S24-Raamattupalstalle – infoa käyttäjille (20.7.2026)
S24 Raamattukeskustelu: tässä keskusteluiden sisältö?
1. Raamattupalstasta on tehty herjaamisen tunkio!
-------------------------------------------------
Kuten useimmat tällä palstalla asioivat tietävät, tästä palstasta on tekemällä tehty irvokas herjaamisen ja pilkkaamisen ”tunkio”. Koskien apostoli Paavalia.
Paavali on Raamatun henkilö, ja siltä osin hänestä voi ja saa keskustella. Mutta miten?
Suomi24 ylläpito ei ole tarkoittanut, että vapaata keskustelumahdollisuutta käytetään väärin.
Jopa niin räikeällä tavalla, että tämä ”Paavali-parjaaja” pilaa ja sotkee lähes kaikki aloitukset sillä disinformaatiolla, jota on syytänyt tälle palstalle, vuosikausien ajan.
Ja tätä ennen häiriköi eräällä toisella S24 palstalla. Hirveillä teksteillä. Paavalista. Kooste pilkkateksteistä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19335406/haluatko-lukea-paavali-herjoja-2024https://keskustelu.suomi24.fi/t/19335406/haluatko-lukea-paavali-herjoja-2024
Eli, tässä on kysessä:
• palstakiusaaminen
• palstahäiriköinti
• palstan väärinkäyttö.
Kyseessä ei ole ”raamattukeskustelu”. Häiriköitsijä tuo palstalle Raamatun ulkopuolista aineistoa, iljettäviä herjoja Paavalista. Sekä kaikkea asiatonta sepitettä. Kroonisesti. Jatkuvalla tulvalla. Tekstejä, joista ei mitään dokumentteja tai faktoja.
Tämä häiriköinti on suunnattu tarkoituksella niihin Aloituksiin, joissa on tarkoitus asialliseen dialogiin, debattiin, keskusteluun.
2. Tuore esimerkki
------------------
Julkistin tänään Paavali-sarjaan liittyvän Aloituksen. Kului muutama minuutti.
Kun olin lisäämässä siihen jatko-osaa, se oli kadonnut kuin taikatempulla! Otin uusiksi, update. Se tuli julki. URL-osoite ehti näkyi. Kului korkeintaan 5 minuuttia, ja sekin KATOSI.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19474273/paavali--vainoaja---miten--(20-7-2026)
Pahus. Sivua ei löytynyt.
Otin yhteyttä ylläpitoon: Palaute. Ilmoitin kiusanteosta. Kului reilun tunnin verran ja Aloitus oli palautettu. Tiesin että se ei ollut sääntöjen eikä Suomen Lakien vastainen. Ylläpidon manuaalinen tarkastus totesi tietysti samaa.
Nyt? Sen perästä, kun ylläpito palautti aloituksen, siihen ilmestyi kuin ”pommituksen” tyyliin 11 klp viestejä. Paavali-herjaa, valheita, törkeyksiä. Koko aloituksen loppuosa on täynnä tuota sanasaastetta. On täysi syy otaksua, että asialla on
A) sama tyyppi, joka 2 x koetti sabotoida pois sitä Aloitusta, ja
B) aloitti häiriköinnin luonteisen ”viestipommituksen” kun Aloitus sittenkin tuli palstalle!
Koska tämä kiusanteko ei ollut suinkaan ensimmäinen. Pahempaakin sabotaasia on näkynyt. Erästäkin aloitusta: Suomen etsikkoaikaa koskevaa, veivattiin pois 3-4 kertaa. Kunnes Ylläpito sen palautti. Ei sääntöjen rikkomista…
3. Tämä ei ole mikään henkilökohtainen valitusvirsi…
Totean, ettei tämä kirjoitus tarkoita, että valittaisin henkilökohtaisella tasolla, tai syystä! Itsellä on erinomaiset mahdollisuudet kirjoittaa, toimia, palvella lukuisilla (omilla) verkkosivuillani, YouTubessa jne. Ovet ovat avoimet. Mutta ei ole mitään ”kieltolakia” etteikö voisi asioida myös tällaisella!
