Miksi tupakka tuoksuu hyvälle?

Anonyymi-ap

En ole polttanut aikoihin, kuin satunnaisesti humalassa. Naapuri oli ulkona ja savutteli. Teki mieli jäädä vain nuuhkuttelemaan siihen naaman eteen.

Ehkäpä tupakanhimo ei mene ikinä kokonaan ohi? Toki aikoinaan käytin nuuskaakin ja nykyään se ällöttää. Ettan oli käyttämäni merkki. Kerroin vain jos joku harkitsee aloittamista. Ainahan sen voi lopettaa ellei maistu...

>Simiti<

40

118

Vastaukset 40

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä olen ollut yli kymmenen vuotta polttamatta ja ajoittain vieläkin himot jyllää. Satunnaisesti vieläkin tupakansavu tuoksuu hyvälle. Mutta on silkkaa typeryyttä antaa niille haluille periksi kun on jo päässyt koko hommasta eroon.
      Lopettaminen ei ole helppoa ja paras tapa lopettaa tupakan polttaminen on olla aloittamatta sitä.

• Anonyymi00001

Muistan kun kesäiltana edesmennyt naapuri poltti piippua, niin sellainen suklaalle tuoksuva savu leijaili tyynessä kesäillassa.
      Myös Camel tupakkaa naapuri poltti ja sekin tuoksui hyvälle.

• Minä olen päättänyt, etten enää koskaan koske tupakkaan. Sitä ei vaan voi hallita, että vain vähän välillä polttaisi. Se karkaa aina käsistä. Suu ja keuhkosyövät kun ovat hyvin kivuliaita ja mieluummin lähden jollakin muulla tavalla.

Näen kyllä usein tupakoinnista unta. Viime yönä unessa hiippailin salaa rappukäytävään tupakalle. Juuri kun sain tuapakan sytytettyä se tippui portaiden alle. Lähdin sitä sieltä konttaamaan, mutta se oli tippunut vesilätäkköön. Yritin sitä vielä paniikissa imeä, mutta eihän siitä saanut yhtään henkosta.

• Anonyymi00002

Hyvällehän tuo tuoksuu vaikka polttamatta olen ollut 20v. Mikäli 10-20 metrin päässä joku tupruttelee, haistan sen kyllä.

• Niin he sanovat, että jos on joskus polttanut, niin sitä on kuin ajokoira vainun perässä - mitä tulee tupakansavuun.

• Anonyymi00003

Mä en ymmärrä, sekoitatteko piippitupakkaan? Vanhan postitalon kulmilla ennen tuoksui. Se hävisi niiden automaattien myötä.

• Anonyymi00004

Logistiikka ei ole tuonut muuta kuin mahorkkaa. Sillä hävisi terva suomenmaasta. Haisette ihan värkille. Muttette taxwärkille. Sekin hävisi.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Logistiikka ei ole tuonut muuta kuin mahorkkaa. Sillä hävisi terva suomenmaasta. Haisette ihan värkille. Muttette taxwärkille. Sekin hävisi.

Pilvensiintämiin pelkkää sterilisointia ja sillä taivaaseen. Tekopyhät.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ei oo rauhanpiippuu semmoinen piippu vaan crack-piippu. Se on eri piippu. Ahdas. Joulupukinkin hävititte.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ei oo rauhanpiippuu semmoinen piippu vaan crack-piippu. Se on eri piippu. Ahdas. Joulupukinkin hävititte.

Haistelkaa vaan rihlauksianne rauhassa. Papankin pyssyn veitte. Tohelot!

• Anonyymi00008

• Anonyymi00010

• Anonyymi00011

• Anonyymi00012

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Paikallinen johtajuus ollut täälläkään kunniassa pitkään aikaan.

Saati että niitä olisi kasvanutkaan 50:een vuoteen..

• Anonyymi00034
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Umpijuntti

• Anonyymi00009

En ole koskaan polttanut. Lapsuudessa vaari poltti piippua, tuoksui todella hyvälle. Samoin on, kun joku polttaa ulkosalla ja tuoksu tulee lähelle, varsinkin talvella kunnon pakkaskelillä.

• Anonyymi00014

Ei kaljusta (honeytrap) ei tilistä (lahjukset) vaan hajusta.

• Anonyymi00015

Haju on siitä kummallinen se ei jätä jälkiä kuin koiralle mutta vainu toimii ihmiselläkin tiedostamatta.

• Anonyymi00016

Mä lähden imppaamaan sitrusta vetäkää te eri-keepperiä.

• Anonyymi00017

Sinappipullot lähti grilleistä ihme että meni sulki nekin. Tuotannot on kaksipiippuinen-juttu sanoi mummokin.

• Anonyymi00018

Ryöstöä kanavaan siis edunvalvonta on 0:n luokkaa.

• Anonyymi00019

Jollain tietyillä johdannaisilla saisi varmaan ruutijäämiä kaikkien väylään jumittaisi koko koneen.

• Anonyymi00020

Sydänkuviot on autismikirjoa. Kehittää alzheimirin ne johdannaiset.

• Anonyymi00021

Joku pyyhkii ihan urakalla muistijälkiä ja haluaa ne jumiin. Kaappaat koko lammasperheen toimeentuloineen.

• Anonyymi00022

niimpä kuin joku Klan-pussitupakka, piippu.

mutta miten jännittävä peli illalla kolumbia veitsi pmiten pystyvä hakkaamaan tuo kolumbian erittäin rankan keskikentä, pitäisi ryhmittymä ottaa 1-8-1

• Anonyymi00023
    • Anonyymi00024
    • Anonyymi00025

Galaksijoukonkin te onnistuitte hävittämään. Se oli siellä aiemmin.

• Anonyymi00026

Sieluttomat.

• Anonyymi00027

Mätisäkkien valtakunta.

• Anonyymi00028
    • Anonyymi00029

Tupakka on yksi niistä hajusta, jotka minun nenäni kokee vastenmieliseksi. Minulle tulee jopa huono olo, jos on kovin vahva tupakanhaju tai sitä joutuu haistelemaan pidempään. Tämän takia en pystyisi myöskään olemaan suhteessa tupakotsijan kanssa.

Olen aika hajuherkkä ja tietyt hajut osuu hajuhermoon jytymmin kuin toiset. Tupakka, mädäntyneen haju, jokin vahva kemikaali (esim. monet huuhteluaineet, vahvat pesuaineet), kalaisat hajut kuten silli tai silakka, vanha hiki.. Ei vaan pysty.

Siivoan kotini ja pesen vaatteeni hajusteettomilla pesuaineilla. Ainoat hajut tulevat joistain kosmetiikan tuoksuista (esim juuri käytetty shampoo saattaa hetken tuoksua kylppärissä) ja harvakseltaan saatan polttaa myrkytöntä tuoksukynttilää, jossa on jokin kevyt tuoksu. Muutoin haluan pitää kotini mahdollisimman tuoksuttomana.

Aletheias

• Anonyymi00032

Sinappisilli ja silakka on maailman parhaita. Sulla on nenä ihan vinossa. Olisi hirmuista olla kuvailemasi hajuherkkä.

>Simiti<

• Anonyymi00035
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Sinappisilli ja silakka on maailman parhaita. Sulla on nenä ihan vinossa. Olisi hirmuista olla kuvailemasi hajuherkkä.

>Simiti<

Minulla on kyllä ihan suora nenä 😊

Pidän hyvistä tuoksuista, mihin kalan tuoksu ei mielestäni lukeudu. Hyciä tuoksuja ovat esim. metsä sateen jälkeen, kukkien tuoksu, lempeä vanilja.. puhtaan miehen tuoksu.

Ei tämä ole lainkaan hirmuista. Pysyttelen vain kauempana epämiellyttäviksi kokemistani hajuista.

Aletheias

• Googlen AI: "Ehdollinen refleksi (kutsutaan myös ehtorefleksiksi tai opituksi refleksiksi) on opittu reaktio, joka syntyy, kun neutraali ärsyke ja synnynnäinen ärsyke yhdistetään toistuvasti. Klassisessa ehdollistumisessa, jonka venäläistutkija Ivan Pavlov todisti kuuluisilla koirakokeillaan, opitusta ärsykkeestä tulee automaattinen laukaisija. Esimerkiksi ruoka laukaisee syljenerityksen, mutta kun ruokaan yhdistetään toistuvasti kellonsoitto, pelkkä kellonsoitto saa aikaan saman reaktion."

• Anonyymi00031

Vanhoja sanontoja vanha tupakoitsija voi koskaan sanoa täydellä varmuudella lopettaneensa ihan sama kuin alkoholisti ei voi sanoa olevansa absolutisti alkaa jopa helpommin uudelleen riippuen kuinka tuoreessa muistissa on mihin helpotti

• Totta puhut. Minäkin ole nikotinisti ja alkoholisti, jo useita vuosiakymmeniä kuivilla molemmista, mutta silti koko ajan tekee mieli. Varma ei voi koskaan olla, ettei sorru uudestaan. Edetään vain päivä kerrallaan.

• Anonyymi00033

Mitä vielä, tupakka haisee pahalle.

- Sheena

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      812
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      750
    3. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      576
    4. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      63
      548
    5. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      546
    6. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      45
      533
    7. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      66
      526
    8. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      517
    9. Jos se onkin niin

Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se
      Ikävä
      27
      512
    10. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      24
      511
    Aihe