Kumppanin arvomaailma?

Selvitä kumppanin arvomaailma jo alkumetreillä. Muutenkin mielenkiintoinen artikkeli deittailusta.

Arvomaailman kohtaaminen on mielestäni se yksi haastavimpia asioita kumppanin löytämisessä.

Liian monesti ne arvomaailmat eivät vain kohtaa. Huumori ei kohtaa jne.

(No mutta tänään on perjantai ja pääsee vaihtamaan maisemaa. Ei pöllömpää).

🤗

https://yle.fi/a/74-20222052

67

424

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UUSI

Hihhii. Kuulostaa kovin "ensimmäisen maailman" ongelmilta. Noh, haastateltu on kolmekymppinen nainen ja näkökulma sen mukainen.

En tiedä johtuuko oma näkökulmani siitä että olen ja olen aina ollut mies vai siitä, että vain ihmisenä suht kelvoton, mutta kuitenkin paljon arvomaailman kohtaamista haastavampana pitäisin sitä, että ketään naista ylipäänsä yhtään olisi kiinnostaisi sellainen asia kuin arvomaailmani. Tai sitten naiset ovat nähneet sen jostain varpaan asennosta tms. matkan päästä.

Maisema vaihtuu täälläkin ja tähän aikaan vuodesta se kirjaimellisesti tapahtuu myös samassa paikassa maanantai-aamusta perjantai-iltaan. Uusia vihreän sävyjä.

• Anonyymi00001
      UUSI

Naiset selvittävät miehen arvomaailman miehen naamasta ensimmäisen 0,5 sekunnin aikana.

• UUSI

Miks tänä polarisaation aikana nuo seksuaaliterapeutiksi julistautuneet on kuitenskin melkein aina naisia?

Ja miks tuo haastateltava terapeutti on läpitatuoitu? Toteuttaako miesten toiveita, vai onko kuitennii kyse hurahtaneisuudesta, jota ei katumalla toiseks saa?

• UUSI

Mieluiten suvaitsevainen, avarakatseinen EUROPPALAINEN nainen, joka ei ajattele negatiivista siitä että vapauduin armeijasta ja muutama vuosi sitten mulla oli El Plan eli eläkepaperit. Plussaa siitä, jos ei ajattele negatiivista yksinäisestä nuoresta miehestä esim. baarissa.

• Anonyymi00003
        UUSI

Nyt alkaa epäilyttää.

Seuraavaksi löytynee tukka kuin Pirlolla ja kirves.

• UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Nyt alkaa epäilyttää.

Ehei, mulla on tukka kuin Alonsolla 😁

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Nyt alkaa epäilyttää.

Entäs risteilyt? Entäs ne?

• UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Entäs risteilyt? Entäs ne?

Mä olen käynyt pikkulapsena muutaman kerran, ja edellisen kerran 2010 18-vuotiaana. Laivalla naiset olivat jotain ihmeellisiä ahdasmielisiä persujuntteja, jotka ajattelivat vain negatiivista siitä että mies on risteilyllä äitinsä kanssa.

• Anonyymi00008
        UUSI
        hondakuski125 kirjoitti:

Mä olen käynyt pikkulapsena muutaman kerran, ja edellisen kerran 2010 18-vuotiaana. Laivalla naiset olivat jotain ihmeellisiä ahdasmielisiä persujuntteja, jotka ajattelivat vain negatiivista siitä että mies on risteilyllä äitinsä kanssa.

No ei sentään tarvinnut yksin matkustella. Siitä sitä vasta olisikin negatiivisia ajateltu.

• UUSI
        hondakuski125 kirjoitti:

Tossa pitäs päästä jo etelä eurooppalaiseen ajattelumalliin. Siinä ei oo mitään ihmeellistä jos aikuinen lapsi huplehtii äidistään.

Laivalla oon ollu joka vuosi, mutta auto mukana, niin baarit saa jäädä väliin.

• Anonyymi00020
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

Tossa pitäs päästä jo etelä eurooppalaiseen ajattelumalliin. Siinä ei oo mitään ihmeellistä jos aikuinen lapsi huplehtii äidistään.

Laivalla oon ollu joka vuosi, mutta auto mukana, niin baarit saa jäädä väliin.

Sen miehen äiti ja tuleva vaimo ovat kilpailijoita. Molemmat vaativat aikaa ja huomiota, ja haluavat sen miehen huomion täysin itselleen.

• UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Sen miehen äiti ja tuleva vaimo ovat kilpailijoita. Molemmat vaativat aikaa ja huomiota, ja haluavat sen miehen huomion täysin itselleen.

Totta. Kyllä meillä oli kotona paljon ns. kirjoittamattomia sääntöjä liittyen esim. treffailuun. Piti käyttää hiukan omaa järkeä minkälaisia tyttöjä/naisia äiti päästi jatkoon, ja halusi nähdä fb- tai tinderprofiilin ennen treffejä. Muun muassa tätä aihetta käyn läpi enemmän siinä Ensi vuoden mestari -kirjassa joka on työn alla ja valmis viimeistään ensi vuonna.

• Anonyymi00002
      UUSI

Ei sikäli mitään uutta tuossa artikkelissa.

