yrittää nolla nolata huippuammattilaista. Ne kaasujen ominaisuudet, jotka todellisessa fysiikassa tunnetaan, on erittäin helppo oppia täysjärkisen perusduunarin, vaikka niitä ei kaikki professoritkaan osaa.

No sinähän et ole niitä koskaan oppinut, joten olet tyhmempi kuin ne perusduunarit ja paljon tyhmempi, Sille perusduunarille ne yleensä täytyy kertoa vain kerran, ja se uskoo heti.

Hitsarihan tarvitsee sitä yksinkertaista tietoa työssään, vaikka teoreettisen fysiikan professori Helsingin yliopistossa ei oppisi sitä koskaan. Metallipuolen diplomi-insinöörit sen kyllä on oppineet.

Niin on oppineet myös tavalliset insinöörit ammattikorkeakoulussa. Sinulla itselläsi ne käsitykset fysiikasta ovat täysin metsässä. Minulla taas on aivan samat käsitykset kuin tekniikan tohtorilla, diplomi-insinööreillä ja insinööreillä metalliteollisuudessa.

Ethän sinä ole koskaan tajunnut edes sitä, mitä se merkitsee, että insinöörit ovat kouluttaneet. Sehän merkitsee aina sitä, että oppilaalla on samat tiedot kuin insinööreillä, koska hänellä on pakko ne olla. Samat perustiedot täytyy olla kaikilla.

Samoin on sairaaloissa. Kaikilla täytyy olla samat perustiedot kuin lääkäreillä, koska työskennellään yhdessä. Helvetin tyhmä olet, kun et ole tätä tajunnut.

Ei sitä ammatillista tietoa opeteta peruskouluissa eikä edes lukioissa eikä myöskään yliopistoissa kenelle tahansa.

Lääkäreille opetetaan ammatilliset tiedot, ja hoitajille opetetaan samat ammatilliset tiedot. Minun vaimoni opiskeli lääketiedettä hiukan enemmän kuin amanuenssit. Niin oli ilmoitettu hänen viimeisessä koulutuksessaan, jossa hän oli huippuoppilas.

Hänellä on samat perustiedot kuin minulla, ja sinut tiedot taas on aivan täysin metsässä. Sinä olet niin tyhmä, että et ole koskaan tajunnut, että homma on nimenomaan niin päin, että kun huipuilla on eri tiedot kuin sinulla, niin sinä olet se tietämätön eikä he.

Sinun ylpeytesi on sokaissut sinut kuvittelemaan, että olet nero. Miten sellainen muka voisi olla nero, joka ei opi fysiikasta edes kaikista yksinkertaisimpia asioita kuten on kaasujen lämpöpilliset ominaisuudet. Sehän on erittäin yksinkertainen asia.

Täällä sitten vittuilee minulle tuollaiset, jotka eivät pysty oppimaan noin hirveän helppoa asiaa, joka hitsarien täytyy oppia. Sinulla se ylivertaisuusvinouma on. Uskot olevasi ylivertainen, vaikka et opi edes helppoja asioita.

Onko se muka oman ylivertaisuuden korostamista, kun olen kertonut, että kaikki minun alallani tietää. Kyllä se on tasavertaisuuden kertomista. Sinulla on vaan paha ongelma luetun ymmärtämisessä.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Siinä taas idiootti julistaa idiotismiaan. Ilmeisesti olet niitä idiootteja, joiden mielestä kaikki jotka ovat eri mieltä kanssasi ja eri sukupolvea, ovat dementoituneita. Kysymys on sinulla siis pelkästä tyhmän ja tietämättömän harjoittamasta leuhkimisesta eikä todellisestä tiedosta.

Silloin kun minä hain hoitoalan koulutukseen, oli vielä pääsykoe, johon kuului myös älykkyystesti, joka täytyi läpäistä. Eihän sinne lääkärien alaisiksi voinut ottaa sinun kaltaisia täysin oppimiskyvyttömiä ääliöitä. Todennäköisesti sinun ÄO on reilusti alle 100.

Mistä sinä olet oppinut tuon idioottimaisen asenteen perusduunareita kohtaan. Se on nimittäin pelkkää vähänoppineen kakaran idiotismia. Mitä sinä muka tiedät siitä, mitä duunarin täytyy tietää. Et yhtään mitään.

Sinulla on vain pelkkiä typeriä ennakkoluuloja, etkä ole vuosissakaan mitään muuta suostunut oppimaan. Olet pelkkä luonnevikainen paskiainen. Mitään todellista tietoa sinulla ei ole duunareista.

Tiedän, että tuollaista perin tyhmää asennetta esiintyy ennen kaikkea kehä kolmosen sisäpuolella. Sieltähän leimataan idiootiksi vaikka tohtorit, jos ne sattuu asumaan kehä kolmosen ulkopuolella. Niin kävi tekniikan tohtorille, johon tutustuin.

Nuo kommentit viittaavat kyllä siihen, että et ole edes perusduunari. Tuolla tavalla yleensä käyttäytyy ne kaikista oppimattomimmat, ja kehnoimmat, jotka on karsiutuneet joka paikasta, koska eivät pärjäisi missään työssä.

Minä taas olin CNC koneistaja viimeiset 15 vuotta ja huippuosaaja siinä ammatissa. Minä olin huippuosaaja jo koulutuksessa, joka kesti kaksi lukuvuotta. Minä opettelin CNC koneistuksen jo koneistajan peruskurssilla, jota olin silloin käynyt vasta 8 vk.

Tiedätkö sinä edes mitä CNC koneistus on. Siinä voi monella insinöörilläkin mennä sormi suuhun. Nekin joutuvat sitä opiskelussa kuitenkin opettelemaan, niin kyllä ne osaavat arvostaa CNC koneistajat todella korkealle.

CNC koneistajat ovat metallifirmoissa "ykköstykkejä" joiden ammatti on ylivoimaisesti vaikein, ja he sen firman tuloksen tekevät, koska he saavat paljon enemmän valmista aikaan kuin manuaalikoneistajat.

CNC koneistaja tekee valmista 5-10 kertaa niin paljon kuin manuaalikoneistaja. Tuo sinun vuosia kestänyt idioottimainen vittuilusi todistaa vain, että olet erittäin alhainen luonne, ja että sinun tietämyksesi nykyaikaisen duunarin töistä on aivan täysin nolla.

Tuossa siis taas yrittää nolla nolata huippuammattilaista. Ne kaasujen ominaisuudet, jotka todellisessa fysiikassa tunnetaan, on erittäin helppo oppia täysjärkisen perusduunarin, vaikka niitä ei kaikki professoritkaan osaa.

No sinähän et ole niitä koskaan oppinut, joten olet tyhmempi kuin ne perusduunarit ja paljon tyhmempi, Sille perusduunarille ne yleensä täytyy kertoa vain kerran, ja se uskoo heti.

Hitsarihan tarvitsee sitä yksinkertaista tietoa työssään, vaikka teoreettisen fysiikan professori Helsingin yliopistossa ei oppisi sitä koskaan. Metallipuolen diplomi-insinöörit sen kyllä on oppineet.

Niin on oppineet myös tavalliset insinöörit ammattikorkeakoulussa. Sinulla itselläsi ne käsitykset fysiikasta ovat täysin metsässä. Minulla taas on aivan samat käsitykset kuin tekniikan tohtorilla, diplomi-insinööreillä ja insinööreillä metalliteollisuudessa.

Ethän sinä ole koskaan tajunnut edes sitä, mitä se merkitsee, että insinöörit ovat kouluttaneet. Sehän merkitsee aina sitä, että oppilaalla on samat tiedot kuin insinööreillä, koska hänellä on pakko ne olla. Samat perustiedot täytyy olla kaikilla.

Samoin on sairaaloissa. Kaikilla täytyy olla samat perustiedot kuin lääkäreillä, koska työskennellään yhdessä. Helvetin tyhmä olet, kun et ole tätä tajunnut.

Ei sitä ammatillista tietoa opeteta peruskouluissa eikä edes lukioissa eikä myöskään yliopistoissa kenelle tahansa.

Lääkäreille opetetaan ammatilliset tiedot, ja hoitajille opetetaan samat ammatilliset tiedot. Minun vaimoni opiskeli lääketiedettä hiukan enemmän kuin amanuenssit. Niin oli ilmoitettu hänen viimeisessä koulutuksessaan, jossa hän oli huippuoppilas.

Hänellä on samat perustiedot kuin minulla, ja sinut tiedot taas on aivan täysin metsässä. Sinä olet niin tyhmä, että et ole koskaan tajunnut, että homma on nimenomaan niin päin, että kun huipuilla on eri tiedot kuin sinulla, niin sinä olet se tietämätön eikä he.

Sinun ylpeytesi on sokaissut sinut kuvittelemaan, että olet nero. Miten sellainen muka voisi olla nero, joka ei opi fysiikasta edes kaikista yksinkertaisimpia asioita kuten on kaasujen lämpöpilliset ominaisuudet. Sehän on erittäin yksinkertainen asia.

Täällä sitten vittuilee minulle tuollaiset, jotka eivät pysty oppimaan noin hirveän helppoa asiaa, joka hitsarien täytyy oppia. Sinulla se ylivertaisuusvinouma on. Uskot olevasi ylivertainen, vaikka et opi edes helppoja asioita.

Onko se muka oman ylivertaisuuden korostamista, kun olen kertonut, että kaikki minun alallani tietää. Kyllä se on tasavertaisuuden kertomista. Sinulla on vaan paha ongelma luetun ymmärtämisessä.

Nyt taisi ano osua aika kipeään kohtaan - siis nimittämällä tätä jumalan lahjaa fysiikalle perusduunariksi. Sai palkkioksi rekallisen ad hominemia ja olkiukkoja. Miten on verenpaineen laita?

• Anonyymi00019
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Mutta tuosta ilmastojulistuksesta(kaan) ei taatusti löydy riviäkään joka tukisi Alipainehitsailijan Pölhöfysiikkaa. Yhtään älykkäämpi ihminen osaisi vetää siitä jotain johtopäätöksiä.

Pölhökustaa sai sitten tuon verran aikaan. Sinun mielestäsi siis sellaiset asiat kuin sulamispiste, kiehumispiste, plasma ja lämpökapasiteetti ovat pölhöfysiikkaa. Voiko sitä noinkin tyhmä olla ja läpäistä peruskoulun. No näköjään voi, vai oletko koulupudokas.

Juuri sen takia, että tunnen noiden termien merkityksen fysiikassa, minä tiedän, että se ilmastojulistus tukee täysin minun tietämystäni eikä sitä 1800 luvun pseudotiedettä, jota sinä ilmeisesti jumaloit.

On kyllä huippuunsa kehittynyttä tietämättömyyttä se, että ei tiedä edes noiden termien merkitystä, kun minä olen tiennyt jo koulupoikana 1960 luvulla.

Tieto sulamispisteestä ja kiehumispisteestä löytyy eri kaasujen sivuilta Wikipediasta, mutta lämpökapasiteetti löytyy vain niiden kaasujen sivuilta, joita ei nimitetä kasvihuonekaasuiksi.

Ns. kasvihuonekaasujen sivuilta se puuttuu, vaikka kyllä se niilläkin kaasuilla on. Eihän mikään aine voi imeä itseensä lämpöä, jos sillä ei ole lämpökapasiteettia.

No sinun kaltaiset pölhöt eivät kai opi koskaan mitään muuta kuin sitä 1700 ja 1800 lukujen pölhöfysiikklaa.

Minä taas olen oppinut suoraan sitä nykyaikaista fysiikkaa, jota alkoi tulla 1900 luvulla. Minulle ei siis missään koulussa ole opetettu sitä 1700 ja 1800 lukujen pölhöfysiikkaa. Tietoinen olen kyllä ollut siitäkin jo aiemmin, ja täällä sitä on yritetty tarjoilla lisää.

Sitten vanhan pölhöfysiikan kannattajat uskovat että minä olen se oppimaton, kun minulla on nykyaikaiset opit, ja olen hylännyt sen vanhan pölhöfysiikan.

Sillä ei vaan ole yhtään mitään arvoa nykyaikaisessa sairaalatyössä eikä myöskään nykyaikaisessa metalliteollisuudessa. Siellä on aivan erilaiset opit, joista jälkeenjääneet inttäjät eivät tiedä yhtään mitään.

On se kummallista, että palstan pölhöille tämä ei ole mennyt millään jakeluun. Olen jo pitkään ajatellut, että täällä vittuilee minulle suorastaan kehitysvammaiset. Eihän sellaiset pysty ymmärtämään nykyaikaista fysiikkaa, jota minä olen opiskellut.

Pakkohan sekä sairaaloissa että metalliteollisuudessa oli hallita se nykyaikainen fysiikka, joka kehittyi 1920-1930 luvuilla sen jälkeen, kun Einstein julkaisi fotoniteoriansa. Ei siellä saanut toimia vanhan pölhöfysiikan mukaan ollenkaan.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Nyt taisi ano osua aika kipeään kohtaan - siis nimittämällä tätä jumalan lahjaa fysiikalle perusduunariksi. Sai palkkioksi rekallisen ad hominemia ja olkiukkoja. Miten on verenpaineen laita?

