Auttamisen monet kasvot.

Anonyymi-ap

Mielestäni Suomessa "yhä" jeesitään tyyppejä, jotka eivät haluakaan tehdä mitään. Systeemi vaan mahdollistaa "uhriutumisen" sekä systeemin hyväksikäytön. Todelliset svun tarvitsijat väsyy byrokratiaan.

Mutta taas sellainen "lähiauttaminen" on todella harvassa. Näen iäkkäitä ihmisiä työntämässä rollaattoriaan ljmipenkan läpi tai lapsia, joilta on ketjut tippunut pyörästä...ja kukaan ei pysähdy auttamaan. Ja jos pysähtyy, auttaa, niin se on maailman ihme. Iltasanomiin pääsee sillä, tai vähintään oman alueen facebook-sivulle.

Jotenkin tämä "hyvinvointimaailma" tappaa oikean auttamisen. Ne kellä on töitä, painattavat niitä hitosti ja maksaa veroja, sitten osa luhnehtii ja keksivät Kelan ohjeista, mistä saisi vielä rahaa. Ja lapset ja vanhukset selviävät miten osaavat.

Ei ole talkoita. On vaan pihajuhlia, missä pitopslvelu kestitsee ja rahat revitään vuosien työllä. Pennut on kouluissa, harrastuksissaan, etteivät ole tiellä ja mummo Attendolla, ettei sekään könkkää haitoilla.

Hyvinvointia juu....

79

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Hyvinvointi on mennyttä. Kaikki mikä on tänään vielä hyvin, on huomenna mennyttä. Kaikki vaan pahenee jatkuvasti. Varaudu siis edes omalta osaltasi vielä pahempaan.

Minä en usko että isossa kuvassa valittaminen auttaa yhtään mitään. Ihan vaan omaan elämänpiiriinsä voi itse tekemällä vaikuttaa. Muilta ei kannata odottaa osallistumista.

xLiner

• Anonyymi00002
        UUSI

Mikäs se joku eläkesysteemin pomo tuumi? Että vanhukset tulee vielä asumaan jälkikasvun kanssa yhdessä tulevaisuudessa...

Mä oon samaa mieltä.

Ja oisin valmis jopa siihen... en vaan tiedä miten? Mutta kai aika näyttää...

Mä voisin ottaa mutsin tänne mun luo asumaan milloin vaan. Mutta tämä tönö ei sovi tälläisenään sellaiselle ihmiselle. Ei hän päädis pesulle alakertaan. Muutenkin liikaa eritasoja.

Ja ri tätä saa myytyäkään pois näin...

Mutta saa nähdä... Äitin velikin on yksi miettimisen aihe... "vanha poika" mikä asuu 50 km sivistyksestä.

Jotenkin luulen, että vielä tulee aika, kun mä hoidan jotenkin molempia...🤔

• Anonyymi00004
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Mikäs se joku eläkesysteemin pomo tuumi? Että vanhukset tulee vielä asumaan jälkikasvun kanssa yhdessä tulevaisuudessa...

Mä oon samaa mieltä.

Ja oisin valmis jopa siihen... en vaan tiedä miten? Mutta kai aika näyttää...

Mä voisin ottaa mutsin tänne mun luo asumaan milloin vaan. Mutta tämä tönö ei sovi tälläisenään sellaiselle ihmiselle. Ei hän päädis pesulle alakertaan. Muutenkin liikaa eritasoja.

Ja ri tätä saa myytyäkään pois näin...

Mutta saa nähdä... Äitin velikin on yksi miettimisen aihe... "vanha poika" mikä asuu 50 km sivistyksestä.

Jotenkin luulen, että vielä tulee aika, kun mä hoidan jotenkin molempia...🤔

Minä taas voisin käydä huolehtimassa jostain mummelista hänen kotonaan. Vanhoilla ihmisillä on usein sellaista elämän viisautta, että tällainen ihmisiä välttelevä introverttikin tuntee olonsa luontevaksi.

Aina voit rakentaa pienen vessa/suihkutilan helposti kuljettavalle tasolle. Suomessahan on yllättävän vähän kylpyhuoneita henkilömäärään nähden. Jossain muualla on jokaisessa makuuhuoneessa oma kylppäri.

xLiner

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Minä taas voisin käydä huolehtimassa jostain mummelista hänen kotonaan. Vanhoilla ihmisillä on usein sellaista elämän viisautta, että tällainen ihmisiä välttelevä introverttikin tuntee olonsa luontevaksi.

Aina voit rakentaa pienen vessa/suihkutilan helposti kuljettavalle tasolle. Suomessahan on yllättävän vähän kylpyhuoneita henkilömäärään nähden. Jossain muualla on jokaisessa makuuhuoneessa oma kylppäri.

xLiner

Voihsn sitä kaikkee rakentaa, mutta se maksaa...

Ja mun tönöön pitäis tehdä hiton paljon kaikkee, että täällä vois vsnhukset viilettää rollaattoreineen. 😁

Mutta aika kyllä näyttää... mullahan toisaalta on aika flexitable elämä itsellä... tää talo vaan vaatii käytännössä talvilämmitystä... ehkä voisin vuokrata tään tms..

Ideoita on kyllä.

Mutta en mä voi suoranaisesti niitä noille pieruille kertoo nyt, ne ottais niistä liikaa paineita. Eipä ne haluis olla vaivoiks...vaikka ovat jo. 😁

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Voihsn sitä kaikkee rakentaa, mutta se maksaa...

Ja mun tönöön pitäis tehdä hiton paljon kaikkee, että täällä vois vsnhukset viilettää rollaattoreineen. 😁

Mutta aika kyllä näyttää... mullahan toisaalta on aika flexitable elämä itsellä... tää talo vaan vaatii käytännössä talvilämmitystä... ehkä voisin vuokrata tään tms..

Ideoita on kyllä.

Mutta en mä voi suoranaisesti niitä noille pieruille kertoo nyt, ne ottais niistä liikaa paineita. Eipä ne haluis olla vaivoiks...vaikka ovat jo. 😁

Ihan hetkessä sitä onkin itse vaivoiksi muille.

Pitäis olla hyvä suunnitelma niille ajoille.

xLiner

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ihan hetkessä sitä onkin itse vaivoiksi muille.

Pitäis olla hyvä suunnitelma niille ajoille.

xLiner

Sitäkin oon jo miettinyt...

Toivottavasti Orpo saa perintöverot jo pois. Se helpottais kummasti. Ei minulta jäis mitään kultakaivosta, mutta jotain kuitenkin...nykyään jos piersisisin tyhjää, opiskelijamuksut joutuis kuseen oikeesti...🙄

En oo tod. Mikään ökytyyppi... mutta sitä sun tätä ehkä jäis... ja en haluis samaa ja ehkä vielä sekavampaa selvittelyä jälkipolville.... ei ne ole syyllisiä siihen. 🙄

• Anonyymi00072
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Sitäkin oon jo miettinyt...

Toivottavasti Orpo saa perintöverot jo pois. Se helpottais kummasti. Ei minulta jäis mitään kultakaivosta, mutta jotain kuitenkin...nykyään jos piersisisin tyhjää, opiskelijamuksut joutuis kuseen oikeesti...🙄

En oo tod. Mikään ökytyyppi... mutta sitä sun tätä ehkä jäis... ja en haluis samaa ja ehkä vielä sekavampaa selvittelyä jälkipolville.... ei ne ole syyllisiä siihen. 🙄

Et ole sitten perehtynyt siihen veronpoistomalliin.