Jotenkin luulen, että tuon artikkelin niksit toimii hyvin naisilla.
      Miehet on suorempia ja jopa tylynkin reiluja.

Naiset taas tuppaa miellyttämään ja hymeksivät vähän kaikelle.
      Treffiaikana harvoin saa mitään arvomaailmaa esiin. Sen selvittämiseen menee usein aikaa pidempään. Pitää nähdä arkea.

Tuli mieleen tuosta kohdasta 1. Tämä:
      "Onko sinulla visio siitä, millaista elämä olisi täydellisen kumppanin kanssa? Elä sellaista elämää jo nyt. Huomaat, ettei sinkkuus ole vankila, jossa odotetaan täydellisiä olosuhteita unelmien toteuttamiselle."

Erään naisen kohdalla ihmettelin, miksi hän minun luonani oli kuin hangon keksi, mutta kotonaan kiukkuinen... kotona oli se oikea arki. Lapset, työt, elämä... minun luona jokin fantasiamaailma.

Ei tuollaista selvitetä treffeillä. Ei edes pienen seurustelun aikana, vaan kyllä se koko elämä on näytettävä kummankin.

• Anonyymi00004
      UUSI

Mitä selvittämistä siinä on. Miehet ovat konservatiivisia persuja ja naiset liberaaleja vihervassuja.

• Anonyymi00007
        UUSI

Olen nainen, mutta en mikään vihervassu, en myöskään persu.

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Olen nainen, mutta en mikään vihervassu, en myöskään persu.

Mutta olet kuitenkin liberaali.

• Anonyymi00005
      UUSI

Mikäli jollain ihmisellä on pakottava tarve alkaa kutsua itseään seksuaaliterapeutiksi, häneen ja hänen näkemyksiinsä on syytä suhtautua varauksella.

Tiesittehän, että "seksuaaliterapeutti" on humpuukinimike toisin kuin fysioterapeutti tai puheterapeutti.

• UUSI

Puhuitpa viisaasti. 'Seksuaaliterapeutit' ovat viheliäisiä huijareita.

• UUSI

Toisin sanoen ammatiltaan perverssi.

• Anonyymi00009
      UUSI

Yhteensopiva arvo- ja ajatusmaailma on todella tärkeää suhteen onnistumisen kannalta. Myös samanlainen huumori on ensiarvoisen tärkeää. Pidän huumorintajuisista miehistä, sillä he ovat yleensä myös hyväntuulisia ja sellaisia, joiden seurassa on helppo olla. Kovin totisten ihmisten kanssa on vaikeampaa ja juttu usein töksähtää jo alkuunsa.

Jutussa sanottiin että arvot on hyvä selvittää jo alkumetreillä ja ne usein tulevatkin aika nopeasti esiin. Esim mies, joka puhuu lapsistaan lämpimästi, vastaa viesteihini kohtuullisessa ajassa, avaa minulle oven ja kohtelee ravintolan työntekijöitä kunnioittavasti, kertoo jo noilla teoillaan, että hänen arvomaailmansa on lähellä omaani. Empaattisuus, kunnioitus ja huomaavaisuus ovat minulle tärkeitä arvoja, joita toivon kumppanillani olevan.

Tietenkin molemmilla täytyy olla tilaa olla oma itsensä enää minä ainakaan mitään itseni kopiota etsi, mutta tietyissä asioissa on oltava samoilla linjoilla, jotta yhteiselo ylipäätään onnistuu.

Aletheias

• Anonyymi00010
        UUSI

Äsh, eiväthän nuo mainitsemasi mitään oikeita arvoja ole.

Oikeat arvot ovat Palestiina ja veganismi.

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Jokainen määrittää nämä asiat itse onakta kohdaltaan.

Aletheias

• Anonyymi00015
        UUSI

Mä oon huomannut, että tahtomattaankin ihmiset on ihastuessaan aika "ulkokullattuja". 🤔

Todellisuus alkaa näkymään vasta myöhemmin. Mä oon huomannut esimerkiksi, että vaikka puhuu lapsistaan nätisti, ei kuitenkaan huomioi heitä kovin hyvin. Jäävät työn tai jopa orastavan suhteen jalkoihin. Samoin omat lemmikit jää paitsi..

Empaattisuus itsellekin tärkeä, mutta ei vain minua kohtaan... se ei voisi pitää paikkaansa pitkään. Se varmasti on "maskaamista".

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Veganismi ei ole minun juttuni ollenkaan! Eikä tule koskaan olemaan!

• Anonyymi00022
        UUSI

HUomaa että jos mies avaa sinulle oven niin se mies ei usko tasa-arvoon!

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Mä oon huomannut, että tahtomattaankin ihmiset on ihastuessaan aika "ulkokullattuja". 🤔

Todellisuus alkaa näkymään vasta myöhemmin. Mä oon huomannut esimerkiksi, että vaikka puhuu lapsistaan nätisti, ei kuitenkaan huomioi heitä kovin hyvin. Jäävät työn tai jopa orastavan suhteen jalkoihin. Samoin omat lemmikit jää paitsi..

