Maailmassa on taas valtava virhe

Saunoissa on viisarimallisia lämpömittareita, mutta miksi niissä 90 astetta ei ole 90 asteen kulmassa nollaan nähden.
Heti pitää korjata tuo asia ja määrätä virheelliset mittarit laittomiksi.

42

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Mä olin kerran jossain vuokramökissä jonka saunan lämpömittari oli alaston mies. Viisari toimi sen v*hkeenä ja silloin kun saunassa oli lämpöä niin "se" nousi pystyyn 😀. Oli se hauska juttu. "Mainio kuje", kuten Turkka tokaisi. -💊-.

      • Mutta siinäkin oli tietenkin tuo asteongelma, eli heti kiellettävä.


      • Anonyymi00002
        buddy-love kirjoitti:

        Mutta siinäkin oli tietenkin tuo asteongelma, eli heti kiellettävä.

        Voi mennä kuolioon jos lämpö ei hellitä. Kesken ulkoilusessioni mieleeni muistui manaaja-aloitukseni. Toivoin tänään aiemmin että pilvistyisipä sää ja niin siinä sitten myös kävi :). Manasin siis sään haluamakseni. Ulkona ois ollut muuten kuuma. -💊-.


    • Olipa kyseessä sitten perinteinen puinen malli, tai modernimpi anturi, lämpömittari toimii usein saunassa enemmänkin suuntaa-antavana fiilismittarina kuin tarkkana laboratoriolaitteena.
      Tietysti asia voi närkästyttää, jos asteet eivät ole esteettisesti tasapainossa, mutta muuten voit sulkea silmäsi ja nauttia löylyistä.

      • Ei ei ja kaikki ongelmat ovat yhtä vakavastiotettavia, eli kyllä tämä menee ihan samaan sarjaan ilmastonmuutoksen kanssa.
        Lisäksi miten ilmastonmuutosta voi mitata saunassa, jos asteet ja asteet eivät vastaa toisiaan.


      • buddy-love kirjoitti:

        Ei ei ja kaikki ongelmat ovat yhtä vakavastiotettavia, eli kyllä tämä menee ihan samaan sarjaan ilmastonmuutoksen kanssa.
        Lisäksi miten ilmastonmuutosta voi mitata saunassa, jos asteet ja asteet eivät vastaa toisiaan.

        On todella mielenkiintoista, kuinka onnistut aina kehittämään kaikesta ongelman. Nyt on vuorossa saunan lämpömittarit. Ylianalysointi on taitolaji, johon vain harva kykenee. :)

        Ilmastonmuutosta on aina tarpeellista miettiä kuumassa saunassa, varsinkin löylyä heitettäessä. Silloin ne parhaat ideat syntyvät, kun kuuma löyly kärventää selkänahkaa ja tuskan hikipisarat sumentavat näkökentän.
        Positiivista asiassa on, että lämpömittarin asteita ei tuossa vaiheessa pysty näkemään ja ongelma menettää hetkeksi merkityksen.


      • tosi.typy kirjoitti:

        On todella mielenkiintoista, kuinka onnistut aina kehittämään kaikesta ongelman. Nyt on vuorossa saunan lämpömittarit. Ylianalysointi on taitolaji, johon vain harva kykenee. :)

        Ilmastonmuutosta on aina tarpeellista miettiä kuumassa saunassa, varsinkin löylyä heitettäessä. Silloin ne parhaat ideat syntyvät, kun kuuma löyly kärventää selkänahkaa ja tuskan hikipisarat sumentavat näkökentän.
        Positiivista asiassa on, että lämpömittarin asteita ei tuossa vaiheessa pysty näkemään ja ongelma menettää hetkeksi merkityksen.

        Huomaa, että ongelmaan on myös ratkaisu, eli kielletään väärin toimivat lämpömittarit ja se selvästi parantaa kansatalouden tilaa, sillä jokaiseen saunaan joudutaan ostamaan uusi oikein toimiva lämpömittari ja siten BKT kohoaa kohisten.


