Että voi ollakin hankalaa. 😔
Onko palstalaisilla vinkkejä tähän?
Sokerikoukusta irrottautumista
64
225
Vastaukset 64
- Anonyymi00001
Aika.
Joka kerran kun tekee mieli sokeria,
se tarkoittaa nälkää, eli
tarjoat elimistölle ruokaa.
Elimistö tottuu ja sinä totut.
Makuaisti paranee, kun vähentää sokeria. Mikä siinä on hankalaa?
Onko sinulla sokeria kotona? Kuka sen kotiin kantoi?Kaikista haastavinta on kaupassa. Kun sieltä selviää juosten ohi, niin ollaan jo selkeämmillä vesillä.
- Anonyymi00017
Mu5tasydän kirjoitti:
Kaikista haastavinta on kaupassa. Kun sieltä selviää juosten ohi, niin ollaan jo selkeämmillä vesillä.
Tee kauppalappu ja etene sen mukaan.
Ihan voittajaolo, kun pääsee ulos ilman heräteostoksia. Anonyymi00017 kirjoitti:
Tee kauppalappu ja etene sen mukaan.
Ihan voittajaolo, kun pääsee ulos ilman heräteostoksia.Vanha viidakon sanonta kuuluu: Mustanaamio ei koskaan mene kauppaan nälkäisenä!
- Anonyymi00039
Mu5tasydän kirjoitti:
Kaikista haastavinta on kaupassa. Kun sieltä selviää juosten ohi, niin ollaan jo selkeämmillä vesillä.
Jos käyt useinmiten tutussa kaupassa, niin kirjoita kauppalappu ja sitten jätät menemättä sellaisiin hyllyväleihin, joissa on herkkuja esillä.
- Anonyymi00002
En tiedä mutta ostin 1kg prisma karkkipussin ja hounin niitä nyt ja nautin elämästä haudassa ei enään syödä mitään
Mu5tasydän kirjoitti:
Aika hyvä. Vissiin puoli vuotta siinä menee.
Tästä poistettiin se kommentti, johon vastasin.
- Anonyymi00003
Itsellä on toiminut parhaiten "cold turkey". Jätän pois ihan kaiken makean, myös hedelmät, kahvista makeutuksen, kaiken. Sitten pidän huolen, että syön kunnolla oikeaa ruokaa, että mulla ei taatusti ole nälkä ja se ei tuo mukanaan mitään mielihaluja. Aika nopeasti se lopulta minulla ohitse menee.
- Anonyymi00040
Pahi aika on viikon kaksi. Sen jälkeen yleensä makuaisti alkaa pikkuhiljaa "palautua" ja kun ei makeaa syö, niin herkut maistuvat jo ällömakeilta.
Lueskelepa insuliiniresistenssistä, keväällä kokeilin ihan huvikseni omenasiideriviinietikkakuuria kun kaappiin oli semmoinen jäänyt, makeanhimo tippui kolmannekseen siitä mitä se oli ollut. Muutos tuntuu olevan pysyvää laatua näillä näkymin.
Eikä enää tarvitse kulkea kuola valuen karkkihyllyjen välissä 🥲- Anonyymi00004
Proteiinin runsaampi syönti vaikuttaa kylläisyyden tunteeseen. Laadukkaampi uni vaikuttaa energiatasoon ja pirteyteen. Nämä ovat sellaisia tekijöitä, joita nopeilla hiilihydraateilla tiedostamatta tavoittelee. Miten unen laatuun voi sitten itse vaikuttaa, niin aina se ei ole aivan helppoa. Ainakaan itselle ei ole ollut.
Nälkä ja väsymys ovat siis tie sokerin suurempaan kaipuuseen.
Muistaa sitten myös armollisuus pikku herkutteluille…
-Thinksy- Anonyymi00006
Eikö liika proteiini muutu rasvaksi eli lihoo
- Anonyymi00014
Anonyymi00006 kirjoitti:
Eikö liika proteiini muutu rasvaksi eli lihoo
Muuttuuhan se, mutta siinä onkin se idea, ettei syö päälle liikaa hiilihydraatteja.