Empaattisuus itsellekin tärkeä, mutta ei vain minua kohtaan... se ei voisi pitää paikkaansa pitkään. Se varmasti on "maskaamista".

Juuri tuota ulkokultaisuutta yritin hieman tuoda esiin eli ne arvot näkyy hyvin paljon siinä, miten ihminen toimii, ei vain siinä, millainen ihminen sanoo olevansa tai miten käyttäytyy ensitreffeillä. Menisi todellakin maku miehestä, jos hän eaim. alkaisi hyljeksimään lapsiaan minun takiani.

Juuri se, että ihminen on aidosti empaattinen ja huomaavainen silloinkin, kun kumppani ei ole sitä näkemässä, on oleellista.

Aletheias

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

HUomaa että jos mies avaa sinulle oven niin se mies ei usko tasa-arvoon!

Se, että mies avaa minulle oven, ei estä millään tavalla tasa-arvoon uskomista.

Aletheias

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Juuri tuota ulkokultaisuutta yritin hieman tuoda esiin eli ne arvot näkyy hyvin paljon siinä, miten ihminen toimii, ei vain siinä, millainen ihminen sanoo olevansa tai miten käyttäytyy ensitreffeillä. Menisi todellakin maku miehestä, jos hän eaim. alkaisi hyljeksimään lapsiaan minun takiani.

Juuri se, että ihminen on aidosti empaattinen ja huomaavainen silloinkin, kun kumppani ei ole sitä näkemässä, on oleellista.

Aletheias

Kyllä, kyllä.

Mutta noita asioita ei alkuun pääse kokemaan/huomaamaan.

Jutussahan oli, että treffeillä jo vois hoksata näitä...
        Mutta kyllä siihen tarttee enempi aikaa.

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Kyllä, kyllä.

Mutta noita asioita ei alkuun pääse kokemaan/huomaamaan.

Jutussahan oli, että treffeillä jo vois hoksata näitä...
        Mutta kyllä siihen tarttee enempi aikaa.

Joskus tarvitsee, joskus ei. Riippuu paljon tilanteesta ja ihmisestä, miten nopeasti näitä asioita alkaa toisesta ihmisestä huomaamaan.

Olin joskus treffeillä miehen kanssa, josta huomasin jo ensitreffeillä, ettei meidän suhteestamme tulisi mitään. Hän ei tehnyt tai sanonut mitään erityisen pahaa ja meillä oli sinänsä ihan mukavat treffit, mutta useammasta kommentista pystyin näkemään miehestä tietynlaisen ahdasmielisyyden, mikä oli liikaa ristiriidassa omien arvojeni kanssa. Se oli sitten sen tarinan loppu, koska ei ole järkeä yrittää sovittaa yhteen niin erilaisia maailmankatsomuksia. Olen somesta jälkeenpäin nähnyt tämän miehen ajatusmaailmaa ja tein aivan oikean päätelmän jo yksien treffien perusteella.

Aletheias

• Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Joskus tarvitsee, joskus ei. Riippuu paljon tilanteesta ja ihmisestä, miten nopeasti näitä asioita alkaa toisesta ihmisestä huomaamaan.

Olin joskus treffeillä miehen kanssa, josta huomasin jo ensitreffeillä, ettei meidän suhteestamme tulisi mitään. Hän ei tehnyt tai sanonut mitään erityisen pahaa ja meillä oli sinänsä ihan mukavat treffit, mutta useammasta kommentista pystyin näkemään miehestä tietynlaisen ahdasmielisyyden, mikä oli liikaa ristiriidassa omien arvojeni kanssa. Se oli sitten sen tarinan loppu, koska ei ole järkeä yrittää sovittaa yhteen niin erilaisia maailmankatsomuksia. Olen somesta jälkeenpäin nähnyt tämän miehen ajatusmaailmaa ja tein aivan oikean päätelmän jo yksien treffien perusteella.

Aletheias

Joo. Tuota sanoinkin tuossa päällä omassa kommentissa, että miehistä näkyy nopeammin mitä tyyppi on miehiään.

Naisten kohdalla asia ei ole niin selvää.

Sanoisin mutulla, että 90% naisista on empaattisenoloisia ja sensitiivisiä kohdatessa. Mutta todellisuus heistäkin ennenpitkää tulee esiin. Ja toisaalta senkin olen huomannut, että enemmänkin kylmähköltä vaikuttavat saattaa ollakin symppiksimpiä. Se kylmäkiskoisuus on suojamuuria. 🤔

• Anonyymi00035
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Joo. Tuota sanoinkin tuossa päällä omassa kommentissa, että miehistä näkyy nopeammin mitä tyyppi on miehiään.

Naisten kohdalla asia ei ole niin selvää.