Tässä on kyseessä kattava palstan käyttäjiä koskeva häiriköinti. Kun ihmiset tahtovat lukea jonkun Osikon alla olevaa asiaa. Sitten se pusketaan TÄYTEEN kommentteja. Joiden tarkoitus ei ole keskustelu, vaan ketjun pilaaminen. Osallistujien häiriköinti.
Ja, tämä on Suomi24 sääntöjen vastaista. Tyyppi, joka tätä pääasiassa harjoittaa, ei piittaa pätkääkään siitä, mitä ”säännöt” lausuu…
Itsellä ei ole mitään ajatustakaan, että olisin kuin jokin ”vakiokaluste” (!) tällä foorumilla! Pysyvä pönttö, jota jotkut hampaat irvessä ovat puskemassa pois! Sättien, ja ärräpäitä päästellen:
• ”Älä taas kirjoita niitä typeriä aloituksia! Ei kukaan niitä lue...”
Kiitos ei! Juuri meneillään oleva sävellystyöni ”tuotantokausi” odottaa kovasti astumista mukavampiin sfääreihin! Liikennemerkissä näkyy - toinen tie – vihreä valo! Joten? On todettava tässä ja nyt, että fonttien jonossa lukee – epilogi.
Eli, kiitos seurasta ja kaikesta!
LOPUKSI
Koska kyse on palstan yleisestä asiasta, häiriöstä, osoitan ja lähetän tämän saman tekstin S24 ylläpidolle. Tiedoksi. En itseni, vaan toisten ja palstan yleisen asian syystä!
Raamattupalstalle - Raamattukeskustelun sisältö? (20.7.2026)
65
91
Vastaukset 65
- Anonyymi00001
Koitapas nyt kasata itsesi. Ja toipua, ja etsiä se järki sieltä tunnesyövereistä, ennen kuin se upottaa sinut kokonaan.
- Anonyymi00002
Ja lopeta julistaminen. Tämä on keskustelupalsta.
- Anonyymi00003
Ei ole mitään kasaamista. Järki pelittää. Mutta kiva kun ITSE Paljasti laatusi?
Eli - saako sinut pistää kiusaajien listoille? - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Eli - saako sinut pistää kiusaajien listoille?Onko mielestäsi normaalijärkistä toivotella muita saatanan haltuun kuritettavaksi, kuten kirjoitat?
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Onko mielestäsi normaalijärkistä toivotella muita saatanan haltuun kuritettavaksi, kuten kirjoitat?
Lisäystä - tunne on aina VAIN ihmisen oma kokemus, sitä ei KOSKAAN aiheta kukaan toinen. On tieteellisesti myös todistettu.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Lisäystä - tunne on aina VAIN ihmisen oma kokemus, sitä ei KOSKAAN aiheta kukaan toinen. On tieteellisesti myös todistettu.
Samoin - aina - ihminen on vastuussa vain itse omista tunteistaan, niistä ei voi/pidä syyttää ketään muuta.
- Anonyymi00007
Anonyymi00003 kirjoitti:
Eli - saako sinut pistää kiusaajien listoille?Et luultavasti ymmärrä myöskään, että tässä kuvaat omaa tunnetilaasi kirjoitukseeni, joka ei ole balanssissa itse tapahtuman kanssa?
- Anonyymi00008
Anonyymi00002 kirjoitti:
Sorry? Unohdit että tämä on keskustelupalsta.
Jossa KIRJOITETAAN.
Tekstejä.
Joku kirjoittaa pari sanaa pilkkaamista.
Toiset asiaa. Kuka mitenkin?
Jotkut vain SOLVAA ja pilkkaa!
Suomi24 ylläpidon rajat ovat 5000 merkkiä / per yksi sivu.
Eikä säännöissä ole sanottu.. siis mitä?
Sellaista mitä sinä nyt yrität.
Ylläpito on se suveeeeni taho, jolla yksinoikeus ja kompetenssi lausua.
Ja, kun sekin aloitus, joka tänään sabotoitiin jopa KAKSI kertaa pois!
