Elämän alamäki

Anonyymi-ap

Muistatteko vielä ajan kun hymähtelitte eläkeläisille, jotka söivät vanhentunutta ruokaa ja lämmittivät kahvinsa mikrossa?

Nyt se on alkanut virallisesti - se alamäki.

Nautin juuri aamulta pannuun unohtunutta kahvia jonka lämmitin mikrossa. Ei naurata yhtään.

Joko te olette päässeet tähän - syöksykierteen alkuun?

-keinovaginamies-

19

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

      Tämäkö on virallinen alkumerkki? Tässä on jo monta vuotta mennyt mikrokahveilla... antaa mennä kun on alamäki taas!

    • Anonyymi00002
      UUSI

      Mä olen juonut mikrokahveja siitä lähtien, kun ostin termoskeittimen. Yleensä se ei edes keitä riittävän kuumaa kahvia ja on jo ihan liian kylmää 1h päästä.
      Hyvä puoli on, että kahvi pysyy termoksessa suht parkkiintumatta pitkän aikaa, eikä ole kitkerää huoltoasemakuraa.

    • UUSI

      Juon yhden kupillisen kahvia kotosalla päivässä. Eli sen aamukahvin. En laimenna kahviani lehmästä lypsetyllä tai muullakaan epämääräisesti maitoa muistuttavalla luontaistuotteella, joten annan sen jäähtyä kupissa jonkun aikaa ennen nauttimista.

      Ja on tosiaankin joskus päässyt jopa jäähtymään kylmäksi niin että.. tiedät jo mihin tämä johtaa.
      Niin juuri siihen; mikrokahviin.

      En vaivaudu keittämään toista kupillista, vaan mikrotan.

      Minä tosiaankin keitän pannuun vain yhden kupillisen itseäni varten, sillä en latki kahvia päivän mittaan muutoin kuin töissä. Vapaapäivinä juon vain aamukahvin.

      Minun alamäkeni tässä asiassa alkoi kun tein itsestäni sinkun.

    • UUSI

      Minulle kelpaa kunhan on keitetty tämän päivän aikana. Lämmitän jos viitsin, kylmänäkin menee pienen irvistyksen kera.

      • Anonyymi00003
        UUSI

        Tuo ei oel enää alamäki, vaan täys syöksykierre!


    • Anonyymi00004
      UUSI

      Melkein irvistin kun tämän luin eli en ole vielä tuossa pisteessä. Mikrokahvi on todella kitkerän makuista, mieluummin olen ilman koko kahvia.

      Metsästän kyllä kahvitarjouksia, ja tälle aikoinaan nauroin, että minusta ei kyllä tule sellaista kuponkitarjousten perässä juoksevaa mummoa, mutta sinne suuntaan ollaan menossa 😁

      Aletheias

      • UUSI

        No.. mä juon kotona niin vähän kahvia, että ei edes haittaa jos paketti maksaa kympin. Mieluummin kunnon kahvia, tummapaahtoista, kuin tarjouksien kuraa.

        Vuosikausia join kultaista katriinaa ja juhlamoskaa, ei putoa se tiskivesi enää. Tummapaahtoa sen olla pitää.


      • Anonyymi00007
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No.. mä juon kotona niin vähän kahvia, että ei edes haittaa jos paketti maksaa kympin. Mieluummin kunnon kahvia, tummapaahtoista, kuin tarjouksien kuraa.

        Vuosikausia join kultaista katriinaa ja juhlamoskaa, ei putoa se tiskivesi enää. Tummapaahtoa sen olla pitää.

        Totta, jos kahvia kuluu vain vähän, niin silloin joutaa maksaa vähän enemmän. Minulle menee ongelmitta monenlainen kahvi, paitsi ehkä ne ihan halvimmat. Käytän maitoa/kauramaitoa joka tapauksessa, niin se pehmentää kahvin makua olipa paahto tai merkki mikä tahansa.

        Olen vähän tällainen maitokahvi/capouccino-tyyppi, niin pidän enemmän laimeista kahveista eikä esim espresso sellaisenaan mene lainkaan.

        Aletheias


      • UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Totta, jos kahvia kuluu vain vähän, niin silloin joutaa maksaa vähän enemmän. Minulle menee ongelmitta monenlainen kahvi, paitsi ehkä ne ihan halvimmat. Käytän maitoa/kauramaitoa joka tapauksessa, niin se pehmentää kahvin makua olipa paahto tai merkki mikä tahansa.

        Olen vähän tällainen maitokahvi/capouccino-tyyppi, niin pidän enemmän laimeista kahveista eikä esim espresso sellaisenaan mene lainkaan.

        Aletheias

        No ei se espresso mullekaan maistu, cappucino on ihanaa.

        Kotimaiset tummat kahvit maistuu mulle. Nehän on tosi mietoja jopa eurooppalaisittainkin. Tykkään presidentin tummasta, napolista ja singaporesta, eli pauligin kaupunkikahveista. Kyllä melkein haluaisin että paahtoaste olisi vähintään neljä.

        Juhlamoskalla taitaa olla paahtoaste yksi.


      • Anonyymi00009
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No ei se espresso mullekaan maistu, cappucino on ihanaa.

        Kotimaiset tummat kahvit maistuu mulle. Nehän on tosi mietoja jopa eurooppalaisittainkin. Tykkään presidentin tummasta, napolista ja singaporesta, eli pauligin kaupunkikahveista. Kyllä melkein haluaisin että paahtoaste olisi vähintään neljä.

        Juhlamoskalla taitaa olla paahtoaste yksi.

        Kaupunkikahvit ovat kyllä hyviä. New York löytyy usein kaapista, se taitaa olla paahtoasteeltaan 3 mutta on sellainen aika kepeä maultaan. Kolmosen paahtoaste on ehkä mieluisin itselleni, tai ainakin 5 on jo selkeästi liikaa.

        Aletheias


      • UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Kaupunkikahvit ovat kyllä hyviä. New York löytyy usein kaapista, se taitaa olla paahtoasteeltaan 3 mutta on sellainen aika kepeä maultaan. Kolmosen paahtoaste on ehkä mieluisin itselleni, tai ainakin 5 on jo selkeästi liikaa.

        Aletheias

        New York on ihan ok. Itse kaipaisin kyllä enemmän makua siihen. Mutta kyllä se monen kevyemmän paahtoasteen hakkaa männen ja tullen.

        Ihan parasta kahvia olen saanut Costa Ricasta tuotuna. Niin pehmeää ja maukasta kahvia en ole täällä saanut. En muista merkkiä, mutta appiukko toi sitä tuliaisena.

        Siitä on hauska tarinakin.. eräältä Costa Rican matkaltaan palatessaan ilmoitti matkatavaravirkailijaneiti appiukolle, että nyt on 2.7 kiloa liikaa painoa matkalaukussa, että jotakin pitäisi ottaa pois laukun keventämiseksi.. no ukko avasi laukun ja se oli täynnänsä kahvia.
        Siihen matkatavaravirkailijaneiti vastasi vain hymyillen, että asia on kunnossa, herra voi sulkea laukun.
        Tosin ukolla oli välilasku New Yorkissa ja koneen vaihto.. siellä henkilökunta ei ollut ihan niin ymmärtäväisiä.


    • Anonyymi00005
      UUSI

      Kyllä naurunaiheet vanhemmiten vähenee. Nykyään ei jaksa enää edes hymyillä!

      • UUSI

        Voi surkeus sentään. Minä hymyilen ja nauran paljon.. se tarttuu kanssaihmisiinkin.
        Päivän hyvä teko, hymyile jollekulle.


    • Anonyymi00006
      UUSI

      Joo ja kannattaa säästellä hymyjä, ettei kelle vaan.
      No. Sokerin ole jättänyt. Maidon vielä aiemmin. Joten mustaa ilman lisäaineita.
      Säästöä tuosta?
      Vai makuasia, että miten kukin.
      Vilma

    • Anonyymi00008
      UUSI

      En ole koskaan hymähdellyt tuolle. Olen itse aina lämmittänyt pannuun tai kuppiin jäänyttä kahvia mikrossa. Vanhentunutta ruokaa en tosin syö. Tai sanotaan, että pilaantunutta en syö. Päivämääriä en silleen tuijota, jos ruoka on ihan kunnossa.

    • UUSI

      En vielä. Maistan niin herkästi palaneen kahvin.

    • UUSI

      Lapsiperheessä ihan normi juttu. Monesti jäänyt kahvi juomatta kun on tullut muuta puuhaa.

      Et sä vielä siis niin vanha voi olla, ehkä vaan oot ryhtynyt tekemään jotain ja siitä syystä unohdit kahvisi😁

      • Anonyymi00010
        UUSI

        Tosta ongelmasta pääset kun myyt lapset mustalaisille eli saat vähän rahaa ja tuorretta kahvia


      • Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Tosta ongelmasta pääset kun myyt lapset mustalaisille eli saat vähän rahaa ja tuorretta kahvia

        Aika ratkaisee tuon ongelman paremmin. Lapset lentävät kyllä ajan myötä omilleen ja ovat sitten kuitenkin olemassa, kun ei ole "myyty".

        Jos rahasta on noin paha pula, niin kannattaa jättää lapset tekemättä. Itsekin tänään taas muutaman satasen muksun touhuihin tuhlasin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      58
      3006
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      14
      1051
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1008
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      886
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      84
      854
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      781
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      764
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      660
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      635
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      595
    Aihe