Sanoisin mutulla, että 90% naisista on empaattisenoloisia ja sensitiivisiä kohdatessa. Mutta todellisuus heistäkin ennenpitkää tulee esiin. Ja toisaalta senkin olen huomannut, että enemmänkin kylmähköltä vaikuttavat saattaa ollakin symppiksimpiä. Se kylmäkiskoisuus on suojamuuria. 🤔

En osaa arvioida naisia treffikumppaneina, kun en ole koskaan deittaillut naisia, mutta omalla kohdallani olen kyllä mielestäni aika lailla heti alusta sellainen mitä olen ihan oikeastikin. Tietenkin sitä ehkä avautuu pikkuhiljaa eli kaikkia syvimpiä ajatuksiaan ei varmaan kukaan siinä heti tuo, mutta en vaikkapa yrittää esittää mitään kodin hengetärtä kun en sellainen ole. Tai olen, mutta omalla tavallani 😁

Aletheias

• Anonyymi00037
        UUSI
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Se, että mies avaa minulle oven, ei estä millään tavalla tasa-arvoon uskomista.

Aletheias

Jos mies uskoo tasa-arvoon niin se uskoo että pystyt sen oven avaamaan ihan itsekin.

• Anonyymi00038
        UUSI
        Anonyymi00035 kirjoitti:

En osaa arvioida naisia treffikumppaneina, kun en ole koskaan deittaillut naisia, mutta omalla kohdallani olen kyllä mielestäni aika lailla heti alusta sellainen mitä olen ihan oikeastikin. Tietenkin sitä ehkä avautuu pikkuhiljaa eli kaikkia syvimpiä ajatuksiaan ei varmaan kukaan siinä heti tuo, mutta en vaikkapa yrittää esittää mitään kodin hengetärtä kun en sellainen ole. Tai olen, mutta omalla tavallani 😁

Aletheias

Minä luulen, ettei kukaan teekään sitä tahallaan ja ajatuksellisesti, että "esittää" jotain. 🤔

Se "esitys" liittyy epävarmaan "minäkuvaan". Sitä haluaa olla jotain muuta kuin mitä ehkä oikeasti on. 😬

Sun kohdalla minä uskon, että olet mitä "esitätkin". Koska sun ei tarvitse puolustaa "egoasi". Mutta aika moni ei tuohon pysty...ei ole "sinut" itsensä kanssa. 🤔

• Anonyymi00041
        UUSI
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Minä luulen, ettei kukaan teekään sitä tahallaan ja ajatuksellisesti, että "esittää" jotain. 🤔

Se "esitys" liittyy epävarmaan "minäkuvaan". Sitä haluaa olla jotain muuta kuin mitä ehkä oikeasti on. 😬

Sun kohdalla minä uskon, että olet mitä "esitätkin". Koska sun ei tarvitse puolustaa "egoasi". Mutta aika moni ei tuohon pysty...ei ole "sinut" itsensä kanssa. 🤔

Mutta vaikka et ole treffannut naisia, niin kyllä silti olet tutustunut muihin naisiin. En mäkään treffaile miehiä, mutta tutustunut harrastuksissa ja työjutuissa yms.

Ja kyllä miehet on vaan selkeämpiä. Enemmän mä oon järkyttynyt naisien "todellisesta" asenteesta ja arvoista... siis yleisesti, en vain treffeillä.

Ehkä miesten ei tarvitse olla niin empaattisia ja symppiksiä kuin naisista taas oletetaan. 🤔

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Jos mies uskoo tasa-arvoon niin se uskoo että pystyt sen oven avaamaan ihan itsekin.

Tasa-arvoon uskova mies tietää, että pystyn itsekin avaamaan oven, mutta silti valitsee huomaavaisuuden tietyissä asioissa.

Aletheias

• Anonyymi00044
        UUSI
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Mutta vaikka et ole treffannut naisia, niin kyllä silti olet tutustunut muihin naisiin. En mäkään treffaile miehiä, mutta tutustunut harrastuksissa ja työjutuissa yms.

Ja kyllä miehet on vaan selkeämpiä. Enemmän mä oon järkyttynyt naisien "todellisesta" asenteesta ja arvoista... siis yleisesti, en vain treffeillä.

Ehkä miesten ei tarvitse olla niin empaattisia ja symppiksiä kuin naisista taas oletetaan. 🤔

Nokun en tunnista naisista tuota, että he olisivat jotenkin vaikeasti tulkittavia 🤔 Tietysti ihmisiä on monenlaisia, mutta jos mietin esim omaa tuttavapiiriäni, niin enemmänkin koen, että naiset ovat hyvin avoimia monenlaisista asioistaan, myös niistä ei niin mukavista.

Ehken vain osaa ajatella tätä täysin deittailun kannalta. Sen tunnistan, että tietysti jokainen meistä haluaisi tehdä positiivisen vaikutuksen toiseen ihmiseen ja se yhdistettynä jännitykseen saattaa aiheuttaa sitä, että ihan alussa ihminen ei anna täysin oikeaa kuvaa itsestään. Vaukka minä olen äärimmäisen huono teeskentelemään mitään, niin kyllä esim jännitys minuunkin saattaa vaikuttaa. Ja sitten tietty on se ihmislaatu, joka osaa hurmata, mutta pinnan alla onkin jotain aivan muuta.