Ja ylläpito sen palautti. Niin mitä se todistaa?
Se ei ollut sääntöjen vastainen.
Vaikka siinä oli 3 eri jatko-osaa. MIkään niistä ey ylittänyt 5000 merkin rajaa.
Mutta, herääkin vainu? Taidat kuulua kiusantekijöiden kerhoon?
Nytkin koetat käskyttää: Lopeta...
Oijoi! Tätä olet tehnyt vuosia. ... mutta...
Unohdit täysin ettei sinulla ole pilkunkaan vertaa valtaa käskyttää! - Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Et luultavasti ymmärrä myöskään, että tässä kuvaat omaa tunnetilaasi kirjoitukseeni, joka ei ole balanssissa itse tapahtuman kanssa?
Myötätuntoni on sinun puolella, mutta aiheutat itse itsellesi ongelmia, jos lopputulos vahingoittaa tunnetasolla selviämisen kokemustasi, mikä on ihmisen kaikista tärkein tunne.
- Anonyymi00011
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ette vain sattumoisin ollut ja ole se tyyppi, joka vimmoissaan yriti poistaa tuon aloituksen? Oot niin kova komentamaan: LOPETA! - Anonyymi00012
Anonyymi00002 kirjoitti:
Tuliko kovasti kohti ja osui?
- Anonyymi00013
Anonyymi00002 kirjoitti:
Nyt? Sen perästä, kun ylläpito palautti aloituksen, siihen ilmestyi kuin ”pommituksen” tyyliin 11 klp viestejä. Paavali-herjaa, valheita, törkeyksiä. Koko aloituksen loppuosa on täynnä tuota sanasaastetta. On täysi syy otaksua, että asialla on
A) sama tyyppi, joka 2 x koetti sabotoida pois sitä Aloitusta, ja
B) aloitti häiriköinnin luonteisen ”viestipommituksen” kun Aloitus sittenkin tuli palstalle!
Ja, nyt sama tyyppi tuli äkkiä komentamaan. Lopeta.... - Anonyymi00014
Anonyymi00005 kirjoitti:
Yrittäkö tuo tiedemiestäkin esitttää? Voi voi.
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Yrittäkö tuo tiedemiestäkin esitttää? Voi voi.
En minä esitä, vaan olen
- Anonyymi00017
Anonyymi00004 kirjoitti:
Onko mielestäsi normaalijärkistä toivotella muita saatanan haltuun kuritettavaksi, kuten kirjoitat?
Paavali kirjoitti, 1 Tim 1:18-2, näin
"Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun,
- säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.
Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi. "
-----------------------------
Väitätkö kaiken muun Paavali-pilkkaamisesti lisäksi, että Paavali ei ole "normaalijärkinen".
No se nyt puuttuikin Paavali-herjoen sarjasta! - Anonyymi00018
Anonyymi00007 kirjoitti:
Et luultavasti ymmärrä myöskään, että tässä kuvaat omaa tunnetilaasi kirjoitukseeni, joka ei ole balanssissa itse tapahtuman kanssa?
Koeta rauhoittua. On ihmisiä jotka pysyvä balansissa:
Tunteet, järki, tahto --- On opittu. - Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
Koeta rauhoittua. On ihmisiä jotka pysyvä balansissa:
Tunteet, järki, tahto --- On opittu.Nykyaikana siinä on valtavasti säätelyongelmia.
- Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
Nykyaikana siinä on valtavasti säätelyongelmia.
Jos olisi opittu, ei olisi murhia raivopäiten.
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Jos olisi opittu, ei olisi murhia raivopäiten.
Maailman suurin henkilökohtainen tragedia ihmiselle, joka tämän hallinnan menetti.
- Anonyymi00024
Anonyymi00017 kirjoitti:
Paavali kirjoitti, 1 Tim 1:18-2, näin
"Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun,
- säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.
Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi. "
-----------------------------
Väitätkö kaiken muun Paavali-pilkkaamisesti lisäksi, että Paavali ei ole "normaalijärkinen".
No se nyt puuttuikin Paavali-herjoen sarjasta!Jos tekee sitä pahaa mitä vihaa, eikä pysty olemaan tekemättä, kuten Paavali kertoo, en katso sitä normaalijärkiseksi minkään mittapuun mukaan
- Anonyymi00025
Anonyymi00006 kirjoitti:
Samoin - aina - ihminen on vastuussa vain itse omista tunteistaan, niistä ei voi/pidä syyttää ketään muuta.
No mikä ongelma tuollakin on?
Eihä'n tämä ole mikään tunne-foorumi!
Aloitus oli ASIAA.
Oikein konkreettista asiaa.
Palstakiusaamisesta.
Palstan väärinkäytöstä, muun muassa Paavalin herjaamiseen!
Ei se kuulu lainkaan minkään "tunnetason" asiaan.
ASIAA se oli ja on.
Jos se sitten "kolahti" joidenkin tunnetasolle, ei pidä sotkea. - Anonyymi00026
Anonyymi00009 kirjoitti:
Myötätuntoni on sinun puolella, mutta aiheutat itse itsellesi ongelmia, jos lopputulos vahingoittaa tunnetasolla selviämisen kokemustasi, mikä on ihmisen kaikista tärkein tunne.
Mitään myötätuntoa eivät kaikki eti eivätkä tarvitse. Kaikilla ei ole ongelmia.
Ei pidä luulla, kun ei tiedä.
Aloitus KOSKEE tämän palstan yleistä, tunnettua ongelmaa.Palstan pilaamista Paavali-herjoilla-
Se on palstan julkine ongelma.
Ei sen, joka siitä nostaa infoa.
Koeta palata suhteellisuuden tasolle.
JK: En varmasti ole AINOA, joka tätä palstan iljettävää Paavali-saastetetta vastustaa.
Mutta katsokaas - tilastollisesti on vain - hm- harvoja jotka uskaltaa ÄÄNEEN sanoa!
Ja sitten----
No, on palstalla joka päivä otsikoita, aloituksia - joissa protestia Paavalin pilkkaamisesta.
Et siis ole nähnyt, lukenut`? - Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
Jos tekee sitä pahaa mitä vihaa, eikä pysty olemaan tekemättä, kuten Paavali kertoo, en katso sitä normaalijärkiseksi minkään mittapuun mukaan
Tämä "pystyä olemaan tekemättä" kertoo jostakin jatkuvasta toiminnasta.
- Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Tämä "pystyä olemaan tekemättä" kertoo jostakin jatkuvasta toiminnasta.
Ja on aika voimakas ilmaisu sanoa, että jopa "pahaa mitä vihaa".
- Anonyymi00036
Anonyymi00024 kirjoitti:
Jos tekee sitä pahaa mitä vihaa, eikä pysty olemaan tekemättä, kuten Paavali kertoo, en katso sitä normaalijärkiseksi minkään mittapuun mukaan
Paavali esitti, että syntinen - synnin orja - on voimaton auttamaan itseään. Ei orja voi omia kahleitaan avata.
Addiktio. Aina vain sortuu, kuin alkoholisti!
Sitä Paavali tarkoitti, ei itseään vaikka käytti sellaisia sanoja. - Anonyymi00042
Anonyymi00036 kirjoitti:
Paavali esitti, että syntinen - synnin orja - on voimaton auttamaan itseään. Ei orja voi omia kahleitaan avata.
Addiktio. Aina vain sortuu, kuin alkoholisti!
Sitä Paavali tarkoitti, ei itseään vaikka käytti sellaisia sanoja.Juuri näin.
- Anonyymi00044
Anonyymi00015 kirjoitti:
En minä esitä, vaan olen
Älä viitsi naurattaa. harhoissa moni on jopa itse Jeesus, ai vian tiedemies---
- Anonyymi00063
aloitus selvää asiaa...
- Anonyymi00068
Anonyymi00012 kirjoitti:
Tuliko kovasti kohti ja osui?
Taisipa niin.
- Anonyymi00069
Anonyymi00008 kirjoitti:
Sorry? Unohdit että tämä on keskustelupalsta.
