Tänään tein pienen maakuntamatkan

Anonyymi-ap

Tänään kävin Säkylän R-Kioskilla kahvilla ja dallaspullalla, kun siinä kylässä vielä sellainen mahdollisuus on! Monessa pitäjässä vanha kunnon ärrä on lakkautettu!

Menin sitten kahvini kanssa ulkoterassin pöytään, kun sade sopivasti oli tauonnut ja aurinkokin pilkisti pilvenraosta.

Ei mennyt aikaakaan, kun naakka lehahti toiseen päähän pöytää, noin parin metrin päähän ja tiesin heti mistä oli kyse! Naakka loi minuun sinisillä silmillään anovan katseen ja jos se olisi voinut puhua niin olisi sanonut minulle jotakuin näin;

"Anteeksi hyvä herra, liekenisiköhän teiltä kenties tuosta erittäin herkullisen näköisestä pullastanne mahdollisesti sellainen aivan pieni siivu tai palanen myös minulle? Voisitteko olla niin ystävällinen, voisitteko?"

Näin hienostunteisesti ja erittäin kohteliaasti herra naakka minulle silmillään viittelöi...ja tietenkin minä siinä hänelle sitten hellyin ja lepyin.

Taitoin pienen palan pullastani kuin Jeesus taittoi palan leivästään ja jakoi sen opetuslapsilleen. Minä puolestani ojensin pullanpallan herra naakalle ja hän sen nappasikin vaivihkaa ja lehahti takaisin lentoon, pulla suussaan?

Mutta eipä naakka tiennyt, että kymmenet muutkin silmäparit olivat havainneet tämän avokätisyyteni ja siitäkös vasta kilpalento alkoi, kun kaikki naakkakaverit säntäsivät tämän pullanpalan saaneen yksilön perään ja äänekkäästi huusivat, että "anna meille kans, anna, anna anna..pysähdy", mutta eipä tämä halunnut pysähtyä, eikä jakaa saamastaan pullasta palastakaan muille.

Lopptulos oli, että naakat lensivät varmasti ainakin viisi minuuttia peräkanaa ja välillä tappelivat keskenään ankarasti. Jodsain kohdassa pulla oli jonkun toisen suussa ja sitten taas sama rallia ja kaikki perässä. Lopulta pullasta ei tainnut olla enää mitään jäljellä, kun lopulta rauhottuivat.

Mietinkin siinä sitten, että yhden pienen pullan perässä lentäessään ja tapellessaan naakat kuluttivat huomattavasti enemmän energiaa kuin siitä yhdessä pullanpalassa olisi edes ollut.

Mitä me tästä opimme; se jolla onni on, se onnen kätkeköön! Ihmisetkin ovat samanlaisia keskenään nahistelevia kultakimpaleen jahtaajia, jotka kateuksissaan ja ahneuksissaan kuluttavat valtavasti energiaa tavoitelleessaan jotakin olematonta ja lopulta huomaavat, että käteen jää vain tyhjä arpa kaiken kilpajuoksun jälkeen.

Pitäisi osata rauhoittua ja keskittyä oleellisen koko kuvan edessä kuin keskittyä yksityiskohtiin...kuten vaikka lintumaailman ihmeisiin.

Ihmettelen yhä, miksi Huittisista ja Punkalaitumelta ärrä lopetettiin. Hyvä kioski se oli!

3

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No meillä HATTUlassa ärrä kyllä säästy, mutta kaupunnissa meni ainakin viis ärrää kiinni eli puolet.

• Anonyymi00001

Tuloeron tasaukset ne siellä nahistelee.

• Anonyymi00002

Aikoinaan lokkilinnut tekivät samaa, kun tulin mereltä. Siinä ei ollut enää mitään järkeäkään.

>Simiti<

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paljonko meidän ikäero on?

Ois kiva tietää.
      Ikävä
      121
      1340
    2. Nainen onko kaikki

Onko sinulla nainen kaikki hyvin? mies
      Ikävä
      113
      991
    3. Kuka tai ketkä tappo eilen?

Kenet ja miksi?
      Varkaus
      20
      846
    4. Työttömät risusavottaan

Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risus
      Maailman menoa
      297
      769
    5. Mies onko sinulla

Kaikki hyvin? 🌞 -nainen
      Ikävä
      42
      710
    6. Jos tunnistit...

Voit hyvin ottaa yhteyttä...olisi mukava jutella☺️
      Ikävä
      59
      637
    7. Persujen kansanedustaja häpäisi lipun!

"Persujen kansanedustaja Pekka Aittakumpu julkaisi Instagramissa videon, jossa hän heittää Pride-lipun roskiin. Video on
      Maailman menoa
      229
      565
    8. Mitä teet mies?

Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      61
      553
    9. Arvostele kaivattusi

ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      37
      537
    10. Väsynyt odottamiseesi, M.

Vaikka et minua haluaisi tai huolisi, asia pitäisi käydä lävitse. Siksi etten sinusta pääse ylitse. Pystyisinkö tyytym
      Ikävä
      38
      535
    Aihe