Voi tuossakin olla perää, että jotkut naiset saattavat kokea, että pitää olla lempeämpi, empaattisempi ja sydämellisenpi kuin oikeasti onkaan vain sen takia, kun on nainen 🤔

Aletheias

• Anonyymi00046
        UUSI
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Nokun en tunnista naisista tuota, että he olisivat jotenkin vaikeasti tulkittavia 🤔 Tietysti ihmisiä on monenlaisia, mutta jos mietin esim omaa tuttavapiiriäni, niin enemmänkin koen, että naiset ovat hyvin avoimia monenlaisista asioistaan, myös niistä ei niin mukavista.

Ehken vain osaa ajatella tätä täysin deittailun kannalta. Sen tunnistan, että tietysti jokainen meistä haluaisi tehdä positiivisen vaikutuksen toiseen ihmiseen ja se yhdistettynä jännitykseen saattaa aiheuttaa sitä, että ihan alussa ihminen ei anna täysin oikeaa kuvaa itsestään. Vaukka minä olen äärimmäisen huono teeskentelemään mitään, niin kyllä esim jännitys minuunkin saattaa vaikuttaa. Ja sitten tietty on se ihmislaatu, joka osaa hurmata, mutta pinnan alla onkin jotain aivan muuta.

Voi tuossakin olla perää, että jotkut naiset saattavat kokea, että pitää olla lempeämpi, empaattisempi ja sydämellisenpi kuin oikeasti onkaan vain sen takia, kun on nainen 🤔

Aletheias

No mulla ei ole töissä liioin naisenergiaa, mutta siskolla on. Hän on naisvaltaisella alalla. Hän kiroaa sitä, että saattaa tulla työympyröihin alkuun todella symppis tyyppi. Kysellään kaikkea ja ollaan innokkaita ryhmäytymään...

Se 6 kk kun täyttyy, kaikki romahtaa. Alkaa saikuttelu. Enää ei muisteta maksaa kahvikassaan, Ei oteta osuutta projekteista, vaikka alkuun on oltu innoissaan.

Tämäntyyppistä touhua... ja systerin mukaan tämä todella yleistä..

• Anonyymi00050
        UUSI
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Tasa-arvoon uskova mies tietää, että pystyn itsekin avaamaan oven, mutta silti valitsee huomaavaisuuden tietyissä asioissa.

Aletheias

Siis mies valitsee toimia tasa-arvon vastaisesti "tietyissä asioissa", siis miehen täytyy tietää milloin voi toimia tasa-arvon vastaisesti ja milloin sitä kuuluu noudattaa tarkkaan. Ok.

• Anonyymi00052
        UUSI
        Anonyymi00046 kirjoitti:

No mulla ei ole töissä liioin naisenergiaa, mutta siskolla on. Hän on naisvaltaisella alalla. Hän kiroaa sitä, että saattaa tulla työympyröihin alkuun todella symppis tyyppi. Kysellään kaikkea ja ollaan innokkaita ryhmäytymään...

Se 6 kk kun täyttyy, kaikki romahtaa. Alkaa saikuttelu. Enää ei muisteta maksaa kahvikassaan, Ei oteta osuutta projekteista, vaikka alkuun on oltu innoissaan.

Tämäntyyppistä touhua... ja systerin mukaan tämä todella yleistä..

En oikein tuollaistakaan käyttäytymistä tunnista 🤔 Myös minulla on lähimmät kollegat valtaosin naisia, mutta meillä on töissä hyvä työskentelyilmapiiri eikä siellä mitään suurempia ongelmia ole tai en ainakaan itse ole havainnut.

Sellainen tosin tuli mieleen, että työskentelin ennen nykyistä työpaikkaa miesvaltaisessa yrityksessä ja siellä tulin kohdelluksi ikävästi nimenomaan toisten naisten taholta. Minusta puhuttiin selän takana, että ylenin reittä pitkin ja minulle naurettiin, kun hain yhtä työpaikkaa. En kuulemma voisi saada sitä (sain sen). Samaan aikaan miehet olivat kannustavia ja reiluja minua kohtaan. En halua silti yleistää tuollaista käytöstä koskemaan naisia yleisesti, sillä paljon enemmän olen kohdannut upeita, fiksuja ja hyväsydämisiä naisia.

Aletheias

• UUSI

Mä taas tekisin niin, että mentäs ensin kahville ilman, että ne ois ees mitkään treffit. Vaikka torillle ja siinä katteltas toriympäristöö. Niin siinä varmasti näkis, onko toinen osapuoli esim rakennussuojeluun myöntyväinen ja sitä kautta ympäristötietoinen. Kannattaako kotimaista tuotantoo ja suhtautuuko myönteisesti koulutukseen. Paheita tietenki saa olla, onhan niitä mullakin, mutta perusasiassa ottais ihmisten oikeudet huomioon. Nää on tietenki sellasia, mitkä pitäs olla kaikilla, mutta valiteytavasti ei oo.

Asiat on tietenki hiukan erilailla kolmekymppisillä, niin ku tässä haastateltiin, kuin meillä viiskymppisillä. Varmasti arvomaailma tukee ikää myöten tärkeemmäksi eikä siinä enää sitä geeniperimää tarvi enää tiedostamattaan aatella.

• Anonyymi00039
        UUSI

Kukaan nainen ei lähde kanssasi vaan torille kävelemään. Se haluaa hienon ravintolaillallisen ja sitten korukauppaan koruja "katselemaan".

