Varsiselleristä herkullista keittoa

Anonyymi-ap

https://tunnelmallisiamakuja.com/2018/12/10/varsisellerikeitto-joka-ei-maistu-varsisellerilta/
Enpä olisi koskaan uskonut, että kasviksista saa näin herkullista, maukasta
ja täyttävää kasviskeittoa.
Kaappiin oli jäänyt varsiselleriä ja ajattelin, että mitä siitä voisi tehdä, ei roskiinkaan viitsisi heittää, joten tein siitä varsisellerikeittoa ja olen tehnyt sen jälkeen useita kertoja, niin maukasta, täyteläistä ja hyvänmakusita siitä on tullut, ainakin omaan makuuni.
En olisi koskaan uskonut, kuinka hyvää kasviskeitto voi olla, kun vertaa siihen
parjattuun lapsuuden kesäkeittoon, joka ei monekaan mielestä ole kovin herkullsita.

En ole noudattanut ohjetta orjallisesti, vaan olen laittanut koko purkin kookosmaitoa tuon 2dl sijaan, eikä se ole ollut liikaa.
Kookosmaidon tialla voi käyttää ruokakermaa tai lisätä sitä vaikka on
käyttänyt kookosmaitoa.
Perunaa olen laittanut myös vähän enemmän, kuin ohjeessa.
Olen laittanut lisäksi pari porkkanaa, vaikkei ohjeessa porkkanaa mainita.
En ole käyttänyt tuoretta persijaa, vaan kuivattua, vähän mustapippuria ja rakuuna sopii myös tuohon keittoon.
Vimeksi lisäsin koskenlaskia savuporo sulatejuustoa keiton soseuttamisen jälkeen.
Ketsuppi sopii myös keiton kanssa erinomaisesti ja vaalea leipä juuston kanssa.
Ehdottomasti paras kasvis sosekeitto ikinä.

3

<50

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varsiselleri on aivan loistava umamin maun antaja. Selleriä käytetään juuri sen vuoksi luomutuotteissa korvaamaan natriumglutamaattia. Tosiasiassa sellerissä on ihan samaa natriumglutamaattia.

Cajun ja Lousianan creolekeittiössä varsiselleri on yksi osa pyhää kolminaisuutta, holy trinityä, joka koostuu varsiselleristä, sipulista ja vihreästä paprikasta. Siitä saadaan herkullinen kasvisliemi samaan tapaan kuin Suomalaisista keittojuureksista. Kannattaa kokeilla ja hienoa, että aloittaja on löytänyt varsisellerin hyvän maun.

• Anonyymi00001

Täytyypä kokeilla Cajun ja Lousianan creokeittiön reseptejä.
        Cajun keittiöstä tulee minulle aina mielikuva sellaisesta puisen höyrylaivan pienestä tiikipuisesta keittiöstä.
        Varsiselleri antaa keitolle täyteläisen maun.

• Anonyymi00001 kirjoitti:

Täytyypä kokeilla Cajun ja Lousianan creokeittiön reseptejä.
        Cajun keittiöstä tulee minulle aina mielikuva sellaisesta puisen höyrylaivan pienestä tiikipuisesta keittiöstä.
        Varsiselleri antaa keitolle täyteläisen maun.

"Cajun keittiöstä tulee minulle aina mielikuva sellaisesta puisen höyrylaivan pienestä tiikipuisesta keittiöstä."

Minulle tulee mieleen Cajun -keittiöstä sellainen vähän tulinen ja mausteinen, mutta samalla runsas ja tuhti, herkullinen maku. Ihan niin kuin Suomessakin saadaan hyvästä lihakeitosta keittojuureksilla tai hernekeitosta hyvällä savulihalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      130
      842
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      43
      619
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      21
      558
    4. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      525
    5. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      110
      523
    6. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      512
    7. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      33
      461
    8. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      38
      447
    9. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      433
    10. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      22
      397
    Aihe