-Thinksy - Anonyymi00015
Näin, armollisuus pikku herkuttelulle tarjoittaa sitä, että jos kerran kymmenessä päiväsä on pikku herkuttelu, niin joudut toteamaan, että vielä täytyy 9 päivää sinnitellä ja odottaa, että saa yhtenä päivänä vähän hetkutella.
Se herkuttelu koskee myös suolaista eli et voi joka päivä nautiskella suolaista herkkuruokaa, kuten lasagnea, lihapullia ruskealla kastikkeella muusin kanssa yms. vaan ruoan on oltava mahdollisimman rasvatonta, suolatonta, mautonta eli vetistä kaalikeittoa, pyöreitä perunoita yms.
Jos sokeri on elimsitölle epäterveelistä, niin on myös suolainen herkkuruoka.
Pitäisi oppia elämään pelkällä valoenergialla, ettei söisi mitään, niin siihen tottuisi, kun huomaisi, ettei ihminen tarvitse syödä mitään ja kaikki syömisen vaiva ja ruoan valmistuksen ja leipomisen vaiva jäisi pois.
Ajatelkaa kuinka paljon helpompaa elämässä olisi ja aikaa jäisi parempaan käyttöö, kuin ruoanlaitto, leipominen ja syöminen.
- Anonyymi00005
Kauppaan saa mennä vain vatsa täynnä oikeaa ruokaa. Kauppalistan kanssa.
Mieliteot on yleensä merkki jonkun ravintoaineen puutteesta. Karkkia voi tehdä mieli, jos on syönyt liian vähän hiilihydraatteja. Tai hyviä rasvoja. Tai jos on nälkäinen tai janoinen.
Mulla käy aina hampurilaisaterian jälkeen niin, että tekee törkeästi mieli jotain namimättöä. Siis ei sopisi syödä epäterveellistä rasvaista ja suolaistakaan.
Täysjyväpuurot ja pähkinät ruokavalioon mukaan.
Säännöllinen ruokailu. Säännöllinen vrk rytmi.
Ei päihteitä, ei valvomista.
Tarpeeksi energiaa oikeasta ruuasta.
Hyvät yöunet ja tarpeeksi lepoa töistä.
Noi toimii mulla.
xLiner- Anonyymi00007
Mulle pähkinät on takuuvarma keino luoda makeanhimo. Ihan vaan jos nyt jollakulla muulla on sama juttu, niin pähkinät ei välttämättä ole hyvä idea.
- Anonyymi00012
Anonyymi00007 kirjoitti:
Mulle pähkinät on takuuvarma keino luoda makeanhimo. Ihan vaan jos nyt jollakulla muulla on sama juttu, niin pähkinät ei välttämättä ole hyvä idea.
Multa ne vie hyvin nälkää korkean energiapitoisuutensa vuoksi ja riittää taas virtaa. Hätävaraeväinä kun jään ylitöihin. Jotkut laittavat öljyjä mitä kummallisimpiin välipaloihin.
Yksilöllisiä juttujahan noi kaikki. Jos elimistö huutaa jatkuvaa nälkää vaikkei ravinnonsaannin puolesta niin pitäisi olla, tilanne on aika kettumainen. Ja sitten on tunnesyömisen monet variaatiot.
Yksi unohtui: kromi lisäravinteena! Siitä on ollut mulle joskus kauan sitten apua. Pitäidkin ostaa kaappiin varalle 😁
xLiner - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Multa ne vie hyvin nälkää korkean energiapitoisuutensa vuoksi ja riittää taas virtaa. Hätävaraeväinä kun jään ylitöihin. Jotkut laittavat öljyjä mitä kummallisimpiin välipaloihin.
Yksilöllisiä juttujahan noi kaikki. Jos elimistö huutaa jatkuvaa nälkää vaikkei ravinnonsaannin puolesta niin pitäisi olla, tilanne on aika kettumainen. Ja sitten on tunnesyömisen monet variaatiot.
Yksi unohtui: kromi lisäravinteena! Siitä on ollut mulle joskus kauan sitten apua. Pitäidkin ostaa kaappiin varalle 😁
xLinerEikä laihdutuslääkkeissäkään ole mitään vikaa.
xLiner - Anonyymi00016
Anonyymi00012 kirjoitti:
xLinerMulla ne ei tee nälälle mitään. Eikä kyllä täysjyvä puurokaan tai puurot yleensä. Ne vain pierettää ja nälkä pysyy. Joskus yritin puuroja syödä ja vaikka laitoin niihin mitä lisukkeeksi, niin mulla oli aina nälkä. Parhaiten mun nälkäni vievät kasvikset, proteiini ja sopivasti rasvaa yhdessä ... käytännössä joku iso salaatti.
Todella yksilöllisiä juttuja. - Anonyymi00032
Anonyymi00016 kirjoitti:
Mulla ne ei tee nälälle mitään. Eikä kyllä täysjyvä puurokaan tai puurot yleensä. Ne vain pierettää ja nälkä pysyy. Joskus yritin puuroja syödä ja vaikka laitoin niihin mitä lisukkeeksi, niin mulla oli aina nälkä. Parhaiten mun nälkäni vievät kasvikset, proteiini ja sopivasti rasvaa yhdessä ... käytännössä joku iso salaatti.
Todella yksilöllisiä juttuja.Aina on joku juttu mikä ei sovi kaikille. Listaamani keinot ovat kuitenkin yleispäteviä.
Silti unohdin, etteivät kaikki harrasta liikuntaa. Olis kyllä suositeltavaa ihan senkin puolesta, ettei roiku sitäkin aikaa jääkaapilla. Kaikki vaikuttaa.
Hiilaritankkaus kaurapuurolla ennen nukkumaan menoa auttaa saamaan hyvät unet. Kuitu on täyttävää.
Kaasun muodostuminen on muuten ihan normaalia. 🐒💨
xLiner - Anonyymi00033
Anonyymi00016 kirjoitti:
Mulla ne ei tee nälälle mitään. Eikä kyllä täysjyvä puurokaan tai puurot yleensä. Ne vain pierettää ja nälkä pysyy. Joskus yritin puuroja syödä ja vaikka laitoin niihin mitä lisukkeeksi, niin mulla oli aina nälkä. Parhaiten mun nälkäni vievät kasvikset, proteiini ja sopivasti rasvaa yhdessä ... käytännössä joku iso salaatti.
Todella yksilöllisiä juttuja."Parhaiten mun nälkäni vievät kasvikset, proteiini ja sopivasti rasvaa yhdessä ... käytännössä joku iso salaatti."
Tuosta saa myös pata- ja keittoruuan.
xLiner - Anonyymi00041
Anonyymi00033 kirjoitti:
"Parhaiten mun nälkäni vievät kasvikset, proteiini ja sopivasti rasvaa yhdessä ... käytännössä joku iso salaatti."
Tuosta saa myös pata- ja keittoruuan.
xLinerParhaiiten vievät minulta nälkää nimenomaan salaattimuodossa, raakoina. Keho joutuu näkemään enemmän vaivaa jo pelkkään sulattamiseenkin.
- Anonyymi00042
Anonyymi00032 kirjoitti:
Aina on joku juttu mikä ei sovi kaikille. Listaamani keinot ovat kuitenkin yleispäteviä.
Silti unohdin, etteivät kaikki harrasta liikuntaa. Olis kyllä suositeltavaa ihan senkin puolesta, ettei roiku sitäkin aikaa jääkaapilla. Kaikki vaikuttaa.
Hiilaritankkaus kaurapuurolla ennen nukkumaan menoa auttaa saamaan hyvät unet. Kuitu on täyttävää.
Kaasun muodostuminen on muuten ihan normaalia. 🐒💨
xLiner"Kaasun muodostuminen on muuten ihan normaalia."
Ei siinä määrin, että se aiheuttaa vatsakipuja, varsinkin kun ne on helppo välttääkin. - Anonyymi00046
Anonyymi00041 kirjoitti:
Parhaiiten vievät minulta nälkää nimenomaan salaattimuodossa, raakoina. Keho joutuu näkemään enemmän vaivaa jo pelkkään sulattamiseenkin.
Tuo taas pierettää minua 😄 (ei haittaa).
Työpaikalla oli tänään tuhnupäivä. Joku leijutti ruokalassa ja toinen perinteisesti hississä. En minä!
xLiner - Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Tuo taas pierettää minua 😄 (ei haittaa).
Työpaikalla oli tänään tuhnupäivä. Joku leijutti ruokalassa ja toinen perinteisesti hississä. En minä!
xLinerMinulla,eivät mitkään kasvikset, edes palkokasvit aiheuta ilmavaivoja. Vain puurojen, riisin, pastan ja leivän kaltaiset runsaasti hiilihydraatteja sisältävät tuotteet.
- Anonyymi00050
Anonyymi00047 kirjoitti:
Minulla,eivät mitkään kasvikset, edes palkokasvit aiheuta ilmavaivoja. Vain puurojen, riisin, pastan ja leivän kaltaiset runsaasti hiilihydraatteja sisältävät tuotteet.
Ostin luontaistuotekaupasta kromia, tämän keskustelun innoittamana. Otin ensimmäisen pillerin. Ihan ehdottomasti palaan kertomaan mitä kauheuksia se tekee elimistöni toiminnalle ☝️
xLiner
- Anonyymi00008
Minusta olisi kiva tietää, mistä makeanhimo johtuu.
Ja mistä suolaisenhimo.
Suklaa. Suolapaahdetut pähkinäsekoitukset.
Vilma- Anonyymi00010
Luonnollinen juttu eli ihminen tarvitsee suolaista ja makeaa
Jostain olen lukenut, että makea olisi geeneissä ja suolainen opittua. En sitten tiedä.
Olen pikkupenskana jo kiipeillyt isän sisu-varastolle uuninpankolle. Ja nykyään kun maistan, niin ne on hirveitä.- Anonyymi00018
Yksittäinen geeni (ei löydetty) vaatii välittäjäaineeksi lisäenergiaa. Liittyy geenikartassa herkuttelun vähyyteen esi-isillä. Nälkä, anemia, sodat, raskas työ. Nykyaika moninaisuuksineen vaatii mielenvirkeyttä ja käsi-silmä koordinaatiota.
- Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
Yksittäinen geeni (ei löydetty) vaatii välittäjäaineeksi lisäenergiaa. Liittyy geenikartassa herkuttelun vähyyteen esi-isillä. Nälkä, anemia, sodat, raskas työ. Nykyaika moninaisuuksineen vaatii mielenvirkeyttä ja käsi-silmä koordinaatiota.
Ilmeisesti evoluutio yrittää tulevaisuudessa imeyttää kehorasvasta verenkiertoon vielä tekijöitä takaisin jolloin kaikkinainen tarve vähenee. Kierrätystä.
- Anonyymi00023
Kainaloihin sattaa ilmaantua jotain lämmönvaihtelua säätelemään. Näitä nykyisinkin ihmisillä kun ruoka monipuolistuu geenit on omi tutkimusyksikköjään. Mielenkiintoista. Kädet rupeaa lämpeämään, kämmenien välillä huomaa väliin jotain kummallista.
- Anonyymi00009
Nosta kolesteroli-tasoasi 10%:lla neljäksi (4) vuodeksi se häiritsee sitä hormonituotantoa sen verran että saat kangettua helpommin irti siitä, leivät (tippaleipä) , laku, kanamunan keltuinen.
- Anonyymi00024
Siihen keltuaisen keskelle ilman vatkausta jauhot.
A ja B - veriyhmillä pystyy aika helposti poimuamaan yksittäisiä ilmiöitä pois päiväjärjestyksestä O ja H - ryhmillä vähemmän. H:lla pystyy nostamaan kolesterolia nopeasti just joku puhuikin täällä että saa nopeasti lihasmassaa tarvittaessa.
O:n taas kaikki tietää yleispätevä kaikille luovutetuille joten palkka lienee jotain täyttä ylläpitoa tyyliin. Eli ei valiteta. - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Siihen keltuaisen keskelle ilman vatkausta jauhot.
A ja B - veriyhmillä pystyy aika helposti poimuamaan yksittäisiä ilmiöitä pois päiväjärjestyksestä O ja H - ryhmillä vähemmän. H:lla pystyy nostamaan kolesterolia nopeasti just joku puhuikin täällä että saa nopeasti lihasmassaa tarvittaessa.
O:n taas kaikki tietää yleispätevä kaikille luovutetuille joten palkka lienee jotain täyttä ylläpitoa tyyliin. Eli ei valiteta.T: SPR
- Anonyymi00028
Anonyymi00025 kirjoitti:
T: SPR
Nykyaikana on muutenkin paljon vaativia solumuutoksia liikenteessä, ei kannata masentua sinkuillakaan sen takia. Tai eronneilla. Muillakaan. Pieni järki iso keho. Keholla on 70 äo:n omaava itseohjautuva kapasiteetti. Se vatii omansa.
- Anonyymi00045
Anonyymi00025 kirjoitti:
T: SPR
Jep. Labran pöntön kautta takahuoneeseen, 44 pankkiminuuttia, ja taskulampulla loput. Kuulemma. -sivu
- Anonyymi00022
- Anonyymi00026
Ai voiko siihenkin jäädä koukkuun empä ole moista huomannutkaan
- Anonyymi00027
Aloita tupakointi.
- Anonyymi00029
Pillereitä huiviin ja kromia naamaan. Nälkä vähenee sitä mukaa kun ihmisen paino tippuu. Se vaatii sopivan ravinnon lisäksi paljon liikuntaa. Puijaa elimistöäsi syömällä terveellisiä makeita ruokia. Vesimeloni kannattaa tälleen kesällä. -💊-.
Itellä auttaa, että syön kunnolla ihan ruokaa enkä toikkaroi nälkäisenä kauppaan ja itsekuri. Mielitekoja voi olla, mutta päätös olla abtamatta niille valtaa toimii, kun vaan on luja päätöksessään. Lopulta huonaa ettei se ollukkaan välttämätöntä, sokerimässy ja makea alkaa maistua pahallekin, kun on jonkin aikaa ilman.
- Anonyymi00030
Luin tämän ensin "sokeritoukista irrottautuminen". Ei ollutkaan, joten en anna siivousvinkkejä.
Minä en voi syödä paljoa sokeria. Kurkkua alkaa kaihertamaan, alkaa oksettamaan, tulee huono olo ja kusettaa. Ei mitään elimellistä syytä.
- Anonyymi00031
30 päivän total lakko. Syö korvikkeeksi vaikka sipsejä mutta mahdollinen dippi katso tarkoin. En antanut itseni syödä kuin valkosipulidippiä.
Jos ei toimi niin toinen yhtä pitkä lakko heti perään. Sitten kerran viikossa vain makeita ja rajoitetusti.
Terveisin puoli vuotta myöhemmin ei ole enää ongelmia sokerin kanssa. - Anonyymi00034
Kromin puutetta elimistössä, vitabalans!
- Anonyymi00035
Sokeri on koko mun elämäni ollut pahin huume.
Vaikea päästä irti kun olen sellanen sokerikissa. Se on kun päättää ja motivoituu. .
- Anonyymi00036
Ei mitään pitkäaikaista riippuvuutta ole ollut mutta yksi asia kohdallani on varma:
Jos syön huonoa, ravintoköyhää hötöä päivällä, alkaa illalla kiertää kehää: mitäs minä ottaisin vielä vähän ja yleensä hamuaa sitä makeaa.
Mutta jos syön lihaa/kalaa/kanaa+kokojyvää+juuresta/kasvista/hedelmää, niin tällaista tunnetta ei ole vaan on sopivan kylläinen ja tyydyttynyt olo (niinku ruoan puolesta).- Anonyymi00038
Joo tämä 👍🏻👍🏻
Erittäin tärkeä tekijä syödä proteiinipitoisesti ja välttää nopeita hiilareita eli esim. vaalean leivän jatkuva syönti on huono. Jos ei halua kärsiä maksimaalisesti.
- Anonyymi00037
Tässä toimii sama kun kaikessa muussakin. Lopetat vaan yrittämästä ja nautit elämästä.
Kuollaan sitä joskus kuitenkin.
-keinovaginamies- Mummielestä sokeritoukat on niiku herttasii, eikä niitä saa kamaloittaa. Ai nii, solikin sokerinhimosta. Mut kuummiskii, mitä sanoin niiku soririluppanoista, soon ihan tosi.
Sokerinhimosta pääsee eroon sit, ku potkasee tyhjää.- Anonyymi00044
Minusta sokeritoukat eivät kyllä kovin herttaisia ole, mutta en varsinaisesti ymmärrä miksi niistä pitäisi niin hirvesti yrittää päästä eroon. Mitään haittaahan niistä ei ihmiselle ole. Tietysti, jos niitä on hirveästi, niin voi indikoida kosteus- ja ilmanvaihto-ongelmia, mutta muutoin ovat tosiaan harmittomia otuksia.
Anonyymi00044 kirjoitti:
Minusta sokeritoukat eivät kyllä kovin herttaisia ole, mutta en varsinaisesti ymmärrä miksi niistä pitäisi niin hirvesti yrittää päästä eroon. Mitään haittaahan niistä ei ihmiselle ole. Tietysti, jos niitä on hirveästi, niin voi indikoida kosteus- ja ilmanvaihto-ongelmia, mutta muutoin ovat tosiaan harmittomia otuksia.
Mää oon kyl samaa mielee sun kanssa. Sit on tullu kuulemma uus lajiki ulkomailta, joka on melko samannäköne. Se elää niiku aaltopahvilaatikoissa ja tykkää niitten liimasta ku punasest polkupyörästä.
- Anonyymi00043
Oikeisiin töihin, ni ei tarvi sugardaddyja.
Makeanhimon korvaan hapankorpuilla ja juustoilla. Eihän se sama ole kuin makeiset, mutta kyllä hapankorpuista jää hyvä mieli.
Tietysti voi myös herkutella rusinoilla, marjoilla ja hedelmillä, mutta ongelmaksi saattaa muodostua hedelmäsokerin määrä.
Seuraavaksi tarjoilen pähkinöitä, manteleita ja siemeniä. Niitä voi mutustella omaksi ilokseen. ☝️🙂tosi.typy: "Makeanhimon korvaan hapankorpuilla ja juustoilla. Eihän se sama ole kuin makeiset, mutta kyllä hapankorpuista jää hyvä mieli.
Tietysti voi myös herkutella rusinoilla, marjoilla ja hedelmillä, mutta ongelmaksi saattaa muodostua hedelmäsokerin määrä.
Seuraavaksi tarjoilen pähkinöitä, manteleita ja siemeniä. Niitä voi mutustella omaksi ilokseen. ☝️🙂"
Minä olen samoilla linjoilla, mutta korvaan makeanhimoni ruisleivällä, jonka päällä on juuston lisäksi kinkkua ja margariinirasvaa. Eilen join kyllä samanlaisen leivän kanssa kaakaota, mutta yleensä ruisleipä vie makeanhimon pois. Joka aamu ja joka ilta syön myös yhden kokonaisen banaanin.Usko.Tojvo.Rakkaus kirjoitti:
tosi.typy: "Makeanhimon korvaan hapankorpuilla ja juustoilla. Eihän se sama ole kuin makeiset, mutta kyllä hapankorpuista jää hyvä mieli.
Seuraavaksi tarjoilen pähkinöitä, manteleita ja siemeniä. Niitä voi mutustella omaksi ilokseen. ☝️🙂"
Minä olen samoilla linjoilla, mutta korvaan makeanhimoni ruisleivällä, jonka päällä on juuston lisäksi kinkkua ja margariinirasvaa. Eilen join kyllä samanlaisen leivän kanssa kaakaota, mutta yleensä ruisleipä vie makeanhimon pois. Joka aamu ja joka ilta syön myös yhden kokonaisen banaanin.Ruisleipä on hyvää, mutta hapankorppu on maukkaampaa ja bonuksena tulee rouskutus. Hampaille töitä. Tyydyttävä makunautinto.
En tarkoita, että syödään koko paketti, vain muutama pikkunälkään ja herkutteluun.tosi.typy kirjoitti:
Ruisleipä on hyvää, mutta hapankorppu on maukkaampaa ja bonuksena tulee rouskutus. Hampaille töitä. Tyydyttävä makunautinto.
En tarkoita, että syödään koko paketti, vain muutama pikkunälkään ja herkutteluun.tosi.typy: "Ruisleipä on hyvää, mutta hapankorppu on maukkaampaa ja bonuksena tulee rouskutus. Hampaille töitä. Tyydyttävä makunautinto.
En tarkoita, että syödään koko paketti, vain muutama pikkunälkään ja herkutteluun."
Kävin tänään ostamassa lähikaupasta kaksi 500 gramman kaakao-pakettia, joten en ole jättämässä sokerinsyöntiä täysin. Kuuman kaakaon nautin ruisleivän kanssa. Päällä on juustoa ja kinkkua. Ehkä sinun hapankorppu-ratkaisusi on järkevämpi kuin ruisleipä kaakaon keran.
- Anonyymi00048
Parasta olisi kaikille sokeri ja herkkujoukussa oleville, jos heiltä katoaisi makuaisti.
Ei maistuisi enää makeat, eikä herkut miltään, jos makuaisti katoaisi.
Eipä tarvitsisi rahoja tuhlata hekkkuihin, eikä makeaan, kun ne eivät maistuisi miltään.
Palstalaiset varmaan täysin samaa mieltä. - Anonyymi00049
Olen lipsunut liikaa ja se näkyy verikokeissa pahasti.....
Etsi ensin ongelmasi juurisyy. Mitä sokerijuttuja syöt mieluiten? Onko oikeasti jokin ongelma, vaikka muuten vain niitä välttääksesi haluat irti sokerista?
Minulla toimii tämä:
- ei mitään kaloreita/sokereita sisältäviä juomia. Ainoastaan vettä. Tai kahvia/teetä.. ilman sokeria.
- ei karkkeja, ei suklaata, ei jätskiä, ei jälkiruokia arkena ja vkl erittäin rajoitetusti tai ei ollenkaan. Tai no, jos syö ulkona päivittäin esim lounaan ja siihen kuuluu jälkkäri, sitä otetaan alle 1,5 dl
- syödään vain maustamattomia jogurtteja
Tulikohan tähän kaikki? ...
Ja sitten lisätään liikuntaa, koska se reipastaa aineenvaihduntaa ym
- Sheena Kiitos aktiivisesta kommentoinnista ja neuvoista. Näillä eväillä pääsee jo pitkälle. ☺️
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html5901424Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän43787Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl470680Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll5539- 34519
- 40495
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin28494Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37490Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE151438- 22432