Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä voi tulla ensiminen kesä, kun mansikat jää laariin. Pakko tyytä vain mustikoihin. Lakoja en tiedä, jaksanko lähteä poimiin, vaikka ovatkin parhaita marjoja, joita Suomesta luonnosta löytyy!
Taitaa jäädä mansikat ostamatta
30
113
Vastaukset
- Anonyymi00001
Niin on jauhelihskin ilmeisesti kultaisesta vasikasta.
Kun on vähän nautaa, voi ilmeisesti ryöstöä taas 15 % enemmän.
Ja kukaan ei huolestu inflaatiosta.
Antaa mennä vaan.
Vilma - Anonyymi00002
Mäkin tietäsin yhen hyvän lakkapaikan. ☹️mut en uskalla sinne yksin mennä.
- Anonyymi00005
Oletko nainen, jos olet, niin mitä muka pelkäät, et ainakaan karhuja ja susia.
Naisethan juuri totesivat, että kohtaavat metsässä mielummin karhun, kuin miehen.
Minä olen mies ja kohtaisin metsässä mielummin vaikka mieslauman, kuin karhun.
Tositilanteessa, jos karhun metsässä näet, niin kyllä kylmät väreet kulkee selkäpiitä, eikä niin, että onpas mukavaa, kun tuolla on karhu.
Se ei ole mikään Avara luonto tv-ohjelma, jossa karhua katsotaan kotisohvalta tv ruudun kautta, ei siinä pelota. - Anonyymi00011
Anonyymi00005 kirjoitti:
Oletko nainen, jos olet, niin mitä muka pelkäät, et ainakaan karhuja ja susia.
Naisethan juuri totesivat, että kohtaavat metsässä mielummin karhun, kuin miehen.
Minä olen mies ja kohtaisin metsässä mielummin vaikka mieslauman, kuin karhun.
Tositilanteessa, jos karhun metsässä näet, niin kyllä kylmät väreet kulkee selkäpiitä, eikä niin, että onpas mukavaa, kun tuolla on karhu.
Se ei ole mikään Avara luonto tv-ohjelma, jossa karhua katsotaan kotisohvalta tv ruudun kautta, ei siinä pelota.Kylläpä suolla aurinkoisella säällä törmää enemmin kyyhkyn.
Vilma - Anonyymi00015
Anonyymi00005 kirjoitti:
Oletko nainen, jos olet, niin mitä muka pelkäät, et ainakaan karhuja ja susia.
Naisethan juuri totesivat, että kohtaavat metsässä mielummin karhun, kuin miehen.
Minä olen mies ja kohtaisin metsässä mielummin vaikka mieslauman, kuin karhun.
Tositilanteessa, jos karhun metsässä näet, niin kyllä kylmät väreet kulkee selkäpiitä, eikä niin, että onpas mukavaa, kun tuolla on karhu.
Se ei ole mikään Avara luonto tv-ohjelma, jossa karhua katsotaan kotisohvalta tv ruudun kautta, ei siinä pelota.Aika monta kertaa olen hillasuolla kontion nähnyt. Suon toisella laidalla, pötkimässä itsestäni poispäin.
- Anonyymi00004
Samaa tuossa itseasiassa juuri toissapäivänä äidilleni puhuin, että mikä niissä mansikoissa maksaa noin paljon. Nyt ollaan yli sen pisteen, että jätän kokonaan ostamatta, jollei halvemmalla saa. Kai niistä sitte saa jostain niin ison hinnan, ettei viljelijöiden enää tarvitse tavallisille suomalaisille myydä.
P.S. Hyviä ne ovat kirsikatkin ja aivan jumalattomasti halvempia.- Anonyymi00006
"Viiden kilon mansikkalaatikko maksaa keskimäärin 30–50 euroa ostopaikasta ja satokauden tilanteesta riippuen. Hinta vaihtelee tavallisesti noin 6–10 euron välillä kilolta."
Kaupasta saa mansikkahilloa paljon halvemalla, kuin mansikoita.
Mansikkahillosta saa paremman makuisen mansikkatäytekakun, kuin tuoreista mansikoista, jotka ovat mauttomampia verrattuna mansikkahilloon varsinkin täytekakussa. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
"Viiden kilon mansikkalaatikko maksaa keskimäärin 30–50 euroa ostopaikasta ja satokauden tilanteesta riippuen. Hinta vaihtelee tavallisesti noin 6–10 euron välillä kilolta."
Kaupasta saa mansikkahilloa paljon halvemalla, kuin mansikoita.
Mansikkahillosta saa paremman makuisen mansikkatäytekakun, kuin tuoreista mansikoista, jotka ovat mauttomampia verrattuna mansikkahilloon varsinkin täytekakussa.Mansikkahilloa voi itekin tehdä ja tuleekin hyvää👍🍓🍓🍓🍓
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
"Viiden kilon mansikkalaatikko maksaa keskimäärin 30–50 euroa ostopaikasta ja satokauden tilanteesta riippuen. Hinta vaihtelee tavallisesti noin 6–10 euron välillä kilolta."
Kaupasta saa mansikkahilloa paljon halvemalla, kuin mansikoita.
Mansikkahillosta saa paremman makuisen mansikkatäytekakun, kuin tuoreista mansikoista, jotka ovat mauttomampia verrattuna mansikkahilloon varsinkin täytekakussa.Minä pidän tuoreista mansikoista. Hillot jätän pääsääntöisesti kauppaan, enkä leivo kakkuja. Vaan siis noilla hinnoilla en todellakaan osta mansikoita, vaikka herkkua ovatkin.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Minä pidän tuoreista mansikoista. Hillot jätän pääsääntöisesti kauppaan, enkä leivo kakkuja. Vaan siis noilla hinnoilla en todellakaan osta mansikoita, vaikka herkkua ovatkin.
Mä ostan pakaste marjoja. Ei mene marjaakaan hukkaan esim. homehyumalla.
Kelpaa.
Pari hillopurkkia vuodessa kaupantädiltä.
Vilma - Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Mä ostan pakaste marjoja. Ei mene marjaakaan hukkaan esim. homehyumalla.
Kelpaa.
Pari hillopurkkia vuodessa kaupantädiltä.
VilmaMinä taas syön mielummin tuoreina kuin pakastettuina. Ei niitä voi toisiinsa verratakaan. Mansikka on minusta melko turha marja pakastettuna.
- Anonyymi00020
Anonyymi00012 kirjoitti:
Minä taas syön mielummin tuoreina kuin pakastettuina. Ei niitä voi toisiinsa verratakaan. Mansikka on minusta melko turha marja pakastettuna.
Mä teen sellaisia sörsseleitä, missä on muitakin Makuja.
Keväällä söin espanjalaisia ja hehän ovat oppineet viljelemään suomalaisia mansikoita, missä on makua eikä mansikan näköisiä selluloosapallukoita.
Vilma - Anonyymi00023
Anonyymi00010 kirjoitti:
Mä ostan pakaste marjoja. Ei mene marjaakaan hukkaan esim. homehyumalla.
Kelpaa.
Pari hillopurkkia vuodessa kaupantädiltä.
VilmaIhan hyvä mut riittäiskö pari hillopurkkii jos löytäisit oman miehen jolle haluatkin leipoa kaiken näköistä
- Anonyymi00027
Anonyymi00023 kirjoitti:
Ihan hyvä mut riittäiskö pari hillopurkkii jos löytäisit oman miehen jolle haluatkin leipoa kaiken näköistä
No-o hetken mietittyäni, ei tietenkään, jos hänellä on pallomaha ja vatkattua kermavaahtoa sangollinen.
Vilma
- Anonyymi00009
Ostin eilen kaksi rasiaa mansikoita 16€:lla, olisikohan siinä ollut 2 litraa. Onhan se järkyttävän kallista, mutta mielihalu vei voiton. Onneksi olivat taivaallisen hyviä mansikoita, niin ei harmita.
Edullisemmin saa kun käy itse poimimassa mansikat suoraan tilalta. Laatikollinen taitaa maksaa nykyään 45-50€, mutta itse poimimalla hintaa saa reippaasti alas .
Työ maksaa ja poimijoille kuuluu reilu korvaus tekemästään työstä, joten mielelläni maksan siitä hyvästä, vaikka se vähän kirpaiseekin.
Aletheias- Anonyymi00014
No itseasiassa se ero, kun itse poimii, ei ole kummoinen. Se säästö on ainakin täällä meillä päin melko minimaalinen. Työvoimakustannuksilla se hintaero ei selity, kun itse poimiessa maksat lähestulkoon saman hinnan.
- Anonyymi00016
Mansikan itsepoiminnasta on jo ajat sitten tehty "elämysmatkailua" ja elämyksistä pitää tietysti maksaa. Ei siinä mitään säästä.
- Anonyymi00017
Anonyymi00014 kirjoitti:
No itseasiassa se ero, kun itse poimii, ei ole kummoinen. Se säästö on ainakin täällä meillä päin melko minimaalinen. Työvoimakustannuksilla se hintaero ei selity, kun itse poimiessa maksat lähestulkoon saman hinnan.
Joku puolituttu laittoi jossain somessa, että oli itse poimien maksanut 6kg mansikoista muistaakseni 36€ ja poimimiseen oli mennyt tunti. Eihän tuossa nyt ihan järkyttäviä summia säästä, erityisesti jos pitää ajaa kalliilla bensalla jonnekin vähän kauemmas, mutta säästöä se on pienikin säästö.
Mutta olet oikeassa, että tietysti kustannuksia koituu myös esim kastelusta jne ja täytyyhän viljelijöiden myös jollain elää. Ilman heitä meillä ei olisi mansikoita lainkaan.
Aletheias - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Joku puolituttu laittoi jossain somessa, että oli itse poimien maksanut 6kg mansikoista muistaakseni 36€ ja poimimiseen oli mennyt tunti. Eihän tuossa nyt ihan järkyttäviä summia säästä, erityisesti jos pitää ajaa kalliilla bensalla jonnekin vähän kauemmas, mutta säästöä se on pienikin säästö.
Mutta olet oikeassa, että tietysti kustannuksia koituu myös esim kastelusta jne ja täytyyhän viljelijöiden myös jollain elää. Ilman heitä meillä ei olisi mansikoita lainkaan.
AletheiasEli kuten todettua, niin ei siinä mitään säästä. Pienen säästön voi saada, jos asuu jonkun tilan vieressä, eikä ko. tila ole vielä tuotteistanut mansikanpoimintaa. Työvoimakustannuksilla järjetön hinta ei siis selity.
Toivottavasti joku noillakin hinnoilla ostaa. Luulisi olevan kannattamattomampaa kasvattaa marjat homehtumaan, kuin myydä kohtuuhinnalla. - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Eli kuten todettua, niin ei siinä mitään säästä. Pienen säästön voi saada, jos asuu jonkun tilan vieressä, eikä ko. tila ole vielä tuotteistanut mansikanpoimintaa. Työvoimakustannuksilla järjetön hinta ei siis selity.
Toivottavasti joku noillakin hinnoilla ostaa. Luulisi olevan kannattamattomampaa kasvattaa marjat homehtumaan, kuin myydä kohtuuhinnalla.Itse ostin yhden purkin, kun siskoni halusi mansikkakakun. Enempää en osta, ainakaan kotimaista, jollei hinta putoa ja kunnolla. Täytyy siirtyä näissäkin ulkomaisiin, kun suomalainen tuottaja hinnoittelee itsensä pihalle.
Toisaalta, jos on edes parveke, jossa voi muutamaa mansikantainta kasvatella, niin niillä saa jo hyvin kesän herkuteltua. - Anonyymi00021
Anonyymi00018 kirjoitti:
Eli kuten todettua, niin ei siinä mitään säästä. Pienen säästön voi saada, jos asuu jonkun tilan vieressä, eikä ko. tila ole vielä tuotteistanut mansikanpoimintaa. Työvoimakustannuksilla järjetön hinta ei siis selity.
Toivottavasti joku noillakin hinnoilla ostaa. Luulisi olevan kannattamattomampaa kasvattaa marjat homehtumaan, kuin myydä kohtuuhinnalla.Ei tosiaan kauheasti säästä, mutta Suomessa kaikki on kallista, joren harva asia täällä on varsinaisesti edullista.
Halvalla saattaa päästä, jos on mahdollisuus itse viljellä mansikkaa omalla pihallaan, mutta me joilla tällaista mahdollisuutta ei ole, joudumme venyttämään kukkaronnyörejä. En tunne mansikan viljelyn kustannusrakennetta juurikaan, mutta uskoisin, että sillä on joka tapauksessa hyvin vaikeaa rikastua edes näillä mansikanhinnoilla.
Aletheias - Anonyymi00022
No onko pakko ostaa noin paljon eli ostaa vaikka 10 mansikkaa eiks siin jo ole riittämiin ettei tuu mansikkakuumetta eli ostaa paril eurol mansikoita ja lopuilla vaikka grillistä hamburilaisen tai ostaa grilli tai uunimakkaraa ja kutsuu jonkun miehen niitä syömään eli yhdessä teette ja syötte makkaraa ja rahaakin vielä jäis huomiseen ruokaan
- Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
No onko pakko ostaa noin paljon eli ostaa vaikka 10 mansikkaa eiks siin jo ole riittämiin ettei tuu mansikkakuumetta eli ostaa paril eurol mansikoita ja lopuilla vaikka grillistä hamburilaisen tai ostaa grilli tai uunimakkaraa ja kutsuu jonkun miehen niitä syömään eli yhdessä teette ja syötte makkaraa ja rahaakin vielä jäis huomiseen ruokaan
On pakko ostaa niin paljon, kun teki mieli mansikkaa. Ei mansikkakuumetta ole olemassakaan, mutta tietysti mistä tahansa voi tulla huonoa oloa, jos liikaa ahmii.
Nuo mansikat kestävät hyvänä pari päivää ja saan syötyä niitä eri muodoissa esim puuron päällä, kreikkalaisen jugurtin kera tai ihan sellaisenaan. Pystyn ihan ongelmitta syömään tuon määrän, siihen mitään miestä tarvitse 😁
Aletheias - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
On pakko ostaa niin paljon, kun teki mieli mansikkaa. Ei mansikkakuumetta ole olemassakaan, mutta tietysti mistä tahansa voi tulla huonoa oloa, jos liikaa ahmii.
Nuo mansikat kestävät hyvänä pari päivää ja saan syötyä niitä eri muodoissa esim puuron päällä, kreikkalaisen jugurtin kera tai ihan sellaisenaan. Pystyn ihan ongelmitta syömään tuon määrän, siihen mitään miestä tarvitse 😁
AletheiasKyllä on jos liikaa mansikkaa syö ja eikö parempaa olis esim uunimakkaraa lautaselle ja sinappia ja kahvikupponen ja vie ne olkkariin ja syö ne tv tä katsellen
- Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
On pakko ostaa niin paljon, kun teki mieli mansikkaa. Ei mansikkakuumetta ole olemassakaan, mutta tietysti mistä tahansa voi tulla huonoa oloa, jos liikaa ahmii.
Nuo mansikat kestävät hyvänä pari päivää ja saan syötyä niitä eri muodoissa esim puuron päällä, kreikkalaisen jugurtin kera tai ihan sellaisenaan. Pystyn ihan ongelmitta syömään tuon määrän, siihen mitään miestä tarvitse 😁
AletheiasJa jos laatikko mansikkaa maksaa 45 euroa niin ostaa 45 eurolla ennemmin mansikka viinereitä ja kahvin tai teen kanssa maistuu ja saa samalla mansikka kiintiön täyteen ja munkkejakin voi ostaa
- Anonyymi00030
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ja jos laatikko mansikkaa maksaa 45 euroa niin ostaa 45 eurolla ennemmin mansikka viinereitä ja kahvin tai teen kanssa maistuu ja saa samalla mansikka kiintiön täyteen ja munkkejakin voi ostaa
Vielä halvemmaksi tulee, kun ostat pakan sokeria ja kaadat siitä suoraan suuhusi. Jos kaipaat rasvaa sekaan. niin lusikalla voipaketista suuhun sokerin kera ja sekotat suussa.
- Anonyymi00013
Maksikka litra kalliimpaa kuin bensiini ohoh...
Joo suosiolla jää mansikat ostamatta, bensalitra on halvempi ja hyödyllisempi kuin mansikkalitra.
Ja mansikan makuiset karkitkin halvempia eikä tule sotkua, roskia. Manskoita on omia, mutta mistä niitä keltasia vadelmia siis lakkoja saa? Oikeita vadelmia mulla on kans, siis punasii!
- Anonyymi00028
Hih. Pitää suksia suolle. Siellä hillaa.
Mutta kandee merkitä reitti, ettet katoa ja sitten niitä tunnisteita...vaaleatukkainen, sinisilmäinen, normaalivartaloinen ja keskimittainen.
Vilma - Anonyymi00029
Ne maksaa sitten jo niin paljon, että pitää olla ihan oikeaakin kultaa, jos haluaa ämpärillisen. Toisaalta ovat esim. mansikoihin nähden niin veemäisiä poimittavia, että hinnan kyllä ymmärtää
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051170
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116988- 125906
- 91739
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 72483