      • buddy-love kirjoitti:

        Huomaa, että ongelmaan on myös ratkaisu, eli kielletään väärin toimivat lämpömittarit ja se selvästi parantaa kansatalouden tilaa, sillä jokaiseen saunaan joudutaan ostamaan uusi oikein toimiva lämpömittari ja siten BKT kohoaa kohisten.

        Harva ostaisi uutta lämpömittaria, koska edellinen on toimiva ja suuntaa-antava. Kunnon kansalaiset eivät ole turhan tarkkoja saunan lämpömittareiden toiminnasta, eikä kenelläkään ole varaa viettää kulutusjuhlaa.
        Ei edes näin tärkeään sijoittamiskohteeseen kuin saunan lämpömittarit.

        Ymmärrän, että suhtaudut intohimoisesti ja positiivisesti BKT:n kohoamiseen, mutta tämä tuskin tulee olemaan suuri myyntivaltti.

        Ihmiset pitävät omana tietonaan saunojen lämpömittareiden toiminnat, tai toimimattomuudet. Ei niistä juoruta pitkin kyliä.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Harva ostaisi uutta lämpömittaria, koska edellinen on toimiva ja suuntaa-antava. Kunnon kansalaiset eivät ole turhan tarkkoja saunan lämpömittareiden toiminnasta, eikä kenelläkään ole varaa viettää kulutusjuhlaa.
        Ei edes näin tärkeään sijoittamiskohteeseen kuin saunan lämpömittarit.

        Ymmärrän, että suhtaudut intohimoisesti ja positiivisesti BKT:n kohoamiseen, mutta tämä tuskin tulee olemaan suuri myyntivaltti.

        Ihmiset pitävät omana tietonaan saunojen lämpömittareiden toiminnat, tai toimimattomuudet. Ei niistä juoruta pitkin kyliä.

        Tietysti ostavat, sillä ne vanhat muuttuvat laittomiksi.
        Ongelman korjaamiseksi perustetaan saunalämpömittarien tarkastajien virkoja ja kaikkien pitää esitellä saunansa ja mittarinsa heti kun sellainen tulee sitä kyselemään.
        (meille on tulossa kompostoritarkastaja, eli valmis malli hommaan on jo olemassa ja ehkäpä nuo kannattaa jopa yhdistää, vaikka se vähentääkin työllistävyyttä)

        ((lisäksi pitää järjestää pakollisia kursseja saunalämpömittarien oikeaoppisesta asentamisesta ja niiden käytöstä))
        (((ja tietysti siitä mistä kohtaa saunan pesään ladotut halot sytytetään ja mikä on oikeaoppinen latomistapa)))

        ((((pelastamme tällä kansantalouden perustamalla runsaasti uusia virkoja, eli työttömyys romahtaa, kunhan olen kaivanut kaikki mahdolliset ongelmat ja epäloogisuudet esille))))


      • buddy-love kirjoitti:

        Tietysti ostavat, sillä ne vanhat muuttuvat laittomiksi.
        Ongelman korjaamiseksi perustetaan saunalämpömittarien tarkastajien virkoja ja kaikkien pitää esitellä saunansa ja mittarinsa heti kun sellainen tulee sitä kyselemään.
        (meille on tulossa kompostoritarkastaja, eli valmis malli hommaan on jo olemassa ja ehkäpä nuo kannattaa jopa yhdistää, vaikka se vähentääkin työllistävyyttä)

        ((lisäksi pitää järjestää pakollisia kursseja saunalämpömittarien oikeaoppisesta asentamisesta ja niiden käytöstä))
        (((ja tietysti siitä mistä kohtaa saunan pesään ladotut halot sytytetään ja mikä on oikeaoppinen latomistapa)))

        ((((pelastamme tällä kansantalouden perustamalla runsaasti uusia virkoja, eli työttömyys romahtaa, kunhan olen kaivanut kaikki mahdolliset ongelmat ja epäloogisuudet esille))))

        Olisivatko nämä saunamittareiden tarkastajat niitä entisiä kompostitarkastajia? Ainakin heille löytyisi uusi työpaikka. ja oikeita töitä.
        (ehdin kirjoittaa tämän, ennen kuin luin viestiäsi eteenpäin, hauska yhteensattuma)

        Sinulle tulee valitettavasti valtava työsarka, kun joudut kaivamaan kaikki mahdolliset ja mahdottomat epäkohdat esiin, sekä miettimään oikeaoppisia kurssitusmenetelmiä kaikkia saunatonttuja varten.
        Vaikuttaa hyvin vallankumoukselliselta, mutta saunakulttuurimme vaatii päivittämistä ja on hyvä aloittaa saunan lämpömittareista, ettei heikkonahkaisimmat nouse kapinaan.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Olisivatko nämä saunamittareiden tarkastajat niitä entisiä kompostitarkastajia? Ainakin heille löytyisi uusi työpaikka. ja oikeita töitä.
        (ehdin kirjoittaa tämän, ennen kuin luin viestiäsi eteenpäin, hauska yhteensattuma)

        Sinulle tulee valitettavasti valtava työsarka, kun joudut kaivamaan kaikki mahdolliset ja mahdottomat epäkohdat esiin, sekä miettimään oikeaoppisia kurssitusmenetelmiä kaikkia saunatonttuja varten.
        Vaikuttaa hyvin vallankumoukselliselta, mutta saunakulttuurimme vaatii päivittämistä ja on hyvä aloittaa saunan lämpömittareista, ettei heikkonahkaisimmat nouse kapinaan.

        Yhteiskuntamme kaipaa runsaasti lisäsäätelyä, sillä meillä jokaisena vuosikymmenenä on tullut uusia lakeja ja säännöksiä, eikä se tähän lopu, sillä olemme selvästi vielä aivan hunningolla.
        Saksassa niillä on pakolliset katsastukset painepesureillekin, eli sellainen pitää saada tännekin.
        Suihkukahvojen standardointi minuutissa suihkutetun vesimäärän suhteen pitää myös saada ja tuolle runsaasti koulutettuja tarkastajia.
        Leikkuulautojen hygieniatarkastukset kerran kuussa.
        Koulutus paperia säästävään printterin käyttöön.
        Sukankulutuksen minimointikoulutus (kääntämällä pohjapuoli jalan päälle, lisääntyy sukan käyttöikä lähes kaksinkertaiseksi) ja tuolle tietysti sukankäyttötarkastajat.

        Kaikenlaista täysin välttämätöntä on vielä tekemättä ja heti pitää alkaa parantaa maailmaa kunnolla valvotuksi.


    • Anonyymi00003

      Minä kerran saunassa heitin löylyä ja tuli tuhat astetta. Puoli valtakuntaa kuoli siihen.

      >Simiti<

      • Kansanmurhaussäädökset pitää myös saada kiireesti ajantasalle, sillä nyt se tapahtuu aivan liian sattumanvaraisesti.


    • Anonyymi00004

      Entäs jos auto kulkee yli 90 km/h, pitäisikö pakitus näkyä mittarin vasemmalla puolella miinuksena.

      • Tietysti pitäisi.


    • Anonyymi00005

      Pitäisikö mittarin olla nurkassa? Varmuuden vuoksi.
      Vilma

      • Ehdottomasti, mutta vain jos se on kunnollisen arkkitehdin piirtämä.


      • Anonyymi00007
        buddy-love kirjoitti:

        Ehdottomasti, mutta vain jos se on kunnollisen arkkitehdin piirtämä.

        Juu. Kyllä. Kylpyhuoneeni seinät ovat kuin kukkaruukun. Paikalla muurattu.
        Tosin. Vatupassi on keksitty.
        Kuinka paljon routa liikuttelee isompaakin rakennusta saati räjäyttely.
        Vilma


      • Anonyymi00007 kirjoitti:

        Juu. Kyllä. Kylpyhuoneeni seinät ovat kuin kukkaruukun. Paikalla muurattu.
        Tosin. Vatupassi on keksitty.
        Kuinka paljon routa liikuttelee isompaakin rakennusta saati räjäyttely.
        Vilma

        Hyvinkin paljon, sillä olen nähnyt seinissä sentin rakoja, kun salaojitus ei ole jostain syystä toiminut ja routa on päässyt rikkomaan rakennusta.
        Räjäyttely on keskimäärin kevyempi juttu kuin villiintymään päässyt rout.


    • Saunan lämpomittari perustuu spiraalin muotoisen langan lämpölaajenemiseen, joten sen antama tulos ei perustu kulmaan, jossa viisari on, vaan spiraalin muotoisen langan pituuteen.

      Aloittajan mainitsemaa ongelmaa ei ole olemassa. Takana on virhepäättely.


      • buddy-love kirjoitti:

        Mutta katso nyt, miten tuossakin on ihan virheellisesti 90 asteen lämpö ilmoitettuna 180 asteen kulmalla nollaan nähden, eli ihan selvästi tässä on suuri ongelma, eikä mittarin mekaniikalla ole tässä mitään merkitystä.

        https://www.savenmaa.fi/saunan-lampomittari-musta-12x12xcm/p/6410416406213/

        Virhe lähtee juuri ajatuksesta, että 'eikä mittarin mekaniikalla ole tässä mitään merkitystä'.

        Se on väärä ajatus, joka johtaa väärään päättelyyn.

        Merkitystä on 1) spiraalin kierroslukujen määrällä, 2) spiraalilangan pituudella ja 3) spiraalin materiaalin lämpölaajentumalla. Nämä seikat valitaan niin, että saadaan hyvältä näyttävä asteikko. https://fi.wikipedia.org/wiki/Lämpölaajeneminen


      • exKynis.mi kirjoitti:

        Virhe lähtee juuri ajatuksesta, että 'eikä mittarin mekaniikalla ole tässä mitään merkitystä'.

        Se on väärä ajatus, joka johtaa väärään päättelyyn.

        Merkitystä on 1) spiraalin kierroslukujen määrällä, 2) spiraalilangan pituudella ja 3) spiraalin materiaalin lämpölaajentumalla. Nämä seikat valitaan niin, että saadaan hyvältä näyttävä asteikko. https://fi.wikipedia.org/wiki/Lämpölaajeneminen

        Mutta se pitää loogisuuden nimessä valita siten, että lämpöasteet ja mittarin asteet vastaavat toisiaan.


      • buddy-love kirjoitti:

        Mutta se pitää loogisuuden nimessä valita siten, että lämpöasteet ja mittarin asteet vastaavat toisiaan.

        Näin juuri tapahtuu. Lämpöasteet ja mittarin osoittamat asteet vastaavat toisiaan, mutta mikään logiikka ei vaadi, että mittarin jonkin lämpöasteen väli tulisi näkymäämään mittarin asteikolla jonkinkulmaisina väleinä.

        Mieti celsius-, fahrenheit- ja réaumurmittareiden asteikkoja. Sama mittari samoin osin voidaan käyttää kaikkiin, mutta kuhunkin asteikko painetaan erikseen.


      • exKynis.mi kirjoitti:

        Näin juuri tapahtuu. Lämpöasteet ja mittarin osoittamat asteet vastaavat toisiaan, mutta mikään logiikka ei vaadi, että mittarin jonkin lämpöasteen väli tulisi näkymäämään mittarin asteikolla jonkinkulmaisina väleinä.

        Mieti celsius-, fahrenheit- ja réaumurmittareiden asteikkoja. Sama mittari samoin osin voidaan käyttää kaikkiin, mutta kuhunkin asteikko painetaan erikseen.

        Noissa muissakin asteikoissa pitää kulmien ja asteiden tietysti vastata toisiaan.


      • buddy-love kirjoitti:

        Noissa muissakin asteikoissa pitää kulmien ja asteiden tietysti vastata toisiaan.

        Nyt menet jo aloitustasi pitemmälle. Annoit sellaisen kuvan, että mittarit, jotka eivät noudata olettamaasi kulmalogiikkaa, olisivat jollakin muotoa virheellisiä.

        Myöhemmassä kirjoituksessasi jopa sanoit, että saunamittarin antama tieto lämpöasteista on virheellinen, koska se ei noudata olettamaasi 'kulmalogiikkaa':

        "Lisäksi miten ilmastonmuutosta voi mitata saunassa, jos asteet ja asteet eivät vastaa toisiaan." Kyllä vastaavat, jos käytämme samaa asteikkoa, eim. celsiusta.

        'Kulmalogiikka' ei toimi kuvaamallasi tavalla.


      • exKynis.mi kirjoitti:

        Nyt menet jo aloitustasi pitemmälle. Annoit sellaisen kuvan, että mittarit, jotka eivät noudata olettamaasi kulmalogiikkaa, olisivat jollakin muotoa virheellisiä.

        Myöhemmassä kirjoituksessasi jopa sanoit, että saunamittarin antama tieto lämpöasteista on virheellinen, koska se ei noudata olettamaasi 'kulmalogiikkaa':

        "Lisäksi miten ilmastonmuutosta voi mitata saunassa, jos asteet ja asteet eivät vastaa toisiaan." Kyllä vastaavat, jos käytämme samaa asteikkoa, eim. celsiusta.

        'Kulmalogiikka' ei toimi kuvaamallasi tavalla.

        Pakko toimia, sillä muutoin asteet ja asteet ovat sekavasti esitettyinä.
        Vaihtoehtona on tietysti, että lämpötila-asteita aletaan nimittää eri nimellä.
        Ehdotan, että uudeksi nimeksi tulee "standardoitu lämpötilanmittausyksikkö".

        Eli säätiedotuksessa sanotaan sitten, että tänään odotetaan 20 standardoidun lämpötilanmittausyksikön lämpötilaa.


      • buddy-love kirjoitti:

        Pakko toimia, sillä muutoin asteet ja asteet ovat sekavasti esitettyinä.
        Vaihtoehtona on tietysti, että lämpötila-asteita aletaan nimittää eri nimellä.
        Ehdotan, että uudeksi nimeksi tulee "standardoitu lämpötilanmittausyksikkö".

        Eli säätiedotuksessa sanotaan sitten, että tänään odotetaan 20 standardoidun lämpötilanmittausyksikön lämpötilaa.

        Otaksun, että olet jo oivaltanut, mistä on kyse, joten lienee syytä jättää aihe. Hyvää kesää sinulle!


      • exKynis.mi kirjoitti:

        Otaksun, että olet jo oivaltanut, mistä on kyse, joten lienee syytä jättää aihe. Hyvää kesää sinulle!

        Ei missään tapauksessa ja asiaa pitää käsitellä kunnes jäät ovat taas järvessä, jolloin voidaan siirtyä keskustelemaan niistä negatiivisista arvoista.


      • buddy-love kirjoitti:

        Ei missään tapauksessa ja asiaa pitää käsitellä kunnes jäät ovat taas järvessä, jolloin voidaan siirtyä keskustelemaan niistä negatiivisista arvoista.

        En odottanut sinulta pelleilyvastausta.

