Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauksen, kuka lähtisi mua kuskaamaan sairaalaan? Ei kukaan.
En enää muista millaista on olla rakastunut. En muista miltä kosketus tuntuu. Se kaikki tuntuu olevan jossain kaukaisuudessa.. mennyttä elämää.
En mä silti kaipaisi ihmishälinää. Kaipaisin vain niitä merkityksellisiä. Tunnetta että on elossa.
Joskus tulee niin
79
3174
Vastaukset
- Anonyymi00001
Meitä on monta samassa tilanteessa. Ei minuakaan kuskaisi kukaan.
- Anonyymi00006
Se olisikin soitettava itse hätänumperoon. Mutta jos on yksin ja saa kohtauksen, niin...
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Se olisikin soitettava itse hätänumperoon. Mutta jos on yksin ja saa kohtauksen, niin...
Minulla oli kerran talvella niin hirveä olo suihkusta tullessa, että en saanut edes vaatteita päälle kun rojahdin sänkyyn. Otin kännykän pöydältä käteen ihan sitä varten, että jos alkaa tuntua siltä että taju alkaa lähteä, ehdin ehkä soittaa hätänumeroon. :( Onneksi ei mennyt olo niin pitkälle...
- Anonyymi00022
Anonyymi00008 kirjoitti:
Minulla oli kerran talvella niin hirveä olo suihkusta tullessa, että en saanut edes vaatteita päälle kun rojahdin sänkyyn. Otin kännykän pöydältä käteen ihan sitä varten, että jos alkaa tuntua siltä että taju alkaa lähteä, ehdin ehkä soittaa hätänumeroon. :( Onneksi ei mennyt olo niin pitkälle...
Kuulostaa ikävälle. Mulla ollut joskus nuorempana kans vastaavaa. Kerran heräsin yöllä ja luulin kuolevani..
- Anonyymi00002
Luin jostain, että on ihmiselle todella pahaksi olla ilman kosketusta. Voin varmasti tosi pahasti, kun siitä on pitkästi toistakymmentä vuotta kun kukaan on silittänyt minua. Tyynnyttäisiköhän kosketus hermoston? Tulisikohan rauhallinen ja levollinen olo?
- Anonyymi00010
Entä hierojalla käynti tai kissojen ja koirien ja hevosten rapsutus?
- Anonyymi00015
Anonyymi00010 kirjoitti:
Entä hierojalla käynti tai kissojen ja koirien ja hevosten rapsutus?
Olen miettinytkin joskus eläinkodilla käymistä. Hierojalle ei ole valitettavasti varaa mennä.
- Anonyymi00028
Minä halaan omia lapsiani silloin tällöin, mutta en koe muuten tarvitsevani kenenkään kosketusta!
- Anonyymi00030
Anonyymi00015 kirjoitti:
Olen miettinytkin joskus eläinkodilla käymistä. Hierojalle ei ole valitettavasti varaa mennä.
Omassa kaupungissa on edullinen hierontapaikka ja hyvä sellainen. Minullakin tiukkaa mutta suunnitteilla on käydä heti kun voi.
Sivusta - Anonyymi00034
Anonyymi00030 kirjoitti:
Omassa kaupungissa on edullinen hierontapaikka ja hyvä sellainen. Minullakin tiukkaa mutta suunnitteilla on käydä heti kun voi.
SivustaMinä joudun valita ruoan ja lääkkeiden ja hieronnan välillä. Ruoka ja lääkkeet vievät aina voiton…
- Anonyymi00040
Anonyymi00010 kirjoitti:
Entä hierojalla käynti tai kissojen ja koirien ja hevosten rapsutus?
Tuskin vastaa "aitoa" silitystä.
- Anonyymi00048
Anonyymi00040 kirjoitti:
Tuskin vastaa "aitoa" silitystä.
Myös ”hoitavalla kosketuksella” on hyvää tekevä voima. Varsinkin kosketuspuuttessa oleville vanhoille ihmisille.
- Anonyymi00057
Anonyymi00040 kirjoitti:
Tuskin vastaa "aitoa" silitystä.
