Hallitus/Valtuusto

Anonyymi-ap

Nyt näyttää siltä, että Kemijärven kunnallispolitiikka karkaa käsistä. Tässä jo vuosikausia jatkuneessa sinä minä politiikassa paikkakunta on ajautunut pumppuvoimakriisiin. Valtuusto on tukkanuottasilla keskenään. Milloin kävellään ulos kesken kokouksen ja milloin haukuttaan ketäkin. Vanhoja päätöksiä halutaan purettavaksi ja näillä puheenvuoroilla halutaan hajauttaa päätöksen tekoa. Tarvitaan jämäkkiä riittasavukoskia ja heikkinivalioita.

39

937

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Juo poika kaliaa...

    • Anonyymi00002

      Suhteettoman suuri valtuusto ja suurin osa ei ota kokouksissa mihinkään kantaa. Pieni osa kaivelee menneitä ja räksyttää kuin rakkikoirat. On siellä järkimiehiä ja -naisia, joilla olisi halua ja kykyä viedä paikkakunnan asioita parempaan, mutta joutuvat taistelemaan tuulimyllyjä vastaan.

    • Anonyymi00003
    • Anonyymi00004

      Kannattaisiko ihan aikuisten oikeasti harkita striimauksen lopettamista?
      Puheenvuorot ja toiminta on mennyt sellaiseksi, että se voisi olla perusteltu asia.

      • Anonyymi00005

        Striimauksia voi jättää katsomatta, jos sellainen järkyttää.
        Kaikissa amatatööripoliitikoissa on ne huonotkin puolensa.
        Kaikissa pikkukunnissa valtuusto koostuu osittain myös kylähulluista ja ilkeyden jako ja kosto elää.
        Vuositasolla he kuittaavat politikoinnista sievoiset summat. Piruilu ja kyläpolitikointi aiheuttaa myös riippuvutta sano entinen Sellutehtaan johtaja.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Striimauksia voi jättää katsomatta, jos sellainen järkyttää.
        Kaikissa amatatööripoliitikoissa on ne huonotkin puolensa.
        Kaikissa pikkukunnissa valtuusto koostuu osittain myös kylähulluista ja ilkeyden jako ja kosto elää.
        Vuositasolla he kuittaavat politikoinnista sievoiset summat. Piruilu ja kyläpolitikointi aiheuttaa myös riippuvutta sano entinen Sellutehtaan johtaja.

        Totta kirjoitat. Ei pidä toimia itänaapurin tapaan, eli ei kiitos sensuurille. Noista palkkioista tuli mieleen valtuutettujen tavan takaa ehdottamat tilapäiset valiokunnat. Niistä aiheutuu melkoiset kulut, ja turhia lisätöitä kaupungin virkamiehille, vaikka tuloksena saadaan "kaikki ok, ei toimenpiteitä".

        Yksi sukulaiseni ei koskaan puhunut pahaa kenestäkään, kunnes meni politiikkaan ja pääsi valtuustoon. Muutos henkilön käyttäytymisessä oli melkoinen. Oli tosi ahdistavaa kuunnella hänen mollaamisiaan muiden puolueiden valtuutettuja kohtaan. Pilalle meni hyvä mies.


    • Anonyymi00006

      Ilman muuta striimauksia. Ei ole pakko katsoa. Äänestäjät saavat striimauksista tietoa, ketä äänestää. Nauhoitteet käyvät myös todisteena mitä puhutaan ja mitä tehdään.

      VETOOMUS
      Joiltakin politiikoilta toivoisi että he puuttuisivat asiattomuuksiin vaikka olisi oma puolue kyseessä ja vaikka olisi kyseessä vihapuolue. Tämä nostaisi tällaisen politiikon hienoon valokeilaan. Vääryyttä, loukkauksia, epäasiallista käyttäytymistä ei pidä sietää. Pitää ymmärtää että politiikka on eri mielipiteiden ja näkemyksien temmellyskenttä, mutta se ei oikeuta asiattomaan käyttäytymiseen.

      IIVARILLE KIITOS
      Puheenjohtaja hoiti kiitettävällä tavalla tämän tapauksen. Pyysi anteeksi ettei nähnyt, keskeytti kokouksen ja laittoi porukan jäähylle, hakkasi nuijalla pöytään tilanteen rauhoittamiseksi ja kohdensi puheen valtuutetun nimeä toistamalla, kun yksi maininta ei riittänyt.

      https://youtu.be/di4HzhU28e4?t=5562

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/19410242/valtuuston-kokous-26-5-2026---kasimerkkeja-jalleen

      • Anonyymi00010

        Striimausta katsellaan, ei yhtään turhaa. Sillä on sosiaalinen tilaus.

        4 338 katselukertaa Striimattiin livenä 26.5.2026
        Kemijärven kaupunginvaltuuston kokous 26.5.2026 klo 12


      • Anonyymi00013

      • Anonyymi00019
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Muakin säälittää puheenjohtaja. Hoitaa kuitenkin hommansa hyvin, koko ajan on kehittynyt roolissaan. Yksi valtuutettu käsimerkkeineen pilaa kaiken. Jos kirjoituksiin on uskomista, ei ollut eka kerta,
        laitetaanpa todisteeksi tämä kommentti
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18299579/apsilla-kuultua#comment-126690574

        puheenjohtaja pihalla ku lumiukko!
        hallintojohtaja ei muuta jouda tekemään kuin oikomaan näitä toilauksia!
        streamilla tämä näkyy selvästi!


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        puheenjohtaja pihalla ku lumiukko!
        hallintojohtaja ei muuta jouda tekemään kuin oikomaan näitä toilauksia!
        streamilla tämä näkyy selvästi!

        Kaiken lisäksi Kemijärven hallintojohtaja on yksi pätevimmistä virkamiehistä mitä olen nähnyt pitkään kestäneen elämäni aikana. Olen ollut niin pienten kuin suurempienkin kuntien virkatehtävissä liki puoli vuosisataa ja kokemusta aiheesta riittää.

        Ilman hänen tietotaitoaan moni valtuustokokous tuottaisi jälkeen päin valitussuman, kun todettaisiin ettei asioita käsiteltykään oikealla tavalla. Toisaalta puheenjohtajat tuudittautuvat ajatukseen, ettei itse tarvitse liikoja miettiä - kyllä se Marjo kertoo sitten miten asia menee. Noissa muissa kunnissa, joiden kokouksia seuraan, ei tällaista todellakaan esiinny.


    • Anonyymi00007

      Kuona pois valtuustosta ja meno rauhoittuu!
      Asioiden hoito retuperällä!

    • Anonyymi00009

      Mitä säännöstely ei ole pilannut, niin pumppuvoimala tuhoaa lopun. Vuotos viimeistelee.
      Onko muuta vaihtoehtoa?
      Onko jollain oma lehmä ojassa?
      Tulevaisuus on 1000 vuoden päässäkin.
      Minkälaisen järven jätätte?

    • Anonyymi00011

      Kaupuni alkaa tienaamaan live stremillä. On kyllä semmoista sirkusta

      • Anonyymi00012

        Olisiko jotain luotettavaa lähdettä linkata tähän?

        Sitähän minä ajattelinkin.


    • Anonyymi00014
    • Anonyymi00015

      Ei riita mitäön, muttei se johda mihinkään. Bahistellaan lapsellisuuksiin asti.
      Ei teitä sinne siksi valittu.
      Päätlksiä ja eteenpäin menoa typerykset.

    • Anonyymi00016
    • Anonyymi00017

      Pitääkö ottaa mallia. Tyhmää.

      • Anonyymi00018

        Ehdottomasti pitää ottaa mallia Puolanka vie striimauksen katselijat, meidän pitäisi saada enemmän kiinnostavuuttta. Vois vaikka hommatta vanhoja huonekaluja joita saisi paikalla olevat seuraajat vihapäissä rikkoa. Näinhän Puolangallakin tehdään.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Ehdottomasti pitää ottaa mallia Puolanka vie striimauksen katselijat, meidän pitäisi saada enemmän kiinnostavuuttta. Vois vaikka hommatta vanhoja huonekaluja joita saisi paikalla olevat seuraajat vihapäissä rikkoa. Näinhän Puolangallakin tehdään.

        Jos saadaan talouskuntoon niin antaa palaa. Eiköhän sinne saada huonekalut tyhjistä taloista..
        Kunnanmiehillä on joutoaikaa noutaa, on ne senverta aahkeria.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Ehdottomasti pitää ottaa mallia Puolanka vie striimauksen katselijat, meidän pitäisi saada enemmän kiinnostavuuttta. Vois vaikka hommatta vanhoja huonekaluja joita saisi paikalla olevat seuraajat vihapäissä rikkoa. Näinhän Puolangallakin tehdään.

        Ei missään nimessä vanhoja kalusteita. Ne ovat useinkin umpipuuta, joilla on vielä pitkä elinkaari.

        Lastulevyviritykset ovat onnen omiaan tarkoitukseen.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Ehdottomasti pitää ottaa mallia Puolanka vie striimauksen katselijat, meidän pitäisi saada enemmän kiinnostavuuttta. Vois vaikka hommatta vanhoja huonekaluja joita saisi paikalla olevat seuraajat vihapäissä rikkoa. Näinhän Puolangallakin tehdään.

        Pakistanin parlamentista otetaan jo oppia soveltuvin osin. Meillä iva, viha ja teot ovat kalpeita versioita - hyvä niin.


