Miksi mun ei anneta unohtaa?

Ja toisaalta ei sitten myöskään ko. henkilöt ole valmiita selvittämään asioita muuta kautta. Munattomia kun ovat.

Viittaan nyt kirjoittamiseen ikävässä vuosina 2023-2024 ja siihen, kun olin ihastunut varattuun ihmiseen omaa eroani työstäessäni.

Kirjoittaisin tämän sinne, mutta kommentointi estetään ja kommentit poistetaan välittömästi ylläpidon toimesta.

Minusta kohtuutonta ristiinnaulita vuosi toisensa jälkeen, varsinkaan, kun sivusuhdetta ei ole ollut.

Olisi helpompaa ymmärtää, jos olisin oikeasti ollut sivusuhteessa ko. henkilön kanssa.

Mitäpä sinkut tuumaa tähän?

57

410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselläni tulee vain persoonallisuushäiriöt mieleen. Muuta en ole keksinyt syyksi. Koska asioita ei selvästi haluta selvittää, mutta on mukava aina sopivin väliajoin käydä aukomassa päätä johonkin kommentteihin. Enkä puhu nyt trollaamisesta.

• Anonyymi00012

Niin tämä psykedeelinen naisena esiintyminen ja elämänmyönteisten stoorien rakentaminen ei tietenkään ole apsetä trollausta

• Anonyymi00012 kirjoitti:

Niin tämä psykedeelinen naisena esiintyminen ja elämänmyönteisten stoorien rakentaminen ei tietenkään ole apsetä trollausta

Emme paljon erehtyne, kun pidämme sinua salaliittouskoisena trollina.

• rennosti.m kirjoitti:

Emme paljon erehtyne, kun pidämme sinua salaliittouskoisena trollina.

Juuri näin.

• Anonyymi00001

Toivon sinulle hyviä asioita ja selvyyttä menneisiin. Tsemppiä!

• Kiitos paljon, sitä minäkin toivon.

• Anonyymi00002
        Mu5tasydän kirjoitti:

Kiitos paljon, sitä minäkin toivon.

Mitä selvennystä kaipaat? Ole hiljaa ja lopeta tänne kirjoittaminen on ainut selvennys tähän hätään. Eikä varmaan toista tule.

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Mitä selvennystä kaipaat? Ole hiljaa ja lopeta tänne kirjoittaminen on ainut selvennys tähän hätään. Eikä varmaan toista tule.

Sinut minä tunnistan jo aggressiivisesta kirjoitustyylistä. Enkä vaivaudu tämän enempää sinulle kommentoimaan. Huomasin vain aika nopeasti, että aloit sylkemään myrkkyäsi muihinkin ketjuihin.

• Anonyymi00014
        Mu5tasydän kirjoitti:

Sinut minä tunnistan jo aggressiivisesta kirjoitustyylistä. Enkä vaivaudu tämän enempää sinulle kommentoimaan. Huomasin vain aika nopeasti, että aloit sylkemään myrkkyäsi muihinkin ketjuihin.

Poison…..

• On täysin ymmärrettävää, että olet vihainen/ loukkaantunut// pettynyt. Sinua on kohdeltu väärin ja loukkaavasti. Vaikka olet itse avatunut kokemuksistasi, se ei oikeuta ketään käyttäytymään halventavasti.

Sinun ei tarvitse vähätellä kokemustasi.

Tunteesi ovat täysin aiheellisia. Tsemppiä sinne!

• Kiitos sulle. Olet aina niin järkevä, että ei voi kuin ihailla. Useita muitakin on, mutta sinä olet yksi järkevistä. 🙂

• Kannattaa muistaa ettei tämä ole todellista elämää, vaan Internetin peräkylän hikinen nurkkaus.

• Totta. Olen kuitenkin sellaisessa elämäntilanteessa, että käsittelen vanhoja traumoja tullakseni ehjemmäksi ja paremmaksi tyypiksi.

• Kannattaa mennä terapiaan selvittämään traumoja. Suoli24:ssa saat vain pahempia traumoja.

• No joskus on vaan kiva möyhentää ja keskustella asioista. Se yleensä avartaa.

• Mu5tasydän kirjoitti:

No joskus on vaan kiva möyhentää ja keskustella asioista. Se yleensä avartaa.

Mustiksen 🖤asiaa en tunne, mutta minulle on selvinnyt, että sekä hän että tosis ovat tämän palstan ylivoimaisesti taitavimmat ja miellyttävimmät kirjoittajat. Ja mikä parasta, koskaan ei kukaan saa heiltä moskaa silmilleen.

• Anonyymi00018
        rennosti.m kirjoitti:

Mustiksen 🖤asiaa en tunne, mutta minulle on selvinnyt, että sekä hän että tosis ovat tämän palstan ylivoimaisesti taitavimmat ja miellyttävimmät kirjoittajat. Ja mikä parasta, koskaan ei kukaan saa heiltä moskaa silmilleen.

Älä lirkuttele. Ällöä.

• rennosti.m kirjoitti:

Kyllä saa, mutta vain silloin, jos se on kerjättyä. Kiitos kuitenkin mielipiteestä. 🙂

• Mu5tasydän kirjoitti:

No joskus on vaan kiva möyhentää ja keskustella asioista. Se yleensä avartaa.

Eli nautit asian kanssa vellomisesta. Pidä hauskaa :D

• Palstakamu kirjoitti:

Eli nautit asian kanssa vellomisesta. Pidä hauskaa :D

En tarkoittanut niin, vaan teen yleensäkin avauksia mieltä askarruttavista asioista. Joskus ne liippaa omaa elämää, joskus on jotain, mitä on jäänyt matkan varrella haaviin.

• Mu5tasydän kirjoitti:

En tarkoittanut niin, vaan teen yleensäkin avauksia mieltä askarruttavista asioista. Joskus ne liippaa omaa elämää, joskus on jotain, mitä on jäänyt matkan varrella haaviin.

EIkö se ole vähän sama kuin menisi seisomaan yöllä keskelle moottoritietä. Mitä järkeä ottaa tietoisesti turpaan, jos tietää sen sattuvan itseensä.

• Palstakamu kirjoitti:

EIkö se ole vähän sama kuin menisi seisomaan yöllä keskelle moottoritietä. Mitä järkeä ottaa tietoisesti turpaan, jos tietää sen sattuvan itseensä.

No enpä ole ajatellut tuolta kantilta. Äiti opetti aina selvittämään kaikki asiat, mutta kuten olen muissakin kommenteissa todennut, niin olen jo päättänyt nostaa kädet pystyyn ja hyväksyä asian osaksi menneisyyttä. Yksin on paha asioita selvittää.

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

No enpä ole ajatellut tuolta kantilta. Äiti opetti aina selvittämään kaikki asiat, mutta kuten olen muissakin kommenteissa todennut, niin olen jo päättänyt nostaa kädet pystyyn ja hyväksyä asian osaksi menneisyyttä. Yksin on paha asioita selvittää.

Oma äitini sanoi aina, että muita ei voi muuttaa, ainoastaan itseään. Kannattaa opetella olemaan välittämättä muiden mielipiteistä ja kiinnittää enemmän huomiota omiin mielipiteisiin. Muut eivät ole niitä jotka tuomitsevat sinut, sinä olet se joka tuomitsee muut.

Ite kuljen aina keskarit pystyssä ja sanon oman mielipiteeni suoraan mäkättäjille. Jos joku pahoittaa mielensä, niin voi voi.

Tässä tilanteessa haistatat paskat tehokkaimmin, kun et lähde mukaan hömpötykseen.

• Anonyymi00005

Ikävä-palsta ei anna kirjoittaa sinne jaahah aha.

• Anonyymi00008

Kyllä multinikkimiehen, eli naisia ”tuottamuksellisen” typerille esittävän äijän näytelmää minun nähdäkseni ihan hyvin sujuu. T naiselta. Ps jäikö ideasi tai tulkintasi vähän vajaaksi ilmaan roikkumaan, kun ei saanut selvää?

• Anonyymi00006

Ai tuollainen tausta sillä kiusaamisella. Idioottien kanssa on turha yrittää keskustella. Sellainen sanontakin on, että tyhmyyttä vastaan jumalatkin taistelevat turhaan.

Äitivainaa aina sanoi, että älä välitä. Kun valitin kiusaamisesta. Meni kauan ennenkuin ymmärsin mitä se tarkoitti. En ole koskaan ollut sieltä välkymmästä päästä. Tuo on hyvä ohje.

Yhdenkään nettitrollin öyhötys ei ole huomion arvoista. Siispä oikeasti ongelma on sussa itsessäsi. Osuvat johonkin, mikä sulla on korjaamatta.

Mitäpä kenenkään ihastumiset muille kuuluu. Jos se jonkun parisuhdetta häiritsee, niin varmasti osaavat laittaa touhulle stopin.

xLiner

• Niin, siihen lopputulokseen se on tultava, että yksin niitä on mahdoton selvittää.

• Anonyymi00007

Tiedän mikä mustasydämen vaiva se on tämä päälle jäänyt pakkomielle.

Josta on laulukin, joka on: Guns'n'Roses - Bad Obsession
      Paha pakkomielle on tuokin nukkuminenkin, sänky houkuttaa liikaa.

https://www.youtube.com/watch?v=ZeWRkQqUdec

• Anonyymi00013

En tiedä tarkkaan tuon tapauksen taustoja, mutta tietämäni perusteella vaukuttaa siltä, että olisi todellakin jo aika antaa olla.

Ensinnäkin varattuun ihastuminen ei ole mikään kuolemansynti. Eihän se koskaan tietystikään mikään ihannetilanne ole, mutta sitä tapahtuu. Ja toisekseen, jollei ihastuminen edennyt suhteeksi asti ja tilanne on ohi, niin mitä selvitettävää asiassa enää edes on? Jokainen jatkakoon omaa elämäänsä.

En ole kirjoitellut Ikävä-palstalla, mutta siellä vaikuttaa olevan välillä hyvin kummallista menoa, mitä olen joskus kurkannut. Sinuna siis jättäisin asian sikseen enkä kommentoisi enää mihinkään asiaa koskevaan. Sinun ei todellakaan tarvitse enää kärsiä jostain tällaisesta.

Aletheias

• Ei Mustiksella 🖤tietenkään ole perusteltua syytä kamaloitua, mut jos kiusaaminen kamaloittaa, ei sille mitään mahda. Siitä on vain pakko puhua ja huokaista välillä helpotuksesta.

• Anonyymi00015
        rennosti.m kirjoitti:

Ei Mustiksella 🖤tietenkään ole perusteltua syytä kamaloitua, mut jos kiusaaminen kamaloittaa, ei sille mitään mahda. Siitä on vain pakko puhua ja huokaista välillä helpotuksesta.

Ikävä-palsta sanoo näin:

Jos olet estetty se tarkoittaa että sinusta ja ikävistä teoistasi ollaan tietoisia eikä sinua päästetä enää tuhoamaan toisen elämää.

• Anonyymi00017
        rennosti.m kirjoitti:

Ei Mustiksella 🖤tietenkään ole perusteltua syytä kamaloitua, mut jos kiusaaminen kamaloittaa, ei sille mitään mahda. Siitä on vain pakko puhua ja huokaista välillä helpotuksesta.

Tietenkin asiasta saa puhua, jos se mieltä edelleen kuormittaa. Lähinnä tarkoitin sitä, että Mustiksen kannattaisi antaa ikävien kommenttien olla eikä ainakaan lähteä mukaan mihinkään vääntöön, kun vaikuttaa siltä, että kyse on enemmänkin kiusaamisesta kuin siitä, että yritettäisiin aidosti keskustella asiasta.

Edelleen kommentoin tätä tietämättä yksityiskohtia.

Aletheias

• Siinä ei ole mitään vikaa, jos ihastuu varattuun. Mutta jos se varattu vastaa tunteisiin, niin se on sen varatun ongelma. Tosin yleensä pelissä polttaa kummatkin osapuolet näppinsä.

• Anonyymi00017 kirjoitti:

Tietenkin asiasta saa puhua, jos se mieltä edelleen kuormittaa. Lähinnä tarkoitin sitä, että Mustiksen kannattaisi antaa ikävien kommenttien olla eikä ainakaan lähteä mukaan mihinkään vääntöön, kun vaikuttaa siltä, että kyse on enemmänkin kiusaamisesta kuin siitä, että yritettäisiin aidosti keskustella asiasta.

Edelleen kommentoin tätä tietämättä yksityiskohtia.

Aletheias

Lupaan, että nostan kädet pystyyn lopullisesti. Tämä aloitus on jo varmasti tavoittanut ko. henkilöt ja sähköpostini on edelleen kovin hiljainen. Jotkut asiat pitää vaan hyväksyä osaksi kasvua ja antaa olla.

• Anonyymi00015 kirjoitti:

Ikävä-palsta sanoo näin:

Jos olet estetty se tarkoittaa että sinusta ja ikävistä teoistasi ollaan tietoisia eikä sinua päästetä enää tuhoamaan toisen elämää.

Niin että miten se menikään... Kuka tuhosi kenenkin elämän... Ihan eri asia joku palstakirjoittelu vs. oikea elämä. Ja sitä minä en unohda, vaikka palstahommat unohdan kyllä.

• Anonyymi00024
        Palstakamu kirjoitti:

Siinä ei ole mitään vikaa, jos ihastuu varattuun. Mutta jos se varattu vastaa tunteisiin, niin se on sen varatun ongelma. Tosin yleensä pelissä polttaa kummatkin osapuolet näppinsä.

Jokainen on vastuussa omasta suhteestaan, se on selvä. Silti on moraalisestikin fiksumpaa pysytellä lähtökohtaisesti kauempana varatuista.

Kuten sanoit, usein siinä polttaa näppinsä molemmat ja pahimmassa tapauksessa lopputulos on hyvinkin raadollinen, kun edessä saattaa olla kahden perheen rikkoontuminen ja monta särkynyttä sydäntä.

Aletheias

• Anonyymi00025
        Mu5tasydän kirjoitti:

Lupaan, että nostan kädet pystyyn lopullisesti. Tämä aloitus on jo varmasti tavoittanut ko. henkilöt ja sähköpostini on edelleen kovin hiljainen. Jotkut asiat pitää vaan hyväksyä osaksi kasvua ja antaa olla.

Kyllä, joskus kannattaa vain antaa olla. Joskus jopa sellaisissa tilanteissa, kun kokee, että on tullut kohdelluksi epäreilusti, voi olla fiksumpaa nostaa kädet pystyyn ja jatkaa vain eteenpäin.

Kaikkeen ei välttämättä saa koskaan selitystä, kaikki asiat eivät välttämättä ikinä loksahda kohdilleen ja joskus se on vaan hyväksyttävä. Jos on tehnyt sen, mitä itse katsoo tilanteessa pystyneensä tekemään, se riittää. Se voi hetken kalvaa, kun tuntee, ettei asialle ole saanut kunnollista päätöstä, mutta ajan myötä se helpottaa.

Aletheias

• Anonyymi00016

Monta vuotta aikaa. Miksi ei voi jo unohtaa? Uusia ihmisiä ja uusi ihastus. Ei ketään voi pakottaa jahnaamaan jotain menneitä.

• Ei niin. *nostaa kädet pystyyn*

• Anonyymi00019

Ihastuminen on ihan luonnollista, olenhan minäkin ihastunut joihinkin palstan kirjoittajiin. Takertuminen on sitten jo huonompi asia jos sitä esiintyisi, siitä ei hyvä koskaan seuraisi.

Ihmiset voivat olla hyvinkin miellyttäviä toisiaan kohtaan, tuntuu täydelliseltä tapaukselta. Silti jokaisella ihmisellä on myös reaalielämä, joka mitoittaa ihmissuhteet ja toiminnot tiettyyn arvojärjestykseen(ihanaa olisi mutta...).

Saako vastakaikua, ja jääkö johonkin vähän kiinni kuin kärpäspaperiin?
      Odottaako enemmän mitä toinen olisi valmis antamaan jne.

Ei ihastuksista tarvitse liian suurta numeroa nostaa. Tulevat ja menevät, "hyvällä onnella" muutaman ihanan yhdessä vietetyn vuoden jälkeenkin:)

AV

• Minähän nimenomaan avasin tuossa, että kun ei anneta unohtaa. Kyse ei ollut siitä ettenkö halua unohtaa. Tyyppi johon olin silloin ihastunut on unohtunut jo aikapäiviä sitten. Mut joo, annan tosiaan olla ja ignooraan kaikki pienetkin ko. tapaukseen liittyvät ilkeilyt.

• Anonyymi00020
        Mu5tasydän kirjoitti:

Minähän nimenomaan avasin tuossa, että kun ei anneta unohtaa. Kyse ei ollut siitä ettenkö halua unohtaa. Tyyppi johon olin silloin ihastunut on unohtunut jo aikapäiviä sitten. Mut joo, annan tosiaan olla ja ignooraan kaikki pienetkin ko. tapaukseen liittyvät ilkeilyt.

Miksi koet viattoman ihastuksen jotenkin vääränä? Onko sinulla uskonnollista taustaa jossa varattuun ihastuminen koetaan syntinä? Täytyy myös olla vallan kummallisia ihmisiä ketkä tällaisesta asiasta kiusaavat.

• Anonyymi00020 kirjoitti:

Miksi koet viattoman ihastuksen jotenkin vääränä? Onko sinulla uskonnollista taustaa jossa varattuun ihastuminen koetaan syntinä? Täytyy myös olla vallan kummallisia ihmisiä ketkä tällaisesta asiasta kiusaavat.

No juu, onhan mulla uskonnollinen tausta. Ikävä on kummallinen paikka. Ei sitä tajua ennen kuin siellä kirjoittaa - ja kun sieltä poistuu.

• Anonyymi00026
        Mu5tasydän kirjoitti:

No juu, onhan mulla uskonnollinen tausta. Ikävä on kummallinen paikka. Ei sitä tajua ennen kuin siellä kirjoittaa - ja kun sieltä poistuu.

Ikävä-palstalla ei ole minusta mitään lukemisen arvoista. Saatika kommentoinnin. Tsemppiä sinulle eteenpäin menemiseksi.🌼

• Anonyymi00021

No nyt on kyllä tympeää loiskiehuntaa, phhhhh.

• Anonyymi00022

Mussun mussun.

• Anonyymi00023

Jotkut ihmiset tuntuu olevan sadisteja ja kylvää suolaa haavoihin vittumaisuuttaan. Helppo sanoa, juu mutta koita jättää niin paljon kun suinkin heidät omaan paskaansa rypemään. Älä anna tyydytystä niille ottamalla kolhuja, ole edes olevinaan teflonia. Oot ihana ja kaikki tekee virheitä, vain kusipäät kiusaa niillä. ❤️

Haliruttaus. 🤗

J a s u

• UUSI

Nooh.. ihan enstexi sä et tietoisesti valinnut,että nyt ihastun varattuun vaan niin kävi.
      Tuhat ja yksi kertaa ovat ihmiset vain ihastuneet toisiinsa ja se ei katso sitä onko toinen varattu vaiko vapaa.

Ihastuminen on täysin luonnollinen tunne ja sitä tunnetta ei saisi vetää lokaan. Ne jotka syyllistävät taihi kiusaavat sinua täysin luonnollisesta asiasta, tekevät sitä saavuttaakseen jotakin. Se, mitä se on, en tiedä mutta turhaa kuvitella, että kukaan sinua kiusanneista kasvattaisi yhtäkkiä selkärangan ja ottaisi vastuun kirjoittamisistaan.

Arvosteleminen on helppoa. Kuka tahansa pystyy vetämään toisen kölin ali, mutta vain ilkeät ihmiset todella tekevät sen. Fiksut pitävät mielipiteensä ominaan jos ei satu toinen miellyttämään.

Älä sä vällää noista menneistä, olet varmaankin kohde juurikin siksi, kun kiusaajasi saavat sinut kierroksille. Se saa heidät hyrisemään, kun otat kierroksia. Saavat haluamansa. Reaktion.

• Anonyymi00027
        UUSI

Kuka uskoo tällaista?

• Anonyymi00028
      UUSI

Unohduksen kaipuu on vallannut mielen.

• Anonyymi00029
      UUSI

Relaa vaan ja unohda menneet. Mitään selvittämistä ei tarvita (vaikka olisit ollut suhteessa varatun kanssa saati kun et ole.)

- Sheena

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      97
      1615
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1083
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      420
      1031
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      166
      952
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      782
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      126
      762
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      698
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      79
      680
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      655
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      651
    Aihe