• UUSI
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Kukaan nainen ei lähde kanssasi vaan torille kävelemään. Se haluaa hienon ravintolaillallisen ja sitten korukauppaan koruja "katselemaan".

No, sitten ei lähe. Mä meen sitten itekseni, syömään vaikka jätskiä.

• Anonyymi00012
      UUSI

Olen itse oikeistohenkinen, mutta kaikissa puolueissa on jotain hyvää. Siis en intohimoisen ääri missään mutta ennemmin persu kuin kommunisti jos vain kaksi vaihtoehtoa olisi. Näen maahanmuuton kuten persut, vain todellista sotaa pakenevat maahan ja muut työllistettäviksi, ei kortistoon eikä vähän ennen eläkeikää peruseläkkeestämme nauttimaan. Tämä on heidän mottonsa eikä siinä ole tippaakaan rasismia, muiden vääristyksiä kyllä.
      Jos mies alkaa puhua miten saada helposti avustuksia, niin lähden kohteliaasti kahvilta kotiin. Jos mies kovin valittaa ettei millään haluaisi käydä töissä, sama juttu.
      Jos mies asuisi vuokralla mieluummin kuin omistusasunnossa, sama juttu.
      Nyt on yrittäjä, joka on perustanut yrityksensä ja myös työllistänyt muutamia. Ei laske tuntejaan, eikä kärky avustuksia.
      Siis poliittinen elämänkatsomuksemme on sama.
      Uskonto ei tarvii olla, mutta hän tulee mukaani kirkkoon, jopa ehtoolliselle. Saa vapaasti olla tulemattakin.
      Kumpikin satsaa omiin lapsiinsa sekä aikaa että rahaa tarvittaessa, yhteisiä ei tehdä.
      Huumori on kiva muttei kovin merkittävä, tosikkonakin voi olla ihan onnellinen.
      Mutta joo, kyllä arvomaailmojen kohtaamien ja toisiinsa sovulla soluttautuminen on suhteen kulmakivi.

• Anonyymi00013
      UUSI

Hyi hemmetti, siellä sanotaan että ''Seksologi Tiina Svensk tietää, mikä tekee ihmisestä vetävän'' ja kuvassa on läpeensä tatuoitu hirviö! Ja ihan sekoboltsi juttu kokonaisuudessaan.

Käsite "arvomaailma" on mielestäni surkea, arvojärjestelmä on hieman järjellisempi.

Kenenkään arvojärjestelmä ole kiveen hakattuja vaan ne riippuvat tilanteesta sekä muista ihmisistä. Yritin tässä miettiä että mitä sanoisin jos parinvalintaillallisella kinkku kuulustelisi minulta arvojärjestelmäni sisältöä. Varmaankin vastaisin että hyvästi.

• Anonyymi00014
      UUSI

Jos nainen sanoo yhden feminismiin viittaavan sanan niin se on ohi sillä hetkellä. Ihan sama mitä se sen jälkeen sanoo tai tekee, se henkilö ei merkitse minulle enää mitään, sitä ei ole enää olemassa minulle.

• Anonyymi00021
        UUSI

Tuo onkin hyvä keino pitää miehet kaukana minusta, koska en halua enää yhtäkään miestä elämääni pilaamaan! Yksi kauan kestänyt parisuhde riittää minulle! En ole koskaan kokenut mitään tarvetta löytää uutta ihmistä elämääni! Ei ole mitään mielenkiintoa tutustua enää keneenkään!

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Tuo onkin hyvä keino pitää miehet kaukana minusta, koska en halua enää yhtäkään miestä elämääni pilaamaan! Yksi kauan kestänyt parisuhde riittää minulle! En ole koskaan kokenut mitään tarvetta löytää uutta ihmistä elämääni! Ei ole mitään mielenkiintoa tutustua enää keneenkään!

No varmasti toimii kyllä, ja tukka lyhyeksi ja punaisen väriseksi. kyllä miehet pysyy etäällä!
        Näistä feministisistä naisista voit ottaa mallia ulkonäkömuutokseesihttps://postimg.cc/rzmypC0DNäitä ei kukaan mies katso kahteen kertaan, ja ensimmäistäkin vilkaisua katuu pitkän aikaa.

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

No varmasti toimii kyllä, ja tukka lyhyeksi ja punaisen väriseksi. kyllä miehet pysyy etäällä!
        Näistä feministisistä naisista voit ottaa mallia ulkonäkömuutokseesihttps://postimg.cc/rzmypC0DNäitä ei kukaan mies katso kahteen kertaan, ja ensimmäistäkin vilkaisua katuu pitkän aikaa.

Linkki uudestaan. Siis näistä feministisistä naisista voit ottaa mallia ulkonäkömuutokseesi Näistä feministisistä naisista voit ottaa mallia https://postimg.cc/rzmypC0D

• Anonyymi00016
      UUSI

Voi olla juu että kusee omille nilkoille jos on yhdessä ihmisen kanssa jonka arvot ei ole edes lähelle omia

• Anonyymi00023
        UUSI

Se on varmaa se!! Ja varmaa on sekin, etten tarvitse enää uutta ystävää! Kukaan ei ole kiinnostanut minua niin paljon, että kokisin olevan tarpeellista ruveta tutustumaan keneenkään! Näin jo vanhana ihmisenä ja hyvin yksin viihtyvänä, kokisin elämäni menevän pilalle jos joku yrittäisi tunkea elämääni väkisin!

• Anonyymi00017
      UUSI

Tuon artikkelin naisen skippaisin jo ihan pelkästään ulkonäön perusteella. Ei kiinnostaisi tietää sen arvomaailmasta mitään.

• Anonyymi00029
      UUSI

Aikamoista propagandaa taas feministiltä kun pyritään syyllistämään miehiä. Naisilla on seksuaalinen valta ja naisten tykkäykset kasaantuvat samoille miesmalleille. Sitten kun nainen ei saa haluamaansa miesmallia, niin miehiä syytetään pinnallisuudesta tai, että miehet eivät halua sitoutua, vaikka miehet jakavat deittisovelluksissa 40% enemmän tykkäyksiä kuin naiset.

• Anonyymi00032
      UUSI

Kun etsii aihepiiriä ihmisen arvojärjestelmä, voi löytää että pelkästään perusarvoja olisi 120 kpl, mutta löytyy myös "Teoria ihmisen perusarvoista" - https://en.wikipedia.org/wiki/Theory_of_basic_human_values jossa perusarvoja olisi vain alle 20 kpl. Nämä perusarvotkin selvästi riippuvat ihmisen ikävuosista, varallisuudesta, sukupuolesta, parisuhdetilanteesta, elinympäristöstä ja monesta monesta muusta tekijästä. Eikä nuoren hoikan tatuoimattoman kinkun tavaraa ole mainittu ollenkaan. Käännän alle tuolta Wikipedian sivulta pääarvoja jotka ovat peräisin Shalom H. Schwartz:n teoriasta:

• Valta ja saavutus – sosiaalinen ylemmyys ja arvostus
      • Saavutukset ja hedonismi – itsekeskeinen tyytyväisyys
      • Hedonismi ja stimulaatio – halu tunteellisesti miellyttävään kiihottumiseen
      • Stimulaatio ja itseohjautuminen – sisäinen kiinnostus uutuuteen ja hallintaan
      • Itseohjautuminen ja universalismi – riippuvuus omasta harkinnastaan ja mukavuus olemassaolon monimuotoisuudesta
      • Universalismi ja hyväntekeväisyys – toisten vahvistaminen ja itsekkäiden etujen ylittäminen
      • Hyväntekeväisyys ja perinne – omistautuminen omalle ryhmälle
      • Hyväntekeväisyys ja yhdenmukaisuus – normatiivinen käyttäytyminen, joka edistää läheisiä ihmissuhteita
      • Yhdenmukaisuus ja perinne – minän alistaminen sosiaalisten odotusten hyväksi
      • Perinne ja turvallisuus – olemassa olevien sosiaalisten järjestelyjen säilyttäminen, jotka antavat elämälle varmuutta
      • Yhdenmukaisuus ja turvallisuus – järjestyksen ja harmonian suojeleminen suhteissa
      • Turvallisuus ja valta – uhkien välttäminen tai voittaminen hallitsemalla suhteita ja resursseja

Hassua höpöttelyä vaikka onkin miehen laatima teoria. Mutta, hän taitaa ollakin homppeli, joka selittäsi naismaisen maailmankuvan.

• Anonyymi00034
        UUSI

Tunnistan itsessäni vahvana tuon kohdan hedonismi ja stimulaatio.

• Anonyymi00036
      UUSI

ensin linvoima eli raha jotta pystyy srlviytymään elämässä, sittwn rakaus jos siyä on

• Anonyymi00040
      UUSI

Enain raha, sen jälkeen voi syyyyä' rakkauskin..

• Anonyymi00042
        UUSI

Siis sama suomeksi, ensin raha ja sen jälkeen voi syntyä rakkauskin. Täysin totta. Kun mies osoittaa että rahaa löytyy ja sitä käytetään, niin nainen alkaa kummasti vähän kerrastaan viehättymään miehestä aina enemmän ja enemmän.

• UUSI

Kommunismi kuoli pakon käyttöön ja suunnitelmatalouden toimimattomuuteen. Seraava kaatuja on feministinen ideologia.

Nyt on menossa feminismin selittelyvaihe, kuin oli myös kommunismin kuollessa.

Selittelyvaiheessa feministi väittää, että ei olis miehestä välittänytkään, mutta ei tämä kuitenkaan kestä, sillä ennen pitkää käy selväksi, että harva feministi saa, mitä kaikkein eniten kaipaa, pysyvän miehen.

Vain nainen, joka tervehtii tasa-arvoa, on miesten suosiossa. Katkera voimaantuja ei sytytä.