Et voi myydä perintöäsi, tai perintöverot napsahtaa. Sillä perinnöllä pitää tienata rahaa tai vaikka makuuttaa sitä tyhjänpanttina ja maksaa kuluja siitä, jos on sellaiseen varaa, silloin ei tarvitse maksaa veroja.

Monessa tapauksessa perintöä ei kannata ottaa vastaan nytkään.

Voit nyt itse miettiä miten omaisuuttasi hoitelet niin että lapsillesi jää helppo perintö.

Joten jos et ole ökytyyppi, häviät enemmän Lapasen mallissa kuin nykyisessä.

xLiner

• Anonyymi00073
        UUSI
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Et ole sitten perehtynyt siihen veronpoistomalliin.

Et voi myydä perintöäsi, tai perintöverot napsahtaa. Sillä perinnöllä pitää tienata rahaa tai vaikka makuuttaa sitä tyhjänpanttina ja maksaa kuluja siitä, jos on sellaiseen varaa, silloin ei tarvitse maksaa veroja.

Monessa tapauksessa perintöä ei kannata ottaa vastaan nytkään.

Voit nyt itse miettiä miten omaisuuttasi hoitelet niin että lapsillesi jää helppo perintö.

Joten jos et ole ökytyyppi, häviät enemmän Lapasen mallissa kuin nykyisessä.

xLiner

Ja tosiaan jos perijät ovat köyhiä, niin mätä kuivanmaan mökkikin omaisuutena voi estää joidenkin kelatukien saannin. Koita sitten saada myydyksi, jos se sijaitsee muuttotappioalueella. Tai maksa vähän, jos joku huolii nimiinsä? (Tai kieltäydy koko perinnöstä.)

Tietyn aikakauden rakennuksista löytyy usein asbestia ja kreosoottia. Purku voi maksaa helposti enemmän kuin tontti.

Näyttäisi siltä, että Lapasen mallissa köyhän kannattaisi periä vain rahaa. Onko jollain muuta tietoa?

xLiner

• Anonyymi00074
        UUSI
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Ja tosiaan jos perijät ovat köyhiä, niin mätä kuivanmaan mökkikin omaisuutena voi estää joidenkin kelatukien saannin. Koita sitten saada myydyksi, jos se sijaitsee muuttotappioalueella. Tai maksa vähän, jos joku huolii nimiinsä? (Tai kieltäydy koko perinnöstä.)

Tietyn aikakauden rakennuksista löytyy usein asbestia ja kreosoottia. Purku voi maksaa helposti enemmän kuin tontti.

Näyttäisi siltä, että Lapasen mallissa köyhän kannattaisi periä vain rahaa. Onko jollain muuta tietoa?

xLiner

Perijöitäsi ajatellen sun kannattaa hoitaa myös kaikki omat perityt jakamattomat kuolinpesät loppuun ennen kuin heität lusikkasi nurkkaan.. Niiden kanssa voi jälkipolvi joutua vääntämään - pitkään. Kulut ja verot pitää kuitenkin maksaa ajallaan. Osaomistuksistakin voi tulla ongelmia.

Tai sitten vaan hyväksyt, että ongelmat ovat osa elämää. Myös sun perijöittesi elämää. Kyllä ne oppii elämään yhteiskuntakelpoisesti jos heillä siihen on halua.

xLiner

• Anonyymi00003
      UUSI

Miehet auttaa mielellään naisia pyyteettömästi ja haluaa miellyttää ja hemmotella heitä

• Anonyymi00007
        UUSI

Jotkut miehet tekee niinkin.

Mutta kun lähtee auttamaan ja jeesimään ihmisiä, huomaa, että se on loputon suo. Katsoipa sitä miten huvittaa..

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Jotkut miehet tekee niinkin.

Mutta kun lähtee auttamaan ja jeesimään ihmisiä, huomaa, että se on loputon suo. Katsoipa sitä miten huvittaa..

Tuo on totta omaa naistaan haluaa auttaa ja miellyttää mutta se on loputon suo eikä saa takaisin kuin ilkeyttä ilkkumista pilkkaa ivaa ja häijyyttä

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Tuo on totta omaa naistaan haluaa auttaa ja miellyttää mutta se on loputon suo eikä saa takaisin kuin ilkeyttä ilkkumista pilkkaa ivaa ja häijyyttä

No jos sitä vain tuppaa omaa haluaan auttaa voi kokea noinkin...

Mutta annan vinkin... auta vasta ditten kun kysytään.... sitten voit jälkeenpäin kyseenalaistaa sen...muuten et. 😄

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Mutta annan vinkin... auta vasta ditten kun kysytään.... sitten voit jälkeenpäin kyseenalaistaa sen...muuten et. 😄

Mitähän tuolla auttamisella oikein tarkoitetaan? Miehen tulee olla se toinen henkilö johon nainen voi luottaa, jos ei ole niin kukahan se sitten naisen elämässä olisi?

Elämä pyörteilee, nyt voimme olla vahvoja, huomisesta emme tiedä.

Tietysti naisista tulee miehen pitää huolta, ainakin jos naisen kanssa on yhteisiä lapsia.
        Äidin mieliala vaikuttaa ehkä eniten lasten mielialaan, joten tuplasti parempi.

AV

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Mitähän tuolla auttamisella oikein tarkoitetaan? Miehen tulee olla se toinen henkilö johon nainen voi luottaa, jos ei ole niin kukahan se sitten naisen elämässä olisi?

Elämä pyörteilee, nyt voimme olla vahvoja, huomisesta emme tiedä.

Tietysti naisista tulee miehen pitää huolta, ainakin jos naisen kanssa on yhteisiä lapsia.
        Äidin mieliala vaikuttaa ehkä eniten lasten mielialaan, joten tuplasti parempi.

AV

No ei sen "tarvitse olla mies" ainakaan..

Ihminen riittää.

Olkoot mitä sukupuolta vaan...

• Anonyymi00051
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

En auta, en näe, en kuule. Kävelen ohitse.
        Ei ole minun ongelmani. Huuda tuuleen.

• Anonyymi00055
        UUSI
        Anonyymi00051 kirjoitti:

En auta, en näe, en kuule. Kävelen ohitse.
        Ei ole minun ongelmani. Huuda tuuleen.

Mitä huutelet?

Jos sä lasket jotain arvoa saavasi auttamisestasi...voit ehkä kollottaa uniikkia aputarjoustasi rauhassa..

• Anonyymi00069
        UUSI
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Mitä huutelet?

Jos sä lasket jotain arvoa saavasi auttamisestasi...voit ehkä kollottaa uniikkia aputarjoustasi rauhassa..

No mitä et tuossa ymmärrä, en välitä, ei ole minun ongelmani. Voit huutaa ja valittaa, en välitä, kävelen ohi.

• UUSI

Melkein pystyn kuvittelemaan koko poppoolla "menevän hyvin" vaikka on raskaita lääkityksiä, joista ei tietenkään voi ikinä jutella, koska tunnelma menee pilalle.

