Yksinhuoltaja -äiti hakkasi kaikkia lapsiaan säännöllisesti, vanhin veljeksistä otti hakkaamiset mieluiten itseensä kun ei kestänyt katsoa veljiään hakattavan.
Miesten tulee nyt olla rohkeampia ja sanoa ääneen, kertoa kaikki nämä asiat mitä ovat salailleet koko ikänsä ajan.
Tämäkin mies on lähellä neljääkymmentä ennenkuin pystyy näistä kertomaan julkisesti.
https://www.youtube.com/watch?v=P6UqwVzT3MY
Naisen kasvattama mies kertoo mitä se todellisuudessa oli
20
156
Vastaukset 20
- Anonyymi00001
Jep. kaikki äidit eivät ole hyviä äitejä. Äitimyytistä pitäisi jo pikkuhiljaa päästä eroon.
- Anonyymi00002
"ensimmäisen kerran kun kuulin että vanhempani sanoivat olevansa ylpeitä minusta tapahtui kun olin 26 vuotias" hän kertoo videolla.
Minulle vanhempani eivät koskaan sanoneet tuota.
mies- Anonyymi00021
Äitini kerran mainitsi, että hän pelkäsi, että meistä tulee ongelma aikuisia, koska isä oli huono malli. Paras kehu oli, kun totesi minulle aikuisena, että hän on tyytyväinen siitä, että näin ei tapahtunut.
- Anonyymi00003
Voihan noista puhua. Mutta tärkeämpää olisi huomata tuollaiset itse ja miettiä mitä se on omakuvaan vaikuttanut ja miten nousta siitä eläjäksi.
Tuollaiseen ei kannata jäädä kiinni, vaan mennä eteenpäin. Vanhempia ei voida valita...- Anonyymi00004
Niin se on aina vähän kyseenalaista, että kuinka kauan elämässään voi kaikesta tapahtuneesta syyttää huonoa lapsuutta ja paskoja vanhempia. Toki, jos vaikka ovat pysyviä vammoja tuottaneet, niin siitä voi syyttää, mutta noin muuten joskus pitäisi itsekin vähän vastuuta omista valinnoistaan ottaa.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Niin se on aina vähän kyseenalaista, että kuinka kauan elämässään voi kaikesta tapahtuneesta syyttää huonoa lapsuutta ja paskoja vanhempia. Toki, jos vaikka ovat pysyviä vammoja tuottaneet, niin siitä voi syyttää, mutta noin muuten joskus pitäisi itsekin vähän vastuuta omista valinnoistaan ottaa.
Siis kasvatuksella ei ole mitään merkitystä?
Vanhemmat voidaan vapauttaa kaikesta vastuusta?
Laki taitaa kuitenkin olla hieman eri mieltä kanssasi. - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Voihan sitä syyttää, mutta kuitenkin sitä jokainen kantaa lopulta omasta elämästään vastuun.
Voihan joku juoppo ajaa sinulta jalan irtipoikki ja se todetaan syylliseksi, joutuu maksamaan korvauksia jne. Mutta takaisin hän ei sitä kinttua sulle saa. Kyllä sitä ihan vaan itse joutuu hoitamaan elämänsä ilmsn kinttua. - Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Laki taitaa kuitenkin olla hieman eri mieltä kanssasi.Vanhemmat vapautetaan vastuista käytännössä kun lapsi täyttää 18 vuotta.
- Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Laki taitaa kuitenkin olla hieman eri mieltä kanssasi.Laki taitaa olla aikalailla samaa mieltä kanssani, sillä vanhempien vastuu päättyy, kun tulet täysi-ikäiseksi. Jos he ovat tehneet jotain selvästi rikollista, niin niiden asioiden osalta pätevät samat vanhenemisajat kuin kaikkien muidenkin rikosten. Se, että henkilö on sinun vanhempasi, ei tee hänestä rikosvastuullista mistään mitä sinä itse aikuisena teet.
Kasvatuksella on merkitystä vain niin kauan, kunnes kasvat niin aikuiseksi, että osaat itse tunnistaa sen kasvatuksen, jonka olet saanut ja sen vaikutukset sinuun. Kasvatus on heikko tekosyy sille, ettei itse ota vastuuta. Valtaosa ihmisistä oppii jo viimeistään teineinä tajuamaan, etteivät vanhempansa ole jumalia ja kaikessa täydellisiä, sekä sen, ettei heitä ihan kaikessa kannata kuunnella ja seurata. - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Laki taitaa olla aikalailla samaa mieltä kanssani, sillä vanhempien vastuu päättyy, kun tulet täysi-ikäiseksi. Jos he ovat tehneet jotain selvästi rikollista, niin niiden asioiden osalta pätevät samat vanhenemisajat kuin kaikkien muidenkin rikosten. Se, että henkilö on sinun vanhempasi, ei tee hänestä rikosvastuullista mistään mitä sinä itse aikuisena teet.
Kasvatuksella on merkitystä vain niin kauan, kunnes kasvat niin aikuiseksi, että osaat itse tunnistaa sen kasvatuksen, jonka olet saanut ja sen vaikutukset sinuun. Kasvatus on heikko tekosyy sille, ettei itse ota vastuuta. Valtaosa ihmisistä oppii jo viimeistään teineinä tajuamaan, etteivät vanhempansa ole jumalia ja kaikessa täydellisiä, sekä sen, ettei heitä ihan kaikessa kannata kuunnella ja seurata.Sinun kaltaisia ihmisiä ei kuuluisi olla vapaana yhteiskunnassa.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Sinun kaltaisia ihmisiä ei kuuluisi olla vapaana yhteiskunnassa.
Ei kun lähdet muuttamaan lakeja. Sillähän muutat sitten asioita.
Vanhemmat hoitaa lapsiaan kunnes kuolevat. Sellainen laki pöytään ja sitten voit vaatis vanhempiesi hoitavan elämäsi kuntoon lakiteitse. - Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
13:59
On täysin oikeassa.
Vilma - Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
Siis nimenomaan kuuluu. Minä kuuluun siihen normaaliin enemmistöön, joka ymmärtää ettei lapsuuttaan tai vanhempiaan voi kaikesta syyttää. Lakikin selvästi osoittaa sen, että tämä on yleisin ajattelutapa. Lapsuus on vain lyhyt aika ihmisen elämässä, merkityksellinen, mutta lyhyt. Jos vähänkin järjellä ajattelee, niin tajuaa ettei sen kannata antaa määrittää koko loppuelämäänsä. Apua kannattaa hakea ja sitä saa, jollei pysty kokemaansa käsittelemään.
- Anonyymi00013
Tämä on näköjään naisten maailma. Naisten valtakausi.
Mutta se kyllä tulee vielä muuttumaan. - Anonyymi00017
Aloitukseen vielä.
Tuo äidin käytös on lain vastaista ja vastenmielistä.
Lapsen ei pitäisi tuollaista kokea.
Aikojen alun piiloväkivaltaa on asenne, että joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vilma- Anonyymi00018
Tuo äiti ei koskaan joutunut mihinkään vastuuseen tekemisistään. Kuten tuhannet muutkin naiset, se pääsi täysin ilman mitään rangaistusta.
- Anonyymi00019
En avannut linkkiä. Mistä maasta on kyse ja ovatko siellä samanlaiset lait kuin Suomessa? Monessa maassa lapsen ruumiillinen kurittaminen on ihan sallittua. Suomessakin oli sallitua vuoteen -84 saakka.
- Anonyymi00020
Liittyy kuinka selkäsauna tunteisiin viittiny vaivautua kahtumaan kun ei voi suomalaisia ja jenkkejä verrata vaikka luultavasti enemmistö heistäkin on eurooppalaisten hyväksikäyttäjien jälkeläisiä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751679- 241186
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321083Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134916Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49571
- 71567
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55517
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 34434
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398