Etkö osaa tehdä ruokaa,ja siksi lihot

Anonyymi-ap

Yksi suurimmista syistä lihomiseen on se ettei osata tehdä ruokaa,syödään sitten lihottavaa ja kallista valmisruokaa ja ruokaillaan kalliisti lounasravintoloissa..

Hyvää ruokaa saa oikeasti tehtyä niinkin helpolla tavalla kuin laittaa vain perunat kiehumaan ja lihat pannulle paistumaan.Siihen menee aikaa vain muutama minuutti ja sillä aikaa kun ruoka kypsyy voi käydä suihkussa.
Ruokaan saa sitten erilaisia makuja käyttämällä erilaisia purkitettuja kasviksia ja juureksia tai tekemällä erilaisia salaatteja.Ja lisäämällä lihaan omia mausteita koska valmislihat ja pihvit on yleensä maustettu liian miedosti
Syön nykyään itse aivan joka päivä tuolla tavalla,ruoka on hyvää ja terveellistä eikä sen valmistamisessa mene paljon yhtään aikaa.

Kaikenlaiset erilaiset ruokaohjeet mitä netti on aivan täynnä ovat aivan turhia.Itse tehty ateria maksaa vain euron.

27

70

Vastaukset 27

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kellariin vaan ja elä ota. Einesstein on pilailia.

• Anonyymi00002

Tuossa tekoälyn arvio itse tehdystä ruuasta
      JOS lihat ostaa tarjouksesta puoleen hintaan hinta laskee melkein puolella.

Tässä on arvio annetuista aineksista ja sähkönkulutuksesta suomalaisten hintojen ja keskimääräisten kodinkoneiden tehojen mukaan:
      1. Raaka-aineiden arvioidut hinnat
      Hinnat perustuvat suomalaisten ruokakauppojen (kuten S-market ja K-ruoka) tyypillisiin kilohintoihin:
      200 grammaa perunaa: n. 0,16 – 0,20 € (Perunan kilohinta on tyypillisesti noin 0,80–1,00 €/kg).
      200 g punajuuria: n. 0,20 – 0,26 € (Punajuuren kilohinta on noin 1,00–1,30 €/kg).
      300 grammaa porsaan lihaa: n. 3,10 – 3,60 € (Peruslihojen, kuten porsaan suikaleiden tai ulkofileen/kasslerin kilohinta vaihtelee yleensä 10–12 €/kg välillä).
      Raaka-aineiden yhteishinta: noin 3,46 – 4,06 € (riippuen tarkemmasta tuotevalinnasta ja kaupasta).

2. Sähkön kulutus (kaksi levyä päällä 30 min teholla 2)
      Lieden tehoalueella (yleensä 1–6) teho 2 on varsin pieni teho, jota käytetään tyypillisesti hauduttamiseen tai lämpimänä pitoon.
      Teho ja kulutus: Kahden keittolevyn yhteisteho teholla 2 on tyypillisesti noin 300–600 wattia (0,3–0,6 kW) lieden tyypistä (valurauta- vs. induktioliesi) riippuen.
      Energiankulutus puolessa tunnissa (0,5 h): Sähköä kuluu arviolta 0,15 – 0,30 kWh.
      Hinta: Jos sähkön kokonaishinta (sis. sähköenergian ja siirron) on esimerkiksi 15 senttiä kilowattitunnilta, 30 minuutin käyttö maksaa noin 2 – 5 senttiä.

• Anonyymi00003
      UUSI

Ota neuvosta vaari kaikki nelikymppiset hoitakaa itseänne
      suurella tarmolla edes yhden vuoden.
      Tehdä elämäntapa remontti siivota itsensä sisältä.
      Antioksidanttiklinikka on paras ovi avata uuteen elämään.
      Uskaltaa katsoa miten oikeasti jaksan laajaverikoe paljastaa
      tarvitseeko paljon muuttaa ruokavaliota.
      koska biolookiset tuotteet tuottaa vaan lisää ja lisää sivuvaikutuksia .
      Puhtaasta ruuasta aloittaa .

• Anonyymi00004
      UUSI

Lopettakaa se käänteleminen ja väänteleminen.Ruuan tekemisestä on tehty liian vaikeaa,vaikka se on todellisuudessa noin helppoa.
      Lihan kypsentämisessä ei kannata käyttää yhtään rasvaa koska lihan pystyy kypsentämään veden avulla.Paistinpannulle pitää laittaa siis vettä eikä rasvaa.
      Koska PIENI määrä rasvaa tuplaa kalorimäärän melkein puolella.
      Jos liha alkaa kipristelemään pannulla ja on sitkeää se pitää leikata pieniksi paloiksi saksilla.

• Anonyymi00006
        UUSI

Asia on kääntäen eli ihan juuri päin vastoin!

• Anonyymi00007
        UUSI

Lihan ja kalan voi kypsentää paistamalla uunissa, jolloin saa maukkaan ja rapean paistopinnan. Samaan astiaan tai toiselle ritilälle vihannekset ja perunat/juurekset niin on helppoa, maukasta ja terveellistä ja kaikki valmistuu samaan aikaan, samoilla sähköllä ja tiskeillä. Sopii ihan sekä rasva- että hiilarikauhuisille kun valikoi aineksia.

Tässäkin ihan hyvä ohje:

Isoon paistopussiin broileria, mausteita ja perunoita sekä vihanneksia. Kun on pussissa, ei sotki pahoin astiaa. Voi laittaa hieman vettä ja kanaliemivalmisteen jos haluaa. Perunasta ja vihanneksista tulee lisää nestettä jossa ruoka kypsyy. Kaikki tulee samalla kertaa.

Ei tarvitse laittaa yhtään rasvaa mutta kyllä rasva antaa hyvää makua. Ja ihminen vaan tarvii rasvaa.

Tai paistaa omatekoiset lihapullat uunipellillä, niin ei tarvi siinäkään rasvaa. Niin olen itse tehnyt lähes aina lihapullat. Ei tarvi käryyttää pannulla. En pelkää itse rasvaa mutta en tykkää hellan ääressä käryssä seisomisesta (huono liesituuletin). Toki voi tehdä nopean paistopinnan pannulla ja laittaa uuniin läpikypsymään.

Kala tai oikeammin lohifile on helpoin kun se tulee super nopeasti uunipellillä. Mausteet ja suolat hierotaan päälle, ja uuniin alle puoli tuntia.

Jos jättäisit leivonnaiset ja karkit pois niin siinä jäisi pois valtava määrä niitä kaloreita, joita pelkäät.

T kn

• Anonyymi00011
        UUSI

"Koska PIENI määrä rasvaa tuplaa kalorimäärän melkein puolella."

Ei kaikki rasva imeydy ruokaan mitä pannulle laittaa. Sen voi kaataa pois.

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Lihan ja kalan voi kypsentää paistamalla uunissa, jolloin saa maukkaan ja rapean paistopinnan. Samaan astiaan tai toiselle ritilälle vihannekset ja perunat/juurekset niin on helppoa, maukasta ja terveellistä ja kaikki valmistuu samaan aikaan, samoilla sähköllä ja tiskeillä. Sopii ihan sekä rasva- että hiilarikauhuisille kun valikoi aineksia.

Tässäkin ihan hyvä ohje:

Isoon paistopussiin broileria, mausteita ja perunoita sekä vihanneksia. Kun on pussissa, ei sotki pahoin astiaa. Voi laittaa hieman vettä ja kanaliemivalmisteen jos haluaa. Perunasta ja vihanneksista tulee lisää nestettä jossa ruoka kypsyy. Kaikki tulee samalla kertaa.

Ei tarvitse laittaa yhtään rasvaa mutta kyllä rasva antaa hyvää makua. Ja ihminen vaan tarvii rasvaa.