Tuo on totta, lapset on ties missä, mutta ne sentään touhuavat muuta kuin ovat kännykällä? Toivottavasti.

Sen mummonkin ottaisin mukaan, mutta muisti on mennyt niin huonoksi, että se vei kävelykyvyn ja hän ei enää osaa muodostaa kokonaisia lauseita. 💔

• Anonyymi00005
        UUSI

En syytä ihmisiä tästä... en edes niitä, jotka pyrkivät hyödyntämään järjestelmää. Hekin ovat ihmisiä.

Mutta "systeemit" tekee ihmisistä jopa kylmiä... jaappa 100 ämpäriä ilmaiseksi, niin tappelua tulee jonossa.

Siellä kinaavat niin 100t€ vuodessa hankkiva kuin brenkkua vetävä buli ämpäristä. Js lähdeppä jaottelemaan kelle ämpärit on tarkoitettu...

Muistan kun olin tehtaalla alihankkijan leivissä töissä 2000 luvun taitteessa. Niin kaikki tarvikkeet, mitkä oli vapaasti saatavilla oli kaikkien saalista. Pultit, mutterit, teipit ja putkenpätkät lähti ihsn muuhun kohteeseen kuin tehtaan tarpeisiin...

Nykyään puhuttaisiin varastamisesta... mutta tuolloin se oli jopa ok...

Nyt ei varmaan mitään kilkettä saa, ilman että on osoitettava, että se menee tiettyyn tarkoitukseen. Ja siitä kitistään...

• UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

En syytä ihmisiä tästä... en edes niitä, jotka pyrkivät hyödyntämään järjestelmää. Hekin ovat ihmisiä.

Mutta "systeemit" tekee ihmisistä jopa kylmiä... jaappa 100 ämpäriä ilmaiseksi, niin tappelua tulee jonossa.

Siellä kinaavat niin 100t€ vuodessa hankkiva kuin brenkkua vetävä buli ämpäristä. Js lähdeppä jaottelemaan kelle ämpärit on tarkoitettu...

Muistan kun olin tehtaalla alihankkijan leivissä töissä 2000 luvun taitteessa. Niin kaikki tarvikkeet, mitkä oli vapaasti saatavilla oli kaikkien saalista. Pultit, mutterit, teipit ja putkenpätkät lähti ihsn muuhun kohteeseen kuin tehtaan tarpeisiin...

Nykyään puhuttaisiin varastamisesta... mutta tuolloin se oli jopa ok...

Nyt ei varmaan mitään kilkettä saa, ilman että on osoitettava, että se menee tiettyyn tarkoitukseen. Ja siitä kitistään...

Joo, en ajatellut, että syytät. Jotenkin oppinut lukemaan sun tekstejä. 😊

• Anonyymi00009
      UUSI

Mitähän nämä nykyajan jeesityt ovat? Maahanmuuttajat järestään vai, vaiko nuoret joita ei enää tarvita työmailla, kun ei ole töitä.

Ennen kun kaikilla oli töitä syylistettiin juoppoja ja heimoväkeä. Alkoholisteja ei tilansa loppumetreillä voitu enää palkata ja tummiin ei luotettu. Kelläään ei ollut tietoa heidän ongelmsta ja elämänkohtaloistaaan, mutta osattiin paheksua kaikki joukolla.

Nykyisin ei ole mielenterveyspalveluja, ei keskusteluapua. Kun ei ole kykyä ja voimia hakea apua tai edes enää varaa tarjota, niin ei ole muuta jeesiä kuin kehottaa "koita vähän terästäytyä".

Olen aina ihmetellyt heitä, jotka tuntematta asioita paremmin ovat tuomitsemassa muita niin helposti. Sekin on mielestäni kasvatuksen tulosta miten heikommin pärjääviin suhtaudutaan.

Jos kuvailisit lisää mitä tarkoitat jeesittävillä, niin ehkä ymmärrän paremmin

• Anonyymi00019
        UUSI

Mä tunnen paljon myös ns. väliinputoajia. Osa kraindaa ja osa jää siihen ojaan töpeksimään mutavettä.

Ihmiset vertailee toinrn toisiaan. On totta, että en minäkään tiedä kaikesta kaikkea, miten mikäkin johti ja mihinkin...

Halasin erään entisen työkaverini vaimoa, kun tämä oli menettänyt miehensä vastsillään. Otin osaa, koitin sanoa jotain nättiä. Hän sanoi, että yritetään selvitä tippa silmässä, sanoi, että on epäreilua...ja oon samaa mieltä. Hänen miehen lisäksi hän on haudannut oman kehitysvammaisen poikansa.

Ei nää jutut mee ikinä tasan...mutta mitä muuta voin, kun halata ja toivottaa jaksamista?

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Mä tunnen paljon myös ns. väliinputoajia. Osa kraindaa ja osa jää siihen ojaan töpeksimään mutavettä.

Ihmiset vertailee toinrn toisiaan. On totta, että en minäkään tiedä kaikesta kaikkea, miten mikäkin johti ja mihinkin...

Halasin erään entisen työkaverini vaimoa, kun tämä oli menettänyt miehensä vastsillään. Otin osaa, koitin sanoa jotain nättiä. Hän sanoi, että yritetään selvitä tippa silmässä, sanoi, että on epäreilua...ja oon samaa mieltä. Hänen miehen lisäksi hän on haudannut oman kehitysvammaisen poikansa.

Ei nää jutut mee ikinä tasan...mutta mitä muuta voin, kun halata ja toivottaa jaksamista?

No ei oikein muuta voida. Itsekin olen ollut tilanteessa halaamassa turvaverkkonsa ja puolisonsa menettänyttä kuolemansairasta vanhusta ja yrittänyt lohduttaa sanoen, että "jospa niitä kauniimpia päiviä olisi vielä edessäkin päin".

En uskonut sanoihini itse ollenkaan, vaan kauhua tunsin, mutta itse tiedän joskus apua saaneena, että meillä on ammattilaisia valamaan oikeasti sitä uskoa ja näyttämään valoa eteenpäin.

Mutta ympäristön aidot sanat ja myötätunto lohduttaa silti niissä hetkissä ammattilaisia paremmln. Kauniisti teit.

• Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

No ei oikein muuta voida. Itsekin olen ollut tilanteessa halaamassa turvaverkkonsa ja puolisonsa menettänyttä kuolemansairasta vanhusta ja yrittänyt lohduttaa sanoen, että "jospa niitä kauniimpia päiviä olisi vielä edessäkin päin".

En uskonut sanoihini itse ollenkaan, vaan kauhua tunsin, mutta itse tiedän joskus apua saaneena, että meillä on ammattilaisia valamaan oikeasti sitä uskoa ja näyttämään valoa eteenpäin.

Mutta ympäristön aidot sanat ja myötätunto lohduttaa silti niissä hetkissä ammattilaisia paremmln. Kauniisti teit.

Sori... mutta mua juurikin nostattaa tuo mainitsemasi "ammattilaiset" niskakarvat pystyyn...

Siihen juurikin tämä "systeemi" luo suuret odotukset.. ja jotenkin tukeudutaan siihen...

Mua harmittaa, kun en siinä voinut edes antaa puhelinnumeroani...tosin kerkeen kyllä senkin hoitaa...

Vaikka tiefän käytännössä, etten kerkeis enää jeesiä yhtään ylimääräistä...🤔

• Anonyymi00067
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Sori... mutta mua juurikin nostattaa tuo mainitsemasi "ammattilaiset" niskakarvat pystyyn...

Siihen juurikin tämä "systeemi" luo suuret odotukset.. ja jotenkin tukeudutaan siihen...

Mua harmittaa, kun en siinä voinut edes antaa puhelinnumeroani...tosin kerkeen kyllä senkin hoitaa...

Vaikka tiefän käytännössä, etten kerkeis enää jeesiä yhtään ylimääräistä...🤔

No näinkin se varmaan on, että epäpätevyyttä siitäkin joukosta löytyy, mutta silloin ei ollut itselläni ketään auttamassa, vaan muutkin tukea vailla.

• Anonyymi00010
      UUSI

Olrn itsekin msksanut joskus jotain "Unisefin" juttuja joka kuukausi...

Tuollaisen järjestön pyörittäminen vie niin paljon rahaa, että mun jostain kympistä/kk tulee mitättömän vähän käyttöön itse avun kohteelle.

Jos mä jeesin omaa mutsiani ja enoani/muita sukulaisia konkreettisesti...ihan varmalla autan enemmän, kuin ostaisin "myötätuntoa" rahalla Unisefilta.

Ei tarvitse oikeasti lähteä kauaskaan kun löytyy autettavia.

Mulla niitä löytyy helposti ihan naapurustosta ja perheestä ja sukulaisista.

• Anonyymi00016
        UUSI

Tuo on paremmin kohdennettua jeesimistä. En itsekään luota täysin avustusjärjestöihin. Tällä hetkellä kotimaahan tarvitaisiin omat keräykset ja rahat lyhentämättömänä käyttöön apua tarvitseville.

• Anonyymi00034
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Tuo on paremmin kohdennettua jeesimistä. En itsekään luota täysin avustusjärjestöihin. Tällä hetkellä kotimaahan tarvitaisiin omat keräykset ja rahat lyhentämättömänä käyttöön apua tarvitseville.

No niin yksinkertaista systeemiä ei ole, kuin huolehtia lähimmäisistä...oms pehe, lähisuku...

Naapurit ja ystävät, kaverit...

Ei sitä tarvitse etsimällä etsiä...

• Anonyymi00035
        UUSI
        Anonyymi00034 kirjoitti:

No niin yksinkertaista systeemiä ei ole, kuin huolehtia lähimmäisistä...oms pehe, lähisuku...

Naapurit ja ystävät, kaverit...

Ei sitä tarvitse etsimällä etsiä...

Tietrnkin jos on poltellut siltojaan...

• Anonyymi00068
        UUSI
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Tietrnkin jos on poltellut siltojaan...

Ihan normaali ero riittää turvaverkkojen hajoiseen. Ei entinen puoliso ole millään tavalla vastuussa, vaikka mitä sattuisi.

• Anonyymi00013
      UUSI

Toisaalta taas vaaditaanauttamaan ventoovieraita, jotta olisi hyödyksi. Ei auttamisen ilo liiemmin lämmitä sydäntä, jos joutuu elelemään työttömyysrahalla tms. Kyllä siinä kohtaa palkkatyö on huomattavasti tarpeellisempaa ja tärkeämpää, kuin autteleminen.

• Anonyymi00018
        UUSI

Hyvin sanottu. Palkkatyö on parsasta jeesimistä. Kunnat voisi ostaa työtä suomalaisilta, eikä kilpailuttaa palveluja ulkomaisilta yrittäjiltä.

• Anonyymi00021
        UUSI

Minä voisin jeesiä siyä mummoa hangessa jopa hrlpommin, kun ei tarttis miettiä, miten kerkeen töihin tai jääkö tuon mummon auttamisen jälkeen aikaa vetää unet ennen yövuoroa...

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Minä voisin jeesiä siyä mummoa hangessa jopa hrlpommin, kun ei tarttis miettiä, miten kerkeen töihin tai jääkö tuon mummon auttamisen jälkeen aikaa vetää unet ennen yövuoroa...

Juu. Mitäpä siitä, että paskoo oman elämänsä, kohta on aikaa autolla. Mielestäni työstä maksamillani verorahoilla saadaan enemmän aikaisiksi, kuin sillä että kerran talvessa talutan vanhusta liukkailla keleillä.

Muutoinkin vapaaehtoistyö on vähintäänkin kyseenalainen konsepti. Esimerkkinä Kierrätyskeskukset joihin haalitaan työkokeilijoita, mutta heillä ei ole minkäänlaisia resursseja palkata ilmaistyövoimaansa palkalliseen työhön vaan ketjua pyöritetään työlokeilijoiden varassa, jotka korvataan aina uusilla, kun kokeilujakso on ohi.

Kyllä sen vielä jotenkin ymmärtäisi, jos työkokeilusta olisi jotakin hyötyä ihmiselle itselleen, mutta mitä esimerkiksi jo aiemmin asiakaspalvelutehtävissä työskennellyt hyötyy kokeilusta tai vaatteiden lajittelusta?

• Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Muitakin työaikoja on, kuin yövuorot, jotka ovat terveydellekin haitaksi

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Juu. Mitäpä siitä, että paskoo oman elämänsä, kohta on aikaa autolla. Mielestäni työstä maksamillani verorahoilla saadaan enemmän aikaisiksi, kuin sillä että kerran talvessa talutan vanhusta liukkailla keleillä.

Muutoinkin vapaaehtoistyö on vähintäänkin kyseenalainen konsepti. Esimerkkinä Kierrätyskeskukset joihin haalitaan työkokeilijoita, mutta heillä ei ole minkäänlaisia resursseja palkata ilmaistyövoimaansa palkalliseen työhön vaan ketjua pyöritetään työlokeilijoiden varassa, jotka korvataan aina uusilla, kun kokeilujakso on ohi.

Kyllä sen vielä jotenkin ymmärtäisi, jos työkokeilusta olisi jotakin hyötyä ihmiselle itselleen, mutta mitä esimerkiksi jo aiemmin asiakaspalvelutehtävissä työskennellyt hyötyy kokeilusta tai vaatteiden lajittelusta?

* paskoo elämänsä, jotta on aikaa autella.

• Anonyymi00037
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Ymmärrän kyllä tuon...

Tässä jotkut EK;n tyypit ehdotteli, että sunnuntaikorvaukset tms vois poistaa...

Tietty Sdp ja Ay-liikkeet alkoi voihkimaan...

No joo. En minäkään tekisi normipalkalla yövuoroja, pyhiä, viikonloppuja...

Mutta sitten pitäis palkata lisää työvoimaa..

Oisko se lopulta huonoa?

• Anonyymi00039
        UUSI
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Ymmärrän kyllä tuon...

Tässä jotkut EK;n tyypit ehdotteli, että sunnuntaikorvaukset tms vois poistaa...

Oisko se lopulta huonoa?

Minusta tää nykymeno työrlämässä on sairasta... osa on työtä vailla ja toinen taas ei tiedä miten päin eläisi työkiireiden kanssa?

Joku ei toimi...

• Anonyymi00041
        UUSI
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Ymmärrän kyllä tuon...

Oisko se lopulta huonoa?

Kuka suostuu enää tekemään viikonloppuja tai iltavuoroja, saatika öitä, jos lisät poistetaan? Etenkin palvelualoilla lisät muodostavat suuren osan palkasta.

• Anonyymi00045
        UUSI
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Kuka suostuu enää tekemään viikonloppuja tai iltavuoroja, saatika öitä, jos lisät poistetaan? Etenkin palvelualoilla lisät muodostavat suuren osan palkasta.

Niin.... jos niistä maksetaan 1:1;een niin se rajaa porukkaa toki...

Mutta voisiko työtä ja pakkausta jakaakin eritavoin?

En mä tiedä henkkoht miten?

Mutta mä voisin jakaa työkuormaani ja saada vähempikin...

• Anonyymi00046
        UUSI
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Pakkausta=palkkausta...😬

• Anonyymi00047
        UUSI
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Olen aiemminkin sanonut, että jos kyseinen työ on unelmaduuni niin silloin katsoo hitusen läpi sormiensa, jos palkka ei ole huippulukemissa. Silloin, kos ei saa itselleen mielekästä työtä vaan on vain suorittavalla tasolla noudattamassa muiden antamia ohjeita niin palkan on parempi kompensoida työn kehittämättömyyttä ja tylsyyttä.

• Anonyymi00048
        UUSI
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Pakkausta=palkkausta...😬

Minuakin ruoskii töihin velat, joita otin joskus hövelinä, kun korot oli matalat...

Sanottiin, että korot pysyy alhaalla kun on Eu/Euro...

Nyt kaikki puheet on pidetty... ja teen töitä...ylitöitä...että maksan mitä pitää...

Ja uskon, että vastaavassa tilanteessa olevs ei halua luopua "lypsylehmistään".

Mutta minusta se on vaan kynttilän molemmista päistä polttamista....

Mun ikäryhmän "tekijät" vielä tulee rasittamaan yhteiskuntaa...ja meidän "työlle" menettämät lspset myös...

• Anonyymi00056
        UUSI
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Olen aiemminkin sanonut, että jos kyseinen työ on unelmaduuni niin silloin katsoo hitusen läpi sormiensa, jos palkka ei ole huippulukemissa. Silloin, kos ei saa itselleen mielekästä työtä vaan on vain suorittavalla tasolla noudattamassa muiden antamia ohjeita niin palkan on parempi kompensoida työn kehittämättömyyttä ja tylsyyttä.

No tuohon mä oo hiton jäävi oikeasti sanomaan mitään... minusta kaikki "tekeminen" kiinnostaa.

Minun täytyi etsiä nykyisestä työstäni "mielekkyys", kun välillä on hetkiä, ettei ole "tekemistä".

Monet jopa kysyi, miten jaksat sitä...mutta siinä se onkin. Jonkun on sekin hoidettava. Kestettävä vaikka 12 h tekemättä yhtään mitään, vain jos tarvitsee tehdä jotain. 😄

Kaikista ei ole siihen. 45 tuntia ei mitään ja ykskaks sinun pitäisi tietää, että miten joku iso keissi mennään läpi...muista kaikki ohjeet, säännöt...

En enää pidä hommaani turhana. Joskus se on hiton iisii, joskus yhtä helvettiä...

Mut työ kuin työ...

• Anonyymi00061
        UUSI
        Anonyymi00056 kirjoitti:

No tuohon mä oo hiton jäävi oikeasti sanomaan mitään... minusta kaikki "tekeminen" kiinnostaa.

Minun täytyi etsiä nykyisestä työstäni "mielekkyys", kun välillä on hetkiä, ettei ole "tekemistä".

Monet jopa kysyi, miten jaksat sitä...mutta siinä se onkin. Jonkun on sekin hoidettava. Kestettävä vaikka 12 h tekemättä yhtään mitään, vain jos tarvitsee tehdä jotain. 😄

Kaikista ei ole siihen. 45 tuntia ei mitään ja ykskaks sinun pitäisi tietää, että miten joku iso keissi mennään läpi...muista kaikki ohjeet, säännöt...

En enää pidä hommaani turhana. Joskus se on hiton iisii, joskus yhtä helvettiä...

Mut työ kuin työ...

On kiinnostunut kiinni henkilökohtaisista preferensseistä mikä on kenellekin perusteltua, mikä siedettävää ja riittääkö, että kunhan töitä tekee. Kyllä niihin kunhan-on-työ duuneihin on tullut tuhlattua vuosia ja lopputuloksena on ainoastaan turhauma töihin, joissa ei saa rytmittää työskentelyään ja kaikki on vain ohjeiden noudattamista tai yksinkertaista käsillä tekemistä.

• Anonyymi00065
        UUSI
        Anonyymi00061 kirjoitti:

On kiinnostunut kiinni henkilökohtaisista preferensseistä mikä on kenellekin perusteltua, mikä siedettävää ja riittääkö, että kunhan töitä tekee. Kyllä niihin kunhan-on-työ duuneihin on tullut tuhlattua vuosia ja lopputuloksena on ainoastaan turhauma töihin, joissa ei saa rytmittää työskentelyään ja kaikki on vain ohjeiden noudattamista tai yksinkertaista käsillä tekemistä.

Minä uskon työhön...

En niinkään siihrn, miten sitä tehdään ja mitä siitä kukakin saa.

Työstä pitää itse löytää jutut.....

Mietin joskus paljon huippu-urheilijoita...ne pistää helvein paljon likoon siihen mitä rakastavat tehdä. Ja lopputuloksesta päättää muut..

Väitän, ettei kukaan heistä ole saanut loppuelämäsä rahoitusta ilmaiseksi....jos niin on käynyt...

• Anonyymi00066
        UUSI
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Minä uskon työhön...

En niinkään siihrn, miten sitä tehdään ja mitä siitä kukakin saa.

Työstä pitää itse löytää jutut.....

Mietin joskus paljon huippu-urheilijoita...ne pistää helvein paljon likoon siihen mitä rakastavat tehdä. Ja lopputuloksesta päättää muut..

Väitän, ettei kukaan heistä ole saanut loppuelämäsä rahoitusta ilmaiseksi....jos niin on käynyt...

Olemme ilmiselvästi eri linjoilla näkemyksinemme.

• Anonyymi00014
      UUSI

"Pennut on kouluissa, harrastuksissaan, etteivät ole tiellä".

Missähän maailmoissa sinä nyt oikein elät?
      Lapsien työ on koulu, sitä tuleekin käydä jotta elämässään itsenäisesti jatkossa pärjäisivät. Koulunkäyntiä tukevat harrastukset, yleensä aktiiviset lapset pärjäävät koulussa passiivisia paremmin.

Näetkö siis jotain haittaa jos lapset kävisivät koulua, tai harrastaisivat aktiivisesti eri harrastuksia? Vanhemmat eivät voi antaa lapsilleen ihan kaikkea itse, harvan vanhemman aika ja älykkyys siihen riittää.

AV

• Anonyymi00023
        UUSI

Jos aikuisilla olisi enempi vapaa-aikaa, vaikka olisi pienemmät tulotkin, he "joutuisivat" karsimaan lasten harrastuksista= he olisivat itse enemmän tekemisissä lastensa kanssa itse.

Se olis terveämpää..

Lspset tarvitsee vanhempiaan.