        Vaikka noudatankin luonnontieteissä vain 1) loogis-matemaattista ja 2) empiiristä metodia, ja vaikka sinä pidät totena myös filosofialla lisättyjä luonnontieteitä ja pelkkää loogis-matemaatista teorianmuodostusta, arvostan sinua kuitenkin siksi, että olet hyvin perehtynyt asioihin.

        En myöskään pyrkinyt haväisemään sinua yksittäisen erehdyksen takia, vaan vain oikaisin virhetiedon. Kaikkihan me joskus erehdymme.


      • exKynis.mi kirjoitti:

        En odottanut sinulta pelleilyvastausta.

        Vaikka noudatankin luonnontieteissä vain 1) loogis-matemaattista ja 2) empiiristä metodia, ja vaikka sinä pidät totena myös filosofialla lisättyjä luonnontieteitä ja pelkkää loogis-matemaatista teorianmuodostusta, arvostan sinua kuitenkin siksi, että olet hyvin perehtynyt asioihin.

        En myöskään pyrkinyt haväisemään sinua yksittäisen erehdyksen takia, vaan vain oikaisin virhetiedon. Kaikkihan me joskus erehdymme.

        Mikä ihmeen pelleilyvastaus, sillä tämähän on täysin vakavasti otettava ongelma ja ongelmien mittakaavassa suorastaan valtaisaa laatua.

        Ehdottomasti tämä tilanne menee edelle sodista, väestönkasvusta, ilmaston muutoksesta ja Trumpin poliitiikoista ja siksi se on korjattava välittömästi.

        Tai ainakin on perustettava komitea pohtimaan asiaa ja tilaamaan itselleen runsain mitoin kokousviinereitä, ja voin sitten toimia tuossa komiteassa erityisasiantuntijana.


      • buddy-love kirjoitti:

        Mikä ihmeen pelleilyvastaus, sillä tämähän on täysin vakavasti otettava ongelma ja ongelmien mittakaavassa suorastaan valtaisaa laatua.

        Ehdottomasti tämä tilanne menee edelle sodista, väestönkasvusta, ilmaston muutoksesta ja Trumpin poliitiikoista ja siksi se on korjattava välittömästi.

        Tai ainakin on perustettava komitea pohtimaan asiaa ja tilaamaan itselleen runsain mitoin kokousviinereitä, ja voin sitten toimia tuossa komiteassa erityisasiantuntijana.

        Joudumme nyt perusongelman pariin, 'kasvojen menetykseen'.

        Aloittaja pyrki jo alkujaan esittämään huumorin varjolla havaitsemansa 'valtavan virheen' saunan lämpömittareissa, joten liioitteli sen merkitystä vitsikkyyttä tavoitellen.

        Keskustelu kuitenkin osoitti, että hän piti 'kulmalogiikkaansa' oikeana, ja oli sitä mieltä, että saunamittari SIKSI antaa systemaattisesti vääriä lämpötilatietoja. Tästä lainasin pari kohtaa hänen kirjoituksissaan.

        Koska asia koski fysikaalisia asioita, joita hän yleensä tuntee, ei voinut 'kasvojaan menettämättä' suoraan myöntää erehtyneensä. Siksi hän keskustelun edetessä pyrki lyömään siihen yhä enemmän huumoria, jotta fysiikkaa tuntemattomille peruskysymys hautautuisi huumorin alle.

        Todellisuudessahan saunamittari muuten näyttää oikein, mutta koska sen rakenne on halpa, se saattaa takellella varsinkin pitkässä käytössä ruosteen takia, mikä kovissa oloissa onkin tavallista kuumuuden ja kosteuden vuoksi.