Tai paistaa omatekoiset lihapullat uunipellillä, niin ei tarvi siinäkään rasvaa. Niin olen itse tehnyt lähes aina lihapullat. Ei tarvi käryyttää pannulla. En pelkää itse rasvaa mutta en tykkää hellan ääressä käryssä seisomisesta (huono liesituuletin). Toki voi tehdä nopean paistopinnan pannulla ja laittaa uuniin läpikypsymään.

Kala tai oikeammin lohifile on helpoin kun se tulee super nopeasti uunipellillä. Mausteet ja suolat hierotaan päälle, ja uuniin alle puoli tuntia.

Jos jättäisit leivonnaiset ja karkit pois niin siinä jäisi pois valtava määrä niitä kaloreita, joita pelkäät.

T kn

Jos haluaa vielä kalafileenkin kypsentää samaa aikaa ja samalla pellillä vihannesten kanssa niin teen alumiinifoliosta "pesän" kalalle ja toisen pesän vihanneksille. Näin tulee kaikki samalla astialla eikä sekoitu toisiinsa. Yleensä ostan kyllä ison lohifileen joka just ja just mahtuu pellille niin sitten nurkkiin tilat samalla kypsennettäville juureksille.

Isosta kalasta saa monen päivän ruuat ja eväät. Sitä voi syödä kylmänäkin.

T kn

• Anonyymi00005
      UUSI

JOS olette oikealla ketodietillä näitä kumpaakaan ei saa syödä ollenkaan eli lihas ja perunaa,silloin liha pitää vaihtaa sian ihraan ja perunat esim kukkakaalin sekä eläinrasvaa voi laittaa pannulle reilusti

• Anonyymi00008
        UUSI

Tuo taitaa olla sinun käsitys ketoruokavaliosta. Ei ihan mennyt oikein.

T kn

• Anonyymi00009
      UUSI

"Yksi suurimmista syistä lihomiseen on se ettei osata tehdä ruokaa,syödään sitten lihottavaa ja kallista valmisruokaa ja ruokaillaan kalliisti lounasravintoloissa.."

Tähän vielä lisään.
      Työpaikkalounas on kalliimpi kuin itse tehty. Mutta ei työpaikkalounas ole mikään lihomisen syy. Valitsee itse mitä lautaselle haluaa. Lihomisen syy on siinä henkilössä joka päättää mitä omaan suuhun lappaa.

Työpaikkalounas on itselle lähipäivinä ylellisyyttä, johon saa työnantajan ateriatuen. Mutta lisänä saadaan ostaa hävikkiruokaa melkein ilmaiseksi mukaan.

Sinulla on aina kaikkia konsteja laihduttamiseen mutta se yksinkertaisin eli pysyvästi karkkien ja leivonnaisten ja jäätelön yms jälkiruokien pois jättäminen on sinulle ainut asia johon ei voi kajota. Kuten niin aina aiemminkin on pidetty puheita, kyse on vain riippuvuudesta.

Samalla tapaa kuin alkoholi alkoholistin ajatusmaailmassa. Näinhän sinä olet karkeista monta kertaa täällä todennut:

"Eihän se nyt haittaa jos ottaa 50g pussin karkkia (8 %drinkin) päivässä tai kaksi, sen lisäksi muutama jälkiruoka (40 % snapsi) aterian jälkeen kerran pari päivässä" Ja jos piilottaa karkit (viinat), joita on kellarissa 10 kiloa (10 pulloa) kellariin niin niitä ei näe, vaan voi käydä hakemassa joka päivä sopivan annoksen. Jos ne olisi esillä, niin IHAN VARMASTI kaikki muutkin tekee niin, että syö (juo) kaikki karkit (viinat) kerralla".

Hpv27 taisi sinulle ehdottaakin taannoin, että joku karkkiautomaatti, joka antaa vain 50g karkkia kerralla kellarin varastoista.

Se eikä mikään muukaan kontrollointiyritys ei tosin riippuvuudessa auta. Ainut keino on itse pyytää apua jos ei omat voimat riitä. Riippuvuushoitoa saa Suomessa aika hyvin, jos sitä haluaa.

T kn

• Anonyymi00013
        UUSI

ei karkkiin kuole&lihoa jos syö pieniä määriä karkkeja ja on tekeny liikuntaa samana päivänä. Hampaat ei tosin tykkää .

• Anonyymi00014
        UUSI

elämästä katoaa ilo jos ei ole riippuvuuksia eli minulla se riippuvuus on karkki eli en aio luopua siitä koskaan ja minä en syö karkkia isoja määriä vaan sanoisin "olemattoman pieniä määriä" ja noin kerran viikossa ostan karkkia ja en osta mitään suurta määrää eli yleensä irtokarkkia ostan eli noin 10 karkkia irtokarkkia ostan ja syön ne karkit 3 päivässä eli yleensä yhden päivän aikana 3 karkkia syön ja samalla harrastan liikuntaa. En ole lihonut.

Minä masennus jos ei ole mitään riippuvuutta. Kaikki riippuvuudet ei ole hyvä asia kuten alkoholi-riippuvuus on harvoin hyvä asia.

• Anonyymi00016
        UUSI

ihte oon onnistunut pudottaan painoa 3 kuukauden aikana 6-7 kiloa vaikka syön noin kerran viikossa 10 irtokarkkia. Edellyttäen sen että harrastan hikiliikuntaa. Hampaat ei välttämättä tosin tykkää karkista.

Oma pointtini on se että noinkin voi onnistua ja toinen pointtini on se (sori jankutan nyt) että elämästä katoaa ilo jos ei ole mitään positiivista riippuvuutta.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

elämästä katoaa ilo jos ei ole riippuvuuksia eli minulla se riippuvuus on karkki eli en aio luopua siitä koskaan ja minä en syö karkkia isoja määriä vaan sanoisin "olemattoman pieniä määriä" ja noin kerran viikossa ostan karkkia ja en osta mitään suurta määrää eli yleensä irtokarkkia ostan eli noin 10 karkkia irtokarkkia ostan ja syön ne karkit 3 päivässä eli yleensä yhden päivän aikana 3 karkkia syön ja samalla harrastan liikuntaa. En ole lihonut.

Minä masennus jos ei ole mitään riippuvuutta. Kaikki riippuvuudet ei ole hyvä asia kuten alkoholi-riippuvuus on harvoin hyvä asia.

Jonkinlainen hälytysmerkki on, tai pitäisi olla jos pitää karkkia masennuslääkkeenä. Muistan että kipulääkkeenäkin olet käyttänyt.
        Sokeri on vähän kuin alkoholikin, aiheuttaa välitöntä mielihyvää, sitten pahaa oloa ja masennusta kun verensokeri laskee alemmas mitä se oli ennen karkkien syömistä. Ilman olo tietenkin masentaa mutta on vain ohimenevä vaihe, vieroitusoire.
        Raitistunut juoppo kertoo yleensä että luuli ettei voi enää saada iloa muuta kuin alkoholista.

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

ihte oon onnistunut pudottaan painoa 3 kuukauden aikana 6-7 kiloa vaikka syön noin kerran viikossa 10 irtokarkkia. Edellyttäen sen että harrastan hikiliikuntaa. Hampaat ei välttämättä tosin tykkää karkista.

Oma pointtini on se että noinkin voi onnistua ja toinen pointtini on se (sori jankutan nyt) että elämästä katoaa ilo jos ei ole mitään positiivista riippuvuutta.

Positiivinen riippuvuus? 🤔

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Jonkinlainen hälytysmerkki on, tai pitäisi olla jos pitää karkkia masennuslääkkeenä. Muistan että kipulääkkeenäkin olet käyttänyt.
        Sokeri on vähän kuin alkoholikin, aiheuttaa välitöntä mielihyvää, sitten pahaa oloa ja masennusta kun verensokeri laskee alemmas mitä se oli ennen karkkien syömistä. Ilman olo tietenkin masentaa mutta on vain ohimenevä vaihe, vieroitusoire.
        Raitistunut juoppo kertoo yleensä että luuli ettei voi enää saada iloa muuta kuin alkoholista.

karkki ei ole minulle masennuslääke vaan ilo.

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Ai mitä kipulääke? en nyt ymmärrä.

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

älä vähättele mun karkkiensyömiskuvioitani. Mä nautin kun syön karkkia. Se on ilo mulle eikä mikään masennus. Koeta ymmärtää että kukaan ei voi vaikuttaa minun valintoihini koska karkki on minulle ilo niin aion jatkossakin syyä sitä. Mistä oot saanu päähäsi että masennukseen syön karkkia??

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

ootko jopa sitä mieltä että kaikki ihmiset jotka syö karkkia ovat jotenkin masentuneita??
        Silloinhan ihan kaikki ihmiset maailmassa jotka syö karkkia onkin masentuneita. JOs olet tuota mieltä niin en ymmärrä.

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

karkki ei ole minulle masennuslääke vaan ilo.

Ei se laihtumista auta että vetää karkkia jatkuvasti ja yrittää selittää että lihat pitöis sitten paistaa vedessä (keittää)

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

älä vähättele mun karkkiensyömiskuvioitani. Mä nautin kun syön karkkia. Se on ilo mulle eikä mikään masennus. Koeta ymmärtää että kukaan ei voi vaikuttaa minun valintoihini koska karkki on minulle ilo niin aion jatkossakin syyä sitä. Mistä oot saanu päähäsi että masennukseen syön karkkia??

Niin se juappokin loukkaantuu kun joku huomauttaa juomisesta.... 🙄

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Ei se laihtumista auta että vetää karkkia jatkuvasti ja yrittää selittää että lihat pitöis sitten paistaa vedessä (keittää)

Kyllä ne lihat pitää tosiaan kypsentää vedessä eikä missään nimessä rasvassa.
        Olen tuolla tavalla tehtynä alkanut itse nyt laihtumaan.Rasvaa olen vähentänyt muutenkin esim en paista kananmunia pannussa rasvan kanssa vaan keitän ne vedessä.Sekä luovuin noin kolme kuukautta sitten jugurttien ja turkkilaisen jugurtin syömisestä.

• Anonyymi00010
      UUSI

"Kaikenlaiset erilaiset ruokaohjeet mitä netti on aivan täynnä ovat aivan turhia."

Miten niin turhia? Perustele.

• Anonyymi00027
        UUSI

Kyllä tosiaan on täyttä ajan tuhlausta.Ruokaan saa saa täysin samat maut kuin ennenkin kun lisää pannulle niitä kaikkia aineita ja mausteita mitä ennenkin.
        Tuosta samasta saa tehtyä keiton kun lisää siihen vettä.
        Etu on siinäkin tuolla tavalla tehtynä että ruoka on aina tuoretta ja sitä voi aina muokata mielensä mukaan eri salateilla ja kastikkeella vihanneksilla jos haluaa.

• Anonyymi00015
      UUSI

Ja kaiken kruunaa kylmä sixpackki😋

• Anonyymi00026
      UUSI

Me hoitoon kusipää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      29
      1216
    2. Onko ankeampaa kyläpahasta kuin Haapavesi?

Koiria kidutetaan, mustalaiset vie invaparkit, makkarakastike on finedining, kylät kuolee pois, nuoret häipyy pois ja ke
      Haapavesi
      58
      1005
    3. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      63
      933
    4. Sukunimesi eka kirjain?

🤗
      Ikävä
      54
      883
    5. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      51
      771
    6. 65
      748
    7. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      81
      706
    8. Tönölän hukkaputki

Tönölään rakennettiin kunnon hukkaputki verorahoilla. Ihmettelin tätä mökki sekamelskaa jo alunperin, Eikö tuollainen le
      Kuhmo
      38
      678
    9. Kerro vain.

Lipsauta johtolanka...
      Ikävä
      82
      672
    10. Ei mitään käytöstä

Ei Jumalauta. Videoidaan kun jollain hengenvaarallinen tilanne. Ja laitetaan nettiin. VITTU HÄPEÄ. Olisko kiva jos su
      Ähtäri
      30
      615
    Aihe