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Jos aikuisilla olisi enempi vapaa-aikaa, vaikka olisi pienemmät tulotkin, he "joutuisivat" karsimaan lasten harrastuksista= he olisivat itse enemmän tekemisissä lastensa kanssa itse.

Se olis terveämpää..

Olen ollut itse salibsndyjoukkueen jojona ja näin kyllä touhun...

Maksettiin kausimaksu js kun ois halunnut jutella vanhemmille, kaasutettiin heti treenien aikaan psikalta, ettei vaan pitäis jutella...hyvä että se junnu kerkes hypätä kyydistä.

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Se olis terveämpää..

Tämä skenaario on mielen tekemä harhakuva todellisesta elämästä.

Oma aika lapsen kanssa kun ei vähene vaikka lapsi harrastaa, koska vanhemmat yleisesti kuskaavat, seuraavat treeniä, ja viettävät treenien jälkeenkin enemmän aktiiviaikaa lastensa kanssa mitä passiiviperheissä. Ovat henkisesti läsnä.

Raha on tärkeä kumppani vain jos sitä osaa jakaa läheisten hyvinvointiin, läheisten hyvinvointia tukevasti nyt ja tulevaisuudessa. Kiire vanhemmilla yleensä on, jos ei ole niin voi olla kysymys siitä, miten vanhemmat menevät itse omien energioidensa rajoilla.

Se, jos maksaa läheisen hyvinvoinnista esimerkiksi 4000 euroa vuodessa, se voi oikeasti olla kokonaisuutta ajatellen pieni raha se. Ei sitä tohtisi edes mainostaa, se olisi vain sitä mitä miehen tuleekin tehdä.

AV

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Olen ollut itse salibsndyjoukkueen jojona ja näin kyllä touhun...

Maksettiin kausimaksu js kun ois halunnut jutella vanhemmille, kaasutettiin heti treenien aikaan psikalta, ettei vaan pitäis jutella...hyvä että se junnu kerkes hypätä kyydistä.

Onneksi on MyClub ja mahdollisuus kutsua vanhemmat juttutuokiolle?
        Lisäksi joukkueissa on varmasti valmentajien lisäksi muutamia lasten vanhempia "valvojina".
        Kyllä joukkueurheilussa informaation jakamisen keinot nykyisin hyvin on tehty.
        Ainahan valmentajat voivat lähettää lasten vanhemmille henkilökohtaisia viestejä, itse olen kommunikoinut valmentajan kanssa tasapainoisesti.

AV

• Anonyymi00036
        UUSI
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Tämä skenaario on mielen tekemä harhakuva todellisesta elämästä.

Oma aika lapsen kanssa kun ei vähene vaikka lapsi harrastaa, koska vanhemmat yleisesti kuskaavat, seuraavat treeniä, ja viettävät treenien jälkeenkin enemmän aktiiviaikaa lastensa kanssa mitä passiiviperheissä. Ovat henkisesti läsnä.

Raha on tärkeä kumppani vain jos sitä osaa jakaa läheisten hyvinvointiin, läheisten hyvinvointia tukevasti nyt ja tulevaisuudessa. Kiire vanhemmilla yleensä on, jos ei ole niin voi olla kysymys siitä, miten vanhemmat menevät itse omien energioidensa rajoilla.

Se, jos maksaa läheisen hyvinvoinnista esimerkiksi 4000 euroa vuodessa, se voi oikeasti olla kokonaisuutta ajatellen pieni raha se. Ei sitä tohtisi edes mainostaa, se olisi vain sitä mitä miehen tuleekin tehdä.

AV

No osa vanhemmista maksaa sen saman minkä muutkin... mutta tulevat toimitsijoiksi kotiturnauksiin, leipovat mokkapaloja ja myyvät niitä kuikuillen kentälle, miten pelit menee.

He ovat siinä lastensa elämässä mukana aina...

Eivät ehkä edes siellä kentän laidalla... mutta tekevät työtä, että se "janipetteri" voi harrastaa lajia, mistä tykkää.

Oon kyllä nähnyt hyvin vanhempia, jotka välittää oikeasti. Ja niitä jotka "elää elämätöntä elämäänsä lastensa kautta". Jälkimmäiset osaa vaatia kyllä... mutta kummasti sen eteen ei sovi istus päivää toimaripenkissä tai kahviossa...

Ja kuitenkin jotkut heidänkin puolesta tekee niin...

• Anonyymi00038
        UUSI
        Anonyymi00036 kirjoitti:

No osa vanhemmista maksaa sen saman minkä muutkin... mutta tulevat toimitsijoiksi kotiturnauksiin, leipovat mokkapaloja ja myyvät niitä kuikuillen kentälle, miten pelit menee.

He ovat siinä lastensa elämässä mukana aina...

Eivät ehkä edes siellä kentän laidalla... mutta tekevät työtä, että se "janipetteri" voi harrastaa lajia, mistä tykkää.

Oon kyllä nähnyt hyvin vanhempia, jotka välittää oikeasti. Ja niitä jotka "elää elämätöntä elämäänsä lastensa kautta". Jälkimmäiset osaa vaatia kyllä... mutta kummasti sen eteen ei sovi istus päivää toimaripenkissä tai kahviossa...

Ja kuitenkin jotkut heidänkin puolesta tekee niin...

Niin, ihmisillä on erilainen elämä, meillä jokaisella.

Jo se, että vanhempi roudaa lapsen harrastuksiin kertoo jo vanhemmasta paljon se. Haluaa lapsensa kehittyvän, se on tärkeintä. Maksaa siitä, ja luottaa lapsen kehityskulkuun olkoon se yhteisöllisyyttä tai "pelillistä menestymistä". Joukkueiden sisäiset säännöt ja yhteinen energia jo tekevät lapselle hyvää.

Estoja varmasti monella on, työvuorot ja se oma jaksaminen.
        Ihanteellista vanhemmusskuvaa tuskin meistä kukaan tällä palstalla sanoo esittävänsä, vai olisitko sinä se ensimmäinen?

AV

• Anonyymi00040
        UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Onneksi on MyClub ja mahdollisuus kutsua vanhemmat juttutuokiolle?
        Lisäksi joukkueissa on varmasti valmentajien lisäksi muutamia lasten vanhempia "valvojina".
        Kyllä joukkueurheilussa informaation jakamisen keinot nykyisin hyvin on tehty.
        Ainahan valmentajat voivat lähettää lasten vanhemmille henkilökohtaisia viestejä, itse olen kommunikoinut valmentajan kanssa tasapainoisesti.

AV

Hah!

Joo. Yhteydenpito ei ole sovelluksista kiinni. Tahtotaso näkyy silti...😄

• Anonyymi00042
        UUSI
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Niin, ihmisillä on erilainen elämä, meillä jokaisella.

Jo se, että vanhempi roudaa lapsen harrastuksiin kertoo jo vanhemmasta paljon se. Haluaa lapsensa kehittyvän, se on tärkeintä. Maksaa siitä, ja luottaa lapsen kehityskulkuun olkoon se yhteisöllisyyttä tai "pelillistä menestymistä". Joukkueiden sisäiset säännöt ja yhteinen energia jo tekevät lapselle hyvää.