        Kasvojen merkityksestä lisää esimerkiksi https://fi.wikipedia.org/wiki/Honne_ja_tatemae


      • buddy-love kirjoitti:

        Mutta katso nyt, miten tuossakin on ihan virheellisesti 90 asteen lämpö ilmoitettuna 180 asteen kulmalla nollaan nähden, eli ihan selvästi tässä on suuri ongelma, eikä mittarin mekaniikalla ole tässä mitään merkitystä.

        https://www.savenmaa.fi/saunan-lampomittari-musta-12x12xcm/p/6410416406213/

        Minusta tuossa asteikossa on vika. Se jatkuu 140 asteeseen, vaikka en usko että edes kukaan saunatimppa koskaan lämmittää sitä edes 135:een.

        Olen erittäin katkera tästä huijauksesta, koska jo lapsenuskoni murskattiin aikanaan (siis lapsena) sillä, että autoihin oli asennettu nopeusmittareita, jotka vakavasti liioittelivat nopeutta joita kyseisillä autoilla saattoi ajaa. Esim. Lada 1200:ssa oli mittari, jossa asteikkoa oli 160:een saakka, vaikka jo 130:n vauhdissa autosta putosivat kaikki vähemmän tärkeät mutterit ja kuskin hampaista paikat. Omistaja itse kuvaili "auton" ominaisuuksia niin, että auto kiihtyy alamäessä ja kuljettaja ylämäessä.


    • Anonyymi00006

      Sinne saunaan voi viedä useampia mittareita, mukaan lukien digitaalisia mittareita joita vertailemalla voi testata mitkä mittarit näyttävät oikein ja mitkä väärin.

      • Tuleva laki sallii digitaaliset mittarit vain jos niissä on myös viisarinäyttö ja siten, että asteet ja asteet vastaavat toisiaan.


    • Jos omistaa asunnon, jossa on sauna ja saunassa mittari jonka asteet ja asteet ovat pielessä, pitääkö sauna räjäyttää vaikka sen käyttöaste olisi olematon? Käyttöasteeni saunalle on nolla joten sen virheellisen saunamittarin asteet ovat käyttämättömiä kaikista asteisuuksista tai asteettomuuksista huolimatta.

      Tarvitsen kuudennen asteen opastusta tässä saunamittarin asteikon osalta, varsinkin kun käyttöasteeltaan olemattoman saunani astemittarin lämpöasteikko on suora. Siinä asteet näkyvät samoin kuin ulkolämpömittarin asteet. Tunnen olevani osaamaton tämän aste-asian edessä.. kuin olisin ala-asteikäinen toope.

      Haluaisitko asteen verran avittaa minua tämän aste asian kanssa. Sinähän olet kuitenkin käynyt ainakin toisen asteen koulutuksen ellet peräti astetta enemmänkin.

      Aavistan että sinulla on asteet hallussa.
      :)

      • buddy-love

        Mikäli mittari ei ole oikeaa mallia, pitää tietenkin hankkia paikalle virallinen tarkastus ja sen päätteeksi virkahenkilö naulaa saunan oven kiinni ja asettaa sen käyttökiellosta kertovan kyltin sekä saunan oveen että varsinkin tontille johtavan tien varteen.

        Mikäli tarkastusta ei suoriteta kahden viikon kuluttua mittausongelman alkamisesta, tulee virkahenkilömn määrätä tuota määräysten vastaisesta toiminnasta 200 euron virhemaksu ja korottaa sitä sadalla eurolla jokaisen kahden viikon ylttävältä viikolta.

        Mikäli tilanne havaitaan satunnaisotannan kautta, tulee määrätä tuhannen euron virhemaksu ja sauna puretaan seuraavana päivänä sen omistajan kustannuksella.

        Kyllä tämä vielä riemuksi muuttuu, kunhan saadaan koko maa kuriin ja järjestykseen.


      • buddy-love kirjoitti:

        Mikäli mittari ei ole oikeaa mallia, pitää tietenkin hankkia paikalle virallinen tarkastus ja sen päätteeksi virkahenkilö naulaa saunan oven kiinni ja asettaa sen käyttökiellosta kertovan kyltin sekä saunan oveen että varsinkin tontille johtavan tien varteen.