Alkaa taas vaihteeksi näyttää siltä, että onko koko APH:ta enää edes olemassa - tai onko koskaan ollutkaan. Aivan saman tekstin voisi kuka tahansa vekkuli copy-pasteta suoraan alipaineukkelin vanhoista purkauksista, ei mitään eroa. Ainakin välillä joku sitä harrastelikin ja kopsaili APH:n turauksen suunnilleen joka ketjuun.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Alkaa taas vaihteeksi näyttää siltä, että onko koko APH:ta enää edes olemassa - tai onko koskaan ollutkaan. Aivan saman tekstin voisi kuka tahansa vekkuli copy-pasteta suoraan alipaineukkelin vanhoista purkauksista, ei mitään eroa. Ainakin välillä joku sitä harrastelikin ja kopsaili APH:n turauksen suunnilleen joka ketjuun.

Pyysin AI:tä laatimaan lyhyen parodiatekstin APH:n postauksista tälle S24-palstalle.
        En siis antanut sille mitään syötteeksi.
        Ensivaikutelmani on, että tyyli on kyllä tunnistettavaa, mutta on edelleen jotenkin liian "fiksua". Ja muistuttaa joiltain osin palstan ahkeraa trollia.
        Hämmästyttävintä oli se, että allaoleva teksti ilmestyi ruudulle yhdessä sekunnissa.

"Nyt on taas pakko oikaista näitä valtamedian ja "asiantuntijoiden" levittämiä täysin fysiikan vastaisia väitteitä. On se kumma, ettei peruskoulun lämpöoppi ole mennyt perille, vaan uskotaan sokeasti johonkin hiilidioksiditeoriaan, joka sotii suoraan termodynamiikan toista pääsääntöä vastaan!

Tässä on faktoja, joita ette Yleltä kuule:

Hiilidioksidi (CO2​) on elämän kaasu, ei mikään saaste. Kasvit tarvitsevat sitä kasvaakseen. Jos sitä olisi vähemmän, me kuolisimme nälkään. Mutta tätähän nämä viherpiiperöt eivät halua kertoa, kun pitää saada keksittyä uusia veroja!

Säteilypakote on pelkkää laskennallista kikkailua. Fysiikan mukaan kylmempi kappale (ilmakehä) ei voi lämmittää lämpimämpää kappaletta (Maan pinta). Se on mahdotonta! Lämpö siirtyy aina kuumasta kylmään. Miten te luulette, että ne muutamat miljoonasosat (ppm) hiilidioksidia siellä ylhäällä voisivat muka "heijastaa" lämpöä takaisin? Se on kuin yrittäisi lämmittää saunaa yhdellä tulitikulla kilometrin päästä.

Pilvisyys ja aurinko ohjaavat kaikkea. Maapallon lämpötila vaihtelee sykleissä, joihin ihmisellä ei ole mitään osaa eikä arpaa. On ollut keskiajan lämpökausi ja pikkujääkausi, eikä silloinkaan ajettu katumaastureilla.

Termodynaaminen tasapaino. Ilmakehän lämpötila määräytyy puhtaasti paineen ja painovoiman mukaan (adiabaattinen lapse rate). Ei siihen mikään hivenkaasu vaikuta. Laskekaa itse, jos osaatte: T=P×V/nR. Jos paine ei muutu, ei muutu lämpötilakaan!

On se surullista, miten suomalaisia vedetään höplästä. Katsokaa ikkunasta ulos: siellä on lunta ja pakkasta. Missä se "ilmaston lämpeneminen" oikein luuraa? Kyse on vain globaalista salaliitosta, jolla tuhotaan Suomen teollisuus ja siirretään rahat muualle.

Sivistykää ja lukekaa oikeaa fysiikkaa, älkääkä niitä IPCC:n tilaamia satuja!"

• Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

En taatusti ole koskaan kirjoittanut kahta samanlaista tekstiä. Vaikutelma syntyy siitä, että olen osittain käsitellyt samoja asioita. Vain täydellinen idiootti nimittelee minua APH:ksi. Et ole sinäkään oppinut yhtään mitään fysiikasta, etkä varmaan koskaan opikkaan.

Sellaisiahan trollit ja ilmastoseonneet ovat. Eivät ymmärrä edes sitä, että ei niitä vanhoja tekstejä kukaan enää lue, koska tulee uusia aloituksia. Siinä on se todellinen syy toistoon, mutta sinä olet niin tyhmä, että et ole edes sitä ymmärtänyt.

Minä olen harrastanut ilmastofysiikkaa vuodesta 1961 asti, koska silloin luin artikkelin kasvihuoneteoriasta, joten tiedän siitä todella paljon. Kaikki muut täällä on olleet vasta-alkajia ja harhaanjohdettuja.

On kummallinen tuo harhakuvitelma, että jos on duunari, niin ei kerta kaikkiaan voi olla mitään muuta ikinä, kuin duunari. Todellisuudessa hirveän moni duunari on nykyään paljon muutakin kuin duunari. Onhan monenlaisia sivistäviä opistoja ja tietokirjallisuutta ollut jo hyvin kauan.

Tuon typerän ennakkoluulon olisi pitänyt kadota jo viimeistään 1970 luvulla ja ehdottomasti 2000 luvulla. Duunarin tiedonhankintaan tuli muutos jo 1960 luvulla, ja minä aloin harrastamaan ilmastoasiaa jo 10 vuotta ennen kuin minusta tuli duunari.

Olin siis aikalailla oppinut, ennen kuin minusta tuli duunari, ja sinä olet hirveän oppimaton edelleen. Alipainekin on opetettu jo 45 vuotta kouluissa täysin väärin, mutta minulle se opetettiin oikein 1960 luvun keskikoulussa. Olihan silloin jo olemassa kompressoreita.

Minulla ei siis ole koskaan ollut ongelmallista sellaisten laitteiden opettelu myöhemmin, kun sain jo alun perin oikean opetuksen fysiikantunnilla.

Sinulle on tietysti opetettu väärin, koska toistelet tuota täysin järjetöntä herjaa, joka hetättää minussa ainoastaan halveksuntaa eikä mitään muuta. Mitään muuta sinä et siis tule sillä ikinä aikaan saamaan.

Se, että herjaa ammattilaista, on erittäin pahaa idiotismia, joka ei koskaan ansaitse mitään muuta kuin halveksuntaa meidän muiden taholta. Tuo todistaa vain, että itse olet täysin nolla.

Työpaikallani yksi tuollainen ääliö herjasi minua. Ääliöksi hän osoittautui sitten, kun hän joutui jatkamaan minun työtäni, kun jäin eläkkeelle.

Kauppakeskuksen aulassa tuli aika pian yksi entinen työtoveri paasaamaan minulle, että nyt sillä koneella tehdään joka toinen työ kahteen kertaan. Ei se ääliö osannutkaan sitä hommaa, vaikka oli aiemmin toisessa firmassa ollut samanlaisella koneella töissä.

Se ei ottanut huomioon sitä, että edellisessä paikassa hän oli pelkkä palikanvaihtaja, jolle valittiin ne helpommat hommat. Siellä muut tekivät ne vaativimmat osuudet. Meillä täytyi osata saman miehen myös ne vaikeimmat osuudet.

Sinä olet samanlainen tyhmänylpeä räkyttäjä etkä mitään muuta. Olet siis ihmisenä täysin ala-arvoinen. Se räkyttäjä onnistui kuitenkin osassa töistä, mutta eihän se nyt käy, että hirveän usein epäonnistuu, Olisi pitänyt itse pystyä analysoimaan epäonnistumisen syy.

Insinööri sanoi joskus hänestä halveksivasti, että pelkkä palikanvaihtaja. Osoittautui kuitenkin, että ei hän hallinnut edes sitä palikanvaihtoa. Firmassa oli paljon sellaisia töitä, että siinäkin vaiheessa piti olla erittäin tarkkana, miten toimii.

Jos ei toiminut täsmälleen oikein, niin koko sarja epäonnistui. Yhdestä sellaisesta tapauksesta kutsui toimitusjohtaja minut eläkkeeltä neuvomaan. Minä kysyin, mitä oli tapahtunut. Ne sorvattavat tangot olivat heittäneet, ja kaksi sarjaa oli mennyt suteen.

Kun tiesin miten leuhka se kaveri on, niin päättelin, että ei se tulisi tottelemaan minun neuvoja. Ei se tajunnut ollenkaan, että sen olisi itse pitänyt pystyä analysoimaan, mitä meni pieleen, ja miksi meni pieleen, mutta ei se pystynyt siihen.

Ei se olisi kuitenkaan noudattanut aivan täsmällisesti minun neuvoa, ja se olisi pitänyt tehdä äärimmäisen varmasti juuri samalla tavalla, kuin minä olin tehnyt aiemmin.

Se homma nimittäin oli todella pirullinen, mutta minä olin siinä onnistunut äärimmäisen tarkkuuteni takia. Olin kieltänyt toimaria ottamasta sitä työtä, koska tiesin varmasti, että seuraajani ryssii seuraavan sarjan.

Minun töissäni piti tietää jo etukäteen, missä homma voisi mennä pieleen, ja ehkäistä se jo ennalta. Jo pelkästään se, että pystyi analysoimaan vasta jälkikäteen, oli epäonnistuminen. Jos ei pystynyt analysoimaan edes jälkikäteen, oli ammattaitaidoton.

Minulla epäonnistumisprosentti oli alle 0,1%. Asentaja sanoi, että minulla on kuulemma sellainen maine. että en tee koskaan virhettä. No ei sitä nyt kukaan täysin virheetön ole, mutta firmassa oli tavoitteena, että vain alle 1 % töistä saa epäonnistua.

Minä tein paljon Rolls Roycelle töitä, ja kelpoisuus oli 100 %. Sinä et siihen pääsisi ikinä.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Pölhökustaa sai sitten tuon verran aikaan. Sinun mielestäsi siis sellaiset asiat kuin sulamispiste, kiehumispiste, plasma ja lämpökapasiteetti ovat pölhöfysiikkaa. Voiko sitä noinkin tyhmä olla ja läpäistä peruskoulun. No näköjään voi, vai oletko koulupudokas.

Juuri sen takia, että tunnen noiden termien merkityksen fysiikassa, minä tiedän, että se ilmastojulistus tukee täysin minun tietämystäni eikä sitä 1800 luvun pseudotiedettä, jota sinä ilmeisesti jumaloit.

On kyllä huippuunsa kehittynyttä tietämättömyyttä se, että ei tiedä edes noiden termien merkitystä, kun minä olen tiennyt jo koulupoikana 1960 luvulla.

Tieto sulamispisteestä ja kiehumispisteestä löytyy eri kaasujen sivuilta Wikipediasta, mutta lämpökapasiteetti löytyy vain niiden kaasujen sivuilta, joita ei nimitetä kasvihuonekaasuiksi.

Ns. kasvihuonekaasujen sivuilta se puuttuu, vaikka kyllä se niilläkin kaasuilla on. Eihän mikään aine voi imeä itseensä lämpöä, jos sillä ei ole lämpökapasiteettia.

No sinun kaltaiset pölhöt eivät kai opi koskaan mitään muuta kuin sitä 1700 ja 1800 lukujen pölhöfysiikklaa.

Minä taas olen oppinut suoraan sitä nykyaikaista fysiikkaa, jota alkoi tulla 1900 luvulla. Minulle ei siis missään koulussa ole opetettu sitä 1700 ja 1800 lukujen pölhöfysiikkaa. Tietoinen olen kyllä ollut siitäkin jo aiemmin, ja täällä sitä on yritetty tarjoilla lisää.

Sitten vanhan pölhöfysiikan kannattajat uskovat että minä olen se oppimaton, kun minulla on nykyaikaiset opit, ja olen hylännyt sen vanhan pölhöfysiikan.

Sillä ei vaan ole yhtään mitään arvoa nykyaikaisessa sairaalatyössä eikä myöskään nykyaikaisessa metalliteollisuudessa. Siellä on aivan erilaiset opit, joista jälkeenjääneet inttäjät eivät tiedä yhtään mitään.

On se kummallista, että palstan pölhöille tämä ei ole mennyt millään jakeluun. Olen jo pitkään ajatellut, että täällä vittuilee minulle suorastaan kehitysvammaiset. Eihän sellaiset pysty ymmärtämään nykyaikaista fysiikkaa, jota minä olen opiskellut.

Pakkohan sekä sairaaloissa että metalliteollisuudessa oli hallita se nykyaikainen fysiikka, joka kehittyi 1920-1930 luvuilla sen jälkeen, kun Einstein julkaisi fotoniteoriansa. Ei siellä saanut toimia vanhan pölhöfysiikan mukaan ollenkaan.

Tuosta löytyy se denujen ilmastojulistus:

https://clintel.org/world-climate-declaration/

Ole hyvä ja osoita yksikin kohta joka vahvistaa pölhöfysiikkasi oikeaksi. Jos kasvihuoneilmiön periaatteen ja nykyisen ilmastotutkimuksen kumoaminen olisi noin yksinkertaista kuin sinä lapsellisen idioottimaisessa tieteessäsi esität, niin eikö se olisi kirjattu tuohon julistukseen?

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Ole hyvä ja osoita yksikin kohta joka vahvistaa pölhöfysiikkasi oikeaksi. Jos kasvihuoneilmiön periaatteen ja nykyisen ilmastotutkimuksen kumoaminen olisi noin yksinkertaista kuin sinä lapsellisen idioottimaisessa tieteessäsi esität, niin eikö se olisi kirjattu tuohon julistukseen?

Ja APH, samalla kun vierailet siellä sivustolla, niin allekirjoita ihmeessä tuo julistus.

Ai niin... eipä taida sinulta onnistua - paristakin syystä.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Ei kukaan oikeastaan kumoa tuota ilmaston muutosta ja kasvihuoneilmiötä. Vaan eniten kai ottaa päähän tuo ylenpalttinen höpötys asian ympärillä. Mistään ei voi keskustella ettei joku vetäisi ilmastonmuutoskorttia esille.. Mutta maailmanlopun ennustajia on aina ollut.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Ei kukaan oikeastaan kumoa tuota ilmaston muutosta ja kasvihuoneilmiötä. Vaan eniten kai ottaa päähän tuo ylenpalttinen höpötys asian ympärillä. Mistään ei voi keskustella ettei joku vetäisi ilmastonmuutoskorttia esille.. Mutta maailmanlopun ennustajia on aina ollut.

Ei varmasti kumoa ei, mutta tämä aph epätoivoisesti yrittää omalla hassufysiikallaan.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Ei varmasti kumoa ei, mutta tämä aph epätoivoisesti yrittää omalla hassufysiikallaan.

Sinun tietämättömän idiootin mielestä siis on hassufysiikkaa se, että miinus 210 asteinen typpi onkin jäässä, ja miinus 196 asteinen typpi on nesteenä, ja plus 30 000 asteinen typpi on plasmaa.

Kyllä se on kuule aivan oikeaa fysiikkaa, ja sinä olet se hassu tollo, joka ei tiedä mistään mitään, mutta siitä huolimatta nimittelee sitä, joka todella tietää fysiikasta. Minun työpaikallani typpeä esiintyi sekä nestemäisenä että plasmana.

Molemmat ja niiden käyttö on ammatillista tietoa, eikä mitään hassufysiikkaa. Ilmastohoureisiin langenneet ovat vain pöljiä ja tietämättömiä yksinkertaisimmistakin ammatillisista tiedoista, ja silti kuitenkin uskovat olevansa kaikkitietäviä neroja.

Siinä se vasta onkin ylivertaisuusvinouma aidoimmillaan, kun kaikki todellinen tieto kaasujen fysiikasta täysin puuttuu, ja siitä huolimatta uskoo olevansa ylivertainen.

Luin tuossa aamulla Wikipediasta artikkelin lämmön siirtymisestä. Kyllä se vastasi täysin sitä, mikä tieto minulla oli jo 1960 luvulla. Täällä on kuitenkin ilmastoseonneet sekoilleet siitäkin mitä sattuu vanhojen oppien pohjalta.

Sen takia olen nimitellyt sitä porukkaa 1800 ja jopa 1700 luvulle taantuneiksi. On aivan kuin 1700 luvulla ja 1800 luvulla kuolleet "tiedemiehet" olisivat syntyneet uudelleen puolustamaan vanhoja harhaisia oppejaan,

Paha on päässä vika, kun pitää ammatillista tietoa hassufysiikkana. Minä olen siihen luottanut aina nimenomaan sen takia, että sen pystyy jokainen ammattilainen testaamaan myös käytännössä, että se on täysin totta.

Sen pystyy siis joka ikinen ammattilainen kokeellisesti varmistamaan. Ilmastotieteen vanhassa teoriassa olevia väittämiä taas ei pysty kukaan kokeellisesti todistamaan. Se on täysin varmaa, että sellaista menetelmää ei ole olemassa.

Sinä olet pelkkä idiootti, ja minä taas hirveän monipuolinen ammattilainen. Oppimattomat ja väärinoppineet idiootit täällä on vuodesta toiseen inttäneet ammattilaista vastaan omalla hassufysiikallaan.

Täysin ammattitaidottomat tollot eivät ole millään tajunneet, että ammattilainen tietää ammatistaan kaiken, koska hänen on pakko tietää. Tollot on yrittäneet kumota kaiken minun saamani ammatillisen tiedon.

Pitäisi rakentaa heille erikseen suljettu hoitolaitos, jossa heidät pakotettaisiin tutustumaan siihen ammatilliseen tietoon kaasuista ja lämpöopista. Vapaalla jalalla se ei näköjään mene perille millään.

Millään ei ole mennyt jakeluun edes se syy, miksi ammatillisessa koulutuksessa korkeasti oppineet opettajat eivät voi ikinä valehdella. Yliopiston professorikin voi opettaa valheellista vanhaa fysiikkaa, mutta ammatillinen opettaja ei ikinä voi,

Syy on se, että ammatillisessa koulutuksessa on mahdollista käytännössä testata saatu opetus. Siinä paljastuu valheellinen opetus armottomasti, ja opettaja joutuu häpeään. Tämän takia ammatillinen koulutus on kaikista luotettavinta.

Ammattilaisena minä tiedän senkin, minkä takia monet lääkärit pitävät lämpötilan nousua uhkana ihmisten terveydelle. Kysymys ei ole hiilidioksidista eikä metaanista eikä maapallon keskilämpötilasta.

Kysymys on vain paikallisesta lämpötilasta, oli sen syy sitten mikä tahansa. Pitkä hellejakso on uhka ennen kaikkea monista sairauksista kärsiville. Terve ihminen sitä kyllä sietää pitkäänkin, jos saa riittävästi nesteitä.

Eläähän ihmisiä tropiikissakin. He on sopeutuneet niihin lämpötiloihin. Paljon haitallisempaa ihmiselle on kylmyys, varsinkin jos se jatkuu pitkään.

Keskilämpötilan nousun estämiseen ihmiskunnalla ei kerta kaikkiaan ole yhtään mitään keinoa, vaikka monet oppineetkin uskovat, että on. Heiltä on vaan kadonnut todellisuudentaju ja suhteellisuudentaju, eikä tuo ole ollenkaan harvinaista nykyään.

Minä kehitin omaa todellisuudentajuani katselemalla muutamia kuukausia päivittäin maailman tuulikarttoja, jotka on Suomen ilmatieteen laitoksen sivustolla. Kyllä se on Aurinko, joka päättää täysin suvereenisesti, mitä maapallon ilmastossa tapahtuu.

Ennen 2000 lukua tutkittiin ainoastaan sitä sähkömagneettista säteilyä, mitä aurinko lähettää. Se tutkimus antoi kuitenkin erittäin vajavaisen kuvan auringon vaikutuksista. Sieltä tulee energiaa maapallolle muussakin muodossa, ja se vaihtelee paljon enemmän.

Se energia aiheuttaa maassa revontulia, ja sitä on kunnolla alettu tutkia vasta 2000 luvulla Suomessa ja japanissa. Vielä ei tiedetä, mitä tuo muu energia vaikuttaa maapallon keskilämpötilaan, mutta oletus on, että vaikuttaa sitä nostavasti.

Tuo energia tulee maapallolle paljon hitaammin, kuin näkyvä valo. Sen tulo siitä, kun nähdään purkauksista lähtenyt näkyvä valo maassa, kestää noin vuorokauden, ennen kuin se energia tulee maan ilmakehään.

Suomessa on kehitetty varoitusjärjestelmä, joka varoittaa noiden purkausten vaikutuksista noin vuorikauden etukäteen. Onko tämäkin tollojen mielestä sitä hassufysiikkaa, kun siitä kertoo duunari.

Kyllä ilmastoseonneilla on kummallisia ennakkoluuloja. Näistähän voi tietää aivan kuka tahansa. Onhan myös duunareissa tähtitieteen harrastajia.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00026 kirjoitti:

"tuo ylenpalttinen höpötys asian ympärillä."

Ja mikä pitää tuota höpötystä yllä? Median elinehto on houkutella lukijoita/klikkauksia. Ja ihmiset lukevat/klikkaavat kiltisti. Sääli, että itse asiaan keskittyvä tiedonvälitys jää tämän noidankehän jalkoihin. Kyseessä on sen verran tärkeä asia, ettei se saisi olla tällaisen mekanismin vankina.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Sinun tietämättömän idiootin mielestä siis on hassufysiikkaa se, että miinus 210 asteinen typpi onkin jäässä, ja miinus 196 asteinen typpi on nesteenä, ja plus 30 000 asteinen typpi on plasmaa.

Kyllä se on kuule aivan oikeaa fysiikkaa, ja sinä olet se hassu tollo, joka ei tiedä mistään mitään, mutta siitä huolimatta nimittelee sitä, joka todella tietää fysiikasta. Minun työpaikallani typpeä esiintyi sekä nestemäisenä että plasmana.

Molemmat ja niiden käyttö on ammatillista tietoa, eikä mitään hassufysiikkaa. Ilmastohoureisiin langenneet ovat vain pöljiä ja tietämättömiä yksinkertaisimmistakin ammatillisista tiedoista, ja silti kuitenkin uskovat olevansa kaikkitietäviä neroja.

Siinä se vasta onkin ylivertaisuusvinouma aidoimmillaan, kun kaikki todellinen tieto kaasujen fysiikasta täysin puuttuu, ja siitä huolimatta uskoo olevansa ylivertainen.

Luin tuossa aamulla Wikipediasta artikkelin lämmön siirtymisestä. Kyllä se vastasi täysin sitä, mikä tieto minulla oli jo 1960 luvulla. Täällä on kuitenkin ilmastoseonneet sekoilleet siitäkin mitä sattuu vanhojen oppien pohjalta.

Sen takia olen nimitellyt sitä porukkaa 1800 ja jopa 1700 luvulle taantuneiksi. On aivan kuin 1700 luvulla ja 1800 luvulla kuolleet "tiedemiehet" olisivat syntyneet uudelleen puolustamaan vanhoja harhaisia oppejaan,

Paha on päässä vika, kun pitää ammatillista tietoa hassufysiikkana. Minä olen siihen luottanut aina nimenomaan sen takia, että sen pystyy jokainen ammattilainen testaamaan myös käytännössä, että se on täysin totta.

Sen pystyy siis joka ikinen ammattilainen kokeellisesti varmistamaan. Ilmastotieteen vanhassa teoriassa olevia väittämiä taas ei pysty kukaan kokeellisesti todistamaan. Se on täysin varmaa, että sellaista menetelmää ei ole olemassa.

Sinä olet pelkkä idiootti, ja minä taas hirveän monipuolinen ammattilainen. Oppimattomat ja väärinoppineet idiootit täällä on vuodesta toiseen inttäneet ammattilaista vastaan omalla hassufysiikallaan.

Täysin ammattitaidottomat tollot eivät ole millään tajunneet, että ammattilainen tietää ammatistaan kaiken, koska hänen on pakko tietää. Tollot on yrittäneet kumota kaiken minun saamani ammatillisen tiedon.

Pitäisi rakentaa heille erikseen suljettu hoitolaitos, jossa heidät pakotettaisiin tutustumaan siihen ammatilliseen tietoon kaasuista ja lämpöopista. Vapaalla jalalla se ei näköjään mene perille millään.

Millään ei ole mennyt jakeluun edes se syy, miksi ammatillisessa koulutuksessa korkeasti oppineet opettajat eivät voi ikinä valehdella. Yliopiston professorikin voi opettaa valheellista vanhaa fysiikkaa, mutta ammatillinen opettaja ei ikinä voi,

Syy on se, että ammatillisessa koulutuksessa on mahdollista käytännössä testata saatu opetus. Siinä paljastuu valheellinen opetus armottomasti, ja opettaja joutuu häpeään. Tämän takia ammatillinen koulutus on kaikista luotettavinta.

Ammattilaisena minä tiedän senkin, minkä takia monet lääkärit pitävät lämpötilan nousua uhkana ihmisten terveydelle. Kysymys ei ole hiilidioksidista eikä metaanista eikä maapallon keskilämpötilasta.

Kysymys on vain paikallisesta lämpötilasta, oli sen syy sitten mikä tahansa. Pitkä hellejakso on uhka ennen kaikkea monista sairauksista kärsiville. Terve ihminen sitä kyllä sietää pitkäänkin, jos saa riittävästi nesteitä.

Eläähän ihmisiä tropiikissakin. He on sopeutuneet niihin lämpötiloihin. Paljon haitallisempaa ihmiselle on kylmyys, varsinkin jos se jatkuu pitkään.

Keskilämpötilan nousun estämiseen ihmiskunnalla ei kerta kaikkiaan ole yhtään mitään keinoa, vaikka monet oppineetkin uskovat, että on. Heiltä on vaan kadonnut todellisuudentaju ja suhteellisuudentaju, eikä tuo ole ollenkaan harvinaista nykyään.

Minä kehitin omaa todellisuudentajuani katselemalla muutamia kuukausia päivittäin maailman tuulikarttoja, jotka on Suomen ilmatieteen laitoksen sivustolla. Kyllä se on Aurinko, joka päättää täysin suvereenisesti, mitä maapallon ilmastossa tapahtuu.

Ennen 2000 lukua tutkittiin ainoastaan sitä sähkömagneettista säteilyä, mitä aurinko lähettää. Se tutkimus antoi kuitenkin erittäin vajavaisen kuvan auringon vaikutuksista. Sieltä tulee energiaa maapallolle muussakin muodossa, ja se vaihtelee paljon enemmän.

Se energia aiheuttaa maassa revontulia, ja sitä on kunnolla alettu tutkia vasta 2000 luvulla Suomessa ja japanissa. Vielä ei tiedetä, mitä tuo muu energia vaikuttaa maapallon keskilämpötilaan, mutta oletus on, että vaikuttaa sitä nostavasti.

Tuo energia tulee maapallolle paljon hitaammin, kuin näkyvä valo. Sen tulo siitä, kun nähdään purkauksista lähtenyt näkyvä valo maassa, kestää noin vuorokauden, ennen kuin se energia tulee maan ilmakehään.

Suomessa on kehitetty varoitusjärjestelmä, joka varoittaa noiden purkausten vaikutuksista noin vuorikauden etukäteen. Onko tämäkin tollojen mielestä sitä hassufysiikkaa, kun siitä kertoo duunari.

Kyllä ilmastoseonneilla on kummallisia ennakkoluuloja. Näistähän voi tietää aivan kuka tahansa. Onhan myös duunareissa tähtitieteen harrastajia.

APH:n viestien vakiokaava: aloitetaan parin kolmen rivin olkiukolla, siitä kerätään kierroksia ja edetään toisen kirjoittajan haukkumiseen ja nimittelyyn ja omien kivettyneiden väärinkäsitysten loputtomaan toistamiseen. Montakohan vuotta tätä vielä jatkuu..

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

APH:n viestien vakiokaava: aloitetaan parin kolmen rivin olkiukolla, siitä kerätään kierroksia ja edetään toisen kirjoittajan haukkumiseen ja nimittelyyn ja omien kivettyneiden väärinkäsitysten loputtomaan toistamiseen. Montakohan vuotta tätä vielä jatkuu..

Kuuleppa hourupää. Onko väärinkäsitystä esim, se että typpi ja happi jäätyvät avaruudessa, ja maanpäällä ne voidaan muuttaa nesteeksi, ja sitten jälleen lämmittämällä muuttaa typpikaasuksi ja happikaasuksi.

Kyllä ne kivettyneet väärinkäsitykset on kuule sinun omassa päässäsi, jos uskot. että tuo on valhetta. Minulle se on ollut totta jo noin 49 vuotta, koska tarvitsin siitä tietoa ammatissa. Noiden kaasujen sulamislämpötilat ja kiehumislämpötilat löytyvät Wikipediasta.

Sinä olet pelkkä räkyttävä trolli. Et sinä mitään tieteestä tiedä. Kerroppa edes yksi asia, jonka olen käsittänyt väärin. Onko muka kiitettäviä todistuksia saanut ymmärtänyt väärin hirveän yksinkertaisia asioita.

Kaikki kaasutietohan on hirveän yksinkertaista, vaikka sitä ei maailman ilmastotiede osaakaan, etkä muuten sinäkään osaa. Minä taas olen osannut jo 49 vuotta.

Kivettynyt väärinkäsitys on se, että muka hiilidioksidi, metaani ja dityppioksidi nostaa ilmakehän lämpötilaa. Se kivettymä syntyi 1800 luvulla, ja 1930 luvulla se kumottiin aloittamalla kaasujen teollinen nesteytys.

Olen nähnyt käytettävän jäädyttämiseen sekä nestemäistä hiilidioksidia että nestemäistä typpeä. Molempia käytetään jäädyttämiseen lääketieteessä. Kyllä se tieto kuule on täällä, ja sinulla vain vanhoja houreita.

Tuollaista räkyttäjää on aivan oikeasti syytä haukkua ja nimitellä. Jos edes se saisi sinut tajuamaan edes joitakin tieteestä. Yhtään mitäänhän sinä et tiedä. Ei satoja vuosia vanhojen harhaoppien tietäminen ole tietämistä tieteestä.

Sinun mielestäsi siis tuo ensimmäinen kappaleeni oli olkiukko. Todellisuudessa se oli nimenomaan tieteellistä faktaa. Sulamispiste ja kiehumispiste löytyy Wikipediasta. Nestetypen kiehumista myös näin työpaikalla omin silmin, kun asentaja käytti sitä.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Kuuleppa hourupää. Onko väärinkäsitystä esim, se että typpi ja happi jäätyvät avaruudessa, ja maanpäällä ne voidaan muuttaa nesteeksi, ja sitten jälleen lämmittämällä muuttaa typpikaasuksi ja happikaasuksi.

Kyllä ne kivettyneet väärinkäsitykset on kuule sinun omassa päässäsi, jos uskot. että tuo on valhetta. Minulle se on ollut totta jo noin 49 vuotta, koska tarvitsin siitä tietoa ammatissa. Noiden kaasujen sulamislämpötilat ja kiehumislämpötilat löytyvät Wikipediasta.

Sinä olet pelkkä räkyttävä trolli. Et sinä mitään tieteestä tiedä. Kerroppa edes yksi asia, jonka olen käsittänyt väärin. Onko muka kiitettäviä todistuksia saanut ymmärtänyt väärin hirveän yksinkertaisia asioita.

Kaikki kaasutietohan on hirveän yksinkertaista, vaikka sitä ei maailman ilmastotiede osaakaan, etkä muuten sinäkään osaa. Minä taas olen osannut jo 49 vuotta.

Kivettynyt väärinkäsitys on se, että muka hiilidioksidi, metaani ja dityppioksidi nostaa ilmakehän lämpötilaa. Se kivettymä syntyi 1800 luvulla, ja 1930 luvulla se kumottiin aloittamalla kaasujen teollinen nesteytys.

Olen nähnyt käytettävän jäädyttämiseen sekä nestemäistä hiilidioksidia että nestemäistä typpeä. Molempia käytetään jäädyttämiseen lääketieteessä. Kyllä se tieto kuule on täällä, ja sinulla vain vanhoja houreita.

Tuollaista räkyttäjää on aivan oikeasti syytä haukkua ja nimitellä. Jos edes se saisi sinut tajuamaan edes joitakin tieteestä. Yhtään mitäänhän sinä et tiedä. Ei satoja vuosia vanhojen harhaoppien tietäminen ole tietämistä tieteestä.

Sinun mielestäsi siis tuo ensimmäinen kappaleeni oli olkiukko. Todellisuudessa se oli nimenomaan tieteellistä faktaa. Sulamispiste ja kiehumispiste löytyy Wikipediasta. Nestetypen kiehumista myös näin työpaikalla omin silmin, kun asentaja käytti sitä.

"typpi ja happi jäätyvät avaruudessa, ja maanpäällä ne voidaan muuttaa nesteeksi, ja sitten jälleen lämmittämällä muuttaa typpikaasuksi ja happikaasuksi. "

Sitä se oli, kuten tässäkin viestissä, todennäköisesti myös seuraavassa :D. Täsmälleen sama kaava. Jos tuo on vaikea ymmärtää, en ihmettele, ettet ymmärrä mitä painekaan on.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00028 kirjoitti:

"Minä kehitin omaa todellisuudentajuani katselemalla muutamia kuukausia päivittäin maailman tuulikarttoja,"

Tämä selittääkin useita kommenttejasi, kuten esim tämän:

"Yliopiston professorikin voi opettaa valheellista vanhaa fysiikkaa, mutta ammatillinen opettaja ei ikinä voi"

Hyvät teekkarit, tämä pila on täällä jatkunut kai kohta jo kymmenen vuotta. Nyt voisi olla aika paljastaa keitä tämän takana on?

ps S24-viestejä käytettäneen niitäkin tekoälyn kouluttamiseen. Milloinkahan alamme nähdä sen vastauksissa merkkejä APH:n fysiikasta..

• Anonyymi00034
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Olihan se olkiukko, koska edellä kukaan ei ollut kiistänyt yleisesti tiedettyä nippelitietoa, jota kaivelet Wikipediasta. Mutta kaikki omakeksimäsi pöljäilyfysiikka kiistetään: fysiikkasi on aivan järjettömän tyhmää.

• Anonyymi00014

Joo, ilmastopaniikkia yritetään luoda epätoivoisesti

• Anonyymi00021

Kun ilmastopaniikki saa vallan, niin katoaa järki niin täydellisesti, että asiallinen keskustelu on täysin mahdotonta. Sellaisen ajatukset kiertävät vain yhtä ja samaa kehää. Minä ällistyin, kun otin aiheen esille entisen työkaverin kanssa.

Hän asuu noin 33 m korkealla merenpinnasta, mutta hän on ollut vihreän aatteen kannattaja varmaan 50 vuotta. Hän kiihtyi nollasta sataan alle sekunnissa, vaikka asuu niin korkealla. En siis voinut muuta kuin sanoa hyvästit.

Psykoosissa olevan tyypin kanssa on mahdotonta keskustella. Siitä on nyt jo monta vuotta, enkä ole viitsinyt sen jälkeen vierailla. Hän on ollut sellaisessa ammatissa, että hänen olisi kyllä pitänyt tuntea ilmakehän kaasujen todelliset ominaisuudet.

Vielä 2010 luvulla hän ymmärsi, kun kerroin hänelle metaanin todellisen lämpökapasiteetin. Siitä kun on vuosikymmeniä sekoiltu aivan mitä sattuu professoritasollakin. Eihän täällä vittuilevatkaan ymmärrä ollenkaan sen merkitystä, eikä ne kukaan suostu edes tarkistamaan.

Se siinä ilmastopaniikissa onkin hirveän kummallista, että mitään tietoja ei suostuta tarkistamaan, vaikka luotettavat tietolähteet on olemassa. Se kieltäytyminen on aivan ehdotonta. Dityppioksidista eli typpioksiduulista on kyllä netissä pelkästään väärää tietoa.

Kaikki sieltä löytyvä tieto on värkätty tukemaan ilmastotieteen teoriaa. Sitä kuitenkin toimittaa sairaaloihin kaasuyhtiö, joten siellä täytyy kyllä olla oikea tieto.

Koska sen molekyylissä on kaksi typpiatomia niin sen lämpökapasiteetin täytyy olla lähellä typen lämpökapasiteettia. Päättelen tämän siitä, että hiilidioksidin lämpökapasiteetti ei paljonkaan poikkea hapen lämpökapasiteetista.

Molemmathan ovat kolmiatomisia yhdisteitä. Tällä tavalla näitä asioita voi fysiikkaa tunteva päätellä sen sijaan, että luottaisi sekoileviin "asiantuntijoihin" jotka eivät todellisuudessa ymmärrä fysiikasta yhtään mitään enemmän, kuin ymmärrettiin 1800 luvulla.

Kun unohdetaan ne 1800 luvun pseudotieteen opit kokonaan, niin voi päätellä, että yhdisteen molekyyli pystyy sitomaan lämpöä saman verran, kuin siinä olevat atomit yhteensä.

Atomeissa ja molekyyleissä oleva lämpö nimittäin perustuu siihen, että atomit ovat absorboineet fotonien energiaa itseensä. Hitsarin on helppo tämä ymmärtää, koska hitsarihan syöttää aineeseen energiaa.

Muutenkin minä olen harrastanut fysiikkaa 1960 luvulta asti. En siis ole mikään vasta-alkaja. Kaikki energian siirtymistavat ovat olleet minulle hyvin tuttuja jo niin kauan. Minulla on paljon enemmän tietoa, kuin mitä saa peruskoulussa.

Täällä sekoilevat trollithan eivät ymmärrä ollenkaan käytännön kokemuksen merkitystä, koska heiltä se puuttuu täysin. Käytännön työ voi opettaa fysiikkaa samoin kuin esim, autolla ajo voi opettaa fysiikkaa. Siinä on pakko oppia fysiikan lainalaisuudet oikein.

Oikein ne on pakko oppia myös käytännön työssä. Aivan kaikkeen toimintaanhan kuuluu fysiikka. Ei sitä voi ikinä jättää huomiotta. Lapsikin oppii vaistomaisesti fysiikkaa, kun opettelee liikkumaan.

Monet vaan näyttävät jäävän sinne lapsen tasolle itsenäisessä oppimisessa sen jälkeen, kun aikaa koulutus. On kuitenkin parempi olla itseoppinut kuin ainoastaan opetettu. Itseoppineet ovat niitä todellisia oppineita. Muut ovat vain opetettuja apinoita.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe