Ilmastousko alkaa horjumaan

18

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Joko taas!
      Mikä se on se ilmastousko, onko siinä oma jumala vai useampia?

• Anonyymi00002
      UUSI
    • Anonyymi00003
      UUSI

Vaikka minä luin jo 1960 luvun alussa teorian, johon nykyiset ilmastohoureet perustuvat, minä pidin sitä vain tarinana menneisyydestä. En siis alkanut tosissaan siihen koskaan uskomaan. Otin sen pelkkänä mielipiteenä vanhalta ajalta.

Niinpä minun oli helppo alkaa hyljeksimään sitä, kun luin yhden huippututkijan kolumnin, jossa hän arvosteli sitä oppia. Tämä tapahtui yli 9 vuotta sitten.

Tajusin, että siinä teoriassa saattaa olla paljonkin virheitä, ja päätin alkaa tutkimaan itse. Käytin siinä yhtä tieteellistä metodia.

Jos suurta ja monimutkaista kokonaisuutta on mahdotonta tutkia laboratorio olosuhteissa, niin kartoitetaan sen osatekijät, jotka on mahdollista tutkia laboratoriossa, ja sovelletaan sitä tietoa siihen kokonaisuuteen.

No ei minun tarvinnut niitä osatekijöitä tutkia. Tieto niistä laboratorio tuloksista oli jo olemassa mm. kaasuyhtiöissä. Kysyin siis sieltä, ja minulle linkitettiin sähköpostilla yksi Wikipedian sivu.

Kun näin siinä olevan taulukon, tajusin heti, että se minun 1960 luvulla lukemani teoria on kaikilta osiltaan virheellinen. Sen taulukon mukaan aivan kaikki ilmakehän kaasut absorboivat lämpöä. Tottakait minä luotin kaasuyhtiön insinööriin heti.

Minun mielenmuutokseni tapahtui siis sekunneissa, ja täällä inttävillä pöljillä se ei tapahdu edes vuosikymmenissä. Minullahan oli jo valmiiksi paljon tietoa kaasuista ammattieni takia.

Myös ilmakehän toiminnasta oli vuosikymmenien aikana kertynyt paljon tietoa, koska kiinnostukseni heräsi jo 1960 luvun alussa. Minulla ei vaan ollut aiemmin ollut tarvetta asian perusteelliseen tutkimiseen.

Tarpeen toi se 2010 luvulla alkanut hirveä ilmastopropaganda, jota epäilin täysin valheelliseksi. Sehän on perustunut 1800 luvun erittäin hataraan ja täysin testaamattomaan tietämykseen. Eihän silloin vielä tuotettu nestemäisiä kaasuja.

Tutkiminen oli mahdollista vasta sitten, kun koko ilma osattiin muuttaa nesteeksi, ja erotella kaasut toisistaan. Se hallittiin kunnolla vasta 1900 luvulla.

Kun sain kaasuyhtiön tiedot, minulla meni noin kaksi tuntia selvittää itselleni, miten maapallon lämmönsäätö järjestelmä toimii. Sitten kirjoitin sähköpostin, ja lähetin sen Helsingin yliopistolle.

Se on kuitenkin niin hirveän monimutkainen juttu, että en edes yrittänyt sitä kokonaisuudessaan selittää. Seuraavana päivänä lähetin sähköpostia Suomen ilmatieteen laitokselle.

Ensimmäinen tavoittelemani muutos tuli säätiedotuksiin noin 3-4 kk päästä. Alettiin uudella tavalla suhtautumaan suihkuvirtauksiin. Monia muitakin muutoksia on tullut vuosien kuluessa, ja kaikki ne on menneet siihen suuntaan, jota minä tavoittelin.

Siellä alettiin kumoamaan ilmastouhkia. Tottakait ne tutkivat ne asiat itse. Minä toimin vaan aloitteentekijänä, niin kuin olen toiminut monissa muissakin tärkeissä asioissa. Olen ollut yhteiskunnallinen vaikuttaja jo kauan.

Minut on kolme kertaa testattu, että mihin minä pystyn. Ensimmäinen testi oli silloin, kun pyrin pääsin hoitoalan koulutukseen. Kun on sen testin läpäissyt, pystyy kyllä selvittämään hyvinkin monimutkaisia asioita.

Meitä on täällä kaksi, jotka on sen testin läpäisseet. Me kumpikaan ei ole uskottu ilmastohoureisiin, koska meillä on taatusti totuudenmukaista tieteellistä tietoa.

