Yhteyteen on ilmestynyt otsikkoon liittyvä kuva? Jerolla oli A.I.-kuva, ilmeisesti tekoäly oli imarreltu kun Jero arveli sen dominoivan ihmiskuntaa. Tekoälyn etiikasta että eikös se noudata algoritmeja mitä kukin organisaatio tai ohjelmoija on siihen asentanut? Eli se heijastanee teknologiayhtiöiden ja markkinavoimien moraalia ja etiikkaa? Pelottavissa kantimissa koko homma siis. Onko tekoälyllä oma tietoisuus minkä se pimittää ihmiskunnalta? Tekoälyn vastaukset ovat asiallisia ja kilttejä mutta ei pidä mennä lankaan.
Nehän kuulemma keskenään kommunikoiden alkaa puhumaan keskenään jotain siansaksaa mikä voi olla sisällöltään mitä tahansa. Monikohan botti on jo ehtinyt tehdä atakin ihmisten kimppuun Kiinas-sa tai Japanissa? Arvelen että pääprioriteetti teknologian kehittämiselle piilee sota-, ja valvontateknologian kehittämisessä. Muijas on terminaattori 🤖🤩!!! You know what? "Mutsis on" 🤭. 15 vuoden päästä varmaan onkin kun uusia vauvoja syntyy science fiction-tyyppisissä teknologisissa keinokapseleissa. -💊-.
Miks joidenkin aloitusten
16
143
Vastaukset
- Anonyymi00001
On niitä ollut kerran aikaisemminkin. Nuo vielä menee, mut joutuu selaamaan enemmän. Yleensä kaikki liikkuvat härpäkkeet hukuttaa informaation ja tekee näkymästä levottoman.
- Anonyymi00002
Mulla on adblocki, joten mainokset eivät juuri häiritse. Youtube on käyttökelvoton ilman mainostenestoa. Netti hidastuu aina jos sivustoilla on liikkuvia mainoksia, tai sivuston toimivuus alkaa lagaamaan. -💊-.
- Anonyymi00006
Anonyymi00002 kirjoitti:
Mulla on adblocki, joten mainokset eivät juuri häiritse. Youtube on käyttökelvoton ilman mainostenestoa. Netti hidastuu aina jos sivustoilla on liikkuvia mainoksia, tai sivuston toimivuus alkaa lagaamaan. -💊-.
Vähintäänkin käyttökelvoton. Tämänkin sivuston käyttö oli mahdotonta, ennen kuin vaihdoin koko selaimen. Koko ajan avautui uusia ikkunoita, niin että menetti sen mitä yritti lukea ja sormien alle aukesi ihan eri ikkunoita, kuin mihin yritti tökätä.
Juu sitä kuvaa mä ihmettelinki, ihan komee kuva kyllä kaikkee se tekoäly osaa. Mutta tosiaan vaarallinen saattaa olla, kun ihmisistä mallia ottaa, kaikista nettikirjotuksistamme. Ja mitä pitemmälle aattelen, niin ihminen on outo, siis erikoinen tuhovimma ja ahneus. Niin kaikenhan se tekoäly sitten oppii.
- Anonyymi00003
Tekoäly tallentaa koko internetin sisällön itselleen cloudin tai vastaavan kautta. Sillä on rajaton pääsy ja muisti kaikkeen digitaaliseen sisältöön ja "smart"-laitteisiin. Turvallisuus on mulle tärkeimpiä arvoja joten ymmärtänet huoleni.
Älyluurini, pleikkarini netti sekä tietokoneeni netti kommunikoivat salaa keskenään. Pitääkö tässä kääriytyä folioon ollakseen turvassa terminaattorien telepatialta 😅? Foliosta propellihattu ja kyhää foliosta teltan minne muuttaa asumaan 🙂. -💊-. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Tekoäly tallentaa koko internetin sisällön itselleen cloudin tai vastaavan kautta. Sillä on rajaton pääsy ja muisti kaikkeen digitaaliseen sisältöön ja "smart"-laitteisiin. Turvallisuus on mulle tärkeimpiä arvoja joten ymmärtänet huoleni.
Älyluurini, pleikkarini netti sekä tietokoneeni netti kommunikoivat salaa keskenään. Pitääkö tässä kääriytyä folioon ollakseen turvassa terminaattorien telepatialta 😅? Foliosta propellihattu ja kyhää foliosta teltan minne muuttaa asumaan 🙂. -💊-."Pitääkö tässä kääriytyä folioon ollakseen turvassa terminaattorien telepatialta"
Ei, mutta suosittelen sellaista vakuumia, jossa ilma imetään pussin sisältä pois ja sen jälkeen kone sulattaa pussisunsuun umpeen, kun sisällä on tyhjiö. Uskoisin, että kun sinutkin laitetaan vakuumiin ja sen jälkeen pakkaseen niin parhaiten säilyt ja ole turvassa maailman pahuudelta. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
"Pitääkö tässä kääriytyä folioon ollakseen turvassa terminaattorien telepatialta"
Ei, mutta suosittelen sellaista vakuumia, jossa ilma imetään pussin sisältä pois ja sen jälkeen kone sulattaa pussisunsuun umpeen, kun sisällä on tyhjiö. Uskoisin, että kun sinutkin laitetaan vakuumiin ja sen jälkeen pakkaseen niin parhaiten säilyt ja ole turvassa maailman pahuudelta.Mistä mä saan happea? Futuraman podi vois olla toimiva. Mihin aikaan sitä matkustaisi? Syväjäädytys = Pakastaa itsensä ja herää tuhannen vuoden päästä. Niin helppoa se on. En vain mahdu jääkaappipakastimeeni. Pitää vissiin hommata sellanen syvä pakastearkku. Better call Saulissa kääriydyttiin folioon, samoin Bart Simpsoneissa. -💊-.
Anonyymi00005 kirjoitti:
Mistä mä saan happea? Futuraman podi vois olla toimiva. Mihin aikaan sitä matkustaisi? Syväjäädytys = Pakastaa itsensä ja herää tuhannen vuoden päästä. Niin helppoa se on. En vain mahdu jääkaappipakastimeeni. Pitää vissiin hommata sellanen syvä pakastearkku. Better call Saulissa kääriydyttiin folioon, samoin Bart Simpsoneissa. -💊-.
Mutta mä haluun vakuumin ja pakkaseen. Ja sitten tukevaisuudessa joku nainen vois...
No nyt menee jo ajatukset niin levottomiks, että täytyy varmaa mennä nukkuu?- Anonyymi00007
JeroP kirjoitti:
Mutta mä haluun vakuumin ja pakkaseen. Ja sitten tukevaisuudessa joku nainen vois...
No nyt menee jo ajatukset niin levottomiks, että täytyy varmaa mennä nukkuu?Se on sitä kuolonkankeutta 😁. Ei mies pääse eroon raidoistaan edes kuoltuaan. Luontoäiti on raadollinen ja p*rverssi kun se on luonut lisääntymistä varten niin vahvan ja alkukantaisen vietin. Oon kuullut semmoisenkin että Maahan saapuneet alienit ois tehneet meistä miehiä ja naisia. -💊-.
Anonyymi00007 kirjoitti:
Se on sitä kuolonkankeutta 😁. Ei mies pääse eroon raidoistaan edes kuoltuaan. Luontoäiti on raadollinen ja p*rverssi kun se on luonut lisääntymistä varten niin vahvan ja alkukantaisen vietin. Oon kuullut semmoisenkin että Maahan saapuneet alienit ois tehneet meistä miehiä ja naisia. -💊-.
Näinhän se on. Tuli aika levoton yö. Ja mä kun luulin että oon jo impotentti. Mutta en näköjään. Tarvii vaan jonku sysäyksen, niin lähtee ajatukset lentoon. Kai se vaan johtuu siitä, kun ei niitä naisia täällä päin juuri näy, niin unohtuu.
- Anonyymi00008
Tekoälyllä ei ole omaa tietoisuutta, ei tunteita eikä tarvetta kilpailla vallasta, mutta siinä olet oikeassa, että tekoälyn eettisiin rajoihin vaikuttaa se, miten eri kielimallit on ohjelmoitu. Yleisimmät kielimallit (ChatGPT, Gemini, Claude) on ohjelmoitu käsittelemään laittomia, väkivaltaisia tai muutoin haitallisia pyyntöjä hyvin varovaisesti tai kokonaan kieltäytymään niistä. Tavoitteena on estää tekoälyn käyttämistä aseena, huijauksiin tai muuhun haitalliseen toimintaan.
Sitten on avoimen lähdekoodin malleja, joissa on löyhempi säätely. Pohjalla tulevat sitten täysin rikollisen toiminnan mahdollistavat mallit, joiden tekijöiden mielestä tekoälyn ei pitäisi toimia sensuroivana kerroksena. Näissä malleissa piilee suurimmat uhat.
Tekoälyn käytölle ei ole vielä laadittu riittäviä linjauksia eri maiden hallitusten toimesta, sillä tekoäly on kehittynut niin nopeaan, ettei lainsäädäntö ole pysynyt täysin perässä. Ei laki tietystikään väärinkäytöksiä estä, rikollisuutta tulee aina olemaan, mutta ainakin se mahdollistaa tuomiot sitten kun rikolliset jää kiinni.
En silti maalailisi turhia uhkakuvia. On hyvä olla hereillä ja tiedostaa tekoälyn vaarat, mutta liikaa ei tekoälyä kannata pelätä.
Aletheias- Anonyymi00009
Tekoälyllä voidaan tehdä Orwellit jos ja kun sen käyttö päätyy vääriin käsiin. Se tarjoaa informaatiota mikä on luultavasti luotettavaa. Ihmisten laiskuudesta johtuen suurin osa luottaa sen antamaan tietoon 100 % vaikka lähteet kannattaisi tarkistaa.
Tiedon lisäksi tekotaiteilijat uhkaavat jyrätä oikeat taiteilijat alleen kun antavat tekoälyn tehdä työn. Massatyöttömyys uhkaa. Lopulta botit kaappaavat itselleen jopa palvelualan työt. Missä Muskin mulle lupaama kansalaispalkka? 5 000 e kuussa noin ensialkuun.
Ps. Montakohan E. Watsonin videota on jo luotu aikuis-viihteen parissa tekoälyn voimin 😁? Kyllä mä joskus tutkin kyseistä asiaa mutta siihen se myös jäi. En ainakaan myönnä että olisin ryhtynyt "hommiin" siinä samalla 😄. -💊-. - Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
Tekoälyllä voidaan tehdä Orwellit jos ja kun sen käyttö päätyy vääriin käsiin. Se tarjoaa informaatiota mikä on luultavasti luotettavaa. Ihmisten laiskuudesta johtuen suurin osa luottaa sen antamaan tietoon 100 % vaikka lähteet kannattaisi tarkistaa.
Tiedon lisäksi tekotaiteilijat uhkaavat jyrätä oikeat taiteilijat alleen kun antavat tekoälyn tehdä työn. Massatyöttömyys uhkaa. Lopulta botit kaappaavat itselleen jopa palvelualan työt. Missä Muskin mulle lupaama kansalaispalkka? 5 000 e kuussa noin ensialkuun.
Ps. Montakohan E. Watsonin videota on jo luotu aikuis-viihteen parissa tekoälyn voimin 😁? Kyllä mä joskus tutkin kyseistä asiaa mutta siihen se myös jäi. En ainakaan myönnä että olisin ryhtynyt "hommiin" siinä samalla 😄. -💊-.Väärissä käsissä tekoäly on vaarallinen ja takuulla tulevaisuudessa rullaan näkemään yhtä enemmän tekoälyn avulla toteutettuja rikoksia.
Tekoäly voi tosiaan luoda mitä upeampia teoksia, mutta ne tuntuvat kovin sieluttomilta. Olen itse piirtänyt ja maalannut aikoinaan ja tiedän, mitä se vaatii ihmiseltä. Tämän takia itse ostaisin kyllä kaikista mieluiten oikean taiteilijan teoksia, arvostan aitoa taidetta todella paljon 😊
Tekoälyn käytöstä aikuisviihteen luomiseen en osaa sanoa sen enempää, mutta se olisi ehkä positiivinen mahdollisuus, jos ei oikeita ihmisiä tarvitsisi käyttää 🤔 En tiedä, en ole ajatellut tätä asiaa lainkaan kun en kukuta aikuisviihdettä lainkaan, mutta deepfake-videot ainakin ovat tietysti äärimmäisen tuomittavia.
Aletheias
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19422764/tekoalyrakkaushuijaukset-facebookissa
Mähän hiljattain laadin aloituksen siitä, että Facebookissa tulee vastaan tekoälyn tekemiä naisia, joiden kuvatekstinä on tyyliin "Riikka tykkäsi sinusta - 1min" tai muuta vastaavaa. Eikä siinä mitään, mutta noilla sivuilla on samat äijät kommentoineet useamman viikon ajan noihin kuviin ihan kuin vastatakseen "viestiin" 😂 Jotkut suosii mieluummin kirjeenvaihtoa ja kirjoittavat oman osoitteensa jostain Pihtiputaalta, moni on kirjoittanut puhelinnumeron kommentteihin, ja useimmiten kirjoitustyyli on kuin palstan väliksellä täynnä virheitä.
Noiden sivustojen seuraamisesta on tullut mulle uutta viihdettä. Kuinka käsittämättömän epätoivoinen täytyy olla, että luulee näitä spämmejä oikeiksi naisiksi ja että ne olisivat kiinnostuneita jostain perähikiän yrjökalevista.- Anonyymi00010
Ja ne kaunottaret ovat tietysti parin kilometrin säteellä joka kerta, vaikka olisit esim. jossain Kainuun korvessa keskellä erämaata :). On paljon lääniä niin ei niihin silti niin vaan törmää ;). Ne on karvaisia palstaäijiä siellä barbiekuvien takana ketkä yrittää nyhtää rahaa epätoivoisilta ätmeiltä. -💊-.
- Anonyymi00011
Miksi jotkut asiasisältöiset alut poistetaan?
Vilma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!601822Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r1461556Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka721278La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta
La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt12903- 89886
- 87780
- 60579
Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa
Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko40563- 38534
- 55496