Niin millaista unta näkisit ensi yönä?
Itse näkisin unta siitä kuinka kaikki menisi lopulta hyvin eikä tarvisi jännittää. (Olen siis uuden kynnyksellä).
😌
Jos saisit hallita unimaailmaasi?
79
557
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hyvin se menee. <3
- Anonyymi00002
Itseasiassa unia voi sopivassa unen ja valveen rajatilassa hieman kontrolloidakin. Jos yrität liikaa heräät heti, vähän kevyemmällä otteella heräät kuitenkin, mutta vasta hieman myöhemmin.
Mutta että mistä uneksisin, jos saisin valita?
Jaa-a, voisin viettää vaikka hauskan kesäisen piknikin kuolleiden sukulaisten ja koira-vainajien kanssa.- Anonyymi00006
Mu5tasydän kirjoitti:
Pisteet piknikille ja sukulaisille. Mitä tarjoaisit siellä?
Päivä olisi hieman tuulinen ja taivaalla purjehtisi poutapilviä. Tarjoilu jättimäisen omenapuun alla.
Piknikillä olisi juustosalaattia, quiche lorrainen ja mansikoita kermavaahdolla.
Muutama makkara tarvitaan, että metsästysmussukka saisi napattua yhden luvatta ja kipittäisi syömään hieman kauemmaksi.
Aamulla heräisin ja jättäisin rakkaat, edesmenneet sukulaiseni jatkamaan piknikkiä. Anonyymi00006 kirjoitti:
Päivä olisi hieman tuulinen ja taivaalla purjehtisi poutapilviä. Tarjoilu jättimäisen omenapuun alla.
Piknikillä olisi juustosalaattia, quiche lorrainen ja mansikoita kermavaahdolla.
Muutama makkara tarvitaan, että metsästysmussukka saisi napattua yhden luvatta ja kipittäisi syömään hieman kauemmaksi.
Aamulla heräisin ja jättäisin rakkaat, edesmenneet sukulaiseni jatkamaan piknikkiä.Mahtavat tarjoilut. 🙏
- Anonyymi00011
Mu5tasydän kirjoitti:
Mahtavat tarjoilut. 🙏
No nyt tämä koko sukulais-piknikin ajattelu sai minut niin tunteikkaaksi, että kiitän aloituksesta ja menen etsimään nenäliinaa.
Hyviä unia. Anonyymi00011 kirjoitti:
No nyt tämä koko sukulais-piknikin ajattelu sai minut niin tunteikkaaksi, että kiitän aloituksesta ja menen etsimään nenäliinaa.
Hyviä unia.Voi. Kiitos samoin. 💛
- Anonyymi00003
Pistäisin vain idean ja haluisin että siitä maalataan jotain. 🙂
En halua vslmiiksi pureskeltua...🙂
Mut aiheenkin josjos vois valita. 😄- Anonyymi00005
Mu5tasydän kirjoitti:
Hauska ajatus, sillä oletuksella, että toinen osaa maalata. 😅
Toinen? Nukkumasa? 😄
- Anonyymi00012
Mu5tasydän kirjoitti:
Hauska ajatus, sillä oletuksella, että toinen osaa maalata. 😅
Vissiin liian lyhyt kommentti.
Mutta kuka toinen? Nukkumatti?
En mä tiedä kuka niitä unia keksii?
Mä voisin sanoo aiheeks vaikka polttopuunteko ja unienkeksijä tekis siitä vaikka painajaisen jos tykkää. 😄
- Anonyymi00004
Pidän valtavasti eroottisista unista, joten mielelläni näkisin sellaisen ensi yönä.
Tai no joskus ne jättää aika levottoman olon koko seuraavaksi päiväksi, mutta pidän silti niiden näkemisestä 😁
AletheiasHahaa, eihän nyt vielä ees perjantai. 😄 Kai purat pahimmat paineet unien jälkeen? (Ei tarvitse vastata, jos koet liian henkilökohtaiseksi). 😁
- Anonyymi00007
Mu5tasydän kirjoitti:
Hahaa, eihän nyt vielä ees perjantai. 😄 Kai purat pahimmat paineet unien jälkeen? (Ei tarvitse vastata, jos koet liian henkilökohtaiseksi). 😁
Ei siihen perjantaita tarvita 😂
Ja kyllä puran, jos vain olosuhteet sen sallivat 🤗 Henkilökohtaistahan tämä, mutta minua ei haittaa puhua seksiin liittyvistä asioista, kun se pysyy riittävän asiallisena 😊
Aletheias Anonyymi00007 kirjoitti:
Ja kyllä puran, jos vain olosuhteet sen sallivat 🤗 Henkilökohtaistahan tämä, mutta minua ei haittaa puhua seksiin liittyvistä asioista, kun se pysyy riittävän asiallisena 😊
AletheiasHyvä asenne! 🤪
- Anonyymi00008
Kyllä sun petivaatteilla ei oo helppoo. 🤣
- Anonyymi00014
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kyllä sun petivaatteilla ei oo helppoo. 🤣
Sanoin näköjään jotain sääntöjen vastiasta, kun sanoin että minullahan se ei ole helppoa. Mielenkiintoista.. 🤔
Aletheias - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Sanoin näköjään jotain sääntöjen vastiasta, kun sanoin että minullahan se ei ole helppoa. Mielenkiintoista.. 🤔
AletheiasNo sen kerran kun viskaa eroottisella unella, niin finnleissönit kovillla.... etkös sä purekin pirulainen. 😆
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
No sen kerran kun viskaa eroottisella unella, niin finnleissönit kovillla.... etkös sä purekin pirulainen. 😆
Noh, en yleensä sentään pyytämättä 😅
Mutta taitaa olla kielletty aihe, vaikka tässä pysyttiin vielä aika neutraalina mutta näköjään silti liikaa 😁
Aletheias - Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Noh, en yleensä sentään pyytämättä 😅
Mutta taitaa olla kielletty aihe, vaikka tässä pysyttiin vielä aika neutraalina mutta näköjään silti liikaa 😁
AletheiasKyseletkö unissas? 😁
Ei taida saada sun tyynyliinoja makelilla suoraks. 😁 - Anonyymi00022
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kyseletkö unissas? 😁
Ei taida saada sun tyynyliinoja makelilla suoraks. 😁Unissani en kysele, siellä kaikki vain tapahtuu 😅 Harmittavasti joskus unet kyllä menevät ihan väärään suuntaan tai niissä on joitain muita outouksia 🤔
Petivaatteita saa aina uusia 🙃
Aletheias - Anonyymi00034
Anonyymi00007 kirjoitti:
AletheiasAika söpöä ja suloista
- Anonyymi00041
Anonyymi00034 kirjoitti:
Aika söpöä ja suloista
Eroottisuus on kyllä suloista 😊 Elämän parhaita osa-alueita ❤️
Aletheias
Harvoin muistan uniani, mutta parhaat ovat lentounia. Lennän korkeuksissa ja tarkkailen maailmaa lintuperspektiivistä. Näistä tulee aina hyvälle mielelle.
Haluaisin taas lennolle!
Toivottavasti kaikki menee hyvin, älä turhaan stressaa. Tsemppiä! 😊🌸Kiitos, yritän jättää murehtimisen hevosille. Niillä on isompi pää.
Varmasti mielenkiintoista katsella maailmaa lintuperspektiivistä. 🤗
- Anonyymi00009
Samoin,kiitos.
- Anonyymi00013
Empä mä ole unta nähny kun tappeluista tai naisista viimeisin väkivalta uni jonka muistan nähneeni ni katkaisin yhdellä kädellä niskat joltain en tiedä kuinka hyvin unimaailmaani hallitsen painajaisia en ole nähny kuin kerran eläissäni pikku poikana sekin oli länkkärin katsomisen jälkeen on meinaan melko karua arki den jälkeen jos otetaan villin lännen lait käyttöön
- Anonyymi00016
Jos saisin valita, en näkisi mitään unia. Olisi aika hienoa jos kerrankin sais vaan olla eikä näkisi mitään.