Estoja varmasti monella on, työvuorot ja se oma jaksaminen.
        Ihanteellista vanhemmusskuvaa tuskin meistä kukaan tällä palstalla sanoo esittävänsä, vai olisitko sinä se ensimmäinen?

AV

Tuuminkin, etten syytä ketään...

Mutta se, mitä itse annetaan itsestämme eteenpäin, sillä on merkitystä.

Täjän sosialistiseen systeemiin vaan lopulta kuuluu välinpitämättömyys ja vastuun siirto järjestelmälle.

Kestämätön systeemi minusta...

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Hah!

Joo. Yhteydenpito ei ole sovelluksista kiinni. Tahtotaso näkyy silti...😄

Tahtotaso voi liittyä kahden tahon väliseen kunnioittamiseen?
        Ainakin oman muksun valmentajaa jokainen lapsi ja vanhempi arvostaa tosi korkealle, ja se näkyy koko joukkueessa ja tekemisessä.

AV

• Anonyymi00044
        UUSI
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Tuuminkin, etten syytä ketään...

Mutta se, mitä itse annetaan itsestämme eteenpäin, sillä on merkitystä.

Täjän sosialistiseen systeemiin vaan lopulta kuuluu välinpitämättömyys ja vastuun siirto järjestelmälle.

Kestämätön systeemi minusta...

Harrastukset eivät ole sosiaalisia koska köyhien lapset niitä eivät voi harrastaa.
        Ja, silti tuot esille epäkohtia? Outoa, sillä kyllä sillä kuukausimaksulla vanhemmat jotain odottavat saavansa?

• Anonyymi00050
        UUSI
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Tahtotaso voi liittyä kahden tahon väliseen kunnioittamiseen?
        Ainakin oman muksun valmentajaa jokainen lapsi ja vanhempi arvostaa tosi korkealle, ja se näkyy koko joukkueessa ja tekemisessä.

AV

No mä olin jojo... hoisin taloutta. Mutta valkku oli se, joka siihen lähti/saatiin.

Lapset reagoi heihin miten reagoivat... en voinut siihen mitään.

• Anonyymi00052
        UUSI
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Harrastukset eivät ole sosiaalisia koska köyhien lapset niitä eivät voi harrastaa.
        Ja, silti tuot esille epäkohtia? Outoa, sillä kyllä sillä kuukausimaksulla vanhemmat jotain odottavat saavansa?

Odottavat kyllä...

Mutta ikävän monessa harrastusporukassa (paitsi ehkä jääkiekossa) vanhemmat vastuullistetaan järjestelmällisesti hoitamaan ihan konkreettisia tehtäviä kauden aikana.

Kausimaksu on vain osa junnun tuomista harrastuksen pariin...

Joku lätkämutsi/faija vois tähän heittää kommenttia. Niissä piirrissä hiffataan tää homma.

• Anonyymi00054
        UUSI
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Odottavat kyllä...

Mutta ikävän monessa harrastusporukassa (paitsi ehkä jääkiekossa) vanhemmat vastuullistetaan järjestelmällisesti hoitamaan ihan konkreettisia tehtäviä kauden aikana.

Kausimaksu on vain osa junnun tuomista harrastuksen pariin...

Joku lätkämutsi/faija vois tähän heittää kommenttia. Niissä piirrissä hiffataan tää homma.

Tietysti noin on, silti en lähtisi lapsen kehitystä kyseenalaistamaan sillä millaiset vanhemmat ja missä elämäntilanteessa sattuvat lapsella olemaan.

Tänäänkin valvoin lapsia, eikä jonkun adhd tee lasta sen huonommaksi mitä muutkaan ovat. Päinvastoin, se tuo esille lapsen minuuden nopeammin. Satun tykkäämään hänen tyylistään ja kommenteistaan:) Vahvuudet jokaisella, lapsesta riippumatta.

AV

• Anonyymi00058
        UUSI
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Tietysti noin on, silti en lähtisi lapsen kehitystä kyseenalaistamaan sillä millaiset vanhemmat ja missä elämäntilanteessa sattuvat lapsella olemaan.

Tänäänkin valvoin lapsia, eikä jonkun adhd tee lasta sen huonommaksi mitä muutkaan ovat. Päinvastoin, se tuo esille lapsen minuuden nopeammin. Satun tykkäämään hänen tyylistään ja kommenteistaan:) Vahvuudet jokaisella, lapsesta riippumatta.

AV

Lapset ei voi valitakkaan vanhempiaan...

Ja silti he ovat heidän vanhempiaan...olivat mitä oli...

Tämä täällä vsikuttava sosialistinen kulttuuri vaan aiheuttaa sitä, että vanhemmat yhä enevissämäärin luovuttaa vastuitaan muualle.

Maksatko veroja tai kausimaksuja... sen pitäis kattaa kaikki... ja sit kumit laulaen Mersulla v.ttuun!

Näin se mulle näkyy... itse ssin jojon hommista lähinnä vittuilua porukoilta kun on kallista touhua ja seurslta lippiksen...
        Niin ja parasta... pojalleni mahkun pelata säbää. 😁

Mutta kun poika lopetti... miksi olisin jäänyt helppaa muita kokemuksellani? Kuunnellut v.ttuiluja lisää vai toinen lippis?

• Anonyymi00060
        UUSI
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Lapset ei voi valitakkaan vanhempiaan...

Ja silti he ovat heidän vanhempiaan...olivat mitä oli...

Tämä täällä vsikuttava sosialistinen kulttuuri vaan aiheuttaa sitä, että vanhemmat yhä enevissämäärin luovuttaa vastuitaan muualle.

Maksatko veroja tai kausimaksuja... sen pitäis kattaa kaikki... ja sit kumit laulaen Mersulla v.ttuun!

Näin se mulle näkyy... itse ssin jojon hommista lähinnä vittuilua porukoilta kun on kallista touhua ja seurslta lippiksen...
        Niin ja parasta... pojalleni mahkun pelata säbää. 😁

Mutta kun poika lopetti... miksi olisin jäänyt helppaa muita kokemuksellani? Kuunnellut v.ttuiluja lisää vai toinen lippis?

Itseasiassa vois olla mielenkiintoista lähtee uudelleen hommaan...🤔

Laatisi ihan uusiksi koko idean, ohi seuran.

Joukkueeseen jos tulisi yksikin junnu, niiden vanhemmat joutuis sitoutmaan tiettyihin hommiin, jotka mä ilmoittaisin mahollisimman ajoissa. 🤔

• Anonyymi00062
        UUSI
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Itseasiassa vois olla mielenkiintoista lähtee uudelleen hommaan...🤔

Laatisi ihan uusiksi koko idean, ohi seuran.

Joukkueeseen jos tulisi yksikin junnu, niiden vanhemmat joutuis sitoutmaan tiettyihin hommiin, jotka mä ilmoittaisin mahollisimman ajoissa. 🤔

?
        Kun lapseni halusi mennä joukkueeseen, valmentaja halusi tietää onko lapsi sitoutunut harjoitteluun ja kaikkeen siihen mitä ko. harrastus vaatii. Lisäksi sovin että valmentaja saa päättää täysin lapsen treeneistä. Hyvä valmentaja on ollut, ei mitään valitamista.

AV

• Anonyymi00071
        UUSI
        Anonyymi00062 kirjoitti:

?
        Kun lapseni halusi mennä joukkueeseen, valmentaja halusi tietää onko lapsi sitoutunut harjoitteluun ja kaikkeen siihen mitä ko. harrastus vaatii. Lisäksi sovin että valmentaja saa päättää täysin lapsen treeneistä. Hyvä valmentaja on ollut, ei mitään valitamista.

AV

Valmentajaa ei pidäkään sotkea seuraan...

Urheilijan ja valkun väli ei kuulu seuralle... sen pitäisi vaan mahdolistaa se...

Seura puuttuu vaan, jos jokin ei toimi oikein...kumminkinpäin...

• Anonyymi00049
      UUSI

No, se on nykyään sillä tavalla että MIES ei saa pysähtyä ja jutella lasten tai vanhusten tai naisten kanssa, saati tehdä mitään muutakaan heidän kanssaan. Poliisit tulevat paikalle aika äkkiä. Joten miehet menee vaan ohitse, pysähtymättä. Asiat jäävät naisten hoidettaviksi, mutta he kun eivät hoida asioita, ne kun eivät kuulu heille samanlailla kuin miehille "kuuluisi". Sitä saa mitä tilaa.

• Anonyymi00053
        UUSI

No ihan potaskaa!

Mut se on sun mielipide...

Mä oon miehenä kyllä saanut vastakaikua kaikkeen ihan hyvin.,sukupuolesta riippumatta.

• Anonyymi00057
        UUSI
        Anonyymi00053 kirjoitti:

No ihan potaskaa!

Mä oon miehenä kyllä saanut vastakaikua kaikkeen ihan hyvin.,sukupuolesta riippumatta.

No ei muuta kun miehenä sitten hoidat asiat joka paikassa. Yksin, kukaan muu ei sitä tee.

• Anonyymi00059
        UUSI
        Anonyymi00057 kirjoitti:

No ei muuta kun miehenä sitten hoidat asiat joka paikassa. Yksin, kukaan muu ei sitä tee.

Vaikka... en odotakkaan että kukaan muu asioita hoitais kun mä itse...

• UUSI
        Anonyymi00053 kirjoitti:

No ihan potaskaa!

No mutta onhan tavallaan maailma muuttunu jotenkin oudon epäluuloiseksi. Heti aletaan epäillä ties mitä, jos menee puhuun jotakin vieraalle lapselle tai vanhukselle. Moni jättää sitten kokonaan auttamatta.

• Anonyymi00063
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

No mutta onhan tavallaan maailma muuttunu jotenkin oudon epäluuloiseksi. Heti aletaan epäillä ties mitä, jos menee puhuun jotakin vieraalle lapselle tai vanhukselle. Moni jättää sitten kokonaan auttamatta.

Totta.

Se itse auttamisen hslu ei riitä...

Auttajaa jopa arvostellaan enempi kuin itse autettavan tarvetta apuun..

• UUSI

Minä ymmärrän syrjäytyneitä. Monella on erilaisia ongelmia joihin ei oikein saa apua ja jotka ovat yhteiskunnan silmissä hyljeksittäviä. Yritä hakea töitä, jos olet vähän erilainen tai ongelmainen. Et varmasti saa minkäänlaista työtä ja aina saat kuulla olevasi vääränlainen. Sitä helposti menettää toivon ja sitten syrjäytyy yhteiskunnasta, kun yhteiskunta suorastaan työntää sinut syrjään.

Syrjäytynyt ei ole viallinen, yhteiskunta on viallinen ja on pettänyt yksilön.

• Anonyymi00064
        UUSI

Niinpä. Tässä yhteiskunnassa koetetaan tasapäistää kaikki.

Ei kaikki ole samanlaisia.. eikä kaikille tartte maksaa samaa kuin toiselle.

Toiset tekee enempi kuin toiset ja autettais niitä jotka ei pysy messissä... ei kaikkia, jotka ei haluu...

Kyllä sen näkee kuka haluu...mutta ei pysty...

• UUSI

Käytän sanaa syrjäytyny äärinmäisen harvoin ja puhun ennemmin ulkokehälle ajautuneista. Ulkokehältä näkee yhteiskunnan ongelmat paremmin. Ja sen kuinka kaikki pyörii kulutushysteriän ympärillä. Eikä itse ihmiseen tai ympäristöön kiinnitetä yhtään huomiota. Vaan pelkästään talouden pyörittämiseen. Kaikki voitais paremmin, jos työ jaettaisiin uudelleen ja jokainen osallistuisi kykyjensä mukaan. Ja noi ostoshelvetit jyrättäis maantasalle. Kaikki alkaisi siitä, että tunnustetaan ihmisyys, eikä ihmisiä käsiteltäs vaan työvoimana ja kuluttajina.

• UUSI
        JeroP kirjoitti:

Käytän sanaa syrjäytyny äärinmäisen harvoin ja puhun ennemmin ulkokehälle ajautuneista. Ulkokehältä näkee yhteiskunnan ongelmat paremmin. Ja sen kuinka kaikki pyörii kulutushysteriän ympärillä. Eikä itse ihmiseen tai ympäristöön kiinnitetä yhtään huomiota. Vaan pelkästään talouden pyörittämiseen. Kaikki voitais paremmin, jos työ jaettaisiin uudelleen ja jokainen osallistuisi kykyjensä mukaan. Ja noi ostoshelvetit jyrättäis maantasalle. Kaikki alkaisi siitä, että tunnustetaan ihmisyys, eikä ihmisiä käsiteltäs vaan työvoimana ja kuluttajina.

Nykymaailma on rakennettu ajatukselle, että ihmisiä tulee koko ajan enemmän ja enemmän maailmaan ja talous kasvaa loputtomasti. On eletty velalle ja nyt todellisuus iskee vasten kasvoja. Olen vähän pessimistinen, mutta ihmiskunnan kova romahdus on lähellä. Jo nyt näkee, että maailma luopuu käsitteestä ihmisarvo. Ystävämme Yhdysvallat alkaa muistuttamaan toiminnaltaan jo natsi-Saksaa. Ja mitä Yhdysvallat edellä, sitä muu maailma perässä.

• UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

Nykymaailma on rakennettu ajatukselle, että ihmisiä tulee koko ajan enemmän ja enemmän maailmaan ja talous kasvaa loputtomasti. On eletty velalle ja nyt todellisuus iskee vasten kasvoja. Olen vähän pessimistinen, mutta ihmiskunnan kova romahdus on lähellä. Jo nyt näkee, että maailma luopuu käsitteestä ihmisarvo. Ystävämme Yhdysvallat alkaa muistuttamaan toiminnaltaan jo natsi-Saksaa. Ja mitä Yhdysvallat edellä, sitä muu maailma perässä.

*ja maailmantalous

• Anonyymi00070
        UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

Jenkkien systeemi vaan perustuu totuuteen...

No joo, oli siellä paljon muutakin, mutta nekin tiedetään nyt.. jenkkien myötä...

Ne ois maailmassa toisenlaisia, jos selittäis umpialampia omasta toiminnastaan...

Sittrn voidin verrata Nl tai natsisaksameininkiin...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      4
      3118
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      9
      2148
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      115
      1766
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1096
    5. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      992
    6. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      129
      986
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      35
      774
    8. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      53
      733
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      67
      701
    10. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      30
      665
    Aihe