Moninkertaisesti. Asialla on ammatti-ihminen, joka hieroo ja hierontoja on vaikka minkä nimisiä. Helliä silitystyylisiä ja oikeaa, voimakasta 'runttausta'.
- Anonyymi00072
Anonyymi00028 kirjoitti:
Minä halaan omia lapsiani silloin tällöin, mutta en koe muuten tarvitsevani kenenkään kosketusta!
Tämä oli hyvä kiitos
- Anonyymi00003
Laita ilmoitus johonkin, jossa kerrot että haluat löytää sellaisen henkilön, joka voisi auttaa sinua ja jolle voisit soittaa jos koet voivasi huonosti! On varmaan olemassa myös joitain järjestöjä, josta voisit löytää auttavan henkilön!
- Anonyymi00004
Olin viemässä tänään kadulla olevaa mummoakin sairaalaan, mutta ei halunnut. Joten hoitaisin kyllä miestäkin.
- Anonyymi00005
Sama juttu täällä.
Aivan yhtäkkiä koronan jälkeen kun baareilu jäi ja ei edes työpaikan kautta tapaa ketään niin sitä on aika yksin.
Monia on samassa tilanteessa - Anonyymi00007
Elossa ollaan, eikä anneta periksi.
- Anonyymi00009
Niin.. ehkei sitä ole ainoa. Olisi vain kivaa löytää samanhenkistä seuraa. Sellaista, joka ymmärtäisi myös sitä melankolista oloa. Tuntuu että jos sanoo ääneen niin ihmiset sanovat juurikin että soittaa jollekin ammattilaiselle tms. En minä ammattilaisia tarvitse elämääni. Tarvitsen aitoja ihmisiä.
- Anonyymi00011
Oletkos itse aito ihminen?
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Oletkos itse aito ihminen?
Voisiko pitää edes yhden aloituksen palstalla vapaana tuollaisesta, kiitos.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Voisiko pitää edes yhden aloituksen palstalla vapaana tuollaisesta, kiitos.
Ai, luulet että kysyin härnätäkseni?
Enpä kysynyt, olin vaan utelias. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ai, luulet että kysyin härnätäkseni?
Enpä kysynyt, olin vaan utelias.Tuosta kirjoituksesta käy varsin hyvin selväksi, että hän on.
- Anonyymi00017
Anonyymi00014 kirjoitti:
Tuosta kirjoituksesta käy varsin hyvin selväksi, että hän on.
Voi ollakin.
Se vaan on niin helppoa haluta kaikenlaista laittamatta itse rikkaa ristiin sen eteen, että muuttaisi asioita. - Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Voi ollakin.
Se vaan on niin helppoa haluta kaikenlaista laittamatta itse rikkaa ristiin sen eteen, että muuttaisi asioita.Juuri tuota asennetta palsta on jo täynnä. Ei tarvi enää, kiitos.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Juuri tuota asennetta palsta on jo täynnä. Ei tarvi enää, kiitos.
Tiedätkö mistä se johtuu?
Koska olemme somepeukutuksin kantaa ottava pullanössökansa.
Mekin voitaisiin tähän loppuun ottaa selfiet. - Anonyymi00031
Anonyymi00020 kirjoitti:
Tiedätkö mistä se johtuu?
Koska olemme somepeukutuksin kantaa ottava pullanössökansa.
Mekin voitaisiin tähän loppuun ottaa selfiet.Olen samaa mieltä. Ja olen sen todennut ihan livenäkin. Eräs iminen valitti ja valitti miten on yksinäinen. Ja kukaan ei tule käymään. Ihmettelin ääneen että tässähän mä olen...oli aika loukattu olo. Lisäksi ko. Ihminen dissas kaikki ehdotukset että käytäisiin jossakin yhdessä tai että menisi käymään sillä ja sillä tyypillä tms. Osallistuisi erinäisiin tapahtumín. Ei, hänen ei olisi tarvinnut liikkua mihinkään ja kaikkien olisi pitänyt tulla hänen luokseen kun käsky kävi...no en käy enää minäkään. Muutaman kerran perään yritti vielä käskyttää, vaan ymmärsin että kyseessä on manipulointia. Kyllä kaveruuden pitää olla tasapuolista ja molemminpuolista. Vastavuoroisuus hoi!
- Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Ja olen sen todennut ihan livenäkin. Eräs iminen valitti ja valitti miten on yksinäinen. Ja kukaan ei tule käymään. Ihmettelin ääneen että tässähän mä olen...oli aika loukattu olo. Lisäksi ko. Ihminen dissas kaikki ehdotukset että käytäisiin jossakin yhdessä tai että menisi käymään sillä ja sillä tyypillä tms. Osallistuisi erinäisiin tapahtumín. Ei, hänen ei olisi tarvinnut liikkua mihinkään ja kaikkien olisi pitänyt tulla hänen luokseen kun käsky kävi...no en käy enää minäkään. Muutaman kerran perään yritti vielä käskyttää, vaan ymmärsin että kyseessä on manipulointia. Kyllä kaveruuden pitää olla tasapuolista ja molemminpuolista. Vastavuoroisuus hoi!
Kävikö sulla ikinä mielessä sellainen että jotkut ihmiset eivät ihan oikeasti vain pysty lähtemään tai menemään jonnekin. Etenkään yksin.
Eikä välttämättä edes toisen kanssa yhdessä pysty ihan tost noin vain joihinkin tapahtumiin lähteä. Ei vain pysty, vaikka kuinka haluaisikin.
Ehkä tuo ihminen ei lopulta menettänyt mitään kovinkaan hyvää elämästään kun hylkäsit hänet. - Anonyymi00036
Anonyymi00033 kirjoitti:
Kävikö sulla ikinä mielessä sellainen että jotkut ihmiset eivät ihan oikeasti vain pysty lähtemään tai menemään jonnekin. Etenkään yksin.
Eikä välttämättä edes toisen kanssa yhdessä pysty ihan tost noin vain joihinkin tapahtumiin lähteä. Ei vain pysty, vaikka kuinka haluaisikin.
Ehkä tuo ihminen ei lopulta menettänyt mitään kovinkaan hyvää elämästään kun hylkäsit hänet.Ei ollut pystymisestä kiinni. Ymmärrän kyllä erilaiset fobiat ja ahdistuksen. Hän kävi kaupoilla ja asioilla normaalisti. Kyllä tässä päästiin sellaiseen win-win tilaan molemmat. Jaoin oman kokemukseni ja näkemykseni, älä tyrmää kokemaani. Että kannattaisiko ensin vilkasta sinne peiliin ennen kuin valittaa yksinäisyyttä?
- Anonyymi00044
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ai, luulet että kysyin härnätäkseni?
Enpä kysynyt, olin vaan utelias.Negatiivisen sävyn antaa tuollaiset töksäyttävät kysymykset.
- Anonyymi00016
Olisihan se mukavaa, jos muut ihmiset olisivat meitä varten.
Yritä olla sinä muita ihmisiä varten, auta vaikket kiitosta saakaan.- Anonyymi00021
Olen auttanut ns ex kavereitani. Lainannut rahaa, antanut rahaa, kuskannut autottomia, lohdutellut avioeroissa, vienyt ruokaa oven taakse jne. Mutta he eivät antaneet takaisin mitään. Olin pelkkä auttaja jolle soitettiin vain kun oli hätä..
- Anonyymi00024
Anonyymi00021 kirjoitti:
Olen auttanut ns ex kavereitani. Lainannut rahaa, antanut rahaa, kuskannut autottomia, lohdutellut avioeroissa, vienyt ruokaa oven taakse jne. Mutta he eivät antaneet takaisin mitään. Olin pelkkä auttaja jolle soitettiin vain kun oli hätä..
Ja itse auttaminen tuo kivan fiiliksen.. monesti tuntui että mun apu kelpasi. Jos sitten itse kerroin että mulla on itellä ny huono fiilis ku yksinäinen olo tms.. nii kaveri sanoi ”sun pitää kertoo jollekki ammattilaiselle”. Itse oli tuntikaupalla kirjoitellut erostaan ja kaikista ikävistä jutuista pidemmän aikaa. Sitten ku ite vähä kaipas tukea nii sanotaa et jutella ammattilaiselle.
- Anonyymi00025
Anonyymi00021 kirjoitti:
Olen auttanut ns ex kavereitani. Lainannut rahaa, antanut rahaa, kuskannut autottomia, lohdutellut avioeroissa, vienyt ruokaa oven taakse jne. Mutta he eivät antaneet takaisin mitään. Olin pelkkä auttaja jolle soitettiin vain kun oli hätä..
Rakas hyvä ihminen, kiittämättömyys on maailman palkka, valitettavasti.
Ei kannata odottaa hyviin tekoihin vastavuoroisuutta, ei edes kiitosta, koska ethän sinä tee hyviä asioita siksi, että saisit jotain vastalahjaa.
Hyvä ihminen tekee hyviä tekoja hyvyyttään, se on hyvän ihmisen luonne. Jos muut eivät arvosta sinun hyvyyttäsi eivätkä osaa antaa mitään takaisin, se on heidän ongelmansa.
Hyvyys tekee ihmisen onnelliseksi, valitettavasti pahojen maailmassa usein myös yksinäiseksi. - Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
Ja itse auttaminen tuo kivan fiiliksen.. monesti tuntui että mun apu kelpasi. Jos sitten itse kerroin että mulla on itellä ny huono fiilis ku yksinäinen olo tms.. nii kaveri sanoi ”sun pitää kertoo jollekki ammattilaiselle”. Itse oli tuntikaupalla kirjoitellut erostaan ja kaikista ikävistä jutuista pidemmän aikaa. Sitten ku ite vähä kaipas tukea nii sanotaa et jutella ammattilaiselle.
Tämä on se harha, joka ihmisiä riivaa. Ennen puhuttiin ystäville murheet, luonnollisesti.
- Anonyymi00038
Stalkkeri on tehnyt minusta aremman, tuntuu vaikealta luottaa keneenkään!
- Anonyymi00042
Anonyymi00025 kirjoitti:
Rakas hyvä ihminen, kiittämättömyys on maailman palkka, valitettavasti.
Ei kannata odottaa hyviin tekoihin vastavuoroisuutta, ei edes kiitosta, koska ethän sinä tee hyviä asioita siksi, että saisit jotain vastalahjaa.
Hyvä ihminen tekee hyviä tekoja hyvyyttään, se on hyvän ihmisen luonne. Jos muut eivät arvosta sinun hyvyyttäsi eivätkä osaa antaa mitään takaisin, se on heidän ongelmansa.
Hyvyys tekee ihmisen onnelliseksi, valitettavasti pahojen maailmassa usein myös yksinäiseksi.Sepä on juurikin näin.
Anonyymi00038 kirjoitti:
Stalkkeri on tehnyt minusta aremman, tuntuu vaikealta luottaa keneenkään!
Stalkkerit on pahimpia! Itsellä myös kokemuksia ja luottamuksen menetystä.
- Anonyymi00018
Ihan samanlaista täälläkin. Aina kun luulee että vastoinkäymiset loppuu, jostain tulee jotain uutta. Miksi kaikesta joutuu aina vääntämään, miksei saa armoa, että voisi levätä joskus? On tullut mietittyä, kuinka yksinäinen olen. Kun joku joskus pitäisi kainalossa vähäsen, koskettaisi edes, niin ehkä tämä kaikki tuntuisi vähän helpommalta kestää. Mutta kenellekään ei ole minun ilot eikä surut merkityksellisiä. Sitä on ollut pakko selviytyä. Aina ja ihan kaikesta, yksin. Tuntuu että olen kokenut liikaa huonoja asioita, enkä ole löytänyt niitä korjaavia kokemuksia. Niin paljon kun janosinkaan elämää ja sitten tulin maahanlyödyksi. Kukaan toinen ei voi tietää, miltä minusta on tuntunut, esimerkiksi viimeiset 10 vuotta. Kaikesta ei vaan pysty toipumaan millään. En tiedä mitä pitäisi tehdä, että saisin rauhan ja että kaikki olisi jotenkin edes hyvin.
- Anonyymi00023
Kun kaikki lähti ja ihmiset käänsivät tylysti selkänsä:
Lapset, ihmissuhteet, itsetunto, terveys, varallisuus ja toimeentulo, jossain kohtaa kotikin. Jos minusta tulee kerjäläismummo, niin kukaan ei auta minua. Olen nähnyt, että kaikki ihmissuhteet perustuu jonkinlaiseen kaupankäyntiin. Ihan kaikki. Siksi en viihdy tällaisessa maailmassa. Tämä ei tarjoa minulle muuta, kuin haasteita selviytyä joka ikinen päivä. Ja en ole tekemässä eutanasiaa itselleni, totesin vaan tosiasiat. - Anonyymi00027
Noihin mahdollisiin tapahtumiin , oletan että en hakeudu apuun , jos kuolen niin se on yhteiskunnalle lotto voitto
- Anonyymi00029
1 asia: jos asut kaupungissa niin aina on ihmisiä höpöttelemässäm mitä tahansa asioita, tuntemattomatkin, jotain jos on ekstovertti.. ei ole ikinä' yksin kuin joku
Matti Kannonkosken mökiltä, introvertti.
Mikä olisi kaunis tytön nimi.. Lillian, tai Lilly...- Anonyymi00032
Aina sanotaan, että pääkaupunkiseudulla ollaan niin kylmiä ja introverttejä. Mielestäni se ei pidä paikkansa. Jokapuolella missä liikun, niin ihmiset alkavat juttelemaan, niin bussipysäkillä kuin kauppakeskuksissa.
- Anonyymi00035
Anonyymi00032 kirjoitti:
Aina sanotaan, että pääkaupunkiseudulla ollaan niin kylmiä ja introverttejä. Mielestäni se ei pidä paikkansa. Jokapuolella missä liikun, niin ihmiset alkavat juttelemaan, niin bussipysäkillä kuin kauppakeskuksissa.
Kyllä, Suomessa se menee jotenkin toisin päin kuin muualla maailmalla. Jos täällä ollaan mahdollisimman samankaltaisia, uskalletaan jopa juttelemaan. Muualla maailmalla samankaltaisuus ei suuressa ihmismassassa mitenkään erotu, sensijaan selvästi erilainen erottuu.
- Anonyymi00037
Voi myös olla ihmisten ympäröimä, mutta tuntea olonsa todella yksinäiseksi. Ehkä se tunne syntyy siitä että ei osaa ilmaista itseään toisille riittävän hyvin. Tuntuu ettei kukaan oikein ymmärrä. Ja siitähän se johtuukin. Kuinka voi kuulla toisen ajatuksia jos niitä ei sano ääneen?
S.Teräsniska: Rikki mutta riittävä♥️ heips-ap
minä tiedän kans tuon tunteen mikä sinulla on , olen lanneranka nikaman siirtymän takia paljon kotona yksinään . Pieni koira on toki, vaimoni on päivät töissä toisella paikkakunnlla tunnen monesti olevani yksin koska ei ole kavereita ja en välttämättä halua tutustua uusiin ihmisiin kun olen niin monesti pettynyt niin sanottuihin * kavereihin * mutta on vain pakko yrittää mennä eteen päin 2 veljeäni asuu ihan toisella puolella Suomea yli 550km päässä . En pysty matkustaa pitkiä matkoja lanneranka nikaman siirtymän takia , tämä meille suotu elämä on ainutkertainen niin käyttäkäämme se oikein . kaikkea hyvää toivon sinulle koko kesäksi ja aurinkoisia päiviä myös .- Anonyymi00039
Lyöt vasaralla sormeen kipu on ainoa tunne josta voit olla varma että olet elossa
- Anonyymi00041
Näitä tarinoita on aivan liikaa.Minkäs teet.
- Anonyymi00043
Sä oot elossa❤️mene ulos pihalle, puhu ja hymyile ihmisille. Yksinkin on ihan hyvä olla kun saa olla niin kuin tahtoo.
- Anonyymi00045
syö amerikan pastellejsa, hyviä.. loppui söin kaikki, uusi pussi kohta...
- Anonyymi00053
H♥️
- Anonyymi00061
Anonyymi00053 kirjoitti:
H♥️
Itse annettuko? Noin typerälle kommentille ei kukaan sydämiä jakele.
- Anonyymi00046
Mun 25v kestänyt avioliitto päättyi pettämiseen. Nyt on sama tyhjä ja yksinäinen olo. Tapailen yhtä naista, mutta mikään ei tunnu miltään 😢
- Anonyymi00047
Koen olevani samanlainen, ja hätänro tarvinnut 3 min ennen kuolema josta elvytettiin korona iski lujaa 7 tehopäivää.voimia kaikille kesää jäljellä...
- Anonyymi00049
Elähän nyt noin raskaasti.. On hyviä ja huonoja päiviä. Ulos ja tapaamaan uusia tuttavuuksia.
- Anonyymi00050
Et ole yksin meitä on paljon
Hei meitä on paljon. Täällä yksinäinen naikkonen samassa tilanteessa. Jos haluat jutella, niin löydät mut tästä profiilista 😊
Ihan kuin kirjoittaisin minun elämästäni. Rakkauden kaipuu on suuri. Aito välittäminen ja kosketus ovat vain haaleana muistona. Se tunne kun olet toiselle tärkeä 🥰
Et ole yksin 🩷
- Anonyymi00051
Surullista. Mutta oletko sinä tukena samoin tunteville vai käperrytkö omaan tuskaasi ja kävelet samoin tuntevien ohi?🤷♀️
- Anonyymi00052
Tämä palsta on täynnä sitä että tuntuu ettei just minusta välitetä. Mutta milloin sinä välitit epäitsekkäästi/pyyteetömästi jostakin toisesta?🤷♀️
- Anonyymi00054
Anonyymi00052 kirjoitti:
Tämä palsta on täynnä sitä että tuntuu ettei just minusta välitetä. Mutta milloin sinä välitit epäitsekkäästi/pyyteetömästi jostakin toisesta?🤷♀️
Näitkö sen vesisaavissa pyristelevän ötökän, ja jätit sen huomioimatta vai ojensitko pelastavan kätesi, näit viattoman luontokappaleen hädän ja teit niinkuin sinun tehdä kuuluu, ansaitaksesi samaa hyvyyttä /armoa itsellesi?
- Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
Näitkö sen vesisaavissa pyristelevän ötökän, ja jätit sen huomioimatta vai ojensitko pelastavan kätesi, näit viattoman luontokappaleen hädän ja teit niinkuin sinun tehdä kuuluu, ansaitaksesi samaa hyvyyttä /armoa itsellesi?
Itsekkyys on maailman palkka.🤷♀️
- Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Itsekkyys on maailman palkka.🤷♀️
Sitten kun on varaa antaa, on edes varaa mitään vaatia. Ja antaja ei edes vaadi.🤷♀️
Anonyymi00054 kirjoitti:
Näitkö sen vesisaavissa pyristelevän ötökän, ja jätit sen huomioimatta vai ojensitko pelastavan kätesi, näit viattoman luontokappaleen hädän ja teit niinkuin sinun tehdä kuuluu, ansaitaksesi samaa hyvyyttä /armoa itsellesi?
Noita vesisaavissa pyrusteleviä ötököitä oon autannu ihan pikkupojasta lähtien. Kai pitäs taas käydä tarkastaan. Muustakaa tekin.
Maalarikin hermoili, kun pelastin hämähäkkejä ettei jää maaliin kiinni. Oli kuulemna urakka, mutta mikä se murhaajamaalari se semmonen.- Anonyymi00059
JeroP kirjoitti:
Noita vesisaavissa pyrusteleviä ötököitä oon autannu ihan pikkupojasta lähtien. Kai pitäs taas käydä tarkastaan. Muustakaa tekin.
Maalarikin hermoili, kun pelastin hämähäkkejä ettei jää maaliin kiinni. Oli kuulemna urakka, mutta mikä se murhaajamaalari se semmonen.Sinulla on hyvä sydän. Arvostan.🤷♀️
- Anonyymi00064
Anonyymi00059 kirjoitti:
Sinulla on hyvä sydän. Arvostan.🤷♀️
Onko? Jos syöt lihaa, sinun takia murhataan teurastamoissa elämäsi aikana 2500 - 5000 eläintä. Siihen verrattuna ötökän pelastaminen vesisaavista auttaa vain vähän.
- Anonyymi00069
Anonyymi00064 kirjoitti:
Onko? Jos syöt lihaa, sinun takia murhataan teurastamoissa elämäsi aikana 2500 - 5000 eläintä. Siihen verrattuna ötökän pelastaminen vesisaavista auttaa vain vähän.
Ei kai kukaan tarvitse vesisaavin ötököitä ja hämiksiä nälän pitimiksi?🕷️🍽️🐜🥣🪲
Pikkasen nyt asioita hei perspektiiviin.🥩🍳🍲 - Anonyymi00071
Anonyymi00054 kirjoitti:
Näitkö sen vesisaavissa pyristelevän ötökän, ja jätit sen huomioimatta vai ojensitko pelastavan kätesi, näit viattoman luontokappaleen hädän ja teit niinkuin sinun tehdä kuuluu, ansaitaksesi samaa hyvyyttä /armoa itsellesi?
Minä otan aina ötökät huomioon. Kun istuin "väärällä" paikalla kalliolla, tulivat muurahaiset puremaan jalkojani. Siirryin. Ampparit, leppäkertut sun muut autan lempeästi ulos, jos tulevat parvekelasieni sisäpuolelle. Edellispäivänä ihmettelin kännykän valossa sängyllä maatessani, että mikä tuossa ryömii. No se oli hämähäkki. Tykkään erityisesti hämähäkeistä. En kuitenkaan ottanut sitä käteen, koska se voi purra, vaan paperin sisällä kannoin ulos. Olin tarkka siitä, ettei vahingoitu. Kyllä minä ihmisiäkin autan välillä.
Olen itse ihan loppu, mutta pidän sen sisälläni. En kaipaa mitään sääliä, kun oikeaa apua ei varmaan kukaan voi antaa. Ehkä olen jo kaiken avun ulottumattomissa. Yritän vaan selviytyä jotenkin päivän kerrallaan. Tänään on huilipäivä "kovan" viikon jälkeen. Olen uupunut, enkä saanut kuin korkeintaan neljä tuntia nukuttua viime yönä. Hermosto niin sekaisin ja tänään rytmihäiriöitä. Mutta se on varmaankin luonnollista seurausta siitä, mitä elämäni on ollut. Tässä kohtaa alkaa jo väsyttämään. En valita, toivon että sitten kun kuolo korjaa, tapahtuisi se "saappaat jalassa".
-en ap
- Anonyymi00058
Niimpä niin. Sanotaanko niin, jos lähettyvillä antamani lupauksen mukaan autan jos kutsu käy
- Anonyymi00060
Tuo on ehdollista, ei pyyteetöntä. 🤷♀️
- Anonyymi00062
N i i n p ä ...
- Anonyymi00063
Lähdet vaan etsimään.
- Anonyymi00065
Sairaskohtauksia varten on 112 josta tilata ambulanssi jos ei itse muulla keinoin pääse sairaalaan ja akuuttiin hätään parasvaihtoehto muutoinkin ja ainoa kai
- Anonyymi00070
Entä, jos ei enää kykene soittamaan?
- Anonyymi00066
On Jumala!Psalmi 50:15...ja avuksesi huuda Minua hädän päivänä niin Minä tahdon auttaa sinua ja sinun pitää kunnioittaa Minua..
- Anonyymi00068
Hanki sellainen turvaranneke jolla voit soittaa apua!
- Anonyymi00073
Yksinäiset voisivat kokoontua yksinäisyyden-teemasta yhdessä-teeman mukaisesti esim. Hesoissa. Tarvittaisiin ohjelmaa. Hesasta voisi löytyä paikka, jonka voisi vuokrata. Yksinäisiä on paljon.
- Anonyymi00074
Älä pelkää sä saat vielä joskus jonkun jos uskot Jeesukseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483