        Mikäli tarkastusta ei suoriteta kahden viikon kuluttua mittausongelman alkamisesta, tulee virkahenkilömn määrätä tuota määräysten vastaisesta toiminnasta 200 euron virhemaksu ja korottaa sitä sadalla eurolla jokaisen kahden viikon ylttävältä viikolta.

        Mikäli tilanne havaitaan satunnaisotannan kautta, tulee määrätä tuhannen euron virhemaksu ja sauna puretaan seuraavana päivänä sen omistajan kustannuksella.

        Kyllä tämä vielä riemuksi muuttuu, kunhan saadaan koko maa kuriin ja järjestykseen.

        Jumankekka! Nyt asenteellisesti heti mulle oikea asteinen mittari käyttämättömään saunaani. Ei mulla, köyhällä paralla ole varaa sakkoihin. Ja taloyhtiöllä voisi olla sananen sanottavanaan jos saunani määrättäisiin purettavaksi.

        Eli säästynkö virhemaksuilta jos saunassani ei olisi mittaria ollenkaan? Enhän minä edes sauno siellä. Kuivatan lauteilla pikkupyykkiä, eli kalsareitani ja sukkia. Satunnaisesti varastoin siellä jotakin, kuten nytkin siellä on talvikäyttöiset untuvapeittoni, jotka odottavat pesua ennen kesälaitumille pääsyä. Eli varastointia syys-lokakuukuuhun asti.

        Jos siis maalaan saunamittarini vihreäksi ja heitän tuohon viereiseen järveen..?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jumankekka! Nyt asenteellisesti heti mulle oikea asteinen mittari käyttämättömään saunaani. Ei mulla, köyhällä paralla ole varaa sakkoihin. Ja taloyhtiöllä voisi olla sananen sanottavanaan jos saunani määrättäisiin purettavaksi.

        Eli säästynkö virhemaksuilta jos saunassani ei olisi mittaria ollenkaan? Enhän minä edes sauno siellä. Kuivatan lauteilla pikkupyykkiä, eli kalsareitani ja sukkia. Satunnaisesti varastoin siellä jotakin, kuten nytkin siellä on talvikäyttöiset untuvapeittoni, jotka odottavat pesua ennen kesälaitumille pääsyä. Eli varastointia syys-lokakuukuuhun asti.

        Jos siis maalaan saunamittarini vihreäksi ja heitän tuohon viereiseen järveen..?

        Ehkä laillisuuden palauttamiseksi voisit asentaa oveen valtavn kyltin, jossa lukee "KUIVAUSHUONE"
        "SAUNOMINEN ANKARASTI KIELLETTY"

        Oletan, että virkahenkilöt siirtyvät muihin maisemiin kun lukevat tuon, mutta muista piilottaa myös löylykauha, sillä se on raskauttava todiste.


      • buddy-love kirjoitti:

        Ehkä laillisuuden palauttamiseksi voisit asentaa oveen valtavn kyltin, jossa lukee "KUIVAUSHUONE"
        "SAUNOMINEN ANKARASTI KIELLETTY"

        Oletan, että virkahenkilöt siirtyvät muihin maisemiin kun lukevat tuon, mutta muista piilottaa myös löylykauha, sillä se on raskauttava todiste.

        Teen noin.. jos sillä välttää virheseuraamusmaksun. Kiitos vinkistä.


    • Anonyymi00008

      Komeetahan se olisi, jos saunan mittari alkaisi nollasta ja yltäisi ympäri aina 360° saakka.
      Voisi isäntä äijäillä ja testailla turbokiuastaan toisten löylynlyömien kanssa.

      • Voisi jopa olla, että se mittari voi näyttää usemman kierroksen asteita.

        (120 astetta virolaisen koulun saunassa oli mielestäni hiukan liikaa ja varsinkin kun löylyvesi kiehui hiljalleen peltisangossa)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe