Millainen se olisi? Mulla varmaan ihan tavallinen tammiarkku.
>Simiti<
Mitä jos ostaisit itselle ruumisarkun?
108
457
Vastaukset
- Anonyymi00001
Sellainen minkä kannessa oli karboniittiin jäädytetty Han Solo.
- Anonyymi00002
Lyijyarkku, surround järjestelmällä ja savupiipulla.
- Anonyymi00003
Timanteilla koristeltu.
- Anonyymi00004
Jaa, onko pakko olla ruumisarkku🙄 ja jos niin puinen vaikka ns. Hedelmä laatikko. Mitä sielun kuoret millään tammiarkulla tekee? Nauraa moiselle typeryydelle.😁🤷♀️
- Anonyymi00005
Ihme hommaa sekin kun ei edes uskota tuonpuoleiseen niin tahdotaan egoistisesti hienot hautajaiset. Tammiarkut sun muut ylistyspuheet. Aivan naurettaavaa narsismia. Kun minä kuolen, tahdon lähelleni ainoastaan lapset ja lapsenlapset. En tarvii muita tuttavia mihinkään , en tammiarkkuja tai ylistyspuheita. Minä kun en ole kuollut vaan elävämpi kuin koskaan eläissäni. Naurettavaa egoistista rahan ja luonnonvarojen haaskausta täysin tyhjänpäiväiseen.🤷♀️
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ihme hommaa sekin kun ei edes uskota tuonpuoleiseen niin tahdotaan egoistisesti hienot hautajaiset. Tammiarkut sun muut ylistyspuheet. Aivan naurettaavaa narsismia. Kun minä kuolen, tahdon lähelleni ainoastaan lapset ja lapsenlapset. En tarvii muita tuttavia mihinkään , en tammiarkkuja tai ylistyspuheita. Minä kun en ole kuollut vaan elävämpi kuin koskaan eläissäni. Naurettavaa egoistista rahan ja luonnonvarojen haaskausta täysin tyhjänpäiväiseen.🤷♀️
Ja kun sielu ruumismajasta irrottuaan näkee tuon kaiken hötön mihin aikoinaan niin uskoi panosti, niin ehkä pikkiriikkisen jopa hävettää..🤷♀️
- Anonyymi00018
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ja kun sielu ruumismajasta irrottuaan näkee tuon kaiken hötön mihin aikoinaan niin uskoi panosti, niin ehkä pikkiriikkisen jopa hävettää..🤷♀️
Aivan, sitä niinku ymmärtää kaiken turhuuden ja löytää niinku todelliset arvot.
Kas kun sielut eivät yhdessä tanssahtele leirinuotion ympäri lauleskellen kum-bai-jaah. - Anonyymi00074
Anonyymi00018 kirjoitti:
Aivan, sitä niinku ymmärtää kaiken turhuuden ja löytää niinku todelliset arvot.
Kas kun sielut eivät yhdessä tanssahtele leirinuotion ympäri lauleskellen kum-bai-jaah.No, sitä sinä et ole todistamassa miten on. Tärkeä keskustelu guben emojin kanssa kuitenkin
- Anonyymi00007
En tarvii arkkua.
Mun kohdalla tulee uurna kun sen aika on.- Anonyymi00008
Juuri näin. Egoistinen ihminen suunnittelee itselleen suuret hautajaiset tammiarkkuineen. Toivoo sitä ja tätä hautajaisiinsa jo eläissään. Selkainen ihminen on aika raakileeksi tämän elämän oppikouluissa jäänyt. Samaa on kuollessaan kuin eläisään. Ulkokultaista egoismia. Mutta se on oppiläksy seuraavaan elämään.🤷♀️
- Anonyymi00009
Arkku pitää kai olla, kun uuniin laitetaan. Mutte en tosiaan oikeasti tiedä, ehkä polttouuniin voidaan ihan siltään ihmisen ruumis heittää?
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Arkku pitää kai olla, kun uuniin laitetaan. Mutte en tosiaan oikeasti tiedä, ehkä polttouuniin voidaan ihan siltään ihmisen ruumis heittää?
No sekin on rahastusta että siihen pitää arkku tuhlata. Ihan hyvin tuhkaantuisi ilman sitäkin. 🤷♀️
- Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
No sekin on rahastusta että siihen pitää arkku tuhlata. Ihan hyvin tuhkaantuisi ilman sitäkin. 🤷♀️
Kyllä kuolemastakin on tehty kylmää bisnestä. Ei aidon oikeasti ole arvostusta ja tietämystä tuonpuoleisesta.🤷♀️
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kyllä kuolemastakin on tehty kylmää bisnestä. Ei aidon oikeasti ole arvostusta ja tietämystä tuonpuoleisesta.🤷♀️
Tietyissä kulttuureissa ruumis poltetaan julkisesti yhdessä ja kansa juhii tuonpuoleiseen mennyttä. Ei siellä tammiarkkuja arvosteta ja suruvirsiä veisata. Oivoi ihmisen itseriittoisuutta ja egoistisuutta!🤷♀️
- Anonyymi00019
Anonyymi00014 kirjoitti:
Tietyissä kulttuureissa ruumis poltetaan julkisesti yhdessä ja kansa juhii tuonpuoleiseen mennyttä. Ei siellä tammiarkkuja arvosteta ja suruvirsiä veisata. Oivoi ihmisen itseriittoisuutta ja egoistisuutta!🤷♀️
Kyllä tietyt kulttuurit ovat sitten hienoja! Ehdottomasti parempia, kuin tämä pohjoinen, ihan väärä kulttuuri!
Niin sitä sielut vaan yhdessä tanssahtele leirinuotion ympäri lauleskellen kum-bai-jaah! - Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kyllä tietyt kulttuurit ovat sitten hienoja! Ehdottomasti parempia, kuin tämä pohjoinen, ihan väärä kulttuuri!
Niin sitä sielut vaan yhdessä tanssahtele leirinuotion ympäri lauleskellen kum-bai-jaah!Olemme yhtä hyviä kun tanssimme samaa kaikki kaikkien kanssa aivan sama tanssimmeko umpihangessa tai rantahiekassa. Se että tunnemme olevamme yhtä ja arvostamme lähimmäistämme kui itseämme tekee meistä arvokkaita ihmissieluja. Ei mikään muu.🤷♀️
- Anonyymi00028
Ensin arkku, sitten tuhkat uurnaan.
- Sheena - Anonyymi00053
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ihminen pitää olla arkussa tuhkaamisessa. Eläinten ei tarvitse. Tieto. Ei mutu.
- Anonyymi00056
Anonyymi00009 kirjoitti:
"Polttouuniarkku" maksaa alta 500 euroa.
Haluan polttohautauksen. Jotenkin ajatuksena kivempi.
- Anonyymi00027
Oletko koskaan ollut hautajaisissa? Uurnauksessakin tarvitaan arkku.
- Sheena Pikku-pirpana kirjoitti:
Arkku se pitää olla krematoriossakin...
Haluan halvimman lankunpätkän kun minut laitetaan uuniin. Sitten taas se purnukka mihin tuhkani laitetaan saa olla ihan mikä vaan puinen pönttö. Se kuitenkin maatuu, joten en sitä mukaani ylä tai alakertaan saa. Pääasia että tuhkat saadaan siirrettyä siististi hautuumaalle, jotta pääsen sukuhautaan lepäilemään.
Summa summarum. Haluan että kaikki kuolemaani liittyvät asiat hoidetaan mahdollisimman pienellä budjetilla.Anonyymi00027 kirjoitti:
Oletko koskaan ollut hautajaisissa? Uurnauksessakin tarvitaan arkku.
- SheenaKuulun varmaan Suomen top 1%, joka ollut eniten mukana hautajaisissa ihan jo uskontoni puolesta.
- Anonyymi00010
Ai niinkun hyvissä ajoin ennen h-hetkeä? Kyllä nolottais jos olisikin sitten lihonut ja arkku jäänyt pieneksi....
- Anonyymi00012
Miksi arkkua? Tuhkaa itsesi ja vie jäämät kaatopaikalle.
- Anonyymi00015
Ei minnekkään kaatopaikalle . Miksi pitää vetää toiseen äärilaitaan. . Älä uhriudu. Vaan vaikka tuhkana lempipaikallesi, sinne missä eläissäsi olit onnellisin. Ravitsemaan kauniista luontoa / eläimistöä tai rakkaita joita eläissäsi ihailit. Miksi ottaa kun voi antaa.🤷♀️
- Anonyymi00016
Ja sekinkö mr simitin pitäisi hoitaa itse? No pyytähän ne nykyään säilytysmaksuakin kun luoja ei laiskoja elätä. Hymähdys🥱
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ei minnekkään kaatopaikalle . Miksi pitää vetää toiseen äärilaitaan. . Älä uhriudu. Vaan vaikka tuhkana lempipaikallesi, sinne missä eläissäsi olit onnellisin. Ravitsemaan kauniista luontoa / eläimistöä tai rakkaita joita eläissäsi ihailit. Miksi ottaa kun voi antaa.🤷♀️
Sitten kun tästä ruumiista tässä elämässä irtaannumme, muistamme kaikki edelliset elämät. Koko olemus muuttuu. Emme tunne vihaa katkeruutta tai mitään egon sanelemaa. Emme vaikka kuin tässä elämässä olisimme vihanneet,rakastaneet maammonaa arvostaneet ihmiskauneutta sun muuta ulkokultaista meille sieluina täysin tuntematonta. Me olemme aivan jotain muuta, ja meitä hävettää omat tekomme ymmärtämättöminä maapallotelluksella. Käymme läpi Helvetin kun tajuamme mitäen väärin olemme toimineet ja miten vääriä arvoja olemme kumartaneet. 🤷♀️
- Anonyymi00022
Anonyymi00017 kirjoitti:
Sitten kun tästä ruumiista tässä elämässä irtaannumme, muistamme kaikki edelliset elämät. Koko olemus muuttuu. Emme tunne vihaa katkeruutta tai mitään egon sanelemaa. Emme vaikka kuin tässä elämässä olisimme vihanneet,rakastaneet maammonaa arvostaneet ihmiskauneutta sun muuta ulkokultaista meille sieluina täysin tuntematonta. Me olemme aivan jotain muuta, ja meitä hävettää omat tekomme ymmärtämättöminä maapallotelluksella. Käymme läpi Helvetin kun tajuamme mitäen väärin olemme toimineet ja miten vääriä arvoja olemme kumartaneet. 🤷♀️
No sillä lailla!
Valitettavasti Suomen lakiin määritelty uskonnon suoja estää minua sanomasta suoraan mitä mieltä olen näkemyksestäsi. - Anonyymi00036
Anonyymi00022 kirjoitti:
No sillä lailla!
Valitettavasti Suomen lakiin määritelty uskonnon suoja estää minua sanomasta suoraan mitä mieltä olen näkemyksestäsi.Minä uskon, että kun lamput sammuu, niin lamput sammuu(lopullisesti). Kauhea tunne, kun sen täysin oivaltaa. Elämää ei kannata liikaa miettiä.
- Anonyymi00039
Anonyymi00022 kirjoitti:
No sillä lailla!
Valitettavasti Suomen lakiin määritelty uskonnon suoja estää minua sanomasta suoraan mitä mieltä olen näkemyksestäsi.Antaa tulla vaan. Suomen lakiin muka ulostulosi panttaat.🤷♀️
- Anonyymi00073
Anonyymi00022 kirjoitti:
No sillä lailla!
Valitettavasti Suomen lakiin määritelty uskonnon suoja estää minua sanomasta suoraan mitä mieltä olen näkemyksestäsi.No kerro ihmeessä miten se suomen laki estää sinua sanomasta trolliäijälle mitä mieltä olet sen uffailuista. Onko täällä internetissä joku toimielin, joka puuttuu asiattomaan keskusteluun. Aika pitkälle saa mennä että näin käy jos miettii vaikka juridiselta kannalta. Siinä on puolensa ja puolensa, joissain tapauksissa aiemminkin voisi puuttua
- Anonyymi00020
Päh, kyllähän tosipeikolla on aikaa pakerrella itselleen iltapuhteina ihan oma arkku omien mittojen mukaan.
Ihan omista puista, omasta metsästä, tottakai. On olemassa halpoja pahviarkkuja joissa pohja on vahvistettu laudoilla, ja pahvit päällystetty kauniilla kangasta jäljistelevällä valkealla korkokuvatapeetilla. Voidaan lisäksi peittää jokaisessa siunauspaikassa olevalla arkkuliinalla.
Meillä ortodoksisessa siunauksessa noudatetaan vielä tapaa, että arkku on siunauksen aikana auki, mikä ennen oli tapana koko Suomessa. Vanhimmat muistavat.
Rekvisiitat siis mahdollisimman halvalla, mutta siunaus juhlallisesti ja läsnäolijoita ylevöittävästi.Pahvista kai.. eipä mulla muuhun olisikaan varaa.. :) ja hyvinhän tuo palaa krematoriossa.
- Anonyymi00024
Pysyvätkö sinulla puutyökalut kädessä?
Anonyymi00024 kirjoitti:
En mää tierä, ku en oo kokeillunna. Enkä hemmetissä ala itelleni arkkua nikkaroimaan. Ajattelin luovuttaa ruumiini lääketieteelle opetustarkoitukseen. Si en edes tarvitse arkkua.
- Anonyymi00029
Pikku-pirpana kirjoitti:
En mää tierä, ku en oo kokeillunna. Enkä hemmetissä ala itelleni arkkua nikkaroimaan. Ajattelin luovuttaa ruumiini lääketieteelle opetustarkoitukseen. Si en edes tarvitse arkkua.
No pahus.
Sitten et saa lahjoituksena tammilankkua oman arkkusi nikkaroimiseen, olisi sentään ollut ihan kohtuullisen, hmm, morbidi lahja! Anonyymi00029 kirjoitti:
No pahus.
Sitten et saa lahjoituksena tammilankkua oman arkkusi nikkaroimiseen, olisi sentään ollut ihan kohtuullisen, hmm, morbidi lahja!Kaunis ajatus sulta.. mut kun olisin nikkaroinut sen, nii missä hitsissä mä sitä säilyttäisin..? Betonikuutioni on aika tilava yksiöksi, mutta silti vain yksiö. Tosin saunaani en käytä...🤔
Anonyymi00029 kirjoitti:
No pahus.
Sitten et saa lahjoituksena tammilankkua oman arkkusi nikkaroimiseen, olisi sentään ollut ihan kohtuullisen, hmm, morbidi lahja!Ja mitä tarkoittaa morbidi.. ? Voisin kuukkeloida, mut kysynkin sinulta.
- Anonyymi00031
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ja mitä tarkoittaa morbidi.. ? Voisin kuukkeloida, mut kysynkin sinulta.
Se tarkoittaa suomeksi kuolemaan liittyvää, anglosaksisessa maailmassa sairaalloista.
Ja en tarkoittanut tuota viimeisintä, sillä emmehän me nyt luullakseni ole Yhdysvaltain 51 osavaltio, vaikka sellaisen kuvan saa joskus lehtiä seuraillessaan. Anonyymi00031 kirjoitti:
Se tarkoittaa suomeksi kuolemaan liittyvää, anglosaksisessa maailmassa sairaalloista.
Ja en tarkoittanut tuota viimeisintä, sillä emmehän me nyt luullakseni ole Yhdysvaltain 51 osavaltio, vaikka sellaisen kuvan saa joskus lehtiä seuraillessaan.Jaa.. kiitos selvennyksesta. On kivaa oppia uusia sanoja. Makustelen mielelläni sanoja ja jotenkin persoonattomaksi olisi tämäkin sana, eli morbidi jäänyt jos olisin vain kuuklannut sen.
Nyt se pääsi minun sanavarastooni, sillä jätit sanaan muistijäljen.
Mut, mut.. jäi alkuperäisestä ehdotuksestasi mielikuva, että lahjoittaisit lankut jotta kuolisin pois.. olenko tosiaan niin kuolettavan tylsä..? :)- Anonyymi00038
Pikku-pirpana kirjoitti:
Jaa.. kiitos selvennyksesta. On kivaa oppia uusia sanoja. Makustelen mielelläni sanoja ja jotenkin persoonattomaksi olisi tämäkin sana, eli morbidi jäänyt jos olisin vain kuuklannut sen.
Nyt se pääsi minun sanavarastooni, sillä jätit sanaan muistijäljen.
Mut, mut.. jäi alkuperäisestä ehdotuksestasi mielikuva, että lahjoittaisit lankut jotta kuolisin pois.. olenko tosiaan niin kuolettavan tylsä..? :)... korinaa..., ...yskähdys..., nytkähdys ja kauhun karjahdus!
Nousin juuri lattialta kuoltuani pitkästymiseen kanssasi käydyn keskustelun seurauksena. Mutta eikö silloin tässä tapauksessa lankut olisi parempi käyttää itse?
Melkein vakavasti puhuen, minua ei kannata ylianalysoida ja jos joskus kannattaakin, niin johtopäätös on melkein aina väärä. Anonyymi00038 kirjoitti:
... korinaa..., ...yskähdys..., nytkähdys ja kauhun karjahdus!
Nousin juuri lattialta kuoltuani pitkästymiseen kanssasi käydyn keskustelun seurauksena. Mutta eikö silloin tässä tapauksessa lankut olisi parempi käyttää itse?
Melkein vakavasti puhuen, minua ei kannata ylianalysoida ja jos joskus kannattaakin, niin johtopäätös on melkein aina väärä.Reps.. !
Hyvä ylösnousemus sentään.. olet Jeesus! Vähän nopeempi vaan liikkeissäsi. Mut hei.. ei oo häpee olla nopee. :)
Juu.. mä en voi anaalisoida sua, kun en tiedä kuka oot.
Täällä on parikin palstalaista jotka ottaisi multa nirrin pois vaikka omin pikku kätösin jos vaan pääsisi sillä minusta eroon. Noh, ei vaineskaan.
Mulla on vaan häröily päällä.- Anonyymi00044
Pikku-pirpana kirjoitti:
Reps.. !
Hyvä ylösnousemus sentään.. olet Jeesus! Vähän nopeempi vaan liikkeissäsi. Mut hei.. ei oo häpee olla nopee. :)
Juu.. mä en voi anaalisoida sua, kun en tiedä kuka oot.
Täällä on parikin palstalaista jotka ottaisi multa nirrin pois vaikka omin pikku kätösin jos vaan pääsisi sillä minusta eroon. Noh, ei vaineskaan.
Mulla on vaan häröily päällä.Grrr!
Minä olen oman elämäni suurin Peikko ja lähden saalistamaan hampurilaisia, sillä viimeinen 40 minuuttia töissä on mennyt töiden kannalta lähinnä, niin, istuessa.
Ja mitä sitä turhaan istumaan, tuloksesta minulle maksetaan. Anonyymi00044 kirjoitti:
Grrr!
Minä olen oman elämäni suurin Peikko ja lähden saalistamaan hampurilaisia, sillä viimeinen 40 minuuttia töissä on mennyt töiden kannalta lähinnä, niin, istuessa.
Ja mitä sitä turhaan istumaan, tuloksesta minulle maksetaan.Jaa, sinä!
Mäne sinä burgeroimaan peikkomainen päivällinen.. mä söin päivälliseksi suolapähkinöitä ja metsämansikkamehua.. pieni tujaus likööriä taisi lorahtaa mehuuni, mutta sitä ei lasketa.
Ja kiitos vielä morbidisellisesti sanasta jota en tiennyt.. :) ( enkä osannut edes taivuttaa sitä)- Anonyymi00072
Anonyymi00024 kirjoitti:
En usko, että palstaäijällä pysyy edes kahvilusikka kädessä ns
Anonyymi00072 kirjoitti:
En usko, että palstaäijällä pysyy edes kahvilusikka kädessä ns
Jaa.. tällä eukolla pysyy aikasta hyvin työkalut käsissä. Olen itseasiassa naisenpuoleksi aika kätevä.
- Anonyymi00023
Meille suotiin tämä ainutlaatuinen tellus. Ei se mikään itsestään selvyys ollut. Mutta meihin uskottiin että homosapiens kykenisi tekemään tästä telluksesta hyvän ja rakastavan paikan kaikille luontokappaleille olla. Nooo, onnistuimmeko? Ja jos ja kun emme, niin kenenkö syy? Kaikkien muidenko paitsi homosapiensin? Kalojen? Planktonien? Koralleiden? Häpeän olla ihminen.🤷♀️
- Anonyymi00025
Maapallosta suurin osa tulee tuhoutumaan. Ainakin 99% . Sitä ei voi enään pysäyttää. Syy ei ole kenenkään muun kun maallistuneen itsekkään ja tuhoavan homo sapiensin. Tapahtuu sam kuin atlantikselle. Se on ainoastaan meidän jokaisen syytä.🤷♀️
- Anonyymi00040
Anonyymi00025 kirjoitti:
Maapallosta suurin osa tulee tuhoutumaan. Ainakin 99% . Sitä ei voi enään pysäyttää. Syy ei ole kenenkään muun kun maallistuneen itsekkään ja tuhoavan homo sapiensin. Tapahtuu sam kuin atlantikselle. Se on ainoastaan meidän jokaisen syytä.🤷♀️
Maapallolla tulee mahdollisesti olemaan vielä oman elinkaarensa aikana useita ”elämänkiertoja” , kun meteoriitti tms. pyyhkäisee lähes koko pallon tyhjäksi ja alkaa uusi kierto, johon ei kuulu ihminen. Joten loppujen lopuksi ihan paskan hailee, vaikka ihminen sahaa omaa koipeaan teoillaan. Loppu tulee lähes yhtä varmasti, kuin se tuli dinosauruksillekin. Ehkä siihen mennessä ihmiskunta on jo levittäytynyt avaruuteen, tai sitten ei.
- Anonyymi00026
Kunhan on hieno ja komea.
- Sheena Joskus maalla asuessa, kun oli hiukan synkkä fiilis liittyen omaan vointiini (pelko haimatulehduksen uusiutumisesta) niin harkitsin että nikkaroisin itse oman arkkuni, mutta totesin että liian diippiä shittiä.
Muistan myös lukeneeni artikkelin, jossa edesmennyt tuomiokirkon opas Aiju von S. kertoi että hänen ruumisarkku on valmiina olohuoneessa. Erikoinen persoona, jonka muistan lapsuudesta sillä hänen perheenjäsen asui samassa talossa missä mekin.Mun ruumisarkku on valmiina Penetratorsin tiimin choppauspajalla. Se on aito tammiarkku, mutta joka kulmaan on kiinnitetty Bilsteinin säädettävät coilit ja etupää keulii puoli metriä ylempänä verrattuna takaosaan. Väriteemaksi valitsin 1990-luvun McLarenin ja Pensken Marlboro-kuvion ja sivuilla on tietenkin tunnettu Tatuoitu Fallos -logo ja kanteen on ruuvattu ristin tilalle dildo :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- Anonyymi00046
bicky_royal kirjoitti:
Mun ruumisarkku on valmiina Penetratorsin tiimin choppauspajalla. Se on aito tammiarkku, mutta joka kulmaan on kiinnitetty Bilsteinin säädettävät coilit ja etupää keulii puoli metriä ylempänä verrattuna takaosaan. Väriteemaksi valitsin 1990-luvun McLarenin ja Pensken Marlboro-kuvion ja sivuilla on tietenkin tunnettu Tatuoitu Fallos -logo ja kanteen on ruuvattu ristin tilalle dildo :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Keuliva malluarkku :D
bicky_royal kirjoitti:
Mun ruumisarkku on valmiina Penetratorsin tiimin choppauspajalla. Se on aito tammiarkku, mutta joka kulmaan on kiinnitetty Bilsteinin säädettävät coilit ja etupää keulii puoli metriä ylempänä verrattuna takaosaan. Väriteemaksi valitsin 1990-luvun McLarenin ja Pensken Marlboro-kuvion ja sivuilla on tietenkin tunnettu Tatuoitu Fallos -logo ja kanteen on ruuvattu ristin tilalle dildo :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Sulla sitä kun onkin oikein jyystöarkku :))))))))))))))))))))))))))) Toivottavasti ei tule käyttöä pitkään aikaan, mutta sähän oot lopettanut ainakin roinaamisen etkä ottanut koronarokotetta, niin tuskin Bicky the Kidin tarvii ihan äkkiä siirtää sitä mihinkään 👍
- Anonyymi00030
En mä ostais. Mä tekisin. Ja suunnittelisin sellaisen vanerista. Sellainen kevyt ja itsekantava rakenne.
Minut tietty voi käräyttää tuhkaksi ja viskata tuhkat jonnekin järveen.
Mahdollisimman halvat ratkaisut, niin jää saattoväelle enempi rahaa pitää kunnon peijaiset päälle. 😁- Anonyymi00032
Riitääisikö kevyt ja vanerista, riittäisikö metri leveyttä vai pitäisikö laittaa kaksi? Ei pahalla mutta terveys edellä. Parhaaksesi. 🤷♀️
- Anonyymi00037
Anonyymi00032 kirjoitti:
Riitääisikö kevyt ja vanerista, riittäisikö metri leveyttä vai pitäisikö laittaa kaksi? Ei pahalla mutta terveys edellä. Parhaaksesi. 🤷♀️
Kyllä se että vaikka on syvällisesti tunteva empaattinen hyväsanainen ihminen ja oma elämän hallinta näkyy äärimmäisenä ylipainona kertoo todellisuudesta enemmän kuin tuhat sanaa.
- Anonyymi00060
Anonyymi00032 kirjoitti:
No vois ottaa mitat nyt ja hövelisti pistää väljäks reilusti. 😄
Tilkkikööt sit jos kroppa pyörii... tuohia voi laittaa tilkkeeks...😁
Saatais kunnon savutkin... 😆
Muutama koivuhalkokin vois jeesata kunnon lämpöjä... säästäis nd tuhkausporukkakin vähän ja tulis pönntö täyteen lopussa...😁 - Anonyymi00061
Anonyymi00037 kirjoitti:
Kyllä se että vaikka on syvällisesti tunteva empaattinen hyväsanainen ihminen ja oma elämän hallinta näkyy äärimmäisenä ylipainona kertoo todellisuudesta enemmän kuin tuhat sanaa.
Ylipaino on ylivoimaa! 💪😁
- Anonyymi00033
Vois olla suosittu youtube kanava, jos tubettaja testais erilaisia ruumisarkkuja.
Viettäis yön ruumisrkussa ja livelähetystä ruumisarkusta maan alla.
Kuvaiis livelähetyksessä tunnelmia arkusta. - Anonyymi00034
Sellanen paperimassasta tehty kevyt arkku, niin sen pohja pettäis, kun arkkua kannettas hautausmaalle ja vainaja putois arkun pohjan läpi.
- Anonyymi00035
Osta pahvinen arkku. Sen pitäisi olla halpa. 70 luvulla niitä yritettiin kaupata.
- Anonyymi00041
Haluan polttohautauksen.
Mutta pinkki ja mahdollisimman kimaltava uurna tietysti. 💖⚱️
🦄- Anonyymi00042
Haluan myös polttohautauksen. Ja tuhkat tuuleen. Ei mitään pinkkiä pöttöä. Yäk.😁🤷♀️
- Anonyymi00051
Kuka uurnaa säilyttäisi, miten pitkään ja miksi?
- Anonyymi00058
Anonyymi00051 kirjoitti:
Kuka uurnaa säilyttäisi, miten pitkään ja miksi?
Hautaustoimilaki määrää, että kaikki tuhka on siroteltava yhteen paikkaan yhden vuoden kuluessa tuhkaamisesta.
Jos kyseessä ei ole oma kiinteistö, sirotteluun tarvitaan maanomistajan lupa.
En kuulu kirkkoon, joten uurna ja lupa on hoidettava ajoissa ennen kuolemaa. Samoin minun on suunniteltava oma muistotilaisuuteni, koska haluan että se on kaunis mutta ettei siinä ole kristillisiä elementtejä.
🦄
- Anonyymi00043
Halvin mahdollien pahviarkku. Suoraan sairaalasta krematorioon jos vain ajat sopivat. Kyllä ne lapset tietää.
- Anonyymi00045
👍 juuri näin. Ja se ei ole itsensä väheksymistä. Vaan oman ainutlaatuisen arvon oivaltamista, joka ei mitään maanpäällisiä höttö arvoja kumarra.🤷♀️
- Anonyymi00047
Inflaatio nostaa hintoja, vaikka kela hoitaa toimenpiteen.
Arkulla ei oikeastaan ole väliä. Toiset saavat päättää sopivan arkun, mutta hautakiveen haluan sen lainin...
"But touch my tears with your lips, touch my world with your fingertips. And we can have forever, and we can love forever - Forever is our today."Jaahas, sitä jätetään sellainen perintö perillisille että on varaa hautakiveen ja kaiverrukseen tyyliin satanen per kirjain. Ja tuon kokoista hautakiveä ei alle kolmen tonnin saakaan. En tiennytkään että olet noin varakas.
- Anonyymi00048
Pikku-pirpana kirjoitti:
Jaahas, sitä jätetään sellainen perintö perillisille että on varaa hautakiveen ja kaiverrukseen tyyliin satanen per kirjain. Ja tuon kokoista hautakiveä ei alle kolmen tonnin saakaan. En tiennytkään että olet noin varakas.
Ei silloin ole varakas jos on joitain tuhansia. Silloin pärjää, mutta ei ole varakas.
>Simiti< Pikku-pirpana kirjoitti:
Jaahas, sitä jätetään sellainen perintö perillisille että on varaa hautakiveen ja kaiverrukseen tyyliin satanen per kirjain. Ja tuon kokoista hautakiveä ei alle kolmen tonnin saakaan. En tiennytkään että olet noin varakas.
Ei mulla ole tietoa paljonko nuo maksaa. 🙈 Ajattelin sellaista pientä laattaa hautakiven etumukseen, jossa tuo teksti olisi.
Mu5tasydän kirjoitti:
Ei mulla ole tietoa paljonko nuo maksaa. 🙈 Ajattelin sellaista pientä laattaa hautakiven etumukseen, jossa tuo teksti olisi.
Ja lisäksi pitää ostaa hautapaikka, jos kuulut kirkkoon saat sen edullisemmin. Ja maksaa se arkkuunlaittokin, kuten vainajan pukeminen. Kuljetukset maksaa ja se arkku. Siunauksen jälkeiset bileet on välillä hyvinkin hintavia. Tulevaisuudessa myös vainajan säilytys tulee maksamaan. Kyllä tuommoinen kymppitonni menee kuolemiseen ihan kevyesti heittämällä jos tulee prameat kivetkin haudalle.
Lisäksi perikunnalle tulee laskua byrokratiasta, vainajan sairaalakuluista ja siihen vainajan talouden muut juoksevat laskut siihen asti kunnes perintöä pääsee realisoimaan. Ja sen jälkeen tulee vielä perintövero.
Delaaminen on hintavaa hommaa.- Anonyymi00049
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ja lisäksi pitää ostaa hautapaikka, jos kuulut kirkkoon saat sen edullisemmin. Ja maksaa se arkkuunlaittokin, kuten vainajan pukeminen. Kuljetukset maksaa ja se arkku. Siunauksen jälkeiset bileet on välillä hyvinkin hintavia. Tulevaisuudessa myös vainajan säilytys tulee maksamaan. Kyllä tuommoinen kymppitonni menee kuolemiseen ihan kevyesti heittämällä jos tulee prameat kivetkin haudalle.
Lisäksi perikunnalle tulee laskua byrokratiasta, vainajan sairaalakuluista ja siihen vainajan talouden muut juoksevat laskut siihen asti kunnes perintöä pääsee realisoimaan. Ja sen jälkeen tulee vielä perintövero.
Delaaminen on hintavaa hommaa.Onneksi ei haittaa meitä, kellä rahaa on.
>Simiti< Anonyymi00049 kirjoitti:
Onneksi ei haittaa meitä, kellä rahaa on.
>Simiti<Jaa.. no mä en kuulu noihin "meihin". Köyhä kuin kirkonrotta ja lähes kaikki rahat menee laskuihin. Seuraavasta tilistä jää elämiseen kolme sataa ja siitäkin tosiaan olisi laskua puolet, mutta sain siirrettyä kuukaudella sitä.
Mun kuukausibudjetti elämiseen on tällä hetkellä kympeistä pariin sataan. Et juu, vaikka käyn töissä, rahaa ei ole.
Näillä mennään. Mut juu, kyllähän se on niin, että elämä on laiffii. :)Pikku-pirpana kirjoitti:
Delaaminen on hintavaa hommaa.Kuulostaa kalliilta!
- Anonyymi00057
Pikku-pirpana kirjoitti:
Jaa.. no mä en kuulu noihin "meihin". Köyhä kuin kirkonrotta ja lähes kaikki rahat menee laskuihin. Seuraavasta tilistä jää elämiseen kolme sataa ja siitäkin tosiaan olisi laskua puolet, mutta sain siirrettyä kuukaudella sitä.
Mun kuukausibudjetti elämiseen on tällä hetkellä kympeistä pariin sataan. Et juu, vaikka käyn töissä, rahaa ei ole.
Näillä mennään. Mut juu, kyllähän se on niin, että elämä on laiffii. :)Eikää! Miksi suomessa on noin huonosti palkattuja töitä?
>Simiti< - Anonyymi00065
Sitaattia voisi tiivistää englanniksi, säilyttäen alkuperäisen ajatuksen ikuisesta rakkaudesta tässä hetkessä:
”Forever is today”
”Our love is eternal”.
”Your touch remains forever”. Anonyymi00065 kirjoitti:
Sitaattia voisi tiivistää englanniksi, säilyttäen alkuperäisen ajatuksen ikuisesta rakkaudesta tässä hetkessä:
”Forever is today”
”Our love is eternal”.
”Your touch remains forever”.Voisi, mutta kukaan ei tunnistaisi mistä on kysymys.
https://youtu.be/_Jtpf8N5IDE?is=pkQtt_Zgc87GZktF- Anonyymi00068
Mu5tasydän kirjoitti:
Voisi, mutta kukaan ei tunnistaisi mistä on kysymys.
https://youtu.be/_Jtpf8N5IDE?is=pkQtt_Zgc87GZktFTuohan olisi hyvä teksti: Who wants to live forever”.
Siitä kaikki tunnistavat mistä on kysymys. Voisin ajatella tuota itsellenikin.
Tulisi myös edullisemmaksi kaivertaa, kun on vain muutama sana. Ajattelin tätä kustannuspuoltakin. - Anonyymi00071
Mu5tasydän kirjoitti:
Onpa sinulla ja sinun nikeillä aloittajaäijä elämänmyönteinen puheenaihe. Sopii tänne kaiketi kun täällä on outoa possea😬
Anonyymi00057 kirjoitti:
Eikää! Miksi suomessa on noin huonosti palkattuja töitä?
>Simiti<No ku joo.. on laskuja ollu omasta ja edesmenneen puolesta. Rahareikänä on ollut iskän jättämä omakotitalo. Ja kuten jo totesin, että toi delaaminen on hintavaa hommaa. Ja varsinkin kun faijalta velkoja jäi aika paljon.
Muuten pärjäisin kyllä hieman paremmin.
Si helpottaa, kun sen tönön saa myytyä. Talvella oli viidensadan sähkölaskut ja sellaisia pieniä ylimääräisiä kulueriä oman elämisen päälle. Ei näillä tehdasduunarin palkoilla leveää leipää saa.
- Anonyymi00050
Kokonaan musta arkku. Päälle yksi kukka.
- Anonyymi00052
Paperinen jotain kierrätyspaperia. Halpa, kun menee kakluunaan, niin mitään järkeä ole poltella kallista arkkua ja jälkikasvun velkaantua.
Paperuarkkuun muiri, krematorioon ja johonkin kalsarinpunttiin tuhkat ja Heinolaan tuhkan veteen nakkaaminen. Sillä hyvä. Mitä siitä sen isompaa spektaakkelia tekemään.- Anonyymi00054
Honkapuinen käsittelemätön kahvaton arkku oksakohdin kelpaa myös. Hinta 240€. Ei sen kalliimpaa kannata poltella. 🙂
Ei se kuolema vaan se elämä. - Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
Honkapuinen käsittelemätön kahvaton arkku oksakohdin kelpaa myös. Hinta 240€. Ei sen kalliimpaa kannata poltella. 🙂
Ei se kuolema vaan se elämä.Taidan Temusta tilata halvan arkun ja uurnapussin. 😂👍
- Anonyymi00078
Anonyymi00054 kirjoitti:
Ei se kuolema vaan se elämä.Käsittelemättömän puunvärisen arkun voisi maalatakin tai kuullottaa jollain himmeällä sävyllä, esimerkiksi hieman valkoiseen päin.
Sen kun tekee vesiohenteisilla maaleilla, niin ei tule myrkkyjä. Oksakohdat voi käsitellä oksalakalla.
Itselläni on mökin sisäseinät käsitelty siten. Arkkukin voisi olla samaa tyyliä.
- Anonyymi00059
Tammi arkku ja kanteen teksti Orpo ja Purra kiitos että, sain elää teidän kidutuksessa. Halleluja.
- Anonyymi00063
Sinut muumioidaan Leninin mausoleumiin.
- Anonyymi00067
Anonyymi00063 kirjoitti:
Sinut viedään natsien kaasukammioon.
- Anonyymi00069
Anonyymi00067 kirjoitti:
Sinut viedään natsien kaasukammioon.
Vainotaanko hänet kuitenkin ensin ulos hiipiakunnasta? Mielenkiintoinen sanavalinta olisi
- Anonyymi00070
Anonyymi00063 kirjoitti:
Teillä ei taida pyyhkiä kovin lujaa kummallakaan palstaäijälle kuittailijalla, sinne tänne laukomista välillä myös toisia vastaan mitä ilmeisimminkin. Yolo. Sivusta
- Anonyymi00075
Anonyymi00069 kirjoitti:
Vainotaanko hänet kuitenkin ensin ulos hiipiakunnasta? Mielenkiintoinen sanavalinta olisi
Joku taisi kirjoittaa tarkemmin, että kylältä
- Anonyymi00076
Anonyymi00075 kirjoitti:
Joku taisi kirjoittaa tarkemmin, että kylältä
Onkohan liian vaikea elää sen asian kanssa että on tullut vähän incelöityä ja canceloitua
- Anonyymi00077
Anonyymi00070 kirjoitti:
Teillä ei taida pyyhkiä kovin lujaa kummallakaan palstaäijälle kuittailijalla, sinne tänne laukomista välillä myös toisia vastaan mitä ilmeisimminkin. Yolo. Sivusta
Paraskin puhumaan. Sun foliohattus on kyrvähtänyt jo aikapäiviä sitten.
- Anonyymi00062
Kukkaruukku mistä voi ripotella minun tuhkat vessanpönttöön
- Anonyymi00064
Ei tuhkaa tai kahvinporoja saa laittaa vessanpönttöön. Ne pitää viedä biojätteeseen. Siellä siis on lopullinen sijoituspisteemme.
>Simiti<
- Anonyymi00066
Tällä varallisuudella pahvilaatikko.
- Anonyymi00079
Kun jää eläkkeelle saa aikaa harrastuksille. Liikunnan lisäys monelle hyvä ja tarpeellinen juttu. Huonoja eivät ole vaappujen ja perhojenkaan teot - tai rättimattojen värkkäys.
Hyvä on myös uurnapiiri, missä jokainen osallistuja tekee omalle tuhkallee uurnan.
Useampi seurakunta voisi pohtia asiaa. Tapaamisten ohjelmaa, sisältöä. Ei sen pelkää puutyötä tarvi olla?
Olen ennenkin sanonut, ettei minulle tarvitse hankkia arkkua, eikä hautapaikkaa. Minun tuhkat saa ripotella kukkiville niityille, metsiin ja iloisesti soliseviin puroihin. 🌹
- Anonyymi00080
Ihan tikkulaudasta runko. Sitten paperimassasta voisin taiteilla jotain hiukan tilanteeseen epäsopivaa kuvaelmaa tai muuta kyseenalaista koristelua rungon ympärille. Silleen sopivasti, viimeiset hävyttömyydet tai koodin rikkomiset. Vähän täytyy päästä vielä tyrmistyttämään.
Tuo arkku palaisi oikein hyvin. Uurnankin voisin tehdä itse. Perijät saavat käydä salaa kippaamassa tuhkat mulle tärkeään paikkaan. Tuhkia ei kai saa levitellä mihin tahansa. Uurnan saa polttaa tai heittää vaikka tien pieleen maatumaan.
xLiner Kun ne kehittäs vähän sitä kompostointia. Niin ei tarvis kuluttaa kallista energiaa krematorioissa, eikä tarvi niitä arkkuja hautailla. En vaan tiedä toimiiko toi komposti mun kohdalla, kun tässä on vaan nää luut. Onko teillä muuta kuin luuta?
- Anonyymi00081
Bowers & wilkins semmonen teräksinen arkku, ei mitään semmosia kiinalaisia halpoja paskoja
- Anonyymi00082
:DD. krrrpau
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621127Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661087- 501080
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j3731009Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153922Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717857- 89857
Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?182810Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu105729Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka51713