- Anonyymi00018
Minä haluaisin nähdä sellaisen unen, että stalkkeri jättäisi minut rauhaan, eikä enää koskaan yritättäisi lähestyä minua!
- Anonyymi00020
En haluaisi nähdä sellaisia unia joissa palavasti haluaisin rakastella jotain naista, ja kun se tapahtuisi, vaistomaisesti käskee unen katkeavan. Usein on noin käynyt, joten en hallitse täysin itseäni.
AV- Anonyymi00027
Näet kuitenkin joskus loppuun?
Itse näin unen jossa äiti sanoi minulle etten saa enää tulla sille puolelle. Siihen loppui seksiunet, vaikka näin niitä sitä ennen useasti.
- Anonyymi00021
Olin hämmentynyt, kun yks punahiuksinen nainen otti muutama yö sitten hellästi kädestäni kiinni, silitti kättäni ja veti lähellensä. Olin ihan pihalla kun heräsin. Onnea sinun rakkauden uniisi.
- Anonyymi00023
Unien muokkaus on mahdollista mutta se vaatii energiaa ja juuri nyt ei sitä ole.
- Anonyymi00024
Näkisin painajaista. Sori siitä.
>Simiti< - Anonyymi00025
Lentämisunet on aina kivoja, siis niiden eroottisten lisäksi.
Ehkä kuitenkin valitsen erotiikkaa ensi yöksi :)
-keinovaginamies- - Anonyymi00026
pimrnrrkö yrillä kuin Yeemu, MTV3
minuun tuollainen ei taida vaikuttaa. Tykkään sellaisista seikkailu tyylisistä unista, jossa on joku selkeä alku ja loppu. Joskus en ole edes unissani itse henkilönä, vaan katselen roolihahmoja ulkopuolelta elokuvan omaisesti.
Minulla on hyvin vilkas mielikuvitus. Joskus uneni ovat hyvin symboolisia, abstrakteja ja melkein jopa psykedeelisiä. Niiden merkityksiä on hauska pohtia. Joskus kun joku on kysynyt, että mitä unta näit viime yönä, minun on ollut vaikea kuvailla sanallisesti unieni sisältöä.
Vaikka uneni harvoin ovat arkipäiväisen konkreettisia, olen huomannut kuitenkin että monesti kaiken ihmeellisyyden alta kuoriutuu jokin hyvin arkipäiväinen ongelma, jota mieleni yrittää ratkaista omalla tyylillään.Ei hitto. Sorruin polttamaan tupakkaa. Nyt lopetin ja on niin kamalat niksat päällä, etten nukkunut viime yönä silmäystäkään. Koko kroppa on ihan sekaisin. Hikoiluttaa ja olo tuntuu siltä kuin olisi kuumetta.
Palstakamu kirjoitti:
Ei hitto. Sorruin polttamaan tupakkaa. Nyt lopetin ja on niin kamalat niksat päällä, etten nukkunut viime yönä silmäystäkään. Koko kroppa on ihan sekaisin. Hikoiluttaa ja olo tuntuu siltä kuin olisi kuumetta.
Vieroitusoireita. Ei kiva. Nyt vaan kestät kuin mies ni kyllä se siitä. Hitokseltaan oheistoimintaa, kehität pakkoneuroosin kaltaisen oireen siihen tupakanhimon korvikkeeksi.
Mä tein niin lopettaessani, että joka kerta kun tupakka tuli mieleen, keitin teetä ja söin pähkinöitä. Aina ja poikkeuksetta.Pikku-pirpana kirjoitti:
Vieroitusoireita. Ei kiva. Nyt vaan kestät kuin mies ni kyllä se siitä. Hitokseltaan oheistoimintaa, kehität pakkoneuroosin kaltaisen oireen siihen tupakanhimon korvikkeeksi.