Jossa KIRJOITETAAN.
Tekstejä.
Joku kirjoittaa pari sanaa pilkkaamista.
Toiset asiaa. Kuka mitenkin?
Jotkut vain SOLVAA ja pilkkaa!
Suomi24 ylläpidon rajat ovat 5000 merkkiä / per yksi sivu.
Eikä säännöissä ole sanottu.. siis mitä?
Sellaista mitä sinä nyt yrität.
Ylläpito on se suveeeeni taho, jolla yksinoikeus ja kompetenssi lausua.
Ja, kun sekin aloitus, joka tänään sabotoitiin jopa KAKSI kertaa pois!
Ja ylläpito sen palautti. Niin mitä se todistaa?
Se ei ollut sääntöjen vastainen.
Vaikka siinä oli 3 eri jatko-osaa. MIkään niistä ey ylittänyt 5000 merkin rajaa.
Mutta, herääkin vainu? Taidat kuulua kiusantekijöiden kerhoon?
Nytkin koetat käskyttää: Lopeta...
Oijoi! Tätä olet tehnyt vuosia. ... mutta...
Unohdit täysin ettei sinulla ole pilkunkaan vertaa valtaa käskyttää!Jeesus pelastaa!
- Anonyymi00010
JOO! onko se niin että ---- tullaan koloista esiin--- kun oikein sattuu kohdalle!!
Miksi nämä kaksi kommentoivat - ja negatiivisesti, hyökkäävästi? Siinäpä se!- Anonyymi00016
Sinun tunnekokemus tuo negatiivisuus.
- Anonyymi00019
Anonyymi00016 kirjoitti:
Sinun tunnekokemus tuo negatiivisuus.
Lisäystä, kiinnostaisi - miten pärjäät live-elämässä?
- Anonyymi00021
Siksi,..
Sehän käy ilmi heti.
Niistä kahdesta kommentista.
Eivät siedä tätä aloittajaa.
On tunnolla sitä ja tätä.
Ja vihaa ja vallanhalua!
Pois, pois tuo akka!
Se ei meidän MIELESTÄ ole sopiva, ei se tänne kuulu...
Liian suolaisia tekstejä
Nähty on.
Vuosikausia.
On koetettu savustaa sitä pois. Kaikin keinoin
Mokoma ei vain usko.
Ei tottele komentoa: LOPETA!
Näin se on mennyt...
Saa kai nauraa? Smile:)) - Anonyymi00037
Anonyymi00019 kirjoitti:
Lisäystä, kiinnostaisi - miten pärjäät live-elämässä?
Kuka ja mitä ja missä.... Outoa juttua! Kuin näkisivät haamuja....
- Anonyymi00043
Anonyymi00037 kirjoitti:
Kuka ja mitä ja missä.... Outoa juttua! Kuin näkisivät haamuja....
Hän näkeekin, mutta ehkä meillä kaikilla on omat haamumme.
- Siitä puhutaankin, että miten esimerkiksi Espanjan Costa del Solilla 'haave' muuttuu nopeasti 'aaveeksi', kun espanjan kielessä ei oikein ole V-kirjainta. Se on vähän ongelmallinen kirjain
- Anonyymi00029
" Se koitra älähtää, johon kalikka kalahtaa."
Tuo taas vahvistui, kun aloituksen perästä
kaksi kommentoijaa lensivät paikalle kuin---hm!
Ja ulina alkoi.
Kertoo että Aloituksen sisältö kolahti? Liian lähelle? Oman nutun sisälle?
Totuus tapahtuneesta -julkiset faktat ...
Ei voinut jäädä piiloon.
Piti kommentoida, lausua.
Ja se kertoo.
Paljon. - Anonyymi00030
Omalta osaltani olen huomannut omia kommenttejani kadonneen vaikka ne on ollut aivan asiallisia mutta ei kuitenkaan jonkun henkilön ajatusmaailmaan sopivia. En vain ole viitsinyt huomauttaa tai kysyä asiasta ylläpidolta päinvastoin asia on huvittanut minua. Siitä tietää, että osui ja upposi. Harhaoppi on harhaoppia ja joku yrittää johdattaa sinne tietoisesti eikä tyhmyyttään ja se on hyvä havainto. Mikä on motiivi se jää arvailujen varaan mutta...
- Anonyymi00039
Ei kukaan jonkun kommentin vuoksi ylläpitoa vaivaa.
Mutta kun joku asiallinen aloitus katoaa kuin
"savu tuuleen" jopa kaksi kertaa peräkkäin.
(Kuten tänään,
Niin on syytä palauttaa asia siten, kuten säännöt ja kirjoitusoikeus on!
Ja tulihan se.
Ylläpito palautti aloituksen palstalle.
Ja sitten se kiukutti niitä, keitä? - Anonyymi00045
Näin minullekin käy koko ajan
- Anonyymi00031
Aloitus oli ja on ASIAA:
Painavaa asiaa.
Ei viihdettä.
Mutta kaikki eivät sitä sulata.
Ne, joilla on tunnonvaivoja.
Kiusaamisesta.
Palstan väärinkäytöstä.
Ja varsinkin? Paavalin herjaamisesta.
Vakavasta synnistä.
Majesteettitason rikoksesta.
Jumalan arvovaltaa vastaan.
Jolla oli valta ja oikeus valita Paavali.
Apostoliksi.
Tämä jatkettu synti: vuosikausien pilkkaaminen, solvaaminen, Paavalin mustamaalaaminen?
Se synti on kasvanut finaaliin.
Syntimitta on kypsynyt.
Jumalan toimenpiteiden asteelle.
Jumala antaa yleensä aikaa. Parannuksentekoon.
Katumukseen.
Mutta Jumalan kärsivällisyydellä on rajansa,
Jumalaa ei sovi kiusata.
Se on lajissaan ihan megaluokan asia.
Kokonaan toinen, kuin palstakiusaaminen, ihmisten jahtaaminen.
Ja se, joka Jumalaa kiusaa? Herjaa hänen palvelijoitaan.
Jatketusti?
Tulee aivan varmasti tien päähän jossa lukee - mitä? - Anonyymi00032
Kyllä.
Kyseessä on palstan ongelma.
Krooninen, pitkään jatkunut.
Sekä akuutti.
Joka päivä uutta Paavali-herjaa! - Anonyymi00033
Kyseessä ei ole ”raamattukeskustelu”. Häiriköitsijä tuo palstalle Raamatun ulkopuolista aineistoa, iljettäviä herjoja Paavalista. Sekä kaikkea asiatonta sepitettä. Kroonisesti. Jatkuvalla tulvalla. Tekstejä, joista ei mitään dokumentteja tai faktoja.
Itseasiassa on hyvin suotavaa tuoda esiin myös Raamatun ulkopuolista aineistoa keskusteluihin mutta siinä yhteydessä olisi hyvä tuoda esiin myös lähde mihin tieto perustuu jotta tiedon oikeellisuus on myös todettavissa eikä kyseessä ole sepitetty tieto. Paavalin osalta on tullut paljon sellaisia totuuksia esiin mille ei ole olemassa mitään tieteellisien arvioinnin kautta suoritettua todennusta lähteen alkuperästä vaan ne on täysin joko itse keksittyjä tai jossakin harhaoppisessa lahkossa saatua opetusta vailla totuutta. Sitä ei tule levittää, mutta jollakin on varmaan pätevä syy ja halu tehdä niin. Itse luotan kyllä lukioiden arviointikykyyn liittyen tarinoiden totutuuden arvioinnin suhteen.- Anonyymi00035
Lukijat eivät vain ymmärrä, että heitä manipuloidaan.
Tämä Paavali-parjaaja tunnetuksi
Suomi24 Hell.palstalla 2021-2024
Kirjoitti nikillä Henki.
Tilanne äityi ja paisui niin överiksi, että sai porttikiellein, nikki pantiin kieltoon.
Sen perästä kaveri ryhtyi tätä palstaa käyttämään pilkkaamisen alustana.
Kaikki vakikäyttäjät tietää.
Paitsi, ettei voi enää sillä nikillä - Henki - kirjoittaa.
Tekee nyt skeidaa anonyyminä.
Kopioi kuukaudesta toiseen SAMOJA tekstejä.
Joita joku toinenkin tuo palstalle.
Röyhkeä kuin mikä!
Hyppii silmille, heittää sontaa päin näköä.. - Anonyymi00047
Iljettäviä herjoja Paavalista raamatun ulkopuolelta 2000 vuotta myöhemmin?!
Onko Seiskapäivää toimittaja nähnyt Paavalin nojailevan toiseen mieheen vähän liian intimisti?
- Anonyymi00034
Tällaista aineistoa on tuotu.
Ole hyvä ja nauti!
Bon apetit!
Paavali-keissiä
..https://keskustelu.suomi24.fi/t/19335406/haluatko-lukea-paavali-herjoja-2024 - Anonyymi00038
Aloittaja, miksi Paavali on sinulle niin tärkeä, teetkö sinäkin sitä pahaa mitä vihaat, kuten Paavali, mutta et pysty olemaan tekemättä?
- Anonyymi00041
Ja jos tässä asiassa teillä/sinulla ei ole Paavali "vertaistukena", niin ei ole ketään, eli Paavali uhka on tätä kautta suoraan uhka sinun omaan identiteettiisi?
Aloittaja, mitä pahaa koet tekeväsi, mitä et haluaisi tehdä? - Anonyymi00046
Miksi kysyt voi typeriä`?
- Anonyymi00048
Anonyymi00041 kirjoitti:
Ja jos tässä asiassa teillä/sinulla ei ole Paavali "vertaistukena", niin ei ole ketään, eli Paavali uhka on tätä kautta suoraan uhka sinun omaan identiteettiisi?
Aloittaja, mitä pahaa koet tekeväsi, mitä et haluaisi tehdä?Omituisia kysymyksiä?
Aloitus oli ja on PALSTAN yleinen ongelma!
Mihin on lukutaito kadonnut? - Anonyymi00049
Anonyymi00041 kirjoitti:
Aloittaja, mitä pahaa koet tekeväsi, mitä et haluaisi tehdä?Ja toinen kysymys on ehdottomasti se - oletko todella nyt aivan varma, että se edes on pahaa, vai onko uskonto syyllistänyt sinut vailla mitään perustaa!
- Anonyymi00051
Anonyymi00049 kirjoitti:
Ja toinen kysymys on ehdottomasti se - oletko todella nyt aivan varma, että se edes on pahaa, vai onko uskonto syyllistänyt sinut vailla mitään perustaa!
Onhan selvää, että sinulla on vankka uskotoperusta jo syntymästä, ehkä lestadiolaiskodista, missä kaikki kiellot on viety äärimmilleen syyllistämällä.
- Anonyymi00055
Anonyymi00051 kirjoitti:
Onhan selvää, että sinulla on vankka uskotoperusta jo syntymästä, ehkä lestadiolaiskodista, missä kaikki kiellot on viety äärimmilleen syyllistämällä.
Kynelle tuokin kirjoittaa, outoa ja sekava....
- Anonyymi00058
Anonyymi00051 kirjoitti:
Pysy aloituksen aiheessa: Palstan pitkäaikainen väärinkäyttö sääntöjen vastaisiin kirjoituksiin. Muun muassa Paavalin, Jeesuksen ja muiden apostolien solvaamiseen.
Ja, tee jotakin, äläkä saivartele sivuasioissa. - Anonyymi00059
Jeesus Kristus on Herra! Mutta Paavli häne apulaisenaan loi kristinuskolle sen praktiset raamit ja seurakunnille uskonelämän käytännölliset ja hengelliset ohjeet
Paavalin julistus oli monipuolista ja kattavaa: Jeesuksen Kristuksen evankeliumia!
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Nämä kaikki faktat löytyvät UT:n sisällöstä. Jokaiselle, joka vain vaivautuu lukemaan! Paavali julisti:
1. Ristin evankeliumia!
2. Sovituksen sanomaa.
3. Parannuksen evankeliumia.
4. Kristuksen armon evankeliumia.
5. Pyhän Lain (tarkoituksen) evankeliumia.
6. Puhdistuksen ja pyhityksen evankeliumia.
7. Totuuden sanan evankeliumia.
8. Viisauden ja taidollisen elämän evankelimia.
9. Kristuksen rakkauden evankeliumia.
10. ”Terveen opin” evankeliumia.
11. Uskon evankeliumia!
12. Kristuksen seurakunnan yhteyden ja ykseyden evankeliumia.
13. Kärsimysten ja ahdistusten asian evankeliumia.
14. Sovinnon ja rauhan evankeliumia.
15. Yhdenvertaisuuden evankeliumia.
16. Syrjinnän vastaisuuden evankeliumia.
17. Eksytysten vastaista evankeliumia.
18. Valheoppien vastaista evankeliumia.
19. Parantumisen tason evankeliumia.
20. Pyhän Hengen asian ja tason evankeliumia.
21. Iankaikkisen elämän ja kadotuksen evankeliumia.
22. Jumalaa ja Jeesusta kunnioittavaa evankeliumia.
23. Kaikkeen maailmaan suunnattua evankeliumia.
24. Pakanoille: kuninkaille ja hallitsijoille puhuttua evankeliumia.
Tässä tämän Paavali-sarjan aiemmat osat:
1) Paavali julisti ja opetti Jeesuksen Kristuksen evankeliumia https://keskustelu.suomi24.fi/t/18007474/paavali-julisti-ja-opetti-jeesuksen-kristuksen-evankeliumia!-(1)----(s24-kristinusko)--aluksi--talla
2) Paavali - Jeesuksen apostoli (2) https://keskustelu.suomi24.fi/t/18008753/paavali-jeesuksen-apostoli-(-2)--faktoja-vai-valheita
3) Paavali Jeesuksen apostoli: (3) https://keskustelu.suomi24
- Anonyymi00040
Kyse on vakavasta ja pitkään jatkuneesta palstan ongelmasta.
On ja oli tarpeen että se nostetaan tapetille. - Anonyymi00050
Tarpeen on.
Joka päivä näkee aloituksia, otsikoita, joissa tämä ongelma: Paavali-herjat nousee esille! - Anonyymi00052
Palstan yleinen ongelma:
Tulee esille muun muassa näissä aloituksissa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19473603/ohhoijaa-naiden-herjojen--kanssa!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19304772/apostoli-paavalin-herjaajan-kaytoksen-syvin-syy
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18735777/etsikaa-herraa-silloin-kun-hanet-loytaa-voidaan-huutakaa-hanta-avuksi-kun-han-lasna-on-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19282197/raamatun-repijat
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19473336/teuvo-jatkaa-valheitansa
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19472906/paavali-fariseuksena-oli-itse-mukana-ristiinnaulitsemassa-jeesusta!-sana-ristista-on-jumalan-voima!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19459810/miksi-jatkat-herjaamista
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18764771/herjaamalla-apostoleja-saa-paalleen-
kirouksen - Anonyymi00053
Onko teillä tiedossa keväältä 2019 - ennen kuin alkoi raamattukäräjät - että Suomen eksegetiikan laitoksella julkaistiin väitös siitä, että Jeesus oli homoseksuaali?
- Anonyymi00057
Kommenttisi ei kuulu aloitukseb aiheeseen.
tee OMA aloitus sille.
Tää aloitus koskee palstan YLEISTÄ ongelmaa.
Palstan väärinkäyttöä muun muassa vuosia jatkuneeseen paavalin herjaamiseen.
- Anonyymi00061
joo. On kaikille vakikäyttäjille tuttu juttu!
- Anonyymi00062
No sellaisia nää palstat on
- Anonyymi00064
Liity mukaan keskusteluihin
- Anonyymi00067
Selvää, nähty on tän palstan jutut!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa731764- 261263
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341142Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu135943Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189836- 64704
- 77672
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo200643On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79618- 49581
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 58507
- 36494
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 23453
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 82398