Muistatteko vielä ajan kun hymähtelitte eläkeläisille, jotka söivät vanhentunutta ruokaa ja lämmittivät kahvinsa mikrossa?
Nyt se on alkanut virallisesti - se alamäki.
Nautin juuri aamulta pannuun unohtunutta kahvia jonka lämmitin mikrossa. Ei naurata yhtään.
Joko te olette päässeet tähän - syöksykierteen alkuun?
-keinovaginamies-
Elämän alamäki
42
207
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tämäkö on virallinen alkumerkki? Tässä on jo monta vuotta mennyt mikrokahveilla... antaa mennä kun on alamäki taas!
- Anonyymi00002
Mä olen juonut mikrokahveja siitä lähtien, kun ostin termoskeittimen. Yleensä se ei edes keitä riittävän kuumaa kahvia ja on jo ihan liian kylmää 1h päästä.
Hyvä puoli on, että kahvi pysyy termoksessa suht parkkiintumatta pitkän aikaa, eikä ole kitkerää huoltoasemakuraa.- Anonyymi00012
Aikaisemmin en suostunut juomaan mitään muuta kuin juuri keitettyä kahvia. Nauroin isäni termos- ja mikrotusjutuille.
Näin se elämä kohtelee :)
-keinovaginamies-
Juon yhden kupillisen kahvia kotosalla päivässä. Eli sen aamukahvin. En laimenna kahviani lehmästä lypsetyllä tai muullakaan epämääräisesti maitoa muistuttavalla luontaistuotteella, joten annan sen jäähtyä kupissa jonkun aikaa ennen nauttimista.
Ja on tosiaankin joskus päässyt jopa jäähtymään kylmäksi niin että.. tiedät jo mihin tämä johtaa.
Niin juuri siihen; mikrokahviin.
En vaivaudu keittämään toista kupillista, vaan mikrotan.
Minä tosiaankin keitän pannuun vain yhden kupillisen itseäni varten, sillä en latki kahvia päivän mittaan muutoin kuin töissä. Vapaapäivinä juon vain aamukahvin.
Minun alamäkeni tässä asiassa alkoi kun tein itsestäni sinkun.- Anonyymi00013
Itsekin keitän vain 3 kupillista (eli oikeasti 2 mukillista) kerralla ja juon tuoreena. 2xpäivässä tuo satsi. Ei meillä muut juo.
Mutta nyt olen alkanut sortua. Mitähän tästä vielä seuraa? Pohja?
-keinovaginamies- Anonyymi00013 kirjoitti:
Itsekin keitän vain 3 kupillista (eli oikeasti 2 mukillista) kerralla ja juon tuoreena. 2xpäivässä tuo satsi. Ei meillä muut juo.
Mutta nyt olen alkanut sortua. Mitähän tästä vielä seuraa? Pohja?
-keinovaginamies-Rappioputkesi on alkanut, ei siitä pääse mihinkään. :)
- Anonyymi00021
Mun keittime... Uuttimessa hajosi levyn lämmitysvastus. Nyt pitää juoda heti pärinän loputtua.
Se ei tosiaan haittaa, kun uuttaa vain itselleen. Onneksi ei ikinä kukaan käy edes kylässä.
>Simiti<
Minulle kelpaa kunhan on keitetty tämän päivän aikana. Lämmitän jos viitsin, kylmänäkin menee pienen irvistyksen kera.
- Anonyymi00003
Tuo ei oel enää alamäki, vaan täys syöksykierre!
- Anonyymi00014
Nyt on kova.
Kylmä kahvi kaunistaa, niinhän ne sanoo. Mutta joku raja sentään!
Ennen pannuun unohtuneet meni suoraan viemäristä alas.
-keinovaginamies- Anonyymi00014 kirjoitti:
Nyt on kova.
Kylmä kahvi kaunistaa, niinhän ne sanoo. Mutta joku raja sentään!
Ennen pannuun unohtuneet meni suoraan viemäristä alas.
-keinovaginamies-Minä tykkään härskiintyneen kahvirasvan mausta. Maku ikään kuin syvenee.
- Anonyymi00020
Palstakamu kirjoitti:
Minä tykkään härskiintyneen kahvirasvan mausta. Maku ikään kuin syvenee.
Vanhemmiten aistit heikkenee, joten tarvitaan voimakkaampia makujakin :)
-keinovaginamies- Anonyymi00020 kirjoitti:
Vanhemmiten aistit heikkenee, joten tarvitaan voimakkaampia makujakin :)
-keinovaginamies-Totta. Olen huomannut esim. että tykkään nykyisin enemmän happaman mausta kuin makean.
- Anonyymi00004
Melkein irvistin kun tämän luin eli en ole vielä tuossa pisteessä. Mikrokahvi on todella kitkerän makuista, mieluummin olen ilman koko kahvia.
Metsästän kyllä kahvitarjouksia, ja tälle aikoinaan nauroin, että minusta ei kyllä tule sellaista kuponkitarjousten perässä juoksevaa mummoa, mutta sinne suuntaan ollaan menossa 😁
AletheiasNo.. mä juon kotona niin vähän kahvia, että ei edes haittaa jos paketti maksaa kympin. Mieluummin kunnon kahvia, tummapaahtoista, kuin tarjouksien kuraa.
Vuosikausia join kultaista katriinaa ja juhlamoskaa, ei putoa se tiskivesi enää. Tummapaahtoa sen olla pitää.- Anonyymi00007
Pikku-pirpana kirjoitti:
No.. mä juon kotona niin vähän kahvia, että ei edes haittaa jos paketti maksaa kympin. Mieluummin kunnon kahvia, tummapaahtoista, kuin tarjouksien kuraa.
Vuosikausia join kultaista katriinaa ja juhlamoskaa, ei putoa se tiskivesi enää. Tummapaahtoa sen olla pitää.Totta, jos kahvia kuluu vain vähän, niin silloin joutaa maksaa vähän enemmän. Minulle menee ongelmitta monenlainen kahvi, paitsi ehkä ne ihan halvimmat. Käytän maitoa/kauramaitoa joka tapauksessa, niin se pehmentää kahvin makua olipa paahto tai merkki mikä tahansa.
Olen vähän tällainen maitokahvi/capouccino-tyyppi, niin pidän enemmän laimeista kahveista eikä esim espresso sellaisenaan mene lainkaan.
Aletheias Anonyymi00007 kirjoitti:
Totta, jos kahvia kuluu vain vähän, niin silloin joutaa maksaa vähän enemmän. Minulle menee ongelmitta monenlainen kahvi, paitsi ehkä ne ihan halvimmat. Käytän maitoa/kauramaitoa joka tapauksessa, niin se pehmentää kahvin makua olipa paahto tai merkki mikä tahansa.
Olen vähän tällainen maitokahvi/capouccino-tyyppi, niin pidän enemmän laimeista kahveista eikä esim espresso sellaisenaan mene lainkaan.
AletheiasNo ei se espresso mullekaan maistu, cappucino on ihanaa.
Kotimaiset tummat kahvit maistuu mulle. Nehän on tosi mietoja jopa eurooppalaisittainkin. Tykkään presidentin tummasta, napolista ja singaporesta, eli pauligin kaupunkikahveista. Kyllä melkein haluaisin että paahtoaste olisi vähintään neljä.
Juhlamoskalla taitaa olla paahtoaste yksi.- Anonyymi00009
Pikku-pirpana kirjoitti:
No ei se espresso mullekaan maistu, cappucino on ihanaa.
Kotimaiset tummat kahvit maistuu mulle. Nehän on tosi mietoja jopa eurooppalaisittainkin. Tykkään presidentin tummasta, napolista ja singaporesta, eli pauligin kaupunkikahveista. Kyllä melkein haluaisin että paahtoaste olisi vähintään neljä.
Juhlamoskalla taitaa olla paahtoaste yksi.Kaupunkikahvit ovat kyllä hyviä. New York löytyy usein kaapista, se taitaa olla paahtoasteeltaan 3 mutta on sellainen aika kepeä maultaan. Kolmosen paahtoaste on ehkä mieluisin itselleni, tai ainakin 5 on jo selkeästi liikaa.
Aletheias Anonyymi00009 kirjoitti:
Kaupunkikahvit ovat kyllä hyviä. New York löytyy usein kaapista, se taitaa olla paahtoasteeltaan 3 mutta on sellainen aika kepeä maultaan. Kolmosen paahtoaste on ehkä mieluisin itselleni, tai ainakin 5 on jo selkeästi liikaa.
AletheiasNew York on ihan ok. Itse kaipaisin kyllä enemmän makua siihen. Mutta kyllä se monen kevyemmän paahtoasteen hakkaa männen ja tullen.
Ihan parasta kahvia olen saanut Costa Ricasta tuotuna. Niin pehmeää ja maukasta kahvia en ole täällä saanut. En muista merkkiä, mutta appiukko toi sitä tuliaisena.
Siitä on hauska tarinakin.. eräältä Costa Rican matkaltaan palatessaan ilmoitti matkatavaravirkailijaneiti appiukolle, että nyt on 2.7 kiloa liikaa painoa matkalaukussa, että jotakin pitäisi ottaa pois laukun keventämiseksi.. no ukko avasi laukun ja se oli täynnänsä kahvia.
Siihen matkatavaravirkailijaneiti vastasi vain hymyillen, että asia on kunnossa, herra voi sulkea laukun.
Tosin ukolla oli välilasku New Yorkissa ja koneen vaihto.. siellä henkilökunta ei ollut ihan niin ymmärtäväisiä.- Anonyymi00015
Ootas vaan, kun alat homeisesta tomaatista leikata homekohdan pois. "Ihan hyvää tämä on."
Silloin ollaan oikean mummouden äärellä :))
-keinovaginamies- Pikku-pirpana kirjoitti:
No.. mä juon kotona niin vähän kahvia, että ei edes haittaa jos paketti maksaa kympin. Mieluummin kunnon kahvia, tummapaahtoista, kuin tarjouksien kuraa.
Vuosikausia join kultaista katriinaa ja juhlamoskaa, ei putoa se tiskivesi enää. Tummapaahtoa sen olla pitää.Tummapaahdossa on vähän kofeiinia. Ei nouse päähän.
- Anonyymi00018
Pikku-pirpana kirjoitti:
New York on ihan ok. Itse kaipaisin kyllä enemmän makua siihen. Mutta kyllä se monen kevyemmän paahtoasteen hakkaa männen ja tullen.
Ihan parasta kahvia olen saanut Costa Ricasta tuotuna. Niin pehmeää ja maukasta kahvia en ole täällä saanut. En muista merkkiä, mutta appiukko toi sitä tuliaisena.
Siitä on hauska tarinakin.. eräältä Costa Rican matkaltaan palatessaan ilmoitti matkatavaravirkailijaneiti appiukolle, että nyt on 2.7 kiloa liikaa painoa matkalaukussa, että jotakin pitäisi ottaa pois laukun keventämiseksi.. no ukko avasi laukun ja se oli täynnänsä kahvia.
Siihen matkatavaravirkailijaneiti vastasi vain hymyillen, että asia on kunnossa, herra voi sulkea laukun.
Tosin ukolla oli välilasku New Yorkissa ja koneen vaihto.. siellä henkilökunta ei ollut ihan niin ymmärtäväisiä.Suoraan Costa Ricasta tuotu kahvi on takuulla ollut aivan omaa luokkaansa. Yleensä paikalliset tuotteet lyövät mennen tullen suurtuotannon, jossa kahvi on matkannut tänne ties miten monen välikäden kautta.
Selkeästi erottui kahvi-ihmiset ei-kahvi-ihmisistä, kun toiset ymmärsi hyvän päälle ja päästi kahvit läpi 😄 Kahvia pitäisi saada tuoda täysin vapaasti 😍
Aletheias - Anonyymi00019
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ootas vaan, kun alat homeisesta tomaatista leikata homekohdan pois. "Ihan hyvää tämä on."
Silloin ollaan oikean mummouden äärellä :))
-keinovaginamies-Ai kamala, mummoutta odotellessa 😅
Eipä sillä, mummot on ihan ihania, mutta en silti ihan vielä tunne itseäni mummoilijaksi 😁
Aletheias - Anonyymi00022
Pikku-pirpana kirjoitti:
No.. mä juon kotona niin vähän kahvia, että ei edes haittaa jos paketti maksaa kympin. Mieluummin kunnon kahvia, tummapaahtoista, kuin tarjouksien kuraa.
Vuosikausia join kultaista katriinaa ja juhlamoskaa, ei putoa se tiskivesi enää. Tummapaahtoa sen olla pitää.Ja minä en tarvitse bensiiniä niin ihan sama, vaikka maksaisi kympin litra.
Vaikuttakoot kuljetuksiin ja ruoan hintaankin. Ei tunnu missään. 🐖💨
>Simiti< - Anonyymi00023
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ootas vaan, kun alat homeisesta tomaatista leikata homekohdan pois. "Ihan hyvää tämä on."
Silloin ollaan oikean mummouden äärellä :))
-keinovaginamies-Kerran katsoin telkusta elokuvaa ja söin samalla voikkuleipää. Hieman kummastelin makua ja kurkkasin leivän pohjaan.
Hirmu iso sininen kasvusto rehotti siellä. Nooh, tuumasin vain, että johan söin tätä, eli peli on jo menetetty. Söin sen loppuun asti eikä edes maha mennyt sekaisin.
>Simiti<
- Anonyymi00005
Kyllä naurunaiheet vanhemmiten vähenee. Nykyään ei jaksa enää edes hymyillä!
Voi surkeus sentään. Minä hymyilen ja nauran paljon.. se tarttuu kanssaihmisiinkin.
Päivän hyvä teko, hymyile jollekulle.- Anonyymi00024
Äläs nyt. Jos ei muuta, niin aina voi nauraa omille hölmöilyilleen.
>Simiti<
- Anonyymi00006
Joo ja kannattaa säästellä hymyjä, ettei kelle vaan.
No. Sokerin ole jättänyt. Maidon vielä aiemmin. Joten mustaa ilman lisäaineita.
Säästöä tuosta?
Vai makuasia, että miten kukin.
Vilma- Anonyymi00025
Extra kahvi on prismulissa edelleen alle2€/400g.
Se on Afrikkalaisten ja Aasialaisten viljelyksiltä.
Ihan juotavaa.
>Simiti< - Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Extra kahvi on prismulissa edelleen alle2€/400g.
Se on Afrikkalaisten ja Aasialaisten viljelyksiltä.
Ihan juotavaa.
>Simiti<Eiku 500g
- Anonyymi00008
En ole koskaan hymähdellyt tuolle. Olen itse aina lämmittänyt pannuun tai kuppiin jäänyttä kahvia mikrossa. Vanhentunutta ruokaa en tosin syö. Tai sanotaan, että pilaantunutta en syö. Päivämääriä en silleen tuijota, jos ruoka on ihan kunnossa.
En vielä. Maistan niin herkästi palaneen kahvin.
- Anonyymi00016
Miksi se kahvi "tervottuu" seistessään?
Kun eihän se ainakaan pala.
-keinovaginamies- Anonyymi00016 kirjoitti:
Miksi se kahvi "tervottuu" seistessään?
Kun eihän se ainakaan pala.
-keinovaginamies-No juu, tarkoitin kitkeröitymistä, joka johtuu käsittääkseni liian pitkästä lämpölevyllä seisottamisesta.
- Anonyymi00028
Anonyymi00016 kirjoitti:
Miksi se kahvi "tervottuu" seistessään?
Kun eihän se ainakaan pala.
-keinovaginamies-Vesi haihtuu...
Lapsiperheessä ihan normi juttu. Monesti jäänyt kahvi juomatta kun on tullut muuta puuhaa.
Et sä vielä siis niin vanha voi olla, ehkä vaan oot ryhtynyt tekemään jotain ja siitä syystä unohdit kahvisi😁- Anonyymi00010
Tosta ongelmasta pääset kun myyt lapset mustalaisille eli saat vähän rahaa ja tuorretta kahvia
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Tosta ongelmasta pääset kun myyt lapset mustalaisille eli saat vähän rahaa ja tuorretta kahvia
Aika ratkaisee tuon ongelman paremmin. Lapset lentävät kyllä ajan myötä omilleen ja ovat sitten kuitenkin olemassa, kun ei ole "myyty".
Jos rahasta on noin paha pula, niin kannattaa jättää lapset tekemättä. Itsekin tänään taas muutaman satasen muksun touhuihin tuhlasin. - Anonyymi00017
Minun mielestä tuo liittyy meillä vanhemmalla kansanosalla iän myötä alati lisääntyvään säästeliäisyyteen.
Nuoremmilla kahvin juonti illalla voi valvottaa, mutta meillä valvottaa juomaton kahvi pannussa :)
-keinovaginamies- - Anonyymi00026
Anonyymi00017 kirjoitti:
Minun mielestä tuo liittyy meillä vanhemmalla kansanosalla iän myötä alati lisääntyvään säästeliäisyyteen.
Nuoremmilla kahvin juonti illalla voi valvottaa, mutta meillä valvottaa juomaton kahvi pannussa :)
-keinovaginamies-Kerran kirosin kahvinuuttimeni ihan rusinaksi, kun mitään ei tapahdu.
Kyllä tapahtui, kun laitoin virtakytkimestä päälle... 🤣
>Simiti<
Lapsena ollessani meilla juotiin vain halvinta kehnoa rustica-kahvia nimeltään Paula. Juotiin vielä senkin jälkeen, kun kahvi vapautui kortilta v. 1954. Hyvältä se kuitenkin tuntui, kun ei ollut muuta maistanut.
Kun oli jo koko 60-luvun juonut arabicaa, maistoin Paulaa uudestaan saman vuosikymmenen lopussa. Mutta se maistuikin karmealta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 58869
- 119684
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79660Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm31584- 35532
- 85505
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante103505- 41481
- 37455
- 70436