    • Anonyymi00021

      Todellisuudessa Kemijärven valtuusto ei käyttäydy asiattimasti, Kyllä edustajat käyttäytyvät aivan asiallisesti. Puheenjohtajaa monesti syytetään kun annetaan valtuutettujen puhua, sehän on heidän tehtävänsä.
      Monia ärsyttää kun puheenjohtaja antaa Kelloniemen puhua, ennen se herkästi puheenjohtaja katkaisi puheen.
      Kelloniemellä on tärkeä rooli joka ei päästä kepulaisia täysin hallinnoimaan päätöksen tekoa joka ei ole kenenkään etu.

      • Anonyymi00024

        Ei mitään tärkeää roolia, pelkkää änkyröintiä ja v..ttuilua!


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Ei mitään tärkeää roolia, pelkkää änkyröintiä ja v..ttuilua!

        Keskustaa ei pitäisi päästää missään yksin huseraamaan, kyllä on hyvä että joku siellä seuraa tilanneta.
        Kyllä valtakunnan tasollakin Keskusta on osoittanut että ei pitäisi päästää lähelle yhteistä rahasäkkiä. Miten kävi Nuorisosäätiölle, puhalsivat kymmeniä miljoonia rahoja jossa suurinosa omaisuuksista oli kerätty valtion avustuksilla. Perussuomalaiset isänmaallisena puolueena ei tämmöseen alentuisi.


      • Anonyymi00026

        Onpa hyvä että joku älykäskin on täällä ja huomaa Kelloniemen edut. Paras politiikko!


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Onpa hyvä että joku älykäskin on täällä ja huomaa Kelloniemen edut. Paras politiikko!

        Heheee....


    • Anonyymi00027

      VETOOMUS
      Joiltakin politiikoilta toivoisi että he puuttuisivat asiattomuuksiin vaikka olisi oma puolue kyseessä ja vaikka olisi kyseessä vihapuolue. Tämä nostaisi tällaisen politiikon hienoon valokeilaan. Vääryyttä, loukkauksia, epäasiallista käyttäytymistä ei pidä sietää. Pitää ymmärtää että politiikka on eri mielipiteiden ja näkemyksien temmellyskenttä, mutta se ei oikeuta asiattomaan käyttäytymiseen.

      IIVARILLE KIITOS
      Puheenjohtaja hoiti kiitettävällä tavalla tämän tapauksen. Pyysi anteeksi ettei nähnyt, keskeytti kokouksen ja laittoi porukan jäähylle, hakkasi nuijalla pöytään tilanteen rauhoittamiseksi ja kohdensi puheen valtuutetun nimeä toistamalla, kun yksi maininta ei riittänyt.

      https://youtu.be/di4HzhU28e4?t=5562

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/19410242/valtuuston-kokous-26-5-2026---kasimerkkeja-jalleen

      Ja mitä tulee valtuustoaloitteisiin, niiden sisältämät vaatimukset heti täytäntöön.
      https://youtu.be/23JQaXJ0BI4?t=2122
      1) tietopyyntö
      2) työpaikkojen täyttö
      3) kaupunkistrategian päivittäminen
      4) kaupungin reaalitalouden selvittely
      5) muutosneuvotteluiden aloittaminen ( https://youtu.be/23JQaXJ0BI4?t=2522 ) -> koskevat KOKO henkilökuntaa

    • Anonyymi00029

      Puhjoht täysin ulalla!

      • Anonyymi00031

        näin on...


      • Anonyymi00035

        Se on linkki aiemmin kirjoittamaasi. Ei mitään nähtävää...


    • Anonyymi00036

      Älkää kusko vastatuuleen!

    • Anonyymi00037
      • Anonyymi00040

        Hyvä tai huono, mutta nyt on tilapäisen valiokunnan päätelmät lytätty äänin 15 - 12.
        Ei pidä vähätellä vähättelyn merkitystä. Ts. pinnanalaista tyytymättömyyttä kanavoitiin nyt suhteellisilla ja absoluuttisilla luvuilla.

        Käytetyt puheenvuorot toivat esiin proHeikistä vain parhaat puolet. Vastapuoli kuunteli ja äänesti 15 - 12 muutoksen puolesta.

        Mitä opimme? Ei saa vähätellä subjektiivisesti koettuja potutuksia. Ne nousevat sitkaasta maaperästä. Keskustahan on hajallaan valtuustossa, mutta samaa puoluetta he kaikki edustavat. Pesäeroa on tehty vain kunnallisella tasolla.

        Kuulijana asia meni demokratian sääntöjen mukaan. Demokratia on puhunut. Sitähän Nivalakin on korostanut suosionsa syyksi.
        Äänestäjien tahto toteutuu nyt.


    • Anonyymi00041

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      132
      948
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe