Kaunein musiikkimuistosi?

68

391

Vastaukset 68

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kukaan taida palstailla tähän aikaan perjantaina. Ite makaan kebu-salaattiähkyssä kotona, festarit pauhaa taustalla.

• Anonyymi00001
      • Haha, aika hyvä. Lauloitko koskaan kenellekään noin? 😄

• Anonyymi00002
        Mu5tasydän kirjoitti:

Haha, aika hyvä. Lauloitko koskaan kenellekään noin? 😄

Eräs nainen/tyttö lauloi tätä minulle :))
        Valitettavasti minulla ei ollut ihan sitä tarjota.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Eräs nainen/tyttö lauloi tätä minulle :))
        Valitettavasti minulla ei ollut ihan sitä tarjota.

-keinovaginamies-

Ai, hän oli naisiin päin kallellaan?

• Anonyymi00003
        Mu5tasydän kirjoitti:

Ai, hän oli naisiin päin kallellaan?

No, tuntui hänelle miehenalkukin kelpaavan.
        En ole tuon jälkeen tavannut, että kenen kanssa lie heilastellut. Ehkä kävi kaikki? Siinähän on tuplamahdollisuudet onnistua :))

-keinovaginamies-

• Mu5tasydän
        Anonyymi00003 kirjoitti:

No, tuntui hänelle miehenalkukin kelpaavan.
        En ole tuon jälkeen tavannut, että kenen kanssa lie heilastellut. Ehkä kävi kaikki? Siinähän on tuplamahdollisuudet onnistua :))

-keinovaginamies-

No joo, totta. 🙂

• Tanssikesä oli myös yksi elämäni parhaista kesistä ja sieltä roikkuu mukana Tieston 10:35, Ella Henderson ja kumppanit REACT sekä Alan Walkerin Hero. En jaksa linkittää.

• Näitä taitaa olla kyllä useampikin, vähän erilaisissa tilanteissa ja tunnelmissa.

Yksi kesäinen reissu Elimäellä, likelle sata vuotta sitten, olikohan meitä viitisentoista, hiukan hajaantuneina pitkin tiluksia. Osa keskellä pihaa, nuotiolla, höpöttämässä musiikin säestyksellä, auringon jo hiljalleen noustessa. Äänilaitteisto pukkasi sitten Juicen Norjalaisen villapaidan ilmoille ja aamuyön kosteudessa yhtäkkiä kaikki olivat nuotiolla yhteislaulussa. Siinä älistiin sitten muitakin biisejä ja laitettiin äkkiseltään sauna uudelleen kuumaksi ja saunottiin pitkälle aamuun.

Toinen keissi oli toisenlaisella kesäisellä reissulla, telttailen jossain Hangon suunnalla, seitsemän untuvaposkisen kaveruksen porukalla. Siinä yöllä nuotiolla hieman maistissa istuttiin, parannettiin maailmaa ja kuunneltiin musiikkia. Oltiin puhuttu sen ikäisten mittapuulla isojakin asioita ja kun yhteistä taivalta oli mittarissa enemmän kuin erikseen, niin oltiinhan siinä jonkinlaisen veljeyden äärellä. Sitten kun Bon Jovin Blood on blood pärähti soimaan, niin kaikki hiljenivät ja vain katselivat toisiaan, kaikki kuitenkin tiesi mistä biisissä jodlataan. Biisin loputtua otettiin ryhmähali ja todettiin että jep, biisin mukaan mennään.

Muitakin olisi, mutta aika eri tavalla ja niitä on hankalampi pukea sanoiksi niin, että joku toinenkin ymmärtäisi, niin jääkööt pölyttymään vain oman mieleni syövereihin.

• Fiilistelin mukana, ihania muistoja!

• Anonyymi00013

• Anonyymi00022
        randombypasser kirjoitti:

Aamen

Tiedätkö, tai muistatko edes mitä hetkeä tarkoitin?

• Anonyymi00022 kirjoitti:

Tiedätkö, tai muistatko edes mitä hetkeä tarkoitin?

En, koska en tiedä kuka olet. Mutta mulla on omat isot hetkeni tuon biisin tiimoilta, niin siksi aamen. Ja voihan joku niistä hetkistä olla sinuunkin liittyvä, mutta hiukan vaikea sanoa, koska anonyymi.

• Anonyymi00023
        randombypasser kirjoitti:

En, koska en tiedä kuka olet. Mutta mulla on omat isot hetkeni tuon biisin tiimoilta, niin siksi aamen. Ja voihan joku niistä hetkistä olla sinuunkin liittyvä, mutta hiukan vaikea sanoa, koska anonyymi.

Niin oon anonyymi. En sano enempää kuin et sä linkitit tuon mulle joskus. Ja jonkun toisenkin silloin. 🩷🤗💗

• Anonyymi00023 kirjoitti:

Niin oon anonyymi. En sano enempää kuin et sä linkitit tuon mulle joskus. Ja jonkun toisenkin silloin. 🩷🤗💗

Etäisesti muista linkityksen, mutta en sen tarkemmin. Loistava biisi, sopii joskus harvoin linkattavaksi, erityisissä tilanteissa.

• Anonyymi00004
    • Mulla soi Mitsun radiosta sama Tehosekoittimen biisi vuonna 2012, kun tulin treffeiltä. Lopulta olin 16vrk yhdessä kyseisen 13v tytön kanssa, mutta tämä oli 6 vuotta ennen kun karistin poikuuteni sen musliminaisen kanssa. Oli hän ehkä enemmän pikkusisko mitä mulla ei ole koskaan ollut, ja sama toisinpäin että mä olin hänelle jonkinlainen isovelihahmo.

Toinen voisi olla joskus vuonna 2015-2017 kun sen hetken paras ystäväni (noin 70v mies) ja mä käytiin kilpailevassa firmassa eli Oili Jalosella ja hänen vanhan auton radiosta tuli Stevie Ray Vaughanin The House Is Rocking. Äijä ajoi kolmoskoppaista Golfia kuin Ouninpohjassa takatukka hulmuten ja musta nahkatakki päällä, ja mä istuin pelkääjän paikalla.

Mutta näistä enemmän siinä mun kirjassa joka on työn alla.

• Tulee varmasti tapahtumarikas kirja.

• Anonyymi00005

Mä kuuntelin tuota biisiä ja se soi päässäni läheiseni kuoltua ja olin viemässä kynttilää yömyöhäsellä muistohaudalke muiden kynttilöiden joukkoon.
      Yhdistän tämän häneen ja menetykseen, kun yössä yksin vaeltaa...suuri suru.
      Vilma

• Ha, just eilen todettiin yhdessä tyttären kanssa kun festareiden esiintyjälistaa selailtiin menneiltä vuosilta että on tullut nähtyä aika liuta kuuluisuuksia.
      Monen kohdalla tuli todettua että "kato, oon mä tuonkin nähnyt, sääli etten muista tuostakaan mitään" 😂...ne ulkoiset tekijät juu.

Onko siis yllätys tämän epilogin jälkeen jos sinne muistiin ei ole jäänyt kauheasti musiikillisesti leimaantuneita muistikuvia 😄

Pari silti löytyy, vahvasti tunteita herättäneitä...ei välttämättä syvällisesti.
      Metallica / Whiplash -86 Pihtipudas
      https://www.youtube.com/watch?v=beWvPkYHaic&list=RDbeWvPkYHaic&start_radio=1

Red Hot Chili Peppers kappale, luultavasti Mothers Milk levyltä. En muista nimeä enää. Eräässä kipaleessa on kohta missä sängynjouset narisivat vahvasti syystä tai toisesta ja...ajoitus oli kohdallaan :)

• Juu, nuo bändimuistot tai artistien lähelle pääseminen ovat ihan omaa luokkaansa. 🙂

• Anonyymi00006
      • No niin, hajosiko auto matkalla lopullisesti?

• Anonyymi00012
        Mu5tasydän kirjoitti:

No niin, hajosiko auto matkalla lopullisesti?

Ei hajonnut. Hyvä puoli oli siinä, että toisen englantilaisen auton moottorin kansi sopi siihen ja taas mentiin. Ostin sitten toisen samanlaisen, mutta neliovisen ja myin pois reissuauton. Samana syksynä näin sen yhdellä parkkipaikalla ja oikeanpuoleisen takapyörän tuonta oli pettänyt. Katsastuksesta oli alta vuoden. Se toki oli katsastusmiehen entinen auto ja kaverinsa varmaan katsastanut.

• Anonyymi00012 kirjoitti:

Ei hajonnut. Hyvä puoli oli siinä, että toisen englantilaisen auton moottorin kansi sopi siihen ja taas mentiin. Ostin sitten toisen samanlaisen, mutta neliovisen ja myin pois reissuauton. Samana syksynä näin sen yhdellä parkkipaikalla ja oikeanpuoleisen takapyörän tuonta oli pettänyt. Katsastuksesta oli alta vuoden. Se toki oli katsastusmiehen entinen auto ja kaverinsa varmaan katsastanut.

No hyvä, että oli onnistunut reissu.

• Ei mulla ole montaakaan sellaista hetkeä elämässä mihin liittyisi mikään musiikki tai musiikki solisteineen. Enemmänkin kaikki musiikki liittyy mun omaan sielunmaisemaan, kuin muihin elollisiin. Saan säväreitä enimmäkseen oman pääni sisällä käymistä tuntemuksista.

Kaikki mihin liittyy muut ihmiset, eläimet ja luonto, tapahtumat on niin hetkessä, että niihin riittää se kun osaa napatahetken ja muidostaa siihen tunteen.

Mutta tyttärille monikossa antaisin biisin jota ajatella. Ei oikein osaa ajatella muitakaan, jollei osaa ajatella itseään.

Halestorm.

https://youtu.be/tNKER-rLtKw?si=M3bAbYUnaCi8K57w

• Koskettavat sanat biisissä.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Koskettavat sanat biisissä.

Ne on siinä määrin juuri sitä, koskettavat kun niihin sisältyy totuus. Minkä moni tyttö kohtaa ja kokee kantapään kautta.
        Vanhana on hyvä jo sanoa, älä tee kuten minä tein, tee kuten neuvon ja vältyt ehkä samoilta murheilta.

Murheilta ei kukaan säästy, jos elää. Mutta niistä voi aina ottaa oppia. Ja kannattaa ottaa.

• Anonyymi00007
      • Jaahas. No kylläpä me nyt ollaan pskoja tyyppejä. Mut sehän ei sinänsä uutta ole, jos palstalta kysytään.

• Sinulla on hyvä musiikkimuisti ja kysyy kykyä osata olla läsnä, kun noin monta linkkasit.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Sinulla on hyvä musiikkimuisti ja kysyy kykyä osata olla läsnä, kun noin monta linkkasit.

Mustis🖤, kiitos!

On näköjään poistettu, mutta kerroin sinulle kommentissani, että ei kysellä palstan trollien mielipidettä, silkkaa ilkeyttä. Poistettiin ehkä siksi, että kuvasin trolleja melko realistisesti.

Vaikka en olekaan aina kanssasi samaa mieltä, mielestäni olet palstan kaiken asiallisempi ja miellyttävempi kirjoittaja.🙂

Ja terveisiä lähettää sulle myös Kyöpeli, vaiksei oo ees olemassa, mut ei se sitä kuulemma olleskaan haittaa. Soon näes ihan tyytyväinen virtuaalisuuteen.👻

• rennosti.m kirjoitti:

Mustis🖤, kiitos!

On näköjään poistettu, mutta kerroin sinulle kommentissani, että ei kysellä palstan trollien mielipidettä, silkkaa ilkeyttä. Poistettiin ehkä siksi, että kuvasin trolleja melko realistisesti.

Vaikka en olekaan aina kanssasi samaa mieltä, mielestäni olet palstan kaiken asiallisempi ja miellyttävempi kirjoittaja.🙂

Ja terveisiä lähettää sulle myös Kyöpeli, vaiksei oo ees olemassa, mut ei se sitä kuulemma olleskaan haittaa. Soon näes ihan tyytyväinen virtuaalisuuteen.👻

Kiitos, olipa kivasti sanottu. Terveisiä myös kyöpelille. :)

• Mu5tasydän kirjoitti:

Kiitos, olipa kivasti sanottu. Terveisiä myös kyöpelille. :)

Määkin haluun lähettää sulle niinku terkkui!

• Anonyymi00008

Ootko nähny aloituksen, minkä tein sinulle? Jos et, etsi se. Pike

• En. Missä aloitus on? Hain omalla nikillå ja uusin oli joku ikävän pska. Joku kuulema narsku äijä siellä jauhaa.

• Anonyymi00014
        Mu5tasydän kirjoitti:

En. Missä aloitus on? Hain omalla nikillå ja uusin oli joku ikävän pska. Joku kuulema narsku äijä siellä jauhaa.

Tällä otsikolla oli

Mu5tasydämelle kysymys

Oli vielä oliko se eilen, mutta näköjään on poistettu. Pike

Kysyin siinä, että vieläkö sinua kiusataan.

• Anonyymi00014 kirjoitti:

Tällä otsikolla oli

Mu5tasydämelle kysymys

Oli vielä oliko se eilen, mutta näköjään on poistettu. Pike

Kysyin siinä, että vieläkö sinua kiusataan.

Noh, en pääse kirjoittamaan siellä ikävässä ollenkaan. Kommentti poistuu reaaliajassa.

Yritin vain jossain vaiheessa taas selvittää asioita, mutta olen jo päättänyt ja nostanut kädet pystyyn.

Tämä pisti eilen silmään. Ei hajuakaan mistä on kysymys.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/19457520/olen-onnellinen-s-mies

Täällä on vakkaritrollit, jotka yrittää murtaa. Mutta niin ne yrittää muitakin, että sinänsä ei eroa.

• Anonyymi00015
        Mu5tasydän kirjoitti:

Noh, en pääse kirjoittamaan siellä ikävässä ollenkaan. Kommentti poistuu reaaliajassa.

Yritin vain jossain vaiheessa taas selvittää asioita, mutta olen jo päättänyt ja nostanut kädet pystyyn.

Tämä pisti eilen silmään. Ei hajuakaan mistä on kysymys.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/19457520/olen-onnellinen-s-mies

Täällä on vakkaritrollit, jotka yrittää murtaa. Mutta niin ne yrittää muitakin, että sinänsä ei eroa.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/19462024/mu5tasydamelle-kysymys

Tuo. Pike

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/19462024/mu5tasydamelle-kysymys

Tuo. Pike

Eikä löydy haulla, mutta tuon kautta löytyy. Pike

• Anonyymi00009

No ehkä tämä:

Biisi tulee tässä:

https://youtu.be/_muCIWD1Py8?is=WgKByWBWNBxnPiZC

Mä tykkäsin heti biisistä ja hengitin siitä...

Kunnes erosin rakkaasta naisesta ja koin biisin niin, että olen kuu, ilman auringonvaloa, kun hän menee pois ja olen johonkin rakkauteen/rakkauteen toiseen ihmiseen niin jumissa... aloin inhota biisiä. Se kuullosti kirosanalta, pahalta, vaikka rakastin biisiä...

Kerroin siiyä ystävälleni. Hän sanoi, että olrn ymmärtänyt biisin väärin... ei mun aurinko ole kukaan nainen, vaan mun lapset. Niistähän aina puhun ja heitä minä suojelen/varjelen ja lykin eteenpäin. ☺️

Tää on siksi mun elämäni biisihetki. 🥰

• Anonyymi00010

• Anonyymi00011

• Kyllä, lapset saavat aikaan voimakkaita biisimuistoja.

• Kauniisti kirjoitit myös.

• Anonyymi00016

Kirkonpolttoheviä kuuntelin, sinua mies ajattelin

• Anonyymi00018

Häähuntu päässä, mutta et tullut. Räjäytin postilaatikon. Lisäys lämpeneekö hönöt

• Se oli joku klassisen musiikin huilukonsertto, en tiedä nimeä, mutta se melodia syöpyi minuun.
      Olin silloin aikasta heikossa hapessa kun sen kuulin ekaa kertaa, ja se jotenkin lohdutti.

• Musiikki voi olla joskus terapeuttisempaa kuin itse terapia.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Musiikki voi olla joskus terapeuttisempaa kuin itse terapia.

En tiedä mitään musiikista, olen sen suhteen hyvin myöhäisherännäinenkin, mutta lähes aina kotona soi jonkinlainen musiikki. Omassa kodissani siis. Nyt soi waltz of solitude tuubista, klassista.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

En tiedä mitään musiikista, olen sen suhteen hyvin myöhäisherännäinenkin, mutta lähes aina kotona soi jonkinlainen musiikki. Omassa kodissani siis. Nyt soi waltz of solitude tuubista, klassista.

Ei kai siitä tarvitse tietää, riittää, että nauttii.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Ei kai siitä tarvitse tietää, riittää, että nauttii.

Olen tässä junassa matkalla pujiksen luo ja kuuntelin tuubista rentottavaa musiikkia ja sieltä pämähti tuo minulle niin merkityksellinen melodia

https://youtu.be/fVVt5cGKNgY?is=d0HTe1v4gE0RCCid

Se on Claire de lune.

• Oli kuuma kesä, kun odotin kaksosia. Kaipasin helppoa ja miellyttävää tapaa rentoutua. Siinä kaiken härdellin keskellä hoksasin, että vastaus löytyy klassisesta musiikkista. 🤔💡🎶

~ Chopin - Nocturne op.9 No.2 ~
      https://youtu.be/9E6b3swbnWg?si=jCG4kIS7ieMo1_B6

• Loistava valinta. Klassinen tosiaan rauhoittaa eikä jää liikaa sanoja kelaamaan.

• Anonyymi00019

Se, kun isäni kanssa soitettiin äidin ja isän 60-vuotishääpäivänä äidille Akselin ja Elinan häävalssi. Siinä oli jotain. Siinä oli kaikki. Pike

• Oli varmasti koskettavaa. Elämän mittainen matka kulminoitui tuollaiseen hetkeen.

• Anonyymi00020
        Mu5tasydän kirjoitti:

Oli varmasti koskettavaa. Elämän mittainen matka kulminoitui tuollaiseen hetkeen.

Oli koskettava herkkä hetki. Vieraatkin olivat ihan myytyjä. Isäni kanssa suunniteltiin äidille ylläriksi ja harjoiteltiin aina, kun äiti oli jossain käymässä. Pike

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Oli koskettava herkkä hetki. Vieraatkin olivat ihan myytyjä. Isäni kanssa suunniteltiin äidille ylläriksi ja harjoiteltiin aina, kun äiti oli jossain käymässä. Pike

Samaiseen juhlapäivään tein juutuupiin soittolistan. Siinä oli enimmäkseen Mattia ja Teppoa, äiti kun tykkäsi niitten musiikista ja soitti cd:ltä usein isälle niitä kipaleita. Yks suosikki oli Pidä itsestäsi huolta, jos lähden täältä ennen sua.

No, sittemminhän kävi niin, että palstalla alettiin herjaamaan tämän takia. Olettaen, että ne ovat mun lemppareita.

Mutta tosiaan olivat yli 60 vuotta avioliitossa ja sieltähän sitä minäkin sain oppini, että jos ollaan yhden kanssa, silloin ollaan yhden kanssa. Opin myös, ettei erimielisyyksien takia olla heti eroamassa. Myös sen, että on annettava tilaa toisen omille jutuille. Omaa aikaa. Toisella se oli pilkkireissut, toisella kerhot jne.

Noihin vuosiin mahtuu paljon biisejä. Niitä, joissa on ihmisen elämä. Pike

• Anonyymi00024

Kauneimpia musiikkimuistoja on niin paljon, ettei päivä riitä niiden muistelemiseen/kirjaamiseen.

Muutaman mainitakseni lapsuudesta: Paranoid ja California Dreamin, Seasons in the Sun/Päivät kuin unta.

Ehkä olen poikkeus tässäkin.. mutta helluntaiseurakunnan pyhäkouluveisuut ja rippikoulussa lauletut laulut (tietääkö joku lauletaanko rippikoulussa enää?) tekivät lähtemättömän vaikutuksen.

- Sheena

• Ai, sinullakin on helluntaiseurakunnan tausta. Muistan hyvin pyhäkoulun ja varsinkin kesäleirit kauniissa pienessä maalaiskylässä.

• Anonyymi00025

Sanon tämän kesän kauneimman. Juoksin meren rantaa pitkin Espanjassa ja rannalla kyhättiin stagea Espanjan mahdollisia jalkapallon voitonjuhlia varten ja tämä kappale soi siellä paahteessa merituulen vilvoittaessa https://youtu.be/Jq_c-1owliQ Oli ihana reissu!

-Thinksy

• Kuulostaa kivalta muistolta.

• Anonyymi00026

Mikä soi taustalla silloin, kun heidät laitettiin alulle?

• Nyt soi Spotifyssä Coktail bar / Dinner Lounge -lista. Oikein leppoista musiikkia, saksofonilla säestettynä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      164
      1673
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      150
      1278
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      217
      922
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      867
    5. 55
      766
    6. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      63
      737
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      725
    8. 88
      676
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      197
      629
    10. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      592
    Aihe