Mä tein niin lopettaessani, että joka kerta kun tupakka tuli mieleen, keitin teetä ja söin pähkinöitä. Aina ja poikkeuksetta.On kovat oireet, mutta pitää vaan kestää. On niin kova motivaatio terveyden kannalta, kun syöpähän se on jokaisen tupakoijan kohtalo. Vatsaa vääntää ja on ihan kova mutta samaan aikaan sekaisin. Hikoiluttaa. Koko ajan meinaa paniikkikohtausta iskeä ja ahdistaa. Uni ei tule, vaikka yleensä nukun kuin tukki.
Palstakamu kirjoitti:
On kovat oireet, mutta pitää vaan kestää. On niin kova motivaatio terveyden kannalta, kun syöpähän se on jokaisen tupakoijan kohtalo. Vatsaa vääntää ja on ihan kova mutta samaan aikaan sekaisin. Hikoiluttaa. Koko ajan meinaa paniikkikohtausta iskeä ja ahdistaa. Uni ei tule, vaikka yleensä nukun kuin tukki.
Kuis jakselet? Joko alkaa helpottamaan?
Toivon vuoksesi, että olet pystynyt pitämään pintasi.Pikku-pirpana kirjoitti:
Kuis jakselet? Joko alkaa helpottamaan?
Toivon vuoksesi, että olet pystynyt pitämään pintasi.Olen pysynyt lujana. Sopivasti kesäloma alkoi, niin joudan olemaan niksoissani. Edelleen on koko kroppa ihan sekaisin, eikä mikään toimi normaalisti, mutta mieli on hyvä. Nyt ei ole enää vieroituksen aiheuttamaa paniikkia puskenut, niin nyt vain nautiskelen. Ja jos jotain positiivista, niin kun ei ole nikotiini estämässä kofeiinin vaikutuksia, niin kahvi maistuu entistä makeammalta :)
Oletko ollut tauolla palstailusta? Mitä sinulle kuuluu elämään?Palstakamu kirjoitti:
Olen pysynyt lujana. Sopivasti kesäloma alkoi, niin joudan olemaan niksoissani. Edelleen on koko kroppa ihan sekaisin, eikä mikään toimi normaalisti, mutta mieli on hyvä. Nyt ei ole enää vieroituksen aiheuttamaa paniikkia puskenut, niin nyt vain nautiskelen. Ja jos jotain positiivista, niin kun ei ole nikotiini estämässä kofeiinin vaikutuksia, niin kahvi maistuu entistä makeammalta :)
Oletko ollut tauolla palstailusta? Mitä sinulle kuuluu elämään?Juu.. olen ollut tosiaankin vähän niinkuin tauolla. Palstailu ei ole oikein maistunut.
Yritän kuitenkin käydä välillä, sillä en kuitenkaan halua jättää palstaa kokonaan.
Elämässäni on aika normisettiä, mitä nyt uupumusta ollut aikasta paljon. Muuten ihan.
Hienoa että olet pysynyt lujana. Lopettaminen ei ole helppo homma ja vaatii paljon itsekuria. Pari ekaa viikkoa on ne pahimmat, silti sitä lujuutta tarvitaan vuosiksi eteenpäin.
Itsestäni tiedän, etten pysty ottamaan yksiäkään sauhuja ettenkö alottaisi uudestaan tupakointia. Nyt kyllä jo alkaa helpottamaan kun lopettamisestani on jo kulunut yli kymmenen vuotta.
Mutta kuulun kannustusjoukkoihin lopettamisesi puolesta. Uskon että onnistut. Olet vahva ihminen.Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu.. olen ollut tosiaankin vähän niinkuin tauolla. Palstailu ei ole oikein maistunut.
Yritän kuitenkin käydä välillä, sillä en kuitenkaan halua jättää palstaa kokonaan.
Elämässäni on aika normisettiä, mitä nyt uupumusta ollut aikasta paljon. Muuten ihan.
Hienoa että olet pysynyt lujana. Lopettaminen ei ole helppo homma ja vaatii paljon itsekuria. Pari ekaa viikkoa on ne pahimmat, silti sitä lujuutta tarvitaan vuosiksi eteenpäin.
Itsestäni tiedän, etten pysty ottamaan yksiäkään sauhuja ettenkö alottaisi uudestaan tupakointia. Nyt kyllä jo alkaa helpottamaan kun lopettamisestani on jo kulunut yli kymmenen vuotta.
Mutta kuulun kannustusjoukkoihin lopettamisesi puolesta. Uskon että onnistut. Olet vahva ihminen.Onhan täällä ollut jotenkin lässähtänyt tunnelma viime aikoina. Oma palstailukin ollut vähällä.
Sinun pitää jotenkin saada vähennettyä tuota uupumusta. Olet puhunut siitä ennenkin. Elämä ei ole nautintoa, jos on liian tiukilla. Ennemmin tai myöhemmin se rikkoo ihmisen. En tiedä mikä olisi oikea ratkaisu asioihin, joiden olet kertonut aiheuttavan uupumusta, mutta jonkin täytyy muuttua.Palstakamu kirjoitti:
Onhan täällä ollut jotenkin lässähtänyt tunnelma viime aikoina. Oma palstailukin ollut vähällä.
Sinun pitää jotenkin saada vähennettyä tuota uupumusta. Olet puhunut siitä ennenkin. Elämä ei ole nautintoa, jos on liian tiukilla. Ennemmin tai myöhemmin se rikkoo ihmisen. En tiedä mikä olisi oikea ratkaisu asioihin, joiden olet kertonut aiheuttavan uupumusta, mutta jonkin täytyy muuttua.Juu, olet oikeassa. Kävin koulutuksessa, jonka aiheena oli työhyvinvointi ja työssä jaksaminen.. herätteli aika paljon. Ja kävin työterveyslääkärillä ja sain lähetteen unilääkärille, josko noi uniongelmat sillä lutviintuisi.
Liian vähän unta, liikaa töitä ja ms-tauti. Mäsään en pysty vaikuttamaan, mutta unen ja työn määrään kyllä jossakin määrin.
Kyllä se on minun itseni otettava ja hoidettava tämä asia kuntoon. Tiedostan sen.
Kiitos Kamu kun olet ihan sinä. Sinun kanssasi on aina niin mukava rupatella.Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu, olet oikeassa. Kävin koulutuksessa, jonka aiheena oli työhyvinvointi ja työssä jaksaminen.. herätteli aika paljon. Ja kävin työterveyslääkärillä ja sain lähetteen unilääkärille, josko noi uniongelmat sillä lutviintuisi.
Liian vähän unta, liikaa töitä ja ms-tauti. Mäsään en pysty vaikuttamaan, mutta unen ja työn määrään kyllä jossakin määrin.
Kyllä se on minun itseni otettava ja hoidettava tämä asia kuntoon. Tiedostan sen.
Kiitos Kamu kun olet ihan sinä. Sinun kanssasi on aina niin mukava rupatella.Mahtavaa, että olet alkanut miettimään ja tehnyt jo ihan käytännön toimia. Itekin olen kärsinyt elämän varrella uniongelmista ja huomannut että koko hyvinvointi lähtee sieltä unenlaadusta. Tuo työnmääräkin on sellainen, jota kannattaa jo miettiä ms-taudin kannalta. Voisiko työtä jotenkin keventää tai siirtyä 80% työaikaan tms. Ammattilaiset varmasti osaavat antaa vinkkejä. Enkä tarkoita että sinun pitäisi näin tehdä, mutta aina kannattaa pitää takataskussa vaihtoehtoja ja varasuunnitelmia.
Ihana Pirppis :)
- Anonyymi00028
Unethan kai valmistavat meitä tuleviin koitoksiin.
Joskus näin paljon unia epäoikeudenmukaisuudesta. Miten sopimuksia rikottiin. Puhuttiin omaksi eduksi ihan törkeästi. Juuri kehenkään ei voinut luottaa. Inhottavia unia, mutta hyvin opettavaisia. Koska elämä on tuollaista epäreilua, niin ei sitten tullut isoja pettymyksiä ja jotkut karikot pystyy jopa välttämän hyvällä varmistuksella ja väistöllä.