• Anonyymi00045
      UUSI

Pyh, kävisin kuitenkin hakemassa pajunoksan lähimmästä pajusta ja antaisin muutaman pienen viillon naisen takamuksille. Pitäähän jokin muisto jäädä:)

AV

• UUSI

Kumppanin valinnassa kannattaa käyttää harkintaa. Hoppuilemalla ja hätäilemällä tulee vain pettymyksiä ja mielipahaa.
      Ilman yhteistä arvomaailmaa, ei parisuhteesta tule yhtään mitään.
      Ilman luottamusta, ei yhteistä parisuhdetta voi edes rakentaa tukevalle pohjalle.

Kaksi, liian erilaista ihmistä, vetävät köyttä eri suuntiin ja kilpailevat toistensa kanssa. Valtavaa energian haaskausta.
      Valitettavasti, tuollaisessa tilanteessa, ei parisuhteessa ole tilaa kasvaa ja kehittyä.

• Anonyymi00053
        UUSI

Moderni parisuhde on valtataistelua, ja taistelua eri arvoista.

• Anonyymi00047
      UUSI

Palstan tämänpäiväistä tarjontaa seuranneena ja siitä inspiroituneena vastaan että ananas, enkä perustele mitenkään...vaikutelma on vähän sen laatuinen ettei kannata vaivautua sen suurempiin ponnisteluihin tarjonnan suhteen, olkaa hyvä, bon appetit 😁

• Anonyymi00051
        UUSI

Juuri tuollaisen ananastukkaisen rikollisen kaikki naiset haluaa. Taas se nähtiin!

• Anonyymi00054
        UUSI

Katso SETAN sivuilta ohjeita ananaksen käyttöön!!

• Anonyymi00048
      UUSI

Niin turha alotus kun juntit ei edes tiedä mitä arvot tarkottaa. Koittakaaha koululaiset pyytää opettajaa vaikka opettaa teille edes sen.

• Anonyymi00049
      UUSI
      • Anonyymi00055
        UUSI

He tapasivat Tinderissä. Mies ei kertonut itsestään profiilissaan juuri mitään. Siinä oli valokuvien lisäksi vain miehen nimi, ikä ja Yhdysvaltojen lippu.

Valokuvissa mies poseerasi valkoiset hampaat hohtaen. Yhdessä kuvassa hänellä oli valkoinen kypärä, jossa oli Nasan tarra. Toisessa, mustavalkoisessa kuvassa hän poseerasi peukku pystyssä. Tummat silmät katsoivat suoraan kameraan.

Miehen entinen vaimo Ronja Pohjonen, 27, tietää nyt, että kaikki miehen tunnetut uhrit näkivät nuo samat valokuvat kuin hänkin.

Mies tuomittiin juuri yli 300 vuodeksi vankilaan seitsemän naisen raiskaamisesta.

Parin ensimmäisillä treffeillä Pohjonen muistaa ajatelleensa, että mies on hyvin kohtelias.

Muutaman päivän viestittelyn jälkeen sovittiin ensimmäiset treffit. Tutustuttiin ja ihastuttiin.

– Hän puhui runollisen kauniisti. Osteli lahjoja ja järjesti yllätyksiä, Pohjonen kertoo.

Pohjosen mukaan mies ei antanut hänen nähdä ystäviään tai puhua muille miehille. Hän saneli myös, miten vaimo sai pukeutua ja kielsi tältä meikkaamisen.

Pohjosen mukaan mies perusteli vaimonsa kohtelua uskonnollaan. Mies esimerkiksi väitti, että hänellä olisi oikeus seksiin koska tahansa, Pohjonen kertoo.

Pohjosen mukaan mies on muslimi, joka ei kuitenkaan vaikuttanut olevan erityisen kiinnostunut esimerkiksi rukoilemisesta tai paastoamisesta.

– Ehkä halusin korjata asiat. Ajattelin, että ehkä nämä on kulttuurieroja tai ehkä olenkin ymmärtänyt kaiken väärin, Pohjonen pohtii nyt.

Kävi ilmi, että miehen epäiltiin raiskanneen seitsemän naista Yhdysvaltoihin paluunsa jälkeen.

Miehen viestitulva oli tauonnut, koska hän oli tutkintavankeudessa.
        Salissa kuultiin kaikkien seitsemän uhrin kertomukset siitä, mitä mies oli heille tehnyt.

Selvisi, että mies oli löytänyt uhrinsa eri deittailusovellusten kautta. Oikeussalin seinälle heijastettiin kuvia miehen laatimista profiileista. Pohjonen tunnisti tutut valokuvat vuosien takaa.
        Monet uhrit olivat muslimeja, ja mies oli löytänyt heistä osan muslimeille suunnatulta deittailualustalta. Yksi uhreista sanoi, ettei ilmoittanut raiskausta poliisille, koska se olisi tuonut hänelle häpeää.

Eräs uhri puolestaan kertoi, että mies käytti uskontoa naisten manipuloimiseen. Toiselle uhrille mies oli väittänyt, ettei nainen voi hänen uskontonsa mukaan kieltäytyä seksistä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      236
      2594
    2. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      60
      1384
    3. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1187
    4. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1137
    5. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      100
      1092
    6. Martina ja jalkapalloilija2

Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      1088
    7. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      122
      1068
    8. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      1059
    9. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      992
    10. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      985
    Aihe