Kunnassamme on vajaat pari tuhatta asukasta. Minä olen heistä vain yksi. En voi vaikuttaa mihinkään.
En aio äänestää. Yhden ihmisen ääni ei ratkaise mitään.
En aio maksaa veroja. Osuuteni kunnan verokertymästä on mitätön.
En aio noudattaa liikennesääntöjä. Yksi autoilija ei vaikuta liikenneturvallisuuteen.
En aio tervehtiä naapureita. Yksi tervehdys ei muuta kylän ilmapiiriä.
En aio osallistua talkoisiin. Yksi ihminen ei saa mitään aikaan.
Koska osuuteni on näin häviävän pieni, olisi suorastaan ylimielistä kuvitella voivani vaikuttaa mihinkään.
Olen vain 0,06 % kuntamme asukkaista
13
70
Vastaukset 13
- Anonyymi00001
Olet ilmeisesti 'maahanmuuttajataustainen'.
- Anonyymi00002
Minäkään en viitsi käydä töissä, koska yhden ihmisen työpanos ei vaikuta mihinkään, ei edes valtion takaamaan elintasooni.
- Anonyymi00004
Voin sanoa, että valtaosa ei kävisi töissä, jos heille tulisi yllättäen paljon rahaa perintönä tai lotosta. Useimmat tekevät työtä vain rahan takia ja he paskat piittaavat yrityksestä tai edes valtiosta.
- Anonyymi00003
"En aio osallistua talkoisiin. Yksi ihminen ei saa mitään aikaan."
Talkoot ovat vapaaehtoisia muutenkin aina, ei niihin ikinä tarvitse osallistua. Jos "talkoot" ovat lähes pakollisia ja niihin osallistumattomia paheksutaan niin kyseessä ei ole talkoot.
Eli toisin sanoen mitään ilmastotalkoita ei ole olemassa.- Anonyymi00005
Ja sitten muista asioista
"En aio äänestää. Yhden ihmisen ääni ei ratkaise mitään."
En ole äänestänyt pitkään aikaan, koska poliitikot ovat pitkälti patologisia valehtelijoita ja huijareita ja rehellisiä poliitikkoja on mahdoton löytää.
"En aio maksaa veroja. Osuuteni kunnan verokertymästä on mitätön."
Kunnan verokertymästä en piittaa ja pyrin maksamaan mahdollisimman vähän veroja. Maksankin usein töistä pimeästi. Jos pystyisin välttämään kaikki verot jäämättä kiinni niin tekisin sen taatusti.
"En aio tervehtiä naapureita. Yksi tervehdys ei muuta kylän ilmapiiriä."
Ei naapureita tarvitse tervehtiä eikä naapurin kanssa tarvitse koskaan olla missään tekemisissä. Itse en tiedä naapureideni nimiä enkä ole ikinä heidän kanssaan jutellut eikä minua kiinnosta pätkääkään naapurien asiat. Kylän ilmapiiristä viis veisaan, elän vain omaa elämääni. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ja sitten muista asioista
"En aio äänestää. Yhden ihmisen ääni ei ratkaise mitään."
En ole äänestänyt pitkään aikaan, koska poliitikot ovat pitkälti patologisia valehtelijoita ja huijareita ja rehellisiä poliitikkoja on mahdoton löytää.
"En aio maksaa veroja. Osuuteni kunnan verokertymästä on mitätön."
Kunnan verokertymästä en piittaa ja pyrin maksamaan mahdollisimman vähän veroja. Maksankin usein töistä pimeästi. Jos pystyisin välttämään kaikki verot jäämättä kiinni niin tekisin sen taatusti.
"En aio tervehtiä naapureita. Yksi tervehdys ei muuta kylän ilmapiiriä."
Ei naapureita tarvitse tervehtiä eikä naapurin kanssa tarvitse koskaan olla missään tekemisissä. Itse en tiedä naapureideni nimiä enkä ole ikinä heidän kanssaan jutellut eikä minua kiinnosta pätkääkään naapurien asiat. Kylän ilmapiiristä viis veisaan, elän vain omaa elämääni.Ylipäätään naapurien tarvitsee tietää korkeintaan toistensa nimet eikä yhtään mitään muuta. Ja oikeastaan sitäkään ei tarvitse tietää, jos ei halua. Kaikki muut on yksityisasioita eikä kuulu pätkänkään vertaa muille.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ylipäätään naapurien tarvitsee tietää korkeintaan toistensa nimet eikä yhtään mitään muuta. Ja oikeastaan sitäkään ei tarvitse tietää, jos ei halua. Kaikki muut on yksityisasioita eikä kuulu pätkänkään vertaa muille.
Hyvä on yhteishenki ja luottamus.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Hyvä on yhteishenki ja luottamus.
Yhteishenkeä ja luottamusta voi ehkä jonkin verran olla, mutta toisten yksityisasiat eivät kuulu muille ollenkaan. Kenenkään ei tarvitse sanoa sanaakaan omasta elämästään ja voi jopa valehdella ne jos huvittaa. Ei muiden tarvitse tietää turhaa höpöhöpötietoa kuten mitä tekee työkseen, onko naimisissa, onko lapsia, seksuaalisuutta, poliittisia mielipiteitä jne.
- Anonyymi00009
Joo, olet täysin mitätön
Hyvä, yksi ääni viherkommareille vähemmän
Mistä sitä maksaisi veroja, kun ei ole tuloja. Jos olisi niin lähettäisit kaikki ulkomaille
viherpiipertäjillä ei ole autoa
Kuka sinun tervehdystäsi kaipaisi
Uusavuttomia ei tarvita talkoisiin
Hyvä, että olet herännyt realismiin. Maailma pyörii ilman sinuakin- Anonyymi00010
Tietenkin parin tuhannen asukkaan kunnan asioihin on helpompi vaikuttaa kuin maapallon 8,3 miljardin ihmisen asioihin
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Tietenkin parin tuhannen asukkaan kunnan asioihin on helpompi vaikuttaa kuin maapallon 8,3 miljardin ihmisen asioihin
Ei sen enempää kuin Suomikaan maailman asioihin. Senpä vuoksi meidän on turha itseämme ruoskia kituuttamalla.
- Anonyymi00011
Meidän kunnassa kukaan muu ei ole vielä tiedostanut ilmastokatastrofia. Silti olen lopettanut autoilun ja hankkinut hevosen.
- Anonyymi00013
Asutko Ranskassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan bisneksillä ei mene hyvin
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä3041321Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja
Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma301097- 64897
- 72891
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html429773- 47649
Mies, olenko ymmärtänyt oikein?
Ystävyys/salainen suhde/molemmat ovat täysin poissuljettuja asioita? Nainen73615Kiteen Pallon superpesisjoukkue pelaa huumeiden vaikutuksen alaisena
Huumerikos. Yleisesti uskotaan, että se seikka, että eräs KiPan pelaaja kärähtää huumeista, on vain jäävuoren huippu. M79593Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl459588- 38582