Kiitos alitajunnalle oppitunneista. Kelpaa ne jatkossakin 😄
Kivoista unista ehkä myöhemmin, nyt töihin ..
xLiner
.- Anonyymi00030
Tenavana näin paljon painajaisia. Opin ohjailemaan niitä, siis tiedostin että ne ovat unia. Joko herätin itseni tai muokkasin niiden kulkua kivemmiksi.
Kuolleet läheiseni käyvät unissani. Aikaisemmin useammin kun tarvitsin heitä, nykyään enää harvemmin.
xLiner - Anonyymi00040
Mulla on nyt paljon hoidettavia asioita, jotka riippuvat toisistaan ja tilanteet elää. Olisi hauskaa nähdä unissa selkeä järkevä lista kaikista tehtävistä.
Hyvä sille sun uudelle! Toivottavasti siitä on iloa.
xLiner
Mikä tahansa miellyttävä uni kelpaisi. En ole sellaisia koskaan nähnyt. Onko sellaisia edes olemassa, vaikka on sellainenkin sanonta, että se ja se oli 'vain kaunista unta'.
Vanha virsikirja puhui suoraan 'yön kauhuista'. Kyllä se on ainakin minulle todellisempaa. Olen aina nähnyt vain ja ainoastaan painajaisia.- Anonyymi00032
Tämä kuulostaa kyllä todella oudolta! Aina pelottavia asioita vain? Vaihteleeko teemat ja tapahtumapaikat, hahmot ja juonet?
Anonyymi00032 kirjoitti:
Tämä kuulostaa kyllä todella oudolta! Aina pelottavia asioita vain? Vaihteleeko teemat ja tapahtumapaikat, hahmot ja juonet?
Vaihtelee aiheet ja juonet, mutta aina kamaloittavia. Enpä usko että tämä niin harvinaista on. Ihmisillä on vain tapumus välttää omastansa kertomasta kovin negatiivisia. Panepa kysyen tuttaviltasi.
- Anonyymi00033
exKynis.mi kirjoitti:
Vaihtelee aiheet ja juonet, mutta aina kamaloittavia. Enpä usko että tämä niin harvinaista on. Ihmisillä on vain tapumus välttää omastansa kertomasta kovin negatiivisia. Panepa kysyen tuttaviltasi.
Liittyykö tapahtumat mitenkään oikeaan elämään? Nykyiseen tai menneeseen?
Anonyymi00033 kirjoitti:
Liittyykö tapahtumat mitenkään oikeaan elämään? Nykyiseen tai menneeseen?
Kuten ihmisten kertomuksen että tutkimuksen mukaan, sekä littyy, että ei ainakaan havaittavasti liity.
Unet olivat erityisen kammottavia nuoruudessani, kun verenpaineen alentamiseksi lääkäri määräsi β-salpaajia, jotka taas muilla eivät aiheuta mitään. Meni 2 vuotta, kun havaitsin yhteyden, jolloin unet palasivat normaaleiksi painajaisiksi kieltäytyessäni β-salpaajista.- Anonyymi00036
exKynis.mi kirjoitti:
Kuten ihmisten kertomuksen että tutkimuksen mukaan, sekä littyy, että ei ainakaan havaittavasti liity.
Unet olivat erityisen kammottavia nuoruudessani, kun verenpaineen alentamiseksi lääkäri määräsi β-salpaajia, jotka taas muilla eivät aiheuta mitään. Meni 2 vuotta, kun havaitsin yhteyden, jolloin unet palasivat normaaleiksi painajaisiksi kieltäytyessäni β-salpaajista.Koet siis unissasi pelkoa, vihaa, surua, häpeää ym. ja heräät näihin tunteisiin?
Anonyymi00036 kirjoitti:
Koet siis unissasi pelkoa, vihaa, surua, häpeää ym. ja heräät näihin tunteisiin?
Kammoa kyllä, mutta en missään tapauksessa yhtäkään mainitsemistasi asioista.
- Anonyymi00037
exKynis.mi kirjoitti:
Kammoa kyllä, mutta en missään tapauksessa yhtäkään mainitsemistasi asioista.
Onko ne sitten painajaisunia ollenkaan?
Anonyymi00037 kirjoitti:
Onko ne sitten painajaisunia ollenkaan?
Kun ne kerran ovat kammottavia ja herätessä on vielä pitkään kamaloitunut olo, en tunne muuta sanaa kuvaamaan sellaisia unia kuin painajaisuni.
Olipa sinun kielellinen ilmaisu millainen tahansa, sen kuitenkin sanon, että tunnesisällöltään miellyttävää unta en ole koskaan nähnyt.
- Anonyymi00029
Ehkä me tehtäis jotain siccii bebe
- Anonyymi00031
En mitään. Mieluiten nukun kuin tukki. 🙂
En oikeastaan halua hallita unimaailmaani.. tykkään siitä sellaisenaan. Mut tuota nukkumista jos voisi hallita, niin nukkuisin enemmän ja sikeämmin.
Uuden äärellä? Uskon että kaikki menee juuri niinkuin on tarkoituskin mennä. Ja hyvähän se on välillä vähän jännittääkin, ettei ihan tylsäksi elämä muutu. :)- Anonyymi00035
Sitä en pysty hallitsemaan mistä näen unta (se olisi mukavaa), sen sijaan sitä miten uneni kulkevat, pystyn melko hyvin hallitsemaan. Minulle on melko tavallista, että tunnistan unessa ollessani näkeväni unta ja siksi pystyn vaikuttamaan siihen mitä unessani tapahtuu. Aina en kuitenkaan tiedosta, eli en ikäänkuin havahdu siihen, että ai niin tämähän on unta, mutta pystyn silti hallitsemaan mitä tapahtuu. Jos vaikka minua ajettaisiin unessa takaa ja jään kiinni, voin komentaa takaa-ajajiani tyyliin ei teidän tässä kuulunut saada minua kiinni, menkää pois.
Minulla on "ongelma" olla muistamatta yhtään millaisia unia näen tai koen. Voihan olla että saan aivan tajuttoman hyviä ideoita unissani ja kaikki jäävät unhoon ja toteuttamatta.
- Anonyymi00039
Näin unta, että olin kanoottiretkellä ja vesi oli sellaista kirkkana sinistä, kuin jossain jäätikköpuroissa joskus näkee. Kaikki meni hyvin, kunnes tuli valtava putous jonka yli minun olisi pitänyt päästä. En ollut siis putoamassa minnekään kuten yllensä vaan olisi pitänyt nousta vastavirtaan. Siihen sitten kello herätti ja jäi arvoitukseksi, miten olisi käynyt.
Mitäköhän tääkin uni nyt sitten tarkoitti? - Anonyymi00042
Näin unta viime yönä:
Olin nuori, koulussa toisessa kaupungissa, bussilla mentiin kouluun kavereiden kanssa.
Autossa oli tyttö joka tuli luokseni hymyili, suuteli minua, nyt muistin että olimme hymyilleet toisillemme nätin kauniin tunteiden virratessa aikaisemmin. Tyttö pyysi tulla syliini, suutelimme ja hän alkoi ketomaan itsestään ja huolistaan.
Yritin etsiä puhelintani, ei se löytynyt, tyypillistä unissani kun selvät asiat ei onnistu. Tyttö sanoi tuntevansa minut sanoi nimeni ja että hänellä on numeroni, ehdotti että voisimme nyt tavata kun tulee pääsiäis loma.
Kaverini ihmettelivät tapahtumaa, erikoista oli myös että jo kuollut Äitini katseli meitä läheiseltä penkiltä. Yksi jo etäinen lapsuuden ystävä tuli kauemmalta penkiltä pyytämään häiriten, että hakisin tavarani pois hänen penkiltään.
Kun jäin ennen häntä pois ihmettelin miksi en jatkanut matka hänen kanssaan.
Herättyäni oloni oli ihan kuvaamattoman hyvän tunteinen. - Anonyymi00043
Noh viime yö meni jo, jospa nyt sitten seuraavana...🤔
Useimmiten tuppaa tuo todellisuus sekoittumaan uniin aika elävänäkin mitä noita nyt muistaa kotvasen, välillä toivoisin käyvän niinpäin että unimaailma sotkeutuisi vähän enemmän elävän todellisuuden kanssa, ytimenä juurikin se elävyys väreineen. Näkyvä maailma on liikaa mustan ja valkoisen välissä. Tylsä paikka, bläh.
No se unien filosofiasta 😁, edeltävä epilogi siksi etten oikein osaa toivoa näkeväni tietynlaisia unia, lähinnä tulee vain toivottua saavansa nukkua.
Mutta jos nyt jotain romanttista sitten vaihteeksi ja ellei sitä niin viihteellinenkin kelpaa 😄 Olishan se kiva osallistua Indianapolis500-kisaan ja Susanna Penttilä olisi VIP-vieraana kannustamassa ja hellimässä mua ❤🏁
- Anonyymi00045UUSI
Ei ainakaan voi syyttää liiasta vaatimattomuudesta sinua
- Anonyymi00046UUSI
Anonyymi00045 kirjoitti:
Ei ainakaan voi syyttää liiasta vaatimattomuudesta sinua
Amistausta haisee vahvasti :(
Upea auto = Formula tai keuliva jyystötruck
Upea nainen = Blondi pallotissi 🤣 Anonyymi00046 kirjoitti:
Amistausta haisee vahvasti :(
Upea auto = Formula tai keuliva jyystötruck
Upea nainen = Blondi pallotissi 🤣Äläpä nyt, kun kyse on pelkistä unista. Mitä reaalitodellisuus on / on ollut, niin kohtuu huonoja pakettiautoja ennen kun meni kortti hyllylle, ja naisten taso kaukana Susannasta 😅 Ei tota naapurin tätiä unimaailmassakin jaksaisi, niin täytyy asettaa rima korkealle.
- Anonyymi00044
"Selkouni (engl. lucid dream) on tila, jossa nukkuja tiedostaa näkevänsä unta. Tässä tilassa ihminen voi usein hallita unen tapahtumia, muuttaa ympäristöä tai toimia vapaasti oman tahtonsa mukaan. Selkouni tuntuu hyvin todelliselta, aivan kuin hereillä ollessa."
- Anonyymi00047UUSI
Kyllä unia voi myös opetella hallitsemaan. Lapseni on tehnyt niin. Hän kertoo selkounistaan aina välillä. Hän on todella älykäs, joten en osaa sanoa, onko älykkyys yhteydessä tuohon kykyyn.
- Anonyymi00048UUSI
Itse olen tykännyt eniten lentounista. Niissä voi säädellä korkeutta ja lentämään voi hypähtää missä vain, vaikka sisätiloissa. Kädet toimivat kuin siivet, niitä heiluttamalla pääsee eteenpäin, vähän kuin uidessa, mutta se tapahtuu ihan kevyesti ja vaivattomasti. Ilmassa myös pystyy tekemättä mitään :)
- Anonyymi00049UUSI
Ehdottomasti tästä.
Vaikka tämä kuuluu sinne konemusakerhoon, niin silti.
Kaikuja kaukaisuudesta täynnä.
Upea.
https://youtu.be/FBR2wzKu8hs?is=cF-V2P24k295CB-Q En haluais hallita unimaailmaani, on paljon hauskempaa, kun ikinä ei tiedä mitä sieltä tulee kun painaa kuupan tyynyyn. Tosin olen huomannut, että osaan ohjailla unieni etenemistä, mutta silti tarinan alku on aina yllätys.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy82052Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1101423Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1201175Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861074Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O661025Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8192950Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j67785- 76760
Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.73642Iivarilla johtopäätösten aika
Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös36622