Kirjekaveria vailla

Anonyymi-ap

17

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      En malttanut olla katsomatta mitkä kohdat nämä Davidin virrestä ovat, koko luku on kaunista tekstiä. En ala kirjekaveriksesi kun on juuri alkanut, vielä ontuva suhde, mutta laitan nuo säkeet esille, jos muitakin kiinnostaa. Toivon että löydät etsimäsi.

      Jae 5:
      "Hän ravitsee minut aina hyvyydellään, ja minä elvyn nuoreksi, niin kuin kotka."
      Vaihtoehtoinen käännös (KR38):
      "joka sinun halajamisesi tyydyttää hyvyydellään, niin että sinun nuoruutesi uudistuu kuin kotkan."

      Merkitys: Jae kuvaa sitä, miten Jumala vastaa ihmisen tarpeisiin ja kaipaukseen. Kotkan nuoruuden ja uusiutumisen vertauskuva (vrt. Jes. 40:31) kuvaa voimien palautumista, uutta elinvoimaa ja toipumista.

      Jae 6:
      "Vanhurskaat ovat Herran teot, hän tuo oikeuden sorretuille.
      "Vaihtoehtoinen käännös (KR38):
      "Herra tekee vanhurskauden ja hankkii oikeuden kaikille sorretuille.

      "Merkitys: Siinä missä jae 5 puhuu henkilökohtaisesta armosta ja huolenpidosta, jae 6 laajentaa katseen Jumalan maailmanhallintaan. Jumala toimii oikeudenmukaisesti ja asettuu heikkojen, alistettujen ja kärsivien puolelle.

    • Anonyymi00002

      Oletko Vartti?

    • Anonyymi00003

      Etsit siis uusia alaikäisiä raiaskattavaksesi?
      Monta teiniä huumasit ja raiskasit jotta jouduit vankilaan?

      Jeesusko pelasti, nyt on synnit anteeksi puhdas omatunto, voi puhtaalta pöydältä alkaa tekemään taas rikoksia.

      • Anonyymi00004

        Ei tuollaisesta saa elinkautista. Huomioisin, että vaimo on menettänyt henkensä.

        xLiner


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Ei tuollaisesta saa elinkautista. Huomioisin, että vaimo on menettänyt henkensä.

        xLiner

        Tuossa kun ei mainittu kirjeystävän sukupuolta, niin jokunen palstaätämi voi hyvinkin kiinnostua.

        xLiner


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Tuossa kun ei mainittu kirjeystävän sukupuolta, niin jokunen palstaätämi voi hyvinkin kiinnostua.

        xLiner

        Uups. Ihan selvästihän tuossa luki pitkäaikaista "naispuolista". Pitkäaikaisesta voisi mainita jotain..

        xLiner


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Uups. Ihan selvästihän tuossa luki pitkäaikaista "naispuolista". Pitkäaikaisesta voisi mainita jotain..

        xLiner

        Ja leskimies. Aloitusta veikkaisi melkein provoksi.

        Kun tietää palstalle kirjoittavat naispuoleiset, niin pitää ihmetellä että joku tätä mitenkään otollisena alustana itselleen pitäisi.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Ja leskimies. Aloitusta veikkaisi melkein provoksi.

        Kun tietää palstalle kirjoittavat naispuoleiset, niin pitää ihmetellä että joku tätä mitenkään otollisena alustana itselleen pitäisi.

        😂


    • Anonyymi00007

      Se voisi olla vaikka joku naispuolinen elinkautisvanki, niin löytyisi ehkä yhteistä kokemuspohjaa.

      Sellainen projektiehdotus vankiloille, että naisten vankilasta voisi kirjoittaa halukkaat miesten vankilaan ja päin vastoin.

      Ihminen, jolla ei ole samaa kokemuspohjaa ymmärtää harvemmin tilannetta, jossa henkilöllä on rankempi tausta.

      Kaikkea hyvää aloituksen tehneelle ihmiselle!

      • Meillähän oli täällä naisvankila, mutta se purettiin. Sinne tai sieltä ei kirjeitä enää lähetellä. Se vankisairaala siellä takana saattaa vielä olla, mutta sekin tullaan purkamaan. Piti käydä kattomassa mutta käännyin takas, kun siinä uhattiin 50 päiväsakolla, jos sinne menee. Paitsi kaveri ei saanu, kun härskisti vaan sano, että etsii sitä vankilamuseoo. Ihmeesti meni läpi vaikkei museo oo siellä päinkään. Mutta on toi hurja sakko suhtautettuna siihen, että vaikka joku rattijuoppo vaarantaa satojen ihmisten hengen, mutta tossa kunkaan henki tuskin vaarantuu. Eipä ihmishenki oo enää minkään arvonen.


    • Anonyymi00009

      Voi hyvänen aika teidän ymmärtämättömyyttä. Jos ette usko aloitusta niin eikö vain voisi olla vastaamatta. Mitä vahinkoa on kenellekään siitä jos joku aloittaa provolla, hänenhän on elämänsä.
      Voi olla mikä vaan mutta minä otin aloituksen sellaisen kuin sen luin. Ja kun raamattua muutenkin joskus luen, avasin tuon psalmin kohdan. Eli viestini on aloituksen jälkeen ensimmäisenä. Eikä ole minulta yhtään pois jos "menin lankaan" ja vastasin provoon.
      Käytöstapoja vain ehdottaisin.

      • Anonyymi00010

        Siltä varalta että täällä olisi liian sinisilmäisiä hölmöjä, niin tarvitaan varoitus.

        Aloittajan ei pidä myöskään yllättyä, jos täältä vastaisi joku trolli. Palstaa seuranneena en pitäisi edes minää ihmeenä.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Siltä varalta että täällä olisi liian sinisilmäisiä hölmöjä, niin tarvitaan varoitus.

        Aloittajan ei pidä myöskään yllättyä, jos täältä vastaisi joku trolli. Palstaa seuranneena en pitäisi edes minää ihmeenä.

        Luulisi näiden sinkkujen jo kohdanneen kaikenlaista että ovat oppineet kantapään kautta koijareiden käytöksen, eivät tarvitse varoitusta eikä ainakaan irvailua. Tuskin täällä neitsyitä vilisee.


      • Anonyymi00013

        Mitä rankempi rikollinen, sen enemmän kirjeitä satelee. Naiset kilpailee, kuka saa eniten huomiota osakseen. Oli provo tai ei, viestissä piilee totuuden siemen 😄


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Mitä rankempi rikollinen, sen enemmän kirjeitä satelee. Naiset kilpailee, kuka saa eniten huomiota osakseen. Oli provo tai ei, viestissä piilee totuuden siemen 😄

        Tunnetut sarjamurhaajat, kuten Ted Bundy tai Richard Ramirez, saivat runsaasti ihailijapostia ja jopa avioliittoehdotuksia. Ilmiö tunnetaan nimellä hybristofilia.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Luulisi näiden sinkkujen jo kohdanneen kaikenlaista että ovat oppineet kantapään kautta koijareiden käytöksen, eivät tarvitse varoitusta eikä ainakaan irvailua. Tuskin täällä neitsyitä vilisee.

        Aina on varoitus paikallaan ☝️. Kuka tietää ketkä tätä lukee tai muutoin liian hyväsydäminen, vaikkei tänne kirjoittaisikaan.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Mitä rankempi rikollinen, sen enemmän kirjeitä satelee. Naiset kilpailee, kuka saa eniten huomiota osakseen. Oli provo tai ei, viestissä piilee totuuden siemen 😄

        Voi tokkiisa, sinun provoviesteihin kyllä pääosin reagoidaan, mutta jätetään linnan porukka omaan rauhaan.

        Sinun oma ongelmasi on kuitenkin stereotypinen ja epäluuloinen suhtautuminen naisiin ja kun itsesi mainostaminen kilttimiehenä ei kelpaa sen paremmin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe