Muistatteko vielä ajan kun hymähtelitte eläkeläisille, jotka söivät vanhentunutta ruokaa ja lämmittivät kahvinsa mikrossa?
Nyt se on alkanut virallisesti - se alamäki.
Nautin juuri aamulta pannuun unohtunutta kahvia jonka lämmitin mikrossa. Ei naurata yhtään.
Joko te olette päässeet tähän - syöksykierteen alkuun?
-keinovaginamies-
Elämän alamäki
19
92
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Tämäkö on virallinen alkumerkki? Tässä on jo monta vuotta mennyt mikrokahveilla... antaa mennä kun on alamäki taas!
- Anonyymi00002UUSI
Mä olen juonut mikrokahveja siitä lähtien, kun ostin termoskeittimen. Yleensä se ei edes keitä riittävän kuumaa kahvia ja on jo ihan liian kylmää 1h päästä.
Hyvä puoli on, että kahvi pysyy termoksessa suht parkkiintumatta pitkän aikaa, eikä ole kitkerää huoltoasemakuraa. Juon yhden kupillisen kahvia kotosalla päivässä. Eli sen aamukahvin. En laimenna kahviani lehmästä lypsetyllä tai muullakaan epämääräisesti maitoa muistuttavalla luontaistuotteella, joten annan sen jäähtyä kupissa jonkun aikaa ennen nauttimista.
Ja on tosiaankin joskus päässyt jopa jäähtymään kylmäksi niin että.. tiedät jo mihin tämä johtaa.
Niin juuri siihen; mikrokahviin.
En vaivaudu keittämään toista kupillista, vaan mikrotan.
Minä tosiaankin keitän pannuun vain yhden kupillisen itseäni varten, sillä en latki kahvia päivän mittaan muutoin kuin töissä. Vapaapäivinä juon vain aamukahvin.
Minun alamäkeni tässä asiassa alkoi kun tein itsestäni sinkun.Minulle kelpaa kunhan on keitetty tämän päivän aikana. Lämmitän jos viitsin, kylmänäkin menee pienen irvistyksen kera.
- Anonyymi00003UUSI
Tuo ei oel enää alamäki, vaan täys syöksykierre!
- Anonyymi00004UUSI
Melkein irvistin kun tämän luin eli en ole vielä tuossa pisteessä. Mikrokahvi on todella kitkerän makuista, mieluummin olen ilman koko kahvia.
Metsästän kyllä kahvitarjouksia, ja tälle aikoinaan nauroin, että minusta ei kyllä tule sellaista kuponkitarjousten perässä juoksevaa mummoa, mutta sinne suuntaan ollaan menossa 😁
AletheiasNo.. mä juon kotona niin vähän kahvia, että ei edes haittaa jos paketti maksaa kympin. Mieluummin kunnon kahvia, tummapaahtoista, kuin tarjouksien kuraa.
Vuosikausia join kultaista katriinaa ja juhlamoskaa, ei putoa se tiskivesi enää. Tummapaahtoa sen olla pitää.- Anonyymi00007UUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
No.. mä juon kotona niin vähän kahvia, että ei edes haittaa jos paketti maksaa kympin. Mieluummin kunnon kahvia, tummapaahtoista, kuin tarjouksien kuraa.
Vuosikausia join kultaista katriinaa ja juhlamoskaa, ei putoa se tiskivesi enää. Tummapaahtoa sen olla pitää.Totta, jos kahvia kuluu vain vähän, niin silloin joutaa maksaa vähän enemmän. Minulle menee ongelmitta monenlainen kahvi, paitsi ehkä ne ihan halvimmat. Käytän maitoa/kauramaitoa joka tapauksessa, niin se pehmentää kahvin makua olipa paahto tai merkki mikä tahansa.
Olen vähän tällainen maitokahvi/capouccino-tyyppi, niin pidän enemmän laimeista kahveista eikä esim espresso sellaisenaan mene lainkaan.
Aletheias Anonyymi00007 kirjoitti:
Totta, jos kahvia kuluu vain vähän, niin silloin joutaa maksaa vähän enemmän. Minulle menee ongelmitta monenlainen kahvi, paitsi ehkä ne ihan halvimmat. Käytän maitoa/kauramaitoa joka tapauksessa, niin se pehmentää kahvin makua olipa paahto tai merkki mikä tahansa.
Olen vähän tällainen maitokahvi/capouccino-tyyppi, niin pidän enemmän laimeista kahveista eikä esim espresso sellaisenaan mene lainkaan.
AletheiasNo ei se espresso mullekaan maistu, cappucino on ihanaa.
Kotimaiset tummat kahvit maistuu mulle. Nehän on tosi mietoja jopa eurooppalaisittainkin. Tykkään presidentin tummasta, napolista ja singaporesta, eli pauligin kaupunkikahveista. Kyllä melkein haluaisin että paahtoaste olisi vähintään neljä.
Juhlamoskalla taitaa olla paahtoaste yksi.- Anonyymi00009UUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
No ei se espresso mullekaan maistu, cappucino on ihanaa.
Kotimaiset tummat kahvit maistuu mulle. Nehän on tosi mietoja jopa eurooppalaisittainkin. Tykkään presidentin tummasta, napolista ja singaporesta, eli pauligin kaupunkikahveista. Kyllä melkein haluaisin että paahtoaste olisi vähintään neljä.
Juhlamoskalla taitaa olla paahtoaste yksi.Kaupunkikahvit ovat kyllä hyviä. New York löytyy usein kaapista, se taitaa olla paahtoasteeltaan 3 mutta on sellainen aika kepeä maultaan. Kolmosen paahtoaste on ehkä mieluisin itselleni, tai ainakin 5 on jo selkeästi liikaa.
Aletheias Anonyymi00009 kirjoitti:
Kaupunkikahvit ovat kyllä hyviä. New York löytyy usein kaapista, se taitaa olla paahtoasteeltaan 3 mutta on sellainen aika kepeä maultaan. Kolmosen paahtoaste on ehkä mieluisin itselleni, tai ainakin 5 on jo selkeästi liikaa.
AletheiasNew York on ihan ok. Itse kaipaisin kyllä enemmän makua siihen. Mutta kyllä se monen kevyemmän paahtoasteen hakkaa männen ja tullen.
Ihan parasta kahvia olen saanut Costa Ricasta tuotuna. Niin pehmeää ja maukasta kahvia en ole täällä saanut. En muista merkkiä, mutta appiukko toi sitä tuliaisena.
Siitä on hauska tarinakin.. eräältä Costa Rican matkaltaan palatessaan ilmoitti matkatavaravirkailijaneiti appiukolle, että nyt on 2.7 kiloa liikaa painoa matkalaukussa, että jotakin pitäisi ottaa pois laukun keventämiseksi.. no ukko avasi laukun ja se oli täynnänsä kahvia.
Siihen matkatavaravirkailijaneiti vastasi vain hymyillen, että asia on kunnossa, herra voi sulkea laukun.
Tosin ukolla oli välilasku New Yorkissa ja koneen vaihto.. siellä henkilökunta ei ollut ihan niin ymmärtäväisiä.
- Anonyymi00005UUSI
Kyllä naurunaiheet vanhemmiten vähenee. Nykyään ei jaksa enää edes hymyillä!
Voi surkeus sentään. Minä hymyilen ja nauran paljon.. se tarttuu kanssaihmisiinkin.
Päivän hyvä teko, hymyile jollekulle.
- Anonyymi00006UUSI
Joo ja kannattaa säästellä hymyjä, ettei kelle vaan.
No. Sokerin ole jättänyt. Maidon vielä aiemmin. Joten mustaa ilman lisäaineita.
Säästöä tuosta?
Vai makuasia, että miten kukin.
Vilma - Anonyymi00008UUSI
En ole koskaan hymähdellyt tuolle. Olen itse aina lämmittänyt pannuun tai kuppiin jäänyttä kahvia mikrossa. Vanhentunutta ruokaa en tosin syö. Tai sanotaan, että pilaantunutta en syö. Päivämääriä en silleen tuijota, jos ruoka on ihan kunnossa.
En vielä. Maistan niin herkästi palaneen kahvin.
Lapsiperheessä ihan normi juttu. Monesti jäänyt kahvi juomatta kun on tullut muuta puuhaa.
Et sä vielä siis niin vanha voi olla, ehkä vaan oot ryhtynyt tekemään jotain ja siitä syystä unohdit kahvisi😁- Anonyymi00010UUSI
Tosta ongelmasta pääset kun myyt lapset mustalaisille eli saat vähän rahaa ja tuorretta kahvia
- Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Tosta ongelmasta pääset kun myyt lapset mustalaisille eli saat vähän rahaa ja tuorretta kahvia
Aika ratkaisee tuon ongelman paremmin. Lapset lentävät kyllä ajan myötä omilleen ja ovat sitten kuitenkin olemassa, kun ei ole "myyty".
Jos rahasta on noin paha pula, niin kannattaa jättää lapset tekemättä. Itsekin tänään taas muutaman satasen muksun touhuihin tuhlasin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 583006
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!141051- 891008
- 49886
- 84854
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35781- 96764
Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27660Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap86635- 48595