Sekä hoitoalalla että metalliteollisuudessa saa uskoa ainoastaan totuudenmukaiseen tietoon. Valheisiin uskominen on vaarallista sekä henkilökunnalle että potilaille. Minä pidän sekopäinä niitä, jotka yrittävät saada ammattilaisen uskomaan valheisiin.

Peruskoulussa voidaan opettaa vanhoja valheita, mutta ammatillisessa koulutuksessa se on ehdottomasti kiellettyä. Ammatissa täytyy tietämys olla aina ajan tasalla.

• Anonyymi00004
        UUSI

Sinun omat juttusi ovat houreita menneisyydestä.
        Kaasuteollisuus, insinöörit ja lääkärit tietävät, että CO2:n lisääntyminen ilmakehässä aiheuttaa ilmaston lämpenemistä.

Noihin tahoihin sinä olet vedonnut. Postaa yksikin lääkäreiden, insinöörien tai kaasuteollisuuden kommentti, missä CO2:n vaikutus kiellettäisiin.

• Anonyymi00005
        UUSI

"Sekä hoitoalalla että metalliteollisuudessa saa uskoa ainoastaan totuudenmukaiseen tietoon. "

Metalli:

"Siirtymää vähähiilisyyteen voi kutsua myös siirtymäksi fossiilisten päästöjen aikakaudesta metallien ja mineraalien aikakauteen. Tämä siirtymä on toteutettava ympäristön ja ilmaston kannalta kestävästi, sillä yksi keskeinen edellytys on kyky vastata uusiin materiaalitarpeisiin – joko uusien tai kierrätettyjen raaka-aineiden avulla.
        Metallien tarve maailmassa kasvaa pitkällä aikavälillä vihreän siirtymän, kaupungistumisen, teknologiakehityksen ja kehittyvien maiden elintason nousun myötä. Vähähiilisyystavoitteen tarvitsemiin metallitarpeisiin tulee vastata johdonmukaisesti käyttämällä kestävästi ja vähäpäästöisesti tuotettuja metalleja. "

Hoitoala:

"Lääkärijärjestöt: Ilmastokriisi on terveyskriisi, joka koskee myös suomalaisia
        Suomalaiset lääkärijärjestöt vetoavat päättäjiin ilmasto- ja kestävyystoimien vauhdittamiseksi. Ilmastonmuutos on 2000-luvun vakavin uhka ihmisten terveydelle, ja ilmastonmuutoksen terveysvaikutukset näkyvät jo Suomessakin."

Jankutat paskaa APH.

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Kaasuteollisuus, insinöörit ja lääkärit tietävät, että CO2:n lisääntyminen ilmakehässä aiheuttaa ilmaston lämpenemistä.

Noihin tahoihin sinä olet vedonnut. Postaa yksikin lääkäreiden, insinöörien tai kaasuteollisuuden kommentti, missä CO2:n vaikutus kiellettäisiin.

"CO2:n lisääntyminen ilmakehässä aiheuttaa ilmaston lämpenemistä."

Niin varmaan, mutta miksi ?

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

"Sekä hoitoalalla että metalliteollisuudessa saa uskoa ainoastaan totuudenmukaiseen tietoon. "

Metalli:

"Siirtymää vähähiilisyyteen voi kutsua myös siirtymäksi fossiilisten päästöjen aikakaudesta metallien ja mineraalien aikakauteen. Tämä siirtymä on toteutettava ympäristön ja ilmaston kannalta kestävästi, sillä yksi keskeinen edellytys on kyky vastata uusiin materiaalitarpeisiin – joko uusien tai kierrätettyjen raaka-aineiden avulla.
        Metallien tarve maailmassa kasvaa pitkällä aikavälillä vihreän siirtymän, kaupungistumisen, teknologiakehityksen ja kehittyvien maiden elintason nousun myötä. Vähähiilisyystavoitteen tarvitsemiin metallitarpeisiin tulee vastata johdonmukaisesti käyttämällä kestävästi ja vähäpäästöisesti tuotettuja metalleja. "

Hoitoala:

"Lääkärijärjestöt: Ilmastokriisi on terveyskriisi, joka koskee myös suomalaisia
        Suomalaiset lääkärijärjestöt vetoavat päättäjiin ilmasto- ja kestävyystoimien vauhdittamiseksi. Ilmastonmuutos on 2000-luvun vakavin uhka ihmisten terveydelle, ja ilmastonmuutoksen terveysvaikutukset näkyvät jo Suomessakin."

Jankutat paskaa APH.

Samaa paskaa on sinunkin juttusi.

Hiili on orgaanisen yhdisteen keskeisin osa, sen vähentäminen tai poistaminen tuhoaa koko nykyisen elämänmuotomme.

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Kuvitteletko sinä minun väittäneen, että hiilidioksidi ei absorboi lämpöä, Siitähän tuossa sekoilussasi ilmaisesti on kysymys. Minä olen päinvastoin väittänyt, että kyllä hiilidioksidi absorboi lämpöä. Sitähän käytetään siihen tarkoitukseen sairaaloissa.
        '
        Teillä, jotka joiden pään ilmastohoureet on sekoittaneet, menee vaan jatkuvasti puurot ja vellit sekaisin, aivan kuin ette edes osaisi suomenkieltä ollenkaan.

Millään ei ole kenellekään mennyt jakeluun, että kysymys on siitä, että sairaaloissa ja metalliteollisuudessa myös typpi ja happi absorboivat lämpöä. Niin taatusti tapahtuu myös ilmakehässä.

Miksi tämä hyvin helppo ja yksinkertainen asia on niin madottoman vaikea oppia, kun minä opin sen kertakuulemalla hoitoalan koulutuksessa, ja hitsaajakurssilla tuli sitten asian kertausta. Siellä oli samat opit kuin sairaaloissakin.

Juuri nimenomaan typen ja hapen tieteelliset ominaisuudet tekevät hiilidioksidin lisääntymisestä merkityksettömän. Kyllä se tiedetään jo myös Suomen ilmatieteen laitoksella. Ainakin yksi siellä tiesi jo vuonna 2017, kun lähetti minulle sähköpostia.

Ei näissä asioissa sekoile enään muut kuin tyhmät ja tietämättömät maallikot. Meteorologit ovat tänäkin keväänä sanoneet moneen kertaan, että aamulla aurinko lämmittää ilman. Noin on sanottu jo ainakin kolmena keväänä säätiedotuksissa.

Kun sanotaan, että aurinko lämmittää ilman, niin sillä myös tarkoitetaan sitä, vaikka sinä pöljä et sitä ymmärtäisi. Siinä tarkoitetaan siis koko ilmaa, josta happea on 21 % ja typpeä 78 %. On siis alettu käyttää ilmaisuita, joita minäkin käytän.

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Kuvitteletko sinä minun väittäneen, että hiilidioksidi ei absorboi lämpöä, Siitähän tuossa sekoilussasi ilmaisesti on kysymys. Minä olen päinvastoin väittänyt, että kyllä hiilidioksidi absorboi lämpöä. Sitähän käytetään siihen tarkoitukseen sairaaloissa.
        '
        Teillä, jotka joiden pään ilmastohoureet on sekoittaneet, menee vaan jatkuvasti puurot ja vellit sekaisin, aivan kuin ette edes osaisi suomenkieltä ollenkaan.

Millään ei ole kenellekään mennyt jakeluun, että kysymys on siitä, että sairaaloissa ja metalliteollisuudessa myös typpi ja happi absorboivat lämpöä. Niin taatusti tapahtuu myös ilmakehässä.

Miksi tämä hyvin helppo ja yksinkertainen asia on niin madottoman vaikea oppia, kun minä opin sen kertakuulemalla hoitoalan koulutuksessa, ja hitsaajakurssilla tuli sitten asian kertausta. Siellä oli samat opit kuin sairaaloissakin.

Juuri nimenomaan typen ja hapen tieteelliset ominaisuudet tekevät hiilidioksidin lisääntymisestä merkityksettömän. Kyllä se tiedetään jo myös Suomen ilmatieteen laitoksella. Ainakin yksi siellä tiesi jo vuonna 2017, kun lähetti minulle sähköpostia.

Ei näissä asioissa sekoile enään muut kuin tyhmät ja tietämättömät maallikot. Meteorologit ovat tänäkin keväänä sanoneet moneen kertaan, että aamulla aurinko lämmittää ilman. Noin on sanottu jo ainakin kolmena keväänä säätiedotuksissa.

Kun sanotaan, että aurinko lämmittää ilman, niin sillä myös tarkoitetaan sitä, vaikka sinä pöljä et sitä ymmärtäisi. Siinä tarkoitetaan siis koko ilmaa, josta happea on 21 % ja typpeä 78 %. On siis alettu käyttää ilmaisuita, joita minäkin käytän.

"Kun sanotaan, että aurinko lämmittää ilman, niin sillä myös tarkoitetaan sitä, vaikka sinä pöljä et sitä ymmärtäisi."

Kun sanot, että aurinko lämmittää ilman, niin tarkoitatko, että auringon säteily mielestäsi lämmittää ilman jo tullessaan ilmakehän läpi? Selitätkö sitten miksi alailmakehä on lämpimin maan pinnan lähellä ja viilenee siitä ylöspäin?

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Samaa paskaa on sinunkin juttusi.

Hiili on orgaanisen yhdisteen keskeisin osa, sen vähentäminen tai poistaminen tuhoaa koko nykyisen elämänmuotomme.

"Hiili on orgaanisen yhdisteen keskeisin osa, sen vähentäminen tai poistaminen tuhoaa koko nykyisen elämänmuotomme."

Kukaan ei ole niin idiootti, että esittäisi hiiltä poistettavaksi. Olkiukkosi lapsellisen huono.

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

'

Happi ja typpi lämpenevät johtumalla idiootti. Ne eivät absrboi lainkaan maasta säteilevää pitkäaaltoista lämpösäteilyä. Ilman kasvihuonekaasuja Maan keakilämpötila olisi 33 astetta nykyistä alempi.

Jos Aurinko lämmittäisi suoraan happea ja typpeä, yläilmakehä olisi kuuma ja täällä olisi kylmä, koska yläilmakehään tulisi paljon voimakkaammin säteilyä. Alas pääsisi hyvin vähän tai ei lainkaan, mikäli happi ja typpi absorboisivat voimakkaasti.

Olet vain niin tavattoman tyhmä, ettet ymmärrä. Jokainen meteorologi tietää, että happi ja typpi lämpenevät johtumalla.

Keinoäly:
        "Ilmakehän valtakaasut, typpi ja happi, eivät kykene absorboimaan eli imemään lämpösäteilyä. Tämän vuoksi ne eivät aiheuta kasvihuoneilmiötä. Vaikka ne muodostavat yhdessä noin \(99\,\%\) ilmakehän tilavuudesta, kasvihuoneilmiöstä vastaavat muut, paljon harvinaisemmat kaasut."
        Lähde: Ilmasto-opas. Ilmatieteen laitos.

• Anonyymi00010
      UUSI

Nykypäästöillä lämpenemisnopeus on ainakin 0.02 C per vuosi. Ei sitä täällä heti huussin ikkunasta huomaa, kun vuorokauden keskilämpötila voi muuttua 60 C puolessa vuodessa.

• Anonyymi00011
        UUSI

Lämpeneminen on edennyt jo niin pitkälle, että sen näkee sokea reettakin.

Teollisella ajalla ilmakehään on päästetty 2800 Gt hiilidioksidia. Lämpötila on noussut 1.5 C verran. Nykyinen vuosipäästö on 38 Gt. Näistä voi laskea, että lämpenemisvauhti nykypäästöillä on ainakin 0.02 C per vuosi. Ei tarvitse ymmärtää säteilyfysiikasta mitään. Riittää, kun luottaa mittaushavaintoihin.

• Anonyymi00012
      UUSI

Jos päästöjen lopettaminen olisi mahdollista, niin kukaan ei tätä tiedeyhteisön suositusta vastustaisi. Vastustus kumpuaa siitä, että riippuvuus fossiilipolttoaineista on niin suuri. Nytkin tärkeintä näyttää olevan, että Hormuzin salmi saadaan auki.

• Anonyymi00013
        UUSI

Varsinkin sähkön muodossa oleva energia on nykypäivän ihmiselle lähes yhtä tärkeää kuin happi. Sähköäkin jauhetaan velä monin paikoin Wärtsilän toimittamilla öljykäyttöisillä moottoreilla. Suomessa sähköntuotanto on jo lähes päästötöntä.

• Anonyymi00014
      UUSI

Kenelle tahansa voidaan maksaa mitä tahansa että suostuu puhumaan jonkun toisen pussiin antaakseen taholle näkyvyyttä.

• Anonyymi00015
        UUSI

-Venäjän agenteiksi epäillyt värväävät teinejä verkossa "töihin"

• Anonyymi00016
        UUSI

Ilmastopaniikin lietsominen avaa uusia bisnesmahdollisuuksia. Ensin luodaan ahdistus ja annetaan ymmärtää, että ongelma poistuu, kun suomalaiset lopettavat halvan öljyn käytön ja ostavat jotain kallista korvaavaa tekniikkaa. Epämiellyttävä totuus kuitenkin on, että kyllä tuolle öljylle ottajia löytyy maailmalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      259
      3161
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      69
      1221
    3. Vältelläänkö me molemmat toisiamme??

😘
      Ikävä
      66
      1153
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      180
      938
    5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      47
      856
    6. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      47
      799
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      60
      789
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      40
      691
    9. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      45
      682
    10. Minkä alan

Ihmisiä kaivattunne on🤔
      Ikävä
      39