Onko miehillä ja naisilla eri huumorin taju ja jos on niin kumman huumori puree sinuun paremmin eli ymmärrät paremmin
Onko huumorintajuissa eroja
34
205
Vastaukset
- Anonyymi00001
Naisten huumorintajua ei ”välttämättä” aina tunnisteta huumoriksi ja naisten nk trollottelu se vasta vaikea laji onkin. Trollaaminen ei aina muuten tarkoita mitään äärimmäistä, vaan esim vallalla olevien käsitysten ja tunkkaisten asenteiden kurmottamista. Oon tosi sori, en
- Anonyymi00002
Juu, suurin osa tämän palstan huumorista on yksinkertaista 🤣 räkänauruemojia.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Juu, suurin osa tämän palstan huumorista on yksinkertaista 🤣 räkänauruemojia.
Koskee etenkin sinun teennäistä hekottelua naisena esiintyen, koska itsetuntosi on täysi nolla ja performoit naissukupuolta itseäsi tyhmemmäksi. Yksinkertaiset heikkoitsetuntoiset ostaa älyvapaita esityksiäsi. Kiitos kun ”kysyit”. TT
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Koskee etenkin sinun teennäistä hekottelua naisena esiintyen, koska itsetuntosi on täysi nolla ja performoit naissukupuolta itseäsi tyhmemmäksi. Yksinkertaiset heikkoitsetuntoiset ostaa älyvapaita esityksiäsi. Kiitos kun ”kysyit”. TT
Tartuit hyvin provoon trolli, 10 + 🪝
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Tartuit hyvin provoon trolli, 10 🪝
Ei, vaa minä käytin sinua aasiensiltana gubbe
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei, vaa minä käytin sinua aasiensiltana gubbe
Meinasin kirjoittaa jotain provoivampaa, mutten viittinyt. ❄️
- Anonyymi00007
Sukupuolten huumorissa ei ole eroa. Eri paikoissa on erilaista huumoria. Eri persoonien kesken huumori on erilaista. Joka paikkaan huumori ei sovi.
Tilannetajun pitäisi kertoa milloin huumoripläjäys tarkoittaakin:
Huomio, olen idiootti!
Huomio, haluan olla ilkeä!
Huomio, minä en osaa käytöstapoja!
Huomio, minäminäminä!
xLiner- Anonyymi00008
Juurikin näin. Huumori ei ole loukkaavaa, alentavaa tai toiselle nauramista ja nolaamista. Hyvä huumori on sellaista, jolle voidaan yhdessä nauraa.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Juurikin näin. Huumori ei ole loukkaavaa, alentavaa tai toiselle nauramista ja nolaamista. Hyvä huumori on sellaista, jolle voidaan yhdessä nauraa.
Niin, ei esim naisille katkerien vajaamielisten ukkojen väkinäistä hekottelua toistensa upeille sekä kekseliäille vitseille
- Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
Niin, ei esim naisille katkerien vajaamielisten ukkojen väkinäistä hekottelua toistensa upeille sekä kekseliäille vitseille
Tai pään sukomisille ohi mennen huudellen mutta sitäkään ei uskalleta tehdä päin naamaa ns. Teennäinen naurunremakka posket suhareilla hyllyen ei Vakuuta
- Anonyymi00010
Olen osittain samaa mieltä.
t. Jasu Isomasu - Anonyymi00011
"Ei ole olemassa huumoria. On vain loukkaavia ja halventavia puheita".
Feminisitinen, vihreä, vasemmistilainen, naispoliitikko.
Arvatkaa kuka? - Anonyymi00012
Ihmisyksilöiden huumorintajussa on paljon eroa. Sukupuolten välillä ei mitään selvää eroa ole.
Kaikista asioista pitää löytää huumoria ja mitä ikävämpi asia, niin sitä suuremmalla syyllä.
(uusvakavuuden aika ja puolesta loukkaantuminen ovat huvittava ilmiö)
((patologien huumori lienee rankinta))- Anonyymi00014
"Kaikista asioista pitää löytää huumoria ja mitä ikävämpi asia, niin sitä suuremmalla syyllä."
Samaa mieltä, mutta tilannetaju ja empatia täytyy olla mukana.
xLiner - Anonyymi00015
"Kaikista asioista pitää löytää huumoria ja mitä ikävämpi asia, niin sitä suuremmalla syyllä."
Olen samaa mieltä. Kuitenkin sillä varauksella, että toisen ikäville asioille ei naureskella, eikä niistä huumoria veistellä, ellei hän itse aloita. Ja vaikka aloittaisi, niin silloinkin varovasti.
Antiikin kirjallisuudessa, Raamatussa ja vielä monta vuosisataa uudellakin ajalla, oli huumorin AINOA laji toisen pilkkaaminen.
Esimerkki antiikin Kreikasta: "Leandros mylvii niin, ettei tiedä, puhuuko hän vai pieree." Raamatusta: "Egyptiläisillä miehillä on iso kyrpä kuin aasilla ja siemensyöksy kuin hevosella." Suomennos tyylin mukainen, ei virallisen käännöksen.
Se on nykyäänkin ainoa laji eräässä itäsuomalaisessa maakunnassa, jonka nimeä en turvallisuussyistä rohkene mainita, ja muuallakin Suomessa yleisin. Reilusti yleisin myös näillä palstoin.
Huumori, joka ei pilkkaa toista, on aivan parin kolmen viimeisen vuosisadan ilmiö, mutta edelleen melko harvinainen. En ole havainnut sukupuolittain määrällistä eroa, mutta aihe-ero on. Feministit pilkkaavat miehiä, uussovinistit naisia.Taitaa olla enemmänkin persoonaan liittyvää tuo laatupuoli kuin sukupuoleen, yhtä härskejä on tullut kuultua kummankin puoliskon suusta.
Kyky ymmärtää huumoria on kyllä aika ensisijaista :)Huumorintajussa on eroja, aivan kuten ihmisissäkin. Huumorintaju on hyvin yksilöllistä.
Esim: Itse pidän tilannehuumorista. Se on kokoelma yllättäviä sattumuksia, käsikirjoittamattomia kommelluksia ja /tai hetken oivalluksia.
Kaikki eivät näe tässä mitään hauskaa. Mielestäni juuri hauskoissa tilanteissa ja kommelluksissa on aitoa komiikkaa. Ei mitään väkisin väännettyä ja valmiiksi naurettua massatuotantoa.- Anonyymi00017
Komppaan tuota. Tilannekämmit. Minusta on surullista, jos ihminen osaa nauraa vain toisille.
Ei ole eroa miehen ja naisen huumorintajussa hirveästi.
Vilma Anonyymi00017 kirjoitti:
Komppaan tuota. Tilannekämmit. Minusta on surullista, jos ihminen osaa nauraa vain toisille.
Ei ole eroa miehen ja naisen huumorintajussa hirveästi.
VilmaOn tervettä, että osaa nauraa itselleen ja omille möhläyksilleen.
Noh, eihän näille kömmähdyksille voi olla nauramatta. Tekevälle sattuu kaikenlaista. 😁tosi.typy kirjoitti:
On tervettä, että osaa nauraa itselleen ja omille möhläyksilleen.
Noh, eihän näille kömmähdyksille voi olla nauramatta. Tekevälle sattuu kaikenlaista. 😁"On tervettä, että osaa nauraa itselleen ja omille möhläyksilleen."
Tuo on kyllä tosi, itse asiassa ihan ydintä. 👍Ex-Lukka kirjoitti:
"On tervettä, että osaa nauraa itselleen ja omille möhläyksilleen."
Tuo on kyllä tosi, itse asiassa ihan ydintä. 👍Itseironia on joskus paikallaan. Minkäs sille voi, kun omat fysiikan lakini ovat ainutlaatuisia.
Kun jaksaa nauraa itselleen, viihdykettä on aina riittävästi.
Kun päivän sählinkikiintiö tulee täyteen, voi lohduttautua, huomenna on uusi päivä. 😃
Huumori kukkii omalla tavallaan, itse kullekin. 😁🌺
- Anonyymi00016
Asiaan ei vaikuta, onko nainen vai mies, vaan enimmäkseen se, millaisessa ympäristössä / alueella nainen tai mies on kasvanut. Olen havainnut, että Varsinais-Suomessa on huumorintajuista hyväntuulista porukkaa.
- Anonyymi00019
Ootkohan muualla käynykkään?
- Anonyymi00018
Kuten moni muukin, olen sitä mieltä, ettei huumori ole sukupuolisidonnaista, vaan hyvin vahvasti henkilöstä kiinni. Joidenkin kanssa huumori menee yksiin, toisten kanssa tuntuu että huumori kuivahtaa heti alkuun. On mielenkiintoista, miten nopeasti ihmisestä yleensä näkee, löytyykö yhteistä huumoripohjaa.
Aletheias - Anonyymi00020
Huumorintajuissa on eroa. Juuri katsoin Youtubesta reaktio videon MontyPythonin Graalin maljaan, ja naistubettaja ei tajunnut elokuvaa lainkaan. Oli vain hämmästynyt että mitä halvattua hän katsoo, eikä pitänyt kohtauksista. Hauskimpia elokuvia koko maailmassa.
- Anonyymi00022UUSI
Naisilla ei yleensä ole huumorintajua, ne nauraakin usein väärässä kohdassa komediaa, missä ei ole mitään hauskaa, kun luulevat, että nyt pitää nauraa.
Kyllä on.
Eräs tykkäsi sellaisesta huumorista, joka oli toisen kustannuksella pilailevaa, esim. pränkkejä, kakku naamaan tms. mitä en ole koskaan pitänyt hauskana.
Tästä syystä en tykkää Kummelin Variksista, vaikka Kummelista muuten tykkään. Ehkä se tekee minusta yksinkertaisen huumorin osalta, mutta olkoon niin.- Anonyymi00023UUSI
Tästä tajusinkin, että oma erityisherkkyyteni taitaa vaikuttaa myös huumorintajuuni. Hermostoni on ylivirittynyt, joten tunnen myötätuntokipua. Mutta vastaavasti inhon tunne voi aiheuttaa konkreettisen oksennusreaktion, mitä jotkut voivat pitää loukkaavana. Tämä voisi selittää inhoni kaiken maailman duudsoneita kohtaan, että kanava vaihtuu välittömästi. Niitin iskeminen takapuoleen ei ole hauskaa edes kepposena. MontyPythonit voivat kuitenkin aiheuttaa hysteerisen naurukohtauksen, jolle ei ole loppua, joten täysin huumorintajuton en ole.
Anonyymi00023 kirjoitti:
Tästä tajusinkin, että oma erityisherkkyyteni taitaa vaikuttaa myös huumorintajuuni. Hermostoni on ylivirittynyt, joten tunnen myötätuntokipua. Mutta vastaavasti inhon tunne voi aiheuttaa konkreettisen oksennusreaktion, mitä jotkut voivat pitää loukkaavana. Tämä voisi selittää inhoni kaiken maailman duudsoneita kohtaan, että kanava vaihtuu välittömästi. Niitin iskeminen takapuoleen ei ole hauskaa edes kepposena. MontyPythonit voivat kuitenkin aiheuttaa hysteerisen naurukohtauksen, jolle ei ole loppua, joten täysin huumorintajuton en ole.
Enpä ole ajatellut tuota erityisherkkyyden kannalta, mutta kun mietin, noinhan se varmasti on.
Hyvä tuo niittivertaus. En ole ymmärtänyt pilailua, jossa on jotain vaaroja tai voi mennä vaikka vaatteet pilalle (tuo kakkuhomma).
Toisaalta mut on kasvatettu pelottelemalla, niin silläkin nuo "vaarapilat" on varmaan totally no no.- Anonyymi00026UUSI
Erään taksikuskin kanssa juttusimme huvituksista varsinkin Selviytyjät Suomi -ohjelmasta... niiin vahingonilo se paras ilo on.
- Anonyymi00024UUSI
Itselleni tänään nauroin pitkään. Kipaisin uimakoppiin, jossa huomasin että olin ottanut kodin avaimen mutta jättänyt auton avaimen autoon. Siitä ryntäsin autolle, ettei ehdi kolahtaa lukkoon, virttyneet pikkuhousut ja bikinin yläosa päällä. Olen varma että olisin tehnyt saman vaikka olisin ollut perspaljassa, sen verran säikähdin. Tuore miesystävä katsoi kummissaan juoksuani ja kuulin hänen huutelevan, mikä sulle tuli.
Ja sitten se avain löytyi pukukopista. - Anonyymi00025UUSI
Aamulla kun juo paljon kahvia samalla kun on vielä hieman heräämisvaiheessa...
... saattaa kytkeytyä päälle sellainen pieni ylivirittynyt olotila, vähän hektinenkin olo-mollikka-tilanne...
Orpenlex = OR-po + (minkähän poliitikon nimestä tulee tavu PEN) + a-LEX-ander
Su-san-na PEN-ti-käi-nen <- tuosta voi tulla kun on mukana tuossa julkisuusnimiäkin.
- jooh näinpi.
Nämä ovat itsellenikin tehtäviä, koska tietokone tekee, en tiedä vastauksia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761715
- 108977
- 87834